eitaa logo
منهاج الولاية
3.1هزار دنبال‌کننده
427 عکس
88 ویدیو
17 فایل
⚡️نَحنُ نَرفَع رَأيَة الولَايَة و الْبَرائة⚡ ✍🏻ان شاء الله با بهره‌گیری از معارف نورانی اهل‌البیت علیهم‌السلام، شاید بتوانیم گوشه‌ای از فضای آشفته‌ی مجازی را تغيير دهیم آرشیو: @Menhajol_velayat2 ادمین: @moteallem_110 ادمین تبادل: @Alireza_vatandoust
مشاهده در ایتا
دانلود
▪️بسم الله الرحمن الرحیم▪️ ⚠️ چرا خداوند تبارک و تعالی- با اینکه قادر بود - تمامی خلق را اهل توحید و اطاعت نیافرید ⁉️ پاسخ : ✍🏻 لازم است بدانیم : برترین لذت و سرور، در احساس کمال و یافتن لياقت و شایستگی است. لذیذ ترین نعمت، پاداشِ عمل نیکو می باشد. استفاده و بهره مندی از نعمتی که پاداش عملِ اختیاریِ انسان نباشد، دارای لذت و سرور حقیقی و کامل نیست به عبارتی دیگر کمال حقیقی، منحصر است در کمال اختیاری و ارادی، فراترین نعمت نعمتی است که در نتیجه استحقاق و تحمل آلام بدست آید. و استحقاق مدح و ثواب، هرگز بدون اختیار و تحمل زحمت و بَلا، تحقق پیدا نمی‌کند. و الله تبارک و تعالی اراده نموده که انسان را به بالاترین حد کمال برساند نه حد نازل آن . بنابراین خداوند عز وجل از ابتداء بندگان را اهل توحید و اطاعت نیافرید بلکه انسان را خلق نمود و به طاعت خود، امر و از معصیت نهی کرد تا انسان با شایستگی خود و انجام طاعات الهی به کمال حقیقی دست یابد. ✔️ 💠 زندیقی از امام صادق علیه السلام پرسید : «بفرمایید که چرا خداوند عزوجل با اینکه قدرت هم داشت تمامی خلق را اهل توحید و اطاعت نیافرید!؟» ▫️ امام علیه السلام فرمودند : «لو خلقهم مطيعين لم يكن لهم ثواب لان الطاعة إذا ما كانت فعلهم لم تكن جنة ولا نار ، ولكن خلق خلقه فأمرهم بطاعته ، ونهاهم عن معصيته ، واحتج عليهم برسله ، وقطع عذرهم بكتبه ليكونوا هم الذين يطيعون ويعصون ، ويستوجبون بطاعتهم له الثواب ، وبمعصيتهم إياه العقاب.» ترجمه : « اگر ایشان را مطيع خلق می فرمود دیگر ثواب و پاداشی نداشتند چرا که در اینصورت دیگر طاعت فعل ایشان نبود، و بهشت و دوزخی در کار نمی ماند، 👈🏻 بلکه او خلق خود را آفریده و به طاعت خود امر نمود، و از معصیت و نافرمانی خویش نهی فرمود، و به واسطهٔ پیامبران خود حجت را بر ایشان تمام نموده و با فرستادن کتاب های خود عذر ایشان را قطع کرد👉🏻 تا اینکه خود ایشان باشند که اطاعت و یا معصیت و نافرمانی می نمایند و به طاعت خود مستوجب ثواب، یا به نافرمانی خویش درخور عقاب او می گردند.» 📖 بحار الانوار جلد ۵ صفحه ۱۸ @Menhajol_velayat
«مادر صالحه‌ای داشتیم...»💔 مردی از برمکیان به حضرت امام رضا علیه‌السلام عرض کرد: «نظرتان درباره ابوبکر چیست؟» حضرت فرمودند: «سبحان الله والحمد لله ولا اله الا الله والله أكبر!» (حضرت بخاطر تقیه، از پاسخ صریح به او خودداری کردند و مشغول ذکرشان شدند!) آن مرد در گرفتنِ جواب، به محضر ایشان اصرار کرد، تا اینکه حضرت فرمودند: 🥀 «ما (ائمّه) مادر صالحه‌ای داشتیم که از دنیا رفت در حالی که بر آن دو نفر خشمگین بود و بعد از شهادتش هم به ما خبری نرسیده که از آن دو راضی شده باشد!» ▪️ «رجلا من أولاد البرامكة عرض لعلي بن موسى الرضا عليه‌السلام فقال له: ما تقول في أبى‌بكر؟ قال له: سبحان الله والحمد لله ولا اله الا الله والله أكبر، فالح السائل عليه في كشف الجواب، فقال عليه‌السلام: كانت لنا أم صالحة ماتت وهى عليهما ساخطة ولم ياتنا بعد موتها خبر أنها رضيت عنهما.» 📕 الطرائف فی معرفة مذهب الطوائف جلد ۱ صفحه ۲۵۲ 🖇 کانال علمی تحقیقی "منهاج الولاية" @Menhajol_velayat
⚠️ سفارش امام صادق علیه‌السلام به شخصی که نام دخترش را «فاطمه» نهاده بود... سَکونی گوید: با حالی افسرده و غمگین بر امام صادق صلوات‌الله‌علیه وارد شدم؛ حضرت به من فرمودند: «چرا غمگینی؟!» عرض کردم: دختری برایم متولّد شده است! امام علیه‌السلام فرمودند: «سنگینی‌اش بر روی زمین و رزقش بر عهدۀ خداست؛ عمرش از اجلِ تو کم نمی‌کند و از روزیِ تو هم نمی‌خورد!» با این کلام حضرت، غصه‌ام برطرف شد؛ سپس فرمودند: «نامش را چه گذاشته‌ای؟» گفتم: فاطمه؛ فرمودند: «آه! آه!» 💔 و (با یاد مصائبی که از اهل سقیفۀ بر مادر پهلوشکسته‌شان گذشته است) دست مبارک بر پیشانی خود گذاشتند؛ سپس سفارشاتی به او کردند و در انتها فرمودند: 🥀 «حال که نامش را فاطمه گذاشته‌ای، پس دشنامش مده، نفرینش مکن و کتکش مزن.» 💠 «عن السكوني قال دخلت على أبي عبد الله عليه‌السلام وأنا مغموم مكروب فقال لي يا سكوني مما غمك... أما إذا سميتها فاطمة فلا تسبها ولا تلعنها ولا تضربها.» 📕 نام کتاب : الكافي- ط الاسلامية نویسنده : الشيخ الكليني    جلد : 6  صفحه : 49 @Menhajol_velayat
▪️بسم الله الرحمن الرحیم ▪️ 🥀 🖋 یکی از سوالاتی که با اندک تنبه و التفات، ذهن هر مسلمانی را به خود مشغول می‌کند 👈🏻این است که به راستی چرا «دختر رسول الله صلی الله علیه و آله را با آن همه تکریم _ از جانب رسول خدا صلی الله علیه و آله که بارها فرمودند : ۱. فاطمه پارهٔ تن من است، هرکس او را آزار دهد مرا آزار داده و هرکس او را خشنود کند مرا خشنود نموده «وَإِنَّ فَاطِمَةَ بَضْعَةٌ مِنِّي» ۲. همچنین فرمودند : غضب خداوند منوط بر غضب فاطمه و رضای او منوط بر رضای فاطمه سلام الله علیها است «إِنَّ اللَّهَ يَغْضَبُ لِغَضَبِكِ وَيَرْضَى لِرَضَاكِ» و سفارشات بی شمار دیگر _، چرا این بانوی بزرگوار شبانه دفن شد و ایشان حاضر نشدند خلیفه وقت در تشییع جنازه شان شرکت کنند⁉️» 💠 آنچه مسلّم است در منابع شیعه و اهل تسنن ، این است که غاصبین خلافت «يعني ابوبکر و عُمَر بن الخطاب» هرگز عامل به دو حدیث فوق و مشابه آن نبوده اند و در مسیر غصب خلافتِ امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب به خانه ایشان حمله ور شده و از آنجا که صدیقه طاهره سلام الله علیها در راه دفاع از امام و خلیفه به حق رسول الله صلی الله علیه و آله، مانعِ آنان بود، درب خانه را آتش زده🔥 و دخت رسول الله را مورد ضرب و شتم خود قرار دادند، لذا حضرت شان هرگز با آنان بیعت نکرد، و به امیرالمؤمنین علی علیه السلام وصیت کرده اند که شبانه دفن شوند تا آن دو ظالم در تشییع جنازه شان حاضر نشوند. ❗️ 🔸 مرحوم شيخ صدوق در علت دفن شبانه آن حضرت مي نويسد: عَنِ الْحَسَنِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ أَبِي حَمْزَةَ عَنْ أَبِيهِ قَالَ سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ عليه السلام لِأَيِّ عِلَّةٍ دُفِنَتْ فَاطِمَةُ (عليها السلام) بِاللَّيْلِ وَ لَمْ تُدْفَنْ بِالنَّهَارِ قَالَ لِأَنَّهَا أَوْصَتْ أَنْ لا يُصَلِّيَ عَلَيْهَا رِجَالٌ [الرَّجُلانِ ]. ترجمه : «علي بن ابوحمزه از امام صادق عليه السلام پرسيد: چرا فاطمه را شب دفن كردند نه روز؟ فرمود: فاطمه سلام الله عليها وصيت كرده بود تا در شب وي را دفن كنند تا ابوبكر و عمر بر جنازه آن حضرت نماز نخوانند.» 📚نام کتاب : علل الشرائع نویسنده : الشيخ الصدوق جلد : 1 صفحه : 185 🔸مرحوم صاحب مدارك رضوان الله تعالي عليه مي گويد: إنّ سبب خفاء قبرها ( عليها السلام ) ما رواه المخالف والمؤالف من أنها ( عليها السلام ) أوصت إلي أمير المؤمنين ( عليه السلام ) أن يدفنها ليلا لئلا يصلي عليها من آذاها ومنعها ميراثها من أبيها ( صلي الله عليه وآله وسلم ). ترجمه : «علت مخفي بودن محل دفن فاطمه سلام الله عليها آن گونه كه مخالف و موافق نقل كرده اند اين است كه آن حضرت به اميرمؤمنان عليه السلام سفارش كرد تا او را شبانه دفن كند تا آنان كه او را اذيت كرده و از ارث پدرش محروم كرده بودند بر وي نماز نخوانند.» 📚 نام کتاب : مدارك الأحكام نویسنده : الموسوي العاملي، السيد محمد جلد : 8 صفحه : 279 🔍 پس دليل دفن شبانه آن حضرت وصيت آن حضرت بود كه نمي خواست افرادي كه بر او ستم كرده اند، بر جنازه اش نماز بخوانند و با اين كار خشم خود را از غاصبان خلافت جاودانه ساخت. @Menhajol_velayat
🔻آیت الله وحید خراسانی(دام ظلّه): 🖋قِوام مذهب حقّهٔ شیعه فقط به دو‌ چیز است: «تولّی و تبرّی». آنچه که این دو امر را زنده میکند،بزرگداشتِ روز شهادت صدّیقه کبریٰ(علیها السلام) است! 📕 حلقهٔ وصل رسالت و‌ امامت؛ص۳۳۹-۳۴۰ 🔰 @Menhajol_velayat
▪️بسم الله الرحمن الرحیم ▪️ 🥀 🔥توجیهات بی‌ثمر اهل تسنن برای تبرئه خلیفه ❌ در صحیح بخاری روایت شده است: «فَلَمَّا تُوُفِّيَتْ دَفَنَهَا زَوْجُهَا عَلِيٌّ لَيْلًا، وَلَمْ يُؤْذِنْ بِهَا أَبَا بَكْرٍ وَصَلَّى عَلَيْهَا» ترجمه : «وقتی فاطمه سلام الله علیها از دنیا رفت شوهرش علی علیه السلام او را شبانه دفن کرد و ابو بکر را خبر نکرد و خودش بر او نماز خواندنام کتاب : صحيح البخاري نویسنده : البخاري جلد : 5 صفحه : 139 👈🏻 این گزارش چنان رسواکننده است که شارحان مجبور شده‌اند وجوهی برای آن دست و پا کنند که به هذیان‌گویی شبیه‌تر است! برای نمونه: 🔸۱. ابن حجر ( ۷۷۳_۸۵۲ق ) «وَلَعَلَّهُ لَمْ يُعْلِمْ أَبَا بَكْرٍ بِمَوْتِهَا لِأَنَّهُ ظَنَّ أَنَّ ذَلِكَ لَا يَخْفَى عَنْهُ! وَلَيْسَ فِي الْخَبَرِ مَا يَدُلُّ عَلَى أَنَّ أَبَا بَكْرٍ لَمْ يَعْلَمْ بِمَوْتِهَا وَلَا صَلَّى عَلَيْهَا» ترجمه : «شاید ابوبکر را از وفات فاطمه خبر نکرد چون گمان می‌کرد بر او مخفی نمی‌ماند! و این روایت دلالت ندارد که ابوبکر از مرگ فاطمه خبردار نشد و بر او نماز نخواند!!» نام کتاب : فتح الباري نویسنده : العسقلاني، ابن حجر جلد : 7 صفحه : 494 بر اهل زبان مخفی نیست که هیچ معنایی جز این ندارد؛ ولی تعصب، ابن حجر را بر آن داشته تا خود را از مرتبه فهم ابتدایی جملات هم تنزّل دهد. 🔹۲. محمد بن إسماعيل الكحلاني (م ١١٨٢ق) «يحتمل أنه لكون الدفن ليلاً، فكره علي - عليه السلام - إيقاظ أبي بكر من نومه❗️...» نام کتاب : التحبیر نویسنده : الکحلانی ، محمد بن اسماعیل جلد : 3 صفحه : 765 ترجمه : «شاید برای این بود که شبانه دفن شد و علی دوست نداشت ابوبکر را از خواب [ناز] بیدار کند!!» 🔸أبو العباس القرطبي (٥٧٨ - ٦٥٦ ق) هم از گزارش بخاری و مسلم چنان خشمگین شده که راهی جز فرافکنی نیافته است : «وليس في الخبر ما يدل على: أن أبا بكر لم يعلم بموتها، ولا صلَّى عليها، ولا شاهد جنازتها، بل اللائق بهم، المناسب لأحوالهم حضور جنازتها، واغتنام بركتها، ولا تسمع أكاذيب الرَّافضة المبطلين، الضالين، المضلين.» نام کتاب : المفهم نویسنده : القرطبي ، ابوالعباس جلد : 3 صفحه : 569 ⚠️ عجب آن که در همین گزارش، یک سطر بالاتر علت به اجمال بیان شده است: «فَوَجَدَتْ فَاطِمَةُ عَلَى أَبِي بَكْرٍ فِي ذَلِكَ، فَهَجَرَتْهُ فَلَمْ تُكَلِّمْهُ حَتَّى تُوُفِّيَتْ...» ترجمه : «فاطمه به خاطر فدک بر ابوبکر خشمگین شد و با او قهر کرد و تا زمانی که از دنیا رفت با او سخن نگفت...» @Menhajol_velayat
أَنْتَ الَّذِي ضَرَبْتَ فَاطِمَةَ بِنْتَ رَسُولِ اللَّهِ حَتَّي أَدْمَيْتَهَا 💔😭 🥀 حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام ضمن مجلس مناظره ای در حضور معاویه، خطاب به مغیرة بن شعبه لعنة الله عليه فرمود : ▪️«انت الذی ضربت فاطمة بنت رسول‏ اللَّه صلی اللَّه علیه و آله حتی ادمیتها و القت ما في بطنها...» ترجمه : «تو همانی که فاطمه دختر رسول الله سلام الله عليهما را آنقدر زدی ، تا اینکه او را خونی کردی و [ باعث شدی که او ] بچه ‏اش را سقط کرد...» 😭 نام کتاب : الإحتجاج نویسنده : الطبرسي، أبو منصور    جلد : 1  صفحه : 414 یَامُنْتَقِمُ إنْتَقِمْ... @Menhajol_velayat
هدایت شده از منهاج الولاية
◾️بسم الله الرحمن الرحیم ◾️ 🔱 فهرست مطالب مرتبط با ایام فاطمیه : 🥀اولین دادگاه الهی برای حضرت زهرا و حضرت محسن سلام الله عليهما https://eitaa.com/menhajol_velayat/17 🥀برخی از وجوه تسمیه حضرت فاطمه سلام الله علیها https://eitaa.com/menhajol_velayat/23 🥀 حال جانسوز حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در روز های آخر عمر شریفش https://eitaa.com/menhajol_velayat/25 https://eitaa.com/menhajol_velayat/32 🥀 مصائب حضرت فاطمه سلام الله علیها در بیان مرحوم علامه مجلسی رضوان الله علیه https://eitaa.com/menhajol_velayat/28 🥀 قاتل حضرت فاطمه سلام الله علیها، در منظر اهل تسنن ثواب برده است( بسیار مهم ) ❗️ https://eitaa.com/menhajol_velayat/34 🥀 خوشحالی عايشه از شهادت حضرت فاطمه سلام الله علیها به روایت ابن ابالحدید https://eitaa.com/menhajol_velayat/41 🥀 عايشه : هیچکس را راستگو تر از فاطمه سلام الله علیها ندیدم [ از مصادر اهل تسنن ] https://eitaa.com/menhajol_velayat/47 🥀 برسی ادعای «تردید شیخ مفید نسبت به شهادت حضرت زهراء و سقط شدن حضرت محسن سلام الله عليهم» https://eitaa.com/menhajol_velayat/51 🥀 جایگاه و مقام عظیم حضرت فاطمه در بیان رسول الله صلی الله علیه و آله https://eitaa.com/menhajol_velayat/62 🥀 چرا با وجود حضرت علی علیه السلام، حضرت فاطمه سلام الله عليهما پشت درب رفتند ⁉️ https://eitaa.com/menhajol_velayat/65 🥀 حضرت فاطمه سلام الله علیها سرور زنان بهشتی [از مصادر اهل تسنن ] https://eitaa.com/menhajol_velayat/70 🥀 اجماع شیعه بر شهادت حضرت زهرا و سقط شدن حضرت محسن سلام الله عليهما توسط خلیفه دوم https://eitaa.com/menhajol_velayat/75 🥀 آیت الله وحید خراسانی : هرچه در فاطمیه عزاداری شود، کم است، زیرا... https://eitaa.com/menhajol_velayat/81 🥀 امام خمینی ره : شورای سقیفه ریشه ی تمامی اختلافات مسلمانان و عقاید باطل و به دنیال انهدام اساس دین بود https://eitaa.com/menhajol_velayat/92 🥀 شکایت حضرت فاطمه سلام الله علیها از مهاجرین و انصار : چرا در حق من سستی می کنید ⁉️ https://eitaa.com/menhajol_velayat/99 🥀 آیا امیرالمؤمنین علیه السلام در ماجرای غصب خلافت، با ابوبکر بیعت کردند ⁉️ https://eitaa.com/menhajol_velayat/134 https://eitaa.com/menhajol_velayat/164 🥀 کتابچه پاسخ به چند شبهه فاطمی / استاد نجم الدین طبسی https://eitaa.com/menhajol_velayat/139 🥀 اقامه عزای فاطمیه به چه معناست ⁉️ آیت الله وحید و آیت الله یثربی و استاد بندانی نیشابوری حفظهم الله تعالی https://eitaa.com/menhajol_velayat/140 🥀 حضرت فاطمه سلام الله علیها : به خدا قسم پس از هر نماز بر شما نفرین خواهم کرد https://eitaa.com/menhajol_velayat/147 🥀 تاکید امام کاظم علیه السلام بر عصمت و شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها https://eitaa.com/menhajol_velayat/155 🥀 هرگز خداوند غاصب حق حضرت فاطمه سلام الله علیها را از دوزخ خارج نمی‌کند https://eitaa.com/menhajol_velayat/161 🥀 امام رضا علیه السلام : «مادر صالحه اي داشتیم...» 💔 https://eitaa.com/menhajol_velayat/180 🥀 عهد هایی که اول مظلوم عالم در مواجهه با جنایات اهل سقیفه با رسول الله صلی الله علیه و آله بستند ( فایل صوتی ) https://eitaa.com/menhajol_velayat/179 🥀 سفارش امام صادق علیه السلام به کسی که نام دخترش را «فاطمه» قرار داد https://eitaa.com/menhajol_velayat/183 🥀 چرا حضرت فاطمه سلام الله علیها شبانه دفن شدند !؟ [ بسیار مهم!] https://eitaa.com/menhajol_velayat/184 https://eitaa.com/menhajol_velayat/190 🥀سخن آیت الله وحید خراسانی حفظه الله راجع به قوام مذهب شیعه و اهمیت بزرگداشت روز شهادت صدّیقه طاهره. https://eitaa.com/menhajol_velayat/189 🥀 سخن امام حسن مجتبی علیه السلام به مغیرهٔ ملعون راجع به ظلم و ستم به حضرت فاطمه سلام الله علیها https://eitaa.com/menhajol_velayat/194
قاضی عبدالجبار معتزلی و تبریر فعل عمر (به فرض صحت) در ماجرای هجوم و احراق بیت فاطمی سلام الله علیها ¬ قاضی عبدالجبار در کتاب «المغنی»خود چنین می‌نویسد: 🖋«اما آنچه در مورد عُمَر و آتش زدن خانه حضرت زهراء سلام الله علیها گفته، اگر صحیح باشد هم 👈🏻 طعن و اشکالی بر عُمَر وارد نمی‌شود چرا که او حق دارد کسانی را که به منظور مخالفت با مسلمانان بیعت نکرده‌اند، تهدید کند!!!» 📕 المغنی فی أبواب التوحید والعدل | الامامة  ج۲۰ ص۳۳۷ ⚠️ سابقا عرض کردیم طبق مبنای علمای اهل تسنن، حتی می‌توان تصور کرد که قاتل حضرت فاطمه سلام الله علیها از قتل ایشان ثواب[ نعوذبالله] برده است!!! 👉🏻 https://eitaa.com/menhajol_velayat/34 @Menhajol_velayat
«زمان شهادت حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها» 💔 ▪️مِصْبَاحُ الْأَنْوَارِ، عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ آبَائِهِ علیهم السلام قَالَ: مَاتَتْ فَاطِمَةُ (علیها السلام) مَا بَیْنَ الْمَغْرِبِ وَ الْعِشَاءِ 🔸ترجمه : امام صادق علیه السلام از پدرانش علیهم السلام نقل فرموده: فاطمه (سلام الله علیها) بین مغرب و عشاء از دنیا رفت. 📔 نام کتاب : بحار الأنوار - ط دارالاحیاء التراث نویسنده : العلامة المجلسي    جلد : 43  صفحه : 200 😭 وا اماه @Menhajol_velayat
🏴 فرا رسیدن سالروز شهادت جانسوز اولین شهیدۀ راه ولایت، صدّیقه کبری، حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها به دست غاصبین خلافت را به محضر مقدّس قطب عالم امکان، حضرت صاحب‌الزّمان عجّل‌الله‌فرجه‌الشریف و همۀ شیعیان و محبّان آن حضرت تسلیت عرض می‌نمائیم. ▪️از حضرت امام صادق صلوات‌الله‌علیه روایت شده است که فرمودند: «عن أبي بصير عن أبي عبداللَّه عليه السلام قال: قُبِضَت فاطِمَةُ سلام الله عليها في جُمادي الآخِرَةِ يَومَ الثَّلاثَاءِ لِثَلاثٍ خَلَونَ مِنهُ سَنَةَ إِحدَي عَشرَةَ مِنَ الهِجرَةِ و كانَ سَبَبُ وَفاتها أَنَّ قُنفُذاً مَولَي عُمَرَ لَكَزَها بِنَعلِ السَّيفِ بِأَمرِهِ فَأَسقَطَت مُحَسِّناً وَ مَرِضَت مِن ذلِكَ مَرَضاً شَديداً ولَم تَدَع أَحَداً مِمَّن آذَاها يَدخُلُ عَلَيها.» 🥀 «حضرت فاطمه زهراء سلام‌الله‌عليها روز سه‌شنبه، سوم ماه جمادی الثانی سال یازدهم هجری به شهادت رسيد و علّت شهادت آن حضرت، همان ضرباتی بود كه قُنفُذ غلام عُمَر، به دستور او، با پهنای غلاف شمشير به ایشان زد؛ و به سبب آن ضربات، محسن را سقط نمود و بدين جهت به شدّت بيمار شد و اجازه نداد احدی از کسانی كه وی را آزار داده بودند نزدش وارد شوند.» 📓 نام کتاب : دلائل الإمامة - ط مؤسسة البعثة نویسنده : الطبري‌ الصغير، محمد بن جرير    جلد : 1  صفحه : 134 @Menhajol_velayat
⚠️ لطفا با حال مناسب بخوانید ✍🏻 نگارنده را حلال بفرمائید، قصد حقیر این است که با توجه به روز شهادت صدّیقه طاهره سلام الله علیها ، دو نکته را اشاره کنم : ▪️ابتداء دوباره روایت فوق رو با عنایت به متن عربی و ترجمه مطالعه کنید ، در روایت آمده است : «لَکَزَهَا بِنَعلِ السَّيفِ» ۱. «لَکَزَ» : «وَهُوَ الضَّرْبُ بالجُمْعِ فِي جَمِيعِ الْجَسَدِ» یعنی : [ عرب زبانان هنگامی می‌گویند «لَکَزَ» که شخصی ] با گوشه و قبضهٔ چیزی شروع به ضربه زدن به تمام بدن کسی کند 🥀 نام کتاب : لسان العرب نویسنده : ابن منظور جلد : 5 صفحه : 406 ۲. «بِنَعلِ السَّيفِ» : «ما يكون في اسفل جفن السّيف من حديد أو فضّة و نحوهما» یعنی : «آنچه که در پائین غلاف شمشير قرار دارد که از آهن یا نقره و مانند آن است» نام کتاب : الصحاح‌ تاج اللغة و صحاح العربية نویسنده : الجوهري، أبو نصر جلد : 5 صفحه : 1832 🖋 با دقت و ملاحظه در دو کلمهٔ فوق ترجمهٔ دقیقِ بخشی از حدیث امام صادق علیه السلام چنین می‌شود : «سبب وفات حضرت فاطمه سلام الله علیها آن بود که قنفذ به دستور عمر بن الخطاب، با پایین غلاف شمشيرش که از آهن ساخته شده بود ، شروع کرد ضربه زدن به سر و صورت و تمامی بدن رسول الله صلی الله علیه و آله» 😭💔 👈🏻 مرحوم علامه مجلسی اعلی الله مقامه الشریف در حق الیقین فرمودند : «از روايات مستفيضه محفوفه به قرائن جليه، معلوم شد كه حضرت فاطمه علیها السلام را ترسانيدند. بلكه تازيانه بر صورت 😔 و سر و غلاف شمشير به او زدند، تا آنكه او را مجروح كردند و فرزند او سقط شد و از ايشان آزرده از دنيا رفت.» 📕 حق الیقین، نشر سرور، ص ۱۸۹ وَا ٱمَّاه💔 @Menhajol_velayat
▪️بسم الله الرحمن الرحیم ▪️ 🔥 عايشه و توهین به تابوتی که حضرت فاطمه سلام الله علیها به آن سفارش کرده بود 🔸وَ عَنْ أَسْمَاءَ بِنْتِ عُمَیْسٍ أَنَّ فَاطِمَهَ بِنْتَ رَسُولِ اللَّهِ (ص) قَالَتْ لِأَسْمَاءَ: إِنِّی قَدِ اسْتَقْبَحْت‏ مَا یُصْنَعُ بِالنِّسَاءِ، أَنَّهُ یُطْرَحُ عَلَى الْمَرْأَهِ الثَّوْبُ فَیَصِفُهَا لِمَنْ رَأَى، فَقَالَتْ أَسْمَاءُ: یَا بِنْتَ رَسُولِ اللَّهِ أَنَا أُرِیکِ شَیْئاً رَأَیْتُهُ بِأَرْضِ الْحَبَشَهِ، قَالَ: فَدَعَتْ بِجَرِیدَهٍ رَطْبَهٍ فَحَنَّتْهَا ثُمَّ طَرَحَتْ عَلَیْهَا ثَوْباً فَقَالَتْ فَاطِمَهُ (ع): مَا أَحْسَنَ هَذَا وَ أَجْمَلَهُ، لَا تُعْرَفُ بِهِ الْمَرْأَهُ مِنَ الرَّجُلِ، قَالَ: قَالَتْ فَاطِمَهُ: فَإِذَا مِتُّ فَغَسِّلِینِی أَنْتِ وَ لَا یَدْخُلَنَّ عَلَیَّ أَحَدٌ، فَلَمَّا تُوُفِّیَتْ فَاطِمَهُ (ع) جَاءَتْ عَائِشَهُ رَضِیَ اللَّهُ عَنْهَا لِتَدْخُلَ عَلَیْهَا، فَقَالَتْ أَسْمَاءُ: لَا تَدْخُلِی فَکَلَّمَتْ عَائِشَهُ أَبَا بَکْرٍ، فَقَالَتْ: إِنَّ هَذِهِ الْخَثْعَمِیَّهَ تَحُولُ بَیْنَنَا وَ بَیْنَ ابْنَهِ رَسُولِ اللَّهِ (ص)، وَ قَدْ جَعَلَتْ لَهَا مِثْلَ هَوْدَجِ الْعَرُوسِ فَجَاءَ أَبُوبَکْرٍ فَوَقَفَ عَلَى الْبَابِ فَقَالَ: یَا أَسْمَاءُ مَا حَالُکِ عَلَى أَنْ مَنَعْتِ أَزْوَاجَ النَّبِیِّ (ص) وَ جَعَلْتِ لَهَا مِثْلَ هَوْدَجِ الْعَرُوسِ؟ فَقَالَتْ أَسْمَاءُ لِأَبِی بَکْرٍ: هِیَ أَمَرَتْنِی أَنْ لَا یَدْخُلَ عَلَیْهَا أَحَدٌ، وَ أَرَیْتُهَا هَذَا الَّذِی صَنَعْتُ وَ هِیَ حَیَّهٌ فَأَمَرَتْنِی أَنْ أَصْنَعَ لَهَا ذَلِکَ، فَقَالَ أَبُوبَکْرٍ: اصْنَعِی مَا أَمَرَتْکِ فَانْصَرَفَ وَ غَسَّلَهَا عَلِیٌّ وَ أَسْمَاء ⚜ ترجمه : « اربلی از اسماء بنت عمیس روایت کرده است که : حضرت فاطمه دختر پیامبر اکرم سلام الله عليهما به اسماء بنت عميس فرمود : من از آن کاری که برای زنان می‌کنند، نگرانم و آن را دوست ندارم وقتی زنی از دنیا می‌رفت، پارچه‌ای بر روی او می‌انداختند به طوری که هر کس او را می‌دید ، می‌شناخت. اسماء گفت : ای دختر رسول خدا، من در سرزمین حبشه، چیزی دیده‌ام که به تو نشان می‌دهم. ▪️اسماء، شاخه‌ای خرما خواست و آن را به شکل کمان در آورده ، سپس بر روی آن، پارچه‌ای انداخت. فاطمه سلام الله علیها فرمود: این چقدر زیباست. با وجود این، زن از مرد شناخته نخواهد شد و فرمود : هرگاه از دنیا رفتم، تو مرا غسل ده و مگذار هیچ کس ، نزد من بیاید. زمانی که حضرت فاطمه سلام الله علیها از دنیا رفت، 👈🏻 عایشه می‌خواست بر او داخل شود. اسماء گفت: داخل مشو! عایشه به ابوبکر گفت: این زن خثعمی (۱) ، میان من و دختر پیامبر اکرم، حایل می‌شود و برای او چیزی مانند هودج و تخت عروس، ساخته است. ابوبکر آمد و در کنار در ایستاده گفت: اسماء! چه چیزی باعث شد که از داخل شدن همسران پیامبر اکرم ، جلوگیری کنی و برای فاطمه سلام الله علیها ، تخت بسازی؟ اسماء پاسخ داد: فاطمه سلام الله علیها از من خواسته است که هیچ کس، نزد او نرود و آنچه ساخته‌ام با نظر و دستور حضرت بوده است. ابوبکر گفت: هر دستوری داده است عمل کن و بازگشت و حضرت علی علیه السلام و اسماء، حضرت فاطمه سلام الله علیها را غسل دادند.» 📖 نام کتاب : كشف الغمة نویسنده : ابن أبي الفتح الإربلي جلد : 2 صفحه : 126 @Menhajol_velayat
▪️بعد از دفن شبانه، هنگامی که صبح شد... 🖋 فلما طلع الصبح، أقبل الناس إلى بيت فاطمة (عليها السلام) ليصلّوا عليها، و رأى المقداد أبا بكر فقال له: نحن دفنّاها البارحة. فقال عمر لأبي بكر: أ لم أقل لك أنهم يفعلون كذلك؟ قال مقداد: إن فاطمة (عليها السلام) أوصت بذلك؛ أنكم لا تصلّون عليها. فرفع عمر يده و ضرب على رأس مقداد و وجهه ضربا عنيفا حتى أعيى من كثرة الضرب، و خلّص الحاضرون المقداد من يده. و قال المقداد: ماتت ابنة رسول اللّه (عليها السلام) و الدم ينزف من جنبها بسبب ضربة سيف و سوط ضربتها أنت، 🔸ترجمه : «بعد از دفن شبانه هنگامی‌که صبح شد، مردم به سمت منزل فاطمه سلام الله علیها روی آوردند تا بر او نماز بخوانند. مقداد، ابابکر را دید و به او گفت: ما او را دیشب به خاک سپردیم. عمر به ابوبکر گفت: آیا به تو نگفتم آن‌ها مخفیانه او را دفن می‌کنند تا ما حاضر نباشیم. مقداد گفت: این وصیت فاطمه سلام‌الله‌علیها بوده است که شما بر او نماز نگذارید. عمر دست خویش را بالا برد و به شدت بر سر و صورت مقداد زد که از شدت ضربه، مقداد درمانده شده بود. 👈🏻 حاضرین مقداد را از دست او رها کردند. مقداد گفت: [ ای عُمَر ] دختر رسول خدا از دنیا رفت در حالی که خون از پهلوی او به سبب ضربه‌ی شمشیر و تازیانه‌ای که تو به او زده بودی، جاری بود. 📕 نام کتاب : الموسوعة الكبرى عن فاطمة الزهراء(ع) نویسنده : الأنصاري الزنجاني، إسماعيل جلد : 15 صفحه : 249 🥀 مقداد که مَرد جنگی است نسبت به ضربات عُمَر اینگونه شد ... ، تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل @Menhajol_velayat
4_694018426716291145.mp3
632.3K
غربت و مظلومیّت امیرالمؤمنین پس از شهادت حضرت فاطمه سلام الله عليهما 💔😭 ◼️ استاد احمدی اصفهانی حفظه الله تعالی ⚠️ لطفا با حال مناسب گوش دهید❗ پ،ن: https://eitaa.com/menhajol_velayat/205 @Menhajol_velayat
🖍 «پذیرش توبه حضرت آدم علیه السلام به برکت نام اهل بیت علیهم السلام» 🔸جلال الدین سیوطی از علمای بزرگ اهل تسنن در تفسیر آیه سی و هفتم سوره بقره می‌نویسد: ▪️ وَأخرج ابْن النجار عَن ابْن عَبَّاس قَالَ سَأَلت رَسُول الله صلى الله عَلَيْهِ وَسلم عَن الْكَلِمَات الَّتِي تلقاها آدم من ربه فَتَابَ عَلَيْهِ قَالَ: سَأَلَ بِحَق مُحَمَّد وَعلي وَفَاطِمَة وَالْحسن وَالْحُسَيْن إِلَّا تبت عَليّ فَتَابَ عَلَيْهِ. 🔹ترجمه : ابن عباس گوید : از پیامبر صلی الله علیه و آله پرسیدم آن کلماتی که خداوند به حضرت آدم علیه السلام آموخت تا توبه او را بپذیرد چه بودند؟ پیامبر فرمودند: آدم خدا را صدا زد: به حق محمد و علی و فاطمه و حسن و حسین علیهم السلام توبه مرا بپذیر. پس از آن خداوند هم توبه او را پذیرفت. 📕 الدر المنثور فی التفسیر المأثور، تألیف سیوطی، جلد ۱، صفحه ۳۲۴، چاپ مرکز هجر للبحوث و الدراسات العربیة و الاسلامیة @Menhajol_velayat
▫️بسم الله الرحمن الرحیم▫️ 🔍 پاسخ به شبهه ای پیرامون قابل رؤیت نبودن خداوند ملحدین به خداپرستان اشکال می کنند که : خداوند را حس نمی‌کنیم. پس موهوم است و وجود ندارد . (یا اقلاً نمی‌توان به وجود او پی برد.)بت پرستان نیز بارها گفته‌اند که : به خدای نادیده نمی توان ایمان آورد. بسیاری مسیحیان به مسلمین اشکال میکنند که : خدای شما ارتباط نزدیک با بندگانش ندارد! ولی خدای ما ، صورت انسانی یافته و به صورت ملموس و محسوس با بندگانش ارتباط گرفت!همچنین برخی صوفیه و ... نیز دچار چنین قرائت های باطلی در خداشناسی شدند. ✍🏻 پاسخ : تمام این اشکالات برمبنای درک ناصحیحی از معرفت و خداشناسی بنا شده اند . لازمه الوهیت خداوند این است که فوق حس و وهم مخلوقات باشد. خداوند جسمانی نیست و ذاتی قدوس دارد که منزه از هر حدی است. برای همین راه اثبات او ، برهان عقلی می‌باشد . نه تصویرگری و حس و تجربهٔ ذات او ! دقیقا عظمت و جلالت خداوند حکم میکند که قابل حس نباشد❗️ ✅ در روایت آمده است که زندیقی به امام رئوف حضرت رضا علیه‌السلام اشکال کرد : وجود خدایی که حس نمی‌کنیم را نباید قبول کنیم! امام علیه‌السلام پاسخ فرمودند : «مسئله برعکس است! چون فهمیدیم که حواس ما از درک او عاجزند و ذاتی برخلاف تمام اشیای دیگر دارد ، به خدایی او اعتراف کردیم.» 📝 فَقَالَ الرَّجُلُ : فَإِذاً إِنَّهُ لَاشَيْ‌ءَ إِذَا لَمْ يُدْرَكْ بِحَاسَّةٍ مِنَ الْحَوَاسِّ ، فَقَالَ أَبُو الْحَسَنِ عليه‌السلام : « وَيْلَكَ ، لَمَّا عَجَزَتْ حَوَاسُّكَ عَنْ إِدْرَاكِهِ ، أَنْكَرْتَ رُبُوبِيَّتَهُ ، 👈🏻 وَنَحْنُ إِذَا عَجَزَتْ حَوَاسُّنَا عَنْ إِدْرَاكِهِ ، أَيْقَنَّا أَنَّهُ رَبُّنَا بِخِلَافِ شَيْ‌ءٍ مِنَ الْأَشْيَاءِ » 📚 نام کتاب : الکافی- ط دار الحدیث نویسنده : الشيخ الكليني جلد : 1 صفحه : 194 ▫️←همچنین باید بدانیم که معرفت ما محصور در احساسات نیست . و قرب خداوند به مخلوقاتش لازم نیست حتما حسی و جسمانی باشد! این ما هستیم که باید به آموزه‌های عقل و وحی توجه کنیم ، نه اینکه از خدا بخواهیم در سطح یک مخلوق پایین بیاید! هیچ ذره ای بر خداوند پوشیده نیست (سوره یونس : آیه ۶۱) از بندگانش دور نیست و اجابت کنندهٔ راز و نیاز بندگان است . (سوره بقره : آیه ۱۸۶) و بندگان خود را امداد و هدایت می کند. (سوره شعرا : آیه ۶۱ و ۶۲) ▫️←و اصولا خدایی که به حس در آید قطعا دارای حد و مقدار است و چنین چیزی مخلوقی ضعیف و ناتوان بیش نخواهد بود نه خدای ادیان. 👈🏻 ضمنا قرب به حق هم به معنای بهره‌مندی هرچه بیشتر از عنایات و الطاف خاص الهی است نه ارتباط مکانی و مادی با ذات قدوسی حق. @Menhajol_velayat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وقتی محبت امیرالمؤمنین علی علیه السلام را داشته باشی ❤️ ⚠️ پینشهاد دانلود ▪️حجت الاسلام حامد کاشانی حفظه الله تعالی 💠 قَالَ قَطَعَ يَمِينِي سَيِّدُ الْوَصِيِّينَ وَ قَائِدُ الْغُرِّ الْمُحَجَّلِينَ وَ أَوْلَى النَّاسِ بِالْمُؤْمِنِينَ عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ إِمَامُ الْهُدَى وَ زَوْجُ فَاطِمَةَ الزَّهْرَاءِ ... « وَ اللَّهِ مَا قَطَعْتَ إِلَّا بِحَقٍّ كَانَ عَلَيَّ مِمَّا يُنْجِي مِنْ عِقَابِ الْآخِرَةِ» 😔 بحار الانوار جلد ۴۰ صفحه ۲۸۱ 💠 لَؤ ضَرَبْتُ خَيْشُومَ الْمُؤْمِنِ بِسَيْفي هذا عَلى أنْ يُبْغِضَني ما أبْغَضَني نهج البلاغه حکمت ۴۵ @Menhajol_velayat
شب جمعه است هوایت نکنم میمیرم 🥀 ◾️امام سجاد علیه السلام فرمودند : «وَاللهِ لَوْ أَنَّ النَّبِىَّ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ تَقَدَّمَ إِلَیْهِمْ فِی قِتالِنا کَما تَقَدَّمَ إِلَیْهِمْ فِی الْوِصایَةِ بِنا لَمَا ازْدادُوا عَلى ما فَعَلُوا بِنا...» 🔸ترجمه : «به خدا قسم اگر پیامبر خدا آنطور که به این مردم دربارهٔ ما سفارش کرده بود راجع به قتل ما توصیه می‌کرد اینان بیش از این به ما ظلم نمی کردند...»😭💔 📕 نام کتاب : اللهوف على قتلى الطفوف نویسنده : السيد بن طاووس    جلد : 1  صفحه : 202 @Menhajol_velayat
▫️بسم الله الرحمن الرحیم ▫️ چرا روز جمعه، جمعه نامیده شده است؟ ✍🏻 شیخ طوسی و ثقة الاسلام کلینی رضوان الله علیهما روایت کرده‌اند : 🔸 ٤ ـ وعنه عن محمد بن يحيى ، عن محمد بن موسى عن العباس بن معروف عن ابن أبي نجران عن عبد الله بن سنان عن ابن أبي يعفور عن أبي جعفر عليه‌السلام قال قال له رجل : كيف سميت الجمعة بالجمعة؟ قال : إن الله عزوجل جمع فيها خلقه لولاية محمد صلى‌الله‌عليه‌وآله‌وسلم ووصيه في الميثاق فسماه يوم الجمعة لجمعه فيه خلقه. 💠 ترجمه : «شخصی از امام باقر علیه السلام پرسید: چرا جمعه، جمعه نامیده شد؟ امام باقر علیه السلام فرمودند : خداوند متعال در روز عهد و پیمان، مخلوقاتش را در روز جمعه برای ولایت حضرت محمد صلی الله علیه و آله و وصی و جانشین او گرد هم آورد و آن روز را به جهت اجتماع مخلوقاتش جمعه نامید. 📚 تهذیب الاحکام، تالیف شیخ طوسی، جلد ۳، صفحه ۳، حدیث ۴ 📚 الکافی، تالیف ثقة الاسلام کلینی، جلد ۳، صفحه ۴۱۵ ، حدیث ۷ @menhajol_velayat
چرا به هنگام شنیدن نام امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، می ایستیم و دستمان را بر سر می‌گذاریم ⁉️ ✅ https://eitaa.com/menhajol_velayat/119
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️ تا شیعیان از ما سوا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف منقطع نشوند، مشکلات شان حل نخواهد شد ➖آیت الله سید علی حسینی میلانی حفظه الله تعالی الرواية:«عَنْ مَنْصُورٍ قَالَ قَالَ لِي أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع‌ يَا مَنْصُورُ إِنَّ هَذَا الْأَمْرَ لَا يَأْتِيكُمْ إِلَّا بَعْدَ إِيَاسٍ... » الکافي - ط الاسلامية جلد ۱ صفحه ۳۷۰ 🔸 ترجمه : «منصور گويد: امام صادق عليه السلام: بمن فرمود: اي منصور: اين امر( ظهور) بشما نميرسد جز بعد با نا اميدي... » @Menhajol_velayat
نگرانی امیرالمومنین علیه السلام از سرگردانی شیعیان در دوران غیبت ➖ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ أَحْمَدَ الشَّيْبَانِيُّ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ جَعْفَرٍ الْكُوفِيُّ قَالَ حَدَّثَنَا سَهْلُ بْنُ زِيَادٍ الْآدَمِيُّ قَالَ حَدَّثَنَا عَبْدُ الْعَظِيمِ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ الْحَسَنِيُّ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ مُوسَى بْنِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ ع عَنْ أَبِيهِ عَنْ آبَائِهِ عَنْ أَمِيرِالْمُؤْمِنِينَ ع قَالَ: لِلْقَائِمِ مِنَّا غَيْبَةٌ أَمَدُهَا طَوِيلٌ كَأَنِّي بِالشِّيعَةِ يَجُولُونَ جَوَلَانَ النَّعَمِ فِي غَيْبَتِهِ يَطْلُبُونَ الْمَرْعَى فَلَا يَجِدُونَهُ أَلَا فَمَنْ ثَبَتَ مِنْهُمْ عَلَى دِينِهِ وَ لَمْ يَقْسُ قَلْبُهُ لِطُولِ أَمَدِ غَيْبَةِ إِمَامِهِ فَهُوَ مَعِي فِي دَرَجَتِي يَوْمَ الْقِيَامَةِ ❤️ ثُمَّ قَالَ إِنَّ الْقَائِمَ مِنَّا إِذَا قَامَ لَمْ يَكُنْ لِأَحَدٍ فِي عُنُقِهِ بَيْعَةٌ فَلِذَلِكَ تَخْفَى وِلَادَتُهُ وَ يَغِيبُ شَخْصُهُ. ✍🏻 ترجمه : «جناب عبد العظيم حسنی رضوان الله علیه، از امام جواد از آباء بزرگوارشان از اميرالمؤمنين عليهم السّلام چنين روايت می‌كند که آن حضرت فرمودند: براى قائم ما غيبتى است كه مدتش طولانى است، گويا شيعه را در دوران غيبت او مى‌بينم كه جولان مى‌دهد مانند گله‌ای سرگردان و چراگاه را مى‌جويند، امّا آن را نمى‌يابند؛ بدانيد هركس در آن دوران در دينش استوار باشد و قلبش بواسطۀ طول غيبت امامش سخت نشود، او در روز قيامت همراه من و در درجهٔ من است. سپس فرمودند: هنگامى كه قائم ما قيام كند بيعت احدى بر گردن او نيست و به اين دليل است كه ولادتش پنهان است و او غايب مى‌شود. 📗 نام کتاب : كمال الدين و تمام النعمة نویسنده : الشيخ الصدوق    جلد : 1  صفحه : 303 🖋 این تعبیر در چند روایت وارد شده و بسیار دقیق است. گله‌ای که صاحب ندارد سرگردان است، احتمال حمله درندگان را در پی دارد، چراگاه نمی‌یابد و در معرض هلاکت قرار می‌گیرد؛ حالِ شیعیان نیز در دوران غیبت چنین است، که سرگردانند برای طلب حق، و دزدان عقیده فراوان‌، و شُبهات و مهلکات هم بسیار است. اَللّـهُمَّ اِنّا نَشْكُو اِلَيْكَ فَقْدَ نَبِيِّنا صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ آلِهِ، وَ غَيْبَةَ وَلِيِّنا، وَ كَثْرَةَ عَدُوِّنا، وَ قِلَّةَ عَدَدِنا، وَ شِدّةَ الْفِتَنِ بِنا، وَ تَظاهُرَ الزَّمانِ عَلَيْنَا. @Menhajol_velayat
▫️بسم الله الرحمن الرحيم ▫️ ⚠️ پس چرا برق نمی آید...؟ ✍🏻 این تجربه را همه ی ما داشته ایم: در حال انجام کارهای روزمره ناگهان فیوز می پرد. مخصوصا اگر شب باشد همه سراسیمه شده و دنبال علّت مشکل می گردند. اگر فیوز پریده باشد که تا بعد از چند ثانیه همه چیز عادی می شود؛ اما اگر مشکل برق منطقه باشد کم کم همه کلافه می شوند. هر چقدر زمان بیشتری بگذرد، اوضاع خانه به هم ریخته تر شده و كارها متوقّف می شود، همه منتظر آمدن برق هستند. حال تصور کنید این قطعی برق در تمام شهر اتفاق بیافتد، پس از 24 ساعت، اوضاع عجیب و غریبی خواهد شد؛ از همه جا صدای اعتراض بلند است. هیچ کس نمی تواند زندگی بدون برق را حتی برای یک روز هم تحمل کند.دیگر برای قطعی سراسر برق کشور مثال نمی زنم.... 💠 در همین وضعیّت، منطقه ی محرومی را تصور کنیم که کلّاً برق کشی نشده و بهره ای از این نعمت نبرده است. برای افراد ساکن این منطقه هیچ فرقی نمی کند برق یک ساعت قطع شود یا یکسال؛ و حتی ممکن است شهرنشینان را برای این همه تلاطم برای لحظه ای قطع برق تمسخر کنند! اگر به چنین شخصی از فوائد برق بگویید برای او قانع کننده نیست، در نظر او همان فانوس و ابزار آلات مکانیکی از نیروی برق بی نیاز می کند! 🔆 حال جهان را تجسّم کنیم که نور مطلق آن در پس ابر غیبت پنهان شده است...آن هم نه یک ساعت و یکروز و یکسال، بلکه چیزی در حدود هزار و دویست سال! 💔 اما چرا همه چیز عادیست؟ چرا هیچ تکاپویی میان جویندگان این نور نمی بینیم؟ اگر یکساعت پریدن فیوز منزلمان قابل تحمّل نیست، چطور توانستیم هزار و دویست سال در ظلمت هستی به سر کنیم؟ ✅ پاسخ مشخّص است: وضعیّت ما همان مثال دهات محرومی است که چیزی از نعمت برق نمی داند...معرفت ما هم به قدری پایین است که نمی فهمیم بهره مندی از نور حجّة الله (علیه السلام) چه طعمی دارد...آن قدر جایگزین برای او ساخته ایم که دلمان به همان ها خوش است! اگر جایگاه او را درک می کردیم، آن وقت بود که می فهمیدیم حقیقتاً چقدر بیچاره و نگون بخت هستیم! و آن وقت بود که تک تک لحظه های دنیای بدون او، از سیاهچال بدون آب و برق هم عذاب آور تر است... 👈🏻 آن وقت اگر این درک همگانی می شد، جهان تشیع یک صدا و از تمام وجود، حجّت خدا را می طلبید و به درگاه الهی تضرّع می کرد...آیا قابل تصوّر است در چنین حالتی باز هم خداوند آن نور هستی را از شیعیان دریغ دارد؟ @menhajol_velayat
⚠️ بخوانید لذت ببرید تربیت شدگان مکتب امام صادق علیه السلام اینگونه‌اند : ❤️👌🏻 ▪️علِيُّ بْنُ مُحَمَّدٍ ، قَالَ حَدَّثَنِي الْفَضْلُ ، قَالَ حَدَّثَنِي عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا أَنَّ يُونُسَ بْنَ عَبْدِ الرَّحْمَنِ قِيلَ لَهُ :إِنَّ كَثِيراً مِنْ هَذِهِ الْعِصَابَةِ يَقَعُونَ فِيكَ وَ يَذْكُرُونَكَ بِغَيْرِ الْجَمِيلِ! فَقَالَ : أُشْهِدُكُمْ أَنَّ كُلَّ مَنْ لَهُ فِي أَمِيرِ‌الْمُؤْمِنِينَ‏ علیه‌السلام نَصِيبٌ فَهُوَ فِی حِلٍّ مِمَّا قَالَ . 🔸 ترجمه : روایت کرده‌اند که به یونس بن عبد الرحمن (از اصحاب اجماع) گفتند: جمعیت فراوانی از مردم تو را مذمت می‌کنند و از تو به زشتی یاد می‌کنند. یونس گفت : «شما شاهد باشید! هر کسی که در مورد من چنین کرده و می‌کند اما بهره‌ای از ولایت امیرالمومنین علیه‌السلام دارد ، او را حلال کردم.» 📕 رجال الکشی جلد ۱ صفحه ۴۰۸ @Menhajol_velayat