eitaa logo
گروه کلام و فلسفه دین موسسه امام خمینی ره
3.1هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
762 ویدیو
276 فایل
اطلاع رسانی گروه کلام و فلسفه دین ارتباط با ادمین جهت تبادل اطلاعات . . @sahbayeandisheh. @Hasanusofian @javadgoli @Slmmv30
مشاهده در ایتا
دانلود
از همه علاقه مندان دعوت می شود که با ورود به لینک ذیل 👇👇👇وارد صفحه سمینار شوند. https://engage.shatel.com/b/moh-rwr-0c6-xuj
گزارشی از جلسه اول اعتبار سنجی تجربه های نزدیک به مرگ ؛ حجت الاسلام دکتر عبدالله محمدی 👇👇👇 ✅ پنج گام برای اعتبار سنجی این تجربه ها: ✅ گام اول: این تجربه ها جزو کدام یک از شناخت ها هستند. آیا جزو شهودند یا عقل اند و.... راه های اصلی معرفت، حس ، عقل و شهود است و این تجربیات ملحق به شهود هستند. ✅ گام دوم: چه زمینه های خطایی در اینها وحود دارد؟ ✅ گام سوم: ملاک های اعتبار سنجی ✅ گام چهارم: آیا این تجربیات نردیک به مرگ، مولد معرفت های جدید هستند؟ یا فقط رسالت اینها تایید و تقویت معرفت های پیشین هستند؟ ✅ گام پنجم: در صورت تعارض اینها با دین و عقل چه کنیم. مثلا اگر این تجربیات با تناسخ همراه بود چه باید کرد؟ 🔸توضیح گام اول: راه های معرفت حس ، عقل و شهود است و شهود مراتب دارد. کشف های عرفانی یک مصداق از شهودند و این تجربیات از قسم کشف های عرفانی نیستند. اینکه گفته می شود از قسم کشف هستند مراد کشف به معنای عام هستند. 🔸توضیح گام دوم: ایا شهود خطا می کند؟ شهود از مصادیق علم‌حضوری است لذا خطا نمی کند چون واقع یافت می شود.پس چرا عرفا ضابطه مشخص می کنند؟ 🔸بیان چند اصطلاح لازم برای مشخص شدن بحث ۱ مثال متصل و منفصل متصل همان قوه خیال است و ادراکاتی که در خواب داریم ادراک در مثال متصل است و منفصل، همان عالم‌برزخ، عالم مثال، حقایقی دارد که از سنخ حقایق مادی نیستند. گاهی فرد در ارتباط با چنین ادراکاتی چه عرفانی و چه تجربیات نزدیک به مرگ گاهی به مثال متصل راه پیدا می کند و گاهی سیر در مثال منفصل دارد . ۲. کشف صوری و کشف معنوی( غیر صوری): در کشف صوری صورت های را درک‌می کنیم که خارج از قلمرو حواس ظاهری است. ما در کنار حواس ظاهری پنج حس باطنی داریم. گاهی با حواس باطنی صورتی می بینیم مثلا ارواح مومنین به صورت متجسد. ما سامعه باطنی داریم؛ ما شامه باطنی داریم؛همچنین ذائقه باطنی کشف غیر صوری: در آین قسم معنا وجود دارد. صورت نیست. معانی درک می شود. اعتبار این قسم بالاتر از کشف های صوری است. این مراتب کشف، تناظر دارد با عالم‌هستی. در عالم هستی، ما عالم مادی، عالم برزخ و عقول مجرد، بعد عالم اسما و صفات را داریم. در چنین تجربیاتی فرد به مرتبه ای از جدایی از عالم‌مادی می رسد. وقتی فرد از سطح محسوس جدا می شود یک اداراکاتی دارد که حسی نیست.فرد به مرتبه ای از انقطاع از عالم‌مادی دست می یابد.در مرگ‌انقطاع کامل است اما در این تجربیات، فرد یک قدم از عالم مادی بالا می آید و ادراکاتی پیدا می کند که متعارف نیست. گاهی شخص در حیطه مثال متصل می ماند و گاهی به مرتبه مثال منفصل راه پیدا می کند گاهی فرد به خاطر وابستگی روحی و فکری به عالم مادی، نمی تواند از عالم متصل خیلی جدا شود . هر چقدر بیشتر جدا شود کشف های بیشتری برایش رخ می دهد و البته اگر بالاتر رود به عالم عقل، دیگر در آن جا شکل و صورت نیست. تجربیات نزدیک به مرگ بیشتر از نوع کشف صوری است. شکل و صوت و... دارد 🔸 سوال: چرا در علم حضوری خطا رخ می دهد؟؟ وقتی گفته می شود علم حضوری است یعنی واسطه ی مفهومی نیست مثل درک شادی. وقتی گفته می شود این جا علم‌حضوری است به معنای این نیست که چنین چیزی در عالم‌ خارج هست؛فقط منظور این است که واسطه نیست. علاوه بر این ما باید سهم شهود محض را از تفاسیر تمییز دهیم. یعنی شخص حقیقتی را مشاهد کرده ولی در مقام‌تفسیر حتی برای خودش دچار خطا شده است . در اینجا دانش های قبلی شخص و پیش فرضها می تواند دخالت کند. حتی گاهی شخص در مقام‌مشاهده پیش فرض های خود را دخالت می دهد. نه در مقام تفسیر. لذا باید سهم پیش قرض ها تشخیص داده شود. چیزی دیگر که اختلال ایجاد می کند سهم‌شیطان و وهم است. ابن عربی می گوید: تا جایی که فرد با حیثیت خلقی و جسم ارتباط دارد از وهم و شیطان در امان نیست. ابزار دخالت او در قوه واهمه است. مشکله دیگر زبان و محدودیت های زبانی است. فرد در اصل مشاهد مراقبت کرده و در مقام تفسیر مدیریت می کند، و... کشف زلال دارد ولی در مقام انتقال و بیان باید از لفظ استفاده کند. عقلا برای چیزی های که تجربه داشته اند لفظ وضع کرده اند حال برای نقل چیزی که تجربه نکرده ایم‌نیز باید از همین الفاظ استفاده کرد. حتی شخص روانپریش برای نقل حالت خودش از همین الفاظ استفاده می کند. برای نقل این تجربیات نیز چاره ای نیست باید از همین الفاظ استفاده کرد. لذا افراد صاحب این تجربیات نوعا نمی توانند حق مطلب را ادا کنند. اساسا اصطلاح شطحیات از همین جا پیدا شده است . و آخرین نکته سهم مزاج‌ است که استیس سهم مزاج را به زیبایی توضیح می دهد. 🆔@ meshkatnoor
🔸 به مناسبت هفتم تیرماه شهادت آیت الله بهشتی ✍️شهید آیت الله بهشتی: تحقيق درباره اسلام بايد به وسيله كسانى صورت گيرد كه علوم اسلامى متداول و معمول را حداقل تا سرحد اجتهاد تحصيل كرده و به شيوه تحقيق در اين علوم و مآخذ آن آشنايى كافى داشته باشند. كسانى كه معلومات اسلامیشان در حد معلومات عمومى يا قدرى بيش از آن است ولى در اين رشته به حد تخصّص نرسيده ‏اند، نبايد در مسائل مربوط به اين رشته ‏ها از خود نظر اجتهادى دهند. مكرر ديده شده افرادى فاضل و مؤمن و علاقمند به اسلام چه در لباس روحانيت و چه خارج از آن، درباره يك مسئله اسلامى نظرى تازه ابراز میكنند و در آن به چند آيه يا روايت استناد می‏کنند. در ميان اين افراد كسانى پيدا میشوند كه قريحه و استعدادى سرشار دارند و چه بسا با اين قريحه خوب و ذوق و استعداد سرشار، از آن آيات يا احاديث مطلبى را استنباط كرده ‏اند كه قبلاً به ذهن دانشمندان و محققان اسلامى نرسيده است. ولى اين نوع استنباط نبايد خود آنها و ديگران را به اشتباه اندازد و خيال كنند كه كار آنها در حد يك تحقيق تازه اسلامى است و نظر تازه‏ اى كه داده ‏اند در حدّ يك نظر تحقيقى داراى امتياز است. 📚کتابچه "طرح کوششی نو در راه شناخت تحقیقی اسلام" 🆔@meshkatnoor
🔺به همت رسانه اندیشه و آگاهی فکرت: 🔸فراخوان مقاله و یادداشت با موضوع«الحاد مدرن و چالش های پیش رو» ❇️ پیش از ارسال مطلب، نکات زیر را مدنظر قرار دهید: 1. پیش از ارسال و انتخاب عنوان حتماً موضوع انتخاب شده و مورد نظر را به آیدی (@mp2815) در ایتا اطلاع بدهید؛ 2. فکرت در ویرایش و اصلاح مطالب آزاد است، اما چنانچه میزان ویرایش بیش از حد متعارف باشد، به اطلاع صاحب اثر خواهد رسید. 3. تعداد کلمات مقاله ارسالی حداقل 2000کلمه و حداکثر 5000 کلمه باشد. 4. آثاری که قبل از نگارش عنوان را با هماهنگی آیدی (@mp2815) انتخاب کرده باشند و مطالب آن‌ها تولیدی و جدید ضمن رعایت شرایط ذکر شده فکرت باشد مبلغی تحت عنوان به ان‌ها پرداخت خواهد شد. 5. به همراه ارسال فایل مقالات نام و نام خانوادگی، سطح تحصیلات، رشته تخصصی، شماره تماس و شماره کارت بانکی ارسال شود. 📌آدرس کانال؛ 🆔eitaa.com/fekrat_net 🆔@meshkatnoor
نویسنده در این کتاب، نظریۀ جدید خود در باب ارزش اخلاقی مبتنی بر جهان‌بینی توحیدی را پیشنهاد داده است؛ این اثر در ۲۷۵ صفحه و در شمارگاه ۳۵۰ نسخه و به قیمت ۵۵۰۰۰۰ ریال تقدیم علاقه‌مندان شده است. در این کتاب، نظريه‌اي جديد در باب ارزش اخلاقي مبتني بر جهان‌بيني توحيدي ارائه مي‌شود؛ نويسنده بحث را با برخي تأملات معناشناختي و بررسي برخي نظريات به ويژه نظريۀ ارزش آيت الله مصباح يزدي شروع و سپس با توجه به اشکالات موجود، نظریۀ توحیدی جایگزین را پیشنهاد می‌كند؛ این پيشنهاد بر مفهوم تناسب و هماهنگی میان موجودات استوار است و تناسب محوري را میان خالق و مخلوقات لحاظ می‌كند؛ بر اساس مفهوم تناسب، نه تنها ارزش، بلکه عقلانیت نیز تبیینی جدید می‌یابد که از آن با عنوان عقلانیت وجودی یا ارزشی یاد می‌شود. 🆔@meshkatnoor
💢عقده‌گشایی جماران از مصباح انقلاب! 🔹پایگاه خبری که رسالت اصلی خود را از یاد برده و مشغول حمایت از اصلاح‌طلبان است، بعد از امام، به بهانه سالگرد شهادت شهید بهشتی به شخصیت علامه مصباح یزدی رحمه الله علیهما روی آورد و در این راستا گفتگویی با وزیر اطلاعات دولت اصلاحات ترتیب داد. 🔹علی یونسی در این گفت‌وگو ضمن صحه گذاشتن بر مقام علمی آیت الله مصباح به انتقاد از شیوه تدریس و موضعگیری ایشان پرداخت و درباره رویکردشان نسبت به ورود طلاب در مسائل سیاسی در حوالی سال 53، اظهار داشت: «با این کار مخالف بود که طلاب به فعالیت‌های سیاسی وارد شوند. ایشان اعتقاد داشتند طلبه‌ای که وارد مبارزات سیاسی بشود ممکن است به زندان برود و در این ابتلایی که برای طلبه بوجود می‌آید ممکن است در زندان تحت تأثیر گروه‌های مارکسیستی قرار بگیرد و این مصلحت نیست.» 🔹سخنان جهت‌دار این چهره اصلاح‌طلب به افرادی که اطلاعی از سیره و زندگینامه این عالم انقلابی ندارند چنین القاء میکند که ایشان چهره‌ای مصلحت‌اندیش و غیرانقلابی بود که نقشی در مبارزات دوران انقلاب نداشت! 🔹علی یونسی در این مصاحبه با مصادره به مطلوب شهید بهشتی، سازوکارهای قانونی در کشور و عملکرد شورای نگهبان را زیر سؤال برد و در ضمن تمجید از شهید مطهری و بهشتی رحمه الله علیهما به سیاه‌نمایی نسبت به اوضاع کشور و تخریب چهره انقلابیون پرداخت! 🔹وزیر اطلاعات دولت اصلاحات درحالی نظر آیت الله شهید بهشتی را مخالف نظر علامه مصباح رحمه الله علیهما معرفی کرد که اختلاف‌نظر علمای انقلابی در زمینه‌های گوناگون امری پذیرفته‌شده و طبیعی است اما تضعیف روحیه و منش انقلابی در جامعه با سوء استفاده از گزاره‌های تاریخی توسط رسانه منتسب به امام(ره)، هیچ توجیهی ندارد و اقدامی غرض‌ورزانه است. 🔹به نظر میرسد ریشه این غرض‌ورزی‌ها را باید در تلاش انقلابی جریانات اصیل و مقابله جانانه این مبارز خستگی‌ناپذیر (علامه مصباح) در برابر لیبرال‌های خودباخته جستجو کرد؛ چراکه پیرو حقیقی خط امام، هرگز انحراف از آرمان‌های ایشان را برنمیتابد بلکه سکوت در برابر شیادان و مدعیان دروغین را بر خود حرام میداند. 🔹لازم به ذکر است مقابله علامه مصباح یزدی با تفکرات لیبرالی تا حدی بود که در دولت خاتمی پروژه‌ای تحت عنوان مصباح‌زدایی مطرح شد که ماجرای کشیدن کاریکاتور آیت الله مصباح و تحصن طلاب را در پی داشت و مصاحبه تهیه شده توسط به نوعی ادامه همان فعالیت‌ها است. 🔹واقعیت این است که آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی یكی از روحانیون فعال در نهضت امام خمینی(ره) شمرده میشود. گرچه تواضع ایشان در زمان حیات مانع از پاسخگویی به هجمه‌ها میشد. 🔹فعالیت‌های انقلابی ایشان از اوایل دهه 40 با انتشار نشریات "بعثت" و "انتقام" جنبه سیاسی به خود گرفت و از اواسط این دهه وارد فاز جدیدی شد؛ به طوریكه در این سال‌ها سوءظن ساواك و نیروهای اطلاعاتی را نسبت به خود برانگیخت و چندین بار توسط عناصر اطلاعاتی بازداشت شده و مورد بازجویی قرار گرفت. 🔹زمانیکه حجت الاسلام دعایی تحت تعقیب ساواک قرار گرفت این عالم برجسته انقلابی برای خروج وی از مرز برنامه‌ریزی کرد و مانع دستگیری او شد. در سالهای بعد از پیروزی انقلاب نیز حضور آیت الله مصباح در خط مقدم جبهه و همراهی ایشان با طلابی که از مؤسسه امام خمینی(ره) به جبهه اعزام میشدند نشان‌دهنده روحیه انقلابی و مبارزاتی این عالم زمان‌شناس است. رهبر معظم انقلاب این فقیه عزیز را منبع بی‌غل و غش معارف اسلامی و مدیری شایسته خواندند که همواره بر مدار حق بود. 🆔@meshkatnoor
💠 کتاب «درسنامه نقد معنویت های نوپدید» منتشر شد 🔸این اثر نوشته دکتر بهزاد حمیدیه به همت مؤسسه بوستان کتاب در 136 صفحه منتشر شد. 🔹در این اثر، تفاوت های مهم و بنیادین رقه های معنوی نوپدید با صوفیه و دیگر جریان‌های سنتی را در خواهید یافت. 🔸 کتاب «درسنامه نقد معنویت های نوپدید» شامل سه بخش «شناخت»، «چالش ها» و «معرفی معنویت اسلامی» می باشد و نویسنده در هر بخش مباحثی را به صورت درسنامه مورد بررسی قرار داده است. 🔹برخی از درسنامه های این کتاب بدین شرح است: «معنویت های نوپدید»، «سنخ شناسی»، «آشنایی مصداقی با معنویت های نوپدید»، «روش شناسی نقد معنویت های نوپدید(نقد اقناعی)»، «روش شناسی نقد معنویت های نوپدید(نقد نظری)»، «نقد منطقی»، «نقد فلسفی»، «نقد کلامی»، «نقد غایت شناختی»، «نقد اخلاقی»، «نقد اصول فقهی»، «نقد دین شناختی»، «نقد انسان شناختی و روان شناختی»، «نقد جامعه شناختی»، «نقد سیاسی»، «نقد علمی»، «نقد عرفانی»، معنویت اسلامی در زقابت»، «چیستی معنویت اسلامی». 🆔@meshkatnoor
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶 نشست ارزیابی معرفت شناختی « تجربه های نزدیک به مرگ» 🔶 جلسه دوم 🎙حجت الاسلام دکتر عبدالله محمدی ؛ عضو هیأت علمی موسسه حکمت و فلسفه ایران 🔶برگزار کننده: گروه فلسفه دین مجمع عالی حکمت 🆔@meshkatnoor
گاهی عقده گشایی ها و انگیزه های سیاسی و سیاست بازی تا حدی بر اندیشه و عمل برخی افراد حاکم می شود که تقوا و انصاف را کلا کنار می گذارند و به هر بهانه ای به اتهام زنی و لجن پراکنی نسبت به بزرگان می پردازند. کجا آیت الله مصباح به زینتی بودن رای مردم تصریح و یا اشاره کرده اند؟ تقسیم ارزش ها به ابزاری و استقلالی کجا و زینتی و هیچ انگاری ارزشها کجا... به راستی اگر ارزش رای مردم، به حاکمیت رسیدن عدل و دین باشد کم ارزشی است؟ اساسا ارزش خود حکومت دینی هم نسبت به اجرای عدالت و دین ارزش ابزاری است. اگر کسانی توان فهم اندیشه های بلندی همچون علامه مصباح را ندارند کاش حریم نگاه دارند و قلم جهل نفرسایند و بیش از این عرض خود نبرند. @MohamadRezaBagherzadeh
📡به نقل از سایت «یورونیوز»( سایت رسمی خبرگزاری اتحادیه اروپا) فقط ۷۱۹ نفر در یک استان کانادا در اثر گرما مرده اند ⚫️اگر این فاجعه در ایران اتفاق افتاده بود غربگرایان ایرانی و رسانه های غربی آن را نشانه ناکارآمدی نظام اسلامی و ضعف مدیریت ولایت فقیه اعلام می کردند 🔴 اما وقتی این فاجعه در کانادا( که دارای نظام لیبرال سرمایه داری و هم‌پیمان آمریکا است) اتفاق می افتاد نشانه هیچ چیزی نیست و فقط یک حادثه طبیعی است. 🆔@meshkatnoor
پویش مجازی مصباح عزیز در پی اهانت های اخیر برخی از افراد انقلابی نما به علامه مصباح رضوان الله علیه علاقه مندان با شرکت در این پویش تمجید های بی بدیل مقام معظم رهبری را از این عالم انقلابی با هشتگ در فضای مجازی منتشر کنند‌. 🆔@meshkatnoor
بسم الله الرحمن الرحیم دوستان و دشمنان در حق علامه استاد مصباح یزدی کوتاهی یا ستم کردند. برخی از دوستان ناآگاهانه تنها چهره سیاسی از وی نشان دادند و او را پدر معنوی حزبی خواندند. دشمنان هم آگاهانه به تخریب این دانشمند و حکیم برجسته معاصر پرداختند و جاهلان و بیماران ادامه دادند. اگر آیت الله مصباح یزدی در آلمان بود همچون کانت، حرمت تفلسف او نگه می داشتند و اگر در آمریکا بود، اندیشه او را معیار ایدئولوژی خود می ساختند. ای کاش شاگردانش به ترویج اندیشه حکمی او می پرداختند. اما استاد مصباح یزدی کیست؟ بنده از آغاز دهه شصت با معظم له آشنا شدم ابتدا مباحث معارف قرآن این قرآن شناس عمیق را استماع می کردم و سپس شرکت در جلسات وی در دزفول، که روشنگر اهل معرفت بود. اولین کتاب فلسفی که خواندم فلسفتنا شهید صدر بود که به توصیه معظم له درس هایشان را استماع کردم و ایشان متواضعانه اشکالات این مسکین را برطرف می کرد. این فقیر تا آخر عمر با برکت این مفسر حکیم، خوشه چین دانش او بود و ممکن نبود دیداری شود و درسی نیاموزد. علامه مصباح یزدی متفکری حکیم و نظریه پردازی دقیق بود. فلسفه را با روش استدلالی و معارف قرآن را با روش استظهاری و استنطاقی و تفقه را با روش اجتهادی بحث می کرد. «وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِن كُلِّ فِرْقَةٍ مِّنْهُمْ طَائِفَةٌ لِّيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ» حقا که این مجاهد علامه، نظریه پرداز در فلسفه اخلاق و علم النفس و هستی شناسی و معرفت شناسی و دین شناسی و فلسفه الاجتماع بود. وقتی توفیق دیدار حاصل می شد هویت متواضعانه و متعبدانه او نمایان بود. چقدر خوش می گذشت وقتی به ایشان در نماز اقتدا می کردم نماز ملکوتی آیت الله العظمی بهجت را تداعی داشت. رکوع و سجودش مملو از توجه بود.«إِنَّمَا یخْشَی اللّه مِنْ عِبَادِهِ الْعُلَمَاءُ». درس اخلاق استاد در دفتر مقام معظم رهبری، سیراب کننده اهل اخوت با مومنان بود «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ فَأَصْلِحُوا بَيْنَ أَخَوَيْكُمْ وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ». استاد مصباح یزدی ولایت مداری باورمند به مردم بود و نقش مردم در حکومت داری را حداکثری می دانست نقشی که مدعیان مردم داری نه در نظر و نه در عمل بدان اعتقاد نداشتند. ولایتمداری او هم با ولایتمداری سیاسیون متفاوت بود؛ واقعی و حقیقی و خالصانه، زیست ولایتمدار داشت. مرحوم‌ حکیم مصباح یزدی اهل تجارت نبود؛ اگر بود فقط با خدا بود و لذا اهل ذکر و نماز و انفاق و خشیت الهی بود. «رِجَالٌ لَّا تُلْهِيهِمْ تِجَارَةٌ وَلَا بَيْعٌ عَن ذِكْرِ اللَّهِ وَإِقَامِ الصَّلَاةِ وَإِيتَاءِ الزَّكَاةِ يَخَافُونَ يَوْمًا تَتَقَلَّبُ فِيهِ الْقُلُوبُ وَالْأَبْصَارُ» اسلام علامه مصباح، اسلام ناب محمدی و اسلام امام خمینی بود و همین بس است که هرچه متحجران و مرتجعان، تخریب و توهینش کنند؛ اما هیچ تخریبی و‌ توهینی، این حکیم نظریه پرداز را به حاشیه نمی راند. علامه مصباح یزدی همیشه در متن انقلاب زنده است. «الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ طُوبَىٰ لَهُمْ وَحُسْنُ مَآب» والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته عبدالحسین خسروپناه شاگرد علامه آیت الله مصباح یزدی ۱۳ تیر ۱۴۰۰ 🆔@meshkatnoor
✅ ارزش علم به معلوم است. وقتی معلوم، افعال و اسماء و اوصاف الهی است این‌گونه از علم نیز دانشی در قله محسوب خواهد شد و عالمان آن بر فراز این معرفت اند. ازجمله این عالمان است که به فراخور نیازهای عصر خود مجاهدت علمی کرده و بر تارک روزگار درخشیده به گونه ای که اعتراف دوست و دشمن را برانگیخته است. ارادت و تکریم آن مرحوم، احترام به ساحت علم و اخلاق، و توهین و تنزیل او، نکوهش ساحت دانش و ارزش ها است. ✍ جعفر علینقی مدیر موسسه کلامی احیاء
🔴پدران روحانی یا قاتلان حرفه‌ای؟! 🖊احمدحسین شریفی 🔶۱۵۴ سال قبل (از سال ۱۸۶۷) دولت کانادا با همکاری واتیکان و کلیسای کاتولیک، به منظور تعلیم و تربیت و آموزش انسانیت و صلح و محبت مسیحی! به کودکان بومی کانادا، اقدام به تأسیس ۱۵۰ مدرسه شبانه‌روزی کرد. این مدارس تا اواخر قرن بیستم هم مشغول به فعالیت بودند، آخرین مدرسه از این نوع مدارس تا سال ۱۹۹۶ وجود داشت! 🔶شیوه‌های تعلیم و تعلم پدران روحانی(!) و رهبران لیبرالی و مدافعان حقوق‌بشر کانادایی به این صورت بود که 1️⃣کودکان بومی را به زور از والدین خود جدا می‌کردند! [حدود ۱۵۰ هزار کودک را در طی این سالیان متمادی] و احتمالاً با این روش عملاً می‌خواستند اخلاق مدرن و معنویت محبت‌محور(!) مسیحی را به آنها آموزش دهند. 2️⃣به زور آنها را مجبور می‌کردند که به زبان انگلیسی حرف بزنند؛ هیچ کس حق نداشتند از زبان بومی خود استفاده کند! 3️⃣هر کودکی که به گونه‌ای دربرابر رفتار خشن و حیوانی پدران روحانی مسیحی (مدافعان صلح و محبت!) مقاومت می‌کرد، سرنوشتی جز ضرب و شتم و تجاوز جنسی و مرگی مظلومانه و قبری مخفیانه در انتظارش نبود. 4️⃣هر گونه ارتباطی میان کودکان و خانواده‌هایشان را قطع می‌کردند و اگر خانواده‌ای سراغ فرزند خود را می‌گرفت، پدر روحانی می‌آمد و با آرامشی معنوی می‌گفت: «متأسفانه فزرند شما از مدرسه فرار کرده است!» 🔶تاکنون در حفاری‌های محدودی که در کنار سه تا از آن ۱۵۰ مدرسه صورت گرفته است، گورهای دسته‌جمعی وحشتناکی مشتمل بر ۱۰۰۰ جسد از کودکان خردسال و مظلوم بومی پیدا شده است! برخی از کارشناسان تخمین زده‌اند که بیش از ۱۰ هزار نفر از کودکان بومی، قربانی حقوق‌بشر کانادایی و آموزش‌های محبت‌آمیز(!) پدران روحانی مسیحی شده‌اند. 🔶این نمونه‌ای کوچک از دروغ بزرگ جایگاه انسانیت و محبت در مدعیان لیبرالیسم و پدران روحانی مسیحیت انحرافی است. اینان قرن‌هاست که اسلام را به عنوان دین خشم و خشونت و زور؛ و مسیحیت را به عنوان دین محبت و عشق و انسانیت معرفی می‌کنند. 🔶به تعبیر نویسنده‌ای، تفاوت دین راستین و آیین‌‌های جعلی و دروغین و انحرافی همین است: با حفاری اماکن مذهبی و آموزشی مسلمین به آثار هنری و نفیس و هنرهای انسانی می‌رسیم و با حفاری اماکن مذهبی و آموزشی مسیحی و لیبرالی به گورهای دسته‌جمعی کودکان مظلوم و بی‌پناه و جمجمه‌های شکسته و استخوان‌های خردشده آنها! 🔶تصور کنید اگر یکی از این دست گورستان‌ها در کنار مسجدی از مساجد مسلمانان پیدا می‌شد، شاهد چه هجمه‌‌های سنگینی علیه اسلام و قرآن و پیامبر اعظم(ص) بودیم؟! @Ahmadhoseinsharifi 🆔@meshkatnoor
💠 سوال از محضر آیت الله العظمی سبحانی پیرامون تجربه های نزدیک به مرگ 💠سؤال: مدتی است بازار«حیات پس از مرگ» در مورد عده ای ازاشخاص بسیار داغ بوده وگزارش های گوناگون ازماورای این عالم مبنی برچگونگی زندگی برزخی ومشاهدات پس از مرگ درفضای مجازی ارایه می‌شود و تاثیرقابل ملاحظه ای در بینندگان داشته است؛ بسیاری از از افراد که لحظاتی جهان دیگر را مشاهده کرده اند میگویند: «آن عالم مملو از شادی وسروراست وخبری از آتش وعذاب ورنجی که می گفتند نیست، در حیات برزخی از دو ملک (نکیر ومنکر) و...دیگر اموری که در برخی آیات و روایات بدان شاره شده است خبری نیست! و حال آنکه سخن علماء نقل است ولی گزارش آن عده یک عینیت است وحقیقتی است ملموس! دراین رابطه جهت تنویر افکار وزدودن شبهات درخواست می‌شود پاسخی به صورت موجز ارایه شود: 💠💠💠 پاسخ استاد : بسمه تعالی با اهداء سلام: در مورد امور یاد شده بصورت مختصر مطالبی را از نظر خوانند گان محترم میگذرد اولاً: خروج روح این افراد از بدن صددرصد نیست و به اصطلاح شربت مرگ را ننوشیده‌اند بلکه به گونه‌ای مانند کسانی هستند که برای جراحی بیهوش می‌شوند هرچند ممکن است بیهوشی مرتبه ضعیف‌تر باشد، زیرا اگر مرگ آنان قطعی بود به این دنیا بازنمی‌گشتند، بازگشت به این دنیا پس از مرگ قطعی، جز در موارد اعجاز امکان‌پذیر نیست. ثانیاً: این گروه بخشی از عوالم را مشاهده کرده‌اند نه همه عوالم را؛ از این جهت، گزارش آنان که در آنجا که از عذاب و عتاب خبری نیست بی‌پایه است، و گزاره جزئی دلیل بر گزاره کلی نیست و به اصطلاح سالبه جزئیه دلیل بر سالبه کلیه نیست. ثالثاً : از کجا معلوم آنچه که آنان دیده‌اند واقعیت داشته و چه بسا مشاهدات آنان مخلوق نفس و روح آنان بوده چنانچه برای افراد بیمار این مشاهدات رخ می‌دهد، موضوعاتی را می‌بینند و از آنها خبر می‌دهند که واقعیت ندارد ولی آنان فکر می‌کنند دارای واقعیت است. رابعاً: روز قیامت هنوز رخ نداده است و تمام آن آثار گناه در روز قیامت تحقق می‌پذیرد. قرآن می‌فرماید: {اذا السماء انفطرت} تا جهان زیر رو نشده، کوهها به صورت گرد درنیامده ، قیامت برپا نمی‌شود. و تمام وعیدها مربوط به روز رستاخیز است. بنابراین روح روان آنان به آنجا راه نیافته است تا داوری کنند، که از عذاب و عقاب نیست. خامساً: اما در مورد انکار نکیر و منکر یادآور شدیم موت اینها قطعی نبوده به دلیل بازگشت آنان به این دنیا است و سؤال و جواب این دو فرشته از آن کسانی است که جان به جان آفرین بسپارند و به این جهان برنگردند. وبه دیگر سخن: سؤال و جواب این دو ملک در مورد مرگی است که بازگشت به دنیا نباشد، و این گروه به دنیا بازگشته‌اند. بر فرض صحت مدعای آنان، آنچه که برای بنده نقل شده است در میان مصاحبه کنندگان، کسانی بر خلاف این ادعا را مشاهده کرده‌اند و با صورت‌های حیوانات درنده روبرو شدند. 💠 تدوین و تنظیم از حجت الاسلام علیرضا سبحانی فرزند گرامی استاد 🆔@meshkatnoor
💠علامه مصباح و مخالفانش 🔹جریان در تاریخ معاصر ایران، همواره با در ستیز بوده‌اند؛ چه اینکه وقتی جنس اصل در بازار اندیشه و سیاست وجود داشته باشد، مردم بصیر ایران سراغ نمی روند. ریشه بسیاری از دشمنی‌های دیروز و امروز با اندیشه و شخصیت آیت‌الله مصباح را در همین مسئله باید جست. 🔹نهضت آزادی که بعد از افول جبهه ملی در اردیبهشت ۴۰ با اعلام وفاداری به آرمانهای ملیگراها و مصدق، تاسیس شد، در سالهای بعد همواره به عنوان آلترناتیو یا جنس بدلی دو جریان در کشور شناخته میشد؛ ۱. جریان مذهبی وابسته به روحانیت اصیل. ۲.جریان ملی گرایی که مورد اعتماد آمریکایی‌ها بود و خود آلترناتیو هیئت حاکمه تلقی میشد و درباره همواره از آنان به همین جهت هراس داشت. 🔹نهضتی ها در یک انشعاب متصل با جبهه ملی تشکیل شدند؛ اما با ظاهری مذهبی و ژست مبارزه با دربار! صدالبته تحرکات سیاسی آنان در دهه چهل را نمی‌توان نادیده گرفت اما این اقدامات تماما در چارچوب مبارزات پارلمانتاریستی بود؛ یعنی تلاش برای رفرم های سیاسی، در چارچوب حفظ اصل نظام فاسد پهلوی. 🔹نهضتی ها از ابتدای دهه چهل تلاش داشتند در صفوف روحانیت کنند؛ در بدو تاسیس تلاش کردند با امام خمینی (که بعد از ارتحال آیت‌الله بروجردی در زمره مراجع طراز اول قم شناخته می شد) دیدار داشته باشند؛ امام به احزاب سیاسی بود آنان را نپذیرفت؛ آقای خسروشاهی را واسطه کردند اما بی نتیجه ماند. بار دیگر به علامه طباطبایی متوسل شدند اما بازهم نتیجه مطلوب را نگرفتند. 🔹از دل نهضت از حدود ۴۴ تا ۴۹ سازمان مجاهدین خلق درآمد؛ بازهم با انشعاب متصل! بنیانگذاران اولیه سازمان، شاخه دانشجویی نهضت بودند. مجاهدینی ها مرید فکری بودند اما مشی سیاسی نهضت را برای مبارزه نمی پسندیدند و به مرام مسلحانه روی آوردند. روشی که امام از ابتدای نهضت مخالف آن بود؛ چه از سوی جریانهای اصیل مانند موتلفه باشد، یا از سوی تشکلهای التقاطی مانند مجاهدین. 🔹اعضای سازمان مجاهدین در ایران اعتماد برخی از روحانیان مبارز موجه را به دست آوردند. حمایت مالی از وجوهات شرعیه و استفاده از اعتبار معنوی روحانیت، موجب شد در کوتاه مدت به قدرتی بزرگ تبدیل شوند. فقط یک مانع بر سر راه داشتند و آن شخص امام بود. آنان دوبار برای مذاکره با امام و جلب اعتماد و حمایت ایشان به نجف رفتند ولی هر دوبار دست خالی برگشتند. در نجف عضو سازمان شده بود و تمام تلاشش را کرد برای جلب نظر امام اما بی نتیجه ماند و در نهایت چندین ماه با امام قهر کرد! سازمانی ها تاییدیه مکتوب از آقای طالقانی داشتند، تاییدیه هاشمی هم به دست ساواک افتاد و همین موجب زندانی شدنش شد. منتظری هم سال ۵۱ در نامه به امام، سازمان را تایید کرد. امام اما به این نامه ها توجهی نکرد؛ چون انحراف سازمان برایش واضح بود. 🔹شریعتی اما ابتدا در دهه سی، جزو جنبش سوسیالیستهای خداپرست بود. بعد از سفر به اروپا، در کنار ابراهیم یزدی و محمد نخشب، جزو جمع پنج نفره شاخه دانشجویی نهضت آزادی بود. بعد از ورود به ایران، قرائتی سوسیالیستی از اسلام ارائه داد که برای محافل سیاسی و مبارزاتی بسیار جذاب بود؛ از جمله مشتری های ثابت شریعتی، اعضای سازمان مجاهدین بودند. 🔹خروجی و نتیجه آثار شریعتی بعدا منجر به تشکیل گروهک مسلح شد! آنان مرحوم آیت‌الله شهید قاسم اسلامی را صرفا بخاطر نقد آثار شریعتی ترور کردند! فرقانیسم اسلامی که این روزها اعتدالیها برچسبش را نثار طیفی از انقلابیها می‌کنند، از دل آثار بازرگان و شریعتی درآمده است! ⭕️آیت‌الله مصباح از ابتدا با افکار التقاطی میانه ای نداشت؛ هرگز گروه های مبارز مسلحانه منحرف را تایید نکرد. از دهه۴۰ تا کنون همواره مورد غیض و غضب نحله های التقاطی بوده است. 🔻شبهات و شایعات و نارواگویی های بعد از ارتحال علامه مصباح را اگر ردیابی کنید، در اغلب موارد به همین کانون‌های فکری و سیاسی می رسید؛ از نهضتی ها و نوشریعتی ها تا نوفرقانی ها... انقلابی نماها همواره آدرس غلط می دهند! مراقب باشیم... @rozaneebefarda 🆔@meshkatnoor