eitaa logo
مدرسه مضمار ؛ تشکیلات اسلامی
16.8هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
319 ویدیو
178 فایل
إنَّ الیومَ #المضمار و غَداً السِّباق امروز روز #تمرین و فردا روز مسابقه است. خطبه ۲۸ نهج‌البلاغه وبسایت: Mezmar.ir ارتباط با پشتیبانی: @Mezmar_ir_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
📚 🔻معرفی کتاب🔻 جای خالی عباس (نوشته ی علی اصغر علوی) مروری بر رفتارهای تشکیلاتی حضرت عباس علیه السلام 🗂 تشکیلات اسلامی مِضمار 🔰 مبانیِ تخصصی تربیت تشکیلاتی ☑️ eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
🚩 عباس به مثابه نقش نه شخص! ابوالفضل ایفاگر نقشی است که در «داستان عباس» نمودار می شود. نقشی که در هر سازمان و نظام و نهاد و تشکیلاتی حیاتی و لازم است. شخصیت حضرت عباس در کربلا تنها یک «شخص» نیست بلکه یک «نقش» است حتى اگر حسین هم باشی - به عنوان رهبر در آن جایگاه- نیازمند حضور عباس هستی. ❓عباس کیست و نقشش چیست که نظام بی او فرو خواهد ریخت؟ (ترجمه جمله امام به او که اگر بروی سپاهم از هم خواهد پاشید: «إِذَا مَضَيتَ تَفَرَّقَ عَسگری») عباس نقشی دارد که حتی حسین ع هم نمیتواند انجام دهد. پس در نبود او کربلا دچار اختلال میشود و نه تنها سپاه حسین بلکه حتی خود حسین هم بی او فرو خواهد ریخت. نقش حسین با عباس تمام میشود و الا قامتش خواهد شکست. 📿 برای فهم نقش عباس باید وظایف او مورد بررسی قرار گیرد. عباس دارای نقشی است که امام از آن به عنوان «عامل انسجام گروه» نام می برد و محصول خود را در نظام سپاه نشان میدهد چنان که در نبودش سپاه از هم می پاشد: «تَفَرَّقَ عَسگری»؛ عباس به منزله «نخ تسبیح» برای دانه های افراد سپاه است. سؤال بعد آن است که این انسجام چگونه انجام می پذیرد؟ برای فهم این نقش کلیدی بررسی یک نقش کلیدی دیگر در کنار این نقش مهم می نماید که امام در فقدان او نیز می شکند و آن شخصیت حبیب بن مظاهر است. 💬 شاید با توجه به این دو شخصیت پاسخ به سؤال قدری راحت تر شود، چه خصوصیت مشترکی در این دو شخصیت است که که قوامِ قامت نقش رهبرند و نبودشان عامل فروریختن نظام و سازماندهی خواهد شد؟ ↔️ تعبیر (انکسار) در مورد امام حسین در مقاتل بعد از شهادت این دو شخصیت آمده است: «لَمّا وَقَعَ حَبيب عَلَى الأَرضِ بَانَ الإِنكِسار... الآنَ إِنكَسَرَ ظَهرى ...» بررسی نقش این دو شخصیت در کربلا این پاسخ را خواهم داد: «تشکیلات سازی» و مهم ترین رفتار این دو بزرگوار برای تحقق این مهم «گفتمان سازی» بین اصحاب و حتی غیر اصحاب است، به خصوص در شب و روز عاشورا تا آن جا که دو خیمه در شب عاشورا شلوغ ترین خیمه ها و محل تجمع اصحاب بود خیمه حضرت عباس و حبيب. 🔀خیمه این دو بزرگوار محل اجتماع و تمرکز نیروها و مرجع دلگرمی - و به تعبیر قرآنی: تواصی بوده است. این همان نقشی است که عباس را عباس کرده است و حبیب را حبيب. نقشی که به پشتوانه دین شناسی و فهم عمیق این دو از دین تقویت می شود. 📖 برشی از کتاب جای خالی عباس نوشته ی سیدعلی اصغر علوی 🗂 تشکیلات اسلامی مِضمار 🔰 مبانیِ تخصصی تربیت تشکیلاتی ☑️ eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
-1164632318_-669754630.mp3
9.29M
📻 بشنوید ☀️ ۳ نقش مهم امام سجاد علیه السلام در دوران ۲۵۰ سال امامت 🗂 تشکیلات اسلامی مِضمار 🔰 مبانیِ تخصصی تربیت تشکیلاتی ☑️ eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
برای رویکرد تشکیلاتی امام سجاد بهتر است ابتدا زمان شروع دوره چهارم امامت؛ یعنی زمانه ی پس از قیام عاشورا را مورد بررسی قرار دهیم 🚩 از دوره امام سجاد علیه السلام دوره و فصل چهارم امامت شروع میشود. در این فصل، کاری که مورد نظر است، دو چیز است؛ ♨️ یکی این است که مبانی فکری و ایدئولوژیکی اسلام، که بر اثر طول زمان و تغییر شکل جامعه اسلامی به جامعه طبقاتی جاهلی و بر اثر حکومت ممتد بنی امیه و پیش از بنی امیه آن کسانی که پدران فکری بنی امیه بودند – رو به فراموشی گذاشته است، احیا شود. ⚠️اصول جهان بینی اسلام و ایدئولوژی ،اسلام در میان مردم دارد فراموش میشود؛ آن مساواتی که در اسلام وجود دارد، آن عدل مطلقی که در جامعه اسلامی منظور شده است آن حالت توجه اخروي توأم با تلاش دنیوی که در متن اسلام مقرر شده است آن ارزش و کرامتی که برای انسان در منطق اسلام معین گشته است، آن ارزشهای اصیل دستِ اول اسلامی دارد فراموش میشود،اسلام هم در معارف و هم در فروع دین یعنی در مقررات حقوقی - و هم در اخلاقیات یک چیز دیگری شده است و دارد می شود. ❗️از طرفی اصول اسلام فراموش میشود از طرف دیگر اصول ضد اسلامی دارد تزریق میشود و توسعه پیدا میکند عبدالملک مروان عقیده به جبر را ترویج میکند و مردم را جبری مسلک بار می آورد؛ برای اینکه بتواند بر مردم آسان حکومت کند و آنچه را که میخواهد در میان مردم به جا بیاورد نیروی مقاومتی در میان مسلمانها جلوی او را نگیرد و مانع کار او نشود، اراده و اختیار را که از اصول اسلامی است از مردم بگیرد. عقیده به جبر را و اینکه مردم مختار نیستند را هرچه خدا بخواهد همان واقع خواهد شد بدون اینکه اراده انسانها در آن تأثیری بگذارد - ترویج میکرد . ( قسمت اول) 📖 برشی از کتاب انسان ۲۵۰ ساله ، حلقه سوم 🗂 تشکیلات اسلامی مِضمار 🔰 مبانیِ تخصصی تربیت تشکیلاتی ☑️ eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
♨️ « تحلیل نو » 🔍 ارائه ی تحلیل های تشکیلاتی شما کنشگران و مجموعه داران سراسر کشور ⏳ قرار ما؛ هر هفته شنبه ها ارسال متن مورد بررسی شما برای تحلیل در کانال پایگاه مضمار 🎁با جایزه ی ۲ میلیون ریالی هفتگی به پربازدیدترین و دقیق ترین تحلیل تشکیلاتی هفته [ اعلام تحلیل برتر جمعه ی هر هفته ] 📥تحلیل های تشکیلاتی خود از متن هفته را در قالب متن، صوت یا کلیپ به آیدی زیر ارسال کنید @Mezmar_ir_admin 🗂 تشکیلات اسلامی مِضمار 🔰 مبانیِ تخصصی تربیت تشکیلاتی ☑️ eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
دعوت به قیام برای خدا (تاریخی‌ترین سند مبارزاتی امام خمینی).pdf
76.5K
🌀 🌀 📺 حضرت امام خمینی (قدس سر) در 15 اردیبهشت ماه سال 1323 هجری شمسی در سن چهل و دو سالگی، اولین بیانیه سیاسی خود را صادر کرد. 📄 در این بیانیه، حضرت امام (قدس سره) ضمن بررسی و تحلیل اوضاع گذشته، حال و آینده مردم، قیام برای خدا را تنها راه اصلاح جهان عنوان کرده که آن، فلسفه بعثت همه انبیای الهی بوده است. 👤شما همراهان می توانید تحلیل های خود را از این سند بصورت متن، صوت یا کلیپ برای ما ارسال کنید 🎁 باز ارسال تحلیل های خود را می توانید در کانال پایگاه مضمار دنبال کرده، همچنین 🔦پربازدیدترین و 💯دقیقترین تحلیل از نگاه اساتید ، بعنوان تحلیل برتر در جمعه ی هر هفته منتخب و اعلام میگردد. 📥ارسال به آیدی زیر @Mezmar_ir_admin 🗂 تشکیلات اسلامی مِضمار 🔰 مبانیِ تخصصی تربیت تشکیلاتی ☑️ eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 | حرکت تشکیلاتی از زبان شهید خرازی ⭕️ اگر در برابر سختی ها و مشکلات مسیر هدف تشکیلات و‌ ماموریت مان احساس درد و سختی داشتیم یعنی ما روحیه موحدانه در حرکت خود نداریم! ⭕️ اگر در مسیر ماموریت ها در برابر کمبود امکانات، گلایه مندی و ماندن در خلا ها را در پیش گرفتیم آن وقت است که شکست خورده ایم! این یعنی سستی ما! هر جا کمبود امکانات بود موظفیم خودمان به سراغ رفع آن کمبود برویم و راهی پیدا کنیم تا اینکه باری بر روی تشکیلات ایجاد کنیم ⭕️ دشمن همه جبهه ای ما در جریان فرهنگی و اقتصادی کشور ، دشمن همه ی ما است، مبارزه با دشمنان اسلام مرز بندی ندارد و محصور به هر تشکیلات نیست بلکه در صورت داشتن فرصت ، تشکیلات ما هم موظف به همراهی و کمک است. 🗂 تشکیلات اسلامی مِضمار 🔰 مبانیِ تخصصی تربیت تشکیلاتی ☑️ eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
تحلیل قیام لله.docx
14.4K
🔖 تحلیل های تشکیلاتی ارسالی شما 👤 سرکار خانم فاطمه محسنی 🌀 🗂 تشکیلات اسلامی مِضمار 🔰 مبانیِ تخصصی تربیت تشکیلاتی ☑️ eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
🔖 تحلیل های تشکیلاتی ارسالی شما 👤 محمد حسن خاصی از مازندران ✍ شروع بینانیه با آیه قل انما اعظکم ... که بیانگر مقدم بودن حرکت تشکیلاتی و جمعی بر حرکت فردی برای خداست.در واقع تنها حرکت و جریانی که نجات دهنده بشیریت است قیام برای خداست و هیچ قیام دیگری مورد قبول نیست.عامل بدبختی مسلمانان جهان ترک قیام برای خدا و یا قیام برای نفس است.قیامی که خالصانه برای خدا نباشد فقط باعث بدتر شدن اوضاع میشود.یکی از لازمه های قیام برای خدا گذشتن از منافع شخصی و ارجعیت دادن اسلام و منافع امت اسلامی است.فکر کردن به منافع شخصی باعث میشود که تصمیمات با روکش تشکیلاتی ولی در جهت منافع فردی صورت بگیرد که حتی میتواند منافع جمع را به نفع خود مصادره کند. یکی دیگر از لازمه های قیام برای خدا حرکت تشکیلاتی و عدم تفرقه است.دینداری باید تشکیلاتی باشد و اعضای تشکیلات اسلامی باید باهم ارتباط مستمر داشته و همیشه آماده باشند تا توان خود را در راه خدا به کار گیرند. تفرقه و عدم اتحاد باعث میشود انسان های بی ارزش و بی مقدار بر ملت های مسلمان حاکم شده و ظرفیت هایی که باید در خدمت اسلام قرار گیرد را تسلیم دشمنان کنند. در آخر حضرت امام با اشاره به آیه ۱۰۰ سوره نسا این مفهوم را به مخاطب میرسانند که عمل به تکلیف و حرکت برای خدا هرچند کم باشد اجر و ثواب و سعادت ابدی و بی تفاوتی و عدم قیام،گرفتاری در دنیا و آخرت را به همراه دارد. 🌀 🗂 تشکیلات اسلامی مِضمار 🔰 مبانیِ تخصصی تربیت تشکیلاتی ☑️ eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
☀️ پایه گذاری تشکیلات شیعی روش برخورد با دستگاه حاکم 🔰بنده برنامه ای را که امام سجاد صلوات الله علیه در طول مدت زندگیشان تعقیب کردند، در مدت سی و پنج سال ،امامت در چند جمله خلاصه کردم دلیلی هم که بر این جملات ،دارم غالباً از گفته های خود امام سجاد است. 1⃣ روابط امام با دستگاه خلافت، 2⃣ روابط امام و کیفیت عمل امام روی عامه مردم، 3⃣ کیفیت عمل امام با شیعیان خاص، 4⃣ کیفیت عمل امام با امثال محمد بن شهاب ، 5⃣ و عمل کلی امام در فضای جامعه اسلامی. 💢 بنابراین روش امام سجاد صلوات الله علیه با دستگاه خلافت این طوری بود؛ نه خشونت میکرد برای خاطر اینکه این خشونت خلیفه را نسبت به این بزرگوار بیدار و حساس میکرد و آن کار اساسی و بنیادی و عمیقی که لازم بوده امام انجام بدهد تعطیل میماند؛ و نه در مقابل خلیفه به کیفیت و نحوه ای عمل میکرد که این موجب ضعف و زبونی و ذلت و خواری و خفّت آن بزرگوار باشد. بلکه در جای مناسب، در وقت لازم آن سخن تندی را که به تعبیر عبدالملک مروان سنگ را و صخره را می شکافد، از زبان آن حضرت صادر میشد و بر جای خود واقع میشد این رفتار امام که یک رفتار میانه ای بود، نه سازش با دستگاه خلافت بود و نه جنگ رویاروی؛ نه گرایش بود به قدرتهای سیاسی زمان و نه جبهه گیری واضح و بارز تا ابد برای انجام کارهای بنیادی در زمانهای خاص، لازم بوده و هست. (قسمت دوم) 📖 برشی از کتاب انسان ۲۵۰ ساله ، حلقه سوم 🗂 تشکیلات اسلامی مِضمار 🔰 مبانیِ تخصصی تربیت تشکیلاتی ☑️ eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽امام موسی صدر | تشکیلات‌وسازماندهی 🔘 ما اگر امروز عمل دسته جمعی نداشته باشیم کلاهمان پس معرکه است که هست. برای اینکه همه چیز منظم و تشکیلاتی و سازمانی است شما دست روی یک جا بگذارید که تنها راه بروند. بی سازمان راه بروند. بی تشکیلات راه بروند یا تک روی کنند، نمی توانید پیدا کنید. 🗂 تشکیلات اسلامی مِضمار 🔰 مبانیِ تخصصی تربیت تشکیلاتی ☑️ eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
🌾سوره آل عمران، آیه ۲۰۰ يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَ صابِرُوا وَ رابِطُوا وَ اتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُون اى اهل ايمان در كار دين صبور باشيد و يكديگر را به صبر و مقاومت سفارش كنيد و مهيا و مراقب كار دشمن بوده و خدا ترس باشيد، باشد كه پيروز و رستگار گردید. ✍ جامعه اسلامی اول باید صبرکند، بعد باید این صبر گفتمان قالب جامعه بشود به این معنا که هر يك صبر خود را به صبر ديگرى تكيه دهد چون باعث مى‏شود كه تك تك افراد نيروى يكديگر را به هم وصل كنند و همه نيروها يكى شود. این دو مفهوم یکی در مقام فردی و یکی در مقام اجتماعی است . «وَ رابِطُوا» مرابطه از نظر معنا اعم از مصابره است، چون مصابره عبارت بود از وصل كردن نيروى مقاومت افراد جامعه در برابر شدائد و مرابطه عبارت است از همين وصل كردن نيروها، اما نه تنها نيروى مقاومت در برابر شدائد، بلكه همه نيروها و كارها، در جميع شؤون زندگى دينى، چه در حال شدت و چه در حال رخا و خوشى . به تعبیر دیگر جامعه اسلامی ابتدا باید تک تک افرادش صبر کنند، سپس این صبر را گفتمانی فراگیر در جامعه کنند و بعد با هم رابطه برقرار کنند. سلسله مباحث 🗂 تشکیلات اسلامی مِضمار 🔰 مبانیِ تخصصی تربیت تشکیلاتی ☑️ eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
اگر نسبت به این دو راهبرد در نقشه جنگ نرم تشکل های ما غفلت شود،ضربه ی سختی خواهیم خورد! 🔦دشمن دو هدف رابه نظرما در جنگ نرم دنبال میکند،دشمن در این جنگ نرم دو حرکت را انجام میدهد: ☝️یکی این است که این زنجیره‌ی تواصی به حق و به صبر را قطع کند ✌️دوّم اینکه حقایق را وارونه نشان بدهدکه تبلیغات فراوانی هم دارندکه حقایق عالم را راحت بعکس وبدروغ وارونه نشان بدهند. 📌اما اینکه رشته‌ی تواصی به حق و صبررا در بین مؤمنان قطع کند،جریان تواصی را قطع کنند،چیز خطرناکی است؛[اینکه]کاری کنند که مؤمنین به یکدیگر توصیه نکنند،همدیگررا حفظ نکنند، به یکدیگر امید ندهند؛اگر قطع این جریان، بریده شدن جریان تواصی در جامعه اتّفاق بیفتد،خیلی خطرناک است.این موجب میشودکه انسانها احساس تنهایی کنند، احساس نومیدی کنند و اراده‌ها ضعیف بشود، امیدها کمرنگ بشود،جرئت اقدام از دست برود. وقتی تواصی نبود،این اتّفاقات می‌افتد؛ و طبعاً وقتی اینجور شد،امیدها کم شد و جرئتها کم شد و اراده‌ها ضعیف شد،قهراً هدفهای عالی و متعالی بتدریج ازدسترس دور میشود وکمرنگ میشود ودست‌نیافتنی به نظر میرسد و به دست فراموشی سپرده میشود؛که این افسران جنگ نرم ما نبایداجازه بدهند این اتّفاق بیفتد. 📌کار دوم‌شان را هم که گفتیم وارونه‌نمایی حقیقت است،دروغ‌گویی درباب حقیقت. این‌‌قدر هم با جرات و قاطعیت این دروغ را می‌گویند که هر کسی گوش کند،خیال می‌کند که این راست می‌گوید.خیلی خونسرد و محکم و قاطع حقیقت را۱۸۰درجه وارونه نشان می‌دهند. 🗂 تشکیلات اسلامی مِضمار 🔰 مبانیِ تخصصی تربیت تشکیلاتی ☑️ eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
💡 [قسمت ۱] ☑️ انتشارات علمی از سنجه های پیشرفت علم و نشان دهنده ی توان علمی کشورها به ویژه در دو سده گذشته بوده است. از این رو، سیاستگذاران علم به پردازش شمار و چگونگی انتشارات علمی پرداخته و برنامه های گوناگونی را برای پیشرفت در این زمینه در دستور کار گذارده اند. ابزارهای گوناگونی نیز درست شده اند تا این شما و چگونگی و کامیابی سیاستهای علمی را بسنجند. ⬅️ برخی از این ابزارها تا اندازه ای در گستره جهانی پذیرفته شده اند و بسیاری از مؤسسه ها و کشورها آنها را برای سنجش خود در برابر دیگران به کار می برند نمایه های استنادی از این ابزارها هستند که در ارزیابی های علم‌سنجی از آنها بهره ی بسیار می برند نمایه های استنادی نوشته های علمی و دانشگاهی را به زبانهای گوناگون از سراسر جهان گردآوری و نمایه میکنند. 🌐 ”وب آوساینس“ (واس)، ”اسکوپوس“ و ”گوگل اسکالر“ از کلیدی ترین نمایه نامه ها هستند که پذیرشی فراگیر یافته اند. 📌 در نمودار بالا روند سالانه مستندات علمی منتشر شده در ایران از سال ۱۹۹۶ (۱۳۷۵ شمسی) نشان داده شده است مطابق این نمودار روند تولید علم در دو دهه گذشته با شتاب بالایی صعودی بوده است. تعداد مستندات علمی ایران از ۸۵۱ مورد در سال ۱۹۹۶ (۱۳۷۵ شمسی) به ۷۷۳۴۶ مورد در سال ۲۰۲۱ ۱۴۰۱ شمسی) رسیده که رشد ۹۱ برابری را در طول ۲۵ سال نشان میدهد. www.scimagojr.com 🗂 تشکیلات اسلامی مِضمار 🔰 مبانیِ تخصصی تربیت تشکیلاتی ☑️ eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
🔻شما ارسال کردید🔻 👤 ارسالی اقای مهدی افروخته از گلپایگان 🗂 تشکیلات اسلامی مِضمار 🔰 مبانیِ تخصصی تربیت تشکیلاتی ☑️ eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
📚 برشی از کتاب خودت رو جمع کن! [مروری بر بایسته های تربیت تشکیلاتی] ♨️ (قسمت اول) 🔻 دو الگوی تربیت آدم تشکیلاتی 🔻 ✍ به نظر می رسد که ما باید در دو لایه الگوی فوق را طراحی کنیم و به اجرا بگذاریم: در لایه اول، با عنایت به ایده آل لایه اول، تلاش کنیم تا برای وضع موجود، طراحی عملیاتی و زودبازده داشته باشیم و در لایه دوم برای وضع مطلوب و آرمانی خود برنامه ریزی کنیم. بر این مبنا میتوان از دو الگو برای تربیت آدم تشکیلاتی یادکرد؛ ↙️ الگوی اول، از تولد انسان آغاز میشود و حاکی از مسیری است که چگونه یک نفر از اول زندگی خود با طی فراز و فرودهای بسیار میتواند تشکیلاتی تربیت شود. ↙️ الگوی دوم، تربیت افرادی است که هم اکنون در سمت های مدیریتی مشغول کار هستند بهترین مثال برای فهم این دو الگوی تربیتی، استعاره مربی فوتبال است که با دو رویکرد میتواند تیمش را تقویت کند ؛ - رویکرد اول این است که به باشگاه های دیگر برود بازیکنهای قوی را انتخاب کند و تیم خود را شکل دهد. - دومین رویکرد این است که مدرسه فوتبالی راه اندازی کند و در یک سیر تربیتی بلندمدت، فوتبالیستهای ایده آلی که مدنظر دارد را تربیت کند بدیهی است که رویکرد دوم بسیار طولانی است ولی اگر استعدادها درست شناسایی شوند، ثمر بخش تر از رویکرد اول است. این دو رویکرد قابل تعمیم به دو الگوی مطرح شده در بالاست؛ در مورد افراد تشکیلاتی نیز گاهی اوقات از افرادی که قبلاً تربیت شده اند، استفاده میشود در این حالت ما صرفاً می خواهیم از تجارب و شخصیت تشکیلاتی آنها استفاده کنیم و برخی اوقات با شناسایی نوجوانان با استعدادهای تشکیلاتی و تربیت آنها به عنوان نیروهای تشکیلاتی آینده تیم سازی کنیم. 🏷 شما می توانید نسخه ی الکترونیک این کتاب را در اپلیکیشن طاقچه تهیه کنید. 📖 🗂 تشکیلات اسلامی مِضمار 🔰 مبانیِ تخصصی تربیت تشکیلاتی ☑️ eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
📌 برنامه‌ریزی تشکیلاتی 🎙اگر یک تشکیلاتى به وجود آمد امّا هدف روشنى نداشت، یا هدف داشت لکن برنامه‌ریزى براى رفتن به سمت آن هدف انجام نگرفت، و تشکیلات بیکار ماند، به خودىِ خود، تشکیلات از هم خواهد پاشید. اگر هم بماند، صورت بی‌جانى است؛ خاصیّت تشکّل انسانى این است. هدف را محدّد کنید، مشخّص کنید که میخواهید چه‌کار کنید. «بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضاى مجمع نمایندگان طلّاب و فضلاى حوزه‌ی علمیّه‌ی قم» ۱۳۸۶/۰۹/۰۷ 🗂 تشکیلات اسلامی مِضمار 🔰 مبانیِ تخصصی تربیت تشکیلاتی ☑️ eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
🌾 سوره بقره، آیات ۲ تا ۲۰ 🌾 در این آیات جامعه را به سه دسته تقسیم می کند ؛ به این صورت که 🔻چهار آیه اول مربوط به متقین، 🔻دو آیه در مورد کافران 🔻و سیزده آیه در مورد منافقین است. 👈 این دسته بندی نشان می دهد که اولا هرگاه می خواهید کار تشکیلاتی کنید باید توان تقسیم بندی مخاطبین رو داشته باشید و آنها را باید با توجه به آرمان مورد نظرتان دسته بندی کنید؛ 👈ثانیا ویژگی هر کدام از این مخاطبین را هم باید بدانید 👈و ثالثا این ویژگی ها را به اعضای تیم خود بگویید. پس ابتدا باید مخاطبین را دسته بندی کنیم؛ یا این فرد با ماست یا با ما نیست و اگر با ما نیست دو دسته می شود یا با ما کاری ندارد یا مخالف ماست که این در مجموع سه دسته مخاطب برای ما می شود. در تاریخ این دسته بندی را می بینید که جایی طرف ابوموسی اشعری است و کاری به امیرالمومنین ندارد و جایی دیگر اشعث است که مدام سنگ اندازی می کند و با منافقین همکاری دارد. آیه می گوید که این طور نباشد که فقط در دلتان این ها را بدانید بلکه رسم اینها را باید بیان کنید و شاخص هم اهداف سازمان و اهداف تشکیلاتی شماست که در این راستا دسته بندی معنا دارد. اگر یک نفر منتقد رهبر تشکیلات است رهبر تشکیلات حق ندارد او را محروم کند ولی اگر با اهداف تشکیلات ناسازگار است می تواند او را محروم کند. 👈نکته چهارم در مورد منافقین است که تعداد زیادتری آیه در مورد اینها صحبت می کند. به این دلیل که متقین تقریبا معلوم است چه کسانی هستند: «الَّذينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ سَيَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمنُ وُدًّا» یعنی یک رابطه دوستی بینشان برقرار است، کافران هم چنین حالی دارند، ولی در مورد منافقین این گونه نیست. منافقین ویژگی شان این است که «وَ مِنَ النَّاسِ مَن يَقُولُ ءَامَنَّا بِاللَّهِ وَ بِالْيَوْمِ الاَخِرِ»، در اهداف سازمان با تو اعلام آمادگی می کنند درحالی که بعد از اتمام جلسه متوجه می شوید که نیتشان با تشکیلات نیست «يَقُولُ ءَامَنَّا بِاللَّهِ وَ بِالْيَوْمِ الاْخِرِ وَ مَا هُم بِمُؤْمِنِينَ». 👤 🗂 تشکیلات اسلامی مِضمار 🔰 مبانیِ تخصصی تربیت تشکیلاتی ☑️ eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
مدرسه مضمار ؛ تشکیلات اسلامی
📚 برشی از کتاب عَرصه عَرضه عُرضه [چرایی و چیستی کارتشکیلاتی] ♨️ (قسمت اول) « شرط وجود عقل در
📚 برشی از کتاب عَرصه عَرضه عُرضه [چرایی و چیستی کارتشکیلاتی] ♨️ (قسمت دوم) 🎯 باید توجه داشته باشیم زمانی یک تشکیلات به یگان رزم تبدیل میشود که اولاً خرمشهر ( به عنوان مثال برای یک نقطۀ هدف ) و نقطهٔ هدفی که جبهه برای خود ترسیم کرده است، به خوبی برای تشکیلات ترسیم و جانمایی شود؛ یعنی ایجاد بین تشکیلات و جبهه؛ ثانیاً برای رسیدن به هدف، نقشه جامعی وجود داشته باشد که نقش یگانهای مختلف را به خوبی تعریف کرده باشد و بتواند آنها را در میدان رزم بر اساس همان نقشه راهبری کند ما در عرصه های مختلف اقتصادی، فرهنگی و.... خرمشهرهای هدف متعدد و متفاوتی داریم که باید آنها را به خوبی شناخته و برای آزادسازی هر یک نقشه متناسب طراحی کنیم. ❌ مادامی که خرمشهرها مشخص نیست شکل گیری یگان رزم نیز برای مجاهدان چندان ضروری جلوه نمیکند و اتحاد و همبستگی که برای شکل گیری یگانها نیاز داریم تأمین نخواهد شد. اما زمانی که خرمشهرها در عرصه های مختلف به خوبی تبیین شده ،باشد گروههای مردمی خود به خود حول محور آزادسازی آنها جمع شده و با طراحی و برنامه ریزی اقدام به نبرد با دشمن به صورت یگانی و سازماندهی شده میکنند. 🚩زمانی که خرمشهرهای هر عرصه مشخص شد باید توجه کرد که آزادسازی هر خرمشهر نیز طراحی مجزا نیروی متخصص و مجزا و آموزش مجزا می خواهد؛ مثلاً در عرصه فرهنگی آموزشهایی که برای نیروها لازم است غیر از عرصه اقتصادی است. یا طرحی که در عرصه اقتصادی برای آزادسازی یکی از خرمشهرها طراحی میشود دیگر در آزادسازی خرمشهر فرهنگی به کار نمی آید عملیات اقتصادی، نیاز به سواد اقتصادی، مهارت اقتصادی و نیروی اقتصادی دارد و نمیتوان از کسی که در این زمینه آموزش ندیده یا تخصص ندارد، استفاده کرد. 🏷 شما می توانید نسخه فیزیکی این کتاب را از طریق سایت زیر تهیه کنید emtedadedanesh.ir همچنین نسخه ی الکترونیک در اپلیکیشن طاقچه در دسترس می باشد. 🔹 🗂 تشکیلات اسلامی مِضمار 🔰 مبانیِ تخصصی تربیت تشکیلاتی ☑️ eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
🎙 آیت الله مصباح یزدی 💎 مقیاس ما ولایت است؛ چون اصل ارزش ما دین است. جامعه ما کشته‌ها داد، فداکاری‌ها کرد، زندان‌ها رفت، شکنجه‌ها دید، کسانی مثل آیت‌الله سعیدی رضوان‌الله‌علیه سال‌ها زیر شکنجه بودند و حتی زیر شکنجه شهید شدند، تا دین زنده بماند. این‌ها به دنبال پیشرفت اقتصادی یا رفاه اجتماعی خود را فدا نکردند. در وصیت‌نامه‌ کدام شهید آمده است که من برای پیشرفت اقتصاد شهید شدم؟! در کدام وصیت‌نامه نیامده که ما برای اسلام و برای ولایت شهید شدیم؟ ⚖ اگر مقیاس ما این است، باید به کسی که بیشتر به ولایت پایبند است علاقه داشته باشیم و با کسی که بیشتر با این مقام ضدیت می‌کند _ چه از داخل و چه از خارج _ بیشتر مخالفت کنیم. ⬅️ البته فعالیت اجتماعی در جهت تقویت این محور، نیاز به کار جمعی، تشکیلات و نظم دارد، اما مواظب باشیم در دام بروکراسی نیفتیم. به اندازه ضرورت و به اندازه‌ای که توان فعالیت داریم هر چه اقتضای نظم است رعایت کنیم، اما اگر زیاده‌روی کنیم مثل این‌ است که سفره بزرگی با انواع بشقاب‌ها، قاشق و چنگال‌های متعدد و ظرف‌های متنوع بگذاریم، اما از غذا خبری نباشد. این دو باید متناسب با هم باشد. 🗂 تشکیلات اسلامی مِضمار 🔰 مبانیِ تخصصی تربیت تشکیلاتی ☑️ eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
📚 🔻🔻تشکیلات بهشتی🔻🔻 « نوشته ی محسن ذوالفقاری » 💡بایدها و نباید‌های یک تشکیلات مطلوب. اما چه تشکیلاتی؟ اگر با شیوه تشکیل یک تشکیلات خوب آشنا نیستید، نقاط ضعف و آفت‌های کشنده آن را نمی‌دانید، معیاری هم برای ارزیابی تشکیلات انقلابی خود ندارید، باید از کسی کمک بگیرید که الگوی کار تشکیلاتی است؛ مانند شهید آیت‌الله دکتر بهشتی. 📺 شهید بهشتی، ماه‌ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷، بنابر تجربه چندین‌وچندساله‌ای که در زمینهٔ فعالیت‌های اجتماعی-سیاسی داشت؛ضرورت کار تشکیلاتی و ایجاد تشکلی اسلامی را احساس کرد و سرانجام بعد از موافقت امام خمینی (ق) در ۲۹ بهمن ۱۳۵۹ به‌همراه تعدادی دیگر از همفکران خود تشکلی به نام «حزب جمهوری اسلامی» تأسیس کرد. 📖با این کتاب می‌توانید به دورانی بروید که ایشان برای اولین‌بار یادآور ضرورت وجود تشکل‌های اسلامی شدند، مجموعه‌ای کوتاه و موثر از توصیه‌های ایشان برای هرنوع کار تشکیلاتی ، 💬 در این کتاب می‌خوانید چطور شهید آیت‌الله دکتر بهشتی، در فهم اهمیت، جایگاه و نقش تشکیلات در حرکت به‌سمت جامعه‌ای که آرمان‌های مردم در آن تبلور پیدا می‌کند از دیگران بسیار جلوتر بوده‌اند. 🔖 فصل های این کتاب: • چیستی و جایگاه تشکیلات • اصول تشکیلات شامل سه اصل اساسی تشکیلات • باید های تشکیلات • اهداف تشکیلات • رهبر و مسئول تشکیلات؛ جایگاه ، ویژگی ها و وظایف • اعضای تشکیلات؛ وظایف و رسالت ها • آسیب شناسی تشکیلات 🗂 تشکیلات اسلامی مِضمار 🔰 مبانیِ تخصصی تربیت تشکیلاتی ☑️ http://eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
پدیده ای که در انتظار آن هستیم.mp3
3.04M
📻 🔻آن پدیده ای که همگان در انتظار آن هستیم چیست و چگونه؟ 🗂 تشکیلات اسلامی مِضمار 🔰 مبانیِ تخصصی تربیت تشکیلاتی ☑️ eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یه عیدی ویژه ی غیر قابل تکرار برای همه برای خرید کتابها هدیه به شما 🎉📚 تا فردا شب 😎👌 کتابهای : آزادی وارونه |کارخودشونه|گیرپاژ پیشنهاد ویژه کاروانهای راهیان نور دانشجویی‌: کتاب آزادی وارونه بسیار برای پک فرهنگی مناسبه و چندین دانشگاه هم سفارش گرفتند ، هم محتوای مناسب، هم کاربردی و مفید برای اردوهای راهیان نور✅👌 آیدی خرید کتاب با تخفیف ایام عید : @Azadi_varone 🗂 تشکیلات اسلامی مِضمار 🔰 مبانیِ تخصصی تربیت تشکیلاتی ☑️ eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
🎙آیت الله مصباح یزدی 📌 درابتدای انقلاب،کسانی از روی حسن نیت کوشیدند که حزب به‌وجود بیاورند..،که بدون شک خالص‌ترین نیت‌ها را داشتند.امام(ره)نیز تأییدی کردندو یک بار فرمودند:اگر حزب نیز تشکیل می‌دهید حزب جمهوری باشد. ⛔️بالاخره کار حزب دراثر همان تقلید ازسنت‌های غربی به آن‌جا رسید که خود امام دستور انحلال آن را دادند؛البته باز احزاب دیگری تشکیل شد واز آن‌جا که بنای مربی این نیست که همه چیز فراگیر را دریک قالب تنگ قرار بدهد،امام آن‌ها رانفی نکرد. 📌 مقام معظم رهبری نیز درهمین فرمایشات اخیرکه در اجلاس خبرگان داشتند،تأکید فرمودند که خیلی با احزاب و امثال آن موافق نیستند. 📎منظور این است که این قالب حزب که از سنت‌های غربی اقتباس شده است،انسان را درمحدودیت‌هایی قرار می‌دهد. 📎اولا از رشد بسیاری از افراد جلوگیری می‌کند؛چون هنوز وارد حزب نشده‌اند، با ما همکاری نمی‌کنند. 📎دوم این‌که آن‌هایی که وارد حزب شد‌ه‌اند،مجبورند طبق چارچوبه‌‌ای که از بالا به پایین به آن‌ها دستور داده می‌شود، حرکت کنند..هرکسی باید خودش رشدکند و وظیفه‌اش را بفهمد و درکارش حجت داشته باشد؛البته کسانی که تجربه و تخصص بیشتری دارند،می‌توانند آگاهی‌ها و مشورت‌های بیشتر و بهتری بدهند وافراد به قول آن‌ها بیشتراطمینان پیدا کنند؛اما به هر حال هر کس هر کاری می‌کند بایدخودش مسئول آن باشدو خودش برای آن حجت داشته باشد که این کار من درست است.تنها مسئولیت در مقابل شورای مرکزی نیست،مسئولیت در برابر خداست. 🗂 تشکیلات اسلامی مِضمار 🔰 مبانیِ تخصصی تربیت تشکیلاتی ☑️ eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5