eitaa logo
گروه کلام و فلسفه دین موسسه امام خمینی ره
3.1هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
768 ویدیو
280 فایل
اطلاع رسانی گروه کلام و فلسفه دین ارتباط با ادمین جهت تبادل اطلاعات . . @sahbayeandisheh. @Hasanusofian @javadgoli @Slmmv30
مشاهده در ایتا
دانلود
ره توشه اربعین 👆👆👆👆👆اثر حجت الاسلام علیرضا بهمانی از دانش پژوهان سابق گروه کلام می باشد.
دیدگاه اهل سنت و وهابیت در مورد شهادت امام حسین ؛ حجت الاسلام جعفری 👇👇👇👇
دیدگاه علمای وهابی نسبت به امام حسین علیه السلام و اظهارات آنها نسبت به یزید 👆👆👆👆👆؛ دو فایل فوق مکمل مطالب جناب حجت الاسلام جعفری می باشد .
دیدگاههای متناقض ابن تیمیه در مورد قیام امام حسین علیه السلام ؛👇👇👇👇👇👇
هدایت شده از مصباح دوستان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥آیا احتمال دارد، سیدالشهدا ع به کسانی که پیاده به خدمتش می رسند، نگاه نکند؟ علامه منافق https://eitaa.com/mesbahedustan https://sapp.ir/mesbahedustan
👈 آیت الله فیاضی: دروس معارف علامه مصباح، می تواند سرنوشت افراد را تغییر دهد 🔹 بنده بارها گفته ام،؛ دروس معارف قرآن علامه مصباح، سرنوشت انسان ها را تغییر می دهد و انسان بافهم آن ها، با اساس اسلام، آشنا می شود. tabyin.ir/node/78922 🔸 گفتني است مراد از دروس معارف علامه مصباح، كتاب هاي هاي خداشناسي، كيهان شناسي، انسان شناسي، راه شناسي، راهنما شناسي، قرآن شناسي، اخلاق در قرآن، جامعه و تاريخ از نگاه قرآن و حقوق و سياست در قرآن مي باشد. 🔹 لازم به ذكر استاين كتاب ها از طريق پايگاه اطلاع رساني آثار حضرت آيت الله مصباح نيز در دسترس هستند. ( در قسمت كتاب ها، بخش تفسير موضوعي)👇 http://mesbahyazdi.ir/node/3030
پاسخ به شبهه عدم طرح امامت از ناحیه امام سجاد در مدت اسارت ؛ جناب استاد حجت الاسلام حسینی 👆👆👆👆
هدایت شده از 
👈 #پرسمان_نموداری 015 ✅ پاسخ به شبهه #سیمین_دانشور در مورد #حجاب ✅ تصویر با کیفیت در 👇 🆔 http://eitaa.com/joinchat/744554510C174c18b27b 🙏
نقد و بررسی ادعاهای احمد الحسن ؛ جلسه اول: اشاره ای به مدعیان مهدویت در سه دهه اخیر عراق / حجت الاسلام دکتر جعفری👇👇👇👇👇
هدایت شده از  سیداحمد غفاری
. 🎗بسمه‌تعالی🎗 ✨مناظرۀ امام حسن عسکری علیه‌السلام با کندی فیلسوف ▪️امام حسن عسکری علیه‌السلام در عین حال که مبتلا به زندگی در عسکر (منطقه نظامی) بودند، لیکن در امر هدایتگری جامعه، تلاش موفقی را رقم زدند، که نمونه‌ای از آن، مناظرۀ باواسطه و غیرحضوری ایشان با فیلسوفِ مشهور، «یعقوب بن اسحاق كِنْدی» بود. 🔸کندی توهم تناقض در قرآن کریم را داشت، و از این‌رو، مشغول تألیف کتابی در همین خصوص شد. 🔅امام حسن عسکری علیه‌السلام با علم غیب خویش، از اشتغال کندی به تألیف کتاب، باخبر شدند و به یکی از دوستان کندی فرمودند: از او بپرس آیا احتمال ندارد این آیاتی که تو آنها را متناقض می‌دانی، معنای دیگری غیر از آنچه تو فهمیده‌ای داشته باشند؟ 🔅امام ادامه فرمودند: کندی به تو جواب خواهد داد: همین‌گونه است، احتمال معنای دیگر وجود دارد؛ زیرا کندی انسان فهیمی است. پس به او چنین بگو: تو از کجا می‌دانی؟ شاید خداوند همان معنای دیگر را که متناقض نیست، اراده نموده است. 🔸آن شخص، سخن امام را به کندی منتقل نمود؛ یعقوب کندی تأملی کرد و تأیید نمود که این احتمال وارد است و نمی‌تواند آن را نفی کند، و حدس زد که این اشکال از خود این شخص نباشد؛ پس او را قسم داد که بگوید این اشکال را از چه کسی شنیده است. 🔸واسطه گفت به قلبم افتاد که با تو طرح کنم؛ کندی گفت: قطعا اینگونه نیست؛ این سخن در شأن تو نیست؛ واسطه گفت: ابو محمد (امام عسکری علیه‌السلام) امر نمود که به تو منتقل کنم. 🔸کندی گفت: اکنون درست گفتی؛ این سخن رفیع، فقط از آن خانه می‌تواند برخاسته باشد. 🔅در اثر این گفتگو، کندی آنچه که به‌عنوان تناقض‌های قرآن نوشته بود، را سوزاند. چرا که بر اساس قاعدۀ علمی «إذا جاء الإحتمالُ بطل الاستدلال»، حکم منصفانه به متناقض بودن یک جمله با جمله دیگر، منوط به این‌ است که به معنی متناقض، یقین یابیم و احتمال دیگری در میان نباشد. 📚ابن‌شهرآشوب، مناقب آل أبی‌طالب، ج ۳، ص ۵۲۶. ▪️@ghafari_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 روایت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از تلاش علمی و فرهنگی علامه طباطبایی 🔻رهبر انقلاب: ما در برنامه‌های کاری خود باید جریان خلاق فکری‌یی را که در حوزه‌های ما بحمد الله از دوره‌ی قبل از ما شروع شده...، و بیشتری بدهیم. 🔸️ کسی مثل مرحوم علامه‌ی طباطبایی(ره) در حوزه‌ی علمیه‌ی قم پیدا شد؛ ایشان، هم فقیه بود و هم اصولی؛ ... اما او به کاری پرداخت که آن روز آن را لازم می‌دانست. بعد هم حوادث و وقایع شهادت داد بر اینکه این‌ها لازم است. 🔹️ او گفت من می‌بینم که دارند تفکرات و فلسفه‌ی کاذب مارکسیستی را در ذهنها جا می‌دهند؛ نمی‌شود با توضیح المسائل این‌ها را پاسخ دهیم... جواب این شبهه‌ها را با چیز دیگری باید داد. 🔺️ ایشان «اصول فلسفه و روش رئالیسم» را نوشت. یکی از تربیت‌شده‌های او مرحوم شهید مطهری(ره) است. ۸۳/۴/۱۵ ◾ سالروز رحلت علامه طباطبایی(ره) 💻 @Khamenei_ir
هدایت شده از شبکه ادیان
آغاز امامت گل سرسبد عالم هستی، بقیه الله الاعظم، حضرت حجه بن الحسن، امام زمان (عج)، برمنتظرین ظهورش مبارک🌹🌹 🍃 @adyan8
تبرّي يا تفرقه محمد جعفری يکي از مسائلي که امروزه زمينه ساز تفرقه و تشتت در ميان مذاهب اسلامي شده است، مقوله لعن و ناسزا به بزرگان مذاهب و افراد مورد احترام آنهاست . بديهي است که اين کار از طرف هر يک از مذاهب اسلامي اعم از شيعه و اهل سنت که صورت بگيرد، گامي در جهت تفرقه ميان امت اسلامي و خدمت به اهداف دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب خواهد بود . متاسفانه شاهد آن هستيم که برخي شبکه هاي ماهواره اي و نيز کانالها و گروههاي اجتماعي که از آبشخورهاي يک جريان واحد تغذيه و پشيباني مي شوند، بي وقفه به اين ماجرا دامن مي زنند و زمينه سوء استفاده دشمنان را فراهم مي نمايند. رهبر معظم انقلاب نام اين جريان را در طرف شيعي، تشيع انگليسي عنوان نهاده اند و انصافا که عنوان به جا و دقيقي است زيرا که حمايتهاي پشت پرده آنها از ديرباز از جريانهاي تفرقه انگيز در شيعه، بر همگان عيان است. آن چه عده اي را در علني ساختن لعن و ناسزا نسبت به دشمنان اهل بيت متقاعد مي سازد، مقوله تبرّي است که در آن نسبت به برائت جستن از دشمنان خدا، دين و اهل بيت تاکيد رفته است . همين بدفهمي و سوء برداشت است که متاسفانه مانع از درک جامع و صحيح نسبت به تبري شده است. رهبر معظم انقلاب با عنايت به همين بد فهمي، در روز عيد غدير امسال نسبت به لوازم ولايت پذيري و تولي و تبري توجه دادند و فرمودند: « هر گونه ناسزا گويي به بزرگان اهل سنت در واقع مانع از شنيده شدن مباني منطقي و مستدل اعتقاد به امامت مي شود» . در واقع تاکيد ايشان بر اين نکته است که ما اگر در صدد ترويج مکتب اهل بيت و معارف بلند شيعي هستيم، نبايد کاري انجام دهيم که از ابتدا مانع از يک گفتگوي منطقي و صحيح شود . ايشان در ادامة سخن، حتي يکي از علل شکل گيري گروههاي تکفيري مانند داعش را همين بد عملي در زمينه تبّري مي دانند: « تحريک احساسات ديگر فرق اسلامي به نام شيعه در واقع تشيع انگليسي است و نتيجة آن ظهور گروههاي خبيث و وابسته، مانند داعش و النصره است» . آن چه که در سيره و بيان خود اهل بيت عصمت ديده مي شود، تاکيد بر همين رويکرد صحيح و معتدل و پرهيز از علني ساختن سب و لعن صریح است. باري در اين نوشته کوتاه در صدديم که اشاره اي به مباني و ادلة نقليِ رويکرد صحيح در قبال تبري بکنیم. به امام صادق عليه السلام خبر داده شد که فردي را در مسجد ديديم که علناً به دشمنان شما ناسزا مي گفت. حضرت فرمودند خدا او را لعنت کند که با اين کار متعرض ما شده است . مگر خداوند در قرآن نفرموده است که « وَ لا تَسُبُّوا الَّذِينَ يَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ فَيَسُبُّوا اللَّهَ عَدْواً بِغَيْرِ عِلْمٍ » .