آرما مدیا
⭕️طبق گزارش شفافیت پلتفرم درخواست دولت ها برای حذف محتوا از توئیتر رکورد زد
🔸رویترز اعلام کرد: طبق داده های جدیدترین گزارش شفافیت توئیتر، دولت های مختلف۴۳ هزار و ۳۸۷ درخواست قانونی برای حذف محتوا از ۱۹۶ هزار و ۸۷۸ حساب کاربری در بازه ای ۶ ماهه ارائه کردند. به گفته توئیتر این بیشترین میزان درخواست دولت ها برای حذف محتوا از زمان آغاز انتشار گزارش شفافیت توئیتر در سال ۲۰۱۲ میلادی است.
🔸۹۵ درصد درخواست های قانونی مربوط به ۵ کشور و بیشترین تعداد آن نیز به ژاپن تعلق داشت. پس از آن روسیه، ترکیه، هند و کره جنوبی بیشترین درخواست برای حذف محتوا را ثبت کرده اند. توئیتر اعلام کرد در پاسخ به ۵۴ درصد از درخواست های قانونی که از سراسر جهان در این بازه دریافت کرده، دسترسی به محتوا در برخی کشورها را منع کرده و در برخی دیگر صاحبان حساب های کاربری را ملزم به حذف آنها کرده است.
🔸شینید مک سویینی نائب رییس سیاست گذاری جهانی توئیتر در این باره می گوید: ما با چالش بی سابقه ای روبرو شده ایم زیرا دولت های سراسر جهان بیش از پیش برای دخالت و حذف محتوا تلاش می کنند. این رفتار تهدیدی برای حریم خصوصی و آزادی بیان به حساب می آید و البته روند نگران کننده ای است که باید به آن توجه کرد. تعداد حساب های کاربری که در درخواست های قانونی برای حذف محتوا ذکر شده بودند، ۵۰ درصد نسبت به ۱۳۱ هزار و ۹۳۳ حساب مربوط به ۶ ماه قبل از آن بیشتر بودند.
🔸همچنین طبق گزارش شفاف سازی توئیتر درخواست دولت ها برای ذخیره اطلاعات حساب ها نسبت به بازه قبل حدود ۴ درصد کاهش یافته است. براساس داده های موجود حدود ۵۷ درصد درخواست های مربوط به اطلاعات حساب های کاربری به آمریکا مربوط است و این کشور به تنهایی بزرگترین دولت درخواست کننده اطلاعات از حساب ها است.
🔸در حال حاضر بیشتر شبکه های اجتماعی بزرگ با تحقیقات وسیع دولت ها و قانونگذاران درباره محتوای خود روبرو هستند. سال گذشته نیز توئیتر به دلیل بازبینی محتوا و اجرای قوانین به چالش های بزرگی با دولت های هند و نیجریه برخورد.
✅ @media_arma
آرما مدیا
⭕️ سلنا رودریگز، 11 ساله ساکن شهر انفیلد، سال گذشته خودکشی کرد.
🔸یک زن از شرکت مادر اینستاگرام متا و اسنپ شکایت کرد و ادعا کرد که اعتیاد به پلتفرم های رسانه های اجتماعی آنها باعث خودکشی دختر خردسالش شده است.
🔸این شکایت ادعا میکند که مرگ او به دلیل ویژگیهای بالقوه خطرناک پلتفرمها بوده است.
🔸این مورد در بحبوحه ترس فزاینده در مورد تأثیر رسانه های اجتماعی بر کودکان مطرح می شود.
🔸بر اساس بیانیه ای از مرکز حقوقی قربانیان رسانه های اجتماعی (SMVLC) - که شکایت خود را از طرف مادر سلنا، تامی در کالیفرنیا تنظیم کرد - این دختر جوان از اعتیاد "افراطی" به اینستاگرام و اسنپ چت رنج می برد.
🔸به گفته SMVLC، خانم رودریگز چندین بار دستگاههای دخترش را مصادره کرد، اما او برای استفاده از رسانههای اجتماعی فرار کرد.
🔸در بیانیه آمده است: «در موارد متعدد، سلنا به دلیل اعتیادش تحت درمان بهداشت روانی قرار گرفت. یک درمانگر سرپایی که سلنا را ارزیابی کرد، گفت که او هرگز بیمار را به عنوان معتاد به رسانه های اجتماعی ندیده است.
🔸سلنا قبل از خودکشی در 21 ژوئیه 2021، ظاهراً ماه ها از کمبود خواب و افسردگی رنج می برد، به ویژه پس از شروع همه گیری کووید-19 و زمان بیشتری را در رسانه های اجتماعی سپری کرد.
🔸علاوه بر این، این شکایت ادعا می کند که سلنا بارها برای محتوای استثمار جنسی درخواست شده است، که در نهایت او به اشتراک گذاشته است، که منجر به وخامت وضعیت روحی او و در نهایت به خودکشی او شد.
🔸این شکایت در دادگاه فدرال در کالیفرنیا تنظیم شد، ادعا میکند که هر دو غول رسانههای اجتماعی "آگاهانه و هدفمند" محصولاتی را طراحی و به بازار عرضه کردهاند که برای تعداد قابل توجهی از کاربران زیر سن قانونی خود مضر است.
🔸در این دادخواست میگوید: «متهمان به عمد مزاحمت جذابی برای کودکان خردسال ایجاد کردند، اما نتوانستند تدابیر لازم را در برابر اثرات مضری که میدانستند در اماکن دیجیتالی کاملاً تحت مالکیت و کنترلشدهشان رخ میدهد، ارائه دهند».
🔸سخنگوی اسنپ در بیانیهای گفت که این شرکت از شنیدن خبر مرگ سلنا "ویران" شده است، اگرچه از اظهار نظر در مورد این شکایت به طور خاص خودداری کرد.
🔸این سخنگو گفت: "هیچ چیز برای ما مهمتر از رفاه جامعه ما نیست" و افزود که این امر به مردم کمک می کند تا "بدون برخی از فشارهای عمومی و ویژگی های مقایسه اجتماعی پلت فرم های رسانه های اجتماعی سنتی" با دوستان خود ارتباط برقرار کنند.
🔸این سخنگو افزود که "به عمد تماس افراد غریبه با جوانان را سخت می کند" و در حال همکاری با سازمان های بهداشت روان برای ارائه ابزارها و منابع درون برنامه ای است.
🔸این شکایت در حالی مطرح می شود که قانونگذاران آمریکایی و افکار عمومی به طور فزاینده ای نسبت به تأثیر رسانه های اجتماعی بر جوانان نگران شده اند.
🔸در نوامبر، مدیر محصول سابق فیس بوک فرانسیس هاوگن به قانونگذاران گفت که این شرکت به کودکان آسیب می رساند، اما ادعا کرد که "تغییرات لازم را ایجاد نخواهد کرد، زیرا آنها سودهای نجومی خود را در برابر مردم قرار داده اند".
🔸پس از آن، مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا، نامه ای به کارکنان ارسال کرد - که در صفحه فیس بوک خود به طور عمومی منتشر شد - که این شرکت "عمیقاً به مسائلی مانند ایمنی، رفاه و سلامت روان اهمیت می دهد".
✅ @media_arma
⏰ میانگین زمان صرف شده برای محبوبترین اپلیکیشنها
شما از کدوم اپلیکیشن گوشیتون در روز بیشتر استفاده میکنید؟
✅ @media_arma
💢معرفی هیات داوران بخش سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر
#جشنواره_فیلم_فجر
✅ @media_arma
📌 برای یادگیری سواد رسانه چه کتابی بخوانیم ؟
📙اصول آموزش سواد رسانهای به کودکان: چگونه نسل هزاره سوم را تربیت رسانهای کنیم؟
✍نویسنده: معصومه نصیری و سیدعلی موسوی، انتشارات: نسل روشن
🔻در این کتاب تلاش شده که هر رسانه براساس نوع، بافت و روح حاکم بر آن مورد توجه قرار گرفته و بررسي و تحليل شود. اين موضوع به معناي اين است که شناخت رسانهاي خود آغازگر آموزشهاي سواد رسانهاي و اطلاعاتي است.
🔻 بنابراين فهم خود رسانه در اين رابطه اهميت فراوان دارد. ارائه روشهاي تقويت سواد رسانهاي و اطلاعاتي و تبيين الگوهاي ارتقاي آن در خانه و مدرسه از اهداف مهم کتاب است.
💢 جهت تهیه کتاب میتوانید به نمایشگاه مجازی کتاب تهران مراجعه فرمایید : book.icfi.ir
#معرفی_کتاب
#سواد_رسانه
✅ @media_arma
💢انصراف پولاد کیمیایی و مسعود کیمیایی از جشنواره فجر
🔸پولاد کیمیایی با انتشار یادداشت کوتاهی از حضور در جشنواره فیلم فجر انصراف داد.
🔹متن منتشر شده از سوی پولاد کیمیایی به صورت تلویحی حاوی این مساله است که انصراف او به خاطر حضور شهاب حسینی در هیات داوران بخش سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر است.
🔸یک ساعت بعد از انصراف پولاد کیمیای پدر او مسعود کیمیایی هم کارگردان فیلم خائنکشی با انتشار متنی انصرافش را از داوری شدن در جشنواره فجر اعلام کرد.
#جشنواره_فیلم_فجر
✅ @media_arma
💢سری جدید «پهلوانان» به تلویزیون میآید و همزمان با نوروز ۱۴۰۱ از شبکههای سیما روی آنتن میرود.
🔸سیاوش زرین آبادی نویسنده و کارگردان پویانمایی پهلوانان گفت: سری جدید انیمیشن پهلوانان به لحاظ محتوا و داستان، تفاوت چندانی با سریهای قبل آن ندارد؛ در سری جدید این مجموعه سعی کردیم از همان فضا و شخصیتهای مألوف و آشنا برای مخاطب استفاده کنیم.
🔹به گفته زرین آبادی، ترویج و انتقال آموزههای های اخلاقی، معنوی و تربیتی به مخاطب مهمترین شاخصه پویانمایی پهلوانان است و در تولید آن سعی شده این پیامها در لفافهای از ماجرا، درگیری و طنز به صورت مناسب بیان شوند؛ بنابراین درگیری فیزیکی و نمایش خشونت و صحنههای به اصطلاح اکشن و پربرخورد اصل این انیمیشن نیست.
✅ @media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 #کلیپ استاد #رائفی_پور
📝 بودن مجموعههایی مثل مصاف که از هیچجا بودجه نمیگیرن فحش به خیلیهاست که با بودجه.های میلیاردی کاری نمیکنن
🔹شرح برخی اقدامات مصاف که اثرات جهانی داشت
+ عکس پشت صحنه ضبطهای استاد رائفی پور با امکانات کم و قابلمه زیر مانیتوری که مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفت.
✅ کانال رسمی استاد رائفیپور و مؤسسه مصاف👇
✅ @Masaf
هدایت شده از موسسه مصاف
👤 توییت استاد #رائفی_پور
✍ #ایران_اینترنشنال شبکه تحت نظر ناندرتئال های سعودی ، در برنامه حدوداً ده دقیقه ای خود بیش از ده دروغ آشکار درباره بنده وموسسه مصاف ایرانیان گفت!
توهین و تهمت شنیدن از پادوهای رسانه ای ملک سلمان که نان در خون مردم منطقه می زند برای ما افتخار است.
🌐 https://twitter.com/A_raefipur/status/1487508665192128512?t=oK96A4ZqNfnfcucxI3BtyA&s=19
🆔 @Masaf
هدایت شده از هواداران استاد رائفی پور
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️امروز شبکه سعودی اینترنشنال باز هم از تهمت و دروغ قدیمی وزارت ارتباطاتِ جهرمی علیه مصاف سواستفاده کرد
🔹جناب جهرمی شما و تیم رسانهای شما باید بابت این موارد کذبی که منتشر کردید پاسخگو باشید!
@raefipourfans
📌 برای یادگیری سواد رسانه چه کتابی بخوانیم ؟
📙مهندسی اجتماعی: هنر جنگ روانی، هک کردن بشر، ترغیب و فریب
🔻به دليل گسترش شبکههاي اجتماعي و افزايش روزافزون کاربران اين سامانهها، بستر بسيار مناسبي براي حملات مهندسي اجتماعي فراهم شده که در صورت عدم آشنايي با اينگونه حملات خطر بزرگي کاربران اين شبکهها را تهديد خواهد کرد.
🔻 درواقع مهندسي اجتماعي مجموعهاي از روشهاي غير فني مبتني بر استفاده از ويژگيهاي روانشناسانه افراد براي نفوذ به سيستمها و دسترسي به اطلاعات کاربران آنها است که توسط هکرها مورد استفاده قرار ميگيرد.
🔻 کتاب حاضر بهمنظور بررسي ابعاد گوناگون مهندسي اجتماعي به رشته تحرير درآمده است، بررسی ابعاد و زوایای مختلف مهندسی اجتماعی در تمامی عرصه ها به ویژه علوم نظامی میپردازد و راهکارهایی را برای جلوگیری از سوءاستفاده سودجویان ارائه میکند.
💢 جهت تهیه کتاب میتوانید به نمایشگاه مجازی کتاب تهران مراجعه فرمایید : book.icfi.ir
#معرفی_کتاب
#سواد_رسانه
✅ @media_arma
⭕️سوء استفاده گوگل از موقعیت مکانی کاربران
🔸شکایتی جدید علیه گوگل مطرح شده که ادعا میکند این شرکت از موقعیت مکانی کاربران سوء استفاده میکند.
🔸این ادعا، توسط چهار دادستان کل آمریکا به رهبری دادستان کل تنظیم شده که ادعا میکند گوگل ردیابی موقعیت مکانی کاربران را با وجود توانایی ظاهری کاربران برای کنترل تقریبا غیرممکن میکند.
🔸در این شکایت ادعا میشود که گوگل از الگوهای تاریک استفاده میکند (اشاره به تاکتیکهایی که میتواند با استفاده از دادههای مکان جمعآوریشده، رفتار مصرفکننده را به نفع یک کسبوکار تحت تاثیر قرار دهد).
🔸این شکایت همچنین ادعا میکند که گوگل محصولات خود را به گونهای طراحی کرده است که کاربران را وادار کرده تا دادههای موقعیت مکانی بیشتری را سهواً یا از روی ناامیدی ارائه دهند، و ادعا میکند که این موضوع قوانین مختلف حمایت از مصرفکننده را نقض میکند.
🔸در سال ۲۰۱۸ دادستانی در واشنگتن دی سی، تحقیقاتی در مورد شیوههای جمع آوری دادههای موقعیت مکانی گوگل آغاز کرد و در گزارشی نشان داد گوگل به جمع آوری دادههای مکانی حتی پس از حذف تنظیمات ادامه میدهد.
✅ @media_arma
♨️شبکه آموزشی دروغ و تحریف اینترنشنال
🔴 شبکه تلویزیونی سعودی ایران اینترنشنال در یک اقدام غیر حرفهای و با تحریفی آشکار، تیتر قابل تأملی را برای مصاحبه رییسجمهور انتخاب کرد که این تیتر از لحاظ تحریف و تغییر می تواند الگو و نمونه برای سواد رسانه ای باشد.
⬅️این مثلا رسانه، اظهارات رییسجمهور درباره درآمد مردم را با تیتر «ابراهیم رئیسی: اقشار راست میگویند حقوقشان کم است، اما ما چه کنیم؟» پوشش داد تا القاء کند دولت به دغدغه درآمد و معیشت آنها بی توجه است.
⬅️اما واقعیت سخنان ایشان این است که: «بازنشستگان یا کارمندان یا کارگران، همه این اقشار وقتی میگویند حقوق ما کفایت نمیکند، حق میگویند و درست است. حالا چه کار باید کرد؟» که در ادامه ایشان بدنبال بیان راه حلی مطالب خود را بیان می کند.
⬅️قابل تأملتر اینکه، این شبکه بعد از این تحریف آشکار، چندین برنامه را به تحلیل سخنان تحریف شده آیتالله رئیسی اختصاص داد تا به نتیجه دلخواهش برسد و میهمانانش نیز در همین راستا تلاش کردند این اظهارات را نشانه ناتوانی دولت سیزدهم در اداره امور کشور نشان دهند!
#سواد_رسانهای
#عملیات_روانی
✅ @media_arma
⭕️ آمازون به دلیل دستکاری قیمتها، ۲میلیون دلار جریمه شد
🔸شرکت آمازون به علت تلاش برای دستکاری مصنوعی قیمت محصولات عرضه شده توسط فروشندگان ثالث در این مجموعه بزرگ فروش آنلاین ۲.۲۵ میلیون دلار جریمه شد.
🔸آمازون تلاش داشت با پایین نگهداشتن مصنوعی قیمت برخی از محصولات خود را به عنوان پلتفرم برتر فروش آنلاین تثبیت کرده و همه رقبا را از میدان به در کند.
🔸این شرکت تلاش برای اجرای طرح مذکور را از سال ۲۰۱۸ آغاز کرد و یک الگوریتم قیمت گذاری را طراحی کرد تا یک حداقل قیمت فروش را برای اشخاص ثالث تضمین کند./مهر
✅ @media_arma
💢پولاد کیمیایی پسر مسعود کیمیایی با جمله «قضاوت های بزرگ کار آدم های کوچک نیست» به داوری شهاب حسینی اعتراض کرده و از جشنواره فیلم فجر انصراف داده
جوایز داخلی و خارجی اون آدم کوچیک:
💬 مرتضا قربانی
#توییت_گشت
✅ @media_arma
آرما مدیا
♨️رسانهها و روشهایتصویرسازیذهنی
⭕️ این تکنیکها میتوانند نقش بسیار مهمی در ایجاد جنگ نرم داشته باشند.
🔴برچسب زدن:
رسانهها واژههای مختلف را به صفات مثبت و منفی تبدیل میکنند و آنها را به آحاد یا نهادهای مختلف نسبت میدهند. هدف آن است که ایده، فکر و یا گروهی محکوم شوند؛ بیآنکه استدلالی در محکومیت آنها آورده شود.
🔴توسل به ترس:
متخصصان جنگ روانی ضمن ترساندن مخاطبان از راههای مختلف، به آنان القا میکنند که خطرات احتمالی و فراوانی بر سر راه آنان کمین کرده و از این طریق، آیندهای مبهم و توام با سختیها و مشکلات را برای افراد ترسیم میکنند.
🔴کلیگویی:
مرتبطساختن عقیده یا سیاستی خاص با مفهومی ویژه، تا مخاطب بدون بررسی شواهد و دلایل، عقیده و یا سیاست مورد نظر را بپذیرد.
🔴 گواهی:
گواهی و یا شهادت، نقل قولهایی در داخل و خارج از پیام است که برای حمایت از یک سیاست، برنامه و یا شخصیتی خاص آورده میشود.
🔴 تکرار و تعقیب (پیگیری):
با تکرار پیام، سعی در القای مقصودی معین و جاانداختن پیامی در ذهن مخاطب می شود.
🔴دروغ:
عمدتاً برای مرعوبکردن حریف یا افکار عمومی مورد استفاده قرار میگیرد. بدین معنی که پیامی را که به هیچ وجه واقعیت ندارد، بیان میکنند. گوبلز وزیر تبلیغات هیتلر میگوید: دروغ هرچه بزرگتر باشد، باور آن برای مردم راحتتر است.
🔴مبالغه:
روشی که با اغراق کردن و بزرگنمایی یک موضوع، سعی در اثبات یک واقعیت دارد. در برخی مواقع برای اینکه مخالف را در هیبت هیولا، خطرناک، ... نشان دهند رفتار، کردار و تمایلات، عادات، شخصیت و مشخصههای خاص آن تکنیک را مدام برشماری، بزرگنمایی و القاء میکنند.
🔴ایجاد تفرقه و تضاد:
دشمن باید به شکستخوردن انس بگیرد. آنچه در این زمینه میتواند موثر باشد، ایجاد و یا تلقین تضادهای مختلف در جبهه دشمن است. رسانه میتواند با ایجاد و یا تلقین درگیری میان اقلیتها، قومیتها، نخبگان و حاکمیت، وحدت را بین نیروهای دشمن متزلزل سازد.
🔴شایعه:
شایعه زمانی مطرح میشود که زمینة دسترسی به اخبار موثق امکانپذیر نباشد. شایعه، انتقال شفاهی پیامی است که برای برانگیختن باور مخاطبان و همچنین تأثیر در روحیه آنان ایجاد میشود.
🔴 پارهحقیقتگویی:
رسانهها معمولاَ متناسب با موضوعی که به آن متمایل هستند، بخشی از خبر نقل و بخشی را نقل نمیکنند. خبر هنگامی کامل است که عناصر خبری در آن، به شکل کلی مطرح شوند. اما چنانچه یکی از عناصر خبری ششگانه (که، کجا، کی، چه، چرا، چگونه) در خبر بیان نشود، خبر ناقص است. در تاکتیک پاره حقیقتگویی، حذف یکی از عناصر به عمد صورت میگیرد و بیشتر اوقات، عنصر چرا حذف میشود.
🔴 فریب دادن:
اطلاعات دروغین، جهتدار و یا تصویری وارونه از وقایعی است که با ارائة تصاویر ناقص و دگرگون شدهای از واقعیت میتوانند گروههای گوناگون مخاطبان مورد نظر در عملیات روانی را تحت تأثیر قرار دهد.
🔴 القاء:
یعنی ایجاد تغییر رفتار در مخاطب بدون اطلاع او که براساس تغییر ذهنیتهای فردی و اجتماعی صورت میگیرد. و به دو روش اجرا می شود:
مستقیم: که مخاطب آماده پذیرش پیام به صورت مستقیم باشد
غیرمستقیم: پیام خود را در قالب موضوعاتی به ظاهر بیارتباط و یا دوپهلو بیان میکند.
القاء پیام در قالب فیلم، موسیقی، نمایش، نقاشی، سخنرانی، سیدی، اعلامیه، بیانیه، مصاحبه و... در جهت تأثیر گذاری بر مخاطبین صورت میگیرد.
🔴اقناع:
یعنی قانع ساختن، خشنودسازی و راضیکردن است. در واقع توسل به کلام و احساس به خاطر رسیدن به نوعی رضایت روانی در مخاطب است.
🔴 تحریک و تشجیع:
با شیوة تحریک، چهره بیرحم و ضدانسانی (واقعی یا ساختگی) از دشمن به نمایش میگذارند و با ترسیم چهرهای از قربانیان این بیرحمیها، سعی میکنند روی حالات و رفتار مخاطبان تأثیر بگذارند.
🔴تردیدافکنی و جایگزینی منابع:
تشکیک، در واقع نرمسازی ذهن طرف مقابل برای عملیات بعدی است. شک، فرد را دچار خلأ فکری و منطقی میکند و او آماده میشود تا چیزهای دیگری را در ذهن بپذیرد.
🔴 طراحی ادبیات مناسب:
هر انسانی، ارزشها و شاکله ذهنیای دارد. اگر مطالبی که دیگران میگویند تفاوت زیادی با این شاکله ذهنی داشته باشد، انسان آن را پس میزند. دشمن تلاش میکند پیام موردنظرش را با توجه به شاکلة روانی مخاطبان طراحی کند.
🔴الگوسازی:
در طول تاریخ مصداقهای گوناگونی از جنگ روانی و روشهای آن وجود دارد که امروز علمیتر شده و به دلیل توانایی رسانه، با قدرت بیشتری از آن استفاده میشود. یکی از مواردی که در دنیای مجازی رسانهای که امروزه در آن زندگی میکنیم اهمیت دارد، الگوسازی است.
#ژئوپلیتیک_رسانه
#سواد_رسانه
✅ @media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️اینستاگرام قابلیتی را اضافه کرده که به پیج ها امکان نمایش برنامه زمانی لایوهای اینده شون و همچنین ریمیکس ویدیوها را میدهد.
🔸تا پیش از این کاربران میتوانستند زمان لایوها را از قبل برنامه ریزی کنند ولی جای مشخصی برای دیدن لایوهای آینده هر پیج وجود نداشت، ولی در حال حاضر وقتی کاربری لایوی را برنامه ریزی میکند، در قسمت بیو لایوهای اینده ای که کاربر برنامه ریزی کرده قابل نمایش است و کاربران با کلیک روی آن میتوانند پیام یاداور تنظیم کنند.
🔸علاوه بر این اینستاگرام قابلیت ریمیکس را برای همه ویدیوها فعال کرده. این قابلیت که تا پیش از این محدود به ریلز بود، به کاربران این امکان را میدهد که در هنگام ضبط ویدیویی از خودشون، یک ویدیوی دیگر هم در تصویر قرار بدهند.
🔸چنین قابلیتی مشابه قابلیت Duets تیک تاک هست و یکی از کاربردهای آن ضبط ویدیوهای ری اکشن میباشد.
✅ @media_arma
💢 توییت استاد #رائفی_پور
✍ آخه کدوم آدم عاقلی در آستانه دهه فجر پرچم چین رو میندازه روی برج آزادی؟
سال نو چینی ها بوده؟
باشه، دلیل نمیشه ضرورت ها و فضای مملکت خودمون رو فراموش کنیم.
#نه_شرقی_نه_غربی_جمهوری_اسلامی
#سواد_رسانه_ای
🌐 لینک توییت
✅ @media_arma
27.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 اعتراضها به ازدحام در برج میلاد در روزهای شیوع امیکرون مگر کرونا نیست؟!
🔸 خبرگزاری ایسنا: بعضی از حاضران در برج میلاد تست مثبت کرونا داشتند!!
🔹در اولین روز جشنواره فجر و در حالی که با اعلام رسمی مسئولان وزارت بهداشت تهران وارد موج ششم کرونا شده تصاویر منتشر شده از جشنواره فجر نه نشانهایی از پروتکلهای بهداشتی داشت نه فاصلهگذاری اجتماعی.
🔸منتقدان و خبرنگاران حاضر در برج میلاد از این وضعیت انتقاد کردهاند. در این میان خبرگزاری ایسنا در گزارش نگران کنندهایی نوشته:«شنیده می شود که بعضی از حاضران در مرکز همایش های برج میلاد در روزهای گذشته تست مثبت کرونا داشتند و همین موضوع حتی در حد شایعه به دلیل تحت کنترل نبودن اوضاع، نگرانیهایی هایی را ایجاد کرده است.»
🔹وضعیتی که باعث اعتراض گروهی از عکاسان در نشست خبری مرد بازنده شد و این عکاسان در همان ابتدا این نشست خبری را ترک کردند.
✅ @media_arma
آرما مدیا
💢نقد فیلم های چهلمین جشنواره فجر
"هناس"
📽کارگردان: حسین دارابی زاده
📝 هدف اصلی نقد نویسی ارزش گذاری ایست، اینکه فیلم چقدر ارزش دارد و یا نه.
🔻 نعمت الله سعیدی در کتاب فیلم فیگور فلسفه بحث نقد را به مثال قدیمی سره از ناسره می کشاند و اینکه در پدیده ای مثل طلا بحث بر سر سره است و کار به ناسره نیست و در نقطه مقابل مثلا آزمایش ادرار بحث بر سر ناسره است و اینکه بدانیم چقدر سم در بدنمان است و بدین ترتیب صحبت سره دیگر در میان نیست.
🔻حالا در اکثر مواقع در نقد نویسی آثار هنری دوستان پدیده ای سرطانی را گیر می آورند و درباره سره های آن سخن می گویند و یا برعکس گوهری گرانبها را معطل ناسره اش می کنند، الغرض گفتم نکند ما هم در برخورد با فیلم هایی از قبیل هناس گرفتار چنین رویه ای شویم.
🔻هناس آنقدر گوهر گرانمایه ای ایست که تنها مغرضی باید بیاید راجع به فرم و تکنیک و ریتم نکته منفی پیدا کند و بخواهد درباره آنها سخن بگویند.
🔻 هناس فیلمی در ستایش دانشمندان هستهای کشور است که در واقع ما تنها از زندگیشان کلمه دانشمند را فهم می کنیم و از زیر و بم زندگی آنها چیزی نمی دانیم، زندگی سراسر اضطراب و انتظار. انتظار پایانی که می دانیم چیست و تنها از زمانش بی خبریم.
🔻سینمای ما در طول چهل و خورده ای سال گذشته از انقلاب اسلامی ایران، خواسته یا ناخواسته سعی کرده بر نقاط قوت ها، ایثارها، مقاومت ها، دستاوردها، و پیروزی ها چشم ببندد بطوری که کم کم باورمان شده ته جدولیم حال آنکه واقعیت چیز دیگریست.
🔻هناس فیلم خوش ریتم و سرپایی ایست که علاوه بر اینکه در حوزه های مختلف فنی از استانداردهای بالا برخوردار است، این سوال جدی را هم دوباره یادآور می شود که کارکرد سینما چیست؟ آیا تنها غر بزند و اوقات فراغتی را پر کند یا مثل هناس میتواند حس غرور ملی را در ما زنده کند.
🔻در دنیای مدرنیته و پست مدرنیسم که غفلت بزرگترین دستاوردش است و اوقات فراغت را بهانه ای میکند که اصحابش را با سرگرمی ببلعد هناس هایی در دل همین پر کردن اوقات فراغت سر بلند می کنند تا آگاهی بیاورند.
🔻هیولای بی شاخ و دم غفلت در پشت پدیده های اینترتیمنتی(سرگرمی ساز) با نقاب های جذاب شهربازی ها و کلاب ها و سینما و تئاتر و تلویزیون و غیره این روزها ارمغانی جز هدر دادن وقت و فراموشی گذر زمان ندارند و پدیده هایی مثل تئاتر و سینما اگر هم از این قاعده مستثنی شوند نهایتا در یک پز روشنفکرانه ناله هایی خواهند شد که جز خودشان و اهالی فستیوال ها مشتری نخواهند داشت.
🔻در این اوضاع سینمای انقلاب اسلامی چند سالی ایست گام دومی را آغاز کرده که عَلَمِ آگاهی بلند می کند، آگاهی از داشته هایمان، آگاهی از دشمن و آگاهی از چرایی زیستن.
🔻هناس بغض در گلویی ایست که نگفتیم حالا باید بگوئیم. هناس برای روایت شهدای مظلوم هسته ای پا را از واقعیت خارج نمی کند و نیازی هم به این کار ندارد، تنها روایت می کند بدون کم و کاست .
🔻باید روایت کرد تلاش زنان و مردان این سرزمین را برای سرافرازی ایران اسلامی، باید روایت کرد دشمنی های آشکار و پنهان، باید روایت کرد خیانت ها را حتی اگر کنار گوشمان هستند.
🔻به احترام ارزشهای بیشمار فیلم هناس احترام کرده و در حالی که اشکهایم را پاک میکنم از ته وجود کف میزنم.
✍امین شجاعی
#نقد_فیلم
#جشنواره_فیلم_فجر
✅ @media_arma
⭕️سرقت ۷۷۰ میلیون دلاری کلاهبرداران در شبکه اجتماعی
🔸گزارش جدید کمیسیون تجارت فدرال آمریکا نشان داد سال گذشته کلاهبرداران شبکه اجتماعی سال پر کاری داشتند و بیش از ۹۵ هزار نفر در کلاهبرداریهای صورت گرفته در پلتفرمهای شبکه اجتماعی، ۷۷۰ میلیون دلار از دست دادند.
🔸 پول به سرقت رفته از طریق کلاهبرداریهای شبکه اجتماعی در سال میلادی گذشته بیش از دو برابر ۲۵۸ میلیون دلاری بود که کلاهبرداران در سال ۲۰۲۰ به جیب زدند./ایسنا
✅ @media_arma