هدایت شده از mahdi mohagheghfar
ادعا و طرح بحث خوب شده است. فقط اتصال محرک به ادعا یعنی استفاده مناسب از عبارات انتقالی جای کار دارد ممنون
👆
ممنون.
خوب شده است.
فقط بعد از طرح بحث نیازی به افزودن توضیح نیست.
دعوت به خدا پرستی واخلاص در بندگی سر لوحه دعوت همه انبیاء الهی بوده است.اگر چه گستره اخلاص در قران شامل تمام باورهای اعتقادی ،اعمال عبادی و صفات پسندیده اخلاقی می شود ولی با توجه به تصریح آیات قران و دیدگاه مفسران عامه وخاصه اخلاص شامل سه دسته می شود. دسته اول اخلاص در اعتقاد ،در برابر شرک و بت پرستی است .دسته دوم اخلاص در اعمال عبادی مثل نماز،زکات ،حج،خمس،مناسک حج و عمره وجهاد میشود.دسته سوم اخلاص در برخی از فضایل اخلاقی ایمانی مانند اخلاص در انفاق ،اطعام ،گواهی دادن نجوا در اصلاح بین مردم ،صدقه وهر کار پسندیده می شود
هدایت شده از فارغ التحصیلان تخصصی قضا
#هفته_پژوهش
#نشست_علمی_نقد_کتاب
📅 دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰
🔹 نشست نقد کتاب با موضوع:
◀️ «برابری دیه مرد و زن در آموزه های اسلامی» نوشته دکتر رحیم نوبهار
⏰۱۲:۳۰-۱۴:۳۰
✅ ارائه: حجت الاسلام والمسلمین دکتر رحیم نوبهار "عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی"
✅کارشناس: حجت الاسلام والمسلمین محمدهادی فاضل "استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم"
✅ کارشناس: حجت الاسلام والمسلمین امیرمهاجر میلانی "عضو هیئت علمی پژوهشکده زن و خانواده"
✅دبیر علمی: جناب آقای رضا پورمحمدی "پژوهشگر مقیم پژوهشکده زن و خانواده"
📍مکان برگزاری: قم، بلوار الغدیر، کوچه ۱۰، پلاک ۵، پژوهشکده زن و خانواده، طبقه دوم ، سالن نشست ها
✳️ امکان شرکت حضوری در نشست با رعایت دستورالعمل های بهداشتی فراهم می باشد.
☑️ جهت حضور برخط(آنلاین) در نشست از طریق لینک ذیل وارد شوید:
✅ http://live.mfeqh.ir/wrc
📌 سایت پژوهشکده زن و خانواده
🌐 wrc.ir
📌 کانال پژوهشکده زن و خانواده در سروش
🆔 https://sapp.ir/womenrc
📌 کانال پژوهشکده زن و خانواده در ایتا
🆔 https://eitaa.com/womenrc
✅ با ما همراه باشید
هدایت شده از کانون علمی فقه و حقوق
📣 کانون علمی فقه و حقوق برگزار می کند:
🔷 سلسه نشست های علمی:
⬅️ موضوع نشست: موضوع شناسی در فقه، (چیستی، اهمیت و بایسته ها)
🎤 ارائه دهنده: حجت الاسلام و المسلمین بیات «زید عزه» (مدیر مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی، عضو هیئت علمی و معاون گروه روانشناسی و ارتباطات دانشگاه قرآن و حدیث)
دبیر علمی: حجت الاسلام والمسلمین شم آبادی
🕗 زمان: دوشنبه مورخ 22 آذر ماه از ساعت 16 الی 17:15
🔷 مکان: قم، بلوار شهید صدوقی (زنبیل آباد)، کوچه 5، پلاک 40، مجتمع فقه، حقوق و قضای اسلامی، کانون علمی فقه و حقوق (برادران)
🌐 پخش آنلاین: از طریق سامانه قرار؛ و صفحه اینستاگرام کانون
🌐 لینک مربوط به اتاق مجازی نشست در سامانه قرار:
https://room.gharar.ir/a19f4a37-3386-46d4-934b-ac14a104ea85
🌐 صفحه اینستاگرام کانون به نشانی:
@kanunelmi_feqh_hoghoogh
⬅️ در صورت تمایل به شرکت حضوری در نشست، عدد 1 را به آیدی کانون در پیام رسان ایتا به نشانی @kanunelmi_feqh_hoghoogh ارسال فرمایید.
⬅️ ما را به دوستان خود معرفی فرمایید:
https://eitaa.com/joinchat/3994288281C41a03f92c0
چطوري بند آغاز يك مقاله كوتاه طبقه بندي رو بنويسيم؟ (پوزش از اينكه در شرايط مناسبي اين صوت ضبط نشده است) 👆
آموزش پژوهش و نگارش علمی
برای تصمیم درباره ادامه این روش راهنمایی سروران کانال، لطفا در این نظرسنجی مشارکت کنید:
اين فايل صوتي به چه ميزان براي شما مفيد بود؟ (لطفا شماره نظر خودتان را به ادرس مدير كانال ارسال كنيد)
۱ - بسیار مفید بود؛
۲- مفید بود؛
۳ - در حد متوسط بود؛
۴- مفید نبود؛
۵ - تکراری و پیش پا افتاده.
ممنون.
از اینکه سعی کردید محرک را با آمار شروع کنید، تشکر می کنم. این کار می تواند در انبعاث و برانگیختن مخاطب به خواندن بند و به تبع مقاله کوتاه بهتر خوانده شود.
در عبارت انتقالی کمی تامل شود. مثلا اما پیامدهای این معضل متفاوت است.
سپاس
موضوع سامانه اعتقادبه معاد
عنوان : اعتقادبه معاداز منظر فقها
مسئله معاد از نظر فقهای امامیه وسنت می تواند چالش هایی را درباره چگونگی وقوع معاد ایجادکند .برفرض برخی ازفیلسوفان باب تأویل راگشوده اند وآیاتی ازقرآن راکه به صراحت معادجسمانی رابازگو می کنند به معادروحانی تأویل کرده اند .امااین نظریه ی موجود تنهادرنظر فقهای امامیه وفیلسوفان نیست.انظار متکلمان امامیه درکیفیت وقوع معادبه سه دسته تقسیم می شود.دسته اول عموم فقهاواهل حدیث برجسمانی بودن معاد تأکید دارند.دسته دوم جمهور فیلسوفان وپیروان مکتب مشاء معادراروحانی می دانند .ودسته سوم ازبزرگان فلسفه وعارفان وگروهی از متکلمان برجسمانی وروحانی بودن معاد پافشاری دارند .
با سلام.
خوب است. اما مسئله چگونگی وقوع معاد، مسئله ای کلامی و فلسفی است و فقهی محسوب نمی شود. در محرک و طرح بحث کلامی مسئله رعایت نشده است. محرک همنسبتا خوب است. موفق باشید
موضوع سامانه اعتقادبه معاد
عنوان : اعتقادبه معاداز منظر قرآن
مسئله معاد از نظر متکلمان وفلاسفه ی امامیه می تواند چالش هایی را درباره چگونگی وقوع معاد ایجادکند .برفرض برخی ازفیلسوفان باب تأویل راگشوده اند وآیاتی ازقرآن راکه به صراحت معادجسمانی رابازگو می کنند به معادروحانی تأویل کرده اند .امااین نظریه ی موجود تنهادرنظر متکلمان امامیه وفیلسوفان نیست.انظار متکلمان امامیه درکیفیت وقوع معادبه سه دسته تقسیم می شود.دسته اول عموم فلاسفه ومتکلمان اهل حدیث برجسمانی بودن معاد تأکید دارند.دسته دوم جمهور فیلسوفان وپیروان مکتب مشاء معادراروحانی می دانند .ودسته سوم ازبزرگان فلسفه وعارفان وگروهی از متکلمان برجسمانی وروحانی بودن معاد پافشاری دارند .