eitaa logo
اندیشکده مرآت
1.8هزار دنبال‌کننده
321 عکس
22 ویدیو
11 فایل
مرکز راهبردی اکوسیستم تربیتی(مرآت) کارویژه ها: ۱- نگارش اسناد راهبردی ۲- تجربه نگاری ۳- انجام انواع پژوهش‌های کمی و کیفی ۴- تولید دانش در حوزه سیاستگذاری فرهنگی و سیاستگذاری تعلیم و تربیت پشتیبان و روابط عمومی @ad_merat 🌿🌿🌿
مشاهده در ایتا
دانلود
47.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻 گزارشی از روز دوم ▪️در روز دوشنبه ۱۶ بهمن ماه فیلم‌های ، و به نمایش درآمدند و با حضور جمعی از اهالی تعلیم و تربیت به گفتگو درباره آنها پرداخته شد. ▪️دوگانه ی تربیت در عرصه عمل و تربیت مبتنی بر نظامات از پیش تعیین شده، به بهانه فیلم سینمایی احمد(درباره شهید احمد کاظمی) به بحث گذاشته شد. سلسله نشست های هم‌اندیشی سینما انقلاب به همراه فیلم‌های چهل و پنجمین جشنواره فجر، با هدف ایجاد بستر تعامل اهالی فرهنگ انقلاب اسلامی، از ۱۴ تا ۲۲ بهمن‌ماه از ساعت ۱۳ تا ۲۲ در محل برگزار می‌گردد. 🔹گزارش نشست در خبرگزاری 👇 http://isna.ir/xdQx62 📚 اندیشکده راهبردی مرآت
یه اتفاق ویژه در ایام جشنواره فیلم فجر 🎥 👈دوره آموزشی / نمایی نو به سینمای ایران و جهان با حضور اساتید برجسته 🔻ثبت نام و درخواست برای مصاحبه👇 @mahdaschool_admin 🌐 مدرسه تربیت اسلامی فیض
📺 🔻 برنامه اینترنتی "خارج از کادر" با موضوع مبانی روشنفکری در سینمای ایران را ساعت ۲۱ امشب در سایت خبرگزاری ایسنا ببینید. 🔺کاری از گروه رسانه مرآت @isna24 📚 اندیشکده راهبردی مرآت 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1778712755C8841c08265
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸🎉 خجسته سالروز رسول مکرم اسلام حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی صلی‌الله‌علیه‌و‌آله بر مسلمین جهان و شما شیعیان و محبین خاندان عصمت و طهارت مبارک باد 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 اندیشکده راهبردی مرآت https://eitaa.com/joinchat/1778712755C8841c08265
هدایت شده از خبرگزاری ایسنا
📺 پخش مستقیم «خارج از کادر» با موضوع: تصویر جامعه ایرانی در سینمای ایران امشب ساعت ۲۰ isna.ir/service/video/isnatv @isna24
44.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻 گزارشی از روز سوم سلسله نشست های هم‌اندیشی سینما انقلاب به همراه فیلم‌های چهل و پنجمین جشنواره فجر، با هدف ایجاد بستر تعامل اهالی فرهنگ انقلاب اسلامی، از ۱۴ تا ۲۲ بهمن‌ماه از ساعت ۱۳ تا ۲۲ در محل برگزار می گردد. 📚 اندیشکده راهبردی مرآت
✍ نقد و بررسی "نقش سینما در تغییرات سبک زندگی " با حضور ؛ دکتر حسین بابامرادی/ فعال و پژوهشگر آسیب شناسی رسانه ▫️دبیر؛ سرکار خانم دکتر ادیب 🗓 دوشنبه ماه - زیست بوم اندیشه ورزی رستا- اندیشکده مرآت 🆔 کسب اطلاعات بیشتر و حضور👇 @ad_merat 📚 اندیشکده راهبردی مرآت
44.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻 گزارشی از روز پنجم سلسله نشست های هم‌اندیشی سینما انقلاب به همراه فیلم‌های چهل و پنجمین جشنواره فجر، با هدف ایجاد بستر تعامل اهالی فرهنگ انقلاب اسلامی، از ۱۴ تا ۲۲ بهمن‌ماه از ساعت ۱۳ تا ۲۲ در محل برگزار می گردد. 📚 اندیشکده راهبردی مرآت
‌شعبان و شد و پیک عشق از راه آمد عطر نفس بقیة الله آمد با جلوه سجاد، ابوالفضل و حسین یک ماه و سه خورشید دراین ماه آمد حلول ماه شعبان و فرخنده ایام اعیاد شعبانیه مبارک🌷🌷✨✨✨ 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺 اندیشکده راهبردی مرآت https://eitaa.com/joinchat/1778712755C8841c08265
49.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹 برگزاری کارگاه آموزشی سینما تربیت در ایام جشنواره فیلم فجر فرصتی شد تا با همکاری اندیشکده مرآت و سینما انقلاب محفلی برای نقد و بررسی فیلم ها از منظر تعلیم و تربیت با حضور فعالان این عرصه برگزار گردد. 📚 اندیشکده راهبردی مرآت
48.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸 نگاهی به دغدغه ها و پشت صحنه 🎥 جشنواره بین المللی فیلم فجر/ بهمن ماه ۱۴۰۲ 🌐 اندیشکده راهبردی مرآت
✍ مدیریت فرهنگی طراحی مدل کسب و کار مدل کسب و کار Business Model 🔺🔺🔺🔺🔺🔺 🎁 بسته ویژه 🗓 پنج شنبه ٢۶ بهمن ماه 🆔 ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر 👇 @ad_merat 📚 اندیشکده راهبردی مرآت 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1778712755C8841c08265
32.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کتاب که با همت پژوهشگران اندیشکده مرآت و با حمایت معاونت تعلیم و تربیت سازمان بسیج مستضعفین نگارش یافته بود، امروز توسط ریاست سازمان بسیج مستضعفین رونمایی گردید. این اثر پژوهشی مجموعه ای از ایده های عملیاتی بازیوارسازی شده متناسب با زیست بوم فعالیت های تربیتی است که درصدد است الگوی تربیت در میدان را برای نوجوانان رقم بزند. 📌 خبرگزاری جبهه تعلیم و تربیت انقلاب اسلامی 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2001994339C4d937ea08b
بررسی راه اندازی مدارس مسجد محور در نظام تعلیم و تربیت رسمی کشور پژوهشگران: محمد رحمانی گورجی - مهدیه ادیب زارچی بهمن ۱۴۰۲ میز سیاستگذاری تعلیم و تربیت 📌 اندیشکده راهبردی مرآت https://eitaa.com/joinchat/1778712755C8841c08265
مدارس مسجد محور.pdf
1.73M
بررسی راه اندازی مدارس مسجد محور در نظام تعلیم و تربیت رسمی کشور پژوهشگران: محمد رحمانی گورجی - مهدیه ادیب زارچی بهمن ۱۴۰۲ میز سیاستگذاری تعلیم و تربیت 📌 اندیشکده راهبردی مرآت https://eitaa.com/joinchat/1778712755C8841c08265
✍ بررسی چالش ها و فرصت های نقد تربیتی " با حضور ؛ جناب آقای حسین سیستانی/ محقق و پرسشگر تربیتی ▫️دبیر؛ سرکار خانم دکتر ادیب 🗓 سه شنبه 1 اسفند ماه - زیست بوم اندیشه ورزی رستا- اندیشکده مرآت 🆔 کسب اطلاعات بیشتر و حضور👇 @ad_merat 📚 اندیشکده راهبردی مرآت
✍ مدیریت فرهنگی یک موقعیت عالی برای یادگیری 👇 🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱 آشنایی با ادبیات هک رشد و کاربست فضای مجازی در توسعه کسب و کارهای فرهنگی 🎁 بسته ویژه 🗓 پنج شنبه ٣ اسفند ماه 🆔 ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر👇 @ad_merat 📚 اندیشکده راهبردی مرآت 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1778712755C8841c08265
🎉 💯 اندیشکده تربیتی مرآت در نظر دارد جهت تکمیل کادر پژوهشی خود، برای حضور تمام وقت دعوت به همکاری نماید. 📣محورهای همکاری: ▪️پژوهشگر حوزه داده کاوی و پیمایش کمی ▪️پژوهشگر حوزه سیاستگذاری و راهبرد نگاری فرهنگی 🔆در صورت تمایل پرسشنامه زیر را تکمیل نمایید: 🌐 https://survey.porsline.ir/s/Wd50ddc ☘️ اندیشکده مرآت 👇 🆔 https://eitaa.com/joinchat/1778712755C8841c08265
✍ «تاملی در وضعیت و زمینه های گسست فرهنگی و ارتباطی نسل نو با فرهنگ مرجع در دهه چهارم انقلاب اسلامی» با حضور دکتر قیدرلو مدیر اندیشکده مطالعات فرهنگ و توسعه ▫️دبیر؛ سرکار خانم دکتر ادیب 🗓 چهارشنبه ۹ اسفند ماه - زیست بوم اندیشه ورزی رستا- اندیشکده مرآت 🆔 کسب اطلاعات بیشتر و حضور👇 @ad_merat 📚 اندیشکده راهبردی مرآت https://eitaa.com/joinchat/1778712755C8841c08265
✅ الهیات انتخابات جایگاه انتخابات در اندیشه اسلامی ▫️انقلاب اسلامی به راستی یک حکومت «تئوکراسی» است یا «سزاروپاپیست»؟ دوگانه سازی که با کانالیزه کردن ذهن مخاطب تلاش می کند تا در هر صورت انقلاب اسلامی را یک حکومتی تعریف کند که یا شبه قرون وسطی (دین سالار) است و یا شبه حکومت سزار (دین به مثابه ابزار قدرت). این تلاش تنها یادداشتی است که این ایام توسط یک اپوزوسیون در خصوص الهیات انتخابات نگارش یافته است و کماکان فلسفه دوستان ما به دنبال حل تناقضات حکمت صدرایی😞 اما به راستی جایگاه انتخابات در اندیشه اسلامی چیست؟ ▫️سیر امتداد اندیشه الهیاتی در اسلام به صورت ساده با توحید ذاتی و صفاتی شروع و به توحید تشریعی می رسد. رویکردی که یگانه موجودی که شانیت قانونگذاری دارد را خدای متعال دانسته و پیامبران و امامان معصوم را ابلاغ کننده و تفسیر کننده قانون می داند. مبتنی بر این رویکرد هیچ عرصه و ساحتی در مدیریت زندگی بشری نیست که فاقد قانون باشد و حتی منطقة الفراغ نیز تحت مشروعیت حاکمیت الهی است. با این اوصاف است که فقیه امروزین می بایست نسبت خود را با امر انتخابات مشخص نماید. منطقی که مبتنی بر احکام شرعی حکم به وجوب آن داده شده و ریشه این استنباط به ادله ای مانند «عمومات امر به معروف و نهی از منکر» و «اصل حفظ نظام اجتماعی» و ... باز می گردد. همین چند بند به ظاهر بدیهی نیازمند تبیین و تشریح در نزد فیلسوفان و الهیدانان و فقهای معاصر است و عدم ورود در تحلیل این مسائل است که امروزه در درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم این تبیین یک «اظهار جاهلانه» قلمداد می شود‼️ (رجوع شود به درس خارج فقه و اصول سروش محلاتی) ▫️عمده رویکرد های رقیب در حوزه الهیات انتخابات به چند موضوع بازگشت دارد: - دیدگاه برخی فقهای معاصر در حوزه ولایت مطلقه فقیه و مقید سازی فقیه حاکم در صدور احکام در مواضع محدود - تشکیک در مصداق حاکم دینی و ایجاد شبهه در عدالت و عدم تعارض منافع ایشان - ضرورت بسنده کردن فقها به صدور احکام کلی و ضرورت شناخت مسائل و موضوعات توسط مردم حقیقت مطلب این است که بحث ولایت مطلقه یا مقیده فقیه امری علمی است که فقیه مبتنی بر حجت شرعی خود بدان قائل می باشد اما امروزه این دیدگاه فقهی تبدیل به دستاویز دشمنان انقلاب اسلامی برای تشکیک نظری شده است. «کلمه حق یراد به الباطل». در خصوص مصداق حاکمیت دینی نیز فقط نسبت به عمده تشکیک کنندگان باید گفت «نیش عقرب نه از ره کین است اقتضای طبیعتش این است». اما در خصوص سومین نقطه تمرکزی باید بیان کرد که در نگاهی کلی به «مصادیق موضوعات» احکام شرعی، می بینیم که آن ها سه قسم هستند: 1. موضوعاتى كه تطبيق و تشخيص مصاديق آن نياز به نوعى تخصّص دارد و بايد آن را از متخصّصان آن موضوع دریافت کرد. مثل تشخیص مرگ حتمی در مرگ مغزی. 2. موضوعاتى كه براى تطبيق و تشخيص مصداق آن بايد به عرف مراجعه كرد ولى تشخيص اينكه عرف در اين رابطه چه مى گويد و از چه ارتكازى برخوردار است تنها از فقيه بر مى آيد. مثل تعیین معیار تغییری که منجر به نجاست آب می شود. 3. موضوعاتى كه تشخيص آن براى عرف عام كار پيچيده اى نيست مثل اينكه آيا اين مايع رنگين خون است يا نه؟ يا فلان آب گل آلود مضاف است يا مطلق؟ و ... اين گونه موضوعات نياز به تبعيّت از نظر مجتهد يا متخصّصان ندارد. شكّى نيست كه قسم دوم از اين اقسام سه گانه نيز همانند بحث از عناوين كلّى موضوعات، جزء «فقه» است و مسئوليتش را فقيه به عهده دارد. 🆔 @m_rahmani_g
✍ «چه کسانی در تربیت موفق بوده اند، چه کسانی مدعی تربیت بوده اند؟» روز امور تربیتی و خانواده با حضور دکتر فرشته روح افزا ▫️دبیر؛ سرکار خانم دکتر ادیب 🗓 شنبه ۱۲اسفند ماه - زیست بوم اندیشه ورزی رستا- اندیشکده مرآت 🆔 کسب اطلاعات بیشتر و حضور👇 @ad_merat 📚 اندیشکده راهبردی مرآت https://eitaa.com/joinchat/1778712755C8841c08265
✅ موج سوم سوفسطایی گری چگونه ما هرچه را که بخواهیم توجیه و اثبات می کنیم؟! ▫️وقتی الوین تافلر در کتاب مشهور «موج سوم» خود از تغییر پارادایم بشریت و گذار به سومین مرحله از آن سخن گفت و تغییر پارادایمی را در موضوعات فرهنگی و اجتماعی و سیاسی و اقتصادی بیان کرد، کسی ذهن اش به امکان تحقق موج سوم در مسئله ای به نام سوسفطایی گری نرفته باشد! اما این موضوع شاید مبتلی به ترین موضوع در جامعه بشری است. 1️⃣ در طول دو هزار سال گذشته، موج اول سوفسطایی گری در زمان یونان باستان و توسط اهالی اندیشه و به واسطه تسلط بر استدلالات جدل گونه و مقهور سازی مردم رخ داد. ایامی که بزرگانی چون سقراط و ارسطو تلاش خود را کردند تا با انتظام بخشی به عقلانیت بشری بدان پاسخ دهند. 2️⃣ موج دوم سوفسطایی گری در دوران پایان سلطه کلیسا و براساس یک بازخورد طبیعی جریان بشریت به رویکرد دگماتیسم در آن دوران صورت پذیرفت و تلاش بزرگانی چون دکارت و کانت بر نفی و تعدیل این جریان بود. 3️⃣ امروزه در دنیای معاصر،‌بشریت با پدیده ی سوفسطایی‌گری مجدداً مواجه شده است. در دورانی که به واسطه حجم داده ای که در اطراف ما وجود دارد ما تقریبا هر چیزی را می توانیم توجیه کنیم و می توانیم داده هایی برای اثبات این موضوعی که مد نظرمان هست را گردآوری کنیم و آن ها را بهتر ببینیم. لذا افراد گاها حاضرا دروغ هایی که باورهایشان را تایید کنند بپذیرند تا راست هایی که موید آنها نیست. 🛑 امروزه نسل جوان ما با دنیایی مواجه است که به هر گوه بیاندیشد و فکر کند و حرف بزند، Google همان محتوا و هم سنخ های آن را به وی نشان می دهد و این چیزی به معنای ورود جریان سفسطه به لایه ی نوینی از زندگی بشری است که فهم حق و باطل را در آن دشوار تر نموده است. اما به راستی راه حل برون رفت از این فضا چیست؟ کدام جریان است که می تواند عقلانیت بشر را مجدداً احیاء نموده و حیاتی دوباره بدان بخشد؟ پاسخ قرآنی این پرسش آیه ۲۹ سوره انفال است که خدای متعال در آن، تقوا را عامل شناخت حق از باطل معرفی کرده است؛ زیرا با تقوا پرده های حرص و شهوت و... از اندیشه انسان زدوده شده، نیروى عقل براى درک حقایق آماده می شود. ضمن اینکه همه دانایی ها از خداوند سرچشمه مى گیرد و تقوا موجب تقرب و بهره مندی بیشترى از آن خواهد شد و لذا در فتنه ها، ظاهر فریبنده باطل را تشخیص خواهد داد. تجربه نیز ثابت کرده جوامعى که بر محور هوا و هوس مى گردد تمییز حق و باطل در آن مشکل است. 🆔 @m_rahmani_g
انسانِ اندیشکده ای منابع انسانی یک اندیشکده، قلب آن بوده و محور تصمیم سازی، سیاست‌سازی، پیش‌آزمون سیاست ها و تولید فرصت‌های بازآفرینی و پُربودی سیاست‌ها، مبتنی بر اصول جمع‌اندیشی و بارش فکری در حوزه‌های بین‌رشته‌ای مرتبط با سیاست‌گذاری‌های اجتماعی، تجاری، نوآوری، سیاسی، اقتصادی، علمی، نظامی است. ازاین‌رو وارسی و بررسی ویژگی‌های موردنیاز نیروی حرفه‌ای اندیشکده، ضروری است. تخصص، انگیزه، انضباط، پایداری، تمرکز، خلاقیت، شادابی، سلامت اخلاقی، پیگیر و نتیجه گرا بودن، درک کامل خواسته‌های کارفرماها، دقت عمیق، توجه به جزییات، خود مدیری، کنجکاوی، سخت‌کوشی، کم ایرادی، وفاداری، خوش‌بینی، صراحت، جسارت، شجاعت، تعلیم پذیری، واقع‌گرایی، داشتن مهارت‌های لازم مانند کار تیمی، مدیریت پروژه، توانمندی نوشتاری و ... ضرورت انکارناپذیر نیروی انسانی هر مجموعه فکری از جمله اندیشکده ها است. البته با توجه به اهمیت ویژه انسان در اندیشکده، ضرورت این ویژگی‌ها در مورد منابع انسانی اندیشکده‌ها، فوق‌العاده بالاتر و حساس تر است. اما هدف این نوشتار، تأکید بر این ویژگی‌های مهم و البته واضح و مشخص نیست؛ که این مختصات انسانی انسانِ اندیشکده‌ای، به نظر برای اکثر مدیران اندیشکده‌ها، احراز شده و مورد تائید است. تمرکز این نوشته، بر آنچه متداول و مشهود است؛ نیست. نیت مکتوب تقدیم شده، اصرار و ابرام بر یک ویژگی مهم و البته فوق‌العاده مهم انسانیِ انسانِ اندیشکده‌ای است. شاید این ویژگی برای بسیاری از دیگر مجموعه‌های فکری یا پژوهشکده‌ها و ... این‌گونه که برای اندیشکده‌ها مهم است؛ حائز اهمیت نباشد. انسان‌ها می‌دانند که بسیاری از چیزها را می‌دانند (Know know)؛ بسیار عالی و فوق‌العاده! انسان‌ها می‌دانند که بسیاری از چیزها را نمی‌دانند (Know don’t know)؛ این هم بسیار عالی و فوق‌العاده! اما انسان‌ها بسیاری از چیزها را نمی‌دانند و نمی‌دانند که نمی‌دانند. اینجا، جای همه چالش‌های آدمی است! آنچه انسان نمی‌داند و نمی‌داند که نمی‌داند؛ نقاط کور زندگی اوست و البته نقاط آسیب‌پذیری او و مهم‌تر از آسیب‌پذیری، نقاط آسیب زنندگی او! اصلاً همه ادیان الهی تلاش کردند که آنچه انسان نمی‌داند و نمی‌داند که نمی‌داند را به او بیاموزند و البته انسان كَانَ ظَلُومًا جَهُولًا (سوره مبارکه احزاب، آیه 72) است و به‌راحتی نمی‌آموزد؛ آنچه که باید بیاموزد! به تعبیر ملا احمد نراقی: آن‌کس که نداند و نداند که نداند در جهل مرکب ابدالدهر بماند ریشه اختلافات، درگیری‌ها، غم‌ها، افسردگی‌ها و ناملایمات آدمی، از این نقاط کور نشأت می‌گیرد. بجاست که انسان‌های اندیشکده‌ای در ابتدا از اینکه بسیاری از حقایق دنیا را نمی‌دانند و نمی‌دانند که نمی‌دانند؛ آگاه شوند. این آگاهی، که نیت اصلی این نوشتار است؛ به‌خودی‌خود، اگر به‌خوبی در آدمی محقق شود؛ او را صبورتر، آرام تر، خردمندتر و هوشمندتر می‌کند و بسیاری از تعصبات، ناخودآگاه، از وجودش زایل و جدا می‌شود. در این صورت بسیاری از آنچه واقعیت می‌پنداشته را دیگر سراب می‌بیند و این بینش عمیق، اولین محصول این آگاهی است. این آگاهی (Awareness) همان توانایی درک و احساس و کسب معرفت از محیط درونی و بیرونی خود شامل افکار، گفتارها و کردارها خودی و دیگران در قالب فرایندها (Process) و عمل‌ها (Action) و ... است. این آگاهی، همان خودآگاهی (Self-awareness) است که برکات و نتایج شگفت‌آوری در زندگی آدمی به‌جای می‌گذارد. 🖊 مهدیه ادیب - معاون پژوهش اندیشکده مرآت اسفند ۱۴۰۲ 📚 اندیشکده راهبردی مرآت https://eitaa.com/joinchat/1778712755C8841c08265