#عاشقانه_های_مطهری
🔰 #سخن نماینده روح است؛
#سخن هرکس به همان دنیایی
تعلق دارد که روح گویندهاش به آنجا تعلق دارد.
🆔 @Hvasl_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ابعاد شکست اخیر صهیونیست ها و چرایی جبران ناپذیر بودن آن ...
گفتگوی علی علیزاده با علی عبدی کارشناس مسائل فلسطین و اسرائیل
📺 youtu.be/DYnprAmd86A
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶🔸🔶
➖ شهوترانی با انسان و جامعه چه میکند؟
#💬 شهید مرتضی مطهری:
🔹شرافت و شهامت و شجاعت روح در همه كس رشد نمىكند. عزّت و آزادگى و عدالتخواهى و خيرخواه بشر بودن در همه كس رشد ندارد. در انسان شهوتران و عيّاش، اينها رو به زبونى و فرسودگى مىروند؛ در انسان از خود گذشته و از تن رهيده رشد مىكنند.
🔸و لذا در آنجا كه انسان به شهوت و عيش و نوش گراييده است، همه سجاياى انسانى مرده است و انسان در لجن سيّئات اخلاقى فرو رفته است و بدان سبب جامعه و انسانها در راه سقوط مىافتند.
🔹اولياى حقّ حتّى از بسيارى از لذّات مباح چشم مىپوشيدند و از گرفتارى در لذّات حلال نيز پرهيز داشتند، زيرا مىدانستند آنجا كه انسان پاىبند لذّت شد تعالى روح از او گرفته مىشود چه رسد به آنجا كه پاىبند گناه باشد.
# علل گرایش به مادّیگری - صفحه ۱۷۷(با تلخیص)
☸ آرشیو سخنان کمتر شنیده شده ی بزرگان انقلاب در کانال 🔸دهه پنجم🔸 برای # بازخوانی و یادآوری # ارزش ها و آرمانهای فراموش شده ی انقلاب اسلامی ☸
🔷 با حضورتان از کانال #دهه_پنجم حمایت کنید 🌹
🔰🔰🔰
@daheye5
# پُست ۱۳۶۰
🔶🔹🔶
#💬 دکتر علی شریعتی:
🔹🔸...می دانیم که در طول هزار سال، شیعه با تکیه بر علی انقلابی و فاطمه معترض و حسین قائم و شهید، همواره در برابر «ظلمه» که «غاصبان حق» اند قدی افراشته و در سرش شورشی داشته و با دو شعار سیاسی و اجتماعی «امامت» و «عدالت» که معرف جبهه و جهت گیری نهضت خویش بوده است، هم رژیم سیاسی حکومت را نفی می کرده، که غصب و سلطه ی جبارانه بوده و هم نظام اقتصادی - اجتماعی حاکم بر جامعه را که نظامی طبقاتی و ظالمانه !
🔸🔹چنانکه در تمامی قیام های اصیل شیعی که به نتیجه رسیده است دو خصومت را می بینیم، یکی چهره ی روستایی آن را و به طور کلی تکیه گاه اجتماعی اش را که دهقانان، بردگان و ملت های تحت فشار و استعمارشده بوده اند و دیگر جهت ضد طبقاتی و ضد فئودالی آن را و همین جهت گیری است که همیشه از طرف دستگاه سیاسی حاکم و مبلغان و روحانیان وابسته به طبقه ی اشراف و زمین دار و نویسندگان و سیاستمداران رژیم خلافت عربی و سلطنت اشراف و خان ها و خاقان های ترک و تاتار و مغول به اتهام مزدکی گری متهم می شده است، زیرا آنان اسلام را چنان با منافع طبقاتی و سیاسی عجین کرده بودند که به مالکیت تقدسی الهی و حرمتی آسمانی بخشیده بود، ناچار باید «شیعیان انقلابی» را که هم خلافت عربی و هم مالکیت اشرافی را رفض می کردند، «رافضی» بخوانند و مزدکی و حتی حشیشی !»
# برگرفته از کتاب جهت گیری طبقاتی اسلام - صفحه ۱۱۳
💢 # بازخوانی و یادآوری # ارزش ها و آرمانهای فراموش شده ی انقلاب اسلامی در کانال 🔸دهه پنجم🔸 💢
🔷 با حضورتان از کانال #دهه_پنجم حمایت کنید 🌹
🔰🔰🔰
@daheye5
# پُست ۱۳۶۲
طوفان الاقصی؛ ابعاد موازنه استراتژیک
1- این جنگ را طرفی خواهد برد که بتواند غافلگیری تولید کند. حجم خشونت و ویرانی کور ملاک نیست.
2- تولید غافلگیری نیازمند داشتن برنامه ای است که از مدت ها قبل تدوین و اجزاء آن تمرین شده باشد. حماس و متحدانش از روز اول به خوبی می دانستند وارد چه مسیری می شوند و چند گام جلوتر را دیده اند. تا اینجا اسراییل کاری نکرده که خارج از پیش بینی ها باشد.
3- جنگ را طرفی می برد که هدف داشته باشد. حماقت برخاسته از خشم هدف نظامی تولید نمی کند ولو اینکه بتوانید در ۵ روز ۴۰۰۰ تن مهمات مصرف کنید. نتیجه می شود همین که اکنون نمی دانند کجا را بمباران کنند.
4- این جنگ را طرفی می برد که بتواند روی زمین بجنگد. تسلط بر محیط شرط پیروزی در نبردی است که در محیط متراکم شهری رخ می دهد. اسراییل بیش از یک سال برنامه ریزی و تمرین را در غزه ندید، ده ها هزار تله و دام را چگونه خواهد دید؟!
5- جنگ را طرفی می برد که ‘نترسد’. جوانی که از همه خانواده اش فقط او باقی مانده چه برای ترسیدن دارد؟! و کدام هدف برای او نیرومندتر از این است که از کشندگان خانواده اش انتقام بکشد؟ و از آن سو، سرباز بی نوای اسراییلی که بهشت موعودش جهنم از آب درآمده، با چه انگیزه ای باید بجنگد؟
6- ضمنا؛ غزه مسطح نشده. گالانت از همان ابتدا هم بی خردتر از آن بود که بفهمد غزه را مسطح نمی کند بلکه در حال تبدیل آن به خاکریز و سنگر است. حالا سنگرها مهیاست. مردانی لازم است که بجنگد!
7- یک نکته دیگر را هم اجازه بدهید بگویم. می گویند هزاران سرباز اسراییلی بر دروازه های غزه ایستاده اند. خواهیم دید! اما باید بدانند و لابد می دانند که ده ها هزار مرد جنگی پشت مرزهای سرزمین های اشغالی ایستاده اند که یا می خواهند به قدس بروند یا به بهشت!
8- اگر یک جبهه گشوده شد همه جبهه ها گشوده خواهد شد. نوبت و ترتیبی درکار نیست. سد که شکست سیل خواهد آمد. در ساحل باب المندب هم آماده جهادند و آزادی قدس را میسر می دانند؛ سوریه و لبنان که جای خود دارد!
@mohammadi61
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ شبکه کان اسرائیل:
📍یک سلاح ناشناخته ایرانی باعث غافلگیری دستگاههای اطلاعاتی و ارتش اسرائیل در نبرد اخیر شده است...
#عبری
🆔 @Kavoshmedia
⭕️ طوفان در پرانتز
🔹«طوفان، قصیدۀ پرشوری است که در بحر رجز، نظم یکنواخت سکون را پریشان میکند.[…] و پرانتز لفظی بیگانه است و نشان اینکه بیگانگان برآنند تا حرفهای طوفانی ما را در پرانتزهای تنگ خود بگنجانند.»
🔸کتاب «طوفان در پرانتز» به قلم #قیصر_امینپور دربرگیرندۀ نثرهایی است که در بین سالهای ۱۳۶۴-۱۳۵۹ نوشته شده است. معمولاً قیصر را با شعرهایش میشناسیم؛ اما او در این کتاب، به سراغ نثر رفته و انگار که آن را به شعر درآورده باشد. نثر کتاب، روان و ساده اما با معانی عمیق همراه است که برگرفته از اندیشههای دینی اوست.
🔹در نگاه قیصر امینپور، انسان مانند قطرۀ آبی است که حیات خود را در پیوستن به دریا میبیند. اگر به دریا نرسد میگندد و تمام میشود. او شیاطین عالم را مثل سنگی میبیند که در مسیر رود ایستادهاند و مانع پیوستن رودها به دریا میشوند. گاه ازین موانع به نحو نمادین از آتش هم یاد میکند. در نگاه قیصر تا وقتی که سنگ جلوی مسیر رود را گرفته، صحبتکردن از صلح، همان صحبت از رکود و گندیدن آب است. این نگاه در کتاب «طوفان در پرانتز» در بخش «آزمایش آتش» جلوه میکند.
🔸عمده بخشهای این کتاب قدیمی، هنوز زنده و گرمند و گویی حال و روز امروز ماست؛ امروزی که دعوای جنگ و صلح برقرار و حتی پررنگتر است.
🔺در این فرسته، جملاتی از کتاب «طوفان در پرانتز» را گلچین کردهایم که به نحو نمادین یا مستقیم به جنگ حق و باطل پرداخته است.
🆔@baftar_resane
🎬 @Mostazafin_TV