eitaa logo
کانال رسمی مسجد امام حسین علیه‌السلام پرند
798 دنبال‌کننده
5.2هزار عکس
1.1هزار ویدیو
48 فایل
اطلاع‌رسانی‌ برنامه‌های‌ فرهنگی، مذهبی‌ مسجدامام‌حسین‌عليه‌السلام‌پرند
مشاهده در ایتا
دانلود
🍃 بسم الله 🍃 🤲 هر روز ماه رمضان قرائت یک صفحه از کریم آیه 246 الی 248 سوره بقره @mehoseinp
‼️توصیه پزشک برای نگرفتن روزه 🔷پزشکانی که بیماران را از روزه گرفتن به دلیل ضررداشتن منع می‌کنند گفته‌ی ایشان در صورتی معتبر است که اطمینان آور باشد یاباعث خوف ضرر شود ودر غیر این صورت اعتباری ندارد. 📕منبع: رساله آموزشی امام خامنه‌ای 🆔 @resale_ahkam
‼️نماز و روزه در خانه باغ با فاصله بیش از 25 کیلومتر 🔷س 3993: لطفا نظر مقام معظم رهبری را در مورد نماز و روزه کسی که دو روز در هفته در خانه باغی با فاصله ی بیشتر از ۲۵ ک.م به سر می برد بفرمایید. هر هفته ۲ روز در آنجاست. همسر و فرزندش نیز به همین شکل. ✅ج: در فرض سوال نمازش در آن دو روز شکسته است .مگر آنکه دو روز را برای کار میرویدو وضعیت کاریش هم همین باشد. 🆔 @resale_ahkam
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيم کتاب نهج الفصاحه مجموعه ای از کلمات قصار پيامبر گرامی اسلام حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم است بمنظور استفاده از این کلمات در زندگانی هرشب یک یا دو مورد از آن را با تأمل و دقت مطالعه کنیم. 440 - رسول اعظم صلوات الله علیه و آله می فرمایند: أكثر خطايا ابن آدم في لسانه. بيشتر گناهان فرزند آدم از زبان اوست. نهج الفصاحه 441 - رسول اعظم صلوات الله علیه و آله می فرمایند: أكثر النّاس ذنوبا يوم القيامة أكثرهم كلاما فيما لا يعنيه. در روز رستاخيز از همه مردم گناه آن كس بيشتر است كه بيشتر از همه در چيزهائى كه بدو مربوط نيست سخن گويد. نهج الفصاحه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيم ترجمه و تفسیر آیه به آيه سوره حج آیه 41 اعوذ بالله من الشیطان الرجیم الَّذِينَ إِن مَّكَّنَّاهُمْ فِي الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاةَ وَآتَوُا الزَّكَاةَ وَأَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَنَهَوْا عَنِ الْمُنكَرِ وَلِلَّهِ عَاقِبَةُ الْأُمُورِ (41) ترجمه : كسانى كه اگر آنان را در زمين به قدرت رسانيم، نماز بر پا مى دارند و زكات مى دهند و (ديگران را) به خوبى ها دعوت مى كنند و از بدى ها باز مى دارند؛ و پايان همه ى امور براى خداست. نکته ها: اگر قدرت و امكانات، در دست افراد صالح باشد، بهره بردارى صحيح مى كنند و اگر در اختيار نااهلان قرار گيرد سوء استفاده مى كنند. بنابراين دنيا و قدرت، براى گروهى نعمت و براى گروهى وسيله ى بدبختى است و قرآن از هر دو نمونه ياد كرده است: اگر مؤمنان به قدرت برسند، به سراغ نماز و زكات و امر به معروف مى روند ولى انسان هاى منحرف و نااهل، اگر قدرتمند شوند كارشان طغيان است، «اِنّ الانسان لَيَطغى » [41] و در راه نابودى منابع اقتصادى و نسل بشر گام بر مى دارند، «و اذا تَولّى سَعى فى الارض ليفسد فيها و يُهلك الحَرث و النَّسل» [42] و عاقبت، مردم را به دوزخ مى كشانند. «ائمّة يدعون الى النّار» [43] 41) علق، 6. 42) بقره، 205. 43) قصص، 41. پیام‌ها : - يارى خداوند از طريق احياى دين اوست. «و لينصرنّ اللّه من ينصره»، «الّذين اِن مَكّنّاهم...» - امر به معروف و نهى از منكر، به قدرت نياز دارد. «مكّنّاهم» - پيروزى مؤمنان، زمينه ى بندگى و تعاون مالى و فرهنگى را فراهم مى كند و غفلت و غرور را از بين مى برد. «اِن مَكّنّاهم ...» - براى مؤمنان، تمام زمين يكسان است، آنان هر كجا كه توان دارند هدف مقدّس خود را پياده مى كنند. «فى الارض» - همه ى قدرت ها را از خدا بدانيم. «مَكّنّا» - اوّلين ثمره ى حكومت صالحان، نماز و زكات و امر به معروف و نهى از منكر است. «اِن مكّناهم فى الارض اَقاموا الصلوة ...» - رابطه با خدا و دستگيرى از محرومان و آگاهى دادن به جامعه و جلوگيرى از مفاسد، از هم جدا نيست. «اَقاموا الصلوة و آتوا الزّكوة و امروا بالمعروف...» - اقامه ى نماز و اداى زكات و امر به معروف و نهى از منكر از وظايف و كارهاى قطعى مسئولان حكومت اسلامى است. «اَقاموا» نه «يقيمون» - حاكمان مؤمن، هم در فكر ارتقاى روحى و رشد امور معنوى هستند و هم به دنبال رفاه و حل مشكلات اقتصادى و فقرزدايى و اصلاح جامعه. «اَقاموا الصلوة و آتوا الزّكوة ...» - جامعه اى تحت حمايت خداوند است كه اين چهار ارزش محورى را داشته باشد: نماز، زكات، امر به معروف و نهى از منكر. «و لينصرن اللّه من ينصره»، «الّذين اِن مكنّاهم اَقاموا الصلوة» - امر و نهى شما، زمانى در جامعه موثّر است كه اوّل به وظايف فردى خود عمل كنيد. «اقاموا الصلوة... اَمَروا بالمعروف» - اقامه ى نماز، به قدرت و امكانات نياز دارد. «اِن مكنّاهم ... اقاموا الصلوة» - زكات، همتاى ناگسستنى نماز است. «اَقاموا الصلوة و آتوا الزكوة» (در 28 آيه ى قرآن، زكات در كنار نماز آمده است). - با انجام همه ى وظايف، باز هم به حسن عاقبت خود و نتيجه ى نهايى كارتان مطمئن نشويد و بر خداوند اميد و توكل داشته باشيد. «وللّه عاقبة الامور» - امكانات، بيش از چند روزى در دست شما نيست. «وللّه عاقبة الامور»
ذکر روز  دوشنبه:     یا قاضی الحاجات سلام صبح همه دوستان بخیر و شادی و سلامتی و عاقبت بخیری، موفق و مؤید باشید التماس دعا
🍃 بسم الله 🍃 🤲 هر روز ماه رمضان قرائت یک صفحه از کریم آیه 282 سوره بقره @mehoseinp
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روز سوم در جهنم، خدا یک جایی داره که فشار عذابش مساوی هست با گناه 36 میلیون انسان؛ اونجا جای منه، که حرکت و سخن و برخوردم، روی زندگی 36 میلیون انسان اثر می‌گذاره. شهید رجایی @mehoseinp
‼️استفاده از گاز یا پودر برای تنگی نفس 🔷هرگاه روزه‌دار مبتلا به تنگی نفس شدید، ماده‌یی را به‌کار ببرد که از هوای فشرده همراه با دارویی هر چند به صورت گاز یا پودر تشکیل شده و وارد حلق می‌شود، روزه اشکال ندارد. 📕منبع: رساله آموزشی امام خامنه‌ای 🆔 @resale_ahkam
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيم کتاب نهج الفصاحه مجموعه ای از کلمات قصار پيامبر گرامی اسلام حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم است بمنظور استفاده از این کلمات در زندگانی هرشب یک یا دو مورد از آن را با تأمل و دقت مطالعه کنیم. 444 - رسول اعظم صلوات الله علیه و آله می فرمایند: أكثروا ذكر الموت فإنّه يمحّص الذّنوب و يزهّد في الدّنيا فإن ذكرتموه عند الغنى هدمه و إن ذكرتموه عند الفقر أرضاكم بعيشكم. مرگ را بسيار به ياد آريد زيرا ياد مرگ گناهان را پاك مى كند و حرص دنيا را كم مى كند، اگر مرگ را بهنگام توانگرى به ياد آريد اهميت آن را كم ميكند و اگر بهنگام تنگدستى ياد كنيد، شما را از زندگى تان خشنود مى سازد. نهج الفصاحه
‼️رساندن غبار غلیظ به حلق 🔷 روزه‌دار بنابر احتیاط واجب باید غبار غلیظ را، مانند غباری که از جارو کردن زمین خاکی بر می‌خیزد فرو ندهد، ولی صرف داخل شدن غبار در دهان و بینی بدون این که به حلق برسد روزه را باطل نمی‌کند، همچنین دود سیگار و دیگر دخانیات بنابر احتیاط واجب روزه را باطل می‌کند. 📕منبع: رساله آموزشی امام خامنه‌ای 🆔 @resale_ahkam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيم ترجمه و تفسیر آیه به آيه سوره حج آیات 42 و 43 اعوذ بالله من الشیطان الرجیم وَإِن يُكَذِّبُوكَ فَقَدْ كَذَّبَتْ قَبْلَهُمْ قَوْمُ نُوحٍ وَعَادٌ وَثَمُودُ (42) وَقَوْمُ إِبْرَاهِيمَ وَقَوْمُ لُوطٍ (43) ترجمه : و (اى پيامبر!) اگر تو را تكذيب مى كنند (نگران مباش، زيرا) قوم نوح و عاد و ثمود نيز كه قبل از اينها بودند، انبيا را تكذيب كردند. و قوم ابراهيم و لوط (نيز پيامبرشان را تكذيب كردند). آیه 44 وَأَصْحَابُ مَدْيَنَ وَكُذِّبَ مُوسَي فَأَمْلَيْتُ لِلْكَافِرِينَ ثُمَّ أَخَذْتُهُمْ فَكَيْفَ كَانَ نَكِيرِ (44) ترجمه : ومردم (منطقه ى) مَدْيَن، انبياى خود را تكذيب كردند، موسى (نيز) مورد تكذيب مردم قرار گرفت، پس به كافران مهلت دادم (و همين كه در غفلت غرق شدند) آنان را (با قهر خود) گرفتم، پس چگونه خواهد بود عذابى كه براى آنان مجهول و مبهم است (و نمى توانند عمق آن را بفهمند)؟ پیام‌ها : - تكذيب دشمنان، نبايد مانع ادامه ى راه شود. «و اِن يُكذّبوك ...» - از دشمنى كفّار نهراسيد. «اِن يكذّبوك...» (خداوند پيامبر را دلدارى مى دهد) - تاريخ تكرار مى شود. «فقد كُذّبت قبلهم» - براى عبرت و تربيت، از تاريخ استفاده كنيد. «قبلهم» - نوح و ابراهيم و لوط از طرف قوم خود تكذيب شدند. (قوم ابراهيم - قوم لوط - قوم نوح) ولى موسى از طرف قومش تكذيب نشد بلكه از طرف قبطيان تكذيب شد. «كذّب موسى» و نفرمود: «قوم موسى» - سنّت خداوند بر فرستادن انبياست. (نوح، ابراهيم، موسى، شعيب، و لوط) - خداوند به تبهكاران مهلت مى دهد. «فَأمليت» - تبهكاران، مهلت خداوند را نشانه ى محبت يا غفلت او ندانند. «ثم أخذتهم» آیه 45 فَكَأَيِّن مِّن قَرْيَةٍ أَهْلَكْنَاهَا وَهِيَ ظَالِمَةٌ فَهِيَ خَاوِيَةٌ عَلَي عُرُوشِهَا وَبِئْرٍ مُّعَطَّلَةٍ وَقَصْرٍ مَّشِيدٍ (45) ترجمه : پس چه بسيار از (شهرها و) آبادى هايى كه ستمگر بودند و آنها را هلاك كرديم، پس (ديوارهاى) آن بر سقف هايش فرو ريخت، (نخست سقف ها ويران شد، و بعد ديوارها و پايه ها بر روى سقف ها سقوط كرد). و چه بسيار چاه (پر آب)، متروكه و چه بسا قصرهاى بلند (و محكمى كه بى ساكن يا مخروبه شد). نکته ها: كلمه «خاوية» از «خواء» به معناى فرو ريختن و سقوط كردن است و كلمه «مَشيد» هم به معناى كاخ بلند است و هم كاخ گچ كارى شده. پیام‌ها : - قهر خدا بر ستمگران حادثه نيست، يك جريان است. «فكأيّن» - از تاريخ درس بگيريد. «فكأيّن من قَرية ...» - نتيجه ى ظلم، نابودى است. «و هى ظالمة - اهلكناها» - در برابر قهر خدا، نه سقفى مى ماند و نه ستونى. «خاوية على عُروشها»
نهم اردیبهشت، روز ملی شوراها          در تقویم رسمی کشور ما (ایران) روز نهم اردیبهشت به عنوان روز شوراها یاد شده است. شورا یک اصل عقلی است که آموزه های دین اسلام در کتاب و سنت نیز بر آن صحه گذاشته است. انقلاب اسلامی ایران نیز که بر مبنای آموزه های اسلامی  در چارچوب هدف سلبی خود با استبداد و خودرایی فرمانروایان به مبارزه برخاست و تحقق مشارکت عمومی مردم در تعیین سرنوشتشان را به عنوان یک هدف ایجابی برگزید. اصل ارزشمند شورا را مورد توجه جدی قرار داد و قانون اساسی هنگامی که در بیان اصول کلی حاکم بر نظام جمهوری اسلامی در اصل ششم شیوه اداره امور کشور را بر آراء عمومی مبتنی کرد و روش آن را انتخابات قرارداد، به موازات اشاره به انتخاب رئیس جمهوری و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، از انتخاب اعضای شوراهای اسلامی نیز به عنوان ابزاری برای تحقق حاکمیت مردم و تجلی اراده عمومی یاد کرده است. به علاوه این قانون در اصل هفتم نیز شوراها را از ارکان تصمیم گیری و اداره امور کشور ذکر کرده است.طبیعی است وقتی قانون اساسی جمهوری اسلامی در اصول کلی خود شورا را به عنوان ابزار تجلی اراده مردم و نهاد سیاسی تصمیم گیرنده مورد پذیرش قرار داده در اصول بعدی بیشتر به آن توجه کند بر همین اساس فصل هفتم این قانون به شوراها اختصاص یافته است. در این فصل طی اصول یکصدم تا یکصد و ششم وظایف، چگونگی انتخاب و سایر مسائل مربوط به شوراها مشخص شده است.
ذکر روز  سه شنبه:     یا ارحم الراحمین سلام صبح همه دوستان بخیر و شادی و سلامتی و عاقبت بخیری، موفق و مؤید باشید التماس دعا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روز چهارم عذر و بهانه‌ای معروف و به ظاهر موجه، که در قیامت پذیرفته نخواهد شد شهید مطهری @mehoseinp
🍃 بسم الله 🍃 🤲 هر روز ماه رمضان قرائت یک صفحه از کریم آیه 1 الی 9 سوره آل عمران @mehoseinp