eitaa logo
در محضر آیت‌الله میرباقری
33هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
431 ویدیو
143 فایل
💠 پایگاه اطلاع‌رسانی و نشر دیدگاه‌های آیت‌الله میرباقری ☑️ @mirbaqeri_ir 💠 کانال نشر آثار چندرسانه‌ای (صوت، فیلم، پادکست، سخن‌نگاشت) ☑️ @mirbaqeri_resane
مشاهده در ایتا
دانلود
💥 ، در لحظه‌های حساس تصمیم‌گیری سر برمی‌آورند! "خدا رحمت کند استاد ما را، می‌گفت: «انسان باید نگران این باشد که نکند منافعمان یک روز ما را مقابل امام حسین(ع) قرار دهد.» کسانی که در کربلا آمده بودند، تا فضا سخت نشده بود نامه می‌نوشتند و از ایشان دعوت می‌کردند و وعده می‌دادند که اموال و باغ‌‌ها و جان‌‌های ما در اختیار شما. وقتی کار سخت شد و اموال و اهل‌بیتشان به گرو رفت، حاضر شدند به روی سیدالشهدا(ع) تیغ هم بکشند تا دنیایشان را حفظ کنند. این تعارف نیست. اگر ما با خودمان و تمنیات نفسمان تسویه‌حساب نکنیم در لحظۀ تصمیم‌گیری، هوس‌ها سر برمی‌آورند. و و هوس‌‌هایی که به امروز و فردا و تأخیر و وعده‌ها آرام شده‌اند، همگی به یکباره سر برمی‌آورند و سهمشان را از ما می‌خواهند. اگر ما خود را مهیا نکرده باشیم، گرفتار می‌شویم." ☑️ @mirbaqeri_ir
💥 لذت‌های دنیا مثل «بادامِ بوداده» و «گوشتِ کباب‌شده» است. «انسان باید ارزیابی کند که آیا به قافله سیدالشهداء(ع) رسیده است یا نه؟ همراهی با ولیّ خدا دارای مراتبی است، اگر به قافله رسیده است در کدام مرحله است؟ اگر رسیده است، مراتب کامل‌تر را در نظر بگیرد و خود برای رسیدن به این مراتب را آغاز کند. اما اگر کسی جا مانده است باید مراقبه دیگری را آغاز کند. پس از ورود به این وادی خواهیم دید که همه این وادی آسایش، رحمت و امنیت است، اما برای کسی که بیرون از این مسیر است امتحانات و سختی راه، جلوۀ بسیار سخت و صعبی دارد: «ألجَنَّهُ حُفَّت بالمَکَارِهِ وَ النّارُ حُفَّت بِالشَّهَواه». لذّت‌هایی است که جهنم را در برگرفته‌اند و انسان را به جهنم دعوت می‌کنند، و مکارهی است که بهشت را محاصره کرده‌اند. سخت‌ترین مسئله برای یک دسته، اصل ورود و اهل راه شدن است؛ آنجایی که باید حجاب نفس و خودخواهی را کنار بزنند. از برخی علمای اخلاق نقل شده است که لذت‌های دنیا مثل و است. این‌همه بوی وسوسه‌برانگیز طعام برای آن است که او را در این بکشانند، تله‌ای که از آن نجات و رهایی نیست. باطن دنیا نیز مکاره است اما ظاهر اغواگر آن انسان را دعوت می‌کند.» ☑️ @mirbaqeri_ir
💥 متن تنظیم‌شده و صوت سخنرانی‌های استاد میرباقری در دهه اول ماه محرم ۱۳۹۹، در پایگاه اطلاع‌رسانی ایشان ( mirbaqeri.ir ) بارگذاری شد: 🔵 در حسینیۀ حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) ▪️جلسه اول/ فضای ظلمانی و لهو و لعب دنیا و امتحانات سنگین الهی برای رسیدن به امام ▫️ b2n.ir/183376 ▪️جلسه دوم/ تأویل آیات قرآنی داستان بنی‌اسرائیل ▫️ b2n.ir/417831 ▪️جلسه سوم/ ابتلائات مربوط به تغییر قبله/ ابتلائات الهی، مرکب انسان برای سیر الی الله ▫️ b2n.ir/367632 ▪️جلسه چهارم/ بلا، مطهّر مومن در سیر الی الله/ ابتلائات الهی، راه نجات انسان از اضطرار ▫️ b2n.ir/924697 ▪️جلسه پنجم/ تحقق حقیقت کعبه در مرحله امت‌سازی/تحمل درد های عظیم مقدمه تحقق طرح عظیم خداوند متعال در عالم ▫️ b2n.ir/840042 ▪️جلسه ششم/ شرط برخورداری از برکات صلوات و عبور از سختی‌ها و ابتلائات به‌واسطه آن ▫️ b2n.ir/971533 ▪️جلسه هفتم/ حقیقت ابتلائات معصومین/ چگونگی برخورد مؤمنین با حوادث و ابتلائات ▫️ b2n.ir/872945 ▪️جلسه هشتم/ برکات فتح نبی اکرم برای امت ذیل آیات سوره فتح/ توجه به عهدها و تجدید آن ذیل تبیین فرازهایی از دعای ندبه ▫️ b2n.ir/511601 ▪️جلسه نهم/ قرار گرفتن در فتح دائمی در گرو همراهی با نبی اکرم/ دلیل واقعی جاماندگان از فتح رسول الله ▫️ b2n.ir/651383 ▪️جلسه دهم/ غدیر؛ غنیمت حقیقی نبی اکرم و راه رسیدن به آن ذیل تفسیر سوره مبارکه فتح ▫️ b2n.ir/361013 ▪️جلسه یازدهم/ تبیین مسیر کلی فتح و خصوصیات همراهان نبی اکرم در این مسیر ▫️ b2n.ir/560611 ▪️جلسه پایانی/ اضطرار به امام برای کشف سوء دستگاه شیطان، شرط رسیدن به فتح و تحقق ظهور ▫️ b2n.ir/317005 🔵 در هیئت ثارالله قم (در مدرسه فیضیه) ▪️جلسه اول/ بیان مصیبت عظیم سیدالشهدا و رهایی امت از تاریکی و ضلالت به‌واسطه این مصیبت ▫️ b2n.ir/466352 ▪️جلسه دوم/ تبیین اهداف قیام سیدالشهداء و مفهوم فساد ذیل توضیح وصیت‌نامه اباعبدالله ▫️ b2n.ir/092246 ▪️جلسه سوم/ وجود میزان الهی و شیطانی در همه روابط سیاسی، اقتصادی و اجتماعی/ شکل‌گیری جوامع و تبیین روابط بر اساس تربیت الهی و شیطانی ▫️ b2n.ir/948491 ▪️جلسه چهارم / استعلاء و برتری‌جویی ریشه همه مفاسد/ داشتن بینه و رزق حسن، شرط داشتن توانایی برای اصلاح جامعه ▫️ b2n.ir/480927 ▪️جلسه پنجم/ دنیای مدرن و اعلام استغناء از تعالیم انبیاء و تنظیم ساختارهای اجتماعی بر محور طواغیت ▫️ b2n.ir/603504 ▪️جلسه ششم/ ریشه فساد؛ فسق و قطع رشته‌های رحمت الهی/ حضور شیطان در ارتباطات غیرالهی ▫️ b2n.ir/325332 ▪️جلسه هفتم/ ترازوی دنیای مدرن برای سنجش ملت‌ها/ به هم خوردن همه ترازوهای انسانی و برقرار شدن میزان حق ▫️ b2n.ir/509773 ▪️جلسه هشتم/ جریان الدّ الخصام؛ یکی دیگر از منشأهای فساد/ سیاست‌های جمعیتی و از بین بردن نسل توسط جریان غرب‌گرا ▫️ b2n.ir/205327 ▪️جلسه نهم/ جریان نفاق؛ تحریف دین، ایجاد فساد و برگرداندن جامعه از مدار توحید ▫️ b2n.ir/491061 ▪️جلسه دهم/ اعراض از ولایت اهل بیت به‌عنوان مصلحان حقیقی عالم؛ یکی دیگر از ریشه‌های فساد ▫️ b2n.ir/435693 ▪️جلسه یازدهم/ بزرگ‌ترین فساد؛ الحاد در اسماء و انحراف از ولایت امیرالمومنین ▫️ b2n.ir/000953 ▪️جلسه پایانی/ لزوم تببین مفاهیم اصلاح و فساد بر اساس معارف و پرهیز از عرفی‌سازی مفاهیم دینی ▫️ b2n.ir/564080 🔵 در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) ▪️جلسه اول/ دستورات امام رضا علیه السلام برای سلوک در ماه محرم و رسیدن به رزق‌های آن ▫️ b2n.ir/285934 ▪️جلسه دوم/ آخرالزمان؛ دوران غربالگری/ راه رسیدن به مقام خونخواهی سیدالشهدا ▫️ b2n.ir/530302 ▪️جلسه سوم/ خصوصیات اصحاب سیدالشهدا علیه السلام/ مراحل سیر با امام ▫️ b2n.ir/246305 ▪️جلسه چهارم/ برنامه‌ریزی و استفاده از فرصت‌ها ویژگی مهم یاران سیدالشهداء /امام؛ تنها مسیر الی الله ▫️ b2n.ir/733149 ▪️جلسه پنجم/ سیر و سلوک یاران حسین علیه السلام در مقام محبت ایشان/زیارت عاشورا؛ سیر در مقام بلای امام ▫️ b2n.ir/859068 ▪️جلسه ششم/ خصوصیات اصحاب سیدالشهدا در لسان امام صادق علیه السلام/ ربّیّون سیدالشهداء علیه السلام ▫️ b2n.ir/638061 ▪️جلسه هفتم/ خصوصیات اصحاب سیدالشهداء/مقام زهد؛ مقدمات و چگونگی نیل به آن / مقام یقین و مقام رضا ▫️ b2n.ir/625012 ▪️جلسه هشتم/ رضای سیدالشهداء در گودی قتگاه باب هدایت امت به سوی عصر ظهور/ گریه عالمیان بر مصیبت اباعبدالله ▫️ b2n.ir/933600 ▪️جلسه نهم/ توضیح مقام تسلیم، تصدیق، وفاء و نصیحه در شأن حضرت قمر بنی‌هاشم علیه السلام ▫️ b2n.ir/692200 ▪️جلسه دهم/ پیروزی قطعی سیدالشهداء در روز عاشورا/ شفاعت و انفتاح تاریخی اباعبدالله ▫️ b2n.ir/731490 ▪️جلسه پایانی حرم مطهر/ سه جلوه ضیافت بلای عاشورا ▫️ b2n.ir/763044 ☑️ @mirbaqeri_ir
⚡️ توحید به این معنا نیست که انسان بگوید «خدا هست» «کفایت نمی‌کند که انسان بگوید خدا هست. خب، ابلیس هم می‌گفت خدا هست. با این حرف که موحد درست نمی‌شود. توحید یعنی اینکه انسان بپذیرد که او ولیّ است، او حق فرماندهی دارد، و من باید عبد باشم و باید تبعیت بکنم ولو اینکه حالا یک جایی در عمل تخلف کنم‌؛ «الهی لم أعصک حین عصیتک و أنا بربوبیتک جاحد». اگر کسی قبول کرد که او خالق است و ما مخلوق هستیم و ما باید ولایت الهیه را قبول کنیم، او وارد دایره توحید شده است». ☑️ @mirbaqeri_ir
🔴 پروندۀ نکته‌ها دربارۀ و 📜 تحول در عدالت باید متّکی به یک مبنای فکری و اندیشۀ متقن و شکل‌یافتۀ قرآنی و روایی باشد (رهبر معظم انقلاب) https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/2925 📜 عدالت در عالَم، چيزي جز بسط جريان الوهيتِ حضرت حق نيست/ همه بي‌عدالتي‌ها ريشه در خروج از وادي توحيد دارد. https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/2154 📜 نظريه عدالت تاريخی یعنی نظريه تحقق ولايت نبي اکرم(ص) در تاریخ/ عاشورا محور عدالت‌خواهی تاریخی است. https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/2155 📜 ولایت فقیه، نظریه عدالت اجتماعی اسلام است/ پیشبرد انقلاب اسلامی و مبارزه با نظام سرمایه‌داری، برنامه تحقق عدالت اجتماعی است. https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/2156 📜 باید با ادبیات دینی از عدالت دفاع کنیم، نه ادبیات غیردینی. https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/2157 📜 اگر نظریه «عدالت دینی» را خوب تبیین نکنیم، ممکن است در عدالتخواهی دچار انحراف شویم/ عدالتخواهیِ مصداقی اشکالی ندارد، اما نباید به «فرسایش جبهه مؤمنان» منتهی شود. https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/2189 📜 انرژی متراکم عدالت‌خواهی باید در مسیر درستی به کار گرفته شود https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/1108 📜 بعضی‌ها می‌خواهند الآن بکارند و پاییز هم برداشت کنند و بخورند، حوصله ندارند درخت گردو بکارند که چند دهه یا چند قرن بماند و نسل‌های آینده از ثمره‌اش بهره ببرند. https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/2269 📜 ریشۀ بسیاری از اشتباهات ما تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی ‌بر اساسِ عقلانیت مدرن و علوم انسانیِ سکولار بوده است https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/2270 📜 در مسئله عدالت، در چارچوب بیانیه گام دوم باید تئوری‌پردازی صورت گیرد./ امروز جوانانی که حاضرند برای دفاع از امنیت کشور و در دفاع از حرم اهل بیت (ع) در سوریه جان بدهند، چالش عدالت دارند. https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/2302 📜 انتظار به‌معنای اقدام در چارچوب طرح ولیّ خدا برای تحقق آرمان «توحید، عدالت، آزادی، امنیت و رفاه» است. https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/2659 📜 پرداختن به مسئلۀ عدالت از ضرورت‌های انقلاب اسلامی است https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/3023 📜 بزرگ‌ترین حجابِ عدالت، «مدرنیزم» است/ تمدن مدرن مبتنی بر «جور»، یعنی «ظلم پنهان»، است. https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/3024 📜 با سازوکارهای مدرن نمی‌توان عدالت را دنبال کرد. https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/3240 📜 مدل سرمایه‌داری مثل ترازویی است که بازوي گشتاورش به نفع طبقۀ سرمایه‌دار طراحی شده است. https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/3241 📜 ما محور تحقق عدالت تاريخی نيستيم؛ بلکه در درون اين جريان بايد عمل کنيم و در مسیر عدالت‌خواهی گام بر‌داریم. https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/3242 📜 تحقق عدالت در امروز، با کمک به تحقق حکمرانی اسلامی ممکن است. https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/3244 📜 انسان نمی‌تواند بگوید می‌خواهم عدالت را محقق کنم، ولی با خدا و امام زمان(عج) و ولایت فقیه کاری ندارم. https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/3249 📜 شفافيت و نقد _ اگر در ذیل اندیشه اسلامی انجام شود، نه ذیل ادبیات مارکسیستی و غربی _ به تحقق عدالت کمک می‌کند. https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/3252 📜 اگر نظامی، صفات رذيله را محور قرار دهد _ چه نظام سلطۀ قديم باشد، چه نظامِ بازار و چه حکمرانی مجازی _ نمی‌تواند عدالت را محقق کند. https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/3254 📜 جوانان عدالت‌خواه از سرمايه‌های انقلاب اسلامی هستند. https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/3260 📜 خطاهایی که در مسیر عدالت‌خواهی وجود دارد، نباید موجب شود که مانع از گسترش عدالتخواهی شویم. https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/3263 📜 اول باید عدالت را در خودمان محقق کنيم و خودمان عادل بشویم. انسان تا خودش عادل نشود، عدل را نمی‌تواند محقق کند. https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/3264 📜 ادعیه مهدوی (نظیر دعاي عصر غيبت، دعاي ضراب، دعاي يونس‌ بن ‌عبدالرحمن، دعاي عهد، دعای ندبه و...) را مکرر بخوانيم تا جنس عدالت‌خواهیِ امام زمان(عج) را بفهميم و در ما شکل بگيرد. https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/3265 📜 عامل اصلیِ بی‌عدالتی‌ها و فشارهای اقتصادی بر طبقه ضعیف، نگاه نئوليبرالی به اقتصاد بوده است. https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/3268 📜 چرا به عدالت مطلوب نرسیده‌ایم؟ مهم‌ترین عامل، الگوهای نئولیبرال بوده است و عوامل بعدی، سوء‌تدبیرها و اشرافی‌گری‌ها هستند. https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/3269 📜 اگر مي‌خواهيم مبارزۀ ما با بی‌عدالتی، يک مبارزۀ دقيق و علمي باشد، مفاهيمي وجود دارند که مبدأ اشاعۀ بي‌عدالتي در عالم‌اند. https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/3270 📜 برای تحقق عدالت باید چارۀ کوتاه‌مدت هم داشته باشیم و نمی‌توانیم فقط منتظر طرح‌های درازمدت بمانيم. https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/3271
⚡️ با سازوکارهای مدرن نمی‌توان عدالت را دنبال کرد. «مشکل امروز ما این است که انقلاب اسلامی به‌دنبال تحقق است، ولی سازوکارهای آن برای تحقق عدالت، است؛ و همين دوگانگی، در کشور بحران ايجاد کرده است. بايد مبتنی بر مکتب باشد. برای تحقق چنين عدالتی، بايد نرم‌افزارها و فناوری‌های متناسب با آن را توليد کنيم تا بتوانیم عدالتِ مبتنی بر مکتب خودمان را دنبال کنيم.» ☑️ @mirbaqeri_ir
⚡️ مدل سرمایه‌داری مثل ترازویی است که بازوي گشتاورش به نفع طبقۀ سرمایه‌دار طراحی شده است. ⚡️ هر توسعه‌ای حامل عدالت نيست. الگوهاي توسعۀ غربی اصلي‌ترين مانع عدالت در جهان هستند. 💠 : «عدالت را باید در سه سطح مورد توجه قرار بدهيم: ، عدالت خُرد و بهره‌وری است؛ معمولاً وقتی گفته می‌شود "عدالت"، اين سطح از عدالت مقصود است. ، عدالت ساختاری است. اگر در سطح بهره‌وري اقتصادي در جامعه، تناسبات عادلانه حاکم باشد، حتماً ساختارها و عدالت ساختاري پشوانۀ آن است. این سطح، سطح کلان عدالت است. اگر ساختارهاي اجتماعي، ساختارهاي عادلانه‌اي نباشند، عدالتِ در بهره‌وري ممکن نيست. به‌عنوان مثال، اگر قانون اساسي يک کشوري عادلانه نباشد، يعني اگر اساس نظام یک کشور عادلانه نباشد، طبيعي است که بهره‌وري هم در آن نظام، عادلانه نيست. درواقع ساختارها مثل ترازو هستند؛ اگر ساختارها خودشان عادلانه نباشند، به این معناست که در اين ترازو، بازوي گشتاور به نفع يک کفه است؛ بنابراین، آنچه محقق مي‌شود، هرچند به‌حسب ظاهر ترازو مي‌شود، اما خود ترازو، جائرانه است. اين، جور است. جور يعني ظلم پنهان. خدا استاد ما را رحمت کند؛ ایشان قپون‌هاي قدیمی را مثال می‌زند؛ این قپون‌ها بازوي گشتاوری داشتند که به نفع يک کفه طراحی شده بود؛ وزنۀ صد گرمی در یک کفه، برابر بود با صد کيلو در کفۀ دیگر. هم به همین صورت است؛ يعني ساختار اين نظام، جائرانه است و تمام امکانات، اعم از قدرت، ثروت و اطلاع، به نفع يک طبقه خاص مصادره مي‌شوند. لذا در جهان، مثلاً پنجاه نفر پيدا مي‌شوند که برابر با پنجاه درصد مردم جهان ثروت دارند. یعنی بازوي گشتاور در نظام سرمایه‌داری، به نفع يک طبقه است و به‌تعبير ديگر ساختارهاي اجتماعي، جائرانه است. ، عدالت در مرحلۀ تکامل است؛ يعني ساختارها، ذيل تکامل شکل مي‌گيرند. اگر تکامل حقيقي واقع شود، ساختار و تعادلی که ذيل آن تکامل حقيقي ایحاد مي‌شود، عادلانه است. ذيل چنین ساختاری می‌توانیم از نحوۀ بهره‌وري صحبت کنيم. البته نسبت عدالت با توسعه [و تکامل] را باید در جاي خودش بحث کنيم؛ ولی هر توسعه‌اي حامل عدالت نيست. توسعه اگر در مسير خروج از مدار اصلي عالم باشد، يعني اگر جهت توسعه، استکبار بر خداي متعال باشد، خودش اصلي‌ترين مانع عدالت است؛ لذا الان اصلي‌ترين مانع عدالت در جهان، الگوهاي توسعۀ پايدار است. اين الگوها، ساختارهاي جهانيِ جائرانه ایجاد کرده است و ذيل ساختار جائرانه، قطعاً بهره‌وري جائرانه شکل مي‌گيرد. این ساختارهای جائرانه ـ که ذيل الگوهاي توسعه شکل مي‌گيرد ـ ثروت و محرومیت را شکل مي‌دهد؛ لذا اين ساختارهای جائرانه و مدل‌هاي توسعه، بزرگ‌ترين مانع تحقق عدالت هستند.» ☑️ @mirbaqeri_ir
⚡️ جريان تحقق عدالت، يک جريان بزرگ تاريخي است که با انبياء شروع شده و به ظهور ختم مي‌شود («لَقَدْ أَرْسَلْنا رُسُلَنا بِالْبَيِّناتِ وَ أَنْزَلْنا مَعَهُمُ الْكِتابَ وَ الْميزانَ لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ»...)؛ بنابراین، ما محور تحقق عدالت تاريخی نيستيم؛ بلکه در درون اين جريان بايد عمل کنيم و در مسیر عدالت‌خواهی گام بر‌داریم. 💠 : «ما محور تحقق نيستيم. هيچ عدالت‌خواهي نمي‌تواند بگويد بار عدالت‌خواهي در کل تاریخ، بر دوش من است. حتي حضرت امام(ره) که در مقياس انقلاب اسلامي و در مقیاس ايجاد يک عصر جديد، تحقق عدالت را دنبال مي‌کردند، ذيل نبي‌اکرم(ص) و امام زمان(عج) اقدام مي‌کنند و می‌فرمایند انقلاب اسلامي، مقدمه تحقق انقلاب جهاني اسلام به دست حضرت بقيت الله(عج) است. بنابراین عدالت، امر بسیار رفیعی است؛ کسي نباید خيال کند عدالت يک امر ساده و کوچکي است که من و شما مي‌توانيم کل آن را محقّق کنيم. این یک توهم است و انسان با این توهم، مبتلا به مي‌شود. آنها که دنبال دولت مستعجل هستند و مي‌خواهند عدالت تاریخی خیلی سریع محقق شود، ابعاد عدالت را در عالَم نمي‌فهمند. «لَقَدْ أَرْسَلْنا رُسُلَنا بِالْبَيِّناتِ وَ أَنْزَلْنا مَعَهُمُ الْكِتابَ وَ الْميزانَ لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ». جريان تحقق عدالت، يک جريان بزرگ تاريخي است که با انبياء شروع شده و به ظهور ختم مي‌شود؛ [بنابراین] ما محور تحقق عدالت در تاريخ نيستيم؛ ما باید در درون اين جريان بايد عمل کنيم. کمااینکه جریان جور و ظلم در عالم، يک جريان تاريخي است که در نقطه اوج خودش، در نظام ليبرال محقق مي‌شود و يا به‌شکل پيچيده‌تري در حکمرانی مجازی محقق خواهد شد. يعني [دستگاه ظلم،] يک دستگاه بزرگ است و ابليس محور این جریان تاریخی در عالم است. ما بايد جايگاه خودمان و مقياس توانايي‌هايمان را بشناسيم و بدانيم کجا بايد بايستيم تا عدالت محقق شود. ما بايد دنبال تحقق عدالت به دست حضرت بقيت الله باشيم، در مسير حضرت عمل کنيم. بنابراین ما باید بدانيم جای ما در تحقق عدل چیست و متوهم نشويم. اگر تحقق عدالت، يک فرايند تاريخي دارد که تا این حد گسترده است، ما نباید دنبال دولت مستجعل باشيم؛ نه اینکه اقدام نکنيم؛ بلکه اقدام ما باید در طرح بزرگ خدای متعال و در طرح انبياء و امام زمان (عج) ـ که برنامه حرکت در تاريخ است بگیرد.» ☑️ @mirbaqeri_ir
🔹 رهبر معظم انقلاب اسلامی: «بهانه‌ی آزادی بیان برای محکوم نکردن جرم بزرگ اهانت به چهر‌ه‌ی قدسی حضرت رسول اعظم (صلّی الله علیه و آله) که از سوی برخی سیاستمداران فرانسوی گفته شده کاملاً مردود و غلط و عوام‌فریبانه است.» ۹۹/۶/۱۸ 💻 @khamenei_ir