🏴🏴🏴
صلوات خاصه حضرت امام صادق علیه السلام:
«اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ الصَّادِقِ خَازِنِ الْعِلْمِ الدَّاعِی إِلَیْکَ بِالْحَقِّ النُّورِ الْمُبِینِ اللَّهُمَّ وَ کَمَا جَعَلْتَهُ مَعْدِنَ کَلامِکَ وَ وَحْیِکَ وَ خَازِنَ عِلْمِکَ وَ لِسَانَ تَوْحِیدِکَ وَ وَلِیَّ أَمْرِکَ وَ مُسْتَحْفَظَ [مُسْتَحْفِظَ] دِینِکَ فَصَلِّ عَلَیْهِ أَفْضَلَ مَا صَلَّیْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَصْفِیَائِکَ وَ حُجَجِکَ إِنَّکَ حَمِیدٌ مَجِیدٌ»
🖤شهادت رئیس مذهب تشیع حضرت امام جعفر صادق (علیه السلام) را بر شیعیان آن حضرت تسلیت میگوییم.
https://eitaa.com/mehremah_tarkhan
مهر ماه
🍂 السَلامُ عَلَیکَ یا جَعفَرَبنَ مُحَمَّدٍ اَیُّهَا الصّادِق یَابنَ رَسوُلِ اللّهِ ◾️ مراسم عزاداری
Shahadate Emame Sadegh pajooheshgah- 1401-02-25.mp3
5.98M
✅ سخنرانی: چرایی تأکید امام صادق (ع) بر محبت و ولایت اهل بیت (ع)
✅ پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی/ قم/ ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
هدایت شده از حرممطهر حضرتاسحاقبنموسیالکاظم؏
حجت الاسلام ترخان.mp3
10.13M
🎤صوت سخنرانی شب شهادت امام صادق(ع)
✅ حجت الاسلام دکتر تــرخــان
🗓 ٢۵ اردیبهشت ماه ١۴٠٢
🕌حرم مطهر امامزاده سیداسحاق(ع) - ساوه - استان مرکزی
•┈┈••••✾•🌿❤️🌿•✾•••┈┈•
@Saveh_Eshaq امامزاده سیداسحاق
✅ شعری از علی اکبر لطیفیان برای حضرت معصومه (س)
حرم امن تو کافی است هراسان شده را
مثل شه راه بده آهوی گریان شده را
دل سپردیم به آن معجزه ی چشمانت
تا که آباد کنی خانه ی ویران شده را
مِهر تو باعث خاموشی آتشـدان است
خارج از دست خلیل است ، گلستان شده را
گندم ری به تنور کرمت پخته شود
از تو داریم پس این مزرعه ی نان شده را
هرچه شد خرج حرم ارزش او بیشتر است
از طلا حرف نزن، نقره ی ایوان شده را
به درخانه ی تو بسته و وابسته شدیم
چه نیازی است به جنّت سگ دربان شده را
گر قرار است جبینش به قدومت نرسد
کافرش بیش نخوانیم مسلمان شده را
در محلّه خبر لطف تو بهتر پیچید
پخش کردند اگر قصه مهمان شده را
شدنی نیست کرم داشته باشی ، امّا
دستگیری نکنی دست به دامان شده را
پنجره ساخته ای دور ضریح کرمت
تا ببندند به آن زلف پریشان شده را
ما فقط ظاهری از اوج تو را می بینیم
گذری نیست به معراج ِ تو حیران شده را
جلوه ای کردی و زهرای پر از جذبه ی تو
تا قم آورد دل شاه خراسان شده را
https://eitaa.com/mehremah_tarkhan
هدایت شده از پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
🔴 هم اکنون در حال برگزاری...
🔸 هماندیشی علمی "تبیین کلان نظریه مرجعیت علمی قرآن "
🎙با سخنرانی:
حجت الاسلام دکتر محمدتقی سبحانی
حجت الاسلام دکتر #قاسم_ترخان (مدیر گروه تخصصی علوم انسانی قرآنی پژوهشگاه)
🏢 قم، تالار معرفت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
↙️ لینک شرکت در جلسه:
🔺skyroom.online/ch/iict/hekmat
#هم_اندیشی
🆔 @iictchannel
هدایت شده از پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
💯 #ببینید
📸 #گزارش_تصویری
🔸 هماندیشی علمی "تببیین کلان نظریه مرجعیت علمی قرآن "
📆 دوشنبه یکم خردادماه ۱۴۰۲
🏢 قم، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
#هم_اندیشی
🆔 @iictchannel
هدایت شده از پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
◽️ لوازم حرکت به سوی علوم انسانی قرآنبنیان
💢 هماندیشی علمی تبیین کلان نظریه مرجعیت علمی قرآن به همت گروه تخصصی علوم انسانی قرآنی پژوهشگاه با حضور اعضای شورای علمی کارگروه مرجعیت علمی قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و مدیران و اعضای هیأت علمی گروههای علمی پژوهشکده حکمت و دین پژوهی پژوهشگاه برگزار شد.
🔸 در این هم اندیشی حجت الاسلام دکتر محمدتقی سبحانی به تبیین کلان نظریه مرجعیت علمی قرآن پرداخت.
🔸 همچنین حجتالاسلام دکتر #قاسم_ترخان مدیر گروه تخصصی علوم انسانی قرآنی پژوهشگاه در این نشست گفت: مرجعیت علمی قرآن هدفی است که ما در پژوهشگاه دنبال آن هستیم و همچنین کارگروه مرجعیت علمی قرآن نیز تشکیل شده که چنین هدفی را دنبال میکند.
📎 ادامه خبر:
🌐 iict.ac.ir/sobtafsir
#هم_اندیشی
#مرجعیت_قرآن
🆔 @iictchannel
✅ گزارشی از هماندیشی علمی تبیین کلان نظریه مرجعیت علمی قرآن
🔹 حجتالاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی: معتقدم این بسیار مهم است که آنچه به آن میاندیشیم و تولید میکنیم ابعاد بینالمللی هم داشته باشد و مخصوصاً در زمینه دینی در جهان اسلام موفقتر عمل کنیم، اما سؤال این است که مشکل و چالش را در چه بخشی دیدیم که تلاش کردیم به تولید یک منشور ملی و فرا ملی در زمینه مرجعیت علمی قرآن کریم برسیم؟
🔹 بیگمان آنچه در نهایت، جریان تولید دانش را رقم میزند مطالعات علمی انضمامی است؛ یعنی مطالعاتی است که روی میز محققان و با روششناسی مشخص تولید میشود و انباشت اینهاست که دانش را رقم میزند.
🔸 حجتالاسلام والمسلمین قاسم ترخان، عضو هیئت علمی گروه کلام پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی: مرجعیت علمی قرآن هدفی است که ما در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی دنبال آن هستیم و همچنین کارگروه مرجعیت علمی قرآن نیز تشکیل شده که چنین هدفی را دنبال میکند. طبیعتاً تشکیل چنین جلساتی ضروری به نظر میرسد تا مشخص کنیم نقشه راه ما چیست؟
🔸 پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، از یکسری مراکز وابسته و پژوهشکدهها تشکیل شده است. از جمله مراکز وابسته آن شامل موسسه فرهنگی پیوست نگاری افق، مرکز مطالعات پیشرفت و تمدن، مرکز مطالعات فضای مجازی، مرکز رشد و نوآوری، کانون اندیشه جوان و قطب علمی فلسفه دین است.
📝 متن کامل: http://ihkn.ir/?p=33134
_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#قرآن
#گزارش_خبری
#قم
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
هدایت شده از پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
Hamandishi.mp3
27.23M
🔊 #بشنوید
🔸 هماندیشی علمی "تببیین کلان نظریه مرجعیت علمی قرآن"
🎙با حضور:
حجت الاسلام دکتر محمدتقی سبحانی
حجت الاسلام دکتر #قاسم_ترخان
📆 دوشنبه یکم خردادماه ۱۴۰۲
🏢 قم، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
#صوت
#هم_اندیشی
🆔 @iictchannel
آمار فرار مغزهای آلمان بیشتر از ایران است!
🔹 سالی ۲۰۰ هزار نفر متخصص و تحصیل کرده آلمانی آلمان را ترک میکنند.
🔹این در حالیه که در ایران طبق گزارش رصدخانه مهاجرت ایران، در فاصله سالهای ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۱ بهطور متوسط سالانه حدود ۸۶ هزار ویزا یا اجازه اقامت غیرتوریستی برای ایرانیان صادر شده است.
"هیبا"
@twiita
هدایت شده از پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
◽️ ماجرای بیعت گرفتن احمدبن موسی(ع) برای امام رضا(ع) در مسجد
🔻 حجتالاسلام دکتر #قاسم_ترخان، مدیر گروه تخصصی علوم انسانی قرآنی پژوهشگاه در گفتوگو با شبستان:
🔹 مردم به دلیل ویژگیها و خصایص والای احمدبن موسی(علیهالسلام) نزد او آمدند تا با وی به عنوان رهبر و امام بعد از موسیبن جعفر(علیهالسلام) بیعت کنند.
🔹 ایشان بیعت مردم را پذیرفت، اما وقتی مردم در مسجد پیامبر(صلیاللهعلیهوآله) در مدینه با او بیعت کردند، با سخنان خود برای مردم روشن کردند که شما با من بیعت کردید در حالیکه من در بیعت علیبن موسیالرضا(علیهالسلام) هستم.
🔹 با این سخن نه تنها به جهاد تببین برخاست، بلکه پس از آن به سمت منزل امام رضا(علیهالسلام) حرکت کرد و فرمود: هر کسی با من بیعت کرده است با برادرم بیعت کند.
🔹 این ویژگی احمدبن موسی(علیهالسلام) درسآموزترین خصیصه برای جامعه امروز است، زیرا مقام و جایگاه دنیایی ایشان را از راه حق منحرف نکرد.
#دهه_کرامت
#مصاحبه
🆔 @iictchannel
#تازه_وارد
🌱 #مبانی_جهانشناختی_علوم_انسانی_اسلامی
✨ از منظر قرآن
🔹 برخورداری جهان از مراتب و وجود رابطه طولی و ناگسستنی بین جهان غیب و جهان شهادت، علوم انسانی مدرن را که بر اساس طبیعتگرایی هستیشناختی، یا طبیعتگرایی روششناختی شکل گرفته است با چالش مواجه میسازد.
🔹انکار جهان غیب که در طبیعتگرایی هستیشناختی بروزیافته و یا انکار نقشجهان غیب در پدیدههای مادی و انسانی که در طبیعتگرایی روششناختی ظهور یافته، معرفت ناقصی را در علومانسانی موجب شده است.
🔹بررسی صِرف عالم ماده با حفظ کلیت آن در علوم طبیعی اگرچه نواقص و نارساییهایی را به دنبال دارد، اما از صرفاً مادی دیدن انسان - و رفتارها و بروزات و حالات درونی او - در علومانسانی و اجتماعی قابلقبولتر است و اگر با تسامح و تساهل بتوان طبیعتگرایی روششناختی و عدم توجه به نقش و تأثیر علل غیرمادی در علوم طبیعی را پذیرفت، پذیرش این رویکرد در علومانسانی بههیچروی قابلچشمپوشی نخواهد بود.
📝 #قاسم_ترخان
🖨 #سازمان_انتشارات_پژوهشگاه_فرهنگ_و_اندیشه_اسلامی
📇این کتاب در 336 صفحه به قیمت 168000 تومان در اسفند 1401 به چاپ رسیده است.
📌 @Poiictnews