eitaa logo
کانال رسمی مسجد امام حسین علیه‌السلام پرند
798 دنبال‌کننده
5.2هزار عکس
1.1هزار ویدیو
48 فایل
اطلاع‌رسانی‌ برنامه‌های‌ فرهنگی، مذهبی‌ مسجدامام‌حسین‌عليه‌السلام‌پرند
مشاهده در ایتا
دانلود
صبح روز پنجشنبه شما مخاطبین محترم بخیر و شادی، سلامتی و عاقبت بخیری شما در این آخرین روز هفته از خداوند متعال مسئلت می نمایم ذکر روز پنجشنبه: لا اله الا الله الملک الحق المبین  (معبوی جز خدا نیست؛ پادشاه برحق آشکار) 100 مرتبه ذکر روز پنجشنبه به اسم امام حسن عسکری (ع) است. روایت شده در این روز زیارت امام حسن عسکری (ع) خوانده شود که خواندن آن موجب رزق و روزی می‌شود.  
‌✍🏻 یادداشت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره 🔻بسم‌الله الرحمن‌الرحیم ، وسیله‌ی مؤمن و ملجأ مضطر و رابطه‌ی انسان ضعیف و جاهل با منبع فیاض علم و قدرت است، و بشر بی‌رابطه‌ی روحی با خدا و بدون عرض نیاز به غنی بالذات، در عرصه‌ی زندگی سرگشته و درمانده و هدر رفته است؛ «قل ما یعبؤا بکم ربیّ لولا دعاؤکم». 🔹بهترین دعا آن است که از سرمعرفتی عاشقانه به خدا و بصیرتی عارفانه به نیازهای انسان انشا شده باشد، و این را فقط در مکتب پیامبر خدا (صلّی‌اللَّه‌علیه واله‌وسلّم) و اهل‌بیت طاهرین او - که اوعیه‌ی علم پیامبر(ص) و وراث حکمت و معرفت اویند - می‌توان جست. ما بحمداللَّه ذخیره‌یی بی‌پایان از ادعیه‌ی مأثوره‌ی از اهل‌بیت (علیهم‌السّلام) داریم که انس با آن، صفا و معرفت و کمال و محبت می‌بخشد و بشر را از آلایشها پاکیزه می‌سازد. 🔹مناجات مأثوره‌ی ماه شعبان - که روایت شده اهل‌بیت (علیهم‌السّلام) بر آن مداومت داشتند - یکی از دعاهایی است که لحن عارفانه و زبان شیوای آن، با مضامین بسیار والا و سرشار از معارف عالی‌یی همراه است که نظیر آن را در زبانهای معمولی و محاورات عادی نمی‌توان یافت و اساساً با آن زبان قابل ادا نیست. 🔹این مناجات، نمونه‌ی کاملی از تضرع و وصف حال برگزیده‌ترین بندگان صالح خدا با معبود و محبوب خود و ذات مقدس ربوبی است. هم درس معارف است، هم اسوه و الگوی عرض حال و درخواست انسان مؤمن از خدا. 🔹مناجاتهای پانزده‌گانه که از امام زین‌العابدین حضرت علی‌بن‌الحسین (علیه‌السّلام) نقل شده، گذشته از خصوصیت بارز دعایی مأثور از اهل‌بیت (علیهم‌السّلام)، این مزیت را داراست که به مناسبت حالات مختلف ، مناجاتها را انشا فرموده است. 🔺خداوند به همه توفیق استفاضه و خودسازی به برکت این کلمات مبارک را عنایت فرماید. آمین. ۶۹/۱۰/۱
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم هر روز آیاتی از قرآن کریم را با تأمل و دقت مطالعه کنیم. فَاقْرَؤُوا مَا تَيَسَّرَ مِنَ الْقُرْآنِ ترجمه و تفسیر آیه به آيه سوره نجم آیه 23 أعوذ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیطَانِ الرَّجِیمِ إِنْ هِيَ إِلاّٰ أَسْمٰاءٌ سَمَّيْتُمُوهٰا أَنْتُمْ وَ آبٰاؤُكُمْ مٰا أَنْزَلَ اللّٰهُ بِهٰا مِنْ سُلْطٰانٍ إِنْ يَتَّبِعُونَ إِلاَّ الظَّنَّ وَ مٰا تَهْوَى الْأَنْفُسُ وَ لَقَدْ جٰاءَهُمْ مِنْ رَبِّهِمُ الْهُدىٰ (٢٣) اين بتان [كه شما آنها را به عنوان شريك خدا گرفته ايد] چيزى جز نام ها [ى بى معنا و بى مفهوم] كه شما و پدرانتان [بر اساس حدث و گمان] نامگذارى كرده ايد نيستند، خدا بر [حقّانيّت] آنها هيچ دليلى نازل نكرده است اينان فقط از پندار و گمان [بى پايه] و هواهاى نفسانى پيروى مى كنند، در حالى كه مسلماً از سوى پروردگارشان براى آنان هدايت آمده است نکته ها: منظور از «سلطان» در قرآن، دليل و برهان است كه مايه ى سلطه علمى مى گردد. بت پرستان، هر يك از بت ها را مظهر امرى مى دانستند؛ يكى را مظهر قدرت، يكى علم، يكى محبّت، يكى خشم و.... قرآن مى فرمايد: اين عناوين و القاب دهان پركن، هيچ خاصيّتى ندارد و اين اسم ها، بى مسمّى است. پیام‌ها : - به هر شعار و عنوان و لقبى، نبايد توجّه كرد. «أسماء سمّيتموها» - نياكان، فرهنگ سازان نسل بعد از خود هستند. «سمّيتموها أنتم و آباءكم» - تقليد كوركورانه، گرچه از نياكان و پدران باشد، ممنوع است. «أنتم و آباءكم» - شرك، برخاسته از خيال پردازى و موهوم گرايى است و هيچ گونه پشتوانه منطقى ندارد. «سمّيتموها... ما أنزل اللّه بها من سلطان» - عقايد، بايد بر اساس برهان باشد و حدس و گمان و تقليد، كافى نيست. «ما أنزل اللّه بها من سلطان ان يتّبعون الاّ الظن» - هدايت از سوى خداوند است، «جاءهم من ربّهم الهدى» و گمراهى از هواى نفس. «تهوى الانفس» - هوا پرستى، محكوم است. «يتبعون... ما تهوى الانفس» - خداوند، بر همه اتمام حجّت كرده است و پس از آمدن وحى، ديگر انسان عذرى ندارد. «و لقد جاءهم من ربّهم الهدى» - ارشاد و هدايت، از شئون ربوبيّت است. «من ربّهم الهدى» - هرگاه راه هايى را محكوم مى كنيد، راه حق را ارائه دهيد. «جاءهم من ربّهم الهدى» - راه علم و راه وحى، حق است. «سلطان... من ربّهم الهدى» ولى سليقه هاى شخصى «أنتم» و نياكان «آباءكم» و راه ظنّ و گمان «الا الظنّ» و راه هوى و هوس «تهوى الانفس» همه باطل اند. بر گرفته از پایگاه جامع قرآنی نور و کتاب الکترونیکی تفسير نور مرکز اطلاع رسانی غدیر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
، بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيم دوستان عزیز هر شب حدیثی از احادیث کتاب الکترونیکی مشکوة را با تأمل و دقت مطالعه کنیم. اخلاق اقتصادی، صدقه حدیث (2) پيامبر صلی الله علیه و آله و سلم : اَلصَّدَقَةُ عَلى‏ وَجهِها و َاصطِناعُ المَعروفِ وَ بِرُّ الوالِدَينِ وَصِلَةُ الرَّحِمِ تُحَوِّلُ الشِّقاءَ سَعادَةً و َتَزيدُ فِى العُمرِ وَ تَقى مَصارِ عَ السُّوءِ؛ صدقه بجا، نيكوكارى، نيكى به پدر و مادر و صله رحم، بدبختى را به خوش‏بختى تبديل و عمر را زياد و از پيشامدهاى بد جلوگيرى مى‏كند. نهج الفصاحه ص 549 ، ح 1869
💬 | خیانت عادی‌سازی 🔸️ رهبر انقلاب در دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی که به مناسبت مبعث نبیّ ‌مکرّم اسلام (ص) برگزار شد با اشاره به مسئله فلسطین و جنایت‌هایی که در این کشور توسط صهیونیست‌ها در جریان است فرمودند: «یک ملّت، یک کشور به طور کامل در قبضه‌ی انسانهای وحشی، خبیث، شرور ــ نه انسانهای عادی ــ قرار گرفته، دنیای اسلام هم نگاه میکند، تماشا میکند... ما ملاحظه‌ی هیچ‌‌کس را نمیکنیم، حقیقت را با صدای بلند بیان میکنیم: از ملّت فلسطین حمایت میکنیم، دفاع میکنیم، میگوییم هم که دفاع میکنیم؛ به هر طریقی بتوانیم از ملّت فلسطین دفاع میکنیم. همین موجب شده دشمنان متمرکز بشوند و ایران‌هراسی راه بیندازند و آن کسانی که خودشان هم موظّفند که لااقل به اندازه‌ی ما به فلسطین کمک کنند، با آنها هم‌صدا بشوند در مورد ایران‌هراسی.» ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم هر روز آیاتی از قرآن کریم را با تأمل و دقت مطالعه کنیم. فَاقْرَؤُوا مَا تَيَسَّرَ مِنَ الْقُرْآنِ ترجمه و تفسیر آیه به آيه سوره نجم آیه 24 تا 26 أعوذ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیطَانِ الرَّجِیمِ أَمْ لِلْإِنْسٰانِ مٰا تَمَنّٰى (٢٤) مگر براى انسان آنچه را [چون حاجت بخشى بتان و شفاعت آنان] آرزو مى كند، فراهم است ؟ فَلِلّٰهِ الْآخِرَةُ وَ الْأُولىٰ (٢٥) آخرت و دنيا فقط در سيطرۀ مالكيّت و فرمانروايى خداست وَ كَمْ مِنْ مَلَكٍ فِي السَّمٰاوٰاتِ لاٰ تُغْنِي شَفٰاعَتُهُمْ شَيْئاً إِلاّٰ مِنْ بَعْدِ أَنْ يَأْذَنَ اللّٰهُ لِمَنْ يَشٰاءُ وَ يَرْضىٰ (٢٦) و چه بسيار فرشتگانى كه در آسمان ها هستند كه شفاعتشان هيچ سودى نمى بخشد مگر پس از آنكه خدا براى هر كه بخواهد و بپسندد، اجازه دهد نکته ها: «تمنّى» به معناى آرزو است، خواه امر ممكن يا محال، منطقى يا بى اساس.(27) امّا «رجا» در مورد آرزوهاى شدنى، «طمع» در مورد آرزوهايى كه حصول آن نزديك است و «أمل» در مورد آرزوهايى كه بدست آوردنش مشكل باشد بكار مى رود.(28) اسلام براى اصلاح رفتار، سرچشمه افكار را اصلاح مى كند. براى اين كه به اميد كسب عزّت و قدرت به سراغ اين و آن نرويم، مى فرمايد: «انّ العزّة للّه جميعا»(29) تمام عزّت از اوست. «انّ القوّة للّه جميعا»(30) تمام قدرت از اوست. در اين آيه نيز مى فرمايد: آخرت و دنيا مخصوص خداست، پس چرا از غير او توقّع دارى؟! هستى به اراده ى خداوند مى چرخد، نه به آرزوى ما. امام على عليه السلام مى فرمايد: «عرفت اللّه بفسخ العزائم و نقض العهود»(31) خدا را از اين راه شناختم كه برخى تصميم هاى مهم بشر فسخ و برخى عهدهاى او نقض شده است، يعنى هستى با اراده او مى چرخد نه با تصميم ما. امام صادق عليه السلام فرمود: نه فرشته و نه پيامبر، در برابر قهر الهى، نمى توانند شما را نجات دهند. هر كس انتظار شفاعت دارد، در جستجوى رضاى خدا باشد.(32) 27) مفردات راغب. 28) فروق اللغات. 29) نساء، 139. 30) بقره، 165. 31) نهج البلاغه، حكمت 250. 32) بحار، ج 8، ص 53. بر گرفته از پایگاه جامع قرآنی نور و کتاب الکترونیکی تفسير نور مرکز اطلاع رسانی غدیر
پیام‌های آیات 24 تا 26 سوره نجم - به اميد شفاعت و كارگشايى ديگران راه خدا را ترك نكنيد كه به اين آرزو نخواهيد رسيد. «ام للانسان ما تمنّى» - رها كردن هدايت الهى «من ربّهم الهدى» و به سراغ آرزوهاى خيالى رفتن محكوم است. «أم للانسان ما تمنّى» - ولايت و حاكميّت مطلقه در آخرت و دنيا مخصوص خداست، به سراغ غير او نرويم. «فللّه الاخرة و الاولى» - غير خدا هر كه و هر چه باشد، زودگذر است و ماندگار نيست. «فللّه الاخرة و الاولى» - اصل، اراده حكيمانه خداوند است، خواه آرزوهاى ما با آن همساز باشد يا نباشد. «أم للانسان ما تمنّى فللّه الاخرة و الاولى» - جلوه ى مالكيّت خداوند، در قيامت بيشتر است. «الاخرة و الاولى» (نام آخرت قبل از دنيا آمده است.) - حتّى فرشتگان مقرّب، بدون اذن خدا قدرت شفاعت ندارند، چه رسد به بت ها. «الا اسماء سمّيتوها... و كم من ملك» - چون آخرت و دنيا مخصوص خداست، پس اذن و رضايت او در شفاعت ضرورى است. «فللّه الاخرة و الاولى... الا ان ياذن اللّه» - نه هر موجودى حق شفاعت دارد، نه هر خلاف كارى شفاعت مى شود. بلكه شفاعت براى كسى است كه خدا بخواهد و شكى نيست كه خواست خداوند نيز حكيمانه و طبق اصول و ضوابط است. «...لمن يشاء» بر گرفته از کتاب الکترونیکی تفسير نور مرکز اطلاع رسانی غدیر
میلاد گل رسول و زهرا و علی است زیرا که جهان خجسته زین نور جلی است ما را دگر از روز جزا بیمی نیست چون بر دل ما عشق حسین ابن علی است سوم شعبان سالروز خجسته میلاد سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام بر همه شیعیان جهان بویژه شما دوستان و مخاطبان عزیز تبریک و تهنیت باد ذکر روز جمعه: اللهم صل علی محمد و ال محمد (خدایا رحمت فرست بر محمد و خاندان محمد) 100 مرتبه ذکر روز جمعه به اسم امام زمان (عج) است. روایت شده که در این روز زیارت امام زمان (عج) خوانده شود. ذکر روز جمعه باعث عزیز شدن می شود.  
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
روزۀ مستحبي هنگام بر عهده داشتن روزۀ قضا 🔷س 3577: آیا کسی که بر عهده دارد مي تواند در ماه شعبان، بگیرد؟ ✅ج: روزۀ مستحب برای کسی که روزۀ قضا بر عهده دارد، صحیح نیست اما اگر در روزهایی که ، مستحب است به نیت روزۀ قضا، روزه بگیرد از اجر و ثواب روزه در آن روز نیز بهره مند خواهد شد. 🆔 @resale_ahkam
نکات تفسیری آیات 24 تا 26 سؤال: آيا شفاعت يك نوع پارتى بازى نيست؟ پاسخ: هرگز، زيرا: الف) كسى مورد شفاعت قرار مى گيرد كه با فكر و عمل، براى خود استحقاق شفاعت را ايجاد كرده باشد. بنابراين بر خلاف پارتى، شفاعت قانون و ضابطه دارد. ب) در شفاعت، حقى از بين نمى رود ولى در پارتى بازى حقوق ديگران ضايع مى شود. ج) شفاعت كننده، از شفاعت شونده انتظارى ندارد، بر خلاف پارتى بازى كه شخصى كه كار را انجام داده است، انتظاراتى دارد. د) هدفِ شفاعت كننده، رستگارى شفاعت شونده است، ولى هدف در پارتى بازى كاميابى دنيوى است. ه) شفاعت، وسيله تربيت و رشد است، زيرا شفاعت شونده با اولياى خدا كه شفاعت كننده هستند، رابطه ى معنوى برقرار مى كند. «لمن يشاء» را دو گونه مى توان معنا كرد: الف) هر كسى را كه خدا بخواهد، به او اجازه شفاعت كردن مى دهد. ب) هر كسى را كه خدا بخواهد، به او اجازه شفاعت شدن مى دهد. سؤال: آيا شفاعت موجب تشويق انسان ها به گناه نمى شود؟ پاسخ: هرگز، زيرا اولاً معلوم نيست چه كسى شفاعت مى شود و ثانياً آيا ساختن يك دارو براى رفع مسموميّت، انسان ها را به مسموم شدن و زهر خوردن تشويق مى كند؟! نگاهى به آرزو در روايات و آيات ارزش آرزو: آرزو، عامل و انگيزه حركت و رشد است. رسول اكرم صلى الله عليه وآله فرمودند: «لولا الامل ما رضعت والدة ولدها و لا غرس غارس شجرها»(33) اگر آرزو نبود، نه مادرى كودك خود را شير مى داد و نه كشاورزى درختى را مى كاشت. حضرت عيسى عليه السلام، پيرمردى را ديد كه بيل در دست دارد و زمين را شخم مى زند، گفت: خدايا! آرزو را از اين مرد بگير. ديد پيرمرد بيل را كنار گذاشت و خوابيد. پس از مدتى، حضرت عيسى از خدا خواست كه آرزو به او برگردد، مشاهده كرد كه پيرمرد بلند شد و شروع به كار كرد.(34) مهار كردن آرزو: آرزوها بايد در چارچوب امكانات، استعدادها، شرايط و ظرفيّت باشد وگرنه سر از موهومات در مى آورد. امام على عليه السلام فرمودند: بيشترين ترس من بر شما، از هوا پرستى و آرزوهاى طولانى است.(35) آرزوهاى منفى: در قرآن از بعضى آرزوها انتقاد و نهى شده است. نظير كسانى كه آرزو داشتند ثروت قارون را داشته باشند و مى گفتند: «يا ليت لنا مثل ما اوتى قارون»(36) يا آرزو دارند مورد ستايش نابجا قرار گيرند: «يحبّون أن يحمدوا بما لم يفعلوا»(37) يا آرزو دارند بر ديگران برترى داشته باشند. «تلك الدار الاخرة نجعلها للذين لا يريدون علوّاً فى الارض»(38) بارها خداوند با جملات: «لاتعجبك اموالهم»(39) و «لاتمدّنّ عينيك»(40) مؤمنان را از نگاه هاى آرزومندانه به سرمايه داران و مرفّهان باز داشته است. آرزوهايى كه به آن نمى رسند: در قيامت بارها مجرمان «يا ليتنى» (اى كاش!) مى گويند، ولى چه سود كه ديگر دير شده است، از جمله: «يا ليتنى كنت ترابا»(41) اى كاش خاك بودم. (خاك، يك دانه مى گيرد و يك خوشه مى دهد. خاك، فاضلاب را مى گيرد و آب زلال مى دهد، ولى بعضى انسان ها جز فسادكارى نمى كنند.) «يا ليتنى اتّخذت مع الرسول سبيلا»(42) اى كاش! راهى همراه پيامبر انتخاب كرده بودم. «يا ليتنى لم اوت كتابيه»(43) اى كاش نامه عملم به دستم نمى رسيد! «يا ليتنى قدّمت لحياتى»(44) اى كاش براى روز حياتم، چيزى از پيش فرستاده بودم! «يا ليتنا نردّ و لا نكذّب»(45) اى كاش ما به دنيا بازگشته و ديگر تكذيب نمى كرديم! 33) بحار، ج 77، ص 137 . 34) بحار، ج 14، ص 329. 35) نهج البلاغه، خطبه 28. 36) قصص، 79. 37) آل عمران، 188. 38) قصص، 83. 39) توبه، 55 و 85 . 40) حجر، 88 و طه، 131. 41) نباء، 40. 42) فرقان، 27. 43) حاقّه، 26. 44) فجر، 25. 45) انعام، 27. بر گرفته از کتاب الکترونیکی تفسير نور مرکز اطلاع رسانی غدیر
، بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيم دوستان عزیز هر شب حدیثی از احادیث کتاب الکترونیکی مشکوة را با تأمل و دقت مطالعه کنیم. اخلاق اقتصادی، صدقه حدیث (7) امام باقر علیه السلام: اَلبِرُّ وَ الصَّدَقَةُ يَنفيانِ الفَقرَ وَ يَزيدانِ فِى العُمرِ وَ يَدفَعانِ عَن صاحِبِهِما سَبعينَ ميتَةَ سوءٍ ؛ كار خير و صدقه، فقر را مى‏ بَرند، بر عمر مى‏ افزايند و هفتاد مرگ بد را از صاحب خود دور مى‏ كنند. من لا یحضره الفقیه ج 2 ، ص 66 ، ح 1729
‼️قسم خوردن به غیر خداوند 🔷س 3542: آیا قسم خوردن به قرآن یا امام حسین یا حضرت (علیهم السلام) حکم قسم به الله را دارد؟ ✅ج: قسم به غیر اسماء خداوند تبارک و تعالی، قسم شرعی محسوب نمی شود و الزام آور نیست و تخلف از آن کفاره ندارد، ولی در هر صورت اگر قسم دروغ بخورد، حرام است. 🆔 @resale_ahkam
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم هر روز آیاتی از قرآن کریم را با تأمل و دقت مطالعه کنیم. فَاقْرَؤُوا مَا تَيَسَّرَ مِنَ الْقُرْآنِ ترجمه و تفسیر آیه به آيه سوره نجم آیه 27 و 28 أعوذ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیطَانِ الرَّجِیمِ إِنَّ الَّذِينَ لاٰ يُؤْمِنُونَ بِالْآخِرَةِ لَيُسَمُّونَ الْمَلاٰئِكَةَ تَسْمِيَةَ الْأُنْثىٰ (٢٧) مسلماً كسانى كه به آخرت ايمان ندارند، فرشتگان را در نامگذارى به نام زن نامگذارى مى كنند؛ وَ مٰا لَهُمْ بِهِ مِنْ عِلْمٍ إِنْ يَتَّبِعُونَ إِلاَّ الظَّنَّ وَ إِنَّ الظَّنَّ لاٰ يُغْنِي مِنَ الْحَقِّ شَيْئاً (٢٨) و آنان را به اين كار هيچ آگاهى و معرفت نيست [آنان] فقط از گمان پيروى مى كنند، و بى ترديد گمان [انسان را] براى دريافت حق هيچ سودى نمى دهد نکته ها: هر امرى كه واقعاً علمى باشد، حق است و هر حقّى، مطابق علم واقعى است و هر دو به جاى يكديگر بكار مى روند. قرآن به جاى اين كه بفرمايد: گمان، انسان را از علم بى نياز نمى كند، مى فرمايد: گمان، انسان را از حق بى نياز نمى كند، پس حق و علم يكى است. «انّ الظنّ لا يغنى من الحق شيئاً» نام دختر نهادن بر فرشته، براساس باور باطلى بود كه فرشتگان را دختران خدا مى دانستند. نقّاشانى كه فرشتگان را به شكل دختر مى كشند، رگه هايى از رسومات جاهلى دارند، گرچه ناخودآگاه باشد. پیام‌ها : - هر كس در برابر دادگاه قيامت احساس مسئوليّت كند، هر حرفى نمى زند و به هر حدس و گمانى عقيده پيدا نمى كند. «لايؤمنون بالاخرة ليسمّون الملائكة» - نامگذارى را ساده نيانگاريد. كسانى كه نام ناروا بر ديگران مى گذارند، مورد توبيخ اند. «ليسمّون الملائكة تسمية الانثى» - هر كس علم ندارد، ساكت باشد. «ليسمّون الملائكة... ما لهم به من علم» - هر كجا علم نبود، حدس و گمان جولان دارد. «ما لهم به من علم ان يتّبعون الاّ الظن» - در امور اعتقادى، گمان كافى نيست. «انّ الظنّ لايغنى من الحق شيئاً» بر گرفته از پایگاه جامع قرآنی نور و کتاب الکترونیکی تفسير نور مرکز اطلاع رسانی غدیر
به روی دست علی ماه هویدا شده است این قمر آینه هیبت بابا شده است به رخش شمس خدا محو تماشا شده است در دل زینب وارباب چه غوغا شده است گفت ارباب به زینب قمرم می آید دلت آسوده که سردار حرم می آید چهارم ماه شعبان سالروز خجسته میلاد قمر بنی هاشم حضرت عباس علیه السلام بر همه عاشقان آن حضرت بویژه شما مخاطبان عزیز مبارک باد ذکر روز شنبه: یا رب العالمین 100 مرتبه  (ای پروردگار جهانیان)ذکر روز شنبه به نام پیامبر اکرم (ص) است. روایت شده که در این روز زیارت حضرت رسول الله (ص) خوانده شود که خواندنش موجب بی‌نیازی می‌شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‼️نماز با دستکش 🔷س 3489: آیا خواندن با – از جنس های مختلف - در دست اشکال دارد؟ ✅ج: اشکال ندارد. 🆔 @resale_ahkam
‼️حکم خراش روی بدن 🔷س 3493: لطفا بفرمائید حکم خراشی که روی بدن به وسیله اجسام یا ناخن بیفته چیست؟ ✅ج: اگر خون نیایید هرچند براثرخراش قرمز شود نجس نیست. موفق باشید 🆔 @resale_ahkam
، بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيم دوستان عزیز هر شب حدیثی از احادیث کتاب الکترونیکی مشکوة را با تأمل و دقت مطالعه کنیم. اخلاق اقتصادی، صدقه حدیث (8) امام صادق علیه السلام : صَدَقَةٌ يُحِبُّهَا اللّه‏ُ: إِصلاحٌ بَينَ النّاسِ إِذا تَفاسَدوا، وَتَقارُبٌ بَينَهُم إِذا تَباعَدوا؛ صدقه اى كه خداوند آن را دوست دارد عبارت است از: اصلاح ميان مردم هرگاه رابطه‏شان تيره شد و نزديك كردن آنها به يكديگر هرگاه از هم دور شدند. كافى(ط-الاسلامیه) ج2، ص209، ح1
🌹شما جانبازان، به هیچ‌وجه مشروطیِ دانشگاه شهادت نيستيد 🔻رهبر انقلاب: یک جمله به این برادر عزیزِ جانبازمان که میگوید «من مشروطىِ دانشگاه شهادتم» عرض کنم: به هیچ‌وجه شما مشروطی نیستید. 🔹شما ذخیره‌های باارزش دانشگاه جهادید. جهاد لزوماً با همراه نیست؛ اما لزوماً با فوزِ به رتبه‌ی مجاهدان و تقرّب به پروردگار همراه است. 🔺میدان جهاد هم همه جاست؛ هم در دفاع نظامىِ از کشور، هم در دفاع سیاسی و آبرویىِ از کشور و هم در تلاش برای پیشبرد کشور و ملت، که امروز شما در این سنگر کار میکنید. اینها همه است و همه باید مبارزه کنیم. ٨٢/٩/٢۶ 🌹 انتشار به مناسبت سالروز ولادت حضرت اباالفضل(ع) و
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا