eitaa logo
فرهنگی قرآنی مدرسه مشکات
371 دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
962 ویدیو
68 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🌸بسم الله الرحمن الرحیم🌸 🌺کلامی از امامین انقلاب در مورد بسیج: 🍀من همواره به خلوص وصفای سیجیان غبطه می خورم،واز خدا می خواهم تا با بسیجیان محشورم گرداند،چرا که در این دنیا افتخارم این است که خود بسیجی ام. ( نقلا کتاب کلمات قصار امام خمینی« رضوان الله علیه»،صفحه۲۳۱) ۲_ ( امام خامنه ای« حفظه الله تعالی»): وقتی با حقیقت معنا به بسیج نگاه شود،بسیج رمزپایداری وماندگاری و عزت ملی است، جمعی از بهترین ومؤمن ترین مردم در هر عرصه ای که کشور ونظام به آن احتیاج دارد،بی محابا وارد شوند،همه توان خودشان را کف دست بگیرند،بیاورند توی میدان،أجر ومزدی هم نخواهند، نام ونشانی هم برایشان مطرح نباشد. 🪴🌷🪴🌷🌸🌷🪴🌷🪴
♨️ شش توصیه ارواحنا فداه برای زندگی برتر 1⃣ نماز صبح خود را عمداً به تأخیر نیانداز که از رحمت خداوند دور میشوی.( بحارالانوار،ج۵۵،ص۱۶) 2⃣ برای تعجیل ظهور من بسیار دعا کن که در آن فرج و حل مشکلات تو خواهد بود.(کمال الدین ص۴۸۵) 3⃣ اعمالی انجام بده که باعث نزدیک شدن به ما شود و از اعمالی که تو را از ما دور می‌کند حذر کن چرا که مرگ یک دفعه می‌رسد.( بحارالانوار ج۵۳ ص۱۷۴) 4⃣ از خدا بترس و تسلیمِ ما باش و امورت را به ما واگذار ، چون وظیفه‌ی ماست که شما را بی نیاز وسیراب کنیم.(غیبت شیخ طوسی ج۱ص ۲۸۵) 5⃣ خودت را برای خدمت در اختیار مردم بگذار، در جایی بنشین که قابل دسترس باشی و حوائج مردم را برآور.(کلمة‌الامام‌المهدی ص۵۶۵) 6⃣ در اموال دیگران تصرف نکن مگر با اجازه صاحب آن.( بحارالانوار ج۵۳ ص۱۸۳) ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🦋🦋🦋
🌸 از امام رضا عليه السلام روايت است: كسى كه يكى از برادران دينى اش براى كارى به او پناه آورد ولى او، با آنكه مى‌تواند، پناه ندهد و كارى برايش نكند، رشته ولايت خداى متعال را بريده است. 📙بحار الانوار، ج 72، ص 181.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌امام سجّاد عليه السلام: ✨گناهانى كه از استجابت دعا جلوگيرى مى كنند عبارتند از: 🔅بد نيّتى 🔅خبث باطن 🔅دورويى با برادران 🔅باور نداشتن به اجابت دعا 🔅به تأخير انداختن نمازهاى واجب تا آن كه وقتشان بگذرد، 🔅تقرّب نجستن به خداوند عزّ و جلّ با نيكوكارى و صدقه 🔅 بد زبانى 🔅زشت گويى 📚ميزان الحكمه جلد ۴ ص ۲۸۷ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🌿 🔻کلامی از امام سجاد علیه‌السلام برگرفته از کتاب 🔸اللَّهُمَّ قَدْ تَعْلَمُ مَا يُصْلِحُنِي مِنْ أَمْرِ دُنْيَايَ وَ آخِرَتِي، 🔹خدایا! آنچه از کار دنیا و آخرتم، مرا اصلاح می‌کند می‌دانی، 🔸فكُنْ بِحَوَائِجِي حَفِيّاً. 🔹پس به برآوردن خواسته‌های من مهربان باش. 📚صحیفه کامله سجادیه، دعای بیست و دوم، فراز ١٠ ✅حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: «التزام به سنخ دعاهای اهل‌بیت علیهم‌السلام اولین مرتبه‌اش، مجالست و مؤانست با آنهاست. وای بر حال ما اگر این حرف‌ها را تمسخر کنیم. دعاهای مأثوره برای اثبات صدق گفتار و حقانیت مسلک آنها کافی است. کلمات آنها دوُنَ کلامِ الْخالِقِ وَ فَوْقَ کلامِ الْمَخْلُوقِ (پایین‌تر از کلام آفریدگار، و بالاتر از سخن مخلوقات) است. اگر انواع کلمات آنان جمع شود، هر کدام از آنها برای اثبات حقانیت آنها و حقانیت مذهب و مرام آنها کفایت می‌کند.» 🦋🦋🦋
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیه ۶ سوره أعراف.mp3
61.6K
🌷 آیه ۶ سوره اعراف 🌷 قاری قرآن: پرهیزکار
آیه ۷ سوره اعراف.mp3
73.9K
🌷 آیه ۷ سوره اعراف 🌷 قاری قرآن: پرهیزکار
بسم الله الرحمن الرحیم 🌹 آیات ۶ و ۷ سوره اعراف 💥فَلَنَسْئَلَنَّ الَّذِينَ أُرْسِلَ إِلَيْهِمْ وَلَنَسْئَلَنَّ الْمُرْسَلِينَ (۶) 💥فَلَنَقُصَّنَّ عَلَيْهِم بِعِلْمٍ وَ مَا كُنَّا غَآئِبِينَ (۷) : پس قطعاً از مردمى كه (پیامبران) به سویشان فرستاده شدند، سؤال و بازخواست خواهیم كرد و قطعاً از خود پیامبران (نیز) خواهیم پرسید(۶) پس بى‏ شک از روى علم برایشان بازگو خواهیم كرد، و ما غایب و بى‏ خبر نبودیم (۷) 🌷 : پس بی شک سوال خواهیم کرد 🌷 : فرستاده شد 🌷 : به سویشان 🌷 : فرستادگان، پیامبران 🌷 : پس بی شک بازگو خواهیم کرد این آیات در نازل شده اند. در آيه قبل سخن از مجازات دنيوى ستمكاران در ميان بود، در اين آيات از مجازات اخروى آنها بحث مى‌ كند. نخست به عنوان يک قانون عمومى مى‌ فرمايد: «فَلَنَسْئَلَنَّ الَّذِينَ أُرْسِلَ إِلَيْهِمْ: پس قطعا از مردمی که پیامبران به سویشان فرستاده شدند، سوال و بازخواست خواهیم کرد» نه تنها از آنها سؤال مى‌ شود از پيامبرانشان نيز پرسیده می شود كه رسالت خود را چگونه انجام دادند که می فرماید: «وَ لَنَسْئَلَنَّ الْمُرْسَلِينَ: و قطعا از خود نیز خواهیم پرسید» بنابراين، هم رهبران مسؤولند و هم پيروان، هم پيشوايان و هم تابعان، منتها چگونگى مسؤوليتهاى اين دو گروه متفاوت است. سپس براى اين كه كسى تصوّر نكند كه سؤال از امّت ها و پيامبرانشان دليل بر اين است كه چيزى از علم مخفى مى‌ ماند، با صراحت و تأكيد آميخته با قسم مى‌ گويد: «فَلَنَقُصَّنَّ عَلَيْهِمْ بِعِلْمٍ وَ ما كُنّا غائِبِينَ: پس بی شک از روی علم برایشان بازگو خواهیم کرد و ما غایب و بی خبر نبودیم» ✅ سؤال براى چيست؟ ما مى‌دانيم همه چيز را مى‌ داند و اصولاً در همه جا حاضر و ناظر است. با اين حال چه نيازى به سؤال دارد كه انبيا و امّت ها را عموماً و بدون استثنا مورد بازپرسى قرار دهد؟ پاسخ اين كه: اگر سؤال براى استعلام و درک واقعيّت چيزى باشد، در مورد كسى كه عالِم است معنى ندارد. ولى اگر منظور توجّه دادن خود شخص و اتمام حجّت به او و امثال آن بوده باشد، هيچ مانعى ندارد، درست مثل اين كه ما به شخص فراموشكارى خدمت هاى زياد كرده‌ ايم، و او به جاى خدمت مرتكب خيانت هايى شده و همه اين مسائل پيش ما روشن است، او را مورد بازپرسى قرار داده و مى‌ گوييم آيا ما اين همه به تو خدمت نكرديم؟ و آيا تو حقّ اين خدمات را ادا كردى؟ اين سؤال براى كسب علم نيست، بلكه براى تفهيم طرف است. 🔹پيامهای آیات۶و۷سوره اعراف🔹 ✅ در روز ، هم از رهبران سؤال مى‏شود، هم از امّت‏ها (جنّ و انس)، هم از نیكان، هم از بدان، هم از علما وهم از پیروان آنها ✅ سؤال در ، نوعى استشهاد و اقرار گرفتن و توبیخ است و گاهى نیز تقدیر و تشكّر، وگرنه چیزى از خدا پنهان نیست تا با سؤال، رفع ابهام شود. ✅ ، دقیق است. ✅ علم با حضور و نظارت خود اوست و واسطه‏ اى در كار نیست. ✍تهیه و تنظیم : استاد عاشوری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📿وَ أَخْرِجُوا مِنَ الدُّنْيَا قُلُوبَکُمْ مِنْ قَبْلِ أَنْ تَخْرُجَ مِنْهَا أَبْدَانُکُمْ 🟤قلوبتان را از دنيا خارج کنيد پيش از آنکه بدنهايتان از آن خارج شود ✍خارج ساختن قلوب، کنايه لطيفى از ترک تعلّقات دنيوى و وابستگيها به زرق و برق دنياست و تعبير «مِنْ قَبْلِ أَنْ تَخْرُجَ...» هشدارى است بر ناپايدارى اين جهان; يعنى به هوش باشيد به زودى بدنها به خاک سپرده مى شود، بکوشيد پيش از آن، دلها را از اين جهان خارج سازيد، چرا که حبّ دنيا سرچشمه همه گناهان است.بديهى است منظور از اين سخن اين نيست که مسلمانان از نيازهاى زندگى بى بهره باشند و يا جوامع اسلامى از نظر پيشرفتهاى اقتصادى از ديگران عقب بمانند و نيازمند به نان شوند; بلکه منظور وابستگى شديدى است که انسان را وادار به هرگونه قانون شکنى مى کند، لذا بعضى از شارحان نهج البلاغه اين جمله را اشاره به ترک اموال حرام دانسته اند. 📘 ┏━━━🍃🌹🍃━━━┓ ┗━━━🍁━━
🌹قالَ رَسُولُ اللّه ِ صلي الله عليه و آله: مَنْ اَقالَ نادِما اَقالَهُ اللّه ُ يَوْمَ الْقِيامَةِ. 🍃 رسول خدا صلي الله عليه و آله فرمود: هركس معامله شخص پشيمانى را فسخ كند، خـداونـد روز قيـامت از گنـاهان او بـگذرد. 📚ميزان الحكمه جلد 1/523
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺عالمی که مانوس با دعا خصوصا صحیفه سجادیه و مناجات خمس عشر بود ✳️ علامه راجع به آیت الله میفرمود: حقیردر هفته یکی دو بار به خدمتش می رسیدم. و تا اندازه ای برای من گفتگو داشته در این حال که یک روز وارد شدم دیدم: در حالیکه به پشت روی تخت افتاده و سن به نود سال رسیده است، صحیفه سجادیه کوچک خود را می خواند و اشک می ریزد و در عالمی از سرور و بهجت و نشاط و لذت است که حقاً زبان از وصف آن عاجز است. کأنّه از شدت انس با خدای تعالی در پوست نمی گنجد و می خواهد به پرواز در آید. سلام کردم، گفت: بنشین! ای فلان کس از حالات من که تو خبر داری ( و در اینجا اشاره کرد به جمیع گرفتاری ها: از مرض فراوان و گرو رفتن منزل و غیرها ) عرض کردم: آری و سپس با یک تبسم ملیحی رو به من کرد و فرمود: من خوشم خوش، کسی که عرفان ندارد نه دنیا دارد و نه آخرت. منبع:انس با صحیفه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🗓 پنجشنبه ٢ آذر ماه ١۴٠٢ 🔻 گزیده‌ای از روایات ، مورد توصیه آیت‌الله بهجت قدس‌سره ✅ امام علی علیه‌السلام: 🔸هر کس بین خود و خدایش را اصلاح کند خداوند بین او و مردم را اصلاح خواهد کرد و کسی که امر آخرتش را اصلاح کند خداوند امر دنیایش را برایش به سامان می‌رساند. 📚 وسائل‌الشیعه، ج۱۵، ص۲۹۸
🌱در مشكلات است كه انسانها آزمایش می‌شوند. صبر پیشه كنید كه دنیا فانی است و ما معتقد به معاد هستیم. هر چه كه می‌كشیم و هر چه كه بر سرمان می‌آید از نافرمانی خداست و همه ریشه در عدم رعایت حلال و حرام خدا دارد. 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸عالمان دینی در طول تاریخ بر روی لباس روحانیت حساسیت ویژه‌ای داشتند و به هیچ‌‌وجه حاضر نبودند این لباس را از تن به بیرون آورده و لباسی دیگر را بر تن کنند،‌ مگر دو لباسی که با افتخار حاضر شدند آن‌را به‌جای لباس روحانیت بپوشند؛ یکی و دیگری . •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🥀 ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🌾🍂          🍃🌺🍂 💐🌾🍀🍃🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیه ۸ سوره اعراف.mp3
88.2K
🌷 آیه ۸ سوره اعراف 🌷 قاری قرآن: پرهیزکار
آیه ۹ سوره اعراف.mp3
98.4K
🌷 آیه ۹ سوره أعراف 🌷 قاری قرآن: پرهیزکار
بسم الله الرحمن الرحیم 🌹 آیات ۸ و ۹ سوره اعراف 💥وَ الْوَزْنُ يَوْمَئِذٍ الْحَقُّ ۚ فَمَنْ ثَقُلَتْ مَوَازِينُهُ فَأُولَٰٓئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ (۸) 💥وَمَنْ خَفَّتْ مَوَازِينُهُ فَأُولَٰٓئِكَ الَّذِينَ خَسِرُوٓا أَنْفُسَهُمْ بِمَا كَانُوا بِآيَاتِنَا يَظْلِمُونَ (۹) : میزان [سنجش اعمال‌] در آن روز حقّ است؛ پس كسانی كه اعمال وزن شده آنان سنگین باشد پس آنان همان رستگارانند (۸) و كسانی كه اعمال وزن شده آنان سبک باشد، پس آنان کسانی هستند که به خود ضرر زده اند به سبب اینكه همواره به آیات ما ستم می‌ ورزیدند (۹) 🌷 : وسیله سنجش 🌷 : روز 🌷 : سنگین باشد 🌷 : اعمال وزن شده 🌷 : رستگاران 🌷 : سبک باشد 🌷 : زیان کردند 🌷 : خودشان 🌷 : ستم می ورزیدند این آیات در مکه نازل شده اند. در اين آيات براى تكميل بحث رستاخيز، اشاره به مسأله مى‌ كند كه نظير آن در سوره‌هاى ديگر از جمله در سوره مؤمنون آيات ١٠٢ و ١٠٣ و سوره قارعه آیات ٦ و ٨ آمده است. نخست مى‌ فرمايد: «وَ الْوَزْنُ يَوْمَئِذٍ الْحَقُّ: میزان سنجش اعمال در آن روز حق است» آنچه مسلّم است اين است كه در اعمال انسان با وسيله خاصّى سنجيده مى‌ شود نه با ترازوهايى همانند ترازوهاى دنيا، و چه بسا آن وسيله همان وجود انبيا و امامان و افراد صالح بوده باشد، در رواياتى كه از طریق اهل بيت «عليهم السّلام» به ما رسيده است اين مطلب به خوبى ديده مى‌ شود. حتّى در اين نيز دوستان خدا مقياس سنجشند، ولى از آنجا كه بسيارى از حقايق در اين در پرده ابهام مى‌ ماند و روز قيامت كه روز بروز و ظهور است؛ اين واقعيّت ها آشكار مى‌ گردد. سپس مى‌ فرمايد: «فَمَنْ ثَقُلَتْ مَوازِينُهُ فَأُولئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ: پس کسانی که اعمال وزن شده آنان سنگین باشد پس آنان همان رستگارانند» سپس می فرماید: «وَ مَنْ خَفَّتْ مَوازِينُهُ فَأُولئِكَ الَّذِينَ خَسِرُوا أَنْفُسَهُمْ بِما كانُوا بِآياتِنا يَظْلِمُونَ: و کسانی که اعمال وزن شده آنان سبک باشد، پس آنان کسانی هستند که به خود ضرر زده اند به سبب اینکه همواره به آیات ما ستم می ورزیدند» بديهى است منظور از سبكى و سنگينى ميزان اعمال، سبكى و سنگينى خود ميزان نيست بلكه ارزش و وزن چيزهايى است كه با ميزان سنجيده مى‌شود. تعبير « ظلم به » اشاره به اين است كه اين گونه اشخاص نه تنها به خود ستم مى‌ كنند، بلكه به برنامه‌ هاى نيز ستم كرده‌ اند، زيرا اين برنامه‌ها مى‌ بايست وسيله و نجات گردد، و اگر به آن بى‌ اعتنايى شد و اين اثر از آنها به دست نيامد، به آنها ستم شده است. «میزان»، وسیله‏ ى است و هر چیزى وسیله‏ ى سنجش خاصّى دارد، مثلاً دیوار را با شاقول، گرمى و سردى هوا را با دماسنج، میوه را با كیلو و پارچه را با متر مى‏ سنجند، همان گونه كه وسیله‏ ى سنجش انسان‏هاى عادّى، انسان‏ هاى كامل مى‏ باشند. میزانِ روز قیامت حقّ و حقیقت است. در آن روز هم حاكمیّت با حقّ است هم روز حقّ است و هم میزانِ سنجش، حقّ است. 🌴امام صادق علیه السلام فرمودند: میزان، انبیا و اوصیا مى‏ باشند. چنانكه در زیارت مطلقه‏ ى حضرت امیر علیه السلام مى‏ خوانیم: «السّلام على میزان الاعمال» یعنى اینان، معیار و میزان سنجش اعمال دیگرانند. 🌴حضرت على علیه السلام فرمودند: حسنات، موجب سنگینى میزان و سیّئات و گناهان، موجب سبكى آن است. 🔹پيامهای آیات ۸ و ۹ اعراف🔹 ✅ تشكیلات ، حساب شده و قانونمند است و حسابرسى، قضاوت، صدور حكم و پاداش و كیفر، همه بر اساس حقّ است. ✅ ، خواهان رسیدن انسان به حقّ و دستیابى به عقاید و رفتارهای شایسته و صحیح است ✅ براى هر كسی، چندین وسیله و معیار سنجش و محاسبه در است. ✅ توقّع سعادت و پاداش بدون عمل، بیهوده است. ✅ براى یک ، چندین وسیله‏ ى سنجش در كار است. ✅ كم‏ داشتن در روز قیامت خسارت است، تا چه رسد به نداشتن آن. ✅ همانند بازارى است كه ایمان، «سود» آن و انكار و كفر، «خسارت» آن است. ✅ بى‏ اعتنایى و انكار ، ظلم به آنها است. «كانوا بآیاتنا یظلمون» آرى به جا نیاوردن حقّ هر چیز و رعایت حقوق و حدود آن را نكردن، ظلم به آن است و نتیجه‏ ى ظلم، خسارت و نابودى است. ✍تهیه و تنظیم : استاد عاشوری