eitaa logo
اعتقادی ، مواجهه فعال
174 دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
5.8هزار ویدیو
181 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از پاسخ به شبهات فجازی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از دیدگاه ماتیک زدن، عطر زدن و و گشت و گذار دربازار بدترین بد اخلاقی است اما وقتی میشه با همین بد اخلاق ها شوآف تبلیغاتی راه بیندازه، بهترین بداخلاقی خواهد بود!!! 🆔 @Shobhe_Shenasi
هدایت شده از بحـارالفـضائـل
ابن عساکر دمشقی از علمای اهل تسنن نقل کرده است: انصار همواره می‌گفتند: إنّا كُنّا لَنَعرِفُ الرَّجُلَ إلَى غَيرِ أبيهِ بِبُغضهِ لِعَليِّ بنِ أَبي طالِب. ما جماعت انصار، هرگاه بخواهیم حلال زادگی شخصی (اولادمان) را بسنجیم، او را به حبّ و بغض نسبت به علی بن أبی طالب علیه‌السلام امتحان می‌کنیم. 📜تاریخ مدینة دمشق، ج۴۲،ص ۲۸٧
1 . احمد بن حنبل در مسندش با سند صحیح نقل می‌كند : حَدَّثَنَا عَبْدُ اللَّهِ حَدَّثَنِى أَبِى حَدَّثَنَا حُسَیْنُ بْنُ مُحَمَّدٍ وَأَبُو نُعَیْمٍ الْمَعْنَى قَالاَ حَدَّثَنَا فِطْرٌ عَنْ أَبِى الطُّفَیْلِ قَالَ جَمَعَ عَلِىٌّ النَّاسَ فِى الرَّحَبَةِ ثُمَّ قَالَ لَهُمْ أَنْشُدُ اللَّهَ كُلَّ امْرِئٍ مُسْلِمٍ سَمِعَ رَسُولَ اللَّهِ -صلى الله علیه وسلم- یَقُولُ یَوْمَ غَدِیرِ خُمٍّ مَا سَمِعَ لَمَّا قَامَ . فَقَامَ ثَلاَثُونَ مِنَ النَّاسِ - وَقَالَ أَبُو نُعَیْمٍ فَقَامَ نَاسٌ كَثِیرٌ - فَشَهِدُوا حِینَ أَخَذَهُ بِیَدِهِ فَقَالَ لِلنَّاسِ « أَتَعْلَمُونَ أَنِّى أَوْلَى بِالْمُؤْمِنِینَ مِنْ أَنْفُسِهِمْ ». قَالُوا نَعَمْ یَا رَسُولَ اللَّهِ. قَالَ « مَنْ كُنْتُ مَوْلاَهُ فَهَذَا مَوْلاَهُ اللَّهُمَّ وَالِ مَنْ وَالاَهُ وَعَادِ مَنْ عَادَاهُ ». قَالَ فَخَرَجْتُ وَكَأَنَّ فِى نَفْسِى شَیْئاً فَلَقِیتُ زَیْدَ بْنَ أَرْقَمَ فَقُلْتُ لَهُ إِنِّى سَمِعْتُ عَلِیًّا یَقُولُ كَذَا وَكَذَا. قَالَ فَمَا تُنْكِرُ قَدْ سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ -صلى الله علیه وسلم- یَقُولُ ذَلِكَ لَهُ . مسند احمد ، ج 4 ، ص 370 ، ح 19823 . حضرت على علیه السّلام مردم را در رحبه گرد آورد و فرمود : سوگند مى‏دهم هر مرد مسلمانى كه غدیر خم را به خاطر دارد و سخنى را كه در آن روز از رسول خدا صلّى اللّه علیه و آله شنیده است ، از جا برخیزد . سى تن از مردم براى اقامه شهادت بپا خاستند ـ ابو نعیم گفته است كه افراد بسیارى‏ شهادت دادند ـ و اعلام كردند آن هنگام كه رسول خدا صلّى اللّه علیه و آله دست امیر المؤمنین على علیه السّلام را به دست مبارك خود گرفت خطاب به مردم فرمود : آیا می‌دانید كه من شایسته‌تر به مؤمنان از خود آنها مى‏باشم ؟ همگى فرمایش رسول خدا صلّى اللّه علیه و آله را تصدیق كردند . رسول خدا صلّى اللّه علیه و آله فرمود : هر كس من مولای او هستم ،‌ این [علی] مولای او است ، پروردگارا ! دوست على را دوست بدار ، و دشمن على را دشمن بدار . ابو طفیل گفت : از میان جمع در حالى بیرون رفتم كه در خودم احساس ناراحتى مى‏كردم ، و در بازگشت از اجتماع مردم ، به دیدار «زید بن ارقم» رفتم و به او گفتم : از على چنین و چنان شنیدم و ناراحت شدم ! «زید» گفت : آنچه را كه شنیدى انكار مكن ! به دلیل آن كه، آنچه را كه استماع كرده‏اى من خود از رسول خدا صلّى اللّه علیه و آله شنیده‏ام ! هیثمی بعد از نقل روایت می‌گوید : رواه أحمد ورجاله رجال الصحیح غیر فطر بن خلیفة وهو ثقة . مجمع الزوائد ومنبع الفوائد ، علی بن أبی بكر الهیثمی (متوفای807 هـ ) ج 9 ، ص 104 ، ناشر : دار الریان للتراث/‏دار الكتاب العربی - القاهرة , بیروت – 1407 . این روایت را احمد نقل كرده و راویان آن ، راویان صحیح بخاری هستند ؛ غیر از فطر بن خلیفه كه او نیز مورد اعتماد است .
2 . احمد بن حنبل در مسندش می‌نویسد : حَدَّثَنَا عَبْدُ اللَّهِ حَدَّثَنِى أَبِى حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ جَعْفَرٍ حَدَّثَنَا شُعْبَةُ عَنْ أَبِى إِسْحَاقَ قَالَ سَمِعْتُ سَعِیدَ بْنَ وَهْبٍ قَالَ نَشَدَ عَلِىٌّ النَّاسَ فَقَامَ خَمْسَةٌ أَوْ سِتَّةٌ مِنْ أَصْحَابِ النَّبِىِّ -صلى الله علیه وسلم- فَشَهِدُوا أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ -صلى الله علیه وسلم- قَالَ « مَنْ كُنْتُ مَوْلاَهُ فَعَلِىٌّ مَوْلاَهُ » . مسند احمد ، ج 5 ، ص 366 ، ح 23808 . سعید بن وهب گوید : حضرت على علیه السّلام در رحبه ، حاضران را سوگند داد كه هر كس در روز غدیر خم سخنى در حق من از رسول خدا صلّى اللّه علیه و آله شنیده است از جا برخیزد . در این هنگام پنج تن و یا شش تن برخاستند و گواهى دادند كه آنان در آن روز از رسول خدا صلّى اللّه علیه و آله در محل غدیر شنیدند، خطاب به مردم فرمود: هر كس من مولای او هستم ، این علی نیز مولای اوست هیثمی بعد از نقل روایت می‌گوید : رواه أحمد ورجاله رجال الصحیح . مجمع الزوائد ، ج 9 ، ص 104 .
3 حَدَّثَنَا یُوسُفُ بْنُ مُوسَى ، قَالَ : ثنا عُبَیْدُ اللهِ بْنُ مُوسَى ، عَنْ فِطْرِ بْنِ خَلِیفَةَ ، عَنْ أَبِی إِسْحَاقَ ، عَنْ عَمْرٍو ذِی مَرَّ ، وَعَنْ سَعِیدِ بْنِ وَهْبٍ ، وَعَنْ زَیْدِ بْنِ یُثَیْعٍ ، قَالُوا : سَمِعْنا عَلِیًّا ، یَقُولُ : نَشَدْتُ اللَّهَ رَجُلا سَمِعَ رَسُولَ اللهِ صلى الله علیه وسلم ، یَقُولُ یَوْمَ غَدِیرِ خُمٍّ لَمَّا قَامَ ، فَقَامَ إِلَیْهِ ثَلاثَةُ عَشَرَ رَجُلا ، فَشَهِدُوا أَنَّ رَسُولَ اللهِ صلى الله علیه وسلم ، قَالَ : أَلَسْتُ أَوْلَى بِالْمُؤْمِنِینَ مِنْ أَنْفُسِهِمْ ، قَالُوا : بَلَى یَا رَسُولَ اللهِ ، قَالَ : فَأَخَذَ بِیَدِ عَلِیٍّ ، فَقَالَ : مَنْ كُنْتُ مَوْلاهُ فَهَذَا مَوْلاهُ ، اللَّهُمَّ وَالِ مَنْ وَالاهُ ، وَعَادِ مَنْ عَادَاهُ ، وَأَحِبَّ مَنْ أَحَبَّهُ ، وَأَبْغِضْ مَنْ أَبْغَضَهُ ، وَانْصُرْ مَنْ نَصَرَهُ ، وَاخْذُلْ مَنْ خَذَلَهُ . البحر الزخار (مسند البزار) ، أبو بكر البزار (متوفای292 هـ ) ج 3 ، ص 35 ، ح 786 ، ناشر : مؤسسة علوم القرآن , مكتبة العلوم والحكم - بیروت , المدینة - 1409 ، الطبعة : الأولى ، تحقیق : د. محفوظ الرحمن زین الله . ابو اسحاق از عمرو بن ذى مرّ ، سعید بن وهب و زید بن یثیع نقل كرده است كه هر سه به اتفاق هم گفتند كه شنیدیم حضرت على علیه السّلام سوگند مى‏داد كه هر كسى از شما از پیغمبر اكرم صلّى اللّه علیه و آله در روز غدیر خم آن چه را درباره من فرموده ، شنیده است ، شهادت خود را اعلام نماید . سیزده تن از حاضران از جای خود برخاستند و گواهى خود را اعلام داشتند كه از آن حضرت صلّى اللّه علیه و آله شنیدیم ، فرمود : آیا من از جان مؤمنان سزاوراتر از خود آنها نیستم ؟ مردم فرموده آن حضرت را تصدیق كردند . در این هنگام دست على علیه السّلام را گرفت و فرمود : «من كنت مولاه فعلىّ مولاه اللهمّ وال من والاه و عاد من عاداه واحبّ من احبّه و ابغض من ابغضه و انصر من نصره و اخذل من خذله» . هیثمی بعد از نقل روایت می‌گوید : رواه البزار ورجاله رجال الصحیح غیر فطر بن خلیفة وهو ثقة . مجمع الزوائد ، ج 9 ، ص 105 . این روایت را بزار نقل كرده و تمام راویان آن ، راویان صحیح بخاری هستند ، غیر از فطر بن خلیفه كه او نیز قابل اعتماد است .
. و در مسند احمد بن حنبل آمده است : حدثنا عبد اللَّهِ ثنا عَلِىُّ بن حَكِیمٍ الأودی أَنْبَأَنَا شَرِیكٌ عن أبی إِسْحَاقَ عن سَعِیدِ بن وَهْبٍ وَعَنْ زَیْدِ بن یُثَیْعٍ قَالاَ نَشَدَ عَلِىٌّ الناس فی الرَّحَبَةِ من سمع رَسُولَ اللَّهِ صلى الله علیه وسلم یقول یوم غَدِیرِ خُمٍّ الا قام قال فَقَامَ من قِبَلِ سَعِیدٍ سِتَّةٌ وَمِنْ قِبَلِ زَیْدٍ سِتَّةٌ فَشَهِدُوا انهم سَمِعُوا رَسُولَ اللَّهِ صلى الله علیه وسلم یقول لعلی رضی الله عنه یوم غَدِیرِ خُمٍّ أَلَیْسَ الله أَوْلَى بِالْمُؤْمِنِینَ قالوا بَلَى قال اللهم من كنت مَوْلاَهُ فعلی مَوْلاَهُ اللهم وَالِ من وَالاَهُ وَعَادِ من عَادَاهُ . مسند الإمام أحمد بن حنبل ، أحمد بن حنبل أبو عبدالله الشیبانی (متوفای241 هـ) ج 1 ، ص 118 ، ح950 ، ناشر : مؤسسة قرطبة – مصر . أبی اسحاق از سعید بن وهب و از «زید بن یثیع روایت كرده است كه هر دو تن گفتند : حضرت على علیه السّلام در رحبه ، حاضران را سوگند داد كه هر كس در روز غدیر خم سخنى در حق من از رسول خدا صلّى اللّه علیه و آله شنیده است از جا برخیزد . در این هنگام شش تن از كنار سعید بن وهب و شش تن از كنار زید بن یسع برخاستند و گواهى دادند كه آنان در آن روز از رسول خدا صلّى اللّه علیه و آله در محل غدیر شنیدند ، خطاب به مردم فرمود : آیا خداوند از مؤمنان به خودشان سزاوارتر نیست ؟ حاضران گفتند : آرى ! خدا بر همگى آنان اولویت دارد. رسول خدا صلّى اللّه علیه و آله فرمود: بارخدایا هركه من مولای او هستیم ، این علی مولای اوست ، بارخدایا دوست بدار كسانی كه او را دوست دارند و دشمن باش با كسی كه با او دشمنی ورزد . البانی بعد از نقل این روایت می‌گوید : و أخرج عبد الله بن أحمد فی " زوائده على المسند " ( 1 / 118 ) عن سعید بن وهب و زید بن یثیع قالا : نشد علی الناس فی الرحبة : من سمع رسول الله صلى الله علیه وسلم یقول یوم غدیر ( خم ) إلا قام ، فقام من قبل سعید ستة ، و من قبل زید ستة ، فشهدوا ... الحدیث . و قد مضى فی الحدیث الرابع الطریق الثانیة و الثالثة . و إسناده حسن ، و أخرجه البزار بنحوه و أتم منه .
و للحدیث طرق أخرى كثیرة جمع طائفة كبیرة منها الهیثمی فی " المجمع " ( 9 / 103 - 108 ) و قد ذكرت و خرجت ما تیسر لی منها مما یقطع الواقف علیها بعد تحقیق الكلام على أسانیدها بصحة الحدیث یقینا ، و إلا فهی كثیرة جدا ، و قد استوعبها ابن عقدة فی كتاب مفرد ، قال الحافظ ابن حجر : منها صحاح و منها حسان . و جملة القول أن حدیث الترجمة حدیث صحیح بشطریه ، بل الأول منه متواتر عنه صلى الله علیه وسلم كما ظهر لمن تتبع أسانیده و طرقه ، و ما ذكرت منها كفایة . السلسلة الصحیحة ، ج 4 ، ص 249 ، طبق برنامه المكتبة الشاملة . عبد الله پسر احمد در آنچه بر مسند احمد افزوده است ، از سعید بن وهب و زید بن یثیع نقل كرده كه این دو نفر گفته‌اند : علی در رحبه مردم را سوگند داد كه هر كس حدیث غدیر را از رسول خدا شنیده است از جا بر خیزد . بعد از شش نفر از كنار سعید و شش نفر از كنار زید شهادت دادند ... .
و در حدیث چهارم ـ در طریق داشت دوّم و سوّم ـ نیز این روایت گذشت . سند آن نیكو است و بزار نیز همانند آن را به شكل كامل‌تری نقل كرده است. و برای این روایت سند‌های بسیاری وجود دارد كه طایفه بزرگی از علما آن را نقل كرده‌اند ؛ از جمله هیثمی در مجمع الزوائد . من نیز تا اندازه‌ای كه در توانم بود این روایات را بعد از تحقیق سند‌های آن ، آن‌هایی را كه سندش قطعی بوده نقل كردم وگر نه این روایت طرق بسیاری دارد . و ابن عقده نیز آن را در كتابی جدا‌گانه آورده است . ابن حجر عسقلانی در باره حدیث غدیر گفته : بعضی از روایات غدیر صحیح و بعضی از آن حسن هستند . و خلاصه این كه این حدیث با هر دو قسمتش [ من كنت مولاه ... اللهم وال من والاه] صحیح است ؛ بلكه قسمت اول آن به صورت متواتر از رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلّم نقل شده ؛ چنانچه برای كسانی كه در سند آن تحقیق كرده‌اند ، مطلب آشكاری است و من به اندازه كافی آن را ذكر كردم .
5 . احمد بن حنبل در مسندش می‌نویسد : حَدَّثَنَا عَبْدُ اللَّهِ حَدَّثَنِى عُبَیْدُ اللَّهِ بْنُ عُمَرَ الْقَوَارِیرِىُّ حَدَّثَنَا یُونُسُ بْنُ أَرْقَمَ حَدَّثَنَا یَزِیدُ بْنُ أَبِى زِیَادٍ عَنْ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ أَبِى لَیْلَى قَالَ شَهِدْتُ عَلِیًّا فِى الرَّحَبَةِ یَنْشُدُ النَّاسَ أُنْشِدُ اللَّهَ مَنْ سَمِعَ رَسُولَ اللَّهِ -صلى الله علیه وسلم- یَقُولُ یَوْمَ غَدِیرِ خُمٍّ « مَنْ كُنْتُ مَوْلاَهُ فَعَلِىٌّ مَوْلاَهُ ». لَمَّا قَامَ فَشَهِدَ. قَالَ عَبْدُ الرَّحْمَنِ فَقَامَ اثْنَا عَشَرَ بَدْرِیًّا كَأَنِّى أَنْظُرُ إِلَى أَحَدِهِمْ فَقَالُوا نَشْهَدُ أَنَّا سَمِعْنَا رَسُولَ اللَّهِ -صلى الله علیه وسلم- یَقُولُ یَوْمَ غَدِیرِ خُمٍّ « أَلَسْتُ أَوْلَى بِالْمُؤْمِنِینَ مِنْ أَنْفُسِهِمْ وَأَزْوَاجِى أُمَّهَاتُهُمْ ». فَقُلْنَا بَلَى یَا رَسُولَ اللَّهِ. قَالَ « فَمَنْ كُنْتُ مَوْلاَهُ فَعَلِىٌّ مَوْلاَهُ اللَّهُمَّ وَالِ مَنْ وَالاَهُ وَعَادِ مَنْ عَادَاهُ ». مسند احمد ، ج 1 ، ص 119 ، ح 973 . البانی بعد از نقل روایت می‌گوید : السادسة : عن عبد الرحمن بن أبی لیلى قال : " شهدت علیا رضی الله عنه فی الرحبة ینشد الناس .. " . فذكره مثله دون زیادة " و انصر ... " . أخرجه عبد الله بن أحمد ( 1 / 119 ) من طریق یزید بن أبی زیاد و سماك بن عبید بن الولید العبسی عنه . قلت : و هو صحیح بمجموع الطریقین عنه ، و فیهما أن الذین قاموا اثنا عشر . زاد فی الأولى : بدریا . السلسلة الصحیحة ، ج 4 ، ص 249 ، طبق برنامه المكتبة الشاملة . طریق ششم از عبد الرحمن بن أبی لیلی است كه گفت : در روز رحبه حاضر بودم كه علی علیه السلام مردم را سوگند می‌داد ... عبد الله ، پسر احمد بن حنبل این روایت را از طریق یزید بن زیاد و سماك بن عبید بن ولید عبسی نقل كرده است . نظر من این است كه این روایت با در نظر گرفتن هر دو سند ، صحیح است . در هر دو روایت این مطلب وجود دارد كه كسانی كه شهادت دادند ، دوازده نفر بودند ؛ ولی در روایت اول این مطلب اضافه شده است كه همه دوازده نفر بدری بوده‌اند .
اینم احتجام امام به غدیر در شورا 🔴ابن مردويه ، قال : حدّثنا أبو بكر أحمد بن محمّد بن أبي دارم ، قال : حدّثنا المنذر بن محمّد ، قال : حدّثني أبي ، قال : حدّثني عمّي ، قال : حدّثني أبي ، عن أبان بن تغلب ، عن عامر بن واثلة ، قال : كنت على الباب يوم الشورى وعليّ ( عليه السلام ) في البيت فسمعته يقول : .... أنشدكم بالله أمنكم مَن نصبه رسول الله (صلى الله عليه وآله) يوم غدير خمّ للولاية غيري ؟ قالوا : اللّهمّ لا 🔵جناب عامر بن واثله میگوید : در روز شوری پشت درب ایستاده بودم و علی (علیه السلام) درون خانه بود و میگفت: شما را به خدا قسم میدهم آیا از شما کسی غیر از من هست که رسول الله صلی الله علیه و آله او را در روز غدیر خم بر ولایت نصب کرده باشد ؟ آنها گفتند : نه به خدا 📗📔مناقب ابن مردویه - ص 132 ح 162
۱۱۰ نفر از صحابه حدیث غدیر را نقل کرده اند.😊
احتجاج امام به غدیرذ در جمل 🔵رقم الحديث: 5567 حديث مرفوع أَخْبَرَنِي الْوَلِيدُ ، وَأَبُو بَكْرِ بْنُ قُرَيْشٍ ثَنَا الْحَسَنُ بْنُ سُفْيَانَ ، ثَنَامُحَمَّدُ بْنُ عَبْدَةَ ، ثَنَا الْحَسَنُ بْنُ الْحُسَيْنِ ، ثَنَا رِفَاعَةُ بْنُ إِيَاسٍ الضَّبِّيُّ ، عَنْ أَبِيهِ، عَنْ جَدِّهِ ، قَالَ :👈🏻 كُنَّا مَعَ عَلِيٍّ يَوْمَ الْجَمَلِ ، فَبَعَثَ إِلَى طَلْحَةَ بْنِ عُبَيْدِ اللَّهِ أَنِ الْقَنِي فَأَتَاهُ طَلْحَةُ ، فَقَالَ : نَشَدْتُكَ اللَّهَ ،👈🏻 هَلْ سَمِعْتَ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ وَسَلَّمَ ؟ يَقُولُ : "👈🏻 مَنْ كُنْتُ مَوْلاهُ فَعَلِيٌّ مَوْلاهُ ، اللَّهُمَّ وَالِ مَنْ وَلاهُ ، وَعَادِ مَنْ عَادَاهُ ؟ " ، قَالَ : نَعَمْ 👉🏻👈🏻، قَالَ : فَلِمَ تُقَاتِلُنِي ؟ قَالَ : لَمْ أَذَكُرْ ، قَالَ : فَانْصَرَفَ طَلْحَةُ .👉🏻 🔴رفاعه از جدش روایت میکند که گفت: ما در جمل همراه امیر المومنین علیه السلام بودیم پس فرستاد دنبال طلحه که اورا نزدم بیاورید طلحه آمد و حضرت فرمود: تو را به خدا سوگند می ‌دهم! آيا نشنيدی که رسول الله فرمود: من كنت مولاه فعلى مولاه اللهم وال من والاه وعاد من عاداه؟ طلحه گفت: بله، شنيدم. حضرت فرمود: پس چرا با من می‌ جنگی؟گفت: فراموش کرده بودم. سپس طلحه از جنگ منصرف شد. 📚📗منبع اهل تسنن: المستدرک علی الصحیحین، كِتَابُ مَعْرِفَةِ الصَّحَابَةِ وَمنْ مَنَاقِبِ أَهْلِ بَيْتِ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ وَسَلَّمَ ج 3 ص 371
هدایت شده از مشکات🏴
☠️ «۶» ⁉️ حکم کسی که نیت وضو را به جهر [و با صدا] بر زبان می آورد چیست ؟!!! ┄┅┅┅❀مشکات❀┅┅┅┄ ❶ایتا: https://eitaa.com/sonnatenabavii ❷تلگرام: https://t.me/sonnatenabavii ❸روبیکا: https://rubika.ir/sonnatenabavii
هدایت شده از حقیقت شیعه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نظر غزالی عالم اهل سنت در مورد یزید، توجیهی که داعش سازه 🔊 🔻یزید و جنایات یزید از منظر چگونه است؟ آیا حقیقتا جنایات یزید قابل بخشش است؟ آیا حرمت یزید از کعبه بالاتر است؟ ◾️اگه میخوای بدونی که ریشه و بنیان تفکر از کجا نشات میگیرد و نزد غزالی، یزید چه شخصیتی دارد حتما این کلیپ را تا آخر تماشا کن 💥ببینید و انتشار دهید 🚩کانال حقیقت شيعه 🆔 @hagigatshia14
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 فراخوان زده اند بیایید برویم دیدار حمید اسماعیل زهی، رفته اند هرچه حرف مفت سعودی اینترنشنال گفته میگویند، به شیخ وهابی میگوید: بچه هایمان را دارند در مدارس میکشند، شیخ هم با نیش باز میگوید: رحمت خدا در راه است 😁😂👏 یک نفر هم نیست به این احمق ها بگوید : همین جایی که شما ایستاده اید ، هرکس حامی وحدت و منتقد تفکر این تکفیری بوده کشته شده بعد شما بی مغز ها اینجا به دنبال چه هستید ؟ پرچم بالاست🇮🇷✌️ @mrtahlilgar1
🔺 آقایی که رفتی وایسادی جلو اسماعیل زهی گفتی: امید ایران به شما عرب ها و کردها و بلوچ ها و ترک هاست تا کاری بکنید و بعدش به دوستات گفتی چهره‌ات رو مات کنن، اصلا کار قشنگی نکردی که با این وقاحت و به این صراحت به دراز شدن زبان یه شیخ تکفیری و تجزیه طلبها کمک کردی .. شرم بر تو و جماعتِ بی غیرتِ ضدِ ایرانیِ امثال تو... صورتتم درست مات نکردن ، به رفیقات بگو بیشتر دقت کنن... پرچم بالاست🇮🇷✌️ @mrtahlilgar1
سبط بن جوزی هم در تذکره الخواص خیلی قشنگ اعتراف میکنه: فقال من كنت وليه و أولى به من نفسه فعلي وليه فعلم ان جميع المعاني راجعة الى الوجه العاشر و دل عليه أيضا قوله (ع) ا لست أولى بالمؤمنين من انفسهم و هذا نص صريح في اثبات امامته و قبول طاعته  میگه حدیث غدیر نص صریح در اثبات امامت و قبول اطاعت و پیروی از اوست. (تذکره الخواص ص ۳۹)
هدایت شده از کانال علی باجی
فضائل حضرت خدیجه از زبان ابن القیم شاگرد ابن تیمیه کانال علی باجی»» عضو شوید: https://eitaa.com/joinchat/1683161112Ca323e81928
و همچنین علمای آنها علت این ارتداد و برگشت را گفته اند : إن الأمه ستغدر بك بعدي يا علي بعد از من، اين امت در حق تو خيانت مي كنند. کتاب المستدرك علي الصحيحين الحاكم النيشابوري، ج3، ص140 ـ کتاب مجمع الزوائد للهيثمي، ج9، ص137 ـ کتاب كنز العمال للمتقي الهندي، ج11، ص297 ـ کتاب الكامل لإبن عدي، ج6، ص216 ـ کتاب تاريخ مدينة دمشق لإبن عساكر، ج42، ص447 حدیث دیگر: ضغائن في صدور قوم لا يبدونها لك إلا بعدي. ترجمه : يا علي! كينه هايي در درون سينه هاي مردم مي بينم كه اين كينه ها بعد از من منصه ظهور خواهد رسيد. کتاب مجمع الزوائد للهيثمي، ج9، ص118 ـ کتاب مسند أبي يعلي، ج1، ص427 ـ کتاب المعجم الكبير للطبراني، ج11، ص61 ـ کتاب شرح نهج البلاغة لإبن أبي الحديد المعتزلي، ج4، ص107 ـ کتاب تاريخ مدينة دمشق لإبن عساكر، ج42، ص322 ـ کتاب تهذيب الكمال للمزي، ج23، ص240 ـ کتاب ميزان الإعتدال للذهبي، ج3، ص355 و اين كه پيامبر اكرم (صلي الله عليه و آله و سلم) فرمود: اصحاب من بعد از من مرتد خواهند شد.
سلام علیکم عایشه همان زمان جواب سوال شما را داده است : عایشه میگوید :  لَمَّا قُبِضَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ ارتدت العرب قاطبة وأشرأبَّت النِّفاق ترجمه : هنگامی که پيغمبر خدا از دنيا رفت همه عرب از بيخ و بن مرتد شدند و نفاق در ميان آنها اوج گرفت . ابن حجر عسقلانی لسان المیزان
و همچنین علمای آنها علت این ارتداد و برگشت را گفته اند : إن الأمه ستغدر بك بعدي يا علي بعد از من، اين امت در حق تو خيانت مي كنند. کتاب المستدرك علي الصحيحين الحاكم النيشابوري، ج3، ص140 ـ کتاب مجمع الزوائد للهيثمي، ج9، ص137 ـ کتاب كنز العمال للمتقي الهندي، ج11، ص297 ـ کتاب الكامل لإبن عدي، ج6، ص216 ـ کتاب تاريخ مدينة دمشق لإبن عساكر، ج42، ص447 حدیث دیگر: ضغائن في صدور قوم لا يبدونها لك إلا بعدي. ترجمه : يا علي! كينه هايي در درون سينه هاي مردم مي بينم كه اين كينه ها بعد از من منصه ظهور خواهد رسيد. کتاب مجمع الزوائد للهيثمي، ج9، ص118 ـ کتاب مسند أبي يعلي، ج1، ص427 ـ کتاب المعجم الكبير للطبراني، ج11، ص61 ـ کتاب شرح نهج البلاغة لإبن أبي الحديد المعتزلي، ج4، ص107 ـ کتاب تاريخ مدينة دمشق لإبن عساكر، ج42، ص322 ـ کتاب تهذيب الكمال للمزي، ج23، ص240 ـ کتاب ميزان الإعتدال للذهبي، ج3، ص355 و اين كه پيامبر اكرم (صلي الله عليه و آله و سلم) فرمود: اصحاب من بعد از من مرتد خواهند شد.
و همچنین سالها بعد از شهادت پیامبر اسلام ، عده ای از مردم به اصحاب پیامبر خدا میگویند : طوبي لك ، صحبت النبي صلي الله عليه و سلم و بايعته تحت الشجرة ، فقال : يا ابن أخي ! انك لا تدري ما أحدثنا بعده . ترجمه : خوشا به حال تان كه همراه پيامبر خدا (صلي الله عليه و سلم) بوديد و با او بیعت کردید و... ؛ براء مي گويد : برادرزاده ام ! نمي داني كه ما چه بدعت هايي بعد از پيامبر (صلي الله عليه و سلم) نهاديم . کتاب صحيح بخاري، ج5، ص66 ـ کتاب عمدة القاري عيني، ج17، ص222 مقدمة کتاب فتح الباري شرح صحيح البخاري لإبن حجر العسقلاني، ص433 همچنين همين تعبير را عايشه مي گويد: عن قيس بن أبي حازم، قال: قالت عائشة رضي الله عنها و كان تحدث نفسها أن تدفن في بيتها مع رسول الله صلي الله عليه و آله و أبي بكر، فقالت : إني أحدثت بعد رسول الله صلي الله عليه و سلم حدثا ، أدفنوني مع أزواجه ، فدفنت بالبقيع. هذا حديث صحيح علي شرط الشيخين و لم يخرجاه. از عایشه مي پرسند: آيا مي خواهيد شما را در كنار قبر رسول الله (صلي الله عليه و سلم) دفن كنيم؟ مي گويد: خير، من را در بقيع، كنار ديگر همسران پيامبر (صلي الله عليه و سلم) دفن كنيد؛ چون من بعد از رسول الله (صلي الله عليه و سلم) بدعت هايي نهادم. کتاب المستدرك علي الصحيحين الحاكم النيشابوري، ج4، ص6 ـ کتاب سير أعلام النبلاء للذهبي، ج2، ص193
پیامبر خدا رسول اكرم (صلي الله عليه و آله و سلم) نیز جواب شما را داده است ؛ ایشان در صحيح بخاري و صحيح مسلم مي گويد : صحابه ی مرا در قيامت به سمت جهنم مي برند و از آنها سوال مي كنم كه به كجا مي بريد؟ مي گويند: به سمت آتش ، سوال مي كنم : جرمشان چيست ؟ مي گويند : إنك لا علم لك بما أحدثوا بعدك ، إنهم ارتدوا علي أدبارهم القهقري. ترجمه : آنها بعد از تو مرتد شدند و به زمان دوران جاهليت شان برگشتند . سپس خود رسول اكرم (صلي الله عليه و آله و سلم) در صحيح بخاري مي گويد : فلا أراه يخلص منهم إلا مثل همل النعم. از اين صحابه من ، جز تعدادي انگشت شمار و اندك از آتش جهنم نجات پيدا نمي كنند. کتاب صحيح بخاري، ج7، ص208 خداوند هم گمراه و مرتد شدن مسلمانان را چیزعجیبی نمیداند و در قرآن مي گويد : أَفَإِنْ مَاتَ أَوْ قُتِلَ انْقَلَبْتُمْ عَلَي أَعْقَابِكُمْ سوره آل عمران/آيه144
اینهم حدیثی دیگر از رسول خدا برای برگشت مردم از دین خدا که تعدادشان همه ی مردم است بجز اندکی انگشت شمار : در کتاب صحیح بخاری و از قول ابوهریره این روایت نبوی نقل شده است که:  بَيْنَا أَنَا قَائِمٌ إِذَا زُمْرَةٌ، حَتَّى إِذَا عَرَفْتُهُمْ خَرَجَ رَجُلٌ مِنْ بَيْنِي وَبَيْنِهِمْ، فَقَالَ: هَلُمَّ، فَقُلْتُ: أَيْنَ؟ قَالَ: إِلَى النَّارِ وَاللَّهِ، قُلْتُ: وَمَا شَأْنُهُمْ؟ قَالَ: إِنَّهُمُ ارْتَدُّوا بَعْدَكَ عَلَى أَدْبَارِهِمْ القَهْقَرَى. ثُمَّ إِذَا زُمْرَةٌ، حَتَّى إِذَا عَرَفْتُهُمْ خَرَجَ رَجُلٌ مِنْ بَيْنِي وَبَيْنِهِمْ، فَقَالَ: هَلُمَّ، قُلْتُ أَيْنَ؟ قَالَ: إِلَى النَّارِ وَاللَّهِ، قُلْتُ: مَا شَأْنُهُمْ؟ قَالَ: إِنَّهُمُ ارْتَدُّوا بَعْدَكَ عَلَى أَدْبَارِهِمْ القَهْقَرَى، فَلاَ أُرَاهُ يَخْلُصُ مِنْهُمْ إِلَّا مِثْلُ هَمَلِ النَّعَمِ؛  ترجمه : [در روز قیامت] در حالی که من [در کنار حوض] ایستاده ام گروهی که من آنها را می شناسم می آورند سپس مَلَکی از ملائکه الهی خطاب به آن گروه می گوید به طرف من بیایید! من به مَلَک می گویم: آنها را کجا می بری؟ می گوید: قسم به خدا آنها را به سوی آتش می برم. می پرسم: مگر آنها چه کرده اند؟ می گوید: آنها بعد از تو مُرتَد شدند و به گذشته تاریک خود بازگشتند. سپس گروه دیگری را می آورند که آنها را نیز می شناسم و آنها را نیز به سوی آتش می برند و زمانی که از علت دوزخی شدن آنان می پرسم آن مَلَک در جواب می گوید: آنها بعد از تو مُرتَد شدند و به گذشته تاریک خود بازگشتند و من گمان نمی کنم که آنها از آتش نجات پیدا کنند مگر مقدار قلیل و اندکی از آنها .
معاویه مسلمان نمی میرد سند اول: بلاذری از عبد الله بن عمرو بن العاص روایت کرده است که گفت: «پیش پیامبر صلی الله علیه وآله بودم که ایشان فرمودند: الان از این دره کسی بر شما ظاهر می شود که بر غیر اسلام می میرد. [عبد الله بن عمرو بن العاص] گوید: پدرم داشت وضو می گرفت و من بسیار مضطرب بودم؛ مانند کسی که ادرار خود را بسیار نگه داشته، از ترس اینکه مبادا پدرم بیاید. [عبد الله بن عمرو بن العاص] گوید: پس معاویه آمد و پیامبر صلی الله علیه وآله فرمودند: این شخص همان است.»
سند دوم: بلاذری با سندی دیگر چنین روایت کرده است: «وحدثنی عبد الله بن صالح حدثنی یحیى بن آدم عن شریک عن لیث عن طاووس عن عبد الله بن عمرو قال: کنت جالسا عند النبی صلی الله علیه وآله فقال: یطلع علیکم من هذا الفج رجل یموت یوم یموت على غیر ملتی، قال: وکنت ترکت أبی یلبس ثیابه فخشیت أن یطلع، فطلع معاویة.
تنها اشکال سند این روایت طبق برنامه ی جوامع الکلم ، ضعیف الحدیث بودن لیث بن أبی سلیم است که از جهت بدی حافظه تضعیف شده است؛ اما باید دانست که او از رجال صحاح سته است و این حدیثش به دلیل داشتن شاهد معتبر، حسن می شود.
سند سوم و چهارم: ابوالقاسم طبرانی همین قضیه را با اسنادی که هیثمی آنها را تصحیح کرده، روایت کرده ؛ با این تفاوت که اسم معاویه را نیاورده است. «وعنه قال قال رسول الله صلی الله علیه وآله لیطلعن علیکم رجل یبعث یوم القیامة على غیر سنتی أو على غیر ملتی وکنت ترکت أبی فی المنزل فخفت أن یکون هو فاطلع رجل غیره فقال رسول الله صلی الله علیه وآله هو هذا رواه الطبرانی فی الکبیر ورجاله رجال الصحیح إلا أن فیه رجلا لم یسم وعنه قال قال رسول الله صلی الله علیه وآله یطلع علیکم رجل من هذا الفج من أهل النار وکنت ترکت أبی یتوضأ فخشیت أن یکون هو فاطلع غیره فقال رسول الله صلی الله علیه وآله هو هذا ورجاله رجال الصحیح.»
بیش از این بحث جایگه معاویه درکتب اهل سنت رو ادامه نمیدهیم و وارد بحث ماجرای صلح میشویم
هدف معاویه از جنگیدن با امام علی و امام حسن علیه السلام معاویه بعد از رسیدن به خلافت، در یکی از خطبه هایش بالای منبر به مردم گفت: من به خاطر دین با شما نجنگیدم، بلکه به این خاطر با شما جنگیدم که به فرمانروایی برسم که رسیدم.