فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨رئیس بانک مرکزی: "ما کاری به نرخ بازار غیررسمی و کانالها نداریم؛ ارز کالاهای اساسی را با نرخ ۲۸۵۰۰ تومان تامین میکنیم و هرکس نیاز قانونی به ارز داشته باشد با نرخ مرکز مبادله به او میدهیم."
🔺 مسئله دقیقا همین است. اینکه دولت رییسی (مثل دولتهای گذشته) کاری به ریشه معضل دلار ندارد. ریشه دلارزدگی، هم ساختاری است و هم روانی و باید بصورت ساختاری-روانی درمان شود. یعنی با تکرار روشهای مهندسیگونهی بانک مرکزی حل نمیشود. همچنانکه با رویکرد پاک کردن صورت مسئله یعنی حذف ارز ترجیحی (مورد تاکید کمیسیون اقتصادی مجلس!) هم حل نشده.
🔺 چگونه است که هنگام جراحی اقتصادی حذف ارز ترجیحی، که به ضرر سفره مردم بود، برای کنترل روانی بازار، سران قوا به تعزیرات آزادباش دادند که به جان کسبه و اصناف بیفتد.
اما در زمان التهابات مصنوعی بازار ارز، به هیچ وجه جلوی بازار غیررسمی و کانالهای تلگرامی و پدیده مزخرف ارز فردایی گرفته نمیشود؟!
🔺️یعنی کار سختی است که وزارت اطلاعات و بازرسی و تعزیرات و شعام و قوه قضاییه، از عهدهاش برنمیآیند؟؟؟
#روحالله_ایزدخواه
@Akhbarevijeh1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ۸۳ درصد از اندام زن برای تمامی مردان تحریک کننده است...
⭕️ ۸۳ درصد از گویش مرد، زن را به هم میریزد..
👈محل اظهارنظر(کامنت)
🌏 #تخریبچی👇
🆔 @takhribchi110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آیا میدانید چرا مچ پا و دست و دکمه مانتوها در مد جدید باز است؟؟!
👈محل اظهارنظر(کامنت)
🌏 #تخریبچی👇
🆔 @takhribchi110
با تلاش نخبههای داخلی قطار ملیمون وارد ناوگان ریلی کشورشد👌
مترو تهران پرند🇮🇷💪
@Enghelabema 🇮🇷👈
دست نوشته رهبر انقلاب در قرآن اهدایی رهبر انقلاب به خانواده شهید سید مرتضی آوینی
🔺 به یاد شهید عزیز، سید شهیدان اهل قلم، آقای سیدمرتضی آوینی که یادش غالباً با من است، به خانواده گرامی اش اهدا می گردد.
@Enghelabema 🇮🇷👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از مأمور سابق موساد تا استراتژیستهای مشهور بینالمللی؛ اعتراف به شکست رژیم صهیونیستی پس از گذشت نصف سال از جنگ در غزه!
🔺حماس برنده این نبرد است و اسرائیل دیگر جایگاهی در افکار عمومی جهان ندارد؛ اسرائیل پس از شش ماه جنگ در غزه نتوانست به هیچ یک از اهدافش برسد؛ حماس آرمان فلسطین را زنده کرد!
@Enghelabema1 🇮🇷👈
#مردم_گرفتارند
آقایان مسئول حواستون هست که انشاالله؟
حاجی دلیگانی: قیمتها ترمز بریده، رئیس بانک مرکزی را فرابخوانید
@Enghelabema 🇮🇷👈
ملت قوی✊🇮🇷
💢 امام علی (ع) در خطبه 27 نهج البلاغه در مورد جهاد می فرمایند: 1⃣ «#جهاد، درى است از درهاى بهشت، خ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻سردار آبنوش مشاور رئیس سازمان بسیج:
🔹از ما سوال میکنن که چرا انتقام سخت نمی گیرید؟ میخواهید ما یه موشک بزنیم اسرائیل، بعد اونها هم یه موشک بزنن وسط نماز جمعه ما!
📌پ.ن:
ردپای جریان نفوذ رو فقط در تصمیمسازی مسائل اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی نگردید.
همیشه زمانی که مالکها تنها ۱۰ ضربه شمشیر با سر فتنه فاصله دارند اشعثها معرکهگیر میشوند... .
#ملتقوی✊🇮🇷
🆔@MellteGhavi
اَللّهُمَّ اَهْلَ الْکِبْرِیاَّءِ وَالْعَظَمَةِ وَاَهْلَ الْجُودِ وَالْجَبَرُوتِ وَاَهْلَ الْعَفْوِ وَالرَّحْمَةِ وَاَهْلَ التَّقْوى وَالْمَغْفِرَةِ
عید سعید فطر برشما و خانواده محترمتان مبارک
یاعلی مدد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸سید حسن آقامیری (امسال):
«شما چکارهاید که به کسی میگی چرا درمورد غزه چیزی گفتی یا نگفتی؟! به شما چه ربطی داره؟!»
🔹سید حسن آقامیری (سال پیش):
«این وضع نیست که بچههای مردم رو اونجا (افغانستان) بکشند، شما سکوت کنی!»
#بیمار_متناقض
🔵صدای انقلاب را از اینجا بشنوید
࿐჻ᭂ⸙@hojre_enghelab⸙჻ᭂ࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ما مهمانهای خوبی نبودیم...
🔵صدای انقلاب را از اینجا بشنوید
࿐჻ᭂ⸙@hojre_enghelab⸙჻ᭂ࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 نقل مکاشفهٔ عجیب آیتالله حقشناس(رحمة الله علیه)
از تسلط عجیب شیاطین برا انسانها
و راه نجات از وساوس شیاطین
🔵صدای انقلاب را از اینجا بشنوید
࿐჻ᭂ⸙@hojre_enghelab⸙჻ᭂ࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 شهادت ۶ مامور پلیس در حمله تروریستهای جیشالظم
➖جزئیات جدید از حمله تروریستها به ۲ خودروی پلیس
🔹این دو خودروی در حال انتقال عامل اصلی شهادت شهید «شیبک» از سیب و سوران به مهرستان بودند که در مسیر برگشت به سیب و سوران مورد حمله عناصر گروهک جیشالظلم قرار گرفتند.
🔸متاسفانه ۵ مامور پلیس در این حمله به شهادت میرسند و ۲ مامور دیگر مجروح میشوند.
🔹یکی از مجروحان نیز به علت شدت جراحات دقایقی قبل به شهادت رسید.
🔵صدای انقلاب را از اینجا بشنوید
࿐჻ᭂ⸙@hojre_enghelab⸙჻ᭂ࿐
🔴 یک استدلال غلط و خطرناک !!
برخی ها با استدلالی غلط و خطرناک می گویند برای جلوگیری از تضعیف جایگاه رهبری نباید به نهادهایی که رئیسشان از سوی ایشان نصب می شود انتقاد کرد؟!!
اتفاقا اگر کسی واقعا دلش برای حفظ جایگاه رفیع رهبری می سوزد بایستی از اشتباهات و انحرافات این نهادها انتقاد کند تا به مسیر حق و مورد نظر نائب #امام_زمان بازگردند.
برای پرهیز از هرگونه اتهام و برداشت غلط بهتر است نظر صریح و بی نیاز از تفسیر مقام معظم رهبری (حفظه الله) در همین مورد را یادآوری کنیم. ایشان در تاریخ ۷مهر ۱۳۸۷ در جمع دانشجویان فرمودند:
"اینکه بعضی میگویند چنانچه صدا و سیما را نقد کنیم، برخلاف رهبری مطلبی گفتهایم؛ چرا؟ چون رهبری رئیس صدا و سیما را معین میکند! اگر واقعا ملاک این باشد، که آدم باید به هیچکس اعتراض نکند؛ چون رئیس قوه قضائیه را هم رهبری انتخاب میکند، رئیسجمهور هم بعد از انتخابات، تنفیذ رهبری دارد؛ میگوید نصب کردم. پس باید به هیچکس اعتراض نکرد... به هر حال اعتراض هست و انتقاد شما از صدا و سیما مطلقا به رهبری منتقل نمیشود. شما حق دارید انتقاد کنید؛ هیچ اشکالی ندارد"
#حجاب
#نفوذ
✍"قاسم اکبری"
✌️جنبش مستضعفین
@jonbeshmostazafin
سیگنال اتمی ۱۴۰۳/۱/۲۰ رئیس دانشگاه شهید بهشتی که خود از دانشمندان هستهای است را درخصوص سهولت ساخت سلاح اتمی برای کشور و امکان تغییر فتوای حرمت توسط رهبری، اتفاقی نمیدانم.
همچنین در ۱۳۹۹/۱۱/۲۰ وزیر وقت اطلاعات در تلویزیون با اشاره موضوع هستهای و فشارهای تحمیلی بر کشور، در تهدیدی ضمنی گفته بود: گربهای که در گوشهای گیر افتاده باشد ممکن است رفتاری را انجام دهد که گربهای که آزاد است انجام نمیدهد.
رهبر انقلاب نیز در ۱۳۸۶/۱/۱ رسما اعلام داشتند «ایران برای دستیابی به دانش هستهای طبق مقررات بین المللی عمل کرده است اما اگر قرار باشد با ابزار شورای امنیت بیقانونی کنند و حق مسلم ملت ایران را نادیده بگیرند ما هم میتوانیم بیقانونی کنیم و خواهیم کرد».
@GhadiriNetwork
🔺مسئله شخصی یا نقد اجتماعی
آدمها دو گونه اند اکثریتی که انسانهایی عادی هستند و دنباله اجتماعی ندارند صاحب مشرب و پیشران مسلکی نیستند و اقلیتی پیشران و عامل حرکت دیگرانند آنها حرفشان و قلمشان روی افرادی که تابع آنها هستند موثر است و دیگران در اموری از زندگی خود از آنها تبعیت می کنند.
قرآن کریم در آیات ۱۶۶ و ۱۶۷ سوره مبارکه بقره به این دوگانه اشاره کرده و تبعیت غیرعالمانه پیروان از پیشوایان را موجب تبری هردو گروه هم در قیامت میداند.
بی شک نمیتوان انتظار داشت که همه افراد پیشوا و راهنما باشند و هر انسان دارای مسلک و علاقمند به مقصد میبایست راهنمایی برای طی مسیر داشته باشد:
طی این مرحله بی همرهی خضر نکن
ظلمات است بترس از خطر گمراهی!
خب حالا چه کنیم؟
1⃣ اکثر افراد برای طی مسیر نیاز به پیشوا و پیشران و راهنما دارند
2⃣ قرآن به صراحت بیان می کند که بعضی پیشوایان پیروان خود را به مقصد نرسانده و روزی که پرده ها کنار می رود و حق آشکار می شود هردو گروه از هم تبری می جویند.
اگر بگوییم پیروان خود امکان نظارت و تشخیص بر جزء جزء مراحل حرکت را باید داشته باشند گزافه گفتهایم و تکلیف مالایطاق کردهایم زیرا که پیروان اگر این مقدار علم و آگاهی داشتند نیاز به پیشوا و پیشران نداشتند
چاره چیست؟
باید پیروان همه اندیشهها را از تعصبورزی و خود حقپنداری بر حذر داشت و گفتگوهای آزاد و عالمانه و با صدای بلند و در مراءا و منظر بین صاحبان فکرها و مسلکها برقرار کرد تا در اثر گفتگوی اصحاب مسالک مختلف رشد عمومی در جامعه صورت بگیرد و زمینه برای تشخیص حق و درستی مسیر برای پیروان فراهم گردد.
مسیری که قریب به ۲۵۰ سال پیش آیت الله وحید بهبهانی برای اصلاح اخباری گری در پیش گرفت.
تصور کنید
دوران تسلط اخباریها بر همه بلاد و مدارس دینی شیعی است و شیخ یوسف بحرانی عالم بزرگ اخباریها یکی از شلوغ ترین کرسیها تدریس و نقل حدیث را دارد.
وحید بهبهانی در بهبهان بر علیه اخباریها کتاب مینویسد و سخنرانی میکند و حتی در سفری به کربلا که آن زمان محل تجمّع اخباریان بود، چند روز به درس شیخ یوسف سرآمد فقهای عصر و آخرین نماینده مسلک اخباریگری می رود و اعلام کرد که مایل است اندک زمانی به جای بحرانی درس بگوید و از وی خواهد تا شاگردانش را به حضور در درس وی سفارش کند!
از علمای شیعه هم جز این انتظار نیست که بحرانی مجلس درس خود را که بزرگترین حلقه درسی در آن زمان بود به وحید واگذار می کند وحید ظرف سه روز با نقد نظریّات اخباریان، نزدیک به دو سوم شاگردان بحرانی را از مرام اخباری رویگردان می سازد و پس از مدتی بر سلطه ۱۲۰ ساله اخباری گری بر همه محافل و مدارس علمی و دینی شیعی پایان می بخشد.
اکنون توجه به این نکات و سئوالها میتواند ما را از اهل نجات قرار دهد :
🔸 ملاک تعصب و خود حق پنداری چیست و چگونه خود را از آن نجات دهیم و آماده گفتگو بشویم؟
🔸 ۱۲۰ سال سلطه اخباری گری صدمات و مشکلات زیادی برای جامعه تازه شیعه شده ایران بوجود آورد در حالی که علمای اخباری از ملاامین استرآبادی تا سید نعمت الله جزایری و علامه مجلسی و شیخ حر عاملی و... (رضوان الله تعالی علیهم) همه از علمای بزرگ و واجب الاحترام شیعه بودند. اگر انتشار نقدهای علمی و اشکال به مرام اخباریگری توسط وحید بهبهانی امید به اصلاحی در جامعه می رفت آیا نباید چنین میکرد؟
🔸 بیشک نمیتوان قصه اخباریگری و ظهور وحید بهبهانی را خواند و شنید و در دل شیخ یوسف بحرانی را تحسین نکرد و برایش فاتحهای نخواند. آیا غیر از این از عالم مهذب شیعی انتظار میرود؟
🔸 مشخص است که نقد وحید بهبهانی به اخباریها و شیخ یوسف بحرانی نقد شخصی نبوده است و به مشرب و مسلک آنها برمیگردد و اینگونه نقدها باید در مرءا و منظر بیان شود و به تعبیر امروزیها رسانهای گردد. کاری که در میان علمای سابق بسیار مرسوم بوده که صاحب علمی کتابی مینوشته و صاحب علم دیگری نقدی برآن و مولف اول نقدی بر نقد ... . باید از نقد و سئوال استقبال کرد.
تا به بهتر و سریعتر در مسیر آرمان جامعه حرکت کرد و در صورت ناقص بودن مسیر آن را ارزیابی و تذکر داد!!
به روح مطهر محی الدین امام روح الله خمینی (ره) صلواتی بفرستید.
✍🏼#رضا_افشار
١۵ فروردین ۱۴۰۳
٢٣ رمضان ١۴۴۵
_________________
📚@reza_afshar
🔶🔷🔶از شما اصرار و از آنها انکار
مولای ما!
در دیدار ساعتی پیش با دانشجویان فرمودید:
یکی از دوستان گفتند که تصور شده که نظر رهبری در مورد مسأله ی عدالت با سال 80 فرق کرده! اگر فرقی کرده باشد در این جهت فرق کرده که #اصرارِ_بیشتر شده بر مسأله ی عدالت؛ چون پیشرفت هایمان در سمت عدالت کم بوده اصرار بیشتری ما داریم.از عدالت که کسی دست برنمیدارد.
بگذارید از همین جمله آخر شروع کنم؛
«از عدالت که کسی دست بر نمی دارد»
مولای ما!
نمیدانم مقصودتان از «کسی» غیر خودتان هم هست یا نه؟
ولی با کمال شرمندگی از مجاهدت بیش از نیم قرنی شما در گسترش عدالتخواهی باید بگویم:
اینجا در سطح نخبگان میانی از عدالت دست برمی دارند! خیلی خوب هم از عدالت دست برمی دارند!
آقا جان!
یادتان هست بعد از پذیرش قطعنامه 598می گفتید:ما عدالت طلبیم چه با جنگ؛ چهبی جنگ.
خاطرتان هست درسالگرد رحلت امام به همه سوگداران امام فرمودید:
دعوت به نظام اسلامی منهای اعتقادی راسخ و عملی پیگیر در راستای عدالت اجتماعی دعوتی ناقص بلکه غلط و دروغ است.
فرمودید: جمهوری اسلامی منهای عدالت معنا ندارد.
بعد از رحلت امام فریاد می زدید:
والله قسم! در جامعه اسلامی هم ممکن است مُترَف به وجود بیاید!
به خاطر دارید که از مخلصان انقلاب برای شکل نگرفتن طبقه ی مرفه جدید در دهه ۷۰ استمداد می طلبیدید: از دل نظام اسلامی دارد طبقه نو کیسه جدیدی به وجود می آید! مگر این شدنی است؟!مخلصان انقلاب نخواهند گذاشت...
در دهه هشتاد فرمودید:لب مطالبه من از شما جوان های دانشجو عدالتخواهی است.
حتی به دانشجویان فرمان دادید:
هر پدیده ضد عدالت در واقعیت کشور باید مورد سوال قرار بگیرد.
حتی به سران نظام، فرمان هشت ماده ای صادر فرمودید و هیچ کس را مبرا از سوال ندانستید.
با مسئولین نظام که می نشستید
"مشروعیت نظام" را "وابسته به عدالت خواهی" می دانستید.
در دهه ۹۰ از لزوم تشکیل "لشکر جوان مطالبه گر" گفتید؛ از "خطر بر زمین افتادن علم عدالت"؛ از "لزوم تطابق همه برنامه های حاکمیت با عدالت"؛از "پیوست عدالت داشتن همه برنامه ها"؛ از "لزوم انتخاب نماینده و رئیس جمهور طرفدار عدالت" وووو
اما
درست در هنگامه ای که در دهه گذشته بیش از ۱۰بار از عقب ماندگی در عدالت گفتید؛در دهه ای که "اصرار شما بیشتر شده بود"؛ عده ای نه تنها بر عدالت اصرار نداشتند که برای نخواستن عدالت، انواع و اقسام "معاذیر و قید های موهوم" را به دست و پای عدالت می انداختند؛ بی آنکه یکبار نشان مان دهد چگونه می شود عدالت مطلوب شان را خواست؟!
یکی عدالتخواهان را "خوارج" می دانست!
یکی از "تمام شدن دوران عدالت"می گفت!
همو از "تمام شدن دوران بحث درباره عدالت" سخن به میان می کشید!
شخص دیگری عدالت خواهان را "سگان بی قلاده" می خواند!
آن یکی از برچسب "خوارج پلاس و ۲پلاس"ش رونمایی می کرد!
ده ها تلاش مستمر و با رسانه های نفتی!!
با اینکه وضعیت عقب ماندگی در عدالت؛(توزیع ناعادلانه آزادی و ثروتها و فرصت ها و ابزار کار و منابع و اعتبارات بانکی،خصوصی سازی حراج کننده بیت المال و خانه مان سوز کارگران،بی اعتنایی عجیب نسبت به زنان سرپرست خانوار، تکون طبقه بانکدار خصوصی با خلق نقدینگی های افسانه ای،نانظام حقوق و دستمزد،نانظام مالیاتی، آموزش و پروش طبقاتی و پولی،انحصارات صادرات و واردات،احتکار زمین توسط برخی نهادها،رسانه های نارسانای صدای مردم و حافظ وضع موجود و ده ها مساله دیگر) فرصت نمایش عملی عدالتخواهی مطلوب را پیش پایشان گذارده بود؛ اما برخی از آنها قیدهایی که به عدالت و عدالت خواهی میزدند نه برای اصرار بر خط اصیل عدالت خواهی که برای انکار اساس عدالت خواهی بود.
خواستم بنویسم:
«کاش یک بار دیگر برای شرمندگی ما هم که شده در ۸۵ سالگی روزی یک ساعت روی پای می ایستادید و برای مان یک بار دیگر از نسبت توحید و عدالت و آزادی می گفتید درست مثل ماه رمضان۵۰ سال پیش در مسجد امام حسن مجتبی (ع) مشهد»
اما خواب زده ها را بیداری نشاید!
شما نیم قرن است که مدام از عدالت می گویید؛ اما از شما #اصرار است و از برخی آنهایی که در پس و پیش نام مبارکتان القاب قطار میکنند؛ #انکار!
سایه تان مستدام
خط عدالت مدیون نام و مرام تان
✍🏼 محمد زارع
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا