eitaa logo
گروه کلام و فلسفه دین موسسه امام خمینی ره
3.1هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
768 ویدیو
280 فایل
اطلاع رسانی گروه کلام و فلسفه دین ارتباط با ادمین جهت تبادل اطلاعات . . @sahbayeandisheh. @Hasanusofian @javadgoli @Slmmv30
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰سخنی در باب تنجیم احکامی و طبی 🔷این روزها شاهد هستیم که در فضای مجازی ، از سویی خبر برگزاری دوره های مختلف آموزشی در عرصه طب تنجیمی و نجوم احکامی به وفور دیده می شود که مدعی تغییر سبک زندگی فردی و اجتماعی و مدیریت سلامتی انسانها بر اساس حرکت بروج و کواکب هستند و از سوی دیگر در طرف مقابل، برخی هم به صورت مطلق تاثیر کواکب و گردش زمین را در رفتار و کردار آدمیان، نفی و انکار می کنند. 🔸نگارنده این سطور هر دو حرکت را نادرست و دو سویه افراط و تفریط می داند . نه ترویج این مباحث درست است و نه نفی و انکار مطلق آنها صحیح و منطقی . ما باید امور زندگی و معیشتی خود را بر اساس تدبیر و توجه به علل و اسباب مادی و معنوی ساماندهی کنیم و اصل را بر اختیار و اراده صحیح مبتنی بر گزینش عقلانی و دینی بگذاریم و نه تکیه بر گردش افلاک و حرکت وضعی و انتقالی آنها . البته بدیهی است که نمی توان تاثیر اعدادی و نه ضروری زمان را بر کارهایمان منکر شویم . بدیهی است که در مصادیق این تاثیر اعدادی هم صرفا باید به ادله متقن عقلی و نقلی تکیه کرد . 🔸حضرت استاد جوادی آملی در پایان کتاب دل انگیز مفاتیح الحیات ، بابی را برای این بحث گشوده و مطالبی در خور و ذهن برانگیر طرح نموده اند که نقل برخی از آن عبارات از زبان آن حکیم متاله برای شاهد مدعا کفایت می کند. 🔸پیدایش زمان محصول وقوع کره زمین به طور خاص در قبال کره دیگر از منظومه سپهری است و اثر گذاری این مجموعه منسجم در یکدیگر و اثر پذیری آنها از یکدیگر کاملا محتمل است ؛ چه این که نسبت آنها با همه اشخاص و اشیا و افعال یکسان نبوده و نیست .... پس اگر دلیل نقلی معتبر نسبت به بعضی از این امور یاد شده وارد شد، نمی توان آن را مردود پنداشت... و لذا پذیرفتن همه جانبه یا رد کردن همه جانبه این امور ( تاثیر افلاک و نجوم) برهانی نیست و دلیلی ندارد . البته در همه این موارد تاثیر به عنوان سبب اعدادی و زمینه ساز است نه ایجابی و حتمی؛ زیرا موثر حقیقی خداست . ( مفاتیح الحیات ، ص 761) 🔸انسان و اوصاف و اخلاق و اعمال وی جزئی از نظام تکوین است و هرگز اجزای یک نظام عینی هماهنگ از هم گسیخته نبوده و بی ارتباط نیستند؛ بنابراین امکان تاثیر افعال انسان در برخی رخدادهای جهان عینی پذیرفتنی است ، چه این که امکان تاثیر حوادث خارحی در رفتار و گفتار و کردار انسان مطلبی است معقول . 🔸گاهی برخی زمان ها یا زمین ها بر اثر رخداد مبارک و مانا در آنها سهمی از برکت برده و سبب مادی و علت اعدادی دریافت فیض الهی یا صیانت از حوادث روزگار خواهند بود و چنین مطلب ممکنی برای تحقق نیازمند برهان عقلی یا دلیل نقلی معتبر است زیرا با هر کدام از این دو چراغ که حجت شرعی اند، می توان اثر مثبت یا منفی آن زمان یا زمین را ثابت کرد و در محدودة دلالت آن برهان یا این قرآن عمل نمود ( مفاتیح الحیات ، ص 762) ✍️ محمد جعفری
📌شهادت امام حسن(ع)، ۷ صفر یا ۲۸صفر؟ 📌۲۸ صفر چند سالی است که عده ای به تبعیت از سنت های مردم ، ۷صفر را در روز شهادت امام علیه السلام اعلام کرده و مراسم عزا می گیرند و حال آنکه قول مشهور و معتبر، شهادت آن حضرت در #۲۸صفر است. بنابراین، برای پاسخ به این نکته که دیدگاه آنان ضعیف است چند نکته قابل بررسی است: ✅بررسی اقوال: ◀️بسیاری از محدثان و مورخان قدیم و جدید شیعه، ۲۸ را ماه شهادت امام معرفی کرده اند. ◀️برای اولین بار مکی عاملی( معروف به شهید اول) از علمای قرن۸ نظریه #۷صفر را مطرح کرده است. در سند این روایت کسی وجود نداشته و عبارت قیل آمده است؛ ◀️گزارش دیگری که مستند آنان است، از کتابی با عنوان تواریخ الائمه الاثنی عشر، به یکی از علمای (۴ امامی) به نام بن ابراهیم رسی از علمای قرن۳ است. ◀️در بررسی های انجام شده، انتساب این روایت و این کتاب مختصر با عنوان موجز به قاسم درست نیست و ایشان قول خود را بدون سند آورده است. ◀️لازم به ذکر است که رسی متوفی 246قمری است. جالب آنکه قاسم، شهادت امام علیه السلام را در سال 260 بیان کرده است. اما وی در این تاریخ(260ق) زنده نبوده است تا امام را گزارش کند، پس چگونه تاریخ شهادت امام (ع) را نوشته است؟ ◀️لازم به ذکر است که بخش انتهایی کتاب یعنی زندگانی اهل بیت(ع) در نسخه قدیمی نیست و این بخش بعدها اضافه شده است. ◀️هیچ یک از علمای بزرگ شیعه همانند شیخ ، ، و دیگران گزارش 7 صفر را نقل نکرده اند و گویا چنین گزارشی نبوده یا اعتبار آن را نپذیرفته اند. بلکه همگی بر۲۸ صفر اتفاق دارند. ◀️گزارش نیز بر فرض پذیرش، بدون سند و است. یعنی گوینده آن مشخص نیست. لذا قابل اعتماد نیست. ◀️در منابع متقدم و معاصرشیعه، اخبار شهادت امام حسن(ع) ۲۸ صفر، مورد توجه بوده است چنانکه و قمی ۲۸ صفر را صحيح و معتبر می دانند. ◀️نکته دیگر آنکه منابعی چون اگرچه گزارش۷صفر را از شهید اول نقل کرده اند، اما گزارش ۲۸صفر را پذیرفته اند. 📌اما جالب آنکه در تعدادی از منابع تاربخی و حدیثی همانند: طبرسی در اعلام الوری، فتال نیشابوری در روضه الواعضین، فاضل حموی در انیس المومنين و شیهد اول در الدروس الشرعیه و شیخ عباس قمی در وقایع الایام، ۷صفر را روز امام علیه السلام نقل کرده اند. البته این روایت نیز بدون و است. 📌حال چگونه برخی روایت۷صفر درباره شهادت را از می پذیرند ولی روایت ولادت در۷صفر را از او نمی پذیرند و می گویند شاه دستور داده که روایت ولادت جعل شود، اما این روایت مال قبل از عصر ناصرالدین شاه است. 📚ر.ک. بررسی و نقد گزارشهاي تاریخ شهادت امام مجتبی علیه السلام، فصلنامه تاریخ اسلام، شماره ۳و۴، . 💠 : به نظر می رسد ۷صفر شهادت امام حسن نبوده و همان ۲۸ صفر صحیح بوده و میلاد امام کاظم(ع) نیز در ماه ذی الحجه است. 🆔@meshkatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 | اعتراف صادقانه مصطفی زمانی: «سینما لطافت انسانیتُ ازت می‌گیره»! «اون تنهایی که سراغ بازیگر میاد یا سراغ آدم مشهور میاد، سراغ هیچکی نمیاد، یک نوع انزواست...» 🔸نهایت یک سلبریتی، حس تنهایی است. اگر کسی خود را با دیگران تعریف کرد و دائما خواست در چشم باشد و تمجید دیگران را کسب کند، نهایت آن چیست؟ کرامت را باید با تقوا به دست آورد نه تأیید مردم. 🆔@meshkatnoor
✳️ سی و هفتمین شماره فصلنامه تخصصی علوم انسانی اسلامی صدرا منتشر شد 🔵 بررسی اندیشه‌های جامعه‌شناختی، روان‌شناختی، سیاسی، فلسفی، عرفانی، تفسیری و تمدنی حضرت علامه آیت‌الله مصباح یزدی(ره) 🔷 مدیر مسئول: جناب حجت الاسلام و المسلمین آقای دکتر رضا غلامی 🔶 سردبیر: آقای دکتر امیر سیاهپوش ✅ فهرست مطالب این شماره: 🔷 پرونده آشنایی با آثار علامه مصباح یزدی(ره) 🔷 پرونده عرفان از منظر علامه مصباح یزدی(ره) 🔷 پرونده علامه مصباح؛ فلسفه و علوم انسانی اسلامی 🔷 پرونده اندیشه قرآنی علامه مصباح یزدی(ره) 🔷 پرونده اندیشه سیاسی علامه مصباح یزدی(ره) 🔷 پرونده اندیشه های جامعه شناختی و روان شناختی علامه مصباح یزدی(ره) 🔷 پرونده فلسفه نظری تاریخ و تمدن از منظر علامه مصباح یزدی(ره) 🌐 اطلاعات بیشتر در👇👇👇 🌐 http://scih.ir/CCSVx 🆔@meshkatnoor
📸عکسنوشت... 🔺اگر طب اسلامی نداشته باشیم هیچ نقصی در دین اسلام نیست؛ چون... https://eitaa.com/joinchat/1642528771Cd4c62ac002 🆔@meshkatnoor
حضوری(بسیار محدود) و مجازی 📌موضوع عام: تاملات فلسفی در باب تجربیات بیرون از بدن 💠 موضوع خاص: تفاوت زمان و احساس زمانمندی در عوالم مختلف 5️⃣ نشست پنجم 🔰با ارائه: جناب آقای دکتر عباس جوارشکیان (مدیر گروه فلسفه دانشگاه فردوسی مشهد) ⏰زمان: ۵ شنبه، (۲۵ شهریور ۱۴۰۰) ساعت: ۱۰ صبح ✅ لایو اینستاگرام: Instagram.com/isin_ir مکان: شهید کاشانی 25، موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام ..🌿....🌿....🌿....🌿 🏫مراکز تخصصی آموزش فلسفه وکلام اسلامی نور حکمت رضوی و فقه و اصول امام رضا علیه السلام 🔰@nhrazavi 🏫موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام 🔰@isinir 🆔@meshkatnoor
🔖 | جوهر متافیزیک ✍️ 🔹 رساله دکتری پروفسور لگنهاوزن درباره یکی از مهمترین مباحث متافیزیک، یعنی بحث جوهر بوده است. 📖 کتاب 📍 برای تهیه این کتاب ارزشمند (https://poiict.ir/19103) کلیک کنید. 🆔 @iictchannel 🆔@meshkatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹برسد به دست کسانی که می گویند وضوی اهل سنت که پا را می شویند بهتر از وضوی شیعه ها است که پا را مسح می کنند. # نقد هتاکان قرآن # حسن آقا میری 🆔@meshkatnoor
◾️ اجتهاد روشنفکرانه شبستری ✍️ ▪️ مجتهد شبستری معتقد است، انقلاب مردم برای استقرار اسلام فقاهتی نبوده است. 📖 کتاب 📍 برای تهیه این کتاب (https://poiict.ir/19068) کلیک کنید. 🆔@meshkatnoor
AUD-20210913-WA0044.mp3
8.49M
🎤 دکتر ابوالفضل ساجدي ( استاد تمام گروه فلسفه دین موسسه امام خمینی) 🔴 نقد قرآن، تئوريزه و ترويج اباحيگري و نفي عمل به احكام وحياني در سخنان دكتر سروش 2️⃣ ☘️☘️، (42)☘️☘️ 🔹 به گفته آقاي سروش: 99 درصد احكام قرآن به درد زمان ما نمي خورد چون عَرَضي دين است نه ذاتي آن. 🔹 مهمترين معيار وي براي تفكيك ميان ذاتي و عرضي در دين چيست؟ شرطيات كاذبه المقدم 👈🏼 توضيح اين معيار و پاسخ آن را در اين جلسه مي شنويد. 📚 براي توضيح بيشتر رجوع كنيد به: فصل (زبان قوم) در كتاب: زبان قرآن با نگاهي به چالشهاي كلامي تفسير، نشر سازمان سمت 🔸 درسگفتارهاي "زبان قرآن" در جامعه الزهراء ارائه و توسط اين مركز به صورت فايل صوتي و تصويري تهيه و تدوين شده است. Eitaa.com/Sajedi_ir/ 🆔@meshkatnoor
elahirad_Default_1629906895.mp3
5.21M
🔈 صوت نشست تبیین مبانی اندیشه اسلامی ✅ موضوع: 🔻معرفت دینی نظام مند آری یاخیر؟ 🔹 ملاک ها و معیارها 🔰 ارائه توسط استاد: حجت الاسلام و المسلمين دكتر الهی راد ( عضو هیات علمی گره کلام و فلسفه دین موسسه امام خمینی) 👈 زمان : ٢٢ مردادماه @Elahirad_ir 🆔@meshkatnoor
تشکیک در واکسیناسیون مبنای عقلایی ندارد آیت‌الله «رجبی» رئیس موسسه امام خمینی: 🔹همه اعضای موسسه طبق برنامه واکسن دریافت کرده‌اند. 🔹تزریق واکسن مطابق با قواعد عقلی و دینی است، تشکیک در واکسیناسیون مبنایی عقلایی ندارد. 🔸علامه مصباح نظر واحد پزشکی را حجت شرعی می دانست. @TasnimNews 🆔@meshkatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔵 چرا به جای رفع نیاز فقرا ، این همه هزینه برای زیارت می نماییم ؟ 🔸پاسخ را از زبان استاد مطهری بشنوید. 🆔@meshkatnoor
🔰به مناسبت درگذشت مرحوم استاد محمد رضا حکیمی 🔷نقد عقل خودبنیاد دینی (4) 🔸در بخشهای قبل گفتیم که مرحوم آقای حکیمی و مکتب تفکیک تاکید بر عقل برآمده از دین دارد؛ سوالی جدی در این جا رُخ می نُماید که وقتی قرآن کفار، مشرکان و منکران را به تعقل دعوت می نماید، این روش تعقلی آیا باید در خود قرآن دنبال شود یا خارج از آن؟ اگر در خود قرآن باید دنبال شود، که این دوری روشن است و اساسا زمنیه دیالوگ و تفاهم را از بین می برد! 🔸اگر مراد روش عقلانی بین الاذهانی و مرتکز در فطرت و هویت انسانی ماست، که با ادعای روش مستقل قرآنی حکیمی سازگاری نخواهد داشت!!! حال اگر کسی در مقام دفاع از سخن تفکیکی ها، از عقل فطری سخن بگوید که همه انسانها واجد آن هستند، این نکته ای است که دقیقا ما را به سمت روشهای مشترک عقلانی سوق می دهد که منطق و فلسفه از آن دم می زنند یعنی این که بر اساس بدیهیات عقلی، به سمت نظریات جهش پیدا کنیم. 🔸 آقای حکیمی تفکیک دین از فلسفه و عرفان را به دو دلیل مستند می نماید: الف) جدایی روشها ب) جدایی و عدم همخوانی محتوا. جدایی روشهای فهم بشر، امری است پذیرفته اما به هیچ وجه به عدم ارتباط خروجیها منجر نمی شود. طبعا همه این معارف در صدد کشف و نیل به واقعند و لذا ما باید نگاهی منظومه ای به واقعیت داشته باشیم که روشهای مختلف علوم هر کدام ، ما را به بخشی از قطعات این پازل می رساند. 🔸اما در بخش جدایی محتوا، دو معنا می تواند مورد نظر باشد. الف) قرآن ، کتاب فلسفه و عرفان نیست و لذا نوع ادبیات و مباحثی که در این سه رویکرد معرفتی مطرح می شود ، با هم یکسان نیست. این سخن کاملا صحیح و پذیرفته است. ب) محتوای این سه کتاب ربطی به هم ندارند. این سخن کاملا مردود است زیرا مضاف بر اشتراک فی الجمله برخی مباحث، فهم مضامین بخشهای متعددی از آیات و روایات، مبتنی بر فهم و مبانی عقلانی بیرونی است و در غیر این صورت ما به یک نحوه ایمان گرایی اسلامی خواهیم رسید . 📌بخش اول این نوشته 👈👈https://eitaa.com/meshkatnoor/3491 📌بخش دوم این نوشته 👈👈 https://eitaa.com/meshkatnoor/3498 📌بخش سوم این نوشته 👈👈https://eitaa.com/meshkatnoor/3511 ✍️ محمد جعفری
💠مرکز مطالعات و پاسخ‌گویی به شبهات (حوزه های علمیه) به صورت مجازی برگزار می‌کند: 🔵 نشست علمی مجازی «اعتبارسنجی احادیث طبی» 🔰 با حضور: 🎤 حجت الاسلام والمسلمین سعید باقری 🎤 جناب آقای دکتر غلامرضا نورمحمدی 🔰 دبیر علمی نشست: 🎤 حجت الاسلام و المسلمین حسن رضا رضایی ⏰زمان: پنج شنبه ۱ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰ الی ۱۲ 📺 پخش زنده از طریق سایت پاسخ تی وی از طریق لینک زیر: ►pasokh.tv 🆔@meshkatnoor
29.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹پاسخ حجت الاسلام و المسلمین دکتر جباری از اساتید برجسته حوزه به برخی مطالب حسن آقا میری و دعوت وی به گفتگو و مناظره 🔹حسن آقا میری در آخرین اظهار نظرهای عجیبش به تمسخر وضو به سبک اهل بیت و قرآن پرداخته و وضوی اهل سنت را بهتر از وضوی شیعه دانسته بود . 🔸لطفا نشر حداکثری بدهید . 🆔@meshkatnoor
⛔️ تبلیغ خودکشی توسط آقامیری حسن آقامیری: 🔻(طرف میاد میگه:) آگه یکی خودکشی کنه خدا صاف می‌برش جهنم. تو چی می دونی؟ البته آگه یکی مثل تو خدا باشه، همه رو می‌فرستی جهنم. ولی خدا مثل ما نیست خدا بنده هاش رو درک می کنه. 🔻ما خدا نیستیم. پاشیم از جای خدا. پاشو باباجون! تو رو چه به خدایی کردن! 🔻بله! اونی که خودکشی می کنه کم لطفیه! بی معرفتیه! حالا یکی گرفتار بی معرفتی شد، ولش می‌کنیم؟ نه ولش نمی‌کنیم. ولی بچه‌ها بی معرفت نباشیم. قشنگ نیست. ✍🏻 آقامیری، این روحانی خلع لباس شده با سخنانش، کسانی که می‌خواهند خودکشی کنند را تشویق کرده و می‌گوید نگران عذاب خدا نباشید، خدا بخشنده است. حتی اگر خودکشی کنید خدا می‌بخشد. و جهنمی در کار نیست. ♨️ بسیاری از مردم در کوران مشکلات،حوادث و فشارهای عصبی ، بخاطر حرمت خودکشی و ترس از جهنم از این عمل خودداری می کنند، اما آقامیری این حرام یا ترس را ساده جلوه می دهد. ♨️ مگر امام صادق (ع) نفرمود:« من قتل نفسه متعمدا فهو فی نار جهنم خالدا فیها. هر کس عمداً خودکشی کند، همیشه در آتش دوزخ خواهد بود.» ♨️ مدت هاست آقامیری غیر قابل کنترل و در همه مسائل اظهار نظر می کند بدون اینکه تبعات سخنانش را در نظر بگیرد. 👈🏻 گویا آقای عسل فروش دارد با جان برخی جوانان نا امید بازی می‌کند، مسئولین هم در خواب غفلت فرو رفته‌اند. آقایان! دریابید این ماجرا را.... 🆔@Andyshedini 🆔@meshkatnoor
✳️ سیزدهمین جشنواره بین المللی فارابی 🔷 ویژه تحقیقات علوم انسانی و اسلامی ✅ آثار پژوهشی شامل: 🔶 کتاب 🔶 رساله دکترا 🔶 پایان نامه ارشد 📚 که در سه سال گذشته انجام شده است (ابتدای فروردین 1397 تا آخر اسفند 1399) 🗓 آخرین مهلت ثبت آثار: 10 آبان ماه 1400 ✅ اطلاعات بیشتر👇 🌐 www.farabiaward.ir 🆔@meshkatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 دکتر ناصر رفیعی: تفکرات آقامیری را برای جوانان از داعش خطرناک تر می دانم. 🆔@meshkatnoor
📢 دوره دین شناسی شناختی 📢 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عليرضا قائمی نیا ⏳ مهلت ثبت نام: شنبه 10 مهر 1400 💡 آغاز دوره: یکشنبه 11 مهر 1400 📑 10 جلسه مباحث این دوره جلسه اول، کلیات و مفاهیم مرتبط (علوم شناختی و دین‌شناسی شناختی/دین شناختی/مطالعات شناختی دین/الهیات شناختی/ ۱۱ مهرماه ۱۴۰۰ جلسه دوم،جایگاه عصب‌شناسی در مطالعات شناختی دین/ ۱۴مهرماه ۱۴۰۰ جلسه سوم، مسایل محوری: رویکردها به دین و مساله منشا دین/ ۱۸مهرماه ۱۴۰۰ ‌ جلسه چهارم، مفهوم خدا و بیولوژی مغز/ ۲۰ مهرماه ۱۴۰۰ ‌ جلسه پنجم، تجربه دینی و مغز معنوی/ ۲۱ مهرماه ۱۴۰۰ ‌ جلسه ششم، مناسک دینی و نورون‌های آیینه‌ای/۲۵ مهرماه ۱۴۰۰ جلسه هفتم، نوروتئولوژی(۱)/ ۲۷ مهرماه ۱۴۰۰ جلسه هشتم، ‌نوروتئولوژی (۲)/ ۴ آبان‌ماه ۱۴۰۰ جلسه نهم، استعاره مفهومی و مفهوم و صفات خدا (۱)/۵ آبان ماه ۱۴۰۰ جلسه دهم، ‌ استعاره مفهومی و مفهوم و صفات خدا (۲)/ ۹ آبان‌ماه ۱۴۰۰ برای اطلاعات بیشتر: www.hikmat-ins.ir/?p=4104 🆔@meshkatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️ آیا با گریه کردن برای حضرت اباعبدالله حق الناس بخشیده می‌شود؟یا اینکه بتوان در آخرت این گریه ها را با حق الناس معامله کرد؟ @hashtagdin @meshkatnoor
حضوری(بسیار محدود) و مجازی 📌موضوع عام: تاملات فلسفی در باب تجربیات بیرون از بدن 💠 موضوع خاص: تجربه وحدت و کثرت وجود 6️⃣ نشست ششم 🔰با ارائه: جناب آقای دکتر عباس جوارشکیان (مدیر گروه فلسفه دانشگاه فردوسی مشهد) ⏰زمان: ۵ شنبه، ( 1 مهر ۱۴۰۰) ساعت: 12 ✅لینک وبینار : https://nhr.lms2.hozehkh.com/ws/neshst00-07-01 ✅ لایو اینستاگرام: Instagram.com/isin_ir @meshkatnoor
📸ببینید| این عکس یکی از دردناکترین و در عین حال حماسی‌ترین لحظات فکه، ماجرای است که ٣٠٠ نفر از نیروهایش درون یک به محاصرۀ عراقی ها در می‌آیند آنها چند روز با تکیه بر ايمان خود به ادامه می‌دهند و به مرور همگی توسط آتش دشمن و یا عطش مفرط به شهادت می‌ﺭﺳﻨﺪ. ◽️ ساعات آخر بیسیمچی گردان، ‏همت را خواست، حاجی پای بیسیم آمد صدای ضعیفی را از آن سوی خط شنید که می‌گوید: 🏴 احمد رفت، حسین هم رفت، باطری بی‌سیم دارد تمام می‌شود ‎عراقي ها عنقریب می‌آیند تا ما را خلاص کنند، من هم خداحافظی می‌کنم از قول ما به ‎امام بگویید همانطور که فرمودید ‎حسين وار‎ مقاومت کردیم، ﻣﺎﻧﺪﻳﻢ و ﺗﺎ ﺁﺧﺮ ایستادیم.... 🖊 این وعدہ خداست ڪہ حق النــــــاس را نمے بخشد! 🔺 خـــــــون شهدا است 📎هفته گرامی باد. @meshkatnoor