eitaa logo
کانال رسمی مسجد امام حسین علیه‌السلام پرند
799 دنبال‌کننده
5.2هزار عکس
1.1هزار ویدیو
48 فایل
اطلاع‌رسانی‌ برنامه‌های‌ فرهنگی، مذهبی‌ مسجدامام‌حسین‌عليه‌السلام‌پرند
مشاهده در ایتا
دانلود
دعای روز هفتم ماه مبارک رمضان
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم هر روز آیاتی از قرآن کریم را با تأمل و دقت مطالعه کنیم. ترجمه و تفسیر آیه به آيه سوره غافر آیه 30 و 31 أعوذ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیطَانِ الرَّجِیمِ وَقَالَ الَّذِي آمَنَ يَا قَوْمِ إِنِّي أَخَافُ عَلَيْكُم مِّثْلَ يَوْمِ الْأَحْزَابِ (30) مِثْلَ دَأْبِ قَوْمِ نُوحٍ وَعَادٍ وَثَمُودَ وَالَّذِينَ مِن بَعْدِهِمْ وَمَا اللَّهُ يُرِيدُ ظُلْماً لِّلْعِبَادِ (31) ترجمه : و كسى كه ايمان آورده بود گفت: «اى قوم! من از روزى مثل روز (هلاك) آن احزاب بر شما مى ترسم. (از سرنوشتى) مانند سرنوشت قوم نوح (كه به طوفان) و قوم عاد (كه به باد سخت و سرد و مسموم) و قوم ثمود (كه به صاعقه گرفتار شدند) و كسانى كه پس از آنها آمدند؛ و خداوند بر بندگان اراده ى ظلم نمى كند. نکته ها: مراد از اقوام هلاك شده بعد از قوم نوح و عاد و ثمود كه در آيه 31 به آنان اشاره شده، قوم لوط و اصحاب ايكه (قوم شعيب) هستند كه در آيه 13 سوره ص مطرح شده اند. در برابر فرعون كه به فريب مى گفت: «انّى اخاف عليكم» مؤمن آل فرعون نيز گفت: «انّى اخاف عليكم» من بر عاقبت شما مى ترسم. پیام‌ها : - به خاطر سخنان مخالفان، از تبليغ و ارشاد دست برنداريد. «قال فرعون... قال الذّى آمن» - تنها بودن، در ترك امر به معروف و نهى از منكر عذر نيست. «قال الذّى آمن» - تبليغ از ضروريات ايمان است. «قال الذّى آمن يا قوم» - مبلّغ بايد سوز داشته باشد. «يا قوم» - مبلغ بايد از تاريخ آگاه باشد. «مثل يوم الاحزاب» - در شيوه ى تبليغ گاهى بايد كلى سخن گفت و گاهى بايد نمونه ها و مصاديق آن را بيان كرد. «مثل يوم الاحزاب مثل دأب قوم نوح و...» - خطر بزرگ آن است كه انكار حقّ در انسان، به صورت يك عادت و خصلت در آيد. «دأب» - قهر خداوند، مخصوص قيامت نيست؛ امّت هايى در همين دنيا عذاب شده اند. «مثل دأب قوم نوح و عاد و ثمود» - از سنّت هاى خداوند، نابود كردن طاغيان است. «قوم نوح و عاد و ثمود و الذّين من بعدهم» - در شيوه ى تبليغ، هر كجا كيفرى مطرح مى شود براى اين كه به خشونت متّهم نشويد، دليل كيفر را بيان كنيد. «نوح و عاد و ثمود... و ما اللّه يريد ظلماً للعباد» نابودى آنان بر اساس عدل بوده است. - قهر خداوند به خاطر عملكرد خود ما و بر اساس عدل و حكمت است. «و ما اللّه يُريد ظلماً للعباد» - خداوند حتّى اراده ظلم نسبت به بندگانش نمى كند. «ما اللّه يُريد ظلماً للعباد» - بدترين ظلم آن است كه انسان به زير دست خود ظلم كند. «ظلماً للعباد» بر گرفته از کتاب الکترونیکی تفسير نور مرکز اطلاع رسانی غدیر
روز ملی فناوری هسته ای گرامی باد 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‼️رساندن غبار غلیظ به حلق 🔷روزه‌دار بنابر احتیاط واجب باید غبار غلیظ را ـ مانند غباری که از جارو کردنِ زمین خاکی بر می‌خیزد ـ فرو ندهد، همچنین دود سیگار و دیگر دخانیات بنابر احتیاط واجب روزه را باطل می‌کند. 📕منبع: leader.ir 🆔 @resale_ahkam
‼️فرو بردن سر در آب 🔷 اگر روزه‌دار عمداً تمام سر را در آب فرو ببرد، بنابر احتیاط واجب روزه‌اش باطل است و باید روزه‌ی آن روز را قضا کند. 🔷در حکم مسئله‌ی قبل فرقی نیست میان اینکه در هنگام فرو بردن سر در آب، بدن او نیز در آب باشد یا اینکه بدن او در بیرون باشد و فقط سر را در آب فرو ببرد. 📕منبع: leader.ir 🆔 @resale_ahkam
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيم دوستان عزیز هر شب بندی از دعای 44 صحیفه سجادیه را با تأمل و دقت مطالعه کنیم. وَ كَانَ مِنْ دُعَائِهِ عَلَيْهِ السَّلَامُ إِذَا دَخَلَ شَهْرٌ رَمَضَانَ دعاى آن حضرت است هنگام فرارسيدن ماه رمضان ﴿7﴾ وَ حَتَّى لَا نَبْسُطَ أَيْدِيَنَا إِلَى مَحْظُورٍ ، وَ لَا نَخْطُوَ بِأَقْدَامِنَا إِلَى مَحْجُورٍ ، وَ حَتَّى لَا تَعِيَ بُطُونُنَا إِلَّا مَا أَحْلَلْتَ ، وَ لَا تَنْطِقَ أَلْسِنَتُنَا إِلَّا بِمَا مَثَّلْتَ ، وَ لَا نَتَكَلَّفَ إِلَّا مَا يُدْنِي مِنْ ثَوَابِكَ ، وَ لَا نَتَعَاطَى إِلَّا الَّذِي يَقِي مِنْ عِقَابِكَ ، ثُمَّ خَلِّصْ ذَلِكَ كُلَّهُ مِنْ رِئَاءِ الْمُرَاءِينَ ، وَ سُمْعَةِ الْمُسْمِعِينَ ، لَا نَشْرَكُ فِيهِ أَحَداً دُونَكَ ، وَ لَا نَبْتَغِي فِيهِ مُرَاداً سِوَاكَ . (7) و تا جایی که دست‌هایمان را به جانب حرامی نگشاییم و با گام‌هایمان به سوی ممنوعی نرویم و شکم‌هایمان، جز آنچه را حلال کردی، در خود جای ندهد؛ و زبانمان، جز به آنچه تو گفته‌ای، گویا نشود؛ و عمل و وظیفه‌ای، جز آنچه ما را به ثواب تو نزدیک می‌کند، متحمّل نشویم؛ و جز آنچه ما را از کیفر تو نگاه می‌دارد، عهده‌دار نشویم. آنگاه همۀ این‌ها را از ریای ریاکاران و شهرت‌طلبی شهرت طلبان، خالص و پاک فرما؛ به گونه‌ای که کسی را جز تو در اعمالمان شریک نکنیم و مقصد و منظوری در آن اعمال غیر تو نطلبیم. بر گرفته از سایت عرفان ترجمه استاد شیخ حسین انصاریان
هدایت شده از پرند فوری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹نورپردازی مساجد شهر پرند به مناسبت ماه مبارک رمضان 🔸به گزارش روابط عمومی شهرداری پرند؛ همزمان با ماه مبارک رمضان، گنبد مسجد امام علی (ع)، مسجد امام حسن مجتبی(ع)، مسجد امام حسین (ع) و مسجد باب الحوائج (ع) به همت واحد زیباسازی شهرداری پرند، نورپردازی شد. 🆔 @parand_fori
دعای روز هشتم ماه مبارک رمضان
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم هر روز آیاتی از قرآن کریم را با تأمل و دقت مطالعه کنیم. ترجمه و تفسیر آیه به آيه سوره غافر آیه 32 و 33 أعوذ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیطَانِ الرَّجِیمِ وَيَا قَوْمِ إِنِّي أَخَافُ عَلَيْكُمْ يَوْمَ التَّنَادِ (32) يَوْمَ تُوَلُّونَ مُدْبِرِينَ مَا لَكُم مِّنَ اللَّهِ مِنْ عَاصِمٍ وَمَن يُضْلِلِ اللَّهُ فَمَا لَهُ مِنْ هَادٍ (33) ترجمه : اى قوم من! همانا من از روزى كه يكديگر را به فرياد بخوانيد بر شما بيمناكم. روزى كه (از موقف حساب) روى مى گردانيد (و) فرار مى كنيد، (امّا) براى شما هيچ گونه پناهگاه و نگهدارنده اى در برابر عذاب الهى نيست؛ و هر كه را خداوند (بر اثر اعمالش) گمراه كند (و به حال خود واگذارد)، هيچ هدايت كننده اى براى او نيست. نکته ها: «تناد» از «نداء» به معناى يكديگر را صدا زدن است. روز قيامت ناله ها و فريادها بلند است؛ مؤمن فرياد مى زند بياييد نامه ى مرا بخوانيد. «هاؤم اقْرءوا كتابيه»(92) كافر، فريادكنان، حسرت خود را با كلمات «يا ليتنى»(93) و «يا ويلتى »(94) اظهار مى كند. بهشتيان اهل دوزخ را ندا مى كنند كه چرا به دوزخ رفتيد؟ «ما سلككم فى سقر»(95) و دوزخيان از بهشتيان استمداد مى كنند كه از آن چه خداوند رزق شما كرده به ما نيز برسانيد. به هر حال نداها از هر سو بلند است. مراد از گمراه كردنِ مجرمان توسط خداوند، واگذاردن آنان به حال خود است، نه آنكه آنان را از راه درست منحرف كند و گمراه سازد. درست همانند فرزندى كه مورد قهر پدر قرار گرفته و از راهنمايى او بى بهره مى شود و اين امر موجب بدبختى و هلاكت او مى گردد. 92) حاقّه، 19. 93) نبأ، 40. 94) فرقان، 28. 95) مدّثر، 42. پیام‌ها : - در شيوه ى تبليغ، توقع نداشته باشيم كه با اولين تذكّر به نتيجه برسيم، بلكه تكرار لازم است. («يا قوم» تكرار شد.) - در شيوه ى تبليغ، عواطف را از ياد نبريم. «يا قوم» - در شيوه ى تبليغ، از اهرم انذار بيشتر استفاده كنيم. («انى اخاف» تكرار شد) - در شيوه ى تبليغ، هم قهر خداوند در دنيا را يادآورى كنيم. «قوم نوح و عاد...» و هم قهر الهى در قيامت را. «مالكم من اللّه من عاصم» - فرار در قيامت هيچ اثرى ندارد. «تولّون... مالكم من اللّه من عاصم» - هدايت و ضلالت به دست خداست، گرچه مقدّمات آن به دست انسان است. «من يضل اللّه فما له من هاد» بر گرفته از کتاب الکترونیکی تفسير نور مرکز اطلاع رسانی غدیر
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيم دوستان عزیز هر شب بندی از دعای 44 صحیفه سجادیه را با تأمل و دقت مطالعه کنیم. وَ كَانَ مِنْ دُعَائِهِ عَلَيْهِ السَّلَامُ إِذَا دَخَلَ شَهْرٌ رَمَضَانَ دعاى آن حضرت است هنگام فرارسيدن ماه رمضان ﴿8﴾ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ ، وَ قِفْنَا فِيهِ عَلَى مَوَاقِيتِ الصَّلَوَاتِ الْخَمْسِ بِحُدُودِهَا الَّتِي حَدَّدْتَ ، وَ فُرُوضِهَا الَّتِي فَرَضْتَ ، وَ وَظَائِفِهَا الَّتِي وَظَّفْتَ ، وَ أَوْقَاتِهَا الَّتِي وَقَّتَّ 8) خدایا! بر محمّد و آلش درود فرست و ما را در این ماه، بر اوقات نمازهای پنج‌گانه، با آدابی که برای آن‌ها مقرّر کردی و واجباتی که جهت آن‌ها واجب فرمودی و شروطی که محض آن‌ها مقرّر نمودی و اوقاتی که تعیین کردی، آگاه ساز. بر گرفته از سایت عرفان ترجمه استاد شیخ حسین انصاریان
‼️ روزه اوّلی ها 🔷 س ۵۸۲۷: دختری که تازه به سن رسیده، اگر به واسطه روزه گرفتن دچار شود، نسبت به تکلیف دارد؟ ✅ ج: اگر وضعیت مکلف به گونه ای است که به خاطر ضعف جسمانی یا طولانی بودن روز، روزه گرفتن به خودی خود ـ حتی با ترک فعالیت و مراعات تغذیه ـ سختی فوق العاده داشته باشد، در این صورت بنا بر احتیاط روزه بگیرد و وقتی به سختی فوق العاده افتاد، کند و قضای آن را بگیرد؛ اما اگر سختی فوق العاده داشتن ادامۀ روزه به دلیل فعالیت مانند اشتغال به کار یا تحصیل و مطالعه باشد، در این صورت بنابر فتوا باید روزه بگیرد و هر گاه به سختی فوق العاده افتاد، افطار کند و قضای آن را بگیرد. 🆔 @resale_ahkam
‼️ روزه دختران بالغ ‌ 🔷 دخترانی که تازه به سن بلوغ (۱) می‌رسند واجب است روزه بگیرند و ترک آن به صرف دشواری، ضعف جسمانی و مانند آن جایز نیست، مگر آنکه روزه برای آنها ضرر داشته یا تحمل آن با مشقت زیادی همراه باشد. ۱) سن بلوغ بنا به نظر مشهور همان تکمیل نه سال قمری (برابر با ۸ سال و ۸ ماه و ۲۳ روز شمسی) است. 📕منبع: رساله نماز و روزه، مسأله ۷۹۰ 🆔 @resale_ahkam
دعای روز نهم ماه مبارک رمضان
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم هر روز آیاتی از قرآن کریم را با تأمل و دقت مطالعه کنیم. ترجمه و تفسیر آیه به آيه سوره غافر آیه 34 أعوذ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیطَانِ الرَّجِیمِ وَلَقَدْ جَاءكُمْ يُوسُفُ مِن قَبْلُ بِالْبَيِّنَاتِ فَمَا زِلْتُمْ فِي شَكٍّ مِّمَّا جَاءكُم بِهِ حَتَّي إِذَا هَلَكَ قُلْتُمْ لَن يَبْعَثَ اللَّهُ مِن بَعْدِهِ رَسُولاً كَذَلِكَ يُضِلُّ اللَّهُ مَنْ هُوَ مُسْرِفٌ مُّرْتَابٌ (34) ترجمه : همانا يوسف پيش از اين با دلايل روشن نزد شما آمد، امّا شما همواره از آن چه برايتان آورده بود در شك بوديد، تا آن گاه كه يوسف از دنيا رفت، گفتيد: «خداوند پس از او هرگز پيامبرى نخواهد فرستاد». اين گونه، خداوند هر افراطگر ترديد كننده اى را گمراه مى سازد. نکته ها: مؤمن آل فرعون براى هدايت و بيدارى مردم، ابتدا تاريخ پيشينيان آنان را مطرح كرد و فرمود: مبادا آن بلائى كه به قوم نوح و عاد و ثمود رسيد، به شما نيز برسد. سپس سابقه خود بنى اسرائيل را به رُخ آنان كشيد كه شما در باره ى يوسف چنين و چنان كرديد. به هر نوع تجاوز از حدّ، «اسراف» گفته مى شود و مراد از «مُسرف» در اين آيه، كسى است كه در مخالفت با حقّ پافشارى و اصرار مى كند.(96) ----- 96) تفسير راهنما. پیام‌ها : - رفتار نياكان در گرايش ها يا لجاجت هاى نسل آنان مؤثّر است. مؤمن آل فرعون گفت: اگر امروز به موسى ايمان نمى آوريد راه دورى نرفته ايد شما به يوسف هم ايمان نياورديد. «جاءكم يوسف من قبل» - يوسف معجزات فراوان داشته است. «بالبينات» - شك، اگر مقدّمه ى تحقيق و حركت شود ارزش دارد ولى اگر سبب ركود و سوء ظن شود يك آفت است. «فما زلتم فى شك» - شك، يك حالت طبيعى است، ولى تشكيك بى مورد ناپسند است. «فمازلتم فى شك مما جاءكم به» - مرگ براى همه است، حتّى پيامبران. «حتى اذا هلك» - عقيده به ختم نبوت بعد از يوسف سبب شد كه برخى از بنى اسرائيل، بعثت حضرت موسى را نپذيرند. «قلتم لن يبعث اللّه من بعده رسولا» - رضايت ما از جرم ديگران، ما را نيز شريك جرم مى كند. (يوسف چهارصد سال قبل از موسى زندگى مى كرده ولى چون نسل هاى بعدى به كفر نياكانشان راضى بودند خداوند آنان را مخاطب قرار داده است).(97) «قلتم لن يبعث اللّه» - خاتميّت پيامبر با خداست، نه خواست مردم. «قلتم لن يبعث اللّه من بعده رسولا» - خداوند مردم را بدون حجّت و راهنما نمى گذارد. (انتقاد آيه از كسانى است كه بدون دليل مى گويند: «لن يبعث اللّه... رسولا»). - سنّت خداوند آن است كه كسانى را كه در مخالفت با حقّ پافشارى مى كنند به حال خود رهايشان كند. «كذلك يُضِلّ اللّه من هو مسرف مرتاب» - كسى كه راه انبيا را نپذيرد و حركت نكند، استعدادها و لياقت ها و الطافى را كه حقّ دريافت داشته به هدر داده است. «مسرف مرتاب» - سقوط انسان مرحله اى است: در يك مرحله تشكيك مى كند، «مسرف مرتاب» ولى در مرحله ى ديگر تكذيب. «مسرف كذّاب»(98) - فيض خداوند عام است، اين افرادند كه به خاطر روحيات و عملكرد بد، خود را محروم مى كنند. «يُضل اللّه من هو مسرف مرتاب» ----- 97) تفسير اطيب البيان. 98) غافر، 28. بر گرفته از کتاب الکترونیکی تفسير نور مرکز اطلاع رسانی غدیر
‼️ روزۀ افراد سالخورده 🔷 پیرمرد و پیرزنی كه گرفتن روزه برایشان مشقت دارد، گرفتن روزه بر آنان واجب نیست و باید برای هر روز یک مد طعام(مانند گندم، جو، برنج) به فقیر فدیه بدهند و اگر اصلاً توانايى روزه گرفتن ندارند، بنابر احتیاط باید فدیه بدهند و در هر دو صورت چنانچه پس از ماه رمضان بتوانند روزه بگیرند، بنابر احتیاط مستحب قضای روزه‌ها را بگیرند. 🆔 @resale_ahkam
‼️ باقی ماندن بر جنابت و حیض و نفاس تا اذان صبح 🔷 کسی که در شب ماه رمضان دچار جنابت است باید تا پیش از اذان صبح غسل کند. اگر جنب عمداً تا آن هنگام غسل نکند روزه‌اش باطل است. این حکم در مورد روزه‌ی قضای ماه رمضان نیز جاری است. 🔷اگر در شب ماه رمضان جنب شود و بدون تعمد تا اذان صبح غسل نکند، مثل اینکه در خواب جنب شود و خواب او تا بعد از اذان صبح ادامه یابد، روزه‌اش صحیح است. 📕منبع: leader.ir 🆔 @resale_ahkam
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيم دوستان عزیز هر شب بندی از دعای 44 صحیفه سجادیه را با تأمل و دقت مطالعه کنیم. وَ كَانَ مِنْ دُعَائِهِ عَلَيْهِ السَّلَامُ إِذَا دَخَلَ شَهْرٌ رَمَضَانَ دعاى آن حضرت است هنگام فرارسيدن ماه رمضان ﴿9﴾ وَ أَنْزِلْنَا فِيهَا مَنْزِلَةَ الْمُصِيبِينَ لِمَنَازِلِهَا ، الْحَافِظِينَ لِأَرْكَانِهَا ، الْمُؤَدِّينَ لَهَا فِي أَوْقَاتِهَا عَلَى مَا سَنَّهُ عَبْدُكَ وَ رَسُولُكَ صَلَوَاتُكَ عَلَيْهِ وَ آلِهِ فِي رُكُوعِهَا وَ سُجُودِهَا وَ جَمِيعِ فَوَاضِلِهَا عَلَى أَتَمِّ الطَّهُورِ وَ أَسْبَغِهِ ، وَ أَبْيَنِ الْخُشُوعِ وَ أَبْلَغِهِ . (9) و ما را در ادای این نمازهای پنج‌گانه، در رتبۀ کسانی قرار ده که به مراتب و منزلت‌های آن رسیده‌اند؛ کسانی که حفظ‌کنندۀ ارکان آن‌هایند و هر یک از پنج نماز را در اوقات مخصوص به خودش ادا می‌کنند؛ و بر پایۀ آن کمیت و کیفیتی که بنده و رسولت -که درود تو بر او و خاندانش باد- تشریع فرموده و بیان کرده، در رکوع و سجودش و همۀ فضایل و درجاتش، با کامل‌ترین طهارت و روشن‌ترین مرتبه خشوع و رساترینش، بجا می‌آوردند. بر گرفته از سایت عرفان ترجمه استاد شیخ حسین انصاریان
یا ام المومنین یا حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها
دعای روز دهم ماه مبارک رمضان
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم هر روز آیاتی از قرآن کریم را با تأمل و دقت مطالعه کنیم. ترجمه و تفسیر آیه به آيه سوره غافر آیه 35 أعوذ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیطَانِ الرَّجِیمِ الَّذِينَ يُجَادِلُونَ فِي آيَاتِ اللَّهِ بِغَيْرِ سُلْطَانٍ أَتَاهُمْ كَبُرَ مَقْتاً عِندَ اللَّهِ وَعِندَ الَّذِينَ آمَنُوا كَذَلِكَ يَطْبَعُ اللَّهُ عَلَي كُلِّ قَلْبِ مُتَكَبِّرٍ جَبَّارٍ (35) ترجمه : كسانى كه درباره ى آيات خداوند به ستيز و مجادله مى پردازند، بدون آن كه هيچ دليلى برايشان آمده باشد، (اين كار) نزد خداوند و نزد كسانى كه ايمان آورده اند خشم بزرگى را به دنبال دارد. اين گونه، خدا بر دل هر متكبّر جبّارى مُهر مى نهد. نکته ها: «سلطان» به معناى حجّت و برهان و «مَقت» به معناى خشم و غضب شديد است. اين آيه، تفسيرى است براى آياتى كه مى فرمايد: خداوند بر دل ها مُهر مى زند چون در اين جا مى فرمايد: مهر خداوند بر دل هاى متكبّران جبّار است. «يطبع اللّه...» پیام‌ها : - جدال از سر جهل و بى فكرى و بى دليلى، سبب ترديد و تشكيك و محروم شدن از هدايت الهى مى گردد. «يضل اللّه من هو مسرف مرتاب الذّين يجادلون» - جدال نيز شيوه و اخلاق مخصوص به خود دارد و جدال بى دليل مردود است. «يجادلون فى ايات اللّه بغير سلطان...» - انبيا دلايل روشن دارند، «جاءكم بالبينات» ولى مخالفان دليل ندارند. «بغير سلطان» - دليل وبرهان موجب نوعى سلطه وحكومت بر ديگران مى شود. «بغير سلطان» - ستيزه گران بى دليل، از محبوبيّت نزد خدا و مردم، محروم هستند. «مقتاً عنداللّه و عند الذّين آمنوا» - قهر خداوند، قانونمند است. «كذلك» - تكبّر نابجا انسان را از دريافت الطاف الهى محروم مى كند. «يطبع اللّه على كل قلب متكبّر جبّار» - در نظامى كه حاكمش فرعونِ متكبّر و جبّار است، در ارشاد مردم بايد كلماتى آورده شود كه آنان مصداقش را پيدا كنند. «يطبع اللّه على كل قلب متكبّر جبّار» - دليل انكار رسالتِ حضرت موسى (كه در آيه ى قبل آمده بود) به خاطر روحيه ى تكبّر بود. «متكبّر جبّار» - مؤمنان بايد در برابر ستيزه جويان و مجادله گران بى منطق موضع گيرى كنند و از آنان برائت جويند و خشم خودشان را اعلام نمايند. «يجادلون... بغير سلطان اتاهم كبر مقتاً... عند الذّين آمنوا» بر گرفته از کتاب الکترونیکی تفسير نور مرکز اطلاع رسانی غدیر
🔹پویش 🔸پخت از شما، پخش از ما 🔸توزیع غذای گرم‌ بین‌ نیازمندان 🔸جهت هماهنگی: مهرابی ۰۹۱۹۲۶۹۳۸۹۹ @sazandegii
‼️ استفاده از اسپری تنفسی هنگام روزه 🔷س ۵۸۲۸: مبتلا به هستم و در روز چند مرتبه باید از استفاده کنم، مصرف هنگام روزه داری چه حکمی دارد؟ ✅ج: استعمال اسپری که حاوی داروی رفع است برای روزه دار اشکال ندارد و موجب بطلان نمی شود. 🆔 @resale_ahkam
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيم دوستان عزیز هر شب بندی از دعای 44 صحیفه سجادیه را با تأمل و دقت مطالعه کنیم. وَ كَانَ مِنْ دُعَائِهِ عَلَيْهِ السَّلَامُ إِذَا دَخَلَ شَهْرٌ رَمَضَانَ دعاى آن حضرت است هنگام فرارسيدن ماه رمضان ﴿10﴾ وَ وَفِّقْنَا فِيهِ لِأَنْ نَصِلَ أَرْحَامَنَا بِالْبِرِّ وَ الصِّلَةِ ، وَ أَنْ نَتَعَاهَدَ جِيرَانَنَا بِالْإِفْضَالِ وَ الْعَطِيَّةِ ، وَ أَنْ نُخَلِّصَ أَمْوَالَنَا مِنَ التَّبِعَاتِ ، وَ أَنْ نُطَهِّرَهَا بِإِخْرَاجِ الزَّكَوَاتِ ، وَ أَنْ نُرَاجِعَ مَنْ هَاجَرَنَا ، وَ أَنْ نُنْصِفَ مَنْ ظَلَمَنَا ، وَ أَنْ نُسَالِمَ مَنْ عَادَانَا حَاشَى مَنْ عُودِيَ فِيكَ وَ لَكَ ، فَإِنَّهُ الْعَدُوُّ الَّذِي لَا نُوَالِيهِ ، وَ الْحِزْبُ الَّذِي لَا نُصَافِيهِ . (10) و ما را در این ماه توفیق ده که با خویشاوندان خود، با نیکی و صلۀ رحم ارتباط پیدا کنی؛ و با احسان و بخشش، به همسایگان خود رسیدگی نماییم و اموال خود را از آنچه به ستم گرفته‌ایم، پاک کنیم و با بیرون کردن زکات، ثروت و مال خود را در مدار پاکی قرار دهیم؛ و با کسی که با ما رابطه‌اش را بریده، آشتی نموده؛ و با آن‌که به ما ستم روا داشته، به عدالت و انصاف معامله کنیم؛ و با شخصی که با ما دشمنی کرده، از در مسالمت در آییم؛ مگر کسی که در راه تو و به خاطر تو با او دشمنی شده باشد؛ همانا او دشمنی است که با او دوستی نکنیم و حزبی است که به او دست صداقت ندهیم. بر گرفته از سایت عرفان ترجمه استاد شیخ حسین انصاریان