eitaa logo
مصباح‌الهدی۲🚩🏴
204 دنبال‌کننده
6.6هزار عکس
7.5هزار ویدیو
66 فایل
لینک کانال @MesbaholHuda2 ارتباط با ادمین @yabnazahra313
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از مهدویت_بصیرت
/۱ ✍🏻آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی : «قرآن کتاب هدایت ناس است که ظرفیت هدایت همه انسان‌ها را دارد؛ امروز جامعه بشری و فرهنگ و اقتصاد و سیاست و همه لایه‌های زندگی انسان معاصر، بیش از هر زمان دیگری نیازمند هدایت‌های قرآنی است». وی با بیان اینکه خداوند ابزار شناخت و معرفت را به همه انسان‌ها کرامت کرده اما برخی از انسان‌ها از آن بهره نمی‌برند، افزود: «هر کس که از قرآن که «هدی للناس» و پیامبری که «کافه لناس» است، بهره برد، به قله‌های انسانی هدایت می‌شود»؛ آنگاه تصریح کرد: «اگر همه ما و جامعه بشری دل به آیات نورانی قرآن و به هدایت‌های مفسران و مبیّنان قرآن یعنی ائمه هدی (ع) که عِدل قرآن هستند، بدهیم دولت اسلامی، جامعه اسلامی، نظام اسلامی و تمدن اسلامی در پرتو هدایت‌های قرآن شکل می‌گیرد. مدنیتی که در پرتو قرآن نباشد، مدنیتی نیست که موجب ارتقای انسان بشود». با گذشت بیش از چهار دهه از شکل­‌گیری نظام اسلامی و کسب تجربه‌های مثبت و منفی در عرصه سیاست، شاید وقت آن باشد که در گام دوم انقلاب، نگاهی دوباره بیندازیم به برخی مصادیق این عرصه و تلاش کنیم تا حد ممکن، نظام سیاسی کشور را به هدایت­‌های قرآنی نزدیک و منطبق کنیم. الف_ سیاست و نظام حکومتی واژه سیاست در اصطلاح، اموری است مربوط به دولت و مدیریت و تعیین شکل و مقاصد و چگونگی فعالیت آن. درباره آیات و اشارات قرآنی مرتبط با سیاست و حکومت و نیز مباحث مشروعیتی و مقبولیتی، دیدگاه­‌های متنوعی در میان علمای اسلام در مذاهب مختلف مطرح است؛ برخی شکل­‌گیری هر نوع حکومتی را تنها مقید به حضور معصوم(ع) می­‌دانند و برخی دیگر همچون امام(ره) با استناد به آیات و احادیث معتبر، نظریه «ولایت فقیه» را استنباط کرده و بر همان مبنا، نظام حکومتی ایران را شکل داده است. از آنجا که بحث حاضر درباره بهره­‌گیری از هدایت قرآن در حوزه سیاست، آن­‌هم در جامعه امروز ایران است، شرح تفاسیر و تفاصیل درباره نوع یا الزام به راه­‌اندازی، شکل و قالب «نظام اسلامی» منتفی است و موضوع را از جنبه­‌های مصداقی آن در بخش محتوای رفتاری و شیوه اعمال حاکمیت بررسی می­‌کنیم. ب_ مصادیق هدایت قرآنی در سیاست گستره ژرف و چندلایگی آیات قرآن، فرصتی گسترده برای تبیین­‌ها و برداشت­‌های گوناگون فراهم آورده و آنچه در ادامه می­‌آید، تنها یک برداشت و خوانش از متن قدسی است. در این نوشتار تلاش می­‌شود با تکیه بر مختصات «فهم اجتهادی» و با استفاده از تفاسیر موجود، برخی گزاره­‌های قرآن کریم را درباره عناصر و مولفه­‌های سیاسی، استخراج کنیم. از جمله درباره مفاهیم سیاسی همچون آزادی، حقوق انسان (بشر)، آزادی بیان، آزادی عقیده، شایسته­‌سالاری و ... . @mah_davit313
هدایت شده از مهدویت_بصیرت
☀️ به نام خدایی که دانا و باحکمت است 🍀 جز خدا کیست که ‌در سایه ‌مهرش ‌باشیم 🍀رحمت ‌اوست که ‌پیوسته ‌پناه ‌من ‌و ماست توکل به اسم اعظمت❤️ آغاز می کنیم روزمان را🌾 📗 بسم الله الرحمن الرحیم انا هدیناه السبیل إمّا شاکراً وإمّا کفوراً؛ ما راه را به او نشان دادیم، خواه شاکر باشد (و پذیرا گردد) یا ناسپاس»، سوره_انسان_آیه/۳ بر اساس این آیه می­‌توان برداشت کرد که از دیدگاه قرآن کریم، انسان به دلیل برخورداری از آگاهی فطری به خوبی و بدی، موجودی مختار و انتخاب­گر آفریده شده؛ در جایگاه خلیفةاللهی قرار گرفته و در نتیجه می­‌تواند در طبیعت تصرف کند. انسان اگرچه آزادی سیاسی دارد اما طبق آیه ۳۶ سوره اسراء، در برابر همه رفتارها و گفتارهای­اش در عرصه سیاسی اجتماعی، مسئول است.به این ترتیب، چنین انسانی، به عنوان فاعل آزادی سیاسی به­ رسمیت شناخته می‌شود؛ اما آنچه از نگاه قرآن کریم اهمیت دارد این است که انسان اگر چه با چنین ویژگی­‌هایی برخوردار از آزادی سیاسی است اما این آزادی همراه با عنصر مسئولیت‌پذیری است: «ولا تقف ما لیس لک به علم ان السمع والبصر والفواد کل اولئک کان عنه مسئولا؛ و از آنچه که به آن علم نداری پیروی نکن، زیرا گوش و چشم و دل، از همه اینها سوال می­‌شود» (اسراء/۳۶). قرآن کتاب هدایت ناس است که ظرفیت هدایت همه انسان‌ها را دارد؛ امروز جامعه بشری و فرهنگ و اقتصاد و سیاست و همه لایه‌های زندگی انسان معاصر، بیش از هر زمان دیگری نیازمند هدایت‌های قرآنی است». 🌤اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج🌤 🍀السَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ ع 🍀اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم .... 🍃التماس دعا @mah_davit313
هدایت شده از مهدویت_بصیرت
📚 آثار بندگی ✅ پرسش و پاسخ از آیت الله خوشوقت 🔹 جبر و اختیار (1) س: جبر یعنی چه؟ ج: جبر یعنی کارها بی اراده است. س: آیا جبر نداریم؟ ✍🏻ج: خدا به انسان عقل داده که همیشه باشد. با فهم و شعور بپذیرد و با فهم و شعور رد کند. چَکی نمی شود قبول کرد و چَکی هم نمی شود پذیرفت. جبر، مقابل اراده است. هر موجودی که اراده ندارد، کارهایش جبری است و این تکوینی است. ماه می چرخد. اراده ندارد و چرخشش جبری است. خدا این کار را کرده است؛ اما انسان خودش می فهمد که اراده دارد. هر کاری را بخواهد، می کند و هر کاری را بخواهد، نمی کند. این غلط است که من تصور جبر کنم. این، علامت بی شعوری انسان است. اگر تصوّر کرد، از همه ی خیرات و برکات محروم می شود. نتیجه اش این است. چطور شما همه جا می گویی: «دلم می خواهد بکنم و دلم می خواهد نکنم»؟ و می گویی: «جبر نیست»؛ اما ناگهان می گویی: «جبر». جبر برای جایی است که اراده نباشد. همه ی مسائل تکوینی، جبری است؛ چون خدا به آن ها اراده نداده است. خورشید می چرخد و نور و حرارت می دهد؛ اما به اختیارش نیست. خدا آن را خلق کرده است. اما خدا به منِ انسان اراده داده است. اگر بخواهی، از این طرف می روی و اگر بخواهی، از آن طرف می روی و مجبور نیستی. بنابراین تعبیر جبر در اینجا علامت جهل و نادانی است و درست نیست. خدا اراده داده است. همان طور که به شما چشم داده، اراده هم داده است. همان طور که به شما پا داده، اراده هم داده است. همه ی کارها طبق اراده ی شما انجام می گیرد. می روی؛ می آیی؛ می گویی؛ می دهی و خلاصه هر کاری می خواهی، انجام می دهی. آن وقت، خیلی جهل و نادانی است که انسان بگوید جبر است. آن ها می گویند جبر است و الّا جبر نیست. جبر در انسان یکی از رسواترین حرفها است؛ اما در سائر کائنات، نه. خدا به آن ها اراده نداده و خودش آن ها را می چرخاند؛ اما به من و شما اراده داده و خودمان با اراده کار می کنیم؛ لذا خودمان مسئول اعمالمان هستیم. اگر بگویی اراده نیست، اراده ی خیر هم نمی توانی بکنی و از مزایای خیر و سعادت خیر محروم می شوی. مثل یک سنگ می شوی. نتیجه اش این می شود. کسانی در زندگی به مقامات عالی رسیدند و جلو رفتند؛ اما این بدبخت در اثر جهل و نادانی مثل سنگ افتاد و مرد. نتیجه ی آن، این جور می شود. آن ها هم مثل ما انسان هستند. اراده ی خیر می کنند. اراده ی فضیلت می کنند. اراده می کنند که وارد خط سعادت شوند و وارد می شوند و می روند تا به آنچه باید برسند، می رسند؛ اما این هنوز اینجا مانده و می گوید جبر است. س: اختیار را خداوند به ما داده ... ؟ ج: اختیار را هم به شما داده است. اراده را هم به شما داده است. همه ی این ها را داده است. خدا به شما داده است. مال شماست. شما از آن اختیار و اراده استفاده می کنید، همان گونه که از عقلی که او داده، استفاده می کنید و از قدرتی که او داده، استفاده می کنید. همه چیز داده، اما او داده است و مال شما نیست. دلیلش این است که از شما می گیرند. وقتی دست انسان گرفتار رعشه می شود و می لرزد، نمی خواهد بلرزد، اما به اختیار خودش نیست. نمی خواهد، اما می شود. این معلوم است که به اختیار او نیست. گاهی پای انسان فلج می شود و اختیار از دست می رود. نمی خواهد بیفتد. می خواهد حرکت کند، ولی نمی تواند. همه ی این ها با اختیار ما کار می کند. گاهی اختیار از یک عضو و گاهی از همه ی اعضاء سلب می شود. بنابراین اختیار و اراده هم مثل چشم و گوش و قلب است که گاهی از کار می افتد؛ منتهی ما چون دائماً از اختیار و اراده استفاده می کنیم، فکر می کنیم از خودمان است و دیگر کسی نمی تواند آن را از ما بگیرد. وقتی دست انسان فلج شد، دیگر نمی تواند آن را تکان بدهد. آن وقت می فهمد که از خودش نیست؛ یا وقتی قدرت حرکت از تمام اعضای بدن گرفته می شود، آن وقت می فهمد که بله! 🖊 ادامه دارد ... @mah_davit313
هدایت شده از مهدویت_بصیرت
✅ لازمه احساس مسئولیت چیست؟ 🌷 امام خامنه ای: فرداى اين كشور، فرداى اين ملت، به احساس مسئوليت امروز شما نيازمند است. احساس مسئوليت كنيد كه چه بشود؟ كه خود را بسازيد؛ از لحاظ علمى بسازيد، از لحاظ ايمان و بسازيد. (08/ 08/ 1387) ✍️ شرح: تقوا یعنی انجام و ترک در امور فردی و اجتماعی @mah_davit313
هدایت شده از مهدویت_بصیرت
ضرورت تقوا در فعالیتهای مجازی 🌷 امام خامنه ای: كسى كه قلم به دست مى گيرد، بايد ، صداقت، عفاف و انصاف نسبت به ديگران جزو طبيعت ثانوى اش بشود. (09/ 12/ 1379) 🖊شرح: یعنی انجام واجبات و ترک حرامها در زندگی فردی و اجتماعی @mah_davit313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
enc_16929933748068814981558.mp3
4.8M
رفیق هامو بردی کرب و بلا پس من چی؟ یا اباعبدالله ❤️ مداحی بسیار زیبای حاج محمد رضا بذری https://eitaa.com/MesbaholHuda1
هدایت شده از مهدویت_بصیرت
در منابع روایی آمده است، زمانی که قائم آل محمد (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) ظهور کند، مابین رکن و مقام می‌ایستد، و پنج ندا سر می‌دهد: إذا ظهر القائم (عج) قام بین الرکن و المقام و ینادی بنداءات خمسه: الأول: ألا یا أهل العالم أنا الإمام القائم، آگاه باشید ای اهل عالم من دوازدهمین امام هستم،  الثانی: ألا یا أهل العالم أنا الصمصام‏ المنتقم‏، آگاه باشیدای اهل عالم که منم شمشیر انتقام گیرنده الثالث: ألا یا أهل العالم إن جدّی الحسین قتلوه عطشان، آگاه باشید ای اهل عالم که جدمن حسین را تشنه کام کشتند،  الرابع: ألا یا أهل العالم إنّ جدّی الحسین علیه السّلام طرحوه عریانا، آگاه باشید ای اهل عالم که جد من حسین را عریان روی خاک افکندند، الخامس: ألا یا أهل العالم إنّ جدّی الحسین علیه السّلام سحقوه عدوانا اگاه باشید ای جهانیان که جد من حسین را ازروی کینه توزی پایمال کردند.  یزدى حایرى، إلزام الناصب فی إثبات الحجه الغائب عجّل الله تعالى فرجه الشریف. ج‏۲، ص۲۳۳ @mah_davit313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ولایتمدارها به گوش؛ به بیانات رهبری در مورد وظیفه مردم در زمینه امر به معروف و نهی از منکر توجه بفرمایید @MesbaholHuda1
هدایت شده از مهدویت_بصیرت
01 Chera Enghelab Kardid (1402-05-27)Mashhade Moghadas.MP3
20.11M
🔈 ؟ 📣 جلسه اول * شاخص کلیدی در موفقیت انقلاب اسلامی، بررسی شعارهاست * اثبات کارآمدی تئوری ولایت فقیه با تبیین اهداف و آرمان‌های انقلاب * نگاهی انقلابی به داستان اصحاب کهف * اولویت اجتناب از طاغوت بر ایمان به خدا در نگاه قرآن * ماجرای وعده آب و برق مجانی امام خمینی رحمه‌الله‌علیه چه بود؟ * استقلال، اولین تاکید امام رحمه‌الله‌علیه در نهضت. * شاه دیکتاتور یا شاه دیکته نویس؟ * توسعه روابط با چین و روسیه؛ خوب یا بد؟ * این انقلاب، اسلامی است؟ * دیکتاتور را بهتر بشناس! * اختناق و چپاول دو عامل اصلی سقوط شاه * مبارزه با اسرائیل غاصب، از آرمان‌های پیش از قیام مردم ایران ⏰ مدت زمان: ۴۸:۰۲ @mah_davit313
هدایت شده از مهدویت_بصیرت
musicsweb.ir.mp3
6.98M
🎵 کمان ابرو 🎙علیرضا افتخاری @mah_davit313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از مهدویت_بصیرت
حقوق‌مردم‌درنگاه امیرالمومنین علی. ع مقدمه ی‌سوم ✍🏻 بیشترین صدمات وارده بر حقوق بشر از سوی صاحبان قدرت بوده است. از طرفی از آنجا که قدرت در دست دولت قرار دارد، تضمین حقوق مردم که نیازمند به پشتوانه قدرت است با اراده دولتها امکان پذیر خواهد بود. به همین جهت در دنیای مدرن، دولت و دولتمردان با برخورداری از ابزار قدرت و امکان تهدید یا تضمین حقوق مردم، مخاطبان اصلی اعلامیه های حقوق می باشند. از آنجا که عدم مهار قدرت، تعرض به حقوق انسانها را به دنبال خواهد داشت همه تلاش اندیمشندان و حقوقدانان بر این بوده است که با تحدید قدرت دولت، حقوق و آزادیهای ملت تضمین شود. با توجه به نکته فوق محور اصلی بحث از حقوق مردم، حقوقی است که جنبه عمومی دارد و ناظر بر رابطه مردم با دولت می باشد. ... کانال‌مهدویت‌بصیرت @mah_davit313
هدایت شده از مهدویت_بصیرت
✍🏻روزی سگی را دیدم جزامی که تمام بدنش ملتهب بود از آن. از شدت گرسنگی پوستش به استخوان چسبیده بود. بلکه استخوانش آب شده بود و در راه رفتنش اثر گذاشته بود لنگ می‌زد. تشنگی بی‌امانش کرده بود و التماس و حیرت و حسرت و چه کنم، چه کنم از چشمانش می‌بارید. انگار هر لحظه دره‌ای بود از عذاب که از آن می‌گذشت. ظهر بود و هوا داغ بود و این زبان بسته حتی اجازه نداشت به دوستانش نزدیک شود. با فاصله سر به زیر به دنبال آنان در حرکت بود. شاید استخوان شکسته‌ای از قبل آنان نصیب این شود. بی‌تاب و توانی از هر آن بودنش لبریز بود. آن روز از دیدنش بیمار شدم و امروز گمان می‌کنم که آن من بودم. صورت ظاهری انسانی زبان مشترک ما با محمد و آل محمد است. به شرافت و برکت و میمنت آن ذوات مقدس بر ما پوستین انسان پوشاندند. در حالی که اگر نبود توفیق همنشینی با انبیاء و اولیاء الهی و لزوم شباهت و امکان ارتباط و حکمت یافتن مسیر توبه و انابه به سوی طهارت انسانی، ما همچون روز جزا با صورت‌های حقیقی خویش که از رفتار و گفتار و افکارمان برمی‌خیزد ظاهر می‌شدیم. خداوند ما را به دنیای بزرگان راه داد و صورتی مثل آنان بخشید تا همشهری آنان شایستگی حضور در ضیافت الهی را داشته باشد. و نقطه‌ای باشد برای تفاهم و عزیمت به سوی تقرب آنان و تمثل و تشبه ذاتی به ایشان. وای از آن روزی که گروه‌ها از هم جدا شوند و لباس‌های عاریه فروریزد و محمد و آل محمد با لباس انسان بمانند و من و امثال من به صورت حقیقت خویش درآییم. خدایا ترحم کن بر ما همچنان که تا کنون تفضل فرموده‌ای. پروردگارا نزد من چیزی نیست که تو را قانع کند که ببخشاییم جز اینکه من بنده ذلیل حقیر فقیر مسکین مستکین خائف مستوحش حیران سرافکنده چشم انتظار گریان تو هستم. پروردگارا به دادم برس و ببخش. خدا مرا هدایت کن از این آلودگی به آن پاکی. خداوندا روح مرا هم به شباهت محمد و آل محمد درآور و مرا باطنا نیز هم سلک و هم مسلک آنان قرار بده. خدایا به خدا قسم می‌دانم که حال من بسیار مفتضح است نسبت به قیل و قالم و می‌دانم آنچه تو می‌دانی بسیار بیشتر از آنی است که من می‌دانم. خدایا از خودم می‌ترسم و از وحشت قبول حقیقت بی‌تابم. خدایا رحم کن بر من. تو خود شاهدی که هیچ نیستم و در این هیچ بودنم تقصیر بسیار دارم و آینده‌ای دشوار انتظار مرا می‌کشد. خدایا پاکم کن. خدایا از هر چه منیت طاهرم کن. خدایا از غیر خودت تهی‌ام کن و مرا با نور خودت چنان درآمیز که غلبه کند و هیچ نماند از من و تنها تو باشی و این خاطره زشت از تمام خاطرها و خاطره‌ها گم گردد و کم گردد. خدایا تو شاهدی که صادقانه شهادت می‌دهم به تبهکاری و گنهکاری خویش. می‌دانم این لباس انسانی در غصب من است و ناپاک شده به نجاست من. خدایا پاکم کن و این تن شریف را که نشان و یادگار شریفان است، رها فرما از تحمل این شکنجه مدام. خدایا توفیق عنایت فرما سیرت انسانی را همچنان که صورت انسانی دادی و مرا باطنا شبیه محمد و آل محمد قرار بده، همچنان که ظاهرا قرار دادی و از هر جهت مرا شبیه ایشان کن و در این شباهت مرا گم کن و آنان را آشکار که از من جز آنها باقی نماند. خدایا این خواسته بر من محال است و برای تو آسان. بر من آسان گیر تا طعم رحمت و لطف و شفقت و رأفت و کرامتت را بچشم؛ همچنان که پیش از این بارها چشانده‌ای. خدایا خداوندا بارپروردگارا به حق حسین علیه السلام این اربعین به سر نرسد مگر اینکه مرا منقلب کرده‌ای و دیگری شده‌ام که به تو شناخته می‌شود در آسمان‌ها و زمین و از خویش محو و نابود است. خدایا مرا در خویش فانی کن و در توحید خالص گردان و بپذیر مرا و برگزین و هدایتم کن و برسان به آن مقصد اعلا. خدایا این دعا و بیش از این برای همه عزیزانم و نزدیکان و هم‌کیشان و هم‌نشینان و همسایگان و هموطنانم و همنوعانم. خداوندا همه ی ما را ببخش و بیامرز و در نور خویش غرقمان کن. چنان چه پس از آن جز نور نماند. خدایا این کوزه گلی در دریای رحمت تو رحمت نشود، به زلال لطف تو تر خواهد شد و از آن به مقداری که اذن فرمایی بر خویش خواهد مکید. آقای من حالا که به من این سعادت عظیم را دادی که شبیه باشم به حسب تن و ماده به محبوبان درگاهت و برگزیدگان بارگاهت، رحم کن و این تاج افتخار را با شبیه کردن همه وجودم به ایشان کامل گردان و از غیر خالیم کن و در ایشان خالصم فرما و در عمق نور وجود ایشان منزلم بده... رحم کن یا ارحم الراحمین به حق زوار سید الشهداء ع @mah_davit313
هدایت شده از مهدویت_بصیرت
پای صحبت خادمان که می‌نشینی می‌بینی که موکب چگونه دانشگاه جامعه‌سازی است. محبت حسین علیه السلام کاری کرده که هر کس از منیت خویش کنده شده و پیش می‌رود. برخی سریع‌تر و برخی کندتر. همه یکسان نیستند؛ اما همه از برکت خیمه اباعبدالله در حرکتند. یکی آمده می‌گوید من فقط آمده‌ام کمی از گناهانم پاک شود. دیگری می‌گوید من بدهکار حسینم. یکی حاجت گرفته و نمک‌گیر شده است. یکی که خیلی بی‌تابی می‌کند در خدمت و همه او را بزرگ می‌شمارند، پای حرف که می‌نشیند دائم به نفس خود نهیب می‌زند. آنقدر به خودش سخت می‌گیرد که دیگران شکایت می‌کنند که اینقدر خودت را در مضیقه قرار نده. یکی مراتب رشد اجتماعی را اصالتا در موکب می‌بیند و می‌گوید باید کاری کنی که اینجا بیشتر رویت حساب کنند و کار بدهند دستت تا بیستر خدمت کنی. خدمت بیشتر به زائران را شرط رشد می‌داند و نشانه قبول. بعضی‌ها بالاترند. خداوند در طول سال مصیبت‌های زیادی بر سرشان می‌بارد تا ببیند چقدر طلبکار می‌شوند، بدهکارتر می‌شمارند خود را... می‌گوید خداوند آدم حساب کرده که مصیبت داده و ما را شبیه اهل بیت کرده. پس برای شکرگزاری باید بیشتر مایه بگذاریم. عجب!!! اینجا همه رابطه‌ها و ضابطه‌ها ساده است. یک عنوان دارد. حب الحسین... حب الحسین یجمعنا...
هدایت شده از مهدویت_بصیرت
داستان امر به معروف و نهی از منکر، روایت جامعه شدن ماست. شدت اهمیت آن از همین جاست. ما برای اینکه بتوانیم این واجب الهی را اجرا کنیم نیازمند مقدماتی هستیم. همانطور که عبادات دیگر مقدماتی دارند و آن مقدمات به واسطه تلازم با واجب، واجب می‌شود، امر به معروف و نهی از منکر نیز چنین است. چه نیازمندی‌های زیرساختی و پیشینی برای انجام این وظیفه بزرگ وجود دارد؟! مردم بایستی چه آمادگی‌هایی داشته باشند. چه بیاموزند؟! چه مهارت‌هایی کسب کنند؟! حکومت چه تمهیداتی باید بیاندیشد و اجرا کند؟! اگر دامنه عملیاتی امر به معروف و نهی از منکر طراحی و پیاده‌سازی شود، شاهد رشد جدی و رفع و دفع فساد و نفع عمومی گسترده خواهیم بود. این کار ناگهانی نخواهد بود. زمان‌بر و پرزحمت است. جریان اربعین را یکی از زمینه‌های حرکت به سمت امر به معروف و نهی از منکر می‌دانم. این واجب الهی، مسیر جامعه‌سازی الهی است. انسان‌ها از فردیت عبور کرده حیثیت اجتماعی مؤثر پیدا می‌کنند.
هدایت شده از مهدویت_بصیرت
نمی‌دانید چقدر سخت است ببینی عزیزان و سرورانی جلوی چشم بی‌بی می‌دوند و کار می‌کنند و بار برمی‌دارند و تو هیچ نیستی و هنری نداری که به چشم بیاوری خود را. با روی خندان تا سر حد توان کار می‌کنند. کارهای سخت و طاقت‌فرسا. من تنها نگاه‌بانم. منتظر. همین. آیا به این بی‌مایگی نجات از شرک تعلق می‌گیرد؟! آیا توفیق توحید حاصل می‌شود؟! آیا امکان دارد خداوند تو را بشوید و ببرد و محو کند و خود را باقی بگذارد؟! طمع من به این آستان رها شدن از نفس است. از مطلق نفس. یأس از آن چیزی که در دست مردم است. انصراف از غیر و انحصار در او. آیا ممکن است اباعبدالله ما را از بین ببرد و ذبح کند این منیت ما را پیش پای خودش تا شهید شویم و رها شویم از زندان و سفر کنیم به آسمان و نظر کنیم به وجه الله؟! آیا امکان دارد نجاتمان دهد؟! امکان دارد. بسیار محتمل است. امیدوارم.
هدایت شده از مهدویت_بصیرت
✨﷽✨ ✍اربعین دارد ابهت امام‌زمان(ع) را به اهل عالم نشان می‌دهد! اربعین تجلیگاه قدرتی است که رُعب را به دل دشمن می‌اندازد. اربعین یک نمایش قدرت و یک پیش‌درآمد برای معرفت و آگاهیِ مردم جهان نسبت به امام‌زمان(ع) است. شما زائران اربعین، با حرکت خودتان در این مسیر، دارید مردم عالم را خبردار می‌کنید؛ مثل حضرت زینب(س) که حرکت کرد و مردم عالم را از امام‌حسین(ع) و مظلومیت ایشان خبردار کرد. شما نه‌تنها امام‌حسین(ع) را به همه معرفی می‌کنید، بلکه قدرت حسینی و قدرت مهدوی را به همه خبر می‌دهید! شما دارید قدرت امام‌زمان خودتان را به اهل عالم نشان می‌دهید! شما دارید برای امام‌زمان(ع) ابهت درست می‌کنید و ابهت، مهم‌ترین اسلحۀ حضرت است، کمااینکه فرموده‌اند: خداوند، امام‌زمان(ع) را با «رُعب» کمک می‌کند. (الْقَائِمُ مِنَّا مَنْصُورٌ بِالرُّعْبِ؛) یعنی وقتی امام‌زمان(ع) ظهور می‌کند، خدا رُعب و وحشتی از ایشان در دلِ دشمنان می‌اندازد که آنها را مغلوب می‌کند. اربعین تجلیگاه قدرتی است که رُعب را به دل دشمن می‌اندازد. دشمنان ما وقتی جمعیت میلیونی اربعین را ببینند، طبیعتاً خواهند گفت: اینها کسانی هستند که در زمان غیبت امامشان، با شعار «یا حسین(ع)» ۲۰میلیون دور هم جمع شدند، اینها که در غیاب امامشان چنین قدرتی دارند، در حضور امامشان چه‌کار خواهند کرد؟! اگر امام‌شان بیاید و اشاره کند، آن‌وقت چه خواهند کرد! 💥شما الان دارید ابهت و عظمت امام‌زمان(ع) را فراهم می‌کنید! شما دارید قدرت امام‌زمان(ع) را شکل می‌دهید، شما دارید مستقیماً برای ظهور، کار می‌کنید. 📚علیرضا پناهیان اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج @mah_davit313
هدایت شده از مهدویت_بصیرت
جوان به پیرمرد گفت: خوشبخت خواهم شد چون خواستگارم به خاطر من پدر و مادرش را پس زد. پیرمرد گفت: خوشبخت نمی‌شوی، زیرا کسی که چشم بر زحمت پدر و مادر بست بخاطر تو؛ روزی هم چشم بر تو خواهد بست بخاطر دیگری! @mah_davit313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عاصیان طوس روند و صُلحا مکه و مَستان به نجف... من همان عاصیِ ناصالحِ مستان صفتم، جای من است... صلی‌الله‌علیک‌ یااباعبدالله
هدایت شده از مهدویت_بصیرت
☀️ به نام خدایی که دانا و باحکمت است 🍀 جز خدا کیست که ‌در سایه ‌مهرش ‌باشیم 🍀رحمت ‌اوست که ‌پیوسته ‌پناه ‌من ‌و ماست توکل به اسم اعظمت❤️ آغاز می کنیم روزمان را🌾 📗 بسم الله الرحمن الرحیم لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَیِّنَاتِ وَأَنزَلْنَا مَعَهُمُ الْکِتَابَ وَالْمِیزَانَ لِیَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ وَأَنزَلْنَا الْحَدِیدَ فِیهِ بَأسٌ شَدِیدٌ وَمَنَافِعُ لِلنَّاسِ وَلِیَعْلَمَ اللَّهُ مَن یَنصُرُهُ وَرُسُلَهُ بِالْغَیْبِ إِنَّ اللَّهَ قَوِىٌّ عَزِیزٌ_حدید/۲۵ ؛ همانا ما پیامبرانمان را با معجزات و دلایل آشکار فرستادیم و همراه آنان کتاب (آسمانى) و وسیله سنجش فرو فرستادیم تا مردم به دادگرى برخیزند و آهن را که در آن نیرویى شدید است و منافعى براى مردم دارد فرو آوردیم (تا از آن بهره گیرند) و تا خداوند معلوم دارد چه کسى او و پیامبرانش را به نادیده و در نهان یارى مى‏کند. همانا خداوند، قوى و شکست‏ ناپذیر است. ؛ ✍🏻از منظر قرآن کریم، دولت امری است که در ذات دیانت نهفته است. حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی می‌فرمایند: بعثت انبیاء برای اقامه قسط و عدل است (سوره حدید، آیه ۲۵). دین برای گسستن زنجیره‌های اسارت انسان و تامین آزادی بشر است. (سوره اعراف، ۱۵۷). دین برای نجات مستضعفان از چنگال «ظالمان و ستمگران» و پایان دادن به دوره سلطه آنها است؛ بدیهی است این هدف‌های بزرگ بدون تشکیل حکومت امکان پذیر نیست. و اگر دین از سیاست جدا شود بازوی اجرائی خود را به کلی از دست می‌دهد و اگر سیاست از دین جدا گردد، مبدل به یک عنصر مخرب در مسیر منافع خودکامگی می‌شود. شهید مطهری نیز می‌فرماید: «همبستگی دین و سیاست را باید به مردم تفهیم کرد. سید جمال فکر جدایی دین از سیاست را به کلی محکوم کرد که اسلام دین سیاست است. اسلام دین اجتماع است». یکی از آیاتی که می‌توان برای تشکیل حکومت و دولت به آن استناد کرد آیه ۳۵ سوره ص می‌باشد. در این آیه از قول حضرت سلیمان (علیه‌السلام) چنین آمده است: «وهب لی ملکا» یعنی خدایا حکومتی به من عطا کن. یکی از نویسندگان بعد از بیان داستان حضرت سلیمان، ذیل آیه سوره «ص» یکی از نکاتی که ذکر می‌کنند این است که داشتن یک حکومت نیرومند با امکانات مادی فراوان و اقتصاد گسترده و تمدن درخشان هرگز منافاتی با مقامات معنوی و ارزشهای الهی ندارد و این نکته در لابلای داستان حضرت سلیمان عینیت یافته است. 🌤اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج🌤 🍀السَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ ع 🍀اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم 🍃التماس دعا @mah_davit313
هدایت شده از مهدویت_بصیرت
✍🏻پیامها؛ ۱- در مدیریّت به هر کس مسئولیّت مى‏دهیم باید ابزار کار او را در اختیارش قرار دهیم. «أرسلنا رسلنا بالبیّنات و... الکتاب و المیزان» ۲- در مدیریّت صحیح، راهنمایى از مدیر، و عمل از مردم است. «أرسلنا... الکتاب و المیزان... لیقوم الناس بالقسط» ۳- عدالت واقعى در سایه قانون و رهبر الهى است. «رسلنا... الکتاب... لیقوم النّاس بالقسط» ۴- فلسفه نبوّت، ایجاد عدالت است. «أرسلنا رسلنا... لیقوم النّاس بالقسط» ۵ - بعد از اتمام حجّت از طرف خداوند، مسئولیّت با مردم است که براى عمل و اجرا بپاخیزند. «أرسلنا... أنزلنا... لیقوم النّاس بالقسط» ۶- عدالت در تمام ابعاد مطلوب است. «بالقسط» مطلق آمده که شامل همه چیز مى‏شود. «لیقوم النّاس بالقسط» ۷- تمام انبیا، یک هدف دارند. «أرسلنا رسلنا... لیقوم النّاس بالقسط» ۸ - مردم باید حکومت و تشکیلات داشته باشند تا بتوانند براى قسط بپاخیزند و جلو طغیانگران را بگیرند. «لیقوم النّاس بالقسط» ۹- اول کار فرهنگى و تربیتى، بعد اعمال قدرت و تنبیه. «أنزلنا... الکتاب و المیزان... و أنزلنا الحدید» ۱۰- جامعه به سه قوه نیاز دارد: مقنّنه، «الکتاب»، قضائیّه «المیزان لیقوم النّاس بالقسط» و مجریّه. «أنزلنا الحدید فیه بأس شدید» ۱۱- با موانع گسترش عدالت، باید برخورد شدید کرد. «لیقوم النّاس بالقسط و أنزلنا الحدید فیه بأس شدید» ۱۲- پذیرش دعوت انبیا در حقیقت نصرت خداست. «و لیعلم اللّه من ینصره» ۱۳- حمایت از دین و اولیاى خدا، زمانى ارزش دارد که از باطن دل و طیب نفس باشد. «من ینصره و رسله بالغیب» ۱۴- گمان نکنیم خداوند به نصرت ما محتاج است. «لیعلم اللّه من ینصره... انّ اللّه قوى عزیز التماس‌دعای فرج @mah_davit313