eitaa logo
مصباح‌الهدی۲🚩🏴
203 دنبال‌کننده
6.6هزار عکس
7.5هزار ویدیو
66 فایل
لینک کانال @MesbaholHuda2 ارتباط با ادمین @yabnazahra313
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از مهدویت_بصیرت
شب همه بزرگواران بخیر و مهدوی التماس دعای فرج 🥀🥀🥀
اگر در کارها محور خدا باشد؛ مشکلات در مقابل محورمان سر خم خواهد کرد..!
يَا أَيُّهَا الْإِنْسَانُ إِنَّكَ كَادِحٌ إِلَىٰ رَبِّكَ كَدْحًا فَمُلَاقِيهِ اى انسان، تو در راه پروردگارت رنج فراوان مى‌كشى؛ پس پاداش آن را خواهى ديد. سوره انشقاق آیه۶
تو همچو من سر کویت هزارها داری ولی بدان که گدایت فقط تو را دارد...💔 🍃
ببین وابستگیت چیه؟! مطمئن باش خدا همونو ازت میگیره! پس قبل اینکه کلا از دستش بدی تعلقت رو کم کن تعلقاتت که کمتر شه ارتباطت با خدا بیشتر میشه ارتباطت که با خدا بیشتر شه هم دنیا رو داری هم آخرتو...
‏تا زمانی که سلطان دلت خداست، کسی نمیتونه دلخوشی هات رو ویرون کنه...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آرامش 09.mp3
8.63M
🌱 ۹ معلوم نیست، همه‌ی چیزهایی که بدست میارید، به نفع‌تون تموم بشه! اما همه‌ی سختی‌ها، مصائب و از دست‌دادن های شما، قطعاً به نفع تون تموم میشه! 😳 یعنی چی آخهههههه؟
⚠️فرق آدم و ابلیس ♨️ابلیس به پنج علت بدبخت شد: ۱. اقرار به گناه نکرد ۲. از کرده پشیمان نشد ۳. خود را ملامت نکرد ۴. تصمیم به توبه نگرفت ۵. و از رحمت خدا نامید شد. 🌸اما آدم به پنج علت سعادتمند شد: ۱. اقرار به گناه کرد ۲. از کرده پشیمان شد ۳. خود را سرزنش کرد ۴. تعجیل در کرد ۵. و به رحمت حق امید داشت. @mah_davit313
1_6392371956.mp3
12.1M
امشب رو با هم بشنویم👆 ۲۶ 💢 و أسئلهُ أن یُبَلّغنی المقامَ المَحمود لکم عندالله. | رهبری جاده عجیبی است مسیر رسیدن به مقام محمود! 🔸 بعضی ها اصلا نمی‌آیند که پیش روند! 🔹بعضی ها می آیند و جایی در میانه راه، حواسشان پرت می شود و از ادامه باز میمانند. 🔸 بعضی ها خوب در این مسیر سرعت میگیرند و پیش میروند! ❌ و بعضی ها با سبقت همه را جا میگذارند و میروند. 💢 ماجرای اینهمه تفاوت و تنوع در مسافران این جاده چیست؟
هدایت شده از مهدویت_بصیرت
🎯دریافت بروز ترین پستها ی ناب مذهبی ، اجتماعی،فرهنگی ومناسبتی در کانال مهدویت_ بصیرت ❣🏴... 📩 @yabnazahra313. 🔴دنبال تحلیلهای جدید متنوع هستی؟ 🔥 ❗️دنبال پست های مهدوی و مذهبی ناب هستی؟ https://eitaa.com/mah_davit313 ✅ دریافت پیام در همه ابعاد سیاسی_ بصیرتی، مذهبی،مناسبتی، فرهنگی، اجتماعی و... https://eitaa.com/mah_davit313 لینک کانال ایتا؛👇🏻👇👇🏻 @mah_davit313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم 🌴🌱🌴🌱🌴 🗓 دوشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۲ ١١ صفر ١۴۴۵ ٢٨ اوت ٢٠٢٣ 🌴🌱🌴🌱🌴 💥همیشه یادت باشه وقتی داری دعا میکنی اول برای بقیه دعا کن،بعد خودت 💥مطمئن باش وقتی از ته دلت برای یکی دیگه دعا کنی خدا یه جور دیگه ای هواتو داره، 💥 وقتی که میبینه خودت محتاجی برای اول برای بنده ی دیگه ی خدا دعا میکنی مطمئن باش زودتر از هر کسی دیگه ای حاجت تو رو میده. 💥🤍 به خدا اعتماد کن 🌴🌱🌴🌱🌴 «اَللّهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِيِّکَ الْفَرَج «اللَّهُمَّ اشْفِ کُلَّ مَرِیضٍ» 🌴🌱🌴🌱🌴
هدایت شده از مهدویت_بصیرت
☀️ به نام خدایی که دانا و باحکمت است 🍀 جز خدا کیست که ‌در سایه ‌مهرش ‌باشیم 🍀رحمت ‌اوست که ‌پیوسته ‌پناه ‌من ‌و ماست توکل به اسم اعظمت❤️ آغاز می کنیم روزمان را🌾 📗 بسم الله الرحمن الرحیم انا هدیناه السبیل إمّا شاکراً وإمّا کفوراً؛ ما راه را به او نشان دادیم، خواه شاکر باشد (و پذیرا گردد) یا ناسپاس»، سوره_انسان_آیه/۳ بر اساس این آیه می­‌توان برداشت کرد که از دیدگاه قرآن کریم، انسان به دلیل برخورداری از آگاهی فطری به خوبی و بدی، موجودی مختار و انتخاب­گر آفریده شده؛ در جایگاه خلیفةاللهی قرار گرفته و در نتیجه می­‌تواند در طبیعت تصرف کند. انسان اگرچه آزادی سیاسی دارد اما طبق آیه ۳۶ سوره اسراء، در برابر همه رفتارها و گفتارهای­اش در عرصه سیاسی اجتماعی، مسئول است.به این ترتیب، چنین انسانی، به عنوان فاعل آزادی سیاسی به­ رسمیت شناخته می‌شود؛ اما آنچه از نگاه قرآن کریم اهمیت دارد این است که انسان اگر چه با چنین ویژگی­‌هایی برخوردار از آزادی سیاسی است اما این آزادی همراه با عنصر مسئولیت‌پذیری است: «ولا تقف ما لیس لک به علم ان السمع والبصر والفواد کل اولئک کان عنه مسئولا؛ و از آنچه که به آن علم نداری پیروی نکن، زیرا گوش و چشم و دل، از همه اینها سوال می­‌شود» (اسراء/۳۶). بدین منوال، انسان اگرچه آزادی سیاسی دارد اما بر طبق این آیه در برابر همهآیت الله رئیسی؛قرآن کتاب هدایت ناس است که ظرفیت هدایت همه انسان‌ها را دارد؛ امروز جامعه بشری و فرهنگ و اقتصاد و سیاست و همه لایه‌های زندگی انسان معاصر، بیش از هر زمان دیگری نیازمند هدایت‌های قرآنی است». رفتارها و گفتارهای­اش در عرصه سیاسی اجتماعی، مسئول است. 🌤اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج🌤 🍀السَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ ع 🍀اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم 🍃التماس دعا @mah_davit313
هدایت شده از مهدویت_بصیرت
/۱ ✍🏻آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی : «قرآن کتاب هدایت ناس است که ظرفیت هدایت همه انسان‌ها را دارد؛ امروز جامعه بشری و فرهنگ و اقتصاد و سیاست و همه لایه‌های زندگی انسان معاصر، بیش از هر زمان دیگری نیازمند هدایت‌های قرآنی است». وی با بیان اینکه خداوند ابزار شناخت و معرفت را به همه انسان‌ها کرامت کرده اما برخی از انسان‌ها از آن بهره نمی‌برند، افزود: «هر کس که از قرآن که «هدی للناس» و پیامبری که «کافه لناس» است، بهره برد، به قله‌های انسانی هدایت می‌شود»؛ آنگاه تصریح کرد: «اگر همه ما و جامعه بشری دل به آیات نورانی قرآن و به هدایت‌های مفسران و مبیّنان قرآن یعنی ائمه هدی (ع) که عِدل قرآن هستند، بدهیم دولت اسلامی، جامعه اسلامی، نظام اسلامی و تمدن اسلامی در پرتو هدایت‌های قرآن شکل می‌گیرد. مدنیتی که در پرتو قرآن نباشد، مدنیتی نیست که موجب ارتقای انسان بشود». با گذشت بیش از چهار دهه از شکل­‌گیری نظام اسلامی و کسب تجربه‌های مثبت و منفی در عرصه سیاست، شاید وقت آن باشد که در گام دوم انقلاب، نگاهی دوباره بیندازیم به برخی مصادیق این عرصه و تلاش کنیم تا حد ممکن، نظام سیاسی کشور را به هدایت­‌های قرآنی نزدیک و منطبق کنیم. الف_ سیاست و نظام حکومتی واژه سیاست در اصطلاح، اموری است مربوط به دولت و مدیریت و تعیین شکل و مقاصد و چگونگی فعالیت آن. درباره آیات و اشارات قرآنی مرتبط با سیاست و حکومت و نیز مباحث مشروعیتی و مقبولیتی، دیدگاه­‌های متنوعی در میان علمای اسلام در مذاهب مختلف مطرح است؛ برخی شکل­‌گیری هر نوع حکومتی را تنها مقید به حضور معصوم(ع) می­‌دانند و برخی دیگر همچون امام(ره) با استناد به آیات و احادیث معتبر، نظریه «ولایت فقیه» را استنباط کرده و بر همان مبنا، نظام حکومتی ایران را شکل داده است. از آنجا که بحث حاضر درباره بهره­‌گیری از هدایت قرآن در حوزه سیاست، آن­‌هم در جامعه امروز ایران است، شرح تفاسیر و تفاصیل درباره نوع یا الزام به راه­‌اندازی، شکل و قالب «نظام اسلامی» منتفی است و موضوع را از جنبه­‌های مصداقی آن در بخش محتوای رفتاری و شیوه اعمال حاکمیت بررسی می­‌کنیم. ب_ مصادیق هدایت قرآنی در سیاست گستره ژرف و چندلایگی آیات قرآن، فرصتی گسترده برای تبیین­‌ها و برداشت­‌های گوناگون فراهم آورده و آنچه در ادامه می­‌آید، تنها یک برداشت و خوانش از متن قدسی است. در این نوشتار تلاش می­‌شود با تکیه بر مختصات «فهم اجتهادی» و با استفاده از تفاسیر موجود، برخی گزاره­‌های قرآن کریم را درباره عناصر و مولفه­‌های سیاسی، استخراج کنیم. از جمله درباره مفاهیم سیاسی همچون آزادی، حقوق انسان (بشر)، آزادی بیان، آزادی عقیده، شایسته­‌سالاری و ... . @mah_davit313
هدایت شده از مهدویت_بصیرت
☀️ به نام خدایی که دانا و باحکمت است 🍀 جز خدا کیست که ‌در سایه ‌مهرش ‌باشیم 🍀رحمت ‌اوست که ‌پیوسته ‌پناه ‌من ‌و ماست توکل به اسم اعظمت❤️ آغاز می کنیم روزمان را🌾 📗 بسم الله الرحمن الرحیم انا هدیناه السبیل إمّا شاکراً وإمّا کفوراً؛ ما راه را به او نشان دادیم، خواه شاکر باشد (و پذیرا گردد) یا ناسپاس»، سوره_انسان_آیه/۳ بر اساس این آیه می­‌توان برداشت کرد که از دیدگاه قرآن کریم، انسان به دلیل برخورداری از آگاهی فطری به خوبی و بدی، موجودی مختار و انتخاب­گر آفریده شده؛ در جایگاه خلیفةاللهی قرار گرفته و در نتیجه می­‌تواند در طبیعت تصرف کند. انسان اگرچه آزادی سیاسی دارد اما طبق آیه ۳۶ سوره اسراء، در برابر همه رفتارها و گفتارهای­اش در عرصه سیاسی اجتماعی، مسئول است.به این ترتیب، چنین انسانی، به عنوان فاعل آزادی سیاسی به­ رسمیت شناخته می‌شود؛ اما آنچه از نگاه قرآن کریم اهمیت دارد این است که انسان اگر چه با چنین ویژگی­‌هایی برخوردار از آزادی سیاسی است اما این آزادی همراه با عنصر مسئولیت‌پذیری است: «ولا تقف ما لیس لک به علم ان السمع والبصر والفواد کل اولئک کان عنه مسئولا؛ و از آنچه که به آن علم نداری پیروی نکن، زیرا گوش و چشم و دل، از همه اینها سوال می­‌شود» (اسراء/۳۶). قرآن کتاب هدایت ناس است که ظرفیت هدایت همه انسان‌ها را دارد؛ امروز جامعه بشری و فرهنگ و اقتصاد و سیاست و همه لایه‌های زندگی انسان معاصر، بیش از هر زمان دیگری نیازمند هدایت‌های قرآنی است». 🌤اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج🌤 🍀السَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ ع 🍀اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم .... 🍃التماس دعا @mah_davit313
هدایت شده از مهدویت_بصیرت
📚 آثار بندگی ✅ پرسش و پاسخ از آیت الله خوشوقت 🔹 جبر و اختیار (1) س: جبر یعنی چه؟ ج: جبر یعنی کارها بی اراده است. س: آیا جبر نداریم؟ ✍🏻ج: خدا به انسان عقل داده که همیشه باشد. با فهم و شعور بپذیرد و با فهم و شعور رد کند. چَکی نمی شود قبول کرد و چَکی هم نمی شود پذیرفت. جبر، مقابل اراده است. هر موجودی که اراده ندارد، کارهایش جبری است و این تکوینی است. ماه می چرخد. اراده ندارد و چرخشش جبری است. خدا این کار را کرده است؛ اما انسان خودش می فهمد که اراده دارد. هر کاری را بخواهد، می کند و هر کاری را بخواهد، نمی کند. این غلط است که من تصور جبر کنم. این، علامت بی شعوری انسان است. اگر تصوّر کرد، از همه ی خیرات و برکات محروم می شود. نتیجه اش این است. چطور شما همه جا می گویی: «دلم می خواهد بکنم و دلم می خواهد نکنم»؟ و می گویی: «جبر نیست»؛ اما ناگهان می گویی: «جبر». جبر برای جایی است که اراده نباشد. همه ی مسائل تکوینی، جبری است؛ چون خدا به آن ها اراده نداده است. خورشید می چرخد و نور و حرارت می دهد؛ اما به اختیارش نیست. خدا آن را خلق کرده است. اما خدا به منِ انسان اراده داده است. اگر بخواهی، از این طرف می روی و اگر بخواهی، از آن طرف می روی و مجبور نیستی. بنابراین تعبیر جبر در اینجا علامت جهل و نادانی است و درست نیست. خدا اراده داده است. همان طور که به شما چشم داده، اراده هم داده است. همان طور که به شما پا داده، اراده هم داده است. همه ی کارها طبق اراده ی شما انجام می گیرد. می روی؛ می آیی؛ می گویی؛ می دهی و خلاصه هر کاری می خواهی، انجام می دهی. آن وقت، خیلی جهل و نادانی است که انسان بگوید جبر است. آن ها می گویند جبر است و الّا جبر نیست. جبر در انسان یکی از رسواترین حرفها است؛ اما در سائر کائنات، نه. خدا به آن ها اراده نداده و خودش آن ها را می چرخاند؛ اما به من و شما اراده داده و خودمان با اراده کار می کنیم؛ لذا خودمان مسئول اعمالمان هستیم. اگر بگویی اراده نیست، اراده ی خیر هم نمی توانی بکنی و از مزایای خیر و سعادت خیر محروم می شوی. مثل یک سنگ می شوی. نتیجه اش این می شود. کسانی در زندگی به مقامات عالی رسیدند و جلو رفتند؛ اما این بدبخت در اثر جهل و نادانی مثل سنگ افتاد و مرد. نتیجه ی آن، این جور می شود. آن ها هم مثل ما انسان هستند. اراده ی خیر می کنند. اراده ی فضیلت می کنند. اراده می کنند که وارد خط سعادت شوند و وارد می شوند و می روند تا به آنچه باید برسند، می رسند؛ اما این هنوز اینجا مانده و می گوید جبر است. س: اختیار را خداوند به ما داده ... ؟ ج: اختیار را هم به شما داده است. اراده را هم به شما داده است. همه ی این ها را داده است. خدا به شما داده است. مال شماست. شما از آن اختیار و اراده استفاده می کنید، همان گونه که از عقلی که او داده، استفاده می کنید و از قدرتی که او داده، استفاده می کنید. همه چیز داده، اما او داده است و مال شما نیست. دلیلش این است که از شما می گیرند. وقتی دست انسان گرفتار رعشه می شود و می لرزد، نمی خواهد بلرزد، اما به اختیار خودش نیست. نمی خواهد، اما می شود. این معلوم است که به اختیار او نیست. گاهی پای انسان فلج می شود و اختیار از دست می رود. نمی خواهد بیفتد. می خواهد حرکت کند، ولی نمی تواند. همه ی این ها با اختیار ما کار می کند. گاهی اختیار از یک عضو و گاهی از همه ی اعضاء سلب می شود. بنابراین اختیار و اراده هم مثل چشم و گوش و قلب است که گاهی از کار می افتد؛ منتهی ما چون دائماً از اختیار و اراده استفاده می کنیم، فکر می کنیم از خودمان است و دیگر کسی نمی تواند آن را از ما بگیرد. وقتی دست انسان فلج شد، دیگر نمی تواند آن را تکان بدهد. آن وقت می فهمد که از خودش نیست؛ یا وقتی قدرت حرکت از تمام اعضای بدن گرفته می شود، آن وقت می فهمد که بله! 🖊 ادامه دارد ... @mah_davit313
هدایت شده از مهدویت_بصیرت
✅ لازمه احساس مسئولیت چیست؟ 🌷 امام خامنه ای: فرداى اين كشور، فرداى اين ملت، به احساس مسئوليت امروز شما نيازمند است. احساس مسئوليت كنيد كه چه بشود؟ كه خود را بسازيد؛ از لحاظ علمى بسازيد، از لحاظ ايمان و بسازيد. (08/ 08/ 1387) ✍️ شرح: تقوا یعنی انجام و ترک در امور فردی و اجتماعی @mah_davit313
هدایت شده از مهدویت_بصیرت
ضرورت تقوا در فعالیتهای مجازی 🌷 امام خامنه ای: كسى كه قلم به دست مى گيرد، بايد ، صداقت، عفاف و انصاف نسبت به ديگران جزو طبيعت ثانوى اش بشود. (09/ 12/ 1379) 🖊شرح: یعنی انجام واجبات و ترک حرامها در زندگی فردی و اجتماعی @mah_davit313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
enc_16929933748068814981558.mp3
4.8M
رفیق هامو بردی کرب و بلا پس من چی؟ یا اباعبدالله ❤️ مداحی بسیار زیبای حاج محمد رضا بذری https://eitaa.com/MesbaholHuda1
هدایت شده از مهدویت_بصیرت
در منابع روایی آمده است، زمانی که قائم آل محمد (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) ظهور کند، مابین رکن و مقام می‌ایستد، و پنج ندا سر می‌دهد: إذا ظهر القائم (عج) قام بین الرکن و المقام و ینادی بنداءات خمسه: الأول: ألا یا أهل العالم أنا الإمام القائم، آگاه باشید ای اهل عالم من دوازدهمین امام هستم،  الثانی: ألا یا أهل العالم أنا الصمصام‏ المنتقم‏، آگاه باشیدای اهل عالم که منم شمشیر انتقام گیرنده الثالث: ألا یا أهل العالم إن جدّی الحسین قتلوه عطشان، آگاه باشید ای اهل عالم که جدمن حسین را تشنه کام کشتند،  الرابع: ألا یا أهل العالم إنّ جدّی الحسین علیه السّلام طرحوه عریانا، آگاه باشید ای اهل عالم که جد من حسین را عریان روی خاک افکندند، الخامس: ألا یا أهل العالم إنّ جدّی الحسین علیه السّلام سحقوه عدوانا اگاه باشید ای جهانیان که جد من حسین را ازروی کینه توزی پایمال کردند.  یزدى حایرى، إلزام الناصب فی إثبات الحجه الغائب عجّل الله تعالى فرجه الشریف. ج‏۲، ص۲۳۳ @mah_davit313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ولایتمدارها به گوش؛ به بیانات رهبری در مورد وظیفه مردم در زمینه امر به معروف و نهی از منکر توجه بفرمایید @MesbaholHuda1
هدایت شده از مهدویت_بصیرت
01 Chera Enghelab Kardid (1402-05-27)Mashhade Moghadas.MP3
20.11M
🔈 ؟ 📣 جلسه اول * شاخص کلیدی در موفقیت انقلاب اسلامی، بررسی شعارهاست * اثبات کارآمدی تئوری ولایت فقیه با تبیین اهداف و آرمان‌های انقلاب * نگاهی انقلابی به داستان اصحاب کهف * اولویت اجتناب از طاغوت بر ایمان به خدا در نگاه قرآن * ماجرای وعده آب و برق مجانی امام خمینی رحمه‌الله‌علیه چه بود؟ * استقلال، اولین تاکید امام رحمه‌الله‌علیه در نهضت. * شاه دیکتاتور یا شاه دیکته نویس؟ * توسعه روابط با چین و روسیه؛ خوب یا بد؟ * این انقلاب، اسلامی است؟ * دیکتاتور را بهتر بشناس! * اختناق و چپاول دو عامل اصلی سقوط شاه * مبارزه با اسرائیل غاصب، از آرمان‌های پیش از قیام مردم ایران ⏰ مدت زمان: ۴۸:۰۲ @mah_davit313
هدایت شده از مهدویت_بصیرت
musicsweb.ir.mp3
6.98M
🎵 کمان ابرو 🎙علیرضا افتخاری @mah_davit313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از مهدویت_بصیرت
حقوق‌مردم‌درنگاه امیرالمومنین علی. ع مقدمه ی‌سوم ✍🏻 بیشترین صدمات وارده بر حقوق بشر از سوی صاحبان قدرت بوده است. از طرفی از آنجا که قدرت در دست دولت قرار دارد، تضمین حقوق مردم که نیازمند به پشتوانه قدرت است با اراده دولتها امکان پذیر خواهد بود. به همین جهت در دنیای مدرن، دولت و دولتمردان با برخورداری از ابزار قدرت و امکان تهدید یا تضمین حقوق مردم، مخاطبان اصلی اعلامیه های حقوق می باشند. از آنجا که عدم مهار قدرت، تعرض به حقوق انسانها را به دنبال خواهد داشت همه تلاش اندیمشندان و حقوقدانان بر این بوده است که با تحدید قدرت دولت، حقوق و آزادیهای ملت تضمین شود. با توجه به نکته فوق محور اصلی بحث از حقوق مردم، حقوقی است که جنبه عمومی دارد و ناظر بر رابطه مردم با دولت می باشد. ... کانال‌مهدویت‌بصیرت @mah_davit313