eitaa logo
کانال خادمان قرآن و عترت نورالیقین
1.2هزار دنبال‌کننده
5.7هزار عکس
1.6هزار ویدیو
53 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
*•═•••◈﷽◈•••═•* 🔸بخشی از بیانات استاد آل مرتضی در بیست و چهارمین "همایش مهدویت" موسسه نورالیقین🔸 ۱-مفهوم انتظار حقیقی ✨ انتظار ظهور تنها منفعلانه عمل کردن و دعای برای فرج نیست بلکه انتظار از جنس عمل و رفتارهای فعالانه و روحیه جهادی داشتن است که عمق دارد ۲- شدت و سختی انتظار حضرت مهدی عج در کلام امیرالمومنین علیه السلام ✨ایشان جهت تبیین سختی و شدت و غربت انتظار حضرت ولی عصر (عج ) به حدیثی از امام علی علیه السلام اشاره نمودند  : أَنَّهُ ذَكَرَ اَلْمَهْدِيَّ صَلَوَاتُ اَللَّهِ عَلَيْهِ فَقَالَ صَاحِبُ اَلْأَمْرِ هُوَ اَلشَّرِيدُ اَلطَّرِيدُ اَلْفَرِيدُ اَلْوَحِيدُ... امام زمان عج با وجودت کثرت شیعیان مطرود و رانده شده هستند چرا که قدر و منزلت نعمت امام حتی اگر غایب باشند دانسته نشده است. در ادامه ایشان فرمودند: اهل بیت علیهم السلام برای تنهایی و غربت امام زمان عج بسیار گریه میکردند و درباره صاحب الامر, تاکید دارند که مصیبت غربت ایشان همچون مصیبت سیدالشهدا و امیرالمومنین و دیگر ائمه علیهم السلام است. این مطلب, همواره ذهن من را به خود مشغول ساخته بود که چرا مصیبت غربت و انتظار امام زمان عج عظیم است باوجود اینکه آن حضرت این همه یاور دارند تا اینکه با عنایت خدا یک شب در رویایی جواب سوال خود را دریافت نمودم ۳- خاطره ای در تحمل سختی انتظار در عالم رویا دیدم عده ای ظالم به من گفتند شما دو راه داری یا باید عذاب و اعدام شوی و یا در مکانی پنهان شوی بگونه ای که تا آخر عمر هیچ کس نباید شما را ببیند و نباید با کسی ارتباط داشته باشی و حرف بزنی حتی با خانواده, پدر و مادر و... من گفتم اعدام همراه با شکنجه و ناراحتی سخت است و راه دوم را انتخاب کردم که تا آخر عمر با احدی ارتباط نداشته باشم, دو روز این وضعیت را تحمل کردم ولی روز سوم آنقدر در خواب به من فشار روحی وارد آمد که فریاد زدم مرا ببرید بکشید یا شکنجه دهید چون این شرایط که با احدی ارتباط ندارم بسیار سخت و غیرقابل تحمل است. از طریق همین رویا پی بردم که چرا مصیبت انتظارِ طولانی امام, بسیار شدید و طاقت فرسا محسوب میشود. درک سختی انتظار به شأن افراد مربوط است ما انسانهای معمولی شأن عادی داریم اما امام زمان عج با توجه به مقام و منزلتی ویژه ای که دارند سختی این انتظار را چندین برابر احساس می کنند. ✨۴-فعال نمودن انسانهای راحت طلب: در این زمان اغلب مردم راحت طلب, دنیاطلب و شخصیت طلب هستند و به روایت حضرت رسول (صلی الله علیه وآله وسلّم): یَأْتِی عَلَى النَّاسِ زَمَانٌ بُطُونُهُمْ آلِهَتُهُمْ وَ نِسَاؤُهُمْ قِبْلَتُهُمْ وَ دَنَانِیرُهُمْ دِینُهُمْ وَ ... و دین آنها مال و اموال آنان است و افراد متدین و مجاهد وفعال در اقلیت هستند ولی همین گروه اندک باید در بالا بردن دیگران تلاش کنند. مانند فردی که خود بسختی از کوه بالا میرود ولی دست دیگران را که خودشان نمیخواهند را میگیرد تا آنان را نیز ارتقاء دهد ---------------- ✨۵-راه حل جذب جوانان به سمت دین و مذهب و تربیت نیروهای مهدی یاور - برنامه ریزی دقیق -هزینه کردن از وقت و مال و آبرو همچنان که حضرت خدیجه سلام الله علیها عمل کردند. - هراس نداشتن از حرف و حدیث دیگران و عقب نشینی نکردن - داشتن روحیه جهادی و جهاد فی سبیل الله - اتحاد نیروهای مذهبی و پرهیز از تفرقه و اِعمال سلیقه های شخصی - تحمل سختیها و شدائد امام صادق علیه السلام: إِنَّ أَمْرَنَا صَعْبٌ مُسْتَصْعَبٌ...... ┄┄┅••🌷✻🌷••┅┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
در بخش دیگری از همایش حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر ملائی استاد مرکز تخصصی مهدویّت حوزه علمیّه قم‌ به ایراد سخنرانی پرداختند . 👈ایشان در بیانات خود به روایاتی که گویای حوادث تلخ و ناگوار آخر الزمان هست و یاس ناشی از آن اشاره نموده و به تبیین تناقض این روایات با آیات قرآنی پر از نور امید به رحمت الهی ، پرداختند. 👈دکتر ملائی تنها راه حل این تناقض را در فهم فقیهانه احادیث دانسته و توصیه نمودند در عصر غیبت ما باید در برابر روایات منفعل نباشیم بلکه هوشمندانه بررسی و تحلیل کنیم و از حوادثی که‌توسط معصومین علیهم السلام پیش بینی شده جلوگیری کنیم و مسیر اصلی حرکت و رشد در دوران غیبت را پیدا کنیم ┄┄┅••🌷✻🌷••┅┄┄ و در یک جمله مهارت زندگی در آخر الزمان را یاد بگیریم و این مهارت در حرکت و استقامت در مسیر حق و حقیقت خلاصه میشود . ┄┄┅••🌷✻🌷••┅┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸 هزار بار هم که بهار بیاید کافی نیست! تویی...ربیع الأنام همان بهار که قرار است تیشه ای باشد برای شکستنِ انجماد دل هایی، که سالهاست یخ زده اند! به گمانم حلول تو،نزدیک است! 🌤أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج🌤 ┄┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شب نیمه شعبان درب‌های آسمان باز می شود 🌸🌺🌼🌸🌺🌼🌸🌺🌼🌸 پیشاپیش ولادت باسعادت اعلی حضرت، قوی شوکت، بقیه الله، ولی الله، حجه الله فی الارض امام مهدی(عج) را تبریک عرض می نمایم یارب فرجش را نزدیک و ما را جزو اصحاب و شیعیان واقعی و از مدافعان آن حضرت قرار ده 🌸🌺🌼🌸🌺🌼🌸🌺🌼🌸 @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸 کلام مهدوی 🌸 کُلَّما غابَ عَلَمٌ بَدا عَلَمٌ، وَ إذِا أفَلَ نَجْمٌ طَلَعَ نَجْمٌ فَلَمّا قَبَضَهُ‏اللّه‏ُ إلَیْهِ ظَنَنْتُمْ أنَّ اللّه‏َ عَزَّوَجَلَّ قَدْ قَطَعَ السَّبَبَ بَیْنَهُ وَ بَیْنَ خَلْقِهِ کَلاّ ما کانَ ذلک وَ لایَکُونُ حَتّى تَقُوَمَ السّاعَهُ وَ یَظْهَرُ أمْرُ اللّه‏ِ عَزَّوَجَلَّ وَ هُمْ کارِهُونَ؛ هنگامى که پرچمى پنهان شد پرچم دیگرى پدیدار گردید، و زمانى که ستاره‏اى غروب کرد ستاره، دیگرى طلوع کرد، زمانى که خداوند امام عسکرى(ع) را قبض روح کرد. گمان کردید که واسطه و رابطه بین خدا و خلقش قطع شد ولى هرگز رابطه قطع نشد و تا قیامت قطع نخواهد شد و فرمان خدا غالب و پیروز خواهد شد اگر چه آنان دوست نداشته باشند. [کمال الدین و تمام النعمه ۲: ۷۸۷٫] @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✴️برای سلامتی خود درشب نیمه شعبان بین نماز مغرب وعشاء بدون تکلم و روگرداندن ازقبله این دعا را۲۱ (بیست و یک )مرتبه بخوانید و تا سال دیگر خود را بیمه نمائید. (بسم الله الرحمن الرحیم) 🌹اللهم اِنّک علیمٌ حلیمٌ ذو اَناة ولاطاقَةَ لَنٰا بحُکمکَ یا الله ُ یا اللهُ یا اللهُ اَلاَمٰانُ اَلاَمٰانُ الامان مِنَ الطّٰاعُونِ والوَبٰاءِ وَ مَوتِ الفُجأَةِ وَ سُوءِ القَضٰاءِ وَ شَمٰاتَةِ الاَعدٰاءِ رَبَّنَا اکشِف عَنَّا العَذابَ اِنّا مُومِنونَ اِنّا موقِنُونَ بِرَحمتِکَ یٰا اَرحَمَ الراحِمینَ🌹🌹 👌این دعا را زودتر در کانال قرار دادیم که دوستان تا شب عطر سلامتی را به عزیزان خود برسانید . و به اشتراک بگذارید. پس همه سهیم باشیم التماس دعا اللهم عجل لولیک الفرج امین 🙏🙏🙏 📚عنوان الکلام آیت‌الله فشارکی به نقل از سید بن طاووس @moassese_nooralyaghin
*•═•••🌸◈﷽◈🌸•••═•* مروری بر زندگی عالم جلیل القدر شیخ عباس قمی رحمت الله علیه ⬅️ تواضع وفروتنی ↩️ از دیگر ویژگی‌های ایشان تواضع بسیار و همه جانبه‌ای بود که از خود نشان می‌داد. در خانه، مدرسه و خیابان هر کسی را که می‌دید - چه کوچک و چه بزرگ - احترام می‌کرد. 👈در نزد علما و از بین آنان بویژه در حضور کسانی که با حدیث و اخبار اهل بیت علیهم‌السلام سر و کار داشتند، اوج فروتنی و تواضع را به نمایش می‌گذارد. 🍃هیچ‌گاه در مجالسی که وارد می‌شد در صدر نمی‌نشست و هرگز خود را بر دیگران مقدم نمی‌داشت. 👌وی از خودستایی و خودپسندی بشدت احتراز می‌کرد و به هیچ‌وجه غرور نداشت. محدث قمی با اخلاص و زاهد بود. نقل است «در یکی از سال‌ها مرد نیکوکاری از محدث قمی خواهش می‌کند که قبول کند بانی مجلس محدث شود و تعهد می‌کند که مبلغ پنجاه دینار عراقی به ایشان تقدیم کند. در آن موقع هزینه محدث در هر ماه سه دینار بوده است. محدث قمی می‌گوید: «من برای امام حسین (علیه‌السلام) منبر می‌روم نه برای دیگری و بدین‌گونه آن وجه را نپذیرفت. ⬅️ امر به معروف و نهی از منکر  ↩️ ازدیگر ویژگی ایشان بود. او خود هرگز گرد گناه نمی‌گشت و در ذهنش هم فکر گناه را جای نمی‌داد. از منکرات ناراحت می‌شد و دیگران را از ارتکاب آن باز می‌داشت. کسی جرأت غیبت در محضر او نداشت و از دروغ‌گفتن ناراحت می‌شد.  این مطلب ادامه دارد ┄┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
•••🌸•••༻﷽༺•••🌸••• ((اِلهی اِنْ کُنْتُ غَیْرَ مُسْتَأْهِلٍ لِرَحْمَتِکَ فَاَنْتَ اَهْلٌ اَنْ تَجُودَ عَلَیَّ بِفَضْلِ سَعَتِکَ، اِلهی کَاَنّی بِنَفْسی واقِفَةٌ بَیْنَ یَدَیْکَ وَ قَدْ اَظَلَّها حُسْنُ تَوَکُّلی عَلَیْکَ فَقُلْتَ ما اَنْت َاَهْلُهُ وَ تَغَّمَدْتَنی بِعَفْوِک))  •••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈•• موضوع:درخواست بخشش از سوی پروردگار ⁉️چرابنده تقاضای بخشش ازفراوانی فضل خداوند متعال دارد؟ ↩️ در این بخش از مناجات شعبانیه ، دلایل ذیل را به عنوان علت درخواست توبه ذکر کرده است در این فراز امام علی علیه السلام درمناجاتش دو نکته مهم و لطیف عرفانی قابل تامل را با ذات اقدس الهی درمیان می گذارد؛ 1⃣ امام العارفین امیرالمؤمنین علیه السلام ازحق تعالی درخواست می کند که در قیامت و در مقام محاسبه اعمال، به دلیل کمبود و نقصی که در اعمال بنده و عبدش وجود دارد باوی رفتار نکند چرا که بنده عاصی خود را دست خالی دیده و شایسته عفو وگذشت نمی بیند، بلکه ازموضع خدائیش که آمیخته از جود و رحمت واسعه است با عبدش معامله کند، 2⃣همانگونه که به حکم قرآنی درمسیرزندگی دنیوی یکی از اسباب موفقیت درامو مادی ومعنوی ((توکل)) بر ذات باریتعالی است، یعنی در دستیابی به هرکار مادی یامعنوی بعد از تلاش وهمت وبکار گرفتن اسباب ومسببات بایست نتیجه کار به ذات اقدس الهی سپرد، چراکه «و مَنْ یَتَوَکَّلُ عَلَی اللّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ؛ هر که به خداوند توکّل کند، خدا او را کفایت میکند.:طلاق: ۳ 👈👈درمسائل اخروی نیز باید این چنین بود که پس از اعتراف به لغزش ها وتوبه ازگذشته خویش، عفو وگذشت ازاین خطا ها درعالم آخرت را بایست به ذات اقدس الهی سپرد وبه وی توکل نمود، چراکه بعید است حق تعالی باان رحمت واسعه اش عبد این چنینی را دراین لحظه سخت که محتاج به عفو اوست مورد عفو قرار ندهد •••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈••• موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
•••🌸•••༻﷽༺•••🌸••• موضوع:اعراب آیه ۶۵ سوره بقره 👈وَلَقَدْ عَلِمْتُمُ الَّذِينَ اعْتَدَوْا مِنْكُمْ فِي السَّبْتِ فَقُلْنَا لَهُمْ كُونُوا قِرَدَةً خَاسِئِين. و شناخته‌ايد آن گروه را كه در آن روز شنبه از حد خود تجاوز كردند، پس به آنها خطاب كرديم: بوزينگانى خوار و خاموش گرديد. وَ:حرف عطف، مبنی، غیرعامل، محلی از اعراب ندارد. لَ: لام جواب قسم محذوف، مبنی، غیرعامل، محلی از اعراب ندارد. قَدْ: حرف تحقیق، مبنی، غیرعامل، محلی از اعراب ندارد. عَلِمْتُمُ:فعل ماضی، مبنی برسکون. ضمیر متصل و بارز «تُم»، مبنی، محلامرفوع، فاعل الَّذِينَ: اسم موصول، مبنی، محلا منصوب، مفعولٌ‌به اعْتَدَوْا:فعل ماضی، مبنی بر ضمه مقدر. ضمیر متصل و بارز «واو»، مبنی، محلامرفوع ،فاعل مِنْ: حرف جرّ، مبنی بر سکون، عامل، محلی از اعراب ندارد. كُمْ: ضمیر متصل، مبنی، محلا مجرور به حرف جرّ مِنْكُمْ:جار و مجرور، متعلّق به «کائنین» مقدر، حال برای فاعلِ «اعتدوا» فِي:حرف جرّ، مبنی بر سکون، عامل، محلی از اعراب ندارد. السَّبْتِ: اسم مجرور به حرف جرّ، علامت جرّ کسره ظاهری فِي السَّبْتِ: جار و مجرور، متعلّق به «اعْتَدَوْا» ف:حرف عطف، مبنی بر فتح، غیرعامل، محلی از اعراب ندارد. قُلْنَا: فعل ماضی، مبنی بر سکون. ضمیر متصل و بارز «نا»، مبنی، محلا مرفوع، فاعل لَ:حرف جرّ، مبنی بر فتح، عامل، محلی از اعراب ندارد. هُمْ: ضمیر متصل، مبنی، محلا مجرور به حرف جرّ لَهُمْ: جار و مجرور، متعلّق به «قُلْنَا» كُونُوا: فعل ماضی ناقصه، مبنی بر ضم. ضمیر متصل «واو»، مبنی، محلامرفوع، اسم «کانَ» قِرَدَةً: خبر «کان» و منصوب، علامت نصب فتحه ظاهری خَاسِئِينَ: صفت برای «قِرَدَةً» و منصوب، علامت نصب «یاء» •••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈••• برگرفته از تدریس استاد ارجمند حسینی آل‌مرتضی و اساتید مجرب موسسه نورالیقین در کلاس صرف ونحو تخصصی، (اعراب آیات بر مبنای کتاب اعراب القرآن الکریم و کلمة الله العلیا) 📌توجه : هرگونه نشر یا کپی‌برداری از تمام یا بخشی از پیام بدون ذکر نام کانال، اشکال شرعی دارد. •••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈••• موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin