eitaa logo
گروه کلام و فلسفه دین موسسه امام خمینی ره
3.1هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
762 ویدیو
276 فایل
اطلاع رسانی گروه کلام و فلسفه دین ارتباط با ادمین جهت تبادل اطلاعات . . @sahbayeandisheh. @Hasanusofian @javadgoli @Slmmv30
مشاهده در ایتا
دانلود
♦️نگاه تعاملی به مساله علم و دین در حادثه کرونا 🔹آیا ما واقعاً بحران معنایی داریم یا نداریم؟ 🔹باور به وجود بحران معنا بسته به نوع نگاه است. 🔹اگر نگاه جامع و صحیح، خصوصاً در منظومه توحیدی داشته باشیم، این حوادث، نگاه کاملاً مثبتی برای ما رقم می‌زند و اتفاقاً نه تنها بحران معنایی ایجاد نمی‌شود، بلکه زندگی برای ما معنا دارتر هم می‌شود. 🔹با توجه به بسیاری از چالش‌های فکری که در همین ایام و سه چهار ماه اخیر که درگیر این بیماری شدیم، این سوال ایجاد شد که آیا واقعاً دین با علم میانه مثبتی دارد و سازگار است یا با همدیگر تنافی دارند؟ 🔹چرا این سوال مطرح شد؟ ما در دوران کلاسیک اصلاً چالشی میان علم ودین در موضوع شرور مشاهده نمی‌کنیم. 🔹یعنی قبل از دوره مدرن مشاهده نمی‌کنیم که وقتی چنین حادثه‌هایی پیش بیاید، تعارض بین علم و دین مطرح شود. 🔹 البته بحث‌هایی مانند صفات خدا ، مورد چالش قرار می گرفت یا مثلاً چرایی شر در زندگی انسان‌ها مطرح می‌شد، اما اینکه بحرانی در مناسبات علم و دین رقم بزند، این مربوط به دوره مدرن است که اشاره‌ای به آن خواهم کرد. ✍️نویسنده: حجت الاسلام دکتر محمد جعفری 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐 http://fekrat.net/1754 📌کانال فکرت؛ 🆔 @fekrat_net
🔻رد کوتاهی مسؤولان در گسترش فرهنگ حجاب فرهنگ‌سازی مسؤولان درباره‌ی مسأله‌ی حجاب، می‌تواند وضعیت نابه‌سامان حجاب را اصلاح کند، به این چند مثال دقت کنید؛ 1) آن‌روزی که ماشین‌های فرسوده را می‌خواستند از رده خارج کنند، مرتب در تلویزیون، کلیپ‌هایی مبنی بر این‌که این‌ ماشین‌ها «مصیبت و مکافات»‌اند، پخش کردند، آن‌قدر پخش کردند که در ذهن هر کسی این باور نقش بست که ماشین‌های فرسوده، باید کنار گذاشته‌شوند؛ امروز دیگر از آن ماشین‌ها خبری نیست. 2) آن‌روزی که بستن کمربند ایمنی در نیروی انتظامی تبدیل به یک تصمیم شد، هزینه‌های هنگفتی صرف کردند تا کلیپ‌ها و خبرهایی منتشر کنند مبنی بر این‌که این کمربند، «کمربند ایمنی» است، امروز کمتر ماشینی را می‌بینید که در جاده‌ها، کمربند ایمنی نبسته باشد چون همه باور دارند که این کمربند، «کمربند ایمنی» است. 3) از وقتی مسؤولان کشور تصمیم گرفتند مردم ماسک بزنند، مرتب در رسانه‌ها این باور را به مردم منتقل می‌کنند که ماسک زدن، هم موجب امنیت خود شماست و هم حفظ حقوق دیگران؛ و بسیاری از مردم ماسک زدند. اما بسیاری از مردم باور ندارند که بدپوششی برای جامعه، مکافاتی است که باید آن‌را کنار گذاشت و پوشش مناسب، لباس امنی است که جامعه را سالم نگه‌ می‌دارد، و بدپوششی، زیرپا گذاشتن حقوق دیگران است. این فرهنگ‌سازی، به عهده‌ی مسؤولان است و متأسفانه کاری جدی در این زمینه دیده نمی ‌شود، از این‌رو، نوک پیکان نهی از منکر توسط خواص جامعه، باید به سمت مسؤولان گرفته شود، و البته نهی از منکرِ میدانی، تأثیرات خود را دارد و وظیفه‌‌ای همگانی است. ✍️ حجت الاسلام و المسلمین استاد فربهی @meshkatnoor
✅ خدای اقتصاد، همان خدای دفاع مقدس است؛ اگر ما همان رزمندگان باشیم .... 🔰 علامه مصباح: 🔻 هرگز کمبودها و نقص‌ها را برای عمل نکردن به تکلیف و عمل مورد رضای الهی بهانه نکنیم، چرا که خدا همان خدایی است که در جنگ بدر تعداد اندک مسلمانان را بر تعداد زیاد مشرکان برتری داد، و همان خدایی است که در هشت سال دفاع مقدس، نصرت‌های او را به چشم دیدیم. 🔻 پس با خدا صادق و رو راست باشیم و بدانیم که ما را یاری خواهد داد. 🔻از طرفی اگر هم به خودتان مغرور شوید و خدا را فراموش کنید، باید بدانید که خدا، همان خدای جنگ حنین است و وقتی مسلمانان به تجهیزات و تعداد نفرات خود مغرور شدند، در مقابل دشمن با مشکل مواجه شدند. @meshkatnoor
به گزارش دبیرخانه همایش معنویت‌های نوظهور، این همایش که مقرر بود به صورت حضوری در اسفندماه 1398 برگزار شود، به دلیل شرایط پیش آمده به صورت مجازی در تاريخ 18 الي 20 شهريورماه 1399برگزار می‌شود.
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 ۱۳ پاسخ به شبهات اعتقادی، کلامی و فلسفی 🔹 جناب آقای دکتر ابوالفضل 🔺جلسه سوم 🔸 و توجیه حکومت دینی (۳) @hekmateislami @meshkatnoor
🎁معرفی برخی از معروفترین سایت های پاسخ به شبهات و سوالات دینی و شایعات 1⃣اسلام کوئست - مرجعی برای پاسخگویی به سوالات دینی 🌐 islamquest.net 2⃣مركز ملي پاسخگويي به سوالات دينی 🌐 pasokhgoo.ir 3⃣سایت گفتگوی دینی 🌐 askdin.com 4⃣سایت ایکس شبهه 🌐 x-shobhe.com 5⃣اندیشه قم تنها مرکز حوزوی پاسخگویی تخصصی به سؤالات و شبهات دینی 🌐 andisheqom.com 6⃣موسسه ولیعصر(عج) پاسخ به شبهات وهابيت 🌐 valiasr-aj.com 7⃣مجموعه سايت هاي پرسمان دانشجويي وابسته به اداره مشاوره نهاد رهبري در دانشگاه ها 🌐 porsemani.ir 8⃣سایت پرسمان 🌐 porseman.org 9⃣ارسال سوال و شبهه به سایت آیت الله مکارم شیرازی 🌐 makarem.ir 🔟مرکز ملی پاسخگویی به سوالات -واحد خراسان رضوی 🌐 eporsesh.com 1⃣1⃣ سایت جوابگو 🌐 javabgoo.net 2⃣1⃣سایت پاسخگویی به سوالات دینی 💥 🌐 pasokhbesoalat.ir 3⃣1⃣سایت پاسخگویی موسسه در راه حق 🌐 porseh.net 4⃣1⃣ سایت ادیان نت (نقد ادیان و فرق و عرفانهای کاذب) 🌐 adyannet.com 🔺 کانال معرفی محتوای دینی🔻 ⟩💢 @resane_din 💢⟨
♦️تنی که لرزید. تن هایی که نلرزیدند!!! 🔺از زمانی که افق آینده تاریک جمعیتی کشور، چشم همیشه بیدار دیده بان کشور را نگران ساخت و به تعبیر خودشان، لرزه بر پیکرشان انداخت، هیچ لرزه نگاری پس لرزه های شدید آن را که در قالب هشدارهای مکرر ایشان رخ داد، لرزه نگاری نکرد و بر «بروج مشیدة» بی مسئولیتی عده ای تأثیری نکرد. 🔺صد افسوس عمق فاجعه ای را که پیر طریق در خشت خام دید، عده ای حتی در آینه تمام نما هم ندیدند و احساس درد مسئولیت پذیری را با مسکّن روزمرگی خود تسکین دادند. 🔺غرور عده ای اجازه نداد تا سر بدوانند به آنچه را که یک رهبر حکیم اشاره کرد و نمی توانست مکشوفتر از آن سخن بگوید. گویا این عده نخواستند قبول کنند و دیگران را ‌بقبولانند که: تفاوت ما با امام جامعه در همین است که او باید چیزی را بفهمد که ما ممکن است نفهمیم. او باید دستور دهد و ما مطیع باشیم. 🔺ایکاش شاخکهای کاوشگری عده ای درک می کرد که لشکریان معاویه حتی در این اوضاع سخت اقتصادی و شرایط کرونایی، با اشاره جبت و طاغوت امروزی خود، برای کاستن از لشکریان علی(ع)، تنها به افزایش جمعیت خود می اندیشند و عمل می کنند و به امید روزی نشسته اند که صلح را در تنهایی امام مجتبی(ع) و یاران معدودش، بر او تحمیل کنند و فاجعه کربلا با قلت یاران حسینی تکرار کنند. 🔺این در حالی است که عده ای از ما پنبه های فرار از مسئولیت را در گوش خود فشرده اند تا صدای «هل من ناصر» رهبر حسینی را نشنوند و کار به جایی کشیده شود که ایشان میخ آهنین سخنان حکیمانه خود را بر سنگ سخت بی توجهی، بی تأثیر دانسته و در بیانات اخیرشان برای نمایندگان ملت بگویند: «مسئله‌ی فرزندآوری و مسئله‌ی نسل بسیار مهم است؛ این موضوعی است که بنده بارها در این چند سال اخیر تکیه کرده‌ام و تأکید کرده‌ام، ولی متأسّفانه حالا که انسان نتایج را نگاه میکند، معلوم می شود که خیلی این تأکیدها تأثیر زیادی نداشته.» 🔺آیا اندیشیده ایم چرا رهبری که همواره نقش امیدبخشی به جامعه را داشته، باید اینچنین ناامیدانه سخن بگوید؟ هرچند عده ای حکمیت و تدبیر ابوموسی اشعری را بر حکم علی ترجیح دادند، اما چرا یاران واقعی علی(ع)، آرامش سکوت و خمود را بر طوفان فریاد و مسئولیت ترجیح می دهند؟ ✅ شاید این فراز از خطبه حضرت زهرا(س) پاسخی برای این سوال باشد: الا وقد ارى ان قد اخلدتم الى الخفض و ابعدتم من هو احق بالبسط و القبض و خلوتم بالدعة و نجوتم من الضيق بالسعة فمججتم ما وعيتم و دسعتم الذى تسوغتم. «فان تكفروا انتم و من فى الارض جميعا فان الله لغنى حميد». ✍️ حجت الاسلام سید مرتضی موسوی؛ دانش آموخته سطح عالی کلام و کارشناس مسائل جمعیتی @meshkatnoor
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 ۱۴ پاسخ به شبهات اعتقادی، کلامی و فلسفی 🔹 جناب آقای دکتر ابوالفضل 🔺جلسه چهارم 🔸 و توجیه حکومت دینی (۴) @hekmateislami @meshkatnoor
🔺پیشروی جنبش فمینیسم در کلیسای کاتولیک ❓❓آیا ممکن است زمانی فرا رسد که برخی زنان متقاضی مقام پاپ شوند؟
رهبر انقلاب: پیری جمعیت از همه‌ی خطرات بزرگتر است حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار با جمعی از فعالان حوزه خانواده: 🔹یک مسئله، مسئله‌ی بقاء خانواده و جلوگیری از تلاشی خانواده است. راه‌هایی را پیدا کنید! خانواده‌ها را از تلاشی باید نجات داد. راه‌های عملیاتی آن را پیدا کنید. 🔹باید قوانینی وجود داشته باشد که روابط داخل خانه را که گاهی اوقات برخلاف عدالت و گاهی اوقات شکلهای ناهنجاری دارد، اصلاح کند. 🔹گاهی هم به مردها ظلم میشود. باید یک هنجارِ درستِ دینیِ اسلامی‌ تنظیم بشود و برایش ضوابط و مقرراتی گذاشته بشود که این هنجار بر محیط داخل خانواده حاکم بشود.۱۳۹۸/۰۵/۲۴ @meshkatnoor
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 بررسي و پاسخ به شبهات افزايش جمعيت (جلسه ششم) 🔴 حجت الاسلام و المسلمين سيدمرتضي موسوي، دانش آموخته سطح عالی کلام و کارشناس مسائل جمعیتی @meshkatnoor
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 ۱۵ پاسخ به شبهات اعتقادی، کلامی و فلسفی 🔹 جناب آقای دکتر ابوالفضل 🔺جلسه پنجم 🔸 و توجیه حکومت دینی (۵) @hekmateislami @meshkatnoor
🔰 حاشیه ای بر گفت و گوی روزی‌نامه اعتماد با رسول جعفریان ( تاریخ نویس اعتدال گرا یا انقلابی پشیمان) جناب جعفریان در این مصاحبه با حذف نوگرایی اصیل امام خمینی قدس سره الشریف، تمام نوگرایی حوزه علمیه را در مواجهه با چپ‌ها تعریف می‌کند و بر اساس همین پیش‌فرض غلط، انحراف مجاهدین خلق را موجب سرخوردگی حوزه علمیه از نوگرایی عنوان می‌کند و این سرخوردگی را هم موجب مرتجع شدن حوزه علمیه معرفی می‌کند: «حوزه در دهه شصت، به آرامی تغییر می کرد. بیشتر تندرو و کندرو سیاسی بود. اما عمق فکری آن، مقابله دو، سه جریان فکری در تفسیر دین هم بود. تا جنگ بود، اغلب روی این مسائل سرپوش گذاشته می شد. به علاوه، جریان ، خیلی ها را از نوگرایی سرخورده کرده بود و همان طور که گفتم عقب رفتند. حتی خیلی ها دوباره منتقد شدند. مخصوصا که به اسم شریعتی، کارهایی مثل کارهای فرقان انجام شد. حوزه بستر سنت گرایی شد و به نظرم مجموعه اینها، حوزه را از ورود در چرخه نوگرایی جدی بازداشت.» حال نماد و نمای نوگرایی حوزه علمیه کیست؟ امثال جناب آقای ملکیان که در حقیقت نشو و نمای علمی شان در قم را مدیون محافل روشنفکری حوزوی همچون بوده اند. جعفریان می گوید: «در این شرایط، تعدادی از طلبه ها نوگرا بودند که خیلی خیلی با کندی قدم برمی داشتند. فرض کنید آقای ملکیان که به گفته خودش هست، نمایی از این تغییر است.» این‌که آقای رسول جعفریان چرا حاضر نیست تحول عمیق امام خمینی قدس سره الشریف و یاران انقلابی ایشان در حوزه علمیه را ببیند و آن را با اصراری عجیب سانسور می‌کند حقیقتا جای سؤال و تعجبی عمیق است. البته ایشان به صرف سانسور هم بسنده نکرد و به تحریف و هوچی‌گری نسبت به اسلوب تحول‌خواهی امام خمینی قدس سره الشریف، به سبک ژورنالیست‌های کهنه‌کار پرداخت و گفت: « در آن موقع، اگر اصلاح و تغییر هم هست، به شکل سنتی است، به این عنوان که هنوز می توانیم با و فلسفه صدرایی همه کارها را حل کنیم.» با توجه به این‌که منادی حفظ فقه جواهری در روش حکومت‌داری دینی شخص امام خمینی قدس سره الشریف است و استفاده از این کلیدواژه در جملات سیاسی-تاریخی به ایشان انصراف دارد؛ جناب آقای رسول جعفریان باید پاسخ دهند که آیا امام خمینی قدس سره الشریف می‌خواستند «همه کارها» را (با همین کلیت و ابتذال) ، با فقه جواهری حل کنند؟ مثلا مرغ و گوشت روزانه مردم را هم با فقه جواهری و بدون در نظر گرفتن اقتضائات روز می‌خواستند تأمین کنند؟ جناب آقای رسول جعفریان عینک تجدد و مدرنیته را زده و برای استراحت چشم هم حاضر نیست آن را در بیاورد. از همین رو همه چیز را سیاه و سفید دیده و رطب و یابس را به هم پیوند می‌زند و می‌گوید: « همه اینها برای توضیح این نکته بود که آن شتابی که طلبه های جدید و موسسات تازه داشتند، با رفتارهای تندروانه مجاهدین که به تروریسم هم رسید، سرخورده شد و به سمت سنت گرایی برگشت و حتی زمینه برای نفوذ آدم هایی مثل را هم در قم فراهم کرد. اینها یک دفعه واکنش ایجاد کرد و جریانی به وجود آمد مثل جریان آیت که ضدچپ بود و بالطبع ضدمجاهدین، ضدتجدد و ضدنوگرایی و همه چیز. » و باز هم امام قدس سره الشریف که سانسور شد و آیا واقعا نقش امام در مواجهه با غرب و مدرنیته کثیف آن به اندازه آیت نبود که آقای جعفریان آن را ندید و باز سانسور کرد؟ @rozaneebefarda ا
💠 عنوان :حجاب اجباری آری یا خیر؟ سؤال: چرا با وجود اینکه حجاب در دیگر کشورهای مسلمان اختیاری است در جامعه ما از طرف حکومت اجباري است؟ 📝 پاسخ: 1️⃣ اصل وجوب حجاب از ضروریات دینی است که آیات و روایات فراوانی دلالت بر آن دارند، از جمله آیه 59 سوره احزاب و نیز آیات 30 و 31 نور که به پوشش گردن و سینه و نیز مخفی کردن زینت از نامحرم (به غیر از زینت هایی که خود به خود آشکار است) دستور می دهد. حضرت زهرا (س) نیز هنگام بيرون رفتن از منزل، از پوشش خاصي مثل چادر و روپوش استفاده مي‌کردند. با عنايت به این آيات، روايات و سیره زنان متدین در تاریخ اسلام، فقها حکم به وجوب پوشیده بودن تمام بدن زن در مقابل نامحرم و گناه بودن بی حجابی نموده و فقط دست‌ها تا مچ و گردي صورت را استثناء کرده‌اند. 2️⃣ در تمامی سیستم‌های حکومتی، دولت می‌تواند نسبت به رفتارهایی که به خودی خود امور شخصی محسوب می‌شوند، ولی در یک بازه زمانی و شرایط خاص، آثار اجتماعی مهمی دارند، قوانینی وضع کند که دامنه اختیارات فردی را به سود منافع اجتماعی، تنگ‌تر کند، نظیر خرید و فروش و مصرف مواد مخدر که ابتدائا جزء امور فردی هستند اما به دلیل عواقب اجتماعی که دارد، در اکثر کشورهای دنیا ممنوع شده و جرم تلقی می‌شود. بی حجابی نیز اگر چه در ظاهر يک امر شخصي به نظر می رسد ولي به دلیل تبعات و مفاسد اجتماعی ناشی از آن، برای مردان، زنان و خانواده ها و نیز با توجه به وقوع آن در بستر جامعه و حریم عمومی در واقع از امور اجتماعي بوده و از این رو دولت اسلامی حق دارد با جعل قوانيني الزامی، از آن جلوگيري کند. 3️⃣بی اعتنایی کشورهای اسلامی به این واجب الهی، نمی تواند توجیه‌کنندۀ بی‌حجابی باشد، همچنانکه در این کشورها شاهد آزادی بسیاری از ناهنجاری ها و مفاسد، فحشا، شرب خمر و دیگر گناهان هستیم که اگر بخواهیم عمل آن‌ها را ملاک قرار دهیم باید درها را به سوی این آسیب‌ها و زشتی های اجتماعی نیز باز کنیم. مرکزمطالعات و پاسخگویی به شبهات👈 🆔 @spasokh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥سردار حاج قاسم سلیمانی: چه آمریکا، چه سعودی، چه هر الاغ دیگری بخواهد کاری انجام دهد، نمی تواند 🔹 درپی مزاحمت دو جنگنده نظامی برای پرواز مسافربری ۱۱۵۲ هواپیمایی ماهان را در آسمان سوریه @Farsna
📚عدالتخواهان نسبی گرا ✅جناب آقای دکتر سعید زیباکلام مدتی است در حال نگارش نامه هایی با انگیزه عدالتخواهی به مسئولین نظام هستند. درباره اینکه آیا این شکل از مطالبه گری و عدالتخواهی چه اندازه با آرمانهای اسلام نزدیک است، گفتگوهای متعددی شکل گرفته است و حقیر نیز در دیگر یادداشتها به برخی از قواعد و اصول این مسیر اشاره کردم. 📕این نوشتار ناظر به بررسی حسن فعلی رفتار دکتر زیباکلام نیست. بلکه به دنبال امکان منطقی طرح چنین موضوعی از جانب ایشان است. با وجود اینکه هر انسانی از حق آزادی بیان برخوردار است، طرح این مباحث از جانب ایشان با یک اشکال منطقی مواجه است!! چراکه دکتر زیبا کلام به شدت از اندیشه کوهن و ویتگنشتاین متأخر تأثیر پذیرفته است. 📌اندیشه های ویتگنشتاین متأخر بر پایه اصولی چون نظریه بازیهای زبانی، جهان تصویر، تغییرپذیری گزاره های پایه، نفی زبان خصوصی و ... استوار و متضمن نسبی گرایی است. وی نظام فکری بشر را نه مرتبط با واقع، بلکه به شدت تحت تأثیر شکل زندگی و فرهنگ میداند. طرح «جهان-تصویر» میکوشد، نشان دهد که ساختارهای معرفتی بشر برخاسته از نوع فرهنگ، تربیت و سلایق افراد است و حتی گزاره های پایه نیز در معرض تحول هستند. درباره نقد این دیدگاه در جای دیگر گفتگو کرده ام. لکن در این مقال فقط به ردپای تفکر ویتگنشتاین متأخر در آراء دکتر زیباکلام اشاره میکنم. 📗دکتر زیباکلام در کتاب «عقل و استدلال و عقلانیت» پی در پی به ویتگنشتاین استناد کرده و سخنان او را به بیان دیگری بازگو میکند. وی تصریح میکند «نظام شواهدی ما و تصویر ما از جهان دچار تغییر و تحول میشود»(عقل و استدلال و عقلانیت، ص28) و در ص 29 در تحقق یقین آفاقی و در ص 40 در وجود معیاری واقعی برای عقلانیت و استدلال تردید میکند، و در ص58 نشان میدهد مبانی و مبادی ما معلول خواستها و امیال ماست (نه مرتبط با واقع خطاناپذیر) و در ص 72 از طوایفی سخن میگوید که مردگان خویش را در هاون میکوبند، و طایفه دیگری که مردگانشان را میسوزانند، و طایفه دیگری که مردگان را با احترام و آداب دینی دفن میکنند و هر کدام رفتار خویش را عقلانی میدانند. و کیست که نداند نتیجه این طرز استدلال، نسبیت اخلاق و معرفت است. سراسر این کتاب در صدد اثبات آن است که نظام استدلال عقلانی و حتی گزاره های پایه، بیش از آنکه مرتبط با واقعیت باشد، با انتخابها و تربیت و فرهنگ ما مرتبط است. وی دیگر آثارش را با عناوین «افسانه عقلانیت» و «افسانه بی طرفی» نام داده است. نتیجه مباحث وی نسبی گرایی و گاه ناواقعگرایی است. 📌همانطور که گذشت اینجا قصد ارزیابی دیدگاههای ویتگنشتاین یا زیباکلام را ندارم. ولی میتوان از وی پرسید شما که استدلال را ناظر به واقع نمیدانید و آن را معلول امیال درونی و خواستهای فرهنگی میدانید، چگونه میخواهید از الگویی خاص در عدالتخواهی سخن بگویید؟ اگر تفاسیر برخاسته از تعلقات افراد و غیر قابل ترجیح بر دیگری هستند، چگونه تفسیر خویش از عدالت را بر دیگران توصیه میکنید؟ طبق مبانی شما، تعریفی که از عدالت، وظایف حاکمیت، وظایف حاکم، استبداد و ... ارائه کرده اید نیز محصول خواست و انتخاب شماست نه امری واقعی! همانطور که از نظر شما شیوه های دفن طوایف گوناگون مدعی عقلانیت و غیرقابل ترجیح بر هم هستند، الگوی عدالتخواهی یا حکمرانی مدنظر شما نیز تنها برای خودتان معتبر است. مخالفان شما نیز میتوانند مدعی شوند، استدلال شما ریشه در واقعیت ندارد و برخاسته از زاویه دید حضرتعالی است. پس برای برترنمایی آن بر دیگر دیدگاهها کوشش بیهوده نکنید. جناب زیباکلام! میدانم و میدانید که با مبانی ویتگنشتاین متأخر دفاع از هیچ فراروایتی ممکن نیست، و همه نظریات، برخاسته از بازیهای زبانی خواهند بود، در نتیجه، دیدگاه شما نیز نه بیانگر حقیقت عدالت است و نه حقیقت اسلام! البته اگر طبق مبانی شما دسترسی به حقیقت عدالت یا اسلام ممکن باشد؟ ✅هدف این نوشتار بیشتر، آگاه سازی جوانان مومن، معتقد و عدالتخواه طرفدار دکتر زیباکلام است که با انگیزه الهی، مسیری را دنبال میکنند که پایان آن نسبی گرایی و تابلویی ذهنی از عدالت و اسلام است که ترجیحی واقعی بر ظلم یا کفر نخواهد داشت. ⚠️پی نوشت: عدالتخواهی زیباکلام تلنگری بر ذهن عزیزانی است که مبانی نظری را به بهانه انتزاعی بودن، طرد و جوانان را به نام عملگرایی از تعمیق معرفتی نهی میکنند. 👤عبدالله محمدی عضو هیئت علمی موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران https://eitaa.com/abmohammadi @meshkatnoor
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌎بازیچه دشمن! 👈چرا اقدامات ضدفساد نظام جمهوری اسلامی نه تنها مورد استقبال عدالتخواهان قرار نمی گیرد، بلکه با قهر و کنایه های آنها نیز مواجه می شود؟ 👈حکومت ضد فساد، حکومتی نیست که در آن هیچ فسادی رخ ندهد! بلکه حکومتی است که با هیچ مفسدی سازش نکند! 👈عدالتخواهانی که «جلوه های امیدبخش نظام» را برای مخاطبانشان بیان نمی کنند، دنباله های داخلی دشمنند! 👈نتیجه کار این عدالتخواهان ناامید کردن مردم از نظام اسلامی است، یعنی همان چیزی که دشمن نیاز دارد تا بتواند نقشه های خود را اجرا کند. تماشا و دانلود با کیفیت HD👇 namasha.com/tanwir موکب رسانه ای تنویر👇 @Tanwir
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 ۱۶ پاسخ به شبهات اعتقادی، کلامی و فلسفی 🔹 جناب آقای دکتر ابوالفضل 🔺جلسه ششم 🔸 و توجیه حکومت دینی (۶) @hekmateislami @meshkatnoor
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎤فایل صوتی ⭕️ موضوع : # نسبت دین و معنویت 🔷 اول ✅ آیا معنویت برآمده از دین است یا خارج از دین هم می توان به معنویت دست یافت؟ 🔴 مجموعه سخنان حجت الاسلام دکتر # محمد جعفری، دانشیار فلسفه دین موسسه امام خمینی که از رادیو معارف پخش شده است. @meshkatnoor
🔺🔺معرفی دوره🔺🔺 💢 👈 ویژه معلمان؛ جوانان و فعالان فرهنگی و رسانه ای استانها 👌با حضور اساتید موسسه امام خمینی(ره) و طرح ولایت کشوری در مرکز هر استان 🔴 ثبت نام در: Mabnaha.ir و بنیاد آموزش های انقلابی
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 ۱۷ پاسخ به شبهات اعتقادی، کلامی و فلسفی 🔹 جناب آقای دکتر ابوالفضل 🔺جلسه هفتم 🔸 و توجیه حکومت دینی (۷) @hekmateislami @meshkatnoor
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎤فایل صوتی ⭕️ موضوع : # نسبت دین و معنویت 🔷 دوم ✅ آیا معنویت ، لزوماً برآمده از دین است یا خارج از دین هم می توان به معنویت دست یافت؟ 🔴 مجموعه مباحث حجت الاسلام دکتر # محمد جعفری، دانشیار فلسفه دین موسسه امام خمینی که از رادیو معارف پخش شده است. @meshkatnoor
🔶«بذل مهجته فیک لیستنقذ عبادک من الجهالة و حیرة الضلالة»🔶 کی می شود چهارگوشهٔ بام دین روشن شود تا برخی از این طرف و برخی دیگر از آن طرفش کله پا نشوند! آن طرف بام شخصی _به اصطلاح مداح اهل بیت_ به نمایندگی از جریان وحدت ستیز تبرائی، اعلام می کند بدون ماسک وارد مراسم عزاداری شوید، اینجا شفاخانه است! ✅فقط نمیدانم این همه توصیه های بهداشتی در دین چه می شود و چرا زین العابدین علیه السلام برای تسکین درد و جراحت ناشی از غل و زنجیر پارچه طلب کرد و از دارالشفای این خشک مغزها برای تسکین و ترمیم جراحاتش استفاده نکرد🤔 طرف دیگر بام عده ای با ژست نوع دوستی و البته مبنای اومانیستی، در مخالفت با برپایی مراسمات دعا و عزاداری محرم فریاد می زنند که «هيچ امري بالاتر از حفاظت از سلامت جامعه و جان انسان‌ها نيست»! ✅این را هم نمی دانم که چرا سید الشهدا جان خود و بهترین انسان ها را فدا کرد «بذل مهجته»؟!🤔 آن چه ارزشی است که حسین باید جانش را فدای آن کند؟ حقیقتش را بخواهید حضرت حسین هدفش رهاندن همین افراد از جهالت و ضلالت بود، پس بیاییم در راستای تحقق هدف قیام آن حضرت سهم خود را ایفا کنیم. خدایا تو را به آبروی سید الشهدا علم و عمل به دینت را به ما عنایت فرما. 📝 حجت الاسلام سید ابوالقاسم کاظمی شیخ شبانی @meshkatnoor
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
استدلال قرآنی- حدیثی برای اثبات خلافت امام علی ( علیه السلام) ❇️ حجت الاسلام دکتر جواد گلی
💡 «علم دینی؛ از چیستی تا چگونگی» جدیدترین اثر چاپی حجة الاسلام و المسلمین استاد وکیلی 📚 مجموعه چهارجلدی «علم دینی» در چهار پنجره، سعی در نگاهی نو و دقیق به چیستی و قلمرو دین، پاسخ به شبهات موضوع علم دینی، الزامات فقهی و اصولی و الگوی تولید علم دینی دارد. 📖 محورهای این چهارجلد عبارتند از: ▫️ جلد اول: بررسی تعریف علم،دین و علم دینی و پاسخ به اشکالات منکران علم دینی ▫️جلد دوم: اثبات امکان علم دینی و روش ساختن تمدن اسلامی و کنار زدن تمدن مدرن غربی ▫️جلد سوم: تغییرات اساسی لازم در علم اصول برای تولید علم دینی و تکمیل مباحثی که در دانش اصول فقه فعلی ناقص است ▫️جلد چهارم: مراحل قدم به قدمی که یک محقق برای تولید علم دینی باید طی کند و ملاحظاتی که در روش تحقیق باید مد نظر قرار بگیرد. 🆔 @mhva_ir @meshkatnoor