eitaa logo
مجمع نمایندگان طلاب استان البرز
181 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
564 ویدیو
143 فایل
مجمع (نمایندگان طلاب) پدیده‌ی بسیار خوبی است، پدیده‌ی لازمی است برای حوزه؛ باید بماند و ادامه پیدا کند؛ (و) باید تقویت بشود. مقام معظم رهبری مدیر کانال: @admin_mnt_albr روابط عمومی مجمع نمایندگان: @Ravabet_m
مشاهده در ایتا
دانلود
28.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨اخبار دروغ کانال های ایرانی در مورد حوادث امروز سوریه، پازل دشمن رو تکمیل کرد‼️ 🎞ویدئوی ارسالی یکی از رفقای مستقر در حلب. شامگاه ۷ آذر ☫ @lashkarengelabi | لشکر انقلابی
"باطل فقط هیاهو دارد" جنگ حق و باطل همواره بوده ،هست و خواهد بود . باطل هیچگاه پیروز نهائی نخواهد بود چرا که "والعاقبه للمتقین" خداوند جبهه باطل را در قرآن به کف آبی تشبیه کرده که آب زیرین آن حق است این تشبیه بسیار زیبا و جذاب است که بعد از ذکر آیه برایتان نکاتی از این تشبیه خواهم گفت. حال آیه را دقت کنید : أَنْزَلَ مِنَ السَّماءِ ماءً فَسالَتْ أَوْدِيَةٌ بِقَدَرِها فَاحْتَمَلَ السَّيْلُ زَبَداً رابِياً وَ مِمَّا يُوقِدُونَ عَلَيْهِ فِي النَّارِ ابْتِغاءَ حِلْيَةٍ أَوْ مَتاعٍ زَبَدٌ مِثْلُهُ كَذلِكَ يَضْرِبُ اللَّهُ الْحَقَّ وَ الْباطِلَ فَأَمَّا الزَّبَدُ فَيَذْهَبُ جُفاءً وَ أَمَّا ما يَنْفَعُ النَّاسَ فَيَمْكُثُ فِي الْأَرْضِ كَذلِكَ يَضْرِبُ اللَّهُ الْأَمْثالَ(رعد/۱۷) خدا از آسمان آبى نازل كرد كه در هر درّه و رودى به اندازۀ گنجايش و وسعتش [سيلابى] جارى شد، سپس سيلاب، كفى پُف كرده را به روى خود حمل كرد، و نيز از فلزاتى كه براى به دست آوردن زينت و زيور يا كالا و متاع، آتش بر آن مى افروزند، كفى پُف كرده مانند سيلاب بر مى آيد؛ اين گونه خدا حق و باطل را [به امور محسوس] مَثَل مى زند اما آن كفِ [روى سيل و روى فلز گداخته در حالى كه كنارى رفته]- به حالتى متلاشى شده از ميان مى رود، و اما آنچه [چون آب و فلز خالص] به مردم سود مى رساند، در زمين مى ماند خدا مَثَل ها را اين گونه بيان مى كند [تا مردم در همۀ امور حق را از باطل بشناسند ] 🔹اما تشبیه باطل به کف روی آب و حق به آب زیرین از چند جهت است: ۱- کف روی آب هیاهو و سروصدا دارد ولی دوام ندارد پس باطل هیاهو دارد ولی دوام نداشته مضمحل خواهد شد، بنابراین حق همیشه ماندنی است و باطل چون حباب رفتنی است. ۲- کف روی آب هستیش را از آب میگیرد ولی میخواهد بر آب سوار شود پس باطل هستی وجودی خود را از حقیقت میگیرد و با شعار حق و حقیقت می آید و میخواهد حقیقت را سرنگون کند و بر آن مسلط شود ولی زهی خیال باطل که حبابی بیش نیست که خواهد ترکید. ۳- آنچه مردم را سیراب میکند آن حقیقت آب زیر کف است نه آن کفهای حبابی پس مردم را حق سیراب میکند نه باطل. این بخشی از آثار این تشبیه زیبای خداوند است . عزیزان جبهه باطل هم اکنون متمرکز در وحشیهای دست آموز ترکیه و صهیونیست و آمریکائیها شده و میخواهند سوریه را به آشوب کشیده و جبهه حق را خوار و ذلیل کنند چه نقشه ها که نکشیده اند و چه پولها که خرج نکرده اند ولی چقدر این آیه آرامش قلب مومنین است که " و مکروا و مکر الله والله خیرالماکرین"جبهه باطل مکر می کنند ولی غافل از اینکه خدا هم مکر میکند و مکر خدا از بهترین و غالبترین مکرهاست . 🔹بزودی نابودی صهیونیستها و پیاده نظام خوارجی آنها در سوریه را با ظهور حضرت ولی عصر ارواحنا فداه جشن خواهیم گرفت . 🔹درود بر همه شهدای مقاومت مخصوصا سردار سلیمانی و سید حسن نصرالله و هنیه و سنوار عزیز. به قرآن باز گردیم
🟩چند پرسش از استاد محقق داماد به مناسبت نامه اخیرشان به مراجع تقلید ✍️۱- از نظر جناب عالی اگر قانون حجاب این قدر "موجب خسارت به دین و آیین و نظام و کشور عزیزمان" است، آیا رواج و گسترش روز افزون بی عفتی و بی حجابی در اماکن عمومی و رسانه ها ، پیامدهای امنیتی، سیاسی، اجتماعی، اخلاقی و فرهنگی برای ایران و ایرانی مسلمان الگوی تمدن اسلامی ندارد؟! اگر دارد چند بار نسبت به این وضعیت نهیب زده یا نامه نوشته اید؟! ✍️۲- جناب عالی به عنوان یک مجتهد حقوقدان چه راه حل قابل اجرایی برای پیشگیری از بی حجابی ارایه کرده اند؟! ✍️۳- جناب عالی که قانون اخیر را این قدر مضر توصیف کرده اید بفرمایید پیش از تصویب آن چه پاسخ حلی و ایجابی برای رفع ایرادهای قانون عفاف و حجاب ارایه کرده اید؟! ✍️۴-مشخصا کدام ماده قانون اخیر در صدد بهبود حجاب با چوب و فلک و کیفر سخت است؛ مگر نه این است که این قانون با جرم زدایی از بی حجابی آن را به سطح یک تخلف معمولی شهروندی تقلیل داده است؟! ✍️۵- از جناب عالی بسیار بعید است که قانون را خوانده باشید و بیش از سه چهارم مواد این قانون را ندیده باشید که صرفا متمرکز در اقدامات نرم و ایجابی و فرهنگی است؛ آیا واقعا قانون را خوانده اید؟! ✍️۶- مراجع عظام تقلید چه اختیار حکومتی دارند که با بی اعتنایی به اصل ۱۱۰ قانون اساسی، برای حل "معضل" مدنظرتان به جای رجوع به ولی فقیه به مراجع نامه نوشته اید؟! ✍️۷-جناب عالی که قانون جدید را دارای نتیجه عکس و موجب تنفر نسل جوان قلمداد کرده اید بفرمایید: ⬅️اولا آیا می دانید جامعه هدف بخش جریمه های قانون صرفا زنان بی عفت و فاقد هرگونه پوشش سر هستند؟ ⬅️ثانیا آیا می دانید آمار این افراد کمتر از ۱۵ درصد مترددین در اماکن عمومی است؟ ⬅️ثالثا آیا از نتایج اجرای طرح ناظر در خصوص کشف حجاب خودرویی اطلاع دارید و می دانید چقدر در کاهش این وضعیت تاثیر شگرف داشته است؟! ✍️۸- آیا از آمار موارد امر به معروف و نهی از منکر در خصوص حجاب و تعداد ضرب و جرح و توهین ها نسبت به عاملان این دو فریضه چیزی به عرضتان رسانده اند؟! اگر خیر می توانید از ق.ق در این خصوص استعلام و مظلومیت عاملان دو واجب غریب تمدن ساز را کمی درک کنید! ✍️۹- جناب عالی به عنوان یک روحانی منسوب به خاندان سیادت نسبت به تئوریزه کنندگان و مروجان بی حجابی و بی حیایی یا «الذین یحبون ان تشیع الفاحشة» و «المرجفین فی المدینة» همان هایی که هشتگ های بی ناموسی و بی غیرتی را ترند می کردند و می کنند تا سیمای دینی جامعه اسلامی را با برکندن پرچم حجاب تغییر دهند تا زمینه بهتری برای همه انواع فسادها فراهم کنند، چه موضعی داشته و دارید؟! ✍️10- با توجه به این که اغلب جرایم متأثر از عامل «فرهنگی» هستند، آیا افزون بر حجاب درباره همه ی جرایمی که عامل فرهنگی در آنها موثر است، نظر بر مواجهه صرف اخلاقی و ایجابی و فرهنگی دارید؟! اگر خیر مقوله بی حجابی چه ویژگی دیگری جز میل و طمع شیاطین عالم و تبلیغات شبانه روزی آنها برای گسترش این رفتار دارد که شما درباره آن به گونه ای دیگری می اندیشید که اتفاقا با نظر شیاطین منطبق تر است؟! 🌼استاد گرامی! ✅️اگر برای این پرسشها پاسخ مناسبی ندارید ، جسارتا نامه اخیرتان نمی تواند در خوشبینانه ترین حالت معنایی جز آلت دست قرار گرفتن تان برای بدخواهان اسلام ناب محمدی داشته باشد؛ زیاده عرضی نیست! ✍️جعفر صادق منش؛ مدرس دانشگاه، وکیل دادگستری و عضو شورای علمی اندیشکده حقوق بشر و شهروندی
🔻محقق داماد و موضع نامحققانۀ بی‌بنیاد 🖊مهدی جمشیدی [یکم]. پیش از این، در نقد مواضع حجت‌الاسلام محقق داماد نگاشته بودم اما دریغ از پاسخِ معرفتیِ معادل و محکم. او خویش در پوستینِ مظلومیّت نشانید و تحقیر و تخفیفِ منتقدِ صریح را بر مواجهۀ استدلالی و منطقی ترجیح داد. می‌گوید بر خوان نعمتِ معرفتِ مرتضی مطهری نشسته است، ولی آنچه‌که از سیره و سلوکِ انتقادی و علمیِ مطهری خوانده‌ام، کمترین نسبتی با مشرب و ممشای او ندارد. بیش از ادّعا و انتساب، بهره‌ای نبرده، وگرنه نیک می‌دانیم که مطهری، حتی به سراغ مغرضِ جاهلی همچون اکبر گودرزی نیز رفت و با وی به گفتگو پرداخت و زبان به استدلال گشود. محقق داماد، هرگز چنین سعه و بضاعتی نداشته و با منتقد و مخالف خویش، از درِ مباحثه و محاجّه وارد نشده است. گفتگومداری و بلندنظری مطهری کجا و بالانشینی و کوته‌نظری اینان کجا؟! [دوم]. محقق داماد در یادداشتی به نقد قانون حجاب پرداخته و نوشته: «تجربۀ عملی در پیگیری آنچه این قانون در پی آن است نشان داده که رعایت شرایط امر به معروف و نهی از منکر، از جمله عدم توهین و رعایت حرمت و کرامت، در عمل ممکن نبوده است.» وقتی‌که وی پیش از تفکّر منطقی، تصمیم خویش را گرفته و می‌خواهد موضع پیش‌ساخته و سیاسی خود را بر واقعیّت و عینیّت تحمیل کند، چنین می‌شود که دربارۀ طرحی که فاقد پیشینه و تجربه است و در این قانون، برای نخستین بار بناست به اجرا درآید، از «تجربۀ عملی» می‌نویسد! در این قانون، «منطق مواجهه» تغییر کرده و این قانون، یکی از فضایل خود را طرّاحی جدید برای نحوۀ مواجهه می‌شمارد؛ درحالی‌که محقق داماد، از تجربۀ عملیِ تلخ در گذشته می‌نویسد و با این شبه‌استدلال، می‌خواهد آن را باطل می‌کند! [سوم]. محقق داماد می‌افزاید: «مواد زیادی از این قانون، نه‌تنها غیرقابل اجرا، که نتیجۀ عکس خواهد داد و موجب تنفر نسل جوان از دین می‌شود.» وی به‌جای استدلال و یا دست‌کم شبه‌استدلال، به طرح ادّعا پرداخته و سخنان بی‌دلیلی را نگاشته است. کسی‌که با وی موافق نیست، می‌تواند در نوشته‌ای دیگر، عکس از برداشت‌ها و تفسیرها را از قانون حجاب بیان کند. اگر دعوی او، منطق و برهان و علم و اقناع است، پس استدلال او کجاست؟! چرا او در ادّعا، متوقف مانده است؟! کدام شاهد عینی و مؤیّد موجّه، امتناع عملی این قانون را تأیید می‌کند؟! این نشدن و انسداد، ریشه در کدام گسستگی با واقعیّت دارد؟! و نیز باید گفت مگر نسل جوان، همگی از حجاب عبور کرده‌اند و به کشف حجاب و برهنگی رو آورده‌اند که این قانون، آنها را در بر بگیرد و به واسطۀ آن، متنفّر از دین بشوند؟! بر اساس کدام پیمایش و مطالعۀ تجربی، وی همۀ نسل جوان را در برابر این قانون نشانده و به صدور حکم عام و کلّی، مایل شده است؟! مگر این قانون، منطق پلکانی و تدریجی و مرتبه‌ای در مجازات ندارد؟! و مگر میان توده و خواص، تمایز ننهاده؟! و مگر بر ترجیح و تقدّم فرهنگ، اصرار نورزیده؟! مگر مطهری نگفته که چه‌بسا باید برخلاف میل جامعه، عمل کرد تا مصلحت جامعه فراهم آید؛ هرچند در کوتاه‌مدت، مخالفت‌هایی صورت بگیرد اما در بلندمدت، حقایق آشکار خواهد شد؟! در اینجاست که روشن می‌شود منطق روش‌شناختیِ محقق داماد به‌عنوان یک فقیه، چه بی‌اندازه بر باد تکیه داده است. وی به‌راستی، قایقی کاغذی ساخته و در آب افکنده. [چهارم]. محقق داماد، در بخش دیگر نوشته است: «موضوع حجاب باید از ‌طریق فرهنگی پیگیری شود، نه با چوب و فلک». باید بسی تأسّف خورد؛ کسی‌که جامۀ رسول بر تن دارد و خویش را فقیه می‌خواند و بساط درس خارج پهن کرده، این‌چنین دربارۀ واقعیّت، به تحریف و وارونه‌سازی و مبالغه و ناراست‌نویسی رو می‌آورد و هیجان و حرارتِ بی‌پایه برمی‌انگیزند تا مخاطب را منفعل سازد. در کدام دوره از حیات انقلابی، بی‌حجابان را به چوب و فلک بسته‌اند؛ جز آن‌که بسیاری از هم‌پیاله‌های سیاسیِ محقق داماد در جریان اصلاحات – یا همان چپ مذهبی در دهۀ شصت - خودسرانه و جاهلانه و بدون مجوز از امام خمینی، در کوچه و خیابان این‌چنین کرده‌اند و امام خمینی نیز، بی‌درنگ، گریبان آنها را گرفت. نیروی انتظامی و قوّۀ قضائیه، در کجا به چوب و فلک رو آورده‌اند؟! حبس و جریمه و محرومیّت اجتماعی، چوب و فلک است؛ آن هم برای کسانی‌که اصرار بر کشف حجاب و برهنگی دارند و تذکّر به آنها، بی‌اثر است؟! عجبا که چنین روحانیانی، با این حجم از قضاوت‌های مبتنی بر ناواقعیّت‌ها و نااخلاق‌ها، سخن از مواجهۀ فرهنگی نیز می‌گویند ... در پایان، آمادگی خود را برای مناظرۀ زنده و عمومی با وی، بر اساس اندیشه‌های حکمرانانه و فرهنگیِ استاد مطهری اعلام می‌کنم. https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
سلام علیکم همایش فاطمی درراستای تقدیرازطلاب استان البرزی مقیم حوزه علمیه قم وخانواده محترم انها همایشی ازطرف نمایندگان خبرگان ومجلس البرز درمورخ ۶دی ماه ازساعت ۹صبح تا ظهردرشهرکرج برگزارمی گرددبرنامه ها سخنرانی واهدا هدایابه خانواده محترم طلاب وصرف نهار لذا عزیزان جهت اعلام امادگی نام ونام خانوادگی وتعدادافراد خانواده راتا۱۴آذر به ایتا حجت‌الاسلام حاج افشار 09196652724ارسال فرمایندمکان برنامه ها متاقبااعلام می گرددنمایندگان طلاب استان البرز
باسلام و تحیّت: عظّم الله أجورکم. مبلغ 200/000 تومان شهریه جمادي الثاني 1446 ق از طرف آیةالله آقای حاج سیدمحمود مدرسی واریز گردید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
لَعَنَ اللهُ قاتِلیکِ و ضارِبیکِ و ظالِمیکِ و غاصبی حَقِّکِ یا مولاتی یافاطمةُ الزهراء
❁﷽❁ 🥀🌱 🥀 🌱 آثار محبت حضرت فاطمه(س)🌱 💎 بنا بر روایتی پيامبر اكرم (صلّى اللَّه عليه و آله) فرمودند: "اى سلمان! هر كه فاطمه را دوست بدارد، در بهشت با من خواهد بود و هر كه او را دشمن بدارد در جهنم خواهد بود. ای سلمان! دوستى فاطمه در ۱۰۰ جا نافع است كه کوچکترین آنها، مرگ، قبر، ميزان، محشر، صراط ومحاسبه است هر كه دخترم فاطمه از او راضى باشد من از او راضيم و هر كه من از او راضى باشم خدا از او راضى است و هر كه فاطمه بر او خشم بگيرد من بر او خشم ميگيرم و هر كس من بر او خشم بگيرم خدا بر او خشمگين است. ای سلمان! واى بر كسى كه به او و فرزندان و شیعیانش ظلم کند."💎 📚 بحارالانوا،ج۲۷،ص۱۱۶ 📖 متن روایت👇 🌿عَنْ سَلْمَانَ المحمدي(رضوان الله عليه) قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ(صلى الله عليه وآله): يَا سَلْمَانُ مَنْ أَحَبَّ فَاطِمَةَ ابْنَتِي فَهُوَ فِي الْجَنَّةِ مَعِي وَ مَنْ أَبْغَضَهَا فَهُوَ فِي النَّارِ يَا سَلْمَانُ حُبُّ فَاطِمَةَ يَنْفَعُ فِي مِائَةِ مَوْطِنٍ أَيْسَرُ تِلْكَ الْمَوَاطِنِ الْمَوْتُ وَ الْقَبْرُ وَ الْمِيزَانُ وَ الْمَحْشَرُ وَ الصِّرَاطُ وَ الْمُحَاسَبَةُ فَمَنْ رَضِيَتْ عَنْهُ ابْنَتِي فَاطِمَةُ رَضِيتُ عَنْهُ وَ مَنْ رَضِيتُ عَنْهُ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ وَ مَنْ غَضِبَتْ عَلَيْهِ فَاطِمَةُ غَضِبْتُ عَلَيْهِ وَ مَنْ غَضِبْتُ عَلَيْهِ غَضِبَ اللَّهُ عَلَيْهِ يَا سَلْمَانُ وَيْلٌ لِمَنْ يَظْلِمُهَا وَ يَظْلِمُ ذُرِّيَّتَهَا وَ شِيعَتَهَا."🌿 🥀 🥀🌱 🎁 احادیث ناب؛ سخنان حکیمانه👇 @ahadisnabsokhananhakimane
آیا ما شکست خوردیم ؟ نه لزوما آیا کار جبهه مقاومت سخت شد؟ قطعا چرا شکست نخوردیم؟ چون در دو سه سال اخیر، بشار اسد دلش خیلی با ما و جبهه مقاومت نبود و حتی پیشنهاد کمک ما را رد کرد. در واقع بشار اسد خواست تا با سازش و عادی شدن روابط با عربستان و امارات ، بقای خودش را تضمین کند و نه با مقاومت. اگر با جبهه مقاومت مانده بود اوضاع خیلی فرق میکرد پس ایده مقاومت شکست نخورده بلکه ایده عادی شدن و مذاکره مثل همیشه به شکست انجامید. https://eitaa.com/pirepalandooz
📢 رهبر معظم انقلاب درباره تحولات منطقه سخنرانی خواهند کرد 🔹️هزاران نفر از اقشار مختلف مردم چهارشنبه ۲۱ آذرماه ۱۴۰۳ با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار خواهند کرد. ✏️ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار درباره تحولات اخیر منطقه به سخنرانی خواهند پرداخت. 💻 Farsi.Khamenei.ir
35.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 تحلیل قابل تأمل یک فعال رسانه ای از نفوذ رژیم صهیونیستی در ایران / از ارتش سری دشمن در ایران چه می‌دانیم؟ پشت پرده شبکه نفوذ... 🔷️🔶️در خانواده و دوست و هر کس که می شناسی این حرفها بدردش می خوره براش بفرست. ‌‌‌ @amani_jahad_tabein
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روحت شاد ابر مرد وسعت دید سیاسی نظامی امام ره رو مشاهده میکنید، انگار سخنرانی برای همین امروز انجام شده
سلام علیکم چند نکته در مورد وقایع و حوادث این روزها: ۱- در این ۲ الی ۳ ماهه وقایع و اتفاقات با سرعتی عجیب در حال شکل گرفتن است و خود این یک نشانه برای اتفاقات آخر الزمان یعنی ظهور هست . و حتما وقایع آینده هم با سرعت بیشتری تا تحقق ظهور پیش خواهد رفت . ۲- برای اینکه در دل این تحولات سریع خود را گم نکنیم دو کار باید انجام شود : یکی رعایت تقوای الهی و دوم تبعیت محض از نائب الامام خامنه ای عزیز. ۳- حضور در صحنه باید با رعایت همان دو اصل بالا در فضای مجازی و در راهپیمائیهای اعلامی و هر کاری که نظام اسلامی را تقویت می کند، انجام بپذیرد. ۴- باید برای خوش باوران که آمریکا و اسرائیل با مردم ایران کاری ندارند بلکه با نظام کار دارند، آنچه در سوریه میگذرد درس عبرت باشد .در طول ۲ روز از سقوط بشار اسد و افتادن کشور بدست تروریستهای ساخته و پرداخته آمریکا و صهیونها ، تقریبا تمام زیر ساختهای اساسی سوریه هر روز حدود ۱۰۰ یا ۲۰۰ نقطه بمباران میشود و رژیم صهیون برخی از اراضی سوریه را هم تصرف و در حال پیشروری است . در اینجا آنچه ارزش ندارند مردم سوریه هستند که در آینده نه چندان دور شاهد جنگهای خیابانی هم خواهند بود و باز سر مردم سوریه کلاه گشادی خواهد رفت و روی آرامش را نخواهند دید. ۴- دعا و توسل به اهل بیت علیهم السلام نقش پررنگی حداقل برای سالم ماندن خودمان از قرار گرفتن در تحت سیطره رسانه های معاند خارجی و منافق داخلی خواهد داشت برای تعجیل در ظهور منجی عالم دعا کنید و برای غربت مظلومین غزه و لبنان هم اشگ بریزید و هم کمک مالی بکنید .تضرع به درگاه الهی برای نابودی دشمنان اسلام و ایران و مقاوت یک امر ضروری است . موفق باشید/ عزیزیان
رهبر معظم انقلاب درباره تحولات منطقه سخنرانی خواهند کرد هزاران نفر از اقشار مختلف مردم چهارشنبه ۲۱ آذرماه ۱۴۰۳ با حضور در حسینیه امام خمینی، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار خواهند کرد. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار درباره تحولات اخیر منطقه به سخنرانی خواهند پرداخت.
امر به معروف و نهی از منکر.mp3
3.8M
. 🔴 واکنش صریح آیت الله سیفی مازندرانی دامت برکاته به : نمی شود مملکت را با امر و نهی اداره کرد!! 🔸هویت جمهوری اسلامی تشکیل حکومت دینی برای اقامه دین خداست ، و اجراء فرائض دین و به فرموده حضرات معصومین: بهما تقام الفرائض یعنی اجراء همه فرائض و واجبات دین در گرو عمل به امر به معروف و و نهی از منکر است. 🔸 بگوئید من نمی توانم در این مملکت احیاء امر به معروف و نهی از منکر کنم ، نگویید نمی شود مملکت را با امر به معروف و نهی از منکر اداره کرد. 🔸 چطور در همه امور اداری شب و روز امر و نهی میکنید به مردم اما این واجب الهی نشدنی می شود؟! ✅مرکز حفظ و نشر آثار فقیه محقق آیت الله سیفی مازندرانی https://eitaa.com/seyfimazandrani_com
چهارشنبه‌ی فتح ✍️ عباس بابایی ▫️شرایط منطقه و عالم به گونه‌ای است که نه تنها ایران و جبهه‌ی مقاومت، بلکه تمام دنیا منتظر سخنان «امام‌خامنه‌ای» هستند؛ مدیری توانا در عرصه‌ی جهانی و استاد تبدیل بحران‌ها به فرصت‌ها برای مستضعفان عالم! 🔹تحلیل‌هایی که این روزها و خصوصاً بعد از سقوط دمشق در سراسر دنیا گفته و نوشته شد جز مواردی معدود، بسیار متناقض و بعضاً گمراه‌کننده‌ بود تا جایی که نه تنها فضا را برای مخاطبان‌شان شفاف‌ نکرد، بلکه بر ابهامات و دلهره‌ها و ناامیدی‌های آنها نیز افزود! ▫️اکنون نیاز به «فصل‌الخطاب»ی است که دوست و دشمن به درایت و صراحت و صداقتش ایمان دارند؛ کسی که خنکای سخنانش، همواره مرهمی است بر آتش دل مظلومان و ستم‌دیدگان! 🔹.. آنچه قطعاً در سخنان ایشان شنیده نخواهد شد، ابراز سستی و ناامیدی و شکست خواهد بود! ▫️بیان شرایط و علائم ظهور و مطالبی از این‌دست که این روزها فراوان دیده و شنیده شد، به نظر جایی در کلام‌شان نخواهدداشت. 🔹باید «این چهارشنبه» منتظر یکی از مهمترین سخنرانی‌های «امام‌خامنه‌ای» در طول ۳۵ سال زعامت‌شان باشیم. 🔻 را دنبال کنید @serat_ir1
رفتار دوگانه اصلاح طلبان درباره طالبان و تحریر الشام را ملاحظه کردید؟ وقتی با خروج آمریکا از افغانستان،‌ طالبان به سرعت بر مناطق افغانستان مسلط شد همین اصلاح طلبان سینه چاک میکردند که چرا جمهوری اسلامی نمیره با طالبان بجنگه و چرا فقط با داعش در سوریه میجنگه و ... اما همین اصلاح طلبان که جمهوری اسلامی را به خاطر نجنگیدن با طالبان شماتت میکردند تسلط تحریر الشام بر سوریه و سقوط بشار اسد را جشن گرفتند! چه فرقی بین طالبان و تحریر الشام بود که اصلاح طلبان آمدن طالبان را برنتافتند ولی از آمدن تحریر الشام استقبال کردند ؟ مسأله اصلی این است که با آمدن طالبان، حکومت اشرف غنی که گمارده آمریکا بود کنار رفت ولی با آمدن تحریر الشام، حکومت بشار اسد که مخالف اسراییل بود کنار رفت متوجه ماجرا شدید؟ https://eitaa.com/pirepalandooz
۱۱ نکته مهم بیانات رهبری در جواب تحلیل‌های غلط این روزهاخود اسرائیل و آمریکا هم غافلگیر شدن! 1⃣ اتاق فرمان تحولات سوریه، اسرائیل و آمریکاست. ❌ ایران غافلگیر شده و گیجه!! 2⃣ از شهریور، هرماه به مسئولین سوریه هشدار داده بودیم. ❌ سوریه رو معامله کردیم و خون شهدا رو هدر دادیم! 3⃣ برای کمک به یک کشور، دولتش باید درخواست بدهد /جنگ اصلی بر عهده ارتش یک کشور است که اگر ضعف نشان دهد، از نیروی بسیجی کاری بر نمی‌آید. 4⃣ آماده کمک بودیم اما راه زمین و آسمان بسته بود. ❌ حالا که سوریه سقوط کرد، بدبخت شدیم رفت.. 5⃣ نه از پیروزی‌ها باید مغرور شد، از شکست‌ها مایوس. مقاومت بیش از گذشته منطقه را فرا می‌گیرد و ایران مقتدرتر خواهد شد. 6⃣ جوانان غیور سوریه، آنجا را پس خواهند گرفت. زمان می‌برد، تلفات هم خواهند داد اما نتیجه قطعی است. ❌ مسئولین رده بالای نظامی جرئت اجرای وعده صادق۳ رو ندارن 7⃣ ملّت ایران به ارتش و سپاه مباهات میکند. مسئولان بالای نیروهای مسلح، به ما میگویند که ما تاب تحمل نداریم اجازه بدهید ما برویم. 8⃣ جمهوری اسلامی یک لحظه دچار انفعال نشده. ❌ معلوم شد مدافعان حرم، محافظان اسد بودند 9⃣ حضور در سوریه به دو دلیل: ۱.حفظ اعتاب مقدسه ۲.امنیت ایران در برابر داعش + اشاره ضمنی به جبران کمک دولت سوریه در دفاع مقدس ❌ آتش‌بس لبنان، شکست حزب‌الله بود 🔟 مشت محکم حزب‌الله دشمن را وادار به آتش‌بس کرد. ❌ صداوسیمای خائن به تروریست‌ها میگه گروه مسلح! 1⃣1⃣ اگر شما [آمریکایی‌ها] نیستید که دارید به نام فلان گروه تروریستی یا فلان گروه مسلّح با سوریه میجنگید، چرا از کمک به مردم سوریه جلوگیری میکنید؟ 🔻 را دنبال کنید @serat_ir1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عزیزان اگر انقلاب را قبول ندارید، با آخوند خوب نیستید، ضد رژیم هستید، به حزب الهی ها اعتقاد ندارید، بادقت تحلیل این جوان را گوش کنید.من برای ۱۲۰ گروه ارسال کردم، شما هم برای سربلندی ایران عزیز تر از جان بکوشید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | علت اصلی گرفتاری های جهان اسلام 🔺 گزیده ای از خطبه نماز جمعه شهر کرج، مورخ ۱۴۰۳/۰۹/۲۳ ✔️ کانال‌ اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه کرج ایتا | روبیکا | سروش | سایت
🌺درسی از تاریخ ✍مذاکره کننده تراز جمهوری اسلامی یعنی ایشان👇 براى امير المومنين امام علی ابن ابیطالب عليه السلام نامه اى از معاويه ملعون رسيد. حضرت امام علی علیه السلام مهر نامه را شكست و آن‌را قرائت كرد: از طرف امير المومنين و خليفة المسلمين، معاويه بن ابى سفيان براى على! اى على!  در جنگ جمل هر چه خواستى با ام المومنين عايشه و اصحاب رسول خدا طلحه و زبير كردى، اكنون مهياى جنگ باش! امیرالمومنین سلام الله علیه جواب نامه را اينگونه نوشتند: از طرف عبدالله، تو به رياست مى نازى و من به بندگى خداوند، من آماده جنگ هستم. به همان نشان كه " انا قاتل جدك و عمك و خالك: من همان قاتل پدربزرگ و عمو و دايى تو هستم. سپس نامه را مهر و امضاء فرمود و از شاگردانش كه در محضرش بودند، پرسيد: كيست كه اين نامه را به شام ببرد؟  كسى جواب نداد. دوباره حضرت سؤالش را تكرار فرمود و اين بار طرماح از ميان جمعيت برخاست و عرض كرد: على جان! من حاضرم . حضرت ضمن اينكه او را از متن تند نامه آگاه كرد، فرمود: طرماح! به شام كه رفتى مواظب آبروى على باش... طرماح گفت: سمعاً و طاعةً ... آنگاه نامه را گرفت و بوسید و بسوى شام حركت كرد. معاويه در باغ قصرش بود كه عمرو عاص خبر رسيدن يكى از شاگردان على را به او رساند. معاويه فورا دستور داد كه بساطى رنگين پهن كنند تا شكوه آن، طرماح را تحت تاثير قرار بدهد و او را به لكنت بيندازد. طرماح وقتى وارد شد و آن فرشهاى رنگين و بساط مفصل را ديد، بى اعتناء با همان كفشهاى خاك آلوده اش قدمها را بر فرشها گذاشت! سپس خود را به معاويه رساند و همانطور كه او بر مسندش لميده بود، طرماح نيز لم داد و پاهايش را دراز كرد!!!! اطرافيان معاويه به طرماح اعتراض كردند كه پاهايت را جمع كن! اما او گفت: تا آن مردك (معاويه) پاهايش را جمع نكند ، من هم پاهايم را جمع نخواهم كرد! عمرو عاص به معاويه در گوشى گفت: اين مردى بيابانيست و كافيست كه تو سر كيسه ات را كمى شل كنى تا او رام بشود و لحنش را هم عوض كند. معاويه ضمن اينكه دستور داد تا سى هزار درهم پيش طرماح بگذارند، از او پرسيد: از نزد چه کسی به خدمت چه کسی آمده اى؟ طرماح گفت: از طرف خليفه برحق، اسدالله ، عين الله، اُذن الله، وجه الله، امير المؤمنين على بن ابيطالب نامه اى دارم براى امير زنازاده فاسق فاجر ظالم خائن، معاوية بن ابى سفيان! معاويه ناراحت از اينكه سى هزار درهم نيز نتوانسته است كه اين شاگرد على عليه السلام را ساكت كند، گفت: نامه را بده ببينم! طرماح گفت: روى پاهايت مى ايستى، دو دستت را دراز ميكنى تا من نامه على عليه السلام را ببوسم و به تو بدهم. معاويه گفت: نامه را به عمرو عاص بده طرماح گفت: اميرى كه ظالم است ، وزيرش هم خائن است و من نامه را به خائنى چون او نميدهم. معاويه گفت: نامه را به يزيد بده طرماح گفت: ما دل خوشى از شيطان نداريم چه رسد به بچه اش! بالاخره معاويه طبق خواسته طرماح عمل کرد و نامه را گرفت و خواند. بعد هم با ناراحتى تمام كاتبانش را احضار كرد تا جواب نامه را اينگونه بنويسد: على! عده لشكريان من به عدد ستارگان آسمان است، مهياى نبرد باش " طرماح برخاست و گفت: من خودم جواب نامه ات را مى دهم: على عليه السلام خود به تنهايى خورشيديست كه ستارگان تو در برابرش نورى نخواهند داشت. سپس خواست برود كه معاويه گفت: طرماح! سى هزار درهمت را بردار و سپس برو. اما طرماح بى اعتناء به حرف معاويه و بدون خداحافظى، راه كوفه را در پيش گرفت. معاويه رو به عمرو عاص كرد و گفت: حاضرم تمام ثروتم را بدهم تا يكى از شما به اندازه يكساعتى كه اين مرد از على طرفدارى كرد، از من طرفدارى كند! عمرو عاص گفت: بخدا اگر على به شام بيايد، من كه عمرو عاصم نمازم را پشت سر او ميخوانم اما غذايم را سر سفره تو ميخورم!! مذاکره کننده یعنی جناب طرماح... سلام و درود خدا بر طرماح، هدیه به روح بهترین مذاکره کننده تاريخ، فاتحه ای با صلوات بفرستید... لعنت خدا بر مذاکره کننده بد و بدترین مذاکره کنندگان تاریخ از جمله ابوموسی اشعری..
قصه پرغصه منوّرالفکرها 🔹جناب محسن رنانی در یادداشتی با عنوان "حکمرانی بی‌قِصه" چنین نگاشته‌ است: "هیچ سازمان و نظامی بدون قصه باورپذیر، دوام نمی‌آورد. بشار اسد اگر سقوط کرد چون سالها بود حزب بعث سوریه به پایان قصه خود رسیده بود؛ یعنی قصه‌ قدیمی‌اش دیگر باورپذیر نبود و بشار نیز نتوانست و نکوشید تا برای حکومت خویش و برای آینده سوریه قصه تازه‌ای خلق کند. به‌گمانم جمهوری اسلامی نیز سالهاست که دیگر قصه‌ای ندارد. قصه‌ای که بنیانگذار در سال ۱۳۴۲ نوشتنش را آغاز کرد و سپس مرحوم دکتر شریعتی نسخه مدرن آن را در دهه پنجاه خلق کرد، یک قصه دوجلدی شد که انقلاب ۵۷ روح و معنا و سپس شکل خود را از آن گرفت. آن قصه اکنون دیگر سالهاست که برای اکثریت نسل‌ جدید، معنا و باورپذیری خود را از دست داده است...". 🔹کاش جناب رنانی به جای این همه آسمان به ریسمان بافتن، اندکی می‌اندیشید که اگر جمهوری اسلامی دیگر هیچ قصه جذابی ندارد پس چرا وقتی رهبرش در جمعه نصر، نماز جمعه را اقامه می‌کند جمعیت میلیونی حاضران، رکورد جمعیت نماز جمعه در تمام ادوار اخیر جهان اسلام را می‌شکنند؟! 🔹و اگر جمهوری اسلامی دیگر هیچ قصه جذابی ندارد پس چرا جوانها و نوجوانها برای حضور در مراسم اعتکافی که از ثمرات همین جمهوری اسلامی است سر و دست می‌شکنند؟! 🔹و اگر جمهوری اسلامی دیگر هیچ قصه جذابی ندارد پس چرا سالهاست که ایران به مسئله اول مناظرات انتخابات ریاست جمهوری ینگه دنیا تبدیل شده است؟! 🔹و اگر جمهوری اسلامی دیگر هیچ قصه جذابی ندارد پس چرا وقتی روسای جمهور ما (چه چپ و چه راست) به کشورهای مختلف جهان اسلام سفر می‌کنند با چنان استقبالی از طرف ملتهای مسلمان مواجه می‌شوند که حسرت حاکمان خودشان را برمی‌انگیزند؟! 🔹و اگر جمهوری اسلامی دیگر هیچ قصه جذابی ندارد پس چرا بعد از فرمان رهبرش برای کمک به جبهه مقاومت، تنها طی چند روز ده‌ها کیلو طلا روانه لبنان شد که گرم گرم‌هایش را مردم سخاوتمند و وفاداری دادند که بعضا خودشان محتاج معیشت روزانه‌شان بودند؟! 🔹آری آنچه نیازمند بازنگری در قصه‌اش است نه قصه جمهوری اسلامی، بلکه قصه پرغصه منوّرالفکرهایی است که دستگاه محاسباتی‌شان چنان دچار اختلال شده که حتی از دیدن و شنیدن چنین واضحاتی نیز عاجزند: "لَهُمْ قُلُوبٌ لَا يَفْقَهُونَ بِهَا وَلَهُمْ أَعْيُنٌ لَا يُبْصِرُونَ بِهَا وَلَهُمْ آذَانٌ لَا يَسْمَعُونَ بِهَا: آنان دلهايى دارند كه با آن نمی‌فهمند، و چشمانى دارند كه با آن نمى‌بينند، و گوشهايى دارند كه با آن نمى‌شنوند"(اعراف/۱۶۹). بلد طیب/کانال رسمی دکتر منان رئیسی https://eitaa.com/baladetayyeb
📚 امام صادق علیه‌السلام می‌فرماید: «إنَّ خَيرَ ما وَرَّثَ الآباءُ لِأَبنائِهِم الأَدَبُ لاَ المالُ ؛ فَإِنَّ المالَ يَذهبُ ، و الأَدَبَ يَبقى؛ نیکوترین چیزي که پدران براي فرزندانشان به ارث می‌گذارند، ادب است نه مال؛ چرا که مال می‌رود و ادب باقی می‌ماند.» کافی/ج۸/ص۱۵۰ 📝مهدی آخوندی 📚اخلاق پدری 🆔@mahdiakhundi