eitaa logo
مباحثات
1.6هزار دنبال‌کننده
208 عکس
93 ویدیو
2 فایل
@ahmadnajmi ارتباط با مدیر
مشاهده در ایتا
دانلود
پس از گذشت ۲۴ ساعت از گفت‌وگوی معاون وزیر بهداشت که توسط روابط‌عمومی این وزارت‌خانه تنظیم و به رسانه‌ها ارسال شده بود، وی در توضیح مجددی ادعای مطرح شده تکذیب کرد این تکذیب با تاخیر همچنان بر ابهامات موضوع می‌افزاید و لازم است مسئولان استانی تدابیر لازم را اتخاذ کنند . 👇 ‌ معاون وزیر بهداشت: علت مسمومیت دانش‌آموزان قمی را نمی‌دانم 🔹معاون تحقیقات وزارت بهداشت: آنچه از من درباره علل بیرونی مسمومیت‌ها در قم و عمدی‌بودن آن‌ها نقل شده مورد تایید نیست و نقل قول دقیقی هم صورت نگرفته است. اینکه مسمومیت‌ها ناشی از کدام علت بیرونی بوده و عامدانه بوده یا خیر، اطلاعی ندارم.
🔅تاملی در نوع مواجهه حوزویان با موضوع «مسمومیت دانش‌آموزان» 🔹اسفندماه سال 1401دیگر کسی نیست که موضوع مسمومیت زنجیره‌ای دانش‌آموزان در مدارس را نشنیده باشد و حتی درباره آن اظهارنظر نکرده باشد. نزدیک به سه ماه است که اخبار مختلفی از این حوادث بویژه از شهر مقدس قم منتشر شده‌است و حتی در دهه اول اسفند برخی دیگر از سایر شهرهای کشور هم با آن درگیر شده‌اند. اگرچه در حوادث مختلف مربوط به حوزه سلامت مسمومیت‌های مقطعی امری بحرانی نبوده اما عدم اطلاع از منشأ بروز مشکل، آن را به موضوعی حساس و حتی امنیتی تبدیل کرده‌است. با توجه به اینکه شروع این حوادث و اغلب موارد وقوع آن در شهر قم بوده گمانه‌زنی‌های مختلف و حتی شایعه‌ها و گزارش‌های مغرضانه رسانه‌های خارجی را شاهد هستیم. 🔹با جدی شدن موضوع مسمومیت از اوایل اسفندماه و همچنین اظهارات برخی از مسئولان -اگرچه با تکذیب دیرهنگام – باعث شد نگاه افکار عمومی به سمت «انگیزه‌های افراطی دینی» برود. نگاهی که تنها برگرفته از حدسیات و حتی متاثر از فضای روانی ایجاد شده از سوی رسانه‌ها است، چراکه تاکنون هیچ دلیل قانع‌کننده و مستندی ارائه نشده‌است. 🔹باتوجه به مقدمه فوق و بویژه نگاه منفی ایجاد شده نسبت به «انگیزه‌های دینی»، چگونگی واکنش حوزویان به این امر بسیار مهم خواهد بود. در عین حال بیان چند نکته در این زمینه ضروری است: 1- مواجهه و واکنش سطوح مختلف حوزیان از مراجع معظم تقلید، علما و اساتید و طلاب باید مبتنی بر چند اصل مهم باشد: 🔸آرامش‌بخشی و پرهیز از ایجاد هرگونه ناامنی روانی در بین دانش‌آموزان و والدین وعموم مردم 🔸تاکید بر معیار قراردادن نظرات نهادها و مراجع ذی‌صلاح قانونی 🔸پرهیز از توجه به شایعات بویژه اخبار و گمانه‌زنی‌های رسانه‌های معاند 🔸تاکید بر تلاش بیشتر مسئولان برای کشف عاملان این حوادث در روزهای نیز اخیر مراجع معظم تقلید و علما برحسب احساس وظیفه تذکرات صریحی بیان فرمودند و از مسئولان امر خواستند که با جدیت تمام به دنبال یافتن دلایل این حوادث باشند. 2- خوشبختانه بزرگترین برنامه‌ی تبلیغی حوزه‌های علمیه تا چند روز دیگر و مصادف با ماه مبارک رمضان آغاز خواهد شد. در این ماه مبارک هزاران نفر از طلاب حوزه‌های علمیه در بین مردم حضور خواهند یافت و طبیعتا یکی از سئوالات اصلی مردم موضوع مسمومیت دختران در شهر قم است. این ایام بهترین فرصت برای بیان فضای حاکم برشهر قم و به صورت کلی نگاه دین به جایگاه بانوان و دختران و همچنین خدمات غیرقابل توصیف انقلاب اسلامی به رشد و شکوفائی دختران است. 3- باتوجه به فرصت ماه مبارک رمضان و موضوع حساسی که امسال در پیش‌روی مبلغان است، لازم است نهادهای اعزام مبلغ بویژه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم محتواهای دربرگیرنده آمار و اطلاعات مربوط به خدمات انقلاب در زمینه تحصیل و اشتغال و رشد جایگاه را تهیه و در اختیار مبلغان قرار دهند. پاسخ به شبهات مربوط به نگاه دین به جایگاه و یا تحصیل دختران و همچنین افشای خط سیر تبلیغات و شبهه پراکنی رسانه‌های معاند در این زمینه از دیگر موارد بسیار ضروری «ره توشه‌ی تبلیغ» می تواند باشد. 🔻🔻🔻 @mobahesat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در گفتگوی صدای حوزه با حجت الاسلام احمد نجمی، مدیر مباحثات در مورد وضعیت شناسی رسانه های حوزوی مطرح شد؛ 📽 فرهنگ نقدپذیری برخلاف فضای عمومی کشور، در حوزه جانیفتاده است؛ رمز عدم اقبال مسئولین حوزه به رسانه های حوزوی، ضعف ارتباط گیری اهالی رسانه می باشد! ◀️ تماشا کنید: تاریخ خواهد نوشت که حوزه نتوانست آدم های موثر خود را در ساختارهایش جا بدهد! ✔️ پایگاه خبری، تحلیلی صدای حوزه؛ بدون سانسور 🌐 eitaa.com/joinchat/1467023382C72b81b3b57
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
يـا مُقَلِّـبَ الْـقُـلُــوبِ وَ الْأَبْـصَـارِ يـٰا مُـدَبِّــرَ الـلَّـيْــلِ وَ الـنَّــهَــار يـا مُحَــوِّلَ الْحَــوْلِ وَ الْأَحْـــوَالِ حــوِّلْ حَـالَنَـا إِلَى أَحْسَـنِ الْحَــال 🌹آغاز سال ۱۴۰۲ و عید نوروز را تبریک عرض می‌کنیم 🔻🔻🔻 @mobahesat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹یکی از نتایج مهم تأسیس «موسسه موضوع شناسی احکام»، به اشتراک گذاشتن نتیجه تحقیقات پیرامون موضوع شناسی در عرصه استنباط احکام است. با توجه به گستردگی امکانات و ارتباطات دفتر مقام معظم رهبری، چند سالی است اطلاعات مربوط به رؤیت هلال در جلسه مشترکی با حضور نمایندگان مراجع معظم تقلید و کارشناسان امر تشکیل شده و نتیجه تحقیقات و اطلاعات ارائه می‌شود تا مراجع معظم تقلید براساس این اطلاعات و مبانی فقهی خود تصمیمات لازم را اتخاذ کنند. 🔹فیلم فوق بخشی از جلسه اخیر برای بررسی موضوع رؤیت هلال ماه رمضان است. 🔻🔻🔻 @mobahesat
هدایت شده از مباحثات
⚡ به مناسبت سالروز تاسیس 🔹 گزارشی از روند شکل‌گیری حوزه علمیه قم http://mobahesat.ir/1104 🔻🔻🔻 @mobahesat
▪️دهم رمضان، وفات حضرت زینب سلام الله علیها یادداشت وارده ✒️ابراهیم عزیزی 🔹درباره سالروز وفات حضرت زینب سلام‌الله علیها اختلاف است و نظر قطعی در این باب نمی‌توان داد. کتاب ریاحین الشریعه،ج3، ص33 و الوقایع و الحوادث ،ج1،ص113 دهم رمضان‌المبارک را روز وفات ایشان دانسته‌اند و تنها منبع ذکر شده برای شهادت حضرت زینب کبری علیهاالسلام در پانزدهم ماه رجب کتاب «أخبار الزینبیات» است که توسط مصـریان در قرن چهاردهم هجری قمری به انگیزه اثبات وجود مرقد حضرت زینب کبری علیهاالسلام در مصر انتشار یافته و آن کتاب را به «عبیدلی» نسبت می‌دهند. لکن بعید نیست که مصریان این کتاب را جعل و نشر داده‌اند، چنانچه توسط تحقیقی که در«دارالحدیث» انجام شده، این کتاب مردود شناخته شده است. این تحقیق تحت عنوان «بررسی اعتبار کتاب اخبارالزینبیات» بقلم سید حسن فاطمی صورت گرفت و در فصلنامه «کتاب‌های اسلامی» در تابستان1384، شماره21 به چاپ رسید. 🔹بنابراین قول بهتر این است که شـهادت حضـرت زینب کبری علیهاالسلام در دهم ماه مبارک رمضان واقع شده و چه نیکوست مؤمنان دهم ماه مبارک رمضان را با مستنداتی که نقل نمودیم روز رحلت حضرت زینب علیهاالسلام قرار دهند و در این روز اقامه مجالس سوگواری و ماتم برای آن حضرت کنند و روز 13،14و15 رجب را به محافل و مجالس فضائل و مناقب پدر بزرگوارش حضـرت امیرالمؤمنین علیه‌السلام اختصاص دهند. 🔻🔻🔻 @mobahesat
مباحثات/پرونده‌ی ویژه‌ی سالگرد ارتحال آیت‌الله‌العظمی بروجردی(ره) 🔸زعیم حوزه و تشیع 🔹برخی ویژگی‌های علمی آیت‌ﷲ‌العظمی بروجردی به روایت آیت‌ﷲ امینی: با فربه‌شدن «اصول فقه» مخالف بود https://mobahesat.ir/10881 🔹به مناسبت سالگرد رحلت آیت‌ﷲ‌العظمی بروجردی:آقای بروجردی، مُجدِّد حوزه قم بود https://mobahesat.ir/13496 🔹گزارش کمیسیون اصولی پیش‌نشست بزرگداشت آیت‌ﷲ‌العظمی بروجردی(۱):آقای بروجردی مباحث الفاظ اصول را از جنس مباحث لغوی می‌دانسته‌اند https://mobahesat.ir/13761 🔹گزارش کمیسیون اصولی پیش‌نشست بزرگداشت آیت‌ﷲ‌العظمی بروجردی(۲): منظور آقای بروجردی از حاشیه‌ بودن فقه شیعه بر فقه اهل سنت چه بود؟ https://mobahesat.ir/13496 🔹گفت‌وگو با حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدرضا احمدی بروجردی درباره جایگاه و عملکرد مرحوم آیت‌ﷲ‌العظمی بروجردی؛ آیت‌ﷲ بروجردی در مسائلی که روشن نبود دخالت نمی‌کرد https://mobahesat.ir/2707 🔹نقدی گذرا بر کتاب فقیهان و انقلاب ایران: یک نسل پس از آیت‌ﷲ‌العظمی بروجردی https://mobahesat.ir/17216 🔹از بریده‌ روزنامه‌های قدیم؛ به مناسبت سالروز رحلت مرجع عالی‌قدر حضرت آیت‌ﷲ‌العظمی بروجردی https://mobahesat.ir/828 🔹دریافت پوستر اهدائی مباحثات: http://mobahesat.ir/19065 🔻🔻🔻 @mobahesat
🇪🇭پرونده ویژه روز جهانی قدس: 🔅نقدی بر یک نام‌گذاری تفرقه‌افکنانه 🖋مهدی مسائلی 🔹از روزهای گذشته تصویر اطلاعیه‌ای در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود که در آن مؤسسه رسول اعظم(ص) وابسطه به بیت آیت‌ﷲ سید صادق شیرازی، جمعه آخر ماه مبارک رمضان را به عنوان روز نصرتِ عسکریین نام‌گذاری نموده و از حرکت کاروان‌های زیارتی ولائیان فدائی جهت فتح و نصرت سامراء خبر می‌دهد. در این اطلاعیه بیان شده که این نام‌گذاری بنابر ارشادات آیت‌ﷲ سید صادق شیرازی در این باره صورت گرفته است. البته این نام گذاری و حرکت کاروان‌ها گویا از سال گذشته آغاز شده، چنانچه سایت دفتر آیت‌ﷲ سید صادق شیرازی در کربلا، سال گذشته نیز گزارشی دراین باره گزارشی ارائه نمود. 🔹همان‌گونه که همه می‌دانیم جمعه آخر ماه مبارک رمضان توسط بنیان گذار جمهموری اسلامی امام خمینی(ره) به عنوان روز قدس و روز حمایت از مردم فلسطین، نام گذاری شده است و این حرکت و نام‌گذاری مشکوک می‌تواند احساس تقابل با روز قدس را به وجود آورد و تنش‌ها را میان طرفداران و منتقدان آیت‌ﷲ سید صادق شیرازی افزون‌تر نموده و شکاف و مرزبندی ها را‌ میان شیعیان بیشتر کند. ولی با این حال می‌دانیم که طبق روال گذشته، دراین مورد نیز از ناحیه بیت آیت‌ﷲ سید صادق شیرازی رد و تکذیبی نخواهیم داشت، و این ‌گونه اعلامیه‌های تفرقه‌افکنانه که از طرف دفاتر رسمی ایشان نیز صادر شده، به صورت خاص رد نخواهد شد. 🔹از آنجا که جریان منتسب به جناب سید صادق شیرازی، مرحوم آیت‌ﷲ سید محمد شیرازی را به عنوان اصلی‌ترین نظریه‌پرداز خویش معرفی نموده و از ایشان به عناوینی همچون «الامام المجدد» یاد می‌کنند، جای سؤال است که چرا این عده از سیرة این عالم بزرگوار را در موضوع حمایت از قدس و مردم فلسطین پیروی نمی‌کنند؟! 🔹حقیقت این‌که مرحوم آیت‌ﷲ سید محمد شیرازی در آثار خویش فراوان از لزوم حمایت از مردم فلسطین سخن گفته‌اند و بر وحدت جهان اسلام در مقابله با اسرائیل و آزادی قدس شریف تأکید بسیاری نموده اند، آن‌گونه که ایشان حتی عنوان چند کتاب‌خویش را به این موضوع اختصاص داده اند، لذا در ادامه اراتمندان واقعی ایشان را به قسمتی از این مطالب توجه می‌دهیم. 🔸مشاهده متن کامل یادداشت: https://mobahesat.ir/7750 //////////////////////////////////////////////////////////////// 🔻مطالب مربوط به روز جهانی قدس در مباحثات🔻 🔅مروری بر تدبیر شیخ عبدالکریم حائری درباره مسأله فلسطین مؤسس حوزه؛ پایه‌گذار مبارزه با اسرائیل 🖋احمد نجمی ➡️https://mobahesat.ir/683 🔅نگاهی به تاریخ مبارزات علمای شیعه علیه صهیونیسم 🖋محمدحسن رجبی ➡️https://mobahesat.ir/3968 🔅شبهه ناصبی بودن را یهودی‌ها جعل کرده‌اند تا احساس همدردی نسبت به فلسطینی‌ها را از بین ببرند/حمایت‌ از فلسطین، نه تنها با منافع ملی ما تعارض ندارد، بلکه در راستای تأمین منافع ملی ایران به حساب می‌آید ➡️https://mobahesat.ir/18963 🔅درنگی در یکی از فتاوای شیخ یوسف قرضاوی فلسطین؛ سرزمینی مربوط به «امت اسلام»؛ نه «ملت فلسطین» ➡️https://mobahesat.ir/10775 🔻🔻🔻 @mobahesat
🔅به مناسبت درگذشت استاد سیدرسول موسوی تهرانی رحلتی با برکت! 🔹استاد سیدرسول موسوی تهرانی از اساتید سخت‌کوش و بااخلاصی بود که بیش از نیم‌قرن برای تربیت طلاب در سطوح مختلف حوزه‌های علمیه تهران و قم تلاش نمود. صدها تن از شاگردان وی هم‌اکنون از پژوهشگران و اساتید و علمای حوزه‌های علمیه هستند و قطعا جناب استاد در ثواب خدمات شاگردان به مکتب اهل‌بیت(ع) نیز سهیم خواهد بود. 🔹اگرچه متاسفانه در حوزه‌های علمیه قدر زندگان کمتر دانسته می‌شود اما در چندسال اخیر شاگردان و علاقمندان استاد تلاش کردند با حضور در منزل و عیادت و پیگیری امورات درمان ایشان ادای دین کوچکی به این زحمات داشته باشند. 🔹پس از انتشار خبر رحلت این استاد ارجمند در برخی کانال‌ها مطالبی پیرامون سلایق سیاسی و نگاه استاد به انقلاب منتشر شد. سمت و سوی اغلب این مطالب تاکید بر این نکته بود که «اگر استاد موسوی تهرانی در مقاطعی برخی هشدارهای صریح را مطرح می‌فرمودند از باب دغدغه‌ی ایشان نسبت به اقامه‌ی شریعت بود و به صورت کلی ایشان خیرخواه و حامی نظام بودند.» 🔹این رویه باعث خوشحالی و مسرت کسانی بود که سال‌هاست تلاش می‌کنند این موضوع مهم را به اثبات رسانده و بر این نکته تاکید کنند که «هر انتقادی نسبت به حاکمیت دلیل بر مخالفت یا ضدیت با نظام نیست و اتفاقا این حساسیت‌ها نشان‌گر وجود علقه و دغدغه‌ی حاکمیت اسلامی برای بزرگان و علمای حوزه است». 🔹این دلسوزی‌ها و دغدغه‌هاست که گاهی باعث ارشادات تند و صریح به سطوح مختلف حاکمیت می‌شود (البته ممکن است در صغری و کبری یا مصادیق اشتباهاتی هم وجود داشته باشد). در سال‌های اخیر نیز همواره مراجع معظم تقلید براساس تشخیص و برحسب وظیفه خود نسبت به برخی مسائل سیاسی و اقتصادی و فرهنگی از جمله امور بانکداری و برخی مصادیق فرهنگی هشدارهای صریحی داده‌اند. 🔹گذشته از اینکه حاکمیت نیازمند تذکرات عالمان و دلسوزان است باید زمینه‌های مختلف از جمله فضای رسانه‌ای امن و به دور از تهدیدات مختلف برای این بزرگان فراهم شود.همچنین با ابراز خوشحالی از اتخاذ این رویه توسط برخی رسانه‌های محترم انتظار می‌رود چنین نگاه جامع و واقع‌بینانه همچنان ادامه داشته باشد و محدود به مرحومین نیز نباشد. البته باب هرگونه نقد محترمانه به دور از برچسب‌های رایج و دور از شأن حوزه و روحانیت نیز در جای خود باز است. 🔻🔻🔻 @mobahesat
⚡️کرامتی از ائمه بقیع ⬅️ به مناسبت ۸ شوال سالروز جانسوز تخریب قبور ائمه بقیع   🖋 سید حسین کشفی   🔻از حجة الاسلام و المسلمین آقای حاج سید جواد شهرستانی (دامت برکاته) شنیدم که فرمودند: 🔹روزی آقای ری شهری _به مناسبت کتابی که در مورد کرامات ائمه بقیع در حال نگارش بودند_من را واسطه قرار دادند تا از آقای حاج شیخ محمدعلی عَمروی - بزرگ شیعیان مدینه - در مورد کرامات ائمه بقیع اگر تجربه ای دارند نقل کنند. اول که با مرحوم شیخ عمروی مطرح کردم به من تغیر کرد و گفت شما ائمه را چه فرض کرده اید؟ فکر می کنید که ائمه دکتر و پزشک شما هستند که دست و پای شما را بخواهند خوب کنند؟! کرامت ائمه این طور محدود نیست. ائمه ما وقتی بخواهند لطفی کنند خوب می دهند و در سطح اعلی عنایت می نمایند. ایشان در ادامه این جریان را نقل کرد و گفت: 🔸اوائلی که من از عراق به مدینه بازگشتم [حدود سال ۱۳۷۲ق] درگیری شدیدی میان شیعیان نخاوله و وهابی ها رخ داد و در مرحله اول  جمعیت محدود شیعیان مدینه بر جماعت وهابی غالب شدند. برای وهابی ها  خیلی سخت بود که مغلوب چند صد نفر شیعه در مدینه شوند و لذا تصمیم به برخورد شدیدتر گرفتند. عده ای از بزرگان شیعه در مدینه و از جمله من [شیخ عمروی] را دست گیر کردند. روبروی مسجد نبوی و بقیع عریشی (جایگاه چوبی) قرار دادند و جلادها و ماموران اجرای حکم را آوردند که شیعیان را شلاق بزنند ولی نه شلاق عادی بلکه از کَرَب [چوب پهن پایین درخت خرما] استفاده کردند. نفر اول را آودند و او را لخت کردند. شدت ضربه این شلاق به گونه ای شدید بود که نفر اول همان جا بعد از سه ضربه به شهادت می رسد. نفر دوم را بالا کشیدند و جلاد دیگری آمد و شروع به شلاق زدن کرد که او هم با ضربه تازیانه شهید شد. در این حال متوسل به ائمه بقیع شدم و گفتم: جرم ما این است که پیرو شما هستیم. آیا جزای پیروی شما این است که این گونه باید کشته شویم؟! نفر سوم را که خواستند بیاورند این عریشی که درست کرده بودند فرو می ریزد. با این حال آن ها دور ما را گرفتند و محاصره کردند و به اداره شهربانی منتقل کردند و گفتند که ۶نفر از شماها – که یکی از آنها من بودم- محکوم به اعدام هستید و تا روز جمعه در مکه و پیش از نماز جمعه گردن زده خواهید شد! از آن جا ما را به سمت مکه راهی کردند. در مکه منتظر تنفیذ حکم اعدام بودیم ولی روز جمعه شد و خبری از حکم اعدام نشد. بعد از آن ابلاغ کردند که به شما یک درجه تخفیف داده اند و به جزیره بد آب و هوایی در اطراف جده تبعید شده اید. از آن جا به جده منتقل شدیم و مدتی را در آن جزیره بودیم تا این که والی جده آمد و خبر عفو ما را داد و جماعت همگی به مدینه بازگشتیم. اما وقت ورود به مدینه ما را سوار بر درشکه کردند و شیعیان مراسم استقبال و شادی ترتیب داده بودند! وارد منزل یکی از شیعیان شدیم و جریان را پرسیدیم. گفت: بعد از ماجرای شلاق زدن و شهادت شیعیان بلافاصله جلاد اول در حمام دچار سوختگی می شود و می میرد. جلاد دوم هم ظاهرا زیر آوار می ماند و می میرد. خبر در همه جا می پیچد و جلاد سوم می ترسد. جلادها و ماموران اجرای احکام در آن زمان معمولا از افراد معینی از بزرگان قبائل بودند که به نوعی برای اجرای احکام نسبت به انتقام بعدی مصونیت داشته باشند. این جلاد سوم می گوید که نفرین آنها ما را گرفته و لذا به فکر حلالیت گرفتن از شیعیان می افتد و لذا پیش ما آمد و گفت چه کار کنم که شما از ته دل از من راضی شوید؟ گفتیم رضایت آنان که الان اسیر شما هستند باید به دست آوری. و لذا این آقا به دیدن شما خواهد آمد. همین طور هم شد و آن شخص [جلاد سوم] آمد و پس از عذرخواهی گفت من چه کار کنم که شما رضایت واقعی از من داشته باشید و از اعماق جان من را حلال کنید؟ سپس خودش پیشنهاد داد که من می خواهم  به هر خانواده شیعه یک قطعه زمین سیصد متری می دهم چون من زمین زیاد دارم فقط برای این که ثبت رسمی شود مقدار کمی از برای هر زمین می گیرم _مثلا اگر قیمت زمین ۱۰۰ ریال بوده یک ریال گرفت_ همه هم قبول کردند و خوشحال شدند و آن شخص هم این کار را انجام داد.  آقای عمروی به من گفت چطور بود این کرامت؟ گفتم خیلی خوب بود. گفت: این کرامت ادامه دارد و به همین جا ختم نشد. ائمه ما اگر بدهند خوب می دهند و به همین مقدار اکتفا نمی کنند. این عنایت ائمه بقیع در این این سالها به صورت مستمر شامل حال ما شده است. ده سال قبل دولت تصمیم گرفت که دور حرم مطهر پیامبر را یک خیابان کمربندی بکشد. همه خرابی ها در خانه های دیگران افتاد و زمین های شیعیان برِ خیابان واقع شد و الان قیمتهاش چندین برابر شده است. همین زمینی که در اختیار من است ۲۰ میلیون ریال سعودی ارزش دارد. ائمه ما این جور کرامت دارند نه این که فقط کوری را بینا کنند. 🔻🔻🔻 @mobahesat