eitaa logo
آموزش پژوهش و نگارش علمی
1.5هزار دنبال‌کننده
526 عکس
20 ویدیو
520 فایل
نویسنده: مهدی محقق فر موضوع: ۱ -آموزش پژوهش و نگارش علمی با تاکید بر علوم حوزوی (تجربه نویسنده در کارگاه ها و ارزیابی ها) ۲- معرفی برخی فعالیت های علمی پژوهشی تراز ۳- ارائه متون انگیزه بخش در امر پژوهش ارتباط با نویسنده @Mohagheghfar
مشاهده در ایتا
دانلود
📅 دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ 🔹 نشست نقد کتاب با موضوع: ◀️ «برابری دیه مرد و زن در آموزه های اسلامی» نوشته دکتر رحیم نوبهار ⏰۱۲:۳۰-۱۴:۳۰ ✅ ارائه: حجت الاسلام والمسلمین دکتر رحیم نوبهار "عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی" ✅کارشناس: حجت الاسلام والمسلمین محمدهادی فاضل "استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم" ✅ کارشناس: حجت الاسلام والمسلمین امیرمهاجر میلانی "عضو هیئت علمی پژوهشکده زن و خانواده" ✅دبیر علمی: جناب آقای رضا پورمحمدی "پژوهشگر مقیم پژوهشکده زن و خانواده" 📍مکان برگزاری: قم، بلوار الغدیر، کوچه ۱۰، پلاک ۵، پژوهشکده زن و خانواده، طبقه دوم ، سالن نشست ها ✳️ امکان شرکت حضوری در نشست با رعایت دستورالعمل های بهداشتی فراهم می باشد. ☑️ جهت حضور برخط(آنلاین) در نشست از طریق لینک ذیل وارد شوید: ✅ http://live.mfeqh.ir/wrc 📌 سایت پژوهشکده زن و خانواده 🌐 wrc.ir 📌 کانال پژوهشکده زن و خانواده در سروش 🆔 https://sapp.ir/womenrc 📌 کانال پژوهشکده زن و خانواده در ایتا 🆔 https://eitaa.com/womenrc ✅ با ما همراه باشید
هدایت شده از کانون علمی فقه و حقوق
📣 کانون علمی فقه و حقوق برگزار می کند: 🔷 سلسه نشست های علمی: ⬅️ موضوع نشست: موضوع شناسی در فقه، (چیستی، اهمیت و بایسته ها) 🎤 ارائه دهنده: حجت الاسلام و المسلمین بیات «زید عزه» (مدیر مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی، عضو هیئت علمی و معاون گروه روانشناسی و ارتباطات دانشگاه قرآن و حدیث) دبیر علمی: حجت الاسلام والمسلمین شم آبادی 🕗 زمان: دوشنبه مورخ 22 آذر ماه از ساعت 16 الی 17:15 🔷 مکان: قم، بلوار شهید صدوقی (زنبیل آباد)، کوچه 5، پلاک 40، مجتمع فقه، حقوق و قضای اسلامی، کانون علمی فقه و حقوق (برادران) 🌐 پخش آنلاین: از طریق سامانه قرار؛ و صفحه اینستاگرام کانون 🌐 لینک مربوط به اتاق مجازی نشست در سامانه قرار: https://room.gharar.ir/a19f4a37-3386-46d4-934b-ac14a104ea85 🌐 صفحه اینستاگرام کانون به نشانی: @kanunelmi_feqh_hoghoogh ⬅️ در صورت تمایل به شرکت حضوری در نشست، عدد 1 را به آیدی کانون در پیام رسان ایتا به نشانی @kanunelmi_feqh_hoghoogh ارسال فرمایید. ⬅️ ما را به دوستان خود معرفی فرمایید: https://eitaa.com/joinchat/3994288281C41a03f92c0
چطوري بند آغاز يك مقاله كوتاه طبقه بندي رو بنويسيم؟ (پوزش از اينكه در شرايط مناسبي اين صوت ضبط نشده است) 👆
آموزش پژوهش و نگارش علمی
برای تصمیم درباره ادامه این روش راهنمایی سروران کانال، لطفا در این نظرسنجی مشارکت کنید: اين فايل صوتي به چه ميزان براي شما مفيد بود؟ (لطفا شماره نظر خودتان را به ادرس مدير كانال ارسال كنيد) ۱ - بسیار مفید بود؛ ۲- مفید بود؛ ۳ - در حد متوسط بود؛ ۴- مفید نبود؛ ۵ - تکراری و پیش پا افتاده.
محرک بند آغار در مقاله طبقه بند رو چطور بنویسم؟👆
ممنون. از اینکه سعی کردید محرک را با آمار شروع کنید، تشکر می کنم. این کار می تواند در انبعاث و برانگیختن مخاطب به خواندن بند و به تبع مقاله کوتاه بهتر خوانده شود. در عبارت انتقالی کمی تامل شود. مثلا اما پیامدهای این معضل متفاوت است. سپاس
موضوع سامانه اعتقادبه معاد عنوان : اعتقادبه معاداز منظر فقها مسئله معاد از نظر فقهای امامیه وسنت می تواند چالش هایی را درباره چگونگی وقوع معاد ایجادکند .برفرض برخی ازفیلسوفان باب تأویل راگشوده اند وآیاتی ازقرآن راکه به صراحت معادجسمانی رابازگو می کنند به معادروحانی تأویل کرده اند .امااین نظریه ی موجود تنهادرنظر فقهای امامیه وفیلسوفان نیست.انظار متکلمان امامیه درکیفیت وقوع معادبه سه دسته تقسیم می شود.دسته اول عموم فقهاواهل حدیث برجسمانی بودن معاد تأکید دارند.دسته دوم جمهور فیلسوفان وپیروان مکتب مشاء معادراروحانی می دانند .ودسته سوم ازبزرگان فلسفه وعارفان وگروهی از متکلمان برجسمانی وروحانی بودن معاد پافشاری دارند .
با سلام. خوب است. اما مسئله چگونگی وقوع معاد، مسئله ای کلامی و فلسفی است و فقهی محسوب نمی شود. در محرک و طرح بحث کلامی مسئله رعایت نشده است. محرک هم‌نسبتا خوب است. موفق باشید
موضوع سامانه اعتقادبه معاد عنوان : اعتقادبه معاداز منظر قرآن مسئله معاد از نظر متکلمان وفلاسفه ی امامیه می تواند چالش هایی را درباره چگونگی وقوع معاد ایجادکند .برفرض برخی ازفیلسوفان باب تأویل راگشوده اند وآیاتی ازقرآن راکه به صراحت معادجسمانی رابازگو می کنند به معادروحانی تأویل کرده اند .امااین نظریه ی موجود تنهادرنظر متکلمان امامیه وفیلسوفان نیست.انظار متکلمان امامیه درکیفیت وقوع معادبه سه دسته تقسیم می شود.دسته اول عموم فلاسفه ومتکلمان اهل حدیث برجسمانی بودن معاد تأکید دارند.دسته دوم جمهور فیلسوفان وپیروان مکتب مشاء معادراروحانی می دانند .ودسته سوم ازبزرگان فلسفه وعارفان وگروهی از متکلمان برجسمانی وروحانی بودن معاد پافشاری دارند .
بله. خوب است. اینکه برای هر دسته توصیف علمی اورده اید تلاش قابل تقدیری است. ممنون
موضوع:تاثیر مثبت تربیت دینی دختران بر آسیب های اجتماعی (محرک)در جامعه کنونی همان طور که شاهد انواع مفاسداجتماعی هستیم اعم از ولنگاری و هرج ومرج نظاره گر این مسئله نیز هستیم که این امور همه افراد یکه جامعه را درگیر خود ساخته است (انتقال)امابیشترین و بزرگترین آسیب ها را در این جامعه جنس مونث میبیند چرا که از نظر روحی شکننده تر وآسیب پذیرتر است بنابراین نقش تربیت در دختران از اهمیت والاتری برخوردار است (ادعا)به طور کلی تربیت دختران را از دوبعدمیتوان بررسی نمود:(طرح بحث)از بعد دینی واز بعد اجتماعی اخلاقی
موضوع: رجعت معادجسمانی ازآموزه های دینی ومنصوص است ودرطول تاریخ، بحث های فراوانی رارقم زده است. بحث رجعت به بحث معادجسمانی بازمیگردد و ازدیرباز بسیاربحث پیچیده واختلافی میان علمابوده است. اگربراساس قواعدفلسفی بخواهیم پیش برویم، بازگشت به زندگی دنیوی پس ازمرگ، دورازنظراست ووقتی به نصوص دینی مراجعه میکنیم، نوعی ازبازگشت به زندگی دنیوی رامیبینیم. مفهوم وبحث رجعت بسیاربحث مهم ولی اختلافی میان علمای شیعه واهل سنت است. مفهوم رجعت ازدودیدگاه قابل بررسی است. دیدگاه اول، دیدگاه علمای شیعه است ودیدگاه دوم، دیدگاه اهل سنت میباشد.