eitaa logo
#کانال_میثاق♥🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ♥mesahg@🇮🇷🇮🇷🇮🇷
1.2هزار دنبال‌کننده
188.2هزار عکس
170.8هزار ویدیو
2هزار فایل
استقرار اسلام اصیل، دفاع از انقلاب اسلامی وحفظ ارزش های آن تااستقرار عدل و قسطmesahg@
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از mesaghمیثاق
حرفهای اساسی - قنبریان.mp3
6.18M
🎙 | قسمت ششم 🗂موضوع: حرف‌های اساسی امام در زمینه اقتصاد (مالکیت، انحصار، عدالت، نظام اقتصادی، بیع مضطر، ولایت مطلقه و...) حجت الاسلام (سخنرانی کامل) تهیه‌کننده: رادیوسِداد
هدایت شده از mesaghمیثاق
خودرو حسینی 01.mp3
9.47M
🎙برنامه | قسمت یازدهم 🗂موضوع: خودرو؛ ترسیم وضعیت و راهکار (1) 🗣 استاد: سیدامیرحسین حسینی 🗓 دانشگاه خواجه نصیر - خرداد ۱۴۰۲ تهیه‌کننده: رادیوسِداد
هدایت شده از mesaghمیثاق
نمایندگی اسقاط.mp3
720.4K
🎙 | قسمت هفتم 🗂موضوع: واردات خودرو سید امیرحسین حسینی (ارائه کامل) تهیه‌کننده: رادیوسِداد
هدایت شده از mesaghمیثاق
تولید_5_قاچاق.mp3
2M
🎙 | قسمت ششم 🗂موضوع: تولید و مبارزه با قاچاق مقام معظم رهبری تهیه‌کننده: رادیوسِداد
هدایت شده از mesaghمیثاق
کمال انقطاع از پول! بعضی ها تمام روابط و ساختارهای سرمایه داری و طاغوت را پذیرفته اند، و هنگامی که به پول میرسند، ریالی که امضای حکومت اسلامی پای آن قرار گرفته و ماهیتا متفاوت است با تمام پولهایی که در عالم وجود دارد، رگ غیرتشان گل می کند و می گویند باید پول اسلامی را احیا کرد! استدلالشان هم برای اینکه بگویند این پول اسلامی نیست این است که در زمان طاغوت این پول جعل شده است. و از طرفی هم به طلا و نقره پول اسلامی می گویند زیرا روایاتی وجود دارد در باب جعل خداوند در مورد طلا و نقره به عنوان پول. اولا اگر جاعل یک پول علت اسلامی و غیراسلامی بودن آن است که دینار هم توسط رومی ها بنانهاده شده است. دینار، واحد قدیمی پول روم و بعد از آن امپراتوری روم شرقی بود و «دناریوس» خوانده می‌شد. یک دناریوس روم شرقی برابر با یک سکه نقره بود که وزنش در مواقع مختلف فرق می‌کرد. این واحد پول بعد از فتح اراضی روم شرقی به دست مسلمانان، از طرف آن‌ها به‌عنوان نام واحد پول انتخاب شد و به دیناری که امروزه هم در کشورهای عربی از آن استفاده می‌شود تبدیل شد. پس جاعل نمی تواند ربطی به مشروعیت یک پول داشته باشد. ثانیا اگر امضاء شرع پای یک امر آن را مشروع می کند و ما مکلف می شویم که آن را احیا کنیم که برده داری را هم خداوند در قرآن تایید کرده و مورد امضاء معصومین علیهم السلام بوده، آیا مکلفیم که آن را احیا کنیم! ثالثا آیا شرع مقدس در نظام اقتصادی اسلام فقط طلا و نقره را به عنوان پول جعل کرده است یا اساسا این جعل در راستای هدفی بزرگ تر است. آیا جعل الهی بالاتری در اسلام نیست که بر طلا و نقره سلطه پیدا کند؟ قطعا وجود دارد. تمام احکام اسلام که بر مبنای استعلای معنویت بر مادیات است از این جنس است. همان گونه که آزادکردن برده برای کاهش و از بین بردن این پدیده در جامعه اسلامی بوده است بخشش و انفاق و خمس و زکات و کفاره نیز برای رها ساختن انسان از اسارت پول است. نه اینکه اسلام خواسته طلا و نقره را ارزش دهد. این احکام در حقیقت به ما می گوید طلا و نقره و هر چه در دنیاست فدای یک لحظه عبادت خداوند متعال. وقتی اسلام تاکید دارد بر اینکه روابط بین مومنین باید روابط بر مبنای اخوت باشد چرا اصرار بر احیاء پولی است که مبنای آن مادیت است نه معنویت؟ چرا اعتبارِ جعل شده توسط خدا (انما المومنون اخوه) برای برخی ارزشی ندارد ولی اصرار دارند که جعل خداوند در مورد پول باید تا ابد باقی بماند؟ جعل خداوند در مورد طلا و نقره قطعا در طول و البته پایین تر از جعل خداوند در مورد رابطه اخوت و ولایت است. فلذا می توان پول را به دو بخش تقسیم کرد: 1. پول طاغوتی 2. پول غیرطاغوتی و پول غیرطاغوتی را نیز می توان به دو بخش تقسیم کرد: 1. پول فلزی جعل شده توسط خداوند (طلا و نقره) 2. پول اعتباری جعل شده توسط خداوند (عهد اخوت و ولایت) که دومی قطعا در مرتبه بالاتری نسبت به اولی قرار دارد تا آنجا که عهد اخوت و ولایت سلطه پیدا میکند بر طلا و نقره و مادیات و دنیا و مافیها. در حقیقت دومی در راستای حذف طاغوت پولی است ولی اولی در راستای حذف طاغوت پولی و انسانی است؛ تا آنجا که در حکومت امام عصر ارواحنا فداه یک صلوات بر محمد و آل محمد جای پول را می گیرد و «ارزش»، بطور کلی از مادیات به معنویات منتقل می شود. همان که مقام معظم رهبری در عید غدیر سال 84 فرمودند که در حکومت جهانی معصوم نیازهای انسانها نیازهای لطیف تری خواهد شد و از سطح مادیات عبور خواهند کرد. کاری که امام خمینی رحمت الله علیه با انقلاب اسلامی انجام داد غلبه معنویات بر مادیات بود. یکی از مصادیق بارز آن هم حذف قیمت و ارزش مادی از نیازهای اولیه (آب و برق و مسکن و زمین و آموزش و ...) بود و البته تاکید امام به اینکه «دلخوش به این مقدار نباشید، ما میخواهیم انسان بسازیم» یکی از مصادیق ساخت انسان، این است که به طور کامل از دنیا و مافیها قطع تعلق کرده و در نهایت به کمال انقطاع الی الله برسد. اگر دین اسلام را یک دستورالعمل کامل برای کمال انسان و جامعه در نظر بگیریم آنوقت احکام آن را هم ایستا نخواهیم دید و همه را در جهت رسیدن به کمال فهم خواهیم کرد. کمالی که در آن از دیکتاتوری پولی (هر نوع پولی) عبور خواهیم کرد و به اقتصادی بر مبنای فرهنگ و معنویت خواهیم رسید. چارچوب کلانی است که پول خود را دارد و زیربنای اقتصاد فرهنگ است نه برعکس! بخوانید: ازدیکتاتوری پول
هدایت شده از mesaghمیثاق
خودرو حسینی 01.mp3
9.47M
🎙برنامه | قسمت یازدهم 🗂موضوع: خودرو؛ ترسیم وضعیت و راهکار 🗣 استاد: سید امیرحسین حسینی 🗓 دانشگاه خواجه نصیر - خرداد ۱۴۰۲ تهیه‌کننده: رادیوسِداد 📻
هدایت شده از mesaghمیثاق
. ♻️ سکانداران اقتصادی مردم تصور می‌کنند که سیاست‌های پولی کشور توسط حوزه‌های علمیه نگاشته می‌شود و از حقایق بی‌خبرند! در حالی که متاسفانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در سیاست و فرهنگ کشور تحولات بزرگی رخ داد اما انقلاب اقتصادی هنوز محقق نشده است. کافیست مروری بر سیاستگذاران پولی و مالی ایران در چهار دهه اخیر داشته باشیم تا به حقایق جالبی دست پیدا کنیم: ❌ دکتر سید محسن نوربخش: دکترای اقتصاد از دانشگاه کالیفرنیای آمریکا، نظریه پرداز اقتصادی زمان جنگ، دولت هاشمی و دولت خاتمی که چند ماه پس از پیروزی انقلاب خودش را به ایران رساند تا سکاندار بانک مرکزی شود. ❌دکتر مسعود نیلی: دکترای اقتصاد از دانشگاه منچستر انگلیس و نظریه‌ پرداز اقتصادی دولت روحانی ❌ دکتر غنی نژاد: دکترای اقتصاد از دانشگاه سوربن فرانسه ❌ دکتر جمشید پژویان: دکترای اقتصاد از دانشگاه ایالتی یوتای آمریکا و نظریه‌پرداز دولت احمدی نژاد که علنا مانند دکتر غنی‌نژاد منکر وجود اقتصاد اسلامی شد و به این که در جمهوری اسلامی، بعنوان سند بالادستی باشد معترض بود! از مختصات تفکر مرحوم پژویان می‌توان به سیاست‌های "گران کن و یارانه بده" و "اصلاح(گران کردن) قیمت‌ها" اشاره کرد. هم اکنون نیز شاگرد پژویان یعنی دکتر فرزین، رییس کل بانک مرکزی است. از آفتاب روشن‌تر است که اثرات ویرانگر سیاست‌های نادرست اقتصادی بر معیشت و رفاه مردم، بسیار بیشتر از دزدی و اختلاس است. اختلاسگران واقعی، مغزهای تربیت شده در آمریکا، انگلیس و فرانسه هستند که نسخه‌هایشان به ناکامی و ناامیدی مردم می‌‌انجاند