eitaa logo
مشکات هدایت
1هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
136 ویدیو
232 فایل
کانالی جذاب و پر محتوا در دنیای اعتقادات و باور ها شناخت خطوط بین تحریف و بدعت و حقیقت ما حامی اندیشه ها و باور های ناب شما هستیم تلگرام: https://t.me/meshkatehedayat اینستاگرام: instagram.com/meshkatehedayat ادمین انتقادات و پیشنهادات @meshkat_205
مشاهده در ایتا
دانلود
سوالات.pdf
70.8K
🔺سوالات را در فایل PDF مشاهده فرمایید. 📚برای دانلود کتاب «هارون امت» 👈اینجا👉 کلیک کنید. 🔹تذکر: مسابقه از صفحه ۳۱ تا صفحه ۱۹۹ می باشد. ⏱مهلت پاسخ گویی تا ساعت ۲۴ امشب می باشد. 🔺حد نصاب نمره ۱۵ می باشد. 🔺پاسخ سوالات را به ادمین کانال @meshkat_205 ارسال فرمایید. 🎁هدایایی ویژه به برگزیدگان تقدیم خواهد شد. ⭐️۷نفر اول ۸۰۰ هزار تومان ⭐️۷نفر دوم ۶۰۰ هزار تومان ⭐️۷نفر سوم ۴۰۰هزار تومان ⭐️۷نفر چهارم ۳۰۰ هزار تومان ⭐️۷نفر پنجم ۲۰۰ هزار تومان 👈تذکر: تمامی پاسخ ها باید بر اساس کتاب «هارون امت» باشد. 🆔@meshkatehedayat
تبریک عمر بن خطاب در روز غدیر 🟣قسمت اول: ✳️ یکی از قرائنی که برای فهم حدیث غدیر در منابع اهل تسنن نقل شده است، تبریک عمر بن خطاب به امیر المومنین علیه السلام می باشد. 🔺برای مشاهده آن 👈اینجا👉 کلیک کنید. 🔰 این روایت با اسناد متعدد نقل شده که دو سند آن متصل است. آن دو سند به صورت ذیل می باشد: 🔹سند اول: «...مطر الوراق عن شهر بن حوشب عن ابی هریرة» 🔹سند دوم: «...علی بن زید عن عدي بن ثابت عن براء بن عازب» 👈با وجود اینکه دو سند مذکور بنابر مبانی اهل تسنن معتبر است، اما مخالفین شیعه هنگامیکه مشاهده کردند دلالت روایت به ضررشان بوده، «مطر الوراق» و «شهر بن حوشب» در سند اول و «علی بن زید» در سند دوم را تضعیف نمودند. 👈در حالیکه علمای فراوانی از اهل تسنن و وهابیت این سه راوی را معتبر و قابل احتجاج دانستند. بنابر اختصار تنها به چند نمونه از آن اشاره می نماییم. 👤شهر بن حوشب: 1⃣ محمد بن اسماعیل بخاری درباره او می گوید: «شهر[بن حوشب] حدیثش حسن است.» 📚(سنن الترمذی،ج۴،ص۴۲۷) 🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#نقدها_و_چالش_ها #تبریک #غدیر ❌تبریک عمر بن خطاب در روز غدیر 🟣قسمت اول: ✳️ یکی از قرائنی که برای
2⃣ ابوالحسن القطان الفاسی از بزرگان اهل تسنن بعد از اینکه توثیقات ابن حوشب را می آورد می نویسد: «برای تضعیف کنندگان شهر بن حوشب حجتی (یعنی دلیل معتبری) نشنیدم.» 📚(بیان الوهم،ج۳،ص۳۲۱) 3⃣ ابن حجر عسقلانی از استوانه های رجالی اهل تسنن در جاهای متعدد اسناد روایاتی که در آن شهر بن حوشب آمده را حسن و معتبر دانسته است. مثلا در کتاب «فتح الباري،ج۱۰ص۴۴» در ذیل روایتی که شهر بن حوشب در آن آمده می نویسد: «إسناده حسن» 4⃣ نووی از شارحین معروف صحیح مسلم می نویسد: «همانا شهر متروک نیست، بلکه بسیاری از بزرگان ائمه سلف او را موثق دانسته اند.» 📚(صحیح مسلم بشرح النووي،ج۱،ص۹۳) 5⃣ ذهبی از رجالیون معروف اهل تسنن می نویسد: «این مرد (شهر بن حوشب) دارای علم و صداقت است و احتجاج به آن راجح است.» 📚(سیر أعلام النبلاء،ج۴،ص۳۷۸) 6⃣ ابن تیمیه عالم مورد تایید وهابیت می نویسد: «احادیث شهر حسن است.» 📚(شرح عمدة الفقه،ج۱،ص۲۵۶) ❌نکته آخر: محمد بن علی بن آدم الإتیوبي در کتاب «قرة عین المحتاج» و همچنین عبد الله بن یوسف الجدیع در کتاب «العرف المطیب في بیان حال شهر بن حوشب» که از بزرگان وهابیت می باشند، شهر بن حوشب را ثقه و قابل احتجاج دانسته و مفصل به دفاع از او پرداخته اند. علاقه مندان می توانند در 👈اینجا👉 این دو کتاب را مشاهده نمایند. 👈ادامه دارد... 🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
2⃣ ابوالحسن القطان الفاسی از بزرگان اهل تسنن بعد از اینکه توثیقات ابن حوشب را می آورد می نویسد: «برا
🟣قسمت دوم: 👤مطر الوراق: 1⃣ ذهبی از رجالیون معروف اهل تسنن درباره او می نویسد: «امام، زاهد، راستگو... از علمایی بود که اهل عمل بوده... و حدیثش از درجه حسن پایین تر نمی آید. و مسلم به او [در صحیحش] احتجاج کرده است.» 📚(سیر أعلام النبلاء،ج۵،ص۴۵۲) 2⃣ ابن تیمیه عالم مورد تایید وهابیت روایتی که در سند آن مطر الوراق وجود دارد، معتبر دانسته و در این باره می نویسد: «رواه البیهقي بالإسناد 👈الثابت👉 من حدیث ابراهیم بن طمهان عن مطر الوراق...» 📚(الرد علی السبکي ج۱ص۳۵۴) 3⃣ ابن حجر عسقلانی از استوانه های علمی اهل تسنن درباره سندی که مطر الوراق در آن وجود دارد می نویسد: «این حدیث حسن است و راویانش موثق می باشند.» 📚(الأمالي المطلقة،ص۱۹۹) 4⃣ حسین سلیم أسد از مخالفین شیعه، مطر الوراق را معتبر دانسته و درباره احادیث مطر الوراق می نویسد: «ممکن نیست که حدیث مطر از رتبه حسن پایین تر آید.» 📚(مسند أبي یعلی،ج۵ص۴۲۳) 🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#نقدها_و_چالش_ها #تبریک #غدیر 🟣قسمت دوم: 👤مطر الوراق: 1⃣ ذهبی از رجالیون معروف اهل تسنن درباره ا
👤علی بن زید بن الجدعان: 1⃣ احمد شاکر، محقق وهابی درباره روایتی که در سند آن علی بن زید وجود دارد می نویسد: «سند روایت صحیح است و علی بن زید همان ابن جدعان بوده و ثقه است.» 📚(مسند أحمد بن حنبل،ج۱ص۱۷۹) 2⃣ ذهبی از رجالیون معروف اهل تسنن علی بن زید را معتبر دانسته و می نویسد: «علی بن زید بن جدعان حسن الحدیث است.» 📚(دیوان الضعفاء ص۲۸۳) 3⃣ بزار از بزرگان و محدثین اهل تسنن روایتی که در سند آن علی بن زید وجود دارد معتبر دانسته و می نویسد: «سند روایت حسن است.» 📚(مسند البزار،ج۱ص۱۲۸) 4⃣ حبیب الرحمن اعظمی از بزرگان اهل تسنن می نویسد: «همانا علما حدیث علی بن زید را حسن دانسته اند، از جمله آنها بزار می باشد که سندی که در آن علی بن زید است را حسن دانسته و هیثمی احادیث متعددی که در سند آن علی بن زید وجود دارد حسن دانسته است، بلکه تصریح نموده که او حسن الحدیث است.» (مسند عمر بن عبدالعزیز، ص۲۸۶) ❌نکته آخر: حاتم العونی از مخالفین شیعه در کتاب «المرسل الخفي» و کتاب «منزلة علی بن زید بن الجدعان»، روایاتش را حسن و قابل احتجاج دانسته است. و در این دو کتاب بصورت مفصل به دفاع از او پرداخته است. برای دانلود این دو کتاب 👈اینجا👉 کلیک کنید. 👈ادامه دارد... 🆔@meshkatehedayat