eitaa logo
#کانال_میثاق♥🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ♥mesahg@🇮🇷🇮🇷🇮🇷
1.2هزار دنبال‌کننده
187هزار عکس
169.6هزار ویدیو
2هزار فایل
استقرار اسلام اصیل، دفاع از انقلاب اسلامی وحفظ ارزش های آن تااستقرار عدل و قسطmesahg@
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از mesaghمیثاق
🛑📢از ديدگاه قرآن خداوند در قیامت با تمسخر کنندگان «مؤمنین» چه برخوردی ميكند؟ 🔹مطابق آیات ۱۰۷ و ۱۰۸ سوره «مؤمنون» از سوى پروردگار به جهنّميان گفته مى شود: «قَالَ اَخْسَئُوا فِيهَا وَ لَا تُكَلِّمُونِ؛ دور شويد در دوزخ! و با من سخن مگوييد!». تقريباً همه ارباب لغت و مفسّران تصريح كرده اند كه تعبير به «اخسأ» تعبيرى است كه در موقع دور ساختن سگ به كار مى رود و به كارگيرى آن در اينجا براى تحقير اين ظالمان گنهكار و مستكبر است؛ بلكه مى توان جمله «لَا تُكَلِّمُونِ»؛ (با من سخن نگوييد) از آن دردناكتر و غم انگيزتر است كه مولاى كريم و رحيم، بنده اى را از خود براند و به او بگويد: هرگز با من سخن مگو! اين همان چيزى است كه در تعبير بسيار لطيفى در «دعاى كميل» به آن اشاره شده: «فَهَبْنِی يَا اِلَهِي وَ سَيِّدِي وَ مَوْلَايَ وَ رَبِّي صَبَرْتُ عَلَى عَذَابِكَ فَكَيْفَ اَصْبِرُ عَلَى فِرَاقِكَ؛ گيرم اى خدا و آقا و مولا و پروردگار من، بر عذاب تو صبر كنم، چگونه مى توانم بر فراق و دوريت شكيبا باشم؟!»؛ 🔹اینکه چرا آنها به چنين عذاب دردناك روحى در آنجا مبتلا مى شوند، آيات بعد از آن پرده از روى اين مسئله برداشته، مى گويند: «اِنَّهُ كانَ فَرِيقٌ مِنْ عِبَادِی يَقُولُونَ رَبَّنَا آمَنَّا فَاغْفِرْ لَنَا وَ ارْحَمْنَا وَ اَنْتَ خَيْرُ الرَّاحِمِينَ - فَاتَّخَذْتُمُوهُمْ سِخْرِيّاً حَتَّى اَنْسَوْكُمْ ذِكْرِی وَ كُنْتُمْ مِنْهُمْ تَضْحَكُونَ؛ اين به خاطر آن است كه گروهى از بندگان من مى گفتند: پروردگارا ما ايمان آورده ايم، ما را ببخش و بر ما رحم كن و تو بهترين رحم كنندگانى - ولی شما آنان را به گرفتید، تا [دل مشغولی شما به مسخره آنان] یاد مرا از خاطرتان برد، و شما همواره به [ایمان، عمل و دعاهای] آنان می خندیدید!!». [مومنون، ۱۰۹ و ۱۱۰] نتيجه آن سخريه و و خنديدن به افراد با ايمان اين است كه امروز مورد تحقير قرار گيريد و اين در حقيقت تجسّمى است از اعمال خودتان!. 🔹همچنین خداوند در سوره «مؤمن»، آیات ۴۹ و ۵۰ به گوشه ای از ملامت، سرزنش و تحقير دوزخيان از سوى خازن دوزخ و مأموران عذاب و كيفر اشاره کرده مى فرمايد: «وَ قالَ الَّذِينَ فِي النَّارِ لِخَزَنَةِ جَهَنَّمَ ادْعُوا رَبَّكُمْ يُخَفِّفْ عَنَّا يَوْماً مِنَ الْعَذَابِ - قَالُوا اَوَ لَمْ تَكُ تَأتِيكُمْ رُسُلُكُمْ بِالْبَيِّنَاتِ قَالُوا بَلَى قَالُوا فَادْعُوا وَ مَا دُعَاءُ الْكَافِرِينَ اِلَّا فِي ضَلَالٍ؛ كسانى كه در آتش دوزخند به خازنان جهنّم مى گويند: از پروردگارتان بخواهيد [لااقل] يك روز عذاب را از ما بردارند - آنها مى گويند: آيا پيامبرانتان با دلائل روشن به سراغ شما نيامدند؟! مى گويند: بلى [آمدند] مى گويند: پس هر چه مى خواهيد دعا كنيد؛ ولى [بدانيد] دعاى كافران جز در ضلالت نيست [و هرگز به اجابت نمى رسد]». 🔹اين تعبيرات همچون شلّاقى بر روح آنها نواخته مى شود و آنها را شكنجه مى دهد. آنها فقط تقاضاى يك‌روز نجات از عذاب كردند؛ اما پذيرفته نشد، آنها از خازنان تقاضاى دعا كردند؛ ولى خازنان در پاسخ گفته اند: خودتان دعا كنيد، به خاطر اينكه آنها لايق دعا نبودند كه اين خود، نوعى تحقير است و يا دعا كردن براى آنها بايد به اذن خدا باشد و خدا هرگز چنين اذنى نداده و يا اينكه چون اين دعا به اجابت نمى رسد بيهوده است، لذا حتى از دعا كردن نيز مضايقه مى كنند و مى گويند: خودتان دعا كنيد (و بدانيد به جايى نمى رسد) و اين نيز تعبير دردآور ديگرى است. 📕پيام قرآن‏، مكارم شيرازى، ناصر، تهيه و تنظيم: جمعى از فضلاء، دار الكتب الاسلامية‏، ‏۱۳۸۶ش، چ نهم، ج ۶، ص ۳۵۲ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️تلاش برای اجرای معنویات در جامعه‌ 🔹یک مساله که در راس همه امور است مسئله «معنویات» است. ما باید کوشش کنیم که معنویات را در بین این ملت عزیز و در بین مسلمین پیاده کنیم، مردم را دعوت به معنویات و دعوت به اخلاق اسلامی و آداب فرهنگ اسلامی کنیم. ملت ما بحمدالله بسیار مهیّاست از برای اینکه رو به معنویات برود، و تا کنون هم قدم‌ های زیادی برداشته‌اند، لکن راه طولانی است و راه معنویات آنطور است که باید انسان در تمام عمر کوشش کند. بیانات‌ حضرت‌ امام ۶۲/۰۱/۰۱ منبع: سایت جامع امام خمینی (ره)
هدایت شده از mesaghمیثاق
🛑📢خداوند با چه تعابيری پيامبر (ص) را از «سخن چينان» برحذر داشته است؟ 🔹خداوند در آيه ۱۰ تا ۱۳ سوره قلم خطاب به پيامبر اكرم (صلى الله عليه وآله)، مى فرمايد: «وَ لاتُطِعَ كُلَّ حَلاّف مَهِيْن هَمّاز مَشّاء بِنَمِيم؛ از آنها كه بسيار سوگند ياد مى كنند و افراد پستى هستند و عيب جو و سخن چين مى باشند اطاعت مكن». به دنبال اين صفات زشت، در آيات بعد صفات زشت ديگرى را براى آنان ذکر مى کند؛ مانند ممانعت از كار خير، تجاوزگرى، كينه توزى، خشونت، و كفر به آيات الهى. به دنبال آن مى فرمايد: «ما بر بينى او داغ ننگ مى نهيم [سَنَسِمُهُ]، [و او را در دنيا و آخرت رسوا مى سازيم]». ذكر سخن چينى و نمامى در رديف صفات زشتی همانند كفر بر آيات الهى، دليل بر زشتى فوق العاده اين عمل است! 🔹تعبير به «مَشّاء بِنَمِيم» به صورت صيغه مبالغه، اشاره به كسانى است كه پيوسته در بین مردم سعايت و سخن چينى مى كنند و آنها را نسبت به يكديگر بدبين کرده و تخم عدوات و دشمنى را در دلها مى كارند. اين يكى از مهمترين گناهان كبيره است. «حَلاّف» به كسى گفته مى شود كه بسيار سوگند ياد مى كند و معمولا كسانى هستند كه نه مردم به آنها اعتماد دارند و نه خودشان نسبت به خودشان، و توصيف آنان به «مَهِيْن»؛ (پَسْتْ)، گواه ديگرى بر اين معنى است، آنان به خاطر فرومايگى و پستى، بر ديگران عيب گذاشته و پيوسته سخن چينى و افساد مى كنند؛ گويى از محبت و الفت مردم نسبت به يكديگر رنج برده و مى خواهند همانگونه كه خودشان از چشم مردم افتاده اند مردم نيز نسبت به يكديگر چنين شوند. 📕اخلاق در قرآن‏، مكارم شيرازى، ناصر، مدرسة الامام على بن ابى طالب(ع)، چاپ اول‏، ج ۳، ص ۲۹۸ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
هدایت شده از mesaghمیثاق
خسته ام مثل رضا پهلوی که برای آزادی در ایران رفته بود اسرائیل اما یهو دید دم دیوار ندبه زنونه _ مردونه سواست.😄 برای ، رسانه باشید.
هدایت شده از mesaghمیثاق
هنگام ورود فریده دیبا (مادر ملکه) به مادرید او دستور می‌دهد ۳۱ عدد از چمدان هایش توسط شرکت ایبریا به تهران ارسال شود و بابت این ارسال ۷۶۳۴۷ پزتا (۶۶۰۰ تومان)، معادل حقوق ۲ سال یک کارگر از خزانه به آن شرکت پرداخت می‌شود. آن زمان کمتر از یک درصد روستاهای ایران آب آشامیدنی سالم داشتند! ✍ علیرضا گرائی   برای ، رسانه باشید.
هدایت شده از mesaghمیثاق
10.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شهنشاه دانشور نیک نام نمودند کار پدر را تمام اوقات اعلیحضرت از حضور بیست_ سی دختر چادری در بین جمعیت دو هزار نفری استادیوم ورزشی دانشگاه شیراز تلخ شد. به همین خاطر مسئولین امر در شورای هماهنگی امور اجتماعی نخست وزیری در دهم آذر ۱۳۵۵ طرحی برای حذف چادر از پوشش زنان تدوین کردند. به این میگن زن زندگی آزادی🤨   برای ، رسانه باشید.
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔺اگر نمایندگان محترم درخواست خود برای استیضاح وزیر صمت را منطقی و دلسوزانه میدانند (نه نوعی شوآف و نمایش انتخاباتی)، پس درحال انجام وظیفه و کمک به دولت هستند تا مانع تراشی؛ همانطورکه در پس گرفتنِ امضای استیضاح، نباید از رهبری هزینه کرد، به درخواست کنندگانِ استیضاح نیز نمیتوان لزوما برچسب ضدوحدت زد!
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔺امروز وزیر راه در سوریه، وزیرخارجه در عمان و وزیر دفاع در روسیه؛ تداوم در حوزه های نظامی، اقتصادی و سیاسی.... اکنون سیاست خارجی به جای عاملی برای معطلی توان کشور، به بالی برای پیشرفت متوازن بدل شده؛ در روزهای پیشرو گام های مهمتری در تعامل با همسایگان برداشته خواهد شد! 💬 محمدمهدی رحیمی
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔺هرچند فعلا ادعای یک‌ نماینده درباره تحویل خودروی شاسی بلند به نمایندگان (بمنظور منتفی شدن استیضاح قبلی وزیر صمت) از سوی وزارت صمت تکذیب شده اما لازمست که این موضوع از سوی نهادهای نظارتی و هیات رئیسه مجلس قویا پیگیری شود؛ تا هم (درصورت کذب بودن)، دیگر کسی دست به جوسازی و تشویش اذهان عمومی نزند و هم (درصورت صحت داشتن)، تخلف چند نماینده به پای کلیت مجلس نوشته نشود! ➕ البته بنظر میرسد (فارغ از صحت داشتن یا نداشتن)، انجام چنین مصاحبه‌ای، آنهم در آستانه استیضاح مجدد را باید در تقابل با خبرسازی چند روز پیش درباره‌ی پس گرفته شدنِ برخی امضاهای استیضاح کنندگان دانست؛ یکی قصد دارد هزینه‌ی انجام استیضاح را بالا ببرد و دیگری، هزینه‌ی عدم انجام و موفقیتش را !!
هدایت شده از mesaghمیثاق
تاکید وزیرکار بر بومی‌گزینی در پتروشمی‌ها (مخصوصا بین مدیران)، تعطیلی تمام دفاتر آنها (بغیر از فروش) و انتقال پرونده‌های مالیاتی آنها به محل کارخانه، قابل تقدیرست و میتواند منجر به کاهش برخی هزینه‌ها و اتفاقات خوب در آن مناطق شود اما به شرط پیگیری (تا حصول نتیجه) و عملی شدن‌شان!!
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔺‏از مهمترین اتفاقایی که در هفتمین سفر رئیس‌ جمهور به پیگیری میشه، جمع‌آوری گازهای فلره(گاز مشعل)... جدای از مشکلات زیست‌محیطی، هرم گرمای این گازها، خرماپزان استان رو بسیار داغ‌تر و هوا رو آلوده‌تر میکرد! در فاز اول، قراره روزانه ۲۵۰ میلیون فوت مکعب، گاز مشعل غرب کارون جمع بشه... 💬 مصطفی کبیری
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔺حق با سرپرست وزارت کشاورزی است؛ قیمت نهایی هر کالایی باید به‌گونه‌ای تعیین شود که برای تولید کننده نیز صرفه اقتصادی داشته باشد اما بنظر میرسد همزمان با تعیین قیمتهای جدید (به اصطلاح عادلانه)، باید هم فکری برای کنترل و نظارت بر آن بازار شود و هم حفظ قدرت خرید مردم!