🔺مستند #صدای_صلح، در «روز سهشنبه ۸ آبان (روز اربعین)، ساعت ۱۹» از شبکه افق پخش شد.
این برنامه در ساعت ۱۲:۳۰ بامداد، ۷ صبح و ۱۱ صبحِ فردا هم مجدداً پخش خواهد شد.
💠 محور اصلی «صدای صلح» پاسخگویی به شبهاتی است که رسانههای بینالمللی درباره رویداد بزرگ اربعین بهوجود آوردهاند. این پاسخگویی ازطریقِ مستندسازی واقعیتهای موجود، و گفتوگو با زائران پیاده اربعین، و مصاحبه با آیتالله میرباقری، صورت گرفته است.
☑️ @mirbaqeri
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺تیزِرِ مستندِ «صدای صلح»
برگزیدهٔ چهارمین جایزه جهانی اربعین
🔷 مستندِ متفاوت و دیدنیِ «صدای صلح» (دربارهٔ نقش اربعین در اُلفتِ ملتها)، در آرشیوِ شبکهٔ افق در برنامهٔ اندرویدیِ تلوبیون قرار گرفت. همچنین:
http://www.telewebion.com/episode/1917172
🔹برنامهٔ اندرویدی «تلوبیون» در کافه بازار:
http://cafebazaar.ir/app/?id=net.telewebion&ref=share
🔻 اجتماع اربعین، این تجمعِ حولالإمام، میتواند بهتدریج به چند صد میلیون نفر برسد.
✔️ استاد سید محمّدمهدی میرباقری:
«امروزه دشمن صف مشترکی در دنیا ایجاد کرده است. دشمن صفبندی میکند و همه جنود تاریخی خود را مقابل امام زمان(ع) قرار میدهد، اما حضرت این صفبندی و قوایی را که آرایش میدهند، میشکند.
یکی از قوای محوری ما این است که تجمعِ حولالإمام را ایجاد کنیم. برای تجمع حول الإمام، همه زیاراتْ فوقالعاده هستند. ولی در حال حاضر شاید بتوان گفت که این تصرفِ زیارت اربعین، یک تصرف باطنی است که از این نقطه در عالم رخ می دهد و ادامه عاشوراست و میتواند جریان صفبندی، انگیزش و بصیرت عاشورایی را شکل دهد. با قرارگرفتن در راه امام(ع) صف بندیها روشن میشود. این صفبندیها به «موضعگیری، لعن، سِلم، حرب و قتال» و در ادامه به «وجاهت» و سایر مقاماتی که زیارت عاشورا آمده است، میرسد. زیارت، چنین جریانی است که ویژگیهای خاصی هم دارد.
تجلیاتِ جامعهٔ حول الامام، مانند اخلاق، امنیت، فداکاری و همدلی، میتواند به یک حرکت بزرگ، که از لحاظ کمیت به سیصد میلیون برسد، تبدیل شود. باید در حال حاضر هدف برنامهریزیها این باشد که این تجمع را بزرگ کنیم.»
☑️ @mirbaqeri
Arbaeen1397-Sokhanrani-sh03.mp3
29.36M
🔊 آیت الله میرباقری | سخنرانی در ایام پیادهروی اربعین، عمود ۹۳۲، موكب «طلاب المقاومة الحسینیة»، هيأت ميثاق با_شهدا (@misaq_ba_shohada)، شنبه ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
☑️ @mirbaqeri
🔺سخنرانی استاد میرباقری در کربلای معلی، مراسم دعای پرفیض ندبه، صبح جمعه ۱۱ آبان ۱۳۹۷
در آرشیو شبکه اول سیما در تلوبیون
http://www.telewebion.com/episode/1918587
استاد میرباقری _ ۸آبان۹۷.mp3
26.52M
🔊 آیتالله میرباقری | سخنرانی در مراسم شام اربعین حسینی، سهشنبه ۸ آبان ۹۷
🗺 کربلای معلی، موکب فدائیون سیده زینب(س)
☑️ @mirbaqeri
استاد میرباقری _ ۹آبان۹۷.mp3
24.2M
🔊 آیتالله میرباقری | سخنرانی در مراسم شب پنجم اربعین حسینی، چهارشنبه ۹ آبان ۹۷
🗺 کربلای معلی، موکب فدائیون سیده زینب(س)
☑️ @mirbaqeri
🔻اربعین، ظرفیتِ یکدست کردنِ جامعهٔ شیعه را دارد.
🔻زیارت اربعین را به سفری تبدیل کنیم که نقطهٔ مقابلِ گردشگری غربی باشد.
✔️ استاد سید محمدمهدی میرباقری:
«اربعین ظرفیت تبدیل شدن به یک نقطه کانونی را دارد و تا کنون این ظرفیت را نشان داده است. البته باید توجه داشت که این ظرفیتهای تاریخی در مراحل مختلف ظهور پیدا میکنند و باید مرحله تاریخیاش فرا برسد. فرض کنید کعبه پیش از اسلام هم بوده، ولی بعد از اسلام موقعیت ویژهای پیدا میکند. در زمان حضرت ابراهیم(ع) نیز موقعیت داشته (که قرآن فرموده: «إِنَّ أَوَّلَ بَيْتٍ وُضِعَ لِلنَّاسِ لَلَّذي بِبَكَّةَ مُبارَكاً وَ هُدىً لِلْعالَمينَ»)، ولی باید در دین نبی اکرم(ص) ضرب شود تا به موقعیت حقیقی خودش برسد.
ما وقتی میخواهیم نسبت به اینگونه حوادث تصمیم بگیریم باید متناسب با ظرفیت حقیقی آن برنامهریزی کنیم. در غیر این صورت از آن حقیقت پیش میافتیم و آسیب میزنیم.
ما باید به اندازهای که از آن طرف راه باز میشود برنامهریزی کنیم. برنامهریزیها باید به این نکته معطوف شوند که قلوب متوجه شوند، بصیرت ایجاد شود، حرکتها ایجاد شود و نسلها و ادیان و خردهفرهنگها باید ساماندهی و سازماندهی شوند. البته متناسب با انفتاحی که از آن طرف ایجاد میشود. چون ما برنامهریزی نمیکنیم، از آن طرف برنامهریزی میشود.
برای مثال، ما در ظهور حضرت چه نقشی داریم؟ این خود حضرت هستند که ظهور میکنند. ظهور یعنی ظهور حقیقتِ آن کلمه غیبی. البته ما باید خودمان را آماده کنیم و اقدامات ما باید متناسب با تجلیاتِ آن طرف باشد. اصلاً معنی علائم ظهور همین است. یعنی ما باید بفهمیم که در کدام موقف هستیم تا خود را متناسب با آن موقف و برای حوادث بزرگ مهیا کنیم. چون اصل حوادث بزرگ از آن طرف شکل میگیرد و ما باید متناسب با گشایشی که از آن طرف شکل میگیرد، موقعیت را بفهمیم و عمل کنیم و عقب نیفتیم. ممکن است الآن ظرفیت شریک کردن ادیان دیگر را در زیارت اربعین نداشته باشیم ولی ظرفیت یکدست کردن جامعه شیعه و ایجاد همدلی و همفکری حول اربعین را داریم. یعنی زیارت اربعین را به سفری تبدیل کنیم که نقطه مقابل گردشگری غربی باشد. گردشگری بستر توسعه غربی است که در دنیا نمونههایی برای آن معیّن کردهاند که همان شهرهای اصلی دنیای غرب هستند. ما عوض آن، زیارت را داریم که بستر تحقق جامعه مهدوی است. باید دید بستر این کار چقدر آماده است تا به همان اندازه زیارت را در مقابل گردشگری سامان داد.»
☑️ @mirbaqeri
در محضر آیتالله میرباقری
🔺برنامه "مخاطب خاص" از کربلای معلی، با حضور استاد میرباقری، ۱۰ آبان ۱۳۹۷، در آرشیو شبکه ۳، تلوبیون
🔹برنامه "مخاطب خاص" از کربلای معلی، با حضور استاد میرباقری، 👈 ۸ آبان ۱۳۹۷، در آرشیو شبکه ۳، تلوبیون
http://www.telewebion.com/episode/1917261
استاد میرباقری.mp3
3.5M
🔊 استاد میرباقری | قطعه صوتی با عنوان «اربعین، ضدِ توسعهٔ غربی»
🔍 پشت پرده شدت تخریبها علیه قیام اربعینی شیعیان
📢 هماکنون؛ #تیتر_یک سایت Khamenei.ir
🔻 رهبرانقلاب، صبح امروز:
🔹️ #آمریکا_رو_به_افول_است؛ این را همه بدانند
این سنت الهی است؛ اینها محکومند به اینکه ساقط بشوند، افول کنند و زایل بشوند از صحنه قدرت جهانی
🔸️ آن کسانی که گرایش دارند به اینکه برویم با آمریکاییها #سازش کنیم، بیخودی نقشه بیاساس و پایه میکشند، این را بدانند. ۹۷/۸/۱۲
🌷 #دیدار_۱۳_آبان
💻 @Khamenei_ir
هدایت شده از 🔅 سید منیرالدّین حسینےِ الهاشمے
🔆 عشقِ ترحّمی و عشقِ توسّلی
🔅عشقِتان به همسرتان، از رویِ ترحّم نباشد.
🔅عشقِ توسّلی موجبِ تحملِ ناملایماتِ زندگی میشود.
◀️ سید منیرالدین حسینیِ هاشمی:
«اگر انسان "ترحُّماً" به همسرش احترام بگذارد، اين برای خودش خطرناک است. احترام و محبت مرد نسبت به همسرش و بالعکس بايد "توسُّلاً" باشد. همانگونه که اگر بخواهيد امام رضا(ع) را زيارت کنيد، ترحّما زيارت نمیکنيد، بلکه ايشان را وسيله برای قرب خدا قرار میدهيد، و يا هنگامیکه اسماء الهی را میخوانيد و "يا ربِّ، يا اللّه، يا رحمن، يا رحيم و ..." میگوييد، با اين لفظ و با توجه به مفهوم آن، و حالت روحی خويش، متوسّل به اسماء الهی میشويد، و همچنین ائمه طاهرين(ع) را، که اسماء حسنای الهی تکوينی حضرت حق هستند، توسّلاً زيارت میکنید،
در علائق خانوادگی نيز بايد مهر و محبت، توسّلاً اِعمال گردد و محور، حب الهی باشد.
اگر مردی به همسر خود ترحّم کند، اين بدان معنی است که خودش را در موضع قدرت میبيند و حال اينکه تمام انسانها در موضع احتياجاند و در طريقِ بندگی او وسائلی را میجويند.
احترام شما به مؤمن نيز بايد "توسّلی" باشد؛ مگر اينکه طرفِ احسان شما جزوِ مکتب و دين شما نباشد؛ آنوقت ترحّم اشکالی ندارد. اما هرگز نبايد به يک شيعه ترحّم کنيد.
اگر زن و شوهر توسّلاً به يکديگر محبت کنند، اولين چيزی که سهل میشود، تحمل ناملايمات طرفين برای يکديگر است و اگر در خانهای، خداوند، محور ايثار شد، اين خانه اساساً محل سرپرستی الهی خواهد شد». ۶۹/۸/۲۲
☑️ @moniroddin
نمایندگیهای فروش کتابهای آیتالله میرباقری .pdf
49.7K
↖️ نمایندگیهای فروش کتابهای استاد میرباقری در قم و تهران
🔻نبوت انبیای الهی، شعبهای از نبوت کلیهٔ نبی اکرم(ص) است.
✔️استاد سید محمّدمهدی میرباقری:
«آن نبوتی که به نبی اکرم(ص) داده شد، آن درهایی که از غیب الهی به روی آن حضرت باز شد و آن مقامات توحیدی که به حضرت داده شده است، با مابقی انبیاء قابلمقایسه نیست.
در روایات آمده که پیغمبر ما آنچنان از غیب الهی باخبر است که در عالم ارواح و قبل از آمدن به این عالم، مبعوث به انبیاء و پیغمبر انبیاء بودند. انبیاء چراغ امت خودشان هستند و انوار و پرتو نور الهی را در امت خودشان می تابانند ولی نبی اکرم(ص) مبعوث به انبیاء بوده و توحید را به انبیاء تعلیم میکرد.
بنابراین آن خبری که به وجود مقدس نبی اکرم(ص) از عالم غیب داده شده، با بقیه انبیاء متفاوت است. لذا بعضی بزرگان فرمودند که نبوت همه انبیاء نبوت جزئی و یك بخشی از نبوت است و نبوت حضرت رسول اکرم اسلام(ص) نبوت کلی و تمام نبوت است و همه نبوت انبیاء یك شعبهای از نبوت نبی اکرم(ص) است، همه اخباری که به انبیاء رسیده یك شعبه از اخباری است که به نبی اکرم(ص) رسیده است...
ایشان صاحب [اخبار مهم] از عالم غیب است و حقایق غیب که بر ما پوشیده است در اختیار ایشان قرار گرفته است».
☑️ @mirbaqeri
🔻 شفاعت نبی اکرم(ص) اختصاص به قیامت ندارد. شفاعت، در دنیا هم جاری است.
✔️ استاد سیّد محمّدمهدی میرباقری:
«مقام شفاعتِ نبی اکرم (ص) يک مقام جاری و ساری است؛ يعنی از اول تا آخر عالم، اين مقام شفاعت وجود دارد و يک امر دائمی است و اختصاص به زمانی خاص ندارد، به طوری که در زمانهای دیگر نباشد؛ همچنین اختصاص به فرد خاصی هم ندارد، بهگونهای که فرد دیگری را شامل نشود.
اينطور نيست که شفاعت، فقط در خروجی کار باشد، و آنجا که همه، کارهايشان را انجام میدهند، نيازی به شفاعت نباشد و وقتی کارها گره میخورد و مثلاً در آخرت درهای بهشت بسته میشود، فقط با شفاعت، درها باز شود! اينطور نيست. بلکه سيرِ مستمرِ مخلوقات، با شفاعت حضرت است.
شفاعت، يک امر جاری است و در هر لحظه، میتوان شفاعت بهتری را نصيب خود کرد. ایشان از ابتدا دستگيری کردهاند و اکنون هم دستگيری میکنند. ما نباید شفاعت را به این صورت تفسیر کنیم که مثلاً ما همۀ کارهای خود را انجام میدهیم و فقط زمان جمعبندی و نمره دادن، حضرت شفاعت میکند! شفاعت از ابتدا هست، مثل معلّمی که از روز اوّل از شاگرد دستگيری میکند، نه آن روزی که شاگرد امتحان داده و مثلاً نیمنمره کم آورده است و معلّم با کم و زیاد کردن در برگۀ او نمرهاش را تمام کند! معنای شفاعت اين نيست.
شفاعت يک حقيقت جاری توسط نبی اکرم (ص) است که همۀ بندگان خدا از انسان تا مَلک و غیر آنها در همۀ احوال و افعال، به اين شفاعت محتاج هستند. پس فقط اهل گناه به اين شفاعت محتاج نیستند بلکه همه مخلوقات، در درجات خود محتاج شفاعت هستند.»
☑️ @mirbaqeri