eitaa logo
گروه کلام و فلسفه دین موسسه امام خمینی ره
3.1هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
761 ویدیو
276 فایل
اطلاع رسانی گروه کلام و فلسفه دین ارتباط با ادمین جهت تبادل اطلاعات . . @sahbayeandisheh. @Hasanusofian @javadgoli @Slmmv30
مشاهده در ایتا
دانلود
🏴 انا لله و انا الیه راجعون روح بلند عبد صالح خدا، حکیم متأله، عارف واصل و علامه ذوالفنون؛ حضرت آیت الله حسن زاده آملی به ملکوت اعلی پیوست. سلام علیه یوم ولد و یوم یموت و یوم یبعث حیا
پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت آیت‌الله حسن‌زاده‌آملی 🔹با تأسف خبر درگذشت عالم ربّانی و سالک توحیدی، آیةالله آقای حسن‌زاده‌ی آملی رحمةالله‌علیه را دریافت کردم. این روحانی دانشمند و ذوفنون از جمله‌ی چهره‌های نادر و فاخری بود که نمونه‌های معدودی از آنان در هر دوره، چشم و دل آشنایان را می‌نوازد و توأماً دانش و معرفت و عقل و دل آنان را بهره‌مند می‌سازد. 🔹نوشته‌ها و منشأت این بزرگوار منبع پر فیضی برای دوستداران معارف و لطائف بوده و خواهد بود ان‌شاءالله. اینجانب به همه‌ی دوستان و شاگردان و ارادتمندان ایشان بویژه به مردم مؤمن و انقلابی آمل و جوانان مشتاقی که مجذوب مواضع انقلابی و خلقیات والای انسانی آن مرحوم بودند تسلیت عرض می‌کنم و رحمت و مغفرت و علو درجات ایشان را از خداوند متعال مسألت می‌نمایم. 🆔@meshkatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🖼 | نور نجات 🔹 رهبر انقلاب: اين جمله‌اى كه از رسول اكرم صلوةالله‌عليه‌واله نقل شده كه فرمودند «إنَّ الحُسَينَ مِصباحُ الهُدى و سَفينَةُالنَّجاة» - يعنى حسين چراغ هدايت و كشتى نجات است - مال همه‌ى زمانهاست... امروز سفينه‌ى نجات بودن حسين‌بن‌على عليه‌السلام از صد سال پيش و پانصد سال پيش بيشتر است. امروز كه مى‌گويم يعنى عصر نهضت و انقلاب، روزى كه ياد حسين‌بن‌على ناگهان مثل يك شب‌چراغ جهانتاب بر آسمان دنيا، بر سقف فلک درخشيدن گرفت. ۱۳۶۴/۷/۲ 🆔@meshkatnoor
◼️ پیام تسلیت مجمع عالی حکمت اسلامی بمناسبت ارتحال حضرت آیت الله علامه حسن زاده آملی @hekmateislami 🆔@meshkatnoor
✳️شاید چند سال پیش حسن آقامیری حتی درخواب هم نمیدید که روزی در اکثر محافل دینی و غیر دینی، موافقان و مخالفان با هیجان از او سخن بگویند و او به پشتگرمی دنبال‌کنندگان میلیونی خود، هر روز نغمه‌ای ناساز ساز کند. آخر کسی با یک استعداد متوسط چگونه در میان انبوه فضلا و منبریان زبردست نقل مجالس شده است؟! 👈«آقامیری‌ها» محصول تلاش خود نیستند، بلکه نتیجه فرعی کنش کنشگران مدیریتی، فرهنگی و اجتماعی هستند.👇 1️⃣امروزه فضای مجازیِ «رها»، فضای مناسبی برای ارضای حس شهرت‌طلبی هر فرد کم‌مایه و بی‌مایه است، اما ساده‌انگاری است فضای مجازی را «مدیریت‌ناشده» بدانیم، فقط کافی است توجه گردانندگان را به خود جلب کنید. براستی چرا در برخی از پیام‌رسان‌ها هر پیامی درباره «سردار دلها» به شدت سانسور می‌شود، ولی دخترکی با قروفرها و رفتارهای سخیف و زننده دنبال‌کنندگان زیادی را به خود مشغول کرده؟! 2️⃣شاید آقامیری «رگ خواب» جوانان را خوب شناخته یا به او شناساندند، با وجود این، متولیان امر تبلیغ چقدر در شناساندن رگ خواب مخاطبان کوشیده‌اند؟ چقدر محتوای تبلیغی با نیازهای امروزی هماهنگ است؟ آیا کم توجهی مبلغان دینی به «اسلام رحمانی» باعث گرایش به یاوه گویی‌های آقا میری نشده است؟ 3️⃣گاه نوع برخورد نامناسب دستمایه بزرگ شدن کوتوله‌ها می‌شود؛ هنوز هم نوع برخورد با «آقامیری‌ها» مسئله است، آیا نباید تصمیمی کارشناسی با حضور کارشناسان دینی، فضای مجازی و قضایی در برخورد با آقامیری‌ها گرفت؟ آقامیری هم روزی به تاریخ خواهد پیوست، لکن چه راهکاری برای مواجهۀ کارشناسانه با «آقامیری‌ها»، «سروش‌ها» و ... داریم؟ آیا تجارب گذشته که گاه صدمات جبران‌ناپذیری در پی داشته نتوانسته ما را ... . ✍️ حجت الاسلام دکتر قلی پور 🆔@meshkatnoor
🔰 بعد رحلت جانسوز علامه_حسن_زاده_آملی ،عده ای که یک خط عرفان نخوانده اند و از مدت ها قبل به لجن پراکنی علیه ایشان مشغول بوده اند، اکنون فرصتی برای بازگشایی عقده هایشان مهیا دیده اند یک نمونه را در سوال بالا می بینید که چطور خواسته اند با این تقابل ، حرف علامه را مخالف روایات جلوه دهند 👌 جواب استاد طاهرزاده به شبهه مطرح شده درباره مخالفت حرف علامه حسن زاده درباره روئیدن گیاه جرجیر در قعر جهنم با روایت امام کاظم (ع) که فرمودند احمق هست کسی که چنین حرفی بزند.👆👆 🔰 در تصویر سمت راست، عکسی از کتاب شرح فصوص الحکم جناب قیصری آورده ایم تا مشاهده کنید که این جمله درباره جرجیر، حرف ابن عربی هست ، و علامه حسن زاده ، فقط ترجمه کرده اند ⬅️ مخالفین علامه حسن زاده دست خودشان را خوب رو کرده اند و فرق بین نظر یک فرد و ترجمه جمله فرد دیگر را نمی دانند!!!! 🆔@meshkatnoor
◾️ چالش‌هایی که کرونا به وجود آورد ▫️طی دو سال گذشته در جریان و تزریق واکسن، جامعه با چند دیدگاه مواجه شده است. ▫️گروه اول: این گروه كه از گروه‌های مخالف وجود کرونا و تزریق واکسن هستند؛ معتقدند: بیماری کرونا و تزریق واکسن جهت پیشگیری از این بیماری با آن‌ها ناسازگار است. ▫️گروه دوم جريان هستند كه در هر موضوعی به مقابله با نظام برمی‌خیزند. این جریان برای دستیابی به اهداف خود، از به عنوان یک استفاده می‌کنند و دین را به عنوان یک امر غیر معقول و تعبدی به جامعه تحمیل می‌کنند. ▫️گروه سوم برخي از طرفداران هستند كه از واژه طب اسلامی برای تعریف خود استفاده می‌کنند. این گروه بارها در مقاطع مختلف گفته‌اند به طب جديد و آکادمی اعتمادی ندارند. آن‌ها ادعای بزرگی می‌کنند و معتقدند که درمان فقط در طب اسلامي است. ▫️: در برابر این چهار گروه، باید گفت: در ، كه مبتنی بر و مشاهده است باید به این حوزه رجوع کرده و به بایدها و نبایدهای آن‌ها، پاي‌بند بود. اين است که پذیرفته‌اند و به همین دلیل آن‌ها به این روش عمل می‌کنند. لذا معتقدیم که این رفتار عقلایی در مقام عمل برای ما نیز شرعا ایجاد می‌کند و مخالفت با آن از هیچ حجیتی شرعا و عقلا بهره‌مند نیست. 📌لینک pdf مقاله:👇 http://dpfqom.ir/system/files/files/Kovid14000624.pdf 🆔@meshkatnoor