eitaa logo
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
24.4هزار دنبال‌کننده
12هزار عکس
8.7هزار ویدیو
221 فایل
پاسخگویی به شبهات وشایعات ومباحث دینی مدعیان دروغین وعرفانهای کاذب مدیر کانال👇 @sollemassama ادمین کانال👇 @Morteza_Kahromi کانال خبری ما @news_revolution 👇 ادمین تبادل وتبلیغ @F_Gh14 👇کانال پرسمان‌دینی ما @porseman_onlin
مشاهده در ایتا
دانلود
شایعه ای که از دیروز در فضای مجازی منتشر شده عبور زنی که تازه فرزندی بدنیا آورده از رودخانه با وسیله ای بنام گرگر این تصویر اصلا مربوط به الان نیست و به نظر میرسد مربوط به سیل سال گذشته باشد توضیحات مسئولین شهرستان را در پست زیر بخوانید👇👇👇 👉 @mobahesegroup
‍ ایسنا: فرماندار شهرستان کهگیلویه گفت: طبق بازدید روز ۱۶ اردیبهشت از روستای "آبریز" و گفته مردم این روستا فیلم پخش شده در فضای مجازی مربوط به این منطقه و روستا نبوده است. "علیرضا اتابک" در حاشیه بازدید از روستای" آبریز"دشمن زیاری شهرستان کهگیلویه در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: روستای “آبریز دشمن زیاری” آخرین روستا از شهرستان کهگیلویه محسوب می شود که بین این روستا و روستای “اندرون” از شهرستان چرام رودخانه “مارون” می گذرد. وی تصریح کرد: این وسیله به اسم “گرگر” که بین این دو روستا و بالای این رودخانه نصب شده هیچ استفاده ای ندارد و در واقع این رودخانه مرز بین دو شهرستان کهگیلویه و چرام است. فرماندار شهرستان کهگیلویه اظهار کرد: روستای آبریز دشمن زیاری در ۲.۵ کیلومتری تونل شماره یک پاتاوه به دهدشت است و راه ارتباطی این روستا هیچ گونه مشکلی ندارد که لزوم به استفاده از "گرگر" برای جابجایی باشد. اتابک ادامه داد: روستای "اندرون" نیز راه ارتباطی مجزایی از روستای "آبریز" دارد و مردم این روستا نیازی به آمدن به این طرف رودخانه مارون ندارند که از "گرگر" استفاده کنند. یکی از اهالی روستای" آبریز" دشمن زیاری بیان کرد: طی این مدت در روستای ما زن باردار یا بیماری نداشتیم که برای زایمان یا رساندن آن به بیمارستان از “گرگر” استفاده کرده باشیم. او در ادامه تاکید کرد: از روستای" اندرون" هم تا به امروز هیچ زن باردار یا بیماری با" گرگر" به این طرف رودخانه منتقل نشده است. روز سه شنبه ۱۶ اردیبهشت “علیرضا تابک” فرماندار، “جهان دیماز” فرمانده انتظامی، “کامل عادل گستر” معاون اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای و “هدایت الله آویزش” رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان کهگیلویه به همراه خبرنگاران رسانه ها از این منطقه دیدن کردند. گفتنی است که از دوشنبه شب ۱۵ اردیبهشت ماه فیلمی مبنی بر اینکه" زنی جوان که برای به دنیا آمدن فرزندش از روستایشان در منطقه "آبریز دشمن زیاری" از توابع شهرستان کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد به دهدشت رفته بود و همراه نوزادش درحال برگشت به خانه است و باید بعد از چشیدن طعم ترس و دلهره از رودخانه با "گرگر" عبور کند" در فضای مجازی منتشر شده بود @mobahesegroup
❓ بزرگترين «حق» واجب بر بندگان؟ بزرگترين حقي که خداوند بر بندگان واجب ساخته چيست؟ ✍️ پاسخ اجمالی: امام علي(ع) مي فرمايد: «از ميان حقوقى كه خداوند واجب ساخته، بزرگترين آنها حق والى و زمامدار بر رعيت و حق رعيت بر والى است. حقي كه خداوند سبحان آن را بر هر كدام در مقابل ديگرى مقرّر فرموده است، خداوند اين فريضه را چارچوبي براي پيوستگى آنان با يكديگر و موجب عزت و قدرت دين آنها قرار داده است، بنابراين توده مردم هرگز اصلاح نمى شوند مگر با اصلاح زمامداران و زمامداران اصلاح نمى گردند جز از طريق قرارگرفتن ملت در مسير صحيح و مستقيم». آري تنها اگر هر دو صالح باشند، بهترين شرايط براى پيروزى و پيشرفت جامعه فراهم مى گردد. ✍️ پاسخ تفصيلي: https://eitaa.com/mobahesegroup/16258 👉 @mobahesegroup
بزرگترین «حق» واجب بر بندگان؟! ⁉️پرسش :👇👇👇 از منظر امام علی(علیه السلام) بزرگترین حقی که خداوند بر بندگان واجب ساخته چیست؟ 🔰پاسخ اجمالی: امام علی(ع) می فرماید: «از ميان حقوقى كه خداوند واجب ساخته، بزرگترين آنها حق والى و زمامدار بر رعيت و حق رعيت بر والى است. حقی كه خداوند سبحان آن را بر هر كدام در مقابل ديگرى مقرّر فرموده است، خداوند اين فريضه را چارچوبی برای پيوستگى آنان با يكديگر و موجب عزت و قدرت دين آنها قرار داده است، بنابراين توده مردم هرگز اصلاح نمى شوند مگر با اصلاح زمامداران و زمامداران اصلاح نمى گردند جز از طريق قرارگرفتن ملت در مسير صحيح و مستقيم». آری تنها اگر هر دو صالح باشند، بهترين شرايط براى پيروزى و پيشرفت جامعه فراهم مى گردد. ✅پاسخ تفصیلی:👇👇👇 امام علی(علیه السلام) در بخشی از خطبه 216 نهج البلاغه مى فرمايد: (از ميان حقوقى كه خداوند واجب ساخته، بزرگترين آنها حق والى و زمامدار بر رعيت و حق رعيت بر والى است. فريضه اى است كه خداوند سبحان آن را بر هر كدام در مقابل ديگرى مقرّر فرموده است)؛ «وَ أَعْظَمُ مَا افْتَرَضَ ـ سُبْحَانَهُ ـ مِنْ تِلْكَ الْحُقوقِ حَقُّ الْوَالِي عَلَى الرَّعِيَّةِ(1)، وَ حَقُّ الرَّعِيَّةِ عَلَى الْوَالِي، فَرِيضَةٌ فَرَضَهَا اللّهُ ـ سُبْحَانَهُ ـ لِكُلٍّ عَلَى كُلٍّ». سپس امام(عليه السلام) به فلسفه اين دو حق مى پردازد و مى فرمايد: (خداوند اين فريضه را چارچوب و وسیله ای برای پيوستگى آنان با يكديگر و موجب عزت و قدرت دين آنها قرار داده است، بنابراين رعيت هرگز اصلاح نمى شود، مگر با اصلاح زمامداران و زمامداران اصلاح نمى گردند، جز از طريق قرارگرفتن رعيت در مسير صحيح و مستقيم)؛ «فَجَعَلَهَا نِظَاماً لاُِلْفَتِهِمْ، وَ عِزًّا لِدِينِهِمْ، فَلَيْسَتْ تَصْلُحُ الرَّعِيَّةُ إِلاَّ بِصَلاَحِ الْوُلاَةِ، وَ لاَ تَصْلُحُ الْوُلاَةُ إِلاَّ بِاسْتِقَامَةِ الرَّعِيَّةِ». در واقع رعايت اين حقوق هم آثار مهم مادى و هم معنوى دارد. جمله «جَعَلَهَا نِظَاماً لاُِلْفَتِهِمْ» اشاره به آثار مادى و ظاهرى و جمله «عِزًّا لِدِينِهِمْ» اشاره به آثار معنوى و روحانى است. دو جمله بعد آن، به اين حقيقت مهم اشاره مى كند كه صلاح و فساد رعيت و زمامداران به هم گره خورده است و هر دو در يكديگر اثر متقابل دارند. زمامداران فاسد رعايا را به فساد مى كشانند و رعاياى صالح حكومت را مجبور به پذيرش حق و عدالت مى كنند و اگر هر دو صالح باشند، بهترين شرايط براى پيروزى و پيشرفت جامعه فراهم مى گردد. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup https://www.instagram.com/mobahesegroup2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
محکم برقص قرهای کمرت را بیرون بریز مختلط برقص چرا که #پراید شده ۹۰ میلیون! ‌ وضعیت کشوری که برای رقص و دیسکو رای می‌دهند بهتر از این نخواهد بود! و ما نیز سوختگان حماقت آنان...! @mobahesegroup
آیا در بهشت هم حجاب برای زنان وجود دارد وآیا محرم ونامحرم داریم؟؟؟؟ ⁉️متن سوال:👇👇 آیا زنان بهشتی هم باید حجاب را رعایت کنند؟؟آیا زنان آنجا محرم ونامحرم دارند؟؟ آیا در بهشت هم زن صیغه ای و زنان نامحرم وجود دارند؟؟؟ ✅ پاسخ 👇👇 ابتدا باید به این نکته توجه نمود که همه چیز آخرت اعم از بهشت و جهنم با دنیا فرق دارد. آن جا جهان دیگرى است با قوانین خاص خود که نمی توان ویژگی ها و امور آن را با دنیا مقايسه نمود؛ مثلا در حالي كه دنيا سراي عمل و تكليف است آخرت سراى جزا و پاداش است. ولي به هر حال از آن جا که پوشش بدن از غیر از نظر عقلى امرى ممدوح است و نوعى کمال براى انسان محسوب مى شود و از آنجا كه بهشت محل خوبى ها است، مى توان گفت که حجاب در بهشت وجود دارد، ولى نحوه و حدود آن براى ما معلوم نیست. قرآن در مدح حورهاى بهشتى مى فرماید: «حُورٌ مَقْصُوراتٌ فِي الْخِيام؛(1)بهشت داراى زنان بهشتى (حورى ها) است که در سراپرده هاى خود مستورند» پوشش بدن ، جزئی از فطرت انسان است . متاسفانه برخی انسان ها فطرت خود را مدفون کرده اند . دین برای شکوفا کردن فطرت ها نازل می شود و انسان های مؤمن به پيروي از تعاليم الهي خود را بر فطرت الهی و انسانی خويش تطبيق مي دهند از سوي ديگر بهشت نيز جایگاه چنين انسانهاي پاک و پاکی طلب خواهد بود كه از خبیث ها تنفر دارند و طیب و طاهرند. زنان بهشتی با لباس های زیبا و نورانی بهشت، خود را می پوشانند. همچنان که قبل از شوهران بهشتی، پاک بوده و دست هیچ مردی بدانان نرسیده، در بهشت نیز جز مرد خود را نمی خواهند و نمی جویند. آنان مکلف نیستند که خبائث را نخواهند، ولی طهارت و پاکی جویی و قداست طلبی، خواست خودشان است، همچنان که ملائک با این که مکلف نیستند، جز پاکی را نمی خواهند و نمی جویند. انسان پاک که فطرتش سالم مانده و شکوفا باشد، از برهنگی و فساد و ظلم بیزار است . ابتلا به این ها برایش زجر آور است . در قیامت که به اراده خدا چشم های حقیقت بین بیدار می گردد،گناهکاران از این که عریان در قیامت محشور شده اند، در عذابند و این از شکنجه های آن ها است. بنابراین پوشیدگی خواست فطرت زیبایی طلب انسان ها است. در بهشت زنان اهل بهشت پوشیدگی را طالبند. آن ها به فطرت زیبایی طلب خود جز زیبایی و عفت و پاکی نمی خواهند و نمی جویند. بدون این که تکلیف و امر و نهی در کار باشد، این خواست و میل شدید خودشان است. قرآن کریم، این موضوع را در دو جا مطرح کرده است و با اندکی تفاوت لفظی می‌فرماید: « در باغ‌های بهشتی، زنانی هستند که جز به همسران خود چشم نمی‌دوزند و عشق نمی‌ورزند . پیش از آن، هیچ انسان و جنّی با آنان تماس نگرفته است.»(3) این زنان دوشیزه و پاکند و شیفته‌ و دلداده‌ همسران خودند و طمع نگاه و لذّت‌جویی از هیچ مرد دیگری را ندارند. بر اساس روایت ابوذر غفّاری، زن بهشتی به همسر خود می‌گوید: « به عزّت پروردگارم سوگند! در بهشت چیزی را بهتر از تو سراغ ندارم. سپاس مخصوص خداوند است که مرا همسر تو و تو را همسر من قرار داده است».(4) لذا هرچند نمی توان در این خصوص به طور قطع سخن گفت در مجموع مي توان نتيجه گرفت كه وجود پوشش و حجاب در بهشت قابل پذيرش بوده و همچنين اصل همسری برخی افراد با هم نیز یقینا مطرح است و حضور همسران بهشتي در كنار هم نيز مورد تاييد مي باشد . البته با توجه به ابدي بودن نعمتهاي بهشتي ديگر تقسيم بندي همسران به موقت و دائم به آن نحوي كه در دنيا مطرح مي باشد معنا ندارد، اما باید توجه داشت طبق برخی نظرات در آن جهان هر كس در بهشت خود ساكن مي باشد، يعني اينگونه نيست كه بهشت يك مكان خاص و محدود باشد كه همه بهشتيان را در آن جاي دهند و همه به ناچار كنار هم باشند بلکه، در آخرت هر كس متناسب با مقام و مرتبه خاص خود در بهشت خود جاي مي گيرد. لذا در آنجا بهشتهاي متعدد وجود دارد نه يك بهشت (5)، بهشتي كه هر آنچه در آن هست متعلق به خود اوست، و هر نعمتي در آنجا وجود دارد نظير حوريان بهشتي و همسر او فقط متعلق به خود اوست، لذا فرض وجود زنان نامحرم را در آن و براي فردي كه در آن بهشت حضور دارد چندان قابل قبول به نظر نمی رسد. پی نوشت ها : 1. الرحمن‌(55)آیه 72. 2. شهید مطهری،‌مجموعه آثار ، نشر صدرا، 1375ش، ج 19، ص 181. 3. الرحمن ،‌آیات 56-72. 4. طبرسي، مجمع البیان فی تفسیر القرآن ،ناصر خسرو تهران 1372 ش، ج 9، ص208. 5. مريم (19) آيه 61. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup https://www.instagram.com/mobahesegroup2
⁉️متن شایعه👇👇👇 اگر در حال ختم قران هستید به جزء15 که رسید ایه 19 سوره کهف کلمه ولیتلطف میزان قران است وجای استجابت دعا یعنی در این جا قران به دوکف مساوی تقسیم می شود قران را قطع کنید وشروع به دعا کنید واولین دعا برای فرج باشد در قران های قدیمی خطی; یا درشت نوشته می شد یا قرمز تا مردم جای استجابت را گم نکنند التماس دعا برای دیگر عزیزان هم بفرستید برنامه سمت خدا آقای فرحزاد خیلی تاکید به انجام این عمل کردن گفتن عملی کم ولی خیلی پر سود ✅پاسخ : 👇👇👇 سلام چند نکته راجع به پیام «کلمه وسط قرآن»: 🔰1. دعا کردن همیشه و به هر بهانه‌ای خوب است. در برخی روایات نیز سفارش شده که پس از ختم قرآن یا قرائت صد آیه، دعا کنید. 🔰2. هیچ روایتی مبنی بر اینکه هنگام رسیدن به نیمه قرآن دعا کنید، وارد نشده است. 🔰3. مطلب مورد اشاره، یک مطلب ذوقی است که برای دعای همگانی جهت تعجیل بیان شده است. 🔰4. تا جایی که جستجو کردم ظاهرا سال 96 این پیام ایجاد شده و ظاهرا روح آقای فرحزاد هم از این فرمایش خبر ندارد! (نیاز به تحقیق بیشتر دارد) 🔰5. مشهور این است که کلمه وسط قرآن «و لیتلطف» است و معیار آن شمارش حروف قرآن است. نظرات دیگری هم در این باره هست مثل کلمه «نکراً» در آیه 74 همین سوره و طبق گزاراشات اولین بار حجاج بن یوسف دستور به شمارش حروف قرآن و تعیین کلمه وسط قرآن داد. طبق معیار شمارش کلمات هم کلمه «الجلود» در آیه 20 سوره حج کلمه وسط است. و به اعتبار شمارش آیات، کلمه «یأفکون» در آیه 45 سوره شعراء است و به اعتبار سوره‌ها، آخر سوره حدید است. (الاتقان سیوطی) 🔰6. امروزه می‌توان به کمک رایانه دقیقا حرف و کلمه وسط قرآن را مشخص کرد، ولی مشکل اینجاست که اختلاف در این است که مثلا حروفی مثل «و» عطف، یک کلمه محسوب می‌شوند یا نه یا مثلا کلمه «ابراهیم» که هفت حرف دارد گاهی به صورت «ابرهیم» نوشته می‌شود که شش حرف دارد، ملاک هر کدام باشد، حرف وسط تغییر می‌کند. 🔰7. نتیجه اینکه این پیام ارزش انتشار ندارد. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup https://www.instagram.com/mobahesegroup2
حاﺝ ﺁﻗﺎ ﻗﺮﺍﺋﺘﯽ ﺗﻌﺮﯾﻒ می ﻜﺮﺩ: ﺩﺭ ﺳﺘﺎﺩ ﻧﻤﺎﺯ ﮔﻔﺘﯿﻢ: ﺁﻗﺎﺯﺍﺩﻩﻫﺎ، ﺩﺧﺘﺮﺧﺎﻧﻢﻫﺎ، ﺷﯿﺮﯾﻦﺗﺮﯾﻦ ﻧﻤﺎﺯﯼ ﮐﻪ ﺧﻮﺍﻧﺪﯾﺪ، ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺎ ﺑﻨﻮﯾﺴﯿﺪ. ﯾﮏ ﺩﺧﺘﺮ ﯾﺎﺯﺩﻩ ﺳﺎﻟﻪ ﯾﮏ ﻧﺎﻣﻪ ﻧﻮﺷﺖ، ﻫﻤﻪ ﻣﺎ ﺑُﻬﺘﻤﺎﻥ ﺯﺩ، ﺩﺧﺘﺮ ﯾﺎﺯﺩﻩ ﺳﺎﻟﻪ، ﻣﺎ رﯾﺶﺳﻔﯿﺪﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺗﻮﺍﺿﻊ ﻭ ﮐﺮﻧﺶ ﻭﺍﺩﺍﺷﺖ. نوﺷﺖ ﮐﻪ ﺷﯿﺮﯾﻦﺗﺮﯾﻦ ﻧﻤﺎﺯﯼ ﮐﻪ ﺧﻮﺍﻧﺪﻡ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺍﺗﻮﺑﻮﺱ ﺩﺍﺷﺘﻢ ﻣﯽﺭﻓﺘﻢ ﯾﮏ ﻣﺮﺗﺒﻪ ﺩﯾﺪﻡ ﺧﻮﺭﺷﯿﺪ ﺩﺍﺭﺩ ﻏﺮﻭﺏ ﻣﯽﮐﻨﺪ. ﯾﺎﺩﻡ ﺁﻣﺪ ﻧﻤﺎﺯ ﻧﺨﻮﺍﻧﺪﻡ، ﺑﻪ ﺑﺎﺑﺎﯾﻢ ﮔﻔﺘﻢ ﻧﻤﺎﺯ ﻧﺨﻮﺍﻧﺪﻡ. بابام ﮔﻔﺖ: ﺧﻮﺏ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺨﻮﺍﻧﯽ، ﺍﻣﺎ ﺣﺎﻻ ﮐﻪ ﺍﯾﻨﺠﺎ ﺗﻮﯼ ﺟﺎﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻥ، نمی شود. ﮔﻔتم: ﺑﺮﻭﯾﻢ ﺑﻪ ﺭﺍﻧﻨﺪﻩ ﺑﮕﻮﯾﯿﻢ ﻧﮕﻪﺩﺍﺭ، پدﺭ ﮔﻔﺖ: ﺭﺍﻧﻨﺪﻩ ﻛﻪ ﺑﺨﺎﻃﺮ ﯾﮏ ﺩﺧﺘﺮ ﺑﭽﻪ ﻧﮕﻪ ﻧﻤﯽﺩﺍﺭﺩ. ﮔﻔﺘﻢ: ﺍﻟﺘﻤﺎﺳﺶ ﻣﯽﮐﻨﯿﻢ. بابام ﮔﻔﺖ: ﻧﮕﻪ ﻧﻤﯽﺩﺍﺭﺩ. ﮔﻔﺘﻢ: ﺗﻮ ﺑﻪ ﺍﻭ ﺑﮕﻮ. بابام ﮔﻔﺖ: ﮔﻔﺘﻢ ﻛﻪ ﻧﮕﻪ ﻧﻤﯽﺩﺍﺭﺩ، ﺑﻨﺸﯿﻦ. ﺣﺎﻻ ﺑﻌﺪﺍً ﻗﻀﺎ ﻣﯽﮐﻨﯽ. دیدم ﺧﻮﺭﺷﯿﺪ ﻏﺮﻭﺏ ﻧﮑﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﻭ ﮔﻔتم ﺑﺎﺑﺎ ﺧﻮﺍﻫﺶ ﻣﯽﮐﻨﻢ، ﭘﺪﺭ ﻋﺼﺒﺎﻧﯽ ﺷﺪ. ﺍﻣﺎ ﮔﻔتم: پدﺭ، ﺍﻣﺮﻭﺯ ﺍﺟﺎﺯﻩ ﺑﺪﻩ ﻣﻦ ﺗﺼﻤﯿﻢ ﺑﮕﯿﺮﻡ. ﻣﯽﮔﻔﺖ ﺳﺎﮐﯽ ﺩﺍﺷﺘﯿﻢ، ﺯﯾﭗ ﺳﺎﮎ ﺭﺍ ﺑﺎﺯ ﮐﺮﺩ، ﯾﮏ ﺷﯿﺸﻪ ﺁﺏ ﺩﺭﺁﻭﺭﺩ . ﺯﯾﺮِ ﺻﻨﺪﻟﯽ ﺍﺗﻮﺑﻮﺱ ﻫﻢ ﯾﮏ ﺳﻄﻞ ﺑﻮﺩ، ﺁﻥ ﺳﻄﻞ ﺭﺍ ﻫﻢ ﺁﻭﺭﺩ ﺑﯿﺮﻭﻥ . ﺩﺳﺖِ ﮐﻮﭼﻮﻟﻮ، ﺷﯿﺸﻪ ﮐﻮﭼﻮﻟﻮ، ﺳﻄﻞ ﮐﻮﭼﻮﻟﻮ . ﺷﺮﻭﻉ ﮐﺮﺩ ﻭﺳﻂ ﺍﺗﻮﺑﻮﺱ ﻭﺿﻮ ﮔﺮﻓﺖ . ﻗﺮﺁﻥ ﯾﮏ ﺁﯾﻪ ﺩﺍﺭﺩ ﻣﯽﮔﻮﯾﺪ: "ﮐﺴﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﺧﺪﺍ ﺣﺮﮐﺖ ﮐﻨﻨﺪ ﻣﻬﺮﺵ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺩﻟﻬﺎ ﻣﯽﮔﺬﺍﺭﯾﻢ ﺑﻪ ﺷﺮﻃﯽ ﮐﻪ ﺍﺧﻼﺹ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ،" ﻧﺨﻮﺍﺳﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ ﺧﻮﺩﻧﻤﺎﯾﯽ ﮐﻨﺪ، ﺷﯿﺮﯾﻦﮐﺎﺭﯼ کنید ، ﺷﺎﮔﺮﺩ ﺷﻮﻓﺮ ﻧﮕﺎﻩ ﮐﺮﺩ ﻭ ﺩﯾﺪ ﻛﻪ ﺩﺧﺘﺮﺑﭽﻪ ﻭﺳﻂ ﺍﺗﻮﺑﻮﺱ ﻧﺸﺴﺘﻪ ﻭ ﺩﺍﺭﺩ ﻭﺿﻮ ﻣﯽﮔﯿﺮﺩ، ﭘﺮﺳﯿﺪ : ﺩﺧﺘﺮ ﭼﻪ ﻣﯽﮐﻨﯽ؟ ﮔﻔت : ﺁﻗﺎ ﻣﻦ ﻭﺿﻮ ﻣﯽﮔﯿﺮﻡ، ﻭﻟﯽ ﺳﻌﯽ ﻣﯽﮐﻨﻢ ﺁﺏ ﺑﻪ ﻛﻒ ﺍﺗﻮﺑﻮﺱ ﻧﭽﮑﺪ . ﺑﻌﺪﺵ ﻫﻢ ﻣﯽﺧﻮﺍﻫﻢ ﺭﻭﯼ ﺻﻨﺪﻟﯽ، ﻧﺸﺴﺘﻪ ﻧﻤﺎﺯ ﺑﺨﻮﺍﻧﻢ . ﺷﺎﮔﺮﺩ ﺷﻮﻓﺮ ﯾﮏ ﻛﻤﯽ ﻧﮕﺎﻫﺶ ﮐﺮﺩ ﻭ ﭼﯿﺰﯼ ﺑﻪ ﺍﻭ ﻧﮕﻔﺖ . ﺑﻪ ﺭﺍﻧﻨﺪﻩ ﮔﻔﺖ : ﻋﺒﺎﺱ ﺁﻗﺎ، ﺑﺒﯿﻦ ﺍﯾﻦ ﺩﺧﺘﺮ ﺑﭽﻪ ﺩﺍﺭﺩ ﻭﺿﻮ ﻣﯽﮔﯿﺮﺩ . ﺭﺍﻧﻨﺪﻩ ﻫﻢ ﻫﻤﯿﻦﻃﻮﺭ ﮐﻪ ﺟﺎﺩﻩ ﺭﺍ ﻣﯽﺩﯾﺪ، ﺩﺭ ﺁﯾﻨﻪ ﻫﻢ ﺩﺧﺘﺮ ﺭﺍ ﻣﯽﺩﯾﺪ. ﻣﺪﺍﻡ ﺟﺎﺩﻩ ﺭﺍ ﻣﯽﺩﯾﺪ، ﺁﯾﻨﻪ ﺭﺍ ﻣﯽﺩﯾﺪ، ﺟﺎﺩﻩ ﺭﺍ ﻣﯽﺩﯾﺪ، ﺁﯾﻨﻪ ﺭﺍ ﻣﯽﺩﯾﺪ.ﻣﻬﺮ ﺩﺧﺘﺮ ﺩﺭ ﺩﻝ ﺭﺍﻧﻨﺪﻩ ﻫﻢ ﻧﺸﺴﺖ. ﺭﺍﻧﻨﺪﻩ ﮔﻔﺖ : ﺩﺧﺘﺮ ﻋﺰﯾﺰﻡ، ﻣﯽﺧﻮﺍﻫﯽ ﻧﻤﺎﺯ ﺑﺨﻮﺍﻧﯽ؟ ﺻﺒﺮ ﻛﻦ، ﻣﻦ ﻣﯽﺍﯾﺴﺘﻢ. ﻣﺎﺷﯿﻦ ﺭﺍ ﮐﺸﯿﺪ ﮐﻨﺎﺭ ﺟﺎﺩﻩ ﻭ ﮔﻔﺖ: ﻧﻤﺎﺯﺕ ﺭﺍ ﺑﺨﻮﺍﻥ ﺩﺧﺘﺮﻡ، ﺁﻓﺮﯾﻦ . ﺩﺧﺘﺮ ﻣﯽﮔﻔﺖ: ﻭﻗﺘﯽ ﺍﺗﻮﺑﻮﺱ ﺍﯾﺴﺘﺎﺩ، ﻣﻦ ﭘﯿﺎﺩﻩ ﺷﺪﻡ ﻭ ﺷﺮﻭﻉ ﮐﺮﺩﻡ ﺑﻪ ﻧﻤﺎﺯ ﺧﻮﺍﻧﺪﻥ. ﯾﮏ ﻣﺮﺗﺒﻪ ﺍﺗﻮﺑﻮﺳﯽﻫﺎ ﻧﮕﺎﻫﺶ ﮐﺮﺩﻧﺪ . ﯾﻜﯽ ﮔﻔﺖ: ﻣﻦ ﻫﻢ ﻧﺨﻮﺍﻧﺪﻡ، ﺩﯾﮕﺮﯼ ﮔﻔﺖ: ﻣﻦ ﻫﻢ ﻧﺨﻮﺍﻧﺪﻡ. ﺷﺨﺺ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﻫﻢ ﮔﻔﺖ: ﺑﺒﯿﻨﯿﺪ ﭼﻪ ﺩﺧﺘﺮ ﺑﺎ ﻫﻤﺘﯽ ﺍﺳﺖ، ﭼﻪ ﻏﯿﺮﺗﯽ، ﭼﻪ ﺍﺭﺍﺩﻩﺍﯼ، ﭼﻪ ﺻﻼﺑﺘﯽ، ﺁﻓﺮﯾﻦ، ﻫﻤﯿﻦ ﺩﺧﺘﺮ ﺭﻭﺯ ﻗﯿﺎﻣﺖ، ﺣﺠﺖ ﺍﺳﺖ. ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﮔﻔﺖ: ﺍﯾﻦ ﺩﺧﺘﺮ ﺍﺭﺍﺩﻩ ﮐﺮﺩ، ﻣﺎﺷﯿﻦ ﺍﯾﺴﺘﺎﺩ. ﯾﮑﯽ ﯾﮑﯽ ﺁﻧﻬﺎﯾﯽ ﻫﻢ ﮐﻪ ﻧﻤﺎﺯ ﻧﺨﻮﺍﻧﺪﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ، ﺍﯾﺴﺘﺎﺩﻧﺪ ﺑﻪ ﻧﻤﺎﺯ . ﺩﺧﺘﺮ ﻣﯿﮕﻔﺖ: ﯾﮏ ﻣﺮﺗﺒﻪ ﺩﯾﺪﻡ ﭘﺸﺖ ﺳﺮﻡ ﯾﮏ ﻋﺪﻩ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﻧﻤﺎﺯ ﻣﯽﺧﻮﺍﻧﻨﺪ . می ﮕﻔﺖ: ﺷﯿﺮﯾﻦﺗﺮﯾﻦ ﻧﻤﺎﺯ ﻣﻦ ﺍﯾﻦ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﺩﯾﺪﻡ. سؤال : آيا خدا به عبادات ما نياز دارد كه فرمان داده نماز بخوانيم و رو به كعبه بايستيم؟ پاسخ: اگر همۀ مردم رو به خورشيد خانه بسازند چيزى به خورشيد اضافه نمى‌شود. و اگر همه مردم پشت به خورشيد خانه بسازند، چيزى از خورشيد كم نمى‌شود. خورشيد نيازى به مردم ندارد كه رو به او كنند، اين مردم هستند كه براى دريافت نور و گرما بايد خانه‌هاى خود را رو به خورشيد بسازند. خداوند به عباداتِ مردم نيازى ندارد كه فرمان داده نماز بخوانند. اين مردم هستند كه با رو كردن به او از الطاف خاص الهى برخوردار مى‌شوند و رشد مى‌كنند. 🌷 خداوند متعال در قرآن مى‌فرمايد: اگر همۀ مردم كافر شوند، ذرّه‌اى در خداوند اثر ندارد، زيرا او از همۀ انسان‌ها بى‌نياز است. «اِن تكفروا انتم و مَن فى الارض جيمعاً فانّ اللّه لغنىٌّ حميد» خداوندامارااز نمازگزاران واقعی قراربده کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup https://www.instagram.com/mobahesegroup2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مورچه‌های آمریکایی و مگس‌های اسرائیلی در رصد ایران «عطوان» تحلیلگر مشهور عرب: 🔹از این پس، ایران تحرک مورچه‌های آمریکایی و مگس‌های اسرائیلی را زیر نظر خواهد داشت. 🔹ترامپ از پرتاب ماهواره نظامی توسط ایران عصبانی و وحشت زده است. ❇️@mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺اشک‌های پزشکی که برای درمان بیماران کرونایی مادرش را از دست داد ❇️@mobahesegroup
- ناشناس.mp3
297.3K
✅متن شبهه👇👇 هیچ کجا در قرآن برای روزه خواری مجازات دنیوی یا اخروی تعیین نشده است، و هیچ کجا امر نشده که وقتی کسی روزه است دیگران حق ندارند مقابل او چیزی بخورند . روزه یک عبادت فردی است، و شخص روزه داری که از خوردن و آشامیدن دیگران کنترل خود را از دست بدهد، یا بخواهد دیگران را با شلاق زدن و ارعاب وادار به رعایت احکام اعتقادی خودش بکند، همان بهتر که روزه نگیرد، چون مرتکب گناه بزرگتری شده و دین الهی را با برداشتهای خود، کریه و زشت معرفی نموده. وقتی در قرآن به صراحت افرادی از روزه داری معاف شده اند، هیچ دلیلی ندارد که در سطح جامعه مانع خوردن و آشامیدن آنها شوند، و یا در علت آن کنکاش نمایند. دوست دارم نظر منطقی و بیطرفانه شما را در اینمورد بشنوم. ✅پاسخ صوتی استاد امیدیان 👉 @mobahesegroup
👉 @mobahesegroup
⏹⚜️⏹⚜️⏹⚜️ ⏹⚜️⏹⚜️ ⏹⚜️ (جلسه10-قسمت اول) ⚜️شأن حضرت قرآن: حیّ (حیّ لا یموت) ⬅️قسمت اول 🔘یکی از شئون حضرت قرآن «حیّ» بودن آن است که در روایات بسیاری از حضرات اهل بیت (علیهم السلام) به آن اشاره شده است. عن ابی بصیر عن ابی عبدالله (علیه السلام): ➖...لَوْ كَانَتْ إِذَا نَزَلَتْ آيَةٌ عَلَى رَجُلٍ ثُمَّ مَاتَ ذَلِكَ الرَّجُلُ مَاتَتِ الْآيَةُ مَاتَ الْكِتَابُ ▫️حضرت جعفر بن محمد الصادق (علیه السلام) فرمودند: ▫️اگر آیه ای راجع به کسی در حضرت قرآن نازل شده باشد و آن فرد بمیرد،‌ آیا آن آیه نیز با او می میرد؟ ▫️اگر آن آیه نیز بمیرد،‌ کتاب مرده است ➖لكِنَّهُ حَيٌّ يَجْرِي فِيمَنْ بَقِيَ كَمَا جَرَى فِيمَنْ مَضَى‏ ▫️اما حضرت قرآن ،‌ زنده است ،‌ در مورد آیندگان همان گونه جاری می شود که در مورد گذشتگان جاری شده بود. 📔الكافي ج۱ ص: ۱۹۲ 📔بحار الأنوار؛ ج۳۵ ؛ ص۴۰۱ ☑️بنابراین از آنجا که علم کل هستی در حضرت قرآن است و در هر امری ، حکمی دارد،‌ آیات حضرت قرآن زنده هستند و هر لحظه بطن جدیدی دارند برای امر جدید . بنابراین کل کتاب،‌ زنده است. 🔘همچنین در روایت دیگری از حضرت جعفر بن محمد الصادق (علیه السلام) بیان شده است: ▫️إنَّ الْقُرْآنَ حَيٌّ لَا يَمُوتُ وَ الْآيَةَ حَيَّةٌ لَا تَمُوتُ فَلَوْ كَانَتِ الْآيَةُ إِذَا نَزَلَتْ فِي الْأَقْوَامِ مَاتُوا مَاتَتِ الْآيَةُ لَمَاتَ الْقُرْآنُ‏ ➖حضرت قرآن،‌ زنده است و زنده ای است که هیچ گاه نمی میرد،‌ حتی هر آیه ای از آن زنده است و نمی میرد ➖چرا که اگر آیه ای راجع به قومی نازل شده بوده و آن قوم بمیرند،‌ لازم می آید که آن آیه بمیرد و در نتیجه کل قرآن نیز می میرد (اما این گونه نیست). 📔تفسير العياشي، ج۲ ص: ۲۰۳ 📔بحار الأنوار؛ ج۳۵ ؛ ص۴۰۳ ⏹⚜️ ⏹⚜️⏹⚜️ ⏹⚜️⏹⚜️⏹⚜️ کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup https://www.instagram.com/mobahesegroup2
⏹⚜️⏹⚜️⏹⚜️ ⏹⚜️⏹⚜️ ⏹⚜️ (جلسه10- قسمت دوم) 🔘اگر حضرت قرآن،‌ زنده نباشد،‌ آیات آن پس از جاری شدن در مورد امری واحد، دیگر از بین می روند و می میرند و برای آیندگان آیه ای مرده محسوب می شود که برای آنها هیچ حکمی ندارد و در مورد آنان جاری نخواهد شد. ☑️اما آیات حضرت قرآن مطابق روایت زیر تا آن زمان که آسمانها و زمین برقرار و پا برجاست، جاری است و برای هر قومی حکمی دارد ،‌ و برای هر تلاوت کننده ای، حکمی داشته و آنان را از خیر و یا شرّ شان آگاه می سازد. ➖قالَ أَبُو جَعْفَرٍ (علیه السلام): ▪️ يا خَيْثَمَةُ الْقُرْآنُ نَزَلَ أَثْلَاثاً ثُلُثٌ فِينَا وَ فِي أَحِبَّائِنَا وَ ثُلُثٌ فِي أَعْدَائِنَا وَ عَدُوِّ مَنْ كَانَ قِبَلَنَا وَ ثُلُثٌ سُنَّةٌ وَ مَثَلٌ ▫️آیات حضرت قرآن اقسام سه گانه دارد: ثلث آن در مورد ما اهل بیت نازل شده است ثلثی راجع به محبین ما است ثلثی راجع به اعداء ما و اعداء ما قبل ما ثلث آن نیز سنّت و ضرب امثال است ▪️و لَوْ أَنَّ الْآيَةَ إِذَا نَزَلَتْ فِي قَوْمٍ ثُمَّ مَاتَ أُولَئِكَ الْقَوْمُ مَاتَتِ الْآيَةُ ▫️اگر آیه ای از آن در مورد قومی نازل شده باشد و آن قوم بمیرد، لازم می آید که آن آیه نیز بمیرد ▪️لمَا بَقِيَ مِنَ الْقُرْآنِ شَيْ‏ءٌ ▫️در این صورت هیچ چیز از حضرت قرآن باقی نمی ماند ▪️و لَكِنَّ الْقُرْآنَ يَجْرِي أَوَّلُهُ عَلَى (الی) آخِرِهِ مَا دَامَتِ السَّمَاوَاتُ وَ الْأَرْضُ ▫️و لیکن حضرت قرآن، مادامی که آسمانها و زمین برقرار است،‌ از اول آن تا آخر آن جاری است ▪️و لِكُلِّ قَوْمٍ آيَةٌ يَتْلُونَهَا هُمْ مِنْهَا مِنْ خَيْرٍ أَوْ شَرٍّ ▫️و برای هر قومی، آیه ای دارد که آنان آن را بخوانند و با توجه به آن متوجه شوند که بر خیر هستند و یا بر شرّ. 📔البرهان في تفسير القرآن ؛ ج۱ ؛ ص۴۹ 📔بحار الأنوار ؛ ج۸۹ ؛ ص۱۱۵ ⏹⚜️ ⏹⚜️⏹⚜️ ⏹⚜️⏹⚜️⏹⚜️ کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup https://www.instagram.com/mobahesegroup2
⏹⚜️⏹⚜️⏹⚜️ ⏹⚜️⏹⚜️ ⏹⚜️ (جلسه10- قسمت سوم) 🔹لكِنَّ الْقُرْآنَ يَجْرِي أَوَّلُهُ الی آخِرِهِ مَا دَامَتِ السَّمَاوَاتُ وَ الْأَرْضُ ؛ به عبارت دیگر، این گونه نیست که قسمتی از آیات،‌ راجع به دوره ای باشد و آیات دیگر راجع به دوره ای دیگر؛ به طوری که بقیه آیات برای آن دوره هیچ حکمی نداشته باشد و اصلا جاری نگردد. ◽️بلکه از اول تا آخر آن، علی الدوام و تماما جاری است،‌ یعنی در هر دوره ای ، تمام آیات حضرت قرآن زنده هستند و جاری . 🔹این زنده بودن،‌ نهایت و موتی ندارد،‌ بلکه مَا دَامَتِ السَّمَاوَاتُ وَ الْأَرْضُ حضرت قرآن حیّ است. ◽️به عبارت دیگر حقیقت حضرت قرآن، خارج از دایره زمان و محیط بر آن است و گذر زمان و ایام ،‌ سبب متاثر شدن آن نمی گردد. 🔹چرا که کل علم هستی است و علم الله به معنا الاتم است؛ و ذات اقدس اله «کلّ یوم هو فی شأن» (سوره رحمن،‌آیه ۲۹) . بنابراین همواره و علی الدوام جاری و ساری است و علم آن نهایتی ندارد. پس حیّ ای است که موت ای ندارد. 🖋بررسی شأن «حیّ» بودن حضرت قرآن ادامه دارد... ⏹⚜️ ⏹⚜️⏹⚜️ ⏹⚜️⏹⚜️⏹⚜️ کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup https://www.instagram.com/mobahesegroup2
👉 @mobahesegroup
⚜️💐⚜️💐⚜️💐⚜️💐⚜️💐 💐⚜️ ⚜️ (جلسه4) ☀️ اخذ کلمات، ذکر حضرت ابا عبد الله الحسین (علیه السلام) ✨ فتَلَقَّى آدَمُ مِنْ رَبِّهِ كَلِماتٍ ... ✨ (۱) 💫 پس آدم از پروردگارش کلمات را أخذ نمود ... ⚪️ آن زمان که عرش و فرشی نبود؛ آسمان و زمینی نبود؛ قتل الحسین (علیه السلام) بر لوح مکتوب شد و میدان عبودیت برای عباد الله مشخص گردید. ⚫️ جناب جبرئیل برای أنبیاء (علی نبینا و آله و علیه السلام) روضه حضرت أبا عبد الله الحسین (علیه السلام) را خوانده است. ❇️ آن کلماتی که حضرت آدم (علی نبینا و آله و علیه السلام) از پروردگارش اخذ نمود نام های پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) و ائمّة معصومین (علیهم السلام) بود، که با بکاء بر مصائب حضرت ابا عبد الله الحسین (علیه السلام) همراه شد. ◾️ از همان ابتدا حضرت آدم (علیه السلام) با ذکر نام حضرت ابا عبد الله الحسین (علیه السلام) محزون و گریان بود. ⚡️ أنَّهُ رَأَى سَاقَ الْعَرْشِ وَ أَسْمَاءَ النَّبِيِّ وَ الْأَئِمَّةِ ع فَلَقَّنَهُ جَبْرَئِيلُ قُلْ 🌟 حضرت آدم (عليه السّلام) بر ساق عرش نام پيامبر اکرم (صلى اللَّه عليه و آله و سلم) و ائمّة (عليهم السّلام) را ديد، جبرئيل آن اسامی را به حضرت آدم تلقين كرد، تا اين كلمات را بگويد: ✨ يا حَمِيدُ بِحَقِ‏ مُحَمَّدٍ يَا عَالِي بِحَقِّ عَلِيٍّ يَا فَاطِرُ بِحَقِّ فَاطِمَةَ يَا مُحْسِنُ بِحَقِّ الْحَسَنِ وَ الْحُسَيْنِ وَ مِنْكَ الْإِحْسَانُ ✨ ◾️ فلَمَّا ذَكَرَ الْحُسَيْنَ سَالَتْ دُمُوعُهُ وَ انْخَشَعَ قَلْبُهُ ◽️ پس هنگامى كه حضرت آدم نام حضرت امام حسين (علیه السلام) را ذكر نمود اشك هايش جارى و قلبش شكست. ◾️ و قَالَ يَا أَخِي جَبْرَئِيلُ فِي ذِكْرِ الْخَامِسِ يَنْكَسِرُ قَلْبِي وَ تَسِيلُ عَبْرَتِي ◽️ آدم (علیه السلام) گفت: برادرم جبرییل! چرا وقتى نام پنجمى از ايشان را ذكر مي كنم قلبم مي شكند و اشكم جارى مى شود؟! ⚜️ قالَ جَبْرَئِيلُ وَلَدُكَ هَذَا يُصَابُ بِمُصِيبَةٍ تَصْغُرُ عِنْدَهَا الْمَصَائِبُ فَقَالَ يَا أَخِي وَ مَا هِيَ ◼️ جبرئيل گفت: اين فرزند تو دچار يك مصيبتى خواهد شد كه مصائب ديگر در مقابل آن كوچك خواهند بود. ◽️ حضرت آدم (علیه السلام) گفت: چه مصيبتى؟ ⚜️ قالَ يُقْتَلُ عَطْشَاناً غَرِيباً وَحِيداً فَرِيداً لَيْسَ لَهُ نَاصِرٌ وَ لَا مُعِينٌ ◼️ جبرئيل گفت: حضرت امام حسين (علیه السلام) در حالى شهيد مى شود كه عطشان، غريب، تنها، بى ياور و بى معين خواهد بود. ⚜️ فبَكَى آدَمُ وَ جَبْرَئِيلُ بُكَاءَ الثَّكْلَى. (۲) ◼️ سپس حضرت آدم (علیه السّلام) و جبرئيل؛ نظير زن جوان مرده؛ گريان شدند. ▪️جناب جبرئیل برای حضرت آدم گوشه ای از وقایع کربلا را بیان نمود و آدم این چنین گریست ⚜️ اما حضرت بقیة الله الأعظم (أرواحنا له الفداء) در زیارت ناحیه مقدسه می فرمایند: ✨ فلَأَنْدُبَنَّكَ صَبَاحاً وَ مَسَاءً، وَ لَأَبْكِيَنَّ عَلَيْكَ بَدَلَ الدُّمُوعِ دَما (۳) 💫 صبح و شام بر شما ندبه می کنم و به جای اشک بر شما خون می گریم. ✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨ 📚 (۱) سوره مبارکه بقره – آیه شریفه ۳۷ (۲) بحار الأنوار، علامه مجلسی، جلد ‏۴۴، صفحه ۲۴۵، حدیث ۴۴ عوالم العلوم، شیخ عبد الله بحرانی، جلد ۱۷، صفحه ۱۰۴ البکاء للحسین(علیه السلام)، میرجهانی، صفحه ۱۵۱ (۳) بحارالأنوار، ج٩٨، ص٢٣۸؛ فرازی از زیارت ناحیه مقدسه. 💐⚜️ 💐⚜️💐 💐⚜️💐⚜️💐⚜️💐⚜️💐⚜️ کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup https://www.instagram.com/mobahesegroup2
⛔ متن شایعه ⛔ " تفاوت ايشاالله ، انشاالله و ان شاءالله درکجاست؟ ايشاالله: يعنی خدا را به خاک سپرديم (نعوذبالله، استغفرالله) انشاالله: يعنی ما خدا را ايجاد کرديم (نعوذبالله، استغفرالله) ان شاءالله: يعنی اگر خداوند مقدر فرمود (به خواست خدا) " 🔴 در پاسخ به شایعه "تفاوت ايشاالله ، انشاالله و ان شاءالله درکجاست؟!!" : 1⃣ عبارت "ایشاالله" در عربی معنایی ندارد و ترجمه به خاک سپردن صحیح نیست! 2⃣ تلفظ اشتباه بعضی الفاظ موجب تغییر معنا می شود، اما مثال مقایسه "ان شاء الله" و "انشاء الله" صحیح نیست! 3⃣ در گفتار، أنشأ باید به فتح همزه اول و ضم همزه آخر تلفظ شود تا معنای «ایجاد کردم» بدهد! ضمن اینکه در فعل أنشأ یک همزه در آخر کلمه وجود دارد که از نظر معنا، تلفظ و نوشتار با کلمه إنشاء الله متفاوت است. 4⃣ حتی اگر انشاء را مصدر فرض کنیم، به ترجمه مبهم "ایجاد خدا یا ایجاد کردن خدا" می رسیم که عبارتی ناقص است و در هر حال معنای ادعا شده دریافت نمی شود. 5⃣ هر دو صورت متصل "إنشاء الله" و منفصل "إن شاء الله"، به یک شکل تلفظ می شود و تغییری در معنا ایجاد نمی شود. اگرچه رعایت قواعد درست نویسی و جدا نوشتن "ان شاء الله" لازم است. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup https://www.instagram.com/mobahesegroup2
👉 @mobahesegroup
🌫⚜️🌫⚜️🌫⚜️ 🌫⚜️🌫⚜️ 🌫⚜️ (جلسه10 - قسمت اول) ⚜️قالَ علی (علیه السلام): أَنَا عَلَّمْتُ شِيعَتِي الْقُرْآنَ ‏ ⚜️قالَتْ فَاطِمَةُ (سلام الله علیها): وَ أَنَا يُعْتِقُ اللَّهُ مَنْ أَحَبَّنِي مِنَ النِّيرَان و من کسی هستم که خداوند عزوجل محبین ام را از آتش جهنم می رهاند *️⃣در این فراز از خطبه مفاخره،‌ حضرت قدیسة الطاهره فاطمة الزهراء (علیها السلام) به یکی دیگر از مناقب شان اشاره می فرمایند. ◀️منقبتی که هم در ارتباط با نام مبارکه ایشان یعنی «فاطمة» بوده و هم در بطن آیات حضرت قرآن به آن اشاره شده است. ✨يوْمَ يَقُولُ الْمُنافِقُونَ وَ الْمُنافِقاتُ لِلَّذينَ آمَنُوا انْظُرُونا نَقْتَبِسْ مِنْ نُورِكُمْ قيلَ ارْجِعُوا وَراءَكُمْ فَالْتَمِسُوا نُوراً فَضُرِبَ بَيْنَهُمْ بِسُورٍ لَهُ بابٌ باطِنُهُ فيهِ الرَّحْمَةُ وَ ظاهِرُهُ مِنْ قِبَلِهِ الْعَذاب‏ (سوره حدید، آيه ۱۳) ✨و بَيْنَهُما حِجابٌ وَ عَلَى الْأَعْرافِ رِجالٌ يَعْرِفُونَ كُلاًّ بِسيماهُمْ.. (سوره اعراف، آیه ۴۶) ✨و نادى‏ أَصْحابُ النَّارِ أَصْحابَ الْجَنَّةِ أَنْ أَفيضُوا عَلَيْنا مِنَ الْماءِ أَوْ مِمَّا رَزَقَكُمُ اللَّهُ.. (سوره اعراف،‌آيه ۵۰) 🔸آیات فوق راجع به روز قیامت است که در آن دو صف بهشتیان و جهنمیان (یعنی مومنان و منافقانِ کافر به ولایت) از یکدیگر جدا شده می شوند. این جدایی به سبب حجاب بین ایشان و یا سور (دیواری) است که بین شان کشیده می شود . داخل آن دیوار یعنی بطن آن رحمت است و بیرون و خارج آن عذاب نار. اصحاب النار نیز از اصحاب الجنة درخواست ماء و ‌اقتباس نور می کنند. 🔸این سه آیه در ارتباط با یکدیگر هستند،‌ همان طور که در تفاسیر نیز به این نکته اشاره شده است: ▫️معناه قوله‏ بَيْنَهُما أي بين أهل الجنة و أهل النار و الحجاب ستر بينهما و هو كناية عن الأعراف و منه قوله تعالى‏ فَضُرِبَ بَيْنَهُمْ بِسُورٍ لَهُ بابٌ باطِنُهُ فِيهِ الرَّحْمَةُ يعني الجنة وَ ظاهِرُهُ مِنْ قِبَلِهِ الْعَذابُ‏ يعني النار 📔تأويل الآيات الظاهرة في فضائل العترة الطاهرة ؛ ص١٨١ 📔بحار الأنوار ، ج‏٨، ص: ۶٨ 🌫⚜️ 🌫⚜️🌫⚜️ 🌫⚜️🌫⚜️🌫⚜️ کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup https://www.instagram.com/mobahesegroup2
🌫⚜️🌫⚜️🌫⚜️ 🌫⚜️🌫⚜️ 🌫⚜️ (جلسه10- قسمت دوم) 🔘حضرت اباجعفر محمد بن علی الباقر (علیه السلام) در تفسیر کریمه ۱۳ سوره حدید و معنای این دیوار و سور فرموده اند: ▫️فقَالَ أَمَا إِنَّهَا نَزَلَتْ فِينَا وَ فِي شِيعَتِنَا وَ فِي الْكُفَّارِ ▪️ این آيه راجع به ما و شیعیان و کفار نازل شده است ▫️أمَا إِنَّهُ إِذَا كَانَ يَوْمُ الْقِيَامَةِ وَ حُبِسَ الْخَلَائِقُ فِي طَرِيقِ الْمَحْشَرِ ضَرَبَ اللَّهُ سُوراً مِنْ ظُلْمَةٍ فِيهِ بَابُ‏ باطِنُهُ فِيهِ الرَّحْمَةُ يَعْنِي النُّورَ وَ ظاهِرُهُ مِنْ قِبَلِهِ الْعَذابُ‏ يَعْنِي الظُّلْمَةَ ▪️بدان آن زمان که در روز قیامت تمام خلق در طریق محشر نگه داشته شوند، خداوند عزوجل دیواری می کشد که داخل و بطن آن دیوار رحمت و نور است و بیرون آن ظلمت ▫️فيُصَيِّرُنَا اللَّهُ وَ شِيعَتَنَا فِي بَاطِنِ السُّورِ الَّذِي فِيهِ الرَّحْمَةُ وَ النُّورُ وَ يُصَيِّرُ عَدُوَّنَا وَ الْكُفَّارَ فِي ظَاهِرِ السُّورِ الَّذِي فِيهِ الظُّلْمَةُ ▪️ ما و شیعیان مان به داخل دیوار و بطن آن که رحمت و نور است روانه می شویم و أعداء ما در بیرون آن دیوار که ظلمت است 📔تأويل الآيات الظاهرة في فضائل العترة الطاهرة ؛ ؛ ص۶٣۶ 📔بحار الأنوار ؛ ج‏٧ ؛ ص٢٢٧ 🔸ائمه (علیهم السلام)،‌ حقیقت معنای «أعراف » هستند، یعنی با شناخت و معرفت ایشان است که بهشتیان از جهنمیان جدا می شوند و بهشتیان داخل سور و جهنمیان بیرون آن قرار می گیرند؛ وَ بَيْنَهُما حِجابٌ وَ عَلَى الْأَعْرافِ رِجالٌ؛ و بین این دو گروه حجاب کشیده می شود. 🔘همان طور که حضرت امیرالکونین علی (علیه السلام) در تفسیر کریمه ۴۶ سوره اعراف فرمودند: ▫️.. نَحْنُ الْأَعْرَافُ الَّذِينَ لَا يُعْرَفُ اللَّهُ إِلَّا بِسَبِيلِ مَعْرِفَتِنَا ▪️ ما اعراف هستیم، یعنی معرفت الله تنها با سبیل معرفت ماست، ▫️و نَحْنُ الْأَعْرَافُ نُوقَفُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ بَيْنَ الْجَنَّةِ وَ النَّارِ فَلَا يَدْخُلُ الْجَنَّةَ إِلَّا مَنْ عَرَفَنَا وَ عَرَفْنَاهُ وَ لَا يَدْخُلُ النَّارَ إِلَّا مَنْ أَنْكَرَنَا وَ أَنْكَرْنَاهُ ▪️ ما اعراف هستیم که روز قیامت بین بهشت و جهنم می ایستیم و هر کس را که به ما معرفت داشته باشد داخل بهشت می کنیم و منکرین مان را داخل جهنم ▫️رزْقٌ مِنَ اللَّهِ ▪️و این (معرفت به ما) رزقی از جانب خداوند عزوجل است. 📔تفسير فرات الكوفي ؛ ؛ ص١۴٢ 🔹بنابراین آن زمان که جهنمیان از بهشتیان درخواست رزق می کنند،‌ منظور رزق معرفت به ولایت است که همان فوز و رستگاری است . ➖و نادى‏ أَصْحابُ النَّارِ أَصْحابَ الْجَنَّةِ أَنْ أَفيضُوا عَلَيْنا مِنَ الْماءِ أَوْ مِمَّا رَزَقَكُمُ اللَّهُ (سوره اعراف،‌آيه ۵۰) 🔹همان نور ولایت است که جهنمیان درخواست اقتباس آن را از شیعیانی می کنند که منور به نور مولا شده اند. ➖يوْمَ يَقُولُ الْمُنافِقُونَ وَ الْمُنافِقاتُ لِلَّذينَ آمَنُوا انْظُرُونا نَقْتَبِسْ مِنْ نُورِكُمْ 🌫⚜️ 🌫⚜️🌫⚜️ 🌫⚜️🌫⚜️🌫⚜️ کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup https://www.instagram.com/mobahesegroup2
🌫⚜️🌫⚜️🌫⚜️ 🌫⚜️🌫⚜️ 🌫⚜️ (جلسه10 - قسمت سوم) ☑️اما منظور از حجابی که بین آن دو کشیده می شود و دیواری که باطن آن رحمت است، چیست؟ درخواست ماء چیست ؟ أَنْ أَفيضُوا عَلَيْنا مِنَ الْماءِ؛ 🔹منظور از سور (دیوار)، وجود مقدس رسول الله (صلی الله علیه و اله و سلم) است و باب آن مولا امیرالمومنین علی (علیه السلام) می باشد که هر کس از باب آن داخل شود، بهشتی است . ▫️عن رَسُولُ اللَّهِ صلي الله عليه و آله و سلم عَنْ قَوْلِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَ‏ فَضُرِبَ بَيْنَهُمْ بِسُورٍ لَهُ بابٌ باطِنُهُ فِيهِ الرَّحْمَةُ وَ ظاهِرُهُ مِنْ قِبَلِهِ الْعَذابُ‏ فَقَالَ: ▫️أنَا السُّورُ وَ عَلِيٌّ الْبَابُ وَ لَيْسَ يُؤْتَى السُّورُ إِلَّا مِنْ قِبَلِ الْبَابِ. 📔البرهان في تفسير القرآن ؛ ج‏۵ ؛ ص٢٨٧ 🔸بسُورٍ لَهُ بابٌ باطِنُهُ فِيهِ الرَّحْمَةُ اما باطن سوری که باید از باب آن وارد شد، رحمت است ،‌ یعنی باطن آن ولایت مولاتنا و سیدتنا فاطمة الزهراء (سلام الله علیها) است. ▫️عن ابی الحسن (علیه السلام): إِنَّ اللَّهَ خَلَقَ الْمُؤْمِنَ مِنْ نُورِهِ وَ صَبَغَهُمْ فِي رَحْمَتِهِ وَ الْمُؤْمِنُ أَخُ الْمُؤْمِنِ لِأَبِيهِ وَ أُمِّهِ أَبُوهُ النُّورُ وَ أُمُّهُ الرَّحْمَة 📔بحار الأنوار، ج‏۶۴، ص: ٧٣ ⏺هر کس از باب داخل شود، یعنی از ولایت مولا امیرالمومنین علی (علیه السلام) وارد شود، از سور گذشته است، یعنی به رسالت رسول اکرم (صلی الله علیه و اله و سلم) ایمان آورده است. ◀️اما باطن سور، رحمت است، یعنی محبت و ولایت حضرت امّ ابیها فاطمه زهراء (سلام الله علیها) که وجود مقدسه ایشان تجلی و مظهر رحمت رحیمیه الهی است. به واسطه محبت حضرت زهرا (سلام الله علیها) است که همه از عذاب الهی در امان می مانند. به عبارت دیگر تعلق و تمسک به چادر مادر ،‌ سبب نجات است. 🔹به همین علت است که در حدیث زیبایی از حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه و اله و سلم) بیان شده است که در عرصات محشر چادر حضرت فاطمه (سلام الله علیها) بر سر معشر الخلائق کشیده می شود و ندا داده می شود که : ای محبین فاطمه، به نخ های چادر سیدة نساء العالمین دست بیاویزید 🌫⚜️ 🌫⚜️🌫⚜️ 🌫⚜️🌫⚜️🌫⚜️ کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup https://www.instagram.com/mobahesegroup2
🌫⚜️🌫⚜️🌫⚜️ 🌫⚜️🌫⚜️ 🌫⚜️ (جلسه10 - قسمت چهارم) ▫️عنِ النَّبِيِّ صلی الله علیه و آله و سلم قَالَ: ▫️إنَّ اللَّهَ تَعَالَى إِذَا بَعَثَ الْخَلَائِقَ مِنَ الْأَوَّلِينَ وَ الْآخِرِينَ ▫️...فَتَجُوزُ فَاطِمَةُ عَلَى الصِّرَاطِ لَا يَبْقَى أَحَدٌ فِي الْقِيَامَةِ إِلَّا غَضَّ بَصَرَهُ عَنْهَا ▫️... فَإِذَا دَخَلَتِ الْجَنَّةَ بَقِيَ مِرْطُهَا مَمْدُوداً عَلَى الصِّرَاطِ طَرَفٌ مِنْهُ بِيَدِهَا وَ هِيَ فِي الْجَنَّةِ وَ طَرَفٌ فِي عَرَصَاتِ الْقِيَامَةِ ▫️فيُنَادِي مُنَادِي رَبِّنَا يَا أَيُّهَا الْمُحِبُّونَ لِفَاطِمَةَ تَعَلَّقُوا بِأَهْدَابِ مِرْطِ فَاطِمَةَ سَيِّدَةِ نِسَاءِ الْعَالَمِينَ ▫️فلَا يَبْقَى مُحِبٌّ لِفَاطِمَةَ إِلَّا تَعَلَّقَ بِهُدْبَةٍ مِنْ أَهْدَابِ مِرْطِهَا حَتَّى يَتَعَلَّقَ بِهَا أَكْثَرُ مِنْ أَلْفِ فِئَامٍ وَ أَلْفِ فِئَامٍ قَالُوا وَ كَمْ فِئَامٌ وَاحِدٌ قَالَ أَلْفُ أَلْفٍ يُنْجَوْنَ بِهَا مِنَ النَّارِ. ▪️پس هیچ محب ای باقی نمی ماند مگر اینکه به نخی از نخ های چادر مادر دست می آویزد و به این طریق دسته دسته مردم از آتش جهنم رهایی می یابند. 📔التفسير المنسوب إلى الإمام الحسن العسكري عليه السلام ؛ ؛ ص۴٢٩ 📔بحار الأنوار ؛ ج٨؛ ص۶٨ 🔘پس حجاب بین بهشتیان و جهنمیان همان چادر اُمّ عالَم امکان است که بر سر همه کشیده می شود ، اما کسانی که خود متعلق به محبت حضرت زهراء نمی شود، از ماء و کوثر فاطمی بهره ای نبرده و در عذاب و ظلمت باقی می مانند. 🔸به همین علت است که نام خاتون یوم القیامة «فاطمة» است ،‌ خداوند عزوجل ایشان را به این نام مسمی کرده چرا که او و محبین اش را از آتش جهنم بریده نگه داشته است. ▫️قالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و آله و سلم إِنِّي سَمَّيْتُ ابْنَتِي فَاطِمَةَ لِأَنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ فَطَمَهَا وَ فَطَمَ مَنْ أَحَبَّهَا مِنَ النَّارِ. 📔عيون أخبار الرضا عليه السلام، ج٢، ص: ۴۶ 🖋و حضرت سیدتنا خاتون یوم القیامة در این فراز از خطبه بیان فرمودند که : وَ أَنَا يُعْتِقُ اللَّهُ مَنْ أَحَبَّنِي مِنَ النِّيرَان 🌫⚜️ 🌫⚜️🌫⚜️ 🌫⚜️🌫⚜️🌫⚜️ کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup https://www.instagram.com/mobahesegroup2
شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِيٓ أُنْزِلَ فِيهِ الْقُرْآنُ هُدًى لِلنَّاسِ وَبَيِّنَاتٍ مِنَ الْهُدَىٰ وَالْفُرْقَانِ ۚ ... [این است‌] ماه رمضان كه قرآن در آن نازل شده، قرآنی كه سراسرش هدایتگر مردم است و دارای دلایلی روشن از هدایت می‌باشد، و مایه جدایی [حق از باطل‌] است... (بقره،۱۸۵) 🍀 طرح بهار قرآن 🍀 1⃣ فایل صوتی قرائت جزء 13 به روش تحدیر (تندخوانی) 2⃣ فایل صوتی چکیده تفسیر جزء 13 👇👇👇 👉 @mobahesegroup