aghigh.ir - استاد معتز آقائی.mp3
4.11M
جزء بیست و هفتم قرآن کریم
👉 @mobahesegroup
- ناشناس.mp3
9.26M
🌺چکیده تفسیر جزء بیست و هفتم
مفسر:استاد زارعی (ستاد مهارتهای تفسیر قرآن کریم)
تحت نظارت حجه الاسلام والمسلمین قرائتی
🔆گروه قرآنی مصیر
👉 @mobahesegroup
هدایت شده از کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹پخش زنده سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز قدس از شبکه های صدا و سیما
#القدس_درب_الشهداء
#روز_حیات_اسلام
@mobahesegroup
هدایت شده از کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
♨️ اندر احوالاتِ رسالت تربیتی رسانه
📺این روزها اکثرِ والدین، بخشِ اعظم مسئولیت تربیتی خود را به رسانه واگذار کردهاندکه توقع میرود پس از گذشت 41سال از انقلاب، تربیتی همسو با فرهنگ ایرانیاسلامی ارائه دهد؛ ولی افسوس که حجم کارهای ارائه شده با توجه به عمق رسالتشان، اندک و در برخی موارد مغایر با مبانی صحیح تربیتی است.
🎼برنامههایی مانند «بچه محل یا همان عموپورنگ سابق»، «دوقلوها یا عمو فتیلهایهای سابق» و برنامههای مشابه، پر از موسیقیهای ریتمیک به همراه حرکات موزون بازیگران است که انتقال مفاهیم هرچند انسانی از این راه ناهموار، فرازی نخواهد داشت.
❗️عجیب است که برای ایجاد شادی و هیجان، تنها گزینه پناه بردن به ریتم باشد؛ گویا برنامهسازان این عرصه عاجز از به کاربستن خلاقیت و ابتکار هستند! به گونهای که در برنامهای مانند «کودکشو» که با مخاطب خودمونو سروکار دارد کممانده پدران با موسیقی آن برقصند!
🚫امروزه که با حجم فراوان استفاده از موسیقی و رقص در محصولات خارجی و برخی تولیدات داخلی مواجهیم، نیاز است راه ″شادی حقیقی″ که همان داشتن ″هویت مستحکم″ است را نشان آیندهسازان مملکت داد.
👤زهرا خندان
@mobahesegroup
شب ۲۷ رمضان شب استجابت دعاست؟!
کد: 10035
🔸متن شبهه یا شایعه:
«امشب شب اجابت دعاست؛ ارسال کن به هرکسی که مهربونه وبخوانید ( ۱ حمد – ۱ قدر – ۱ آیت الکرسی – ۳ توحید و ۷ تا صلوات)
روایت است از حضرت محمد (ص) هرکس شب ۲۷ رمضان را به هفت مومن تبریک بگوید حاجتش برآورده میشود.
۲۷ام رمضان مبارک ، التماس دعا»
🔹پاسخ اجمالی:
▫️چنین مطلب و حدیثی از رسول خدا (ص) در هیچ منبع موثق و معتبری نیامده است.
▫️این گونه مطالب به جهت تضعیف اعتقاد مردم، در صورت اجابت نشدن دعا و بی اعتبار و بی ارزش جلوه دادن دستورات دینی از سوی مخالفین دین نشر داده میشود.
🔅اعمال مخصوص این شب (شب 27 ماه مبارک رمضان) عبارتند از:
1️⃣ انجام أعمال مشترك شبهاي ماه رمضان، به ويژه اعمال مشترك دهه آخر و شب های قدر.
2️⃣ خواندن دعاي: اَللّهُمّ ارْزقني التّجافِي عَن دار الغرور … [از امام زین العابدین (ع) نقل شده است که این دعا را در این شب مکرر میخواندند.]
3️⃣ [غسل كردن]
📌همچنین اعمال دیگری برای این شب (27ام ماه رمضان) منابع نقل شده است؛
1️⃣ از امام علی (ع) روایت شده است: از فضایل ماه رمضان فضایل نماز در آن از ایشان سوال شد. ایشان فرمودند: هر کس در شب بیست و هفتم ماه رمضان چهار رکعت نماز بخواند به این صورت؛ سوره حمد و ملک هر کدام یکبار، و اگر سوره تبارک را حفظ نیست و نمیتواند، سوره توحید را 25 مرتبه بخواند، خداوند او و والدینش را میآمرزد.
2️⃣ خواندن ۳۰ ركعت نماز [۱۵ نماز دو ركعتي]. به اين صورت كه هشت ركعت بين نماز مغرب و عشا و بيست و دو ركعت ديگر، پس از نماز عشا به جا آورده شود.
3️⃣ خواندن دعاي شب 27 ام ماه رمضان: يا مادّ الظّلِ و لَو شِئتَ جَعَلْتَهُ ساكِناً… .
4️⃣ خواندن دعایی منقول از پیامبر اکرم (ص) در این شب: رَبَّنا آمَنّا فَاغفرلنا ذنوبنا … .
5️⃣ خواندن دعای شب بیست و هفتم بر اساس کتاب های کهن: اَلْحَمْدُ لِلّه الّذي خَلَقَ بَدايعَهُ بقُدْرتِهِ … .
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
https://www.instagram.com/mobahesegroup2
🍃🌹🍃
🌹 🍃
🍃
🔔 مراقب شُبهات باشيم❗️
💠اگر حق از باطل جدا می گشت،
زبان دشمن قطع می گرديد.
🍃 اما قسمتی از حق و قسمتی از باطل را می گيرند و به هم می آميزند،
⚠️آنجاست كه شيطان بر دوستان خود چيره می گردد.
📚 #نهج_البلاغه_خطبه_50
🍁
🍃🍁
🍁🍃🍁
👇👇👇👇
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
https://www.instagram.com/mobahesegroup2
❌ در ادامه راه مطالبه از قوه قضاییه برای #محاکمه_مولاوردی، لازم دیدم مطالبی جهت تنویر افکار عمومی عرض کنم:
باید بدانیم؛
👈بحث سر بارگذاری یک پست توسط خانم مولاوردی در حال خواب و بیداری نیست، سر مجموعه اقدامات خیانت بار ایشان اتفاقا در حال خواب و بیداری ما و مسئولان است‼️
🔻نیم نگاهی به اقدامات خانم مولاوردی:
۱– همراهی با نیروهای جنبش زنان؛ فمنیست، سکولار و افراد ضد نظام اسلامی در سال های ۸۵ تا ۸۸ به مدیریت محبوبه عباسقلی زاده با همکاری شادی صدر جهت تدوین #منشور_زنان با نگاه کاملا سکولار
۲– همراهی با جمعی به نام «همگرایی جنبش زنان» در سال ۸۸ در راستای تغییر قانون اساسی بر مبنای تفکر سکولار: ” … می خواهند ایران به کنوانسیون رفع هرگونه تبعیض علیه زنان بدون قید و شرط بپیوندد و قوانین تبعیض آمیز علیه زنان را بازنگری کند به ویژه اصول ۱۹، ۲۱، ۲۰، ۱۱۵ قانون اساسی را با گنجاندن اصل برابری جنسیتی بدون قید و شرط !”
۳– شرکت شهیندخت مولاوردی در مقام معاون رئیس جمهور در مجلس ترحیم سیمین بهبهانی! (همبستگی و تداوم پیوند با همگرایی جنبش زنان)
۴– امضای بیانیه های مشترک در سال ۹۲ با نیروهای جنبش زنان و سکولار به نام مسائل زنان و با رویکرد کاملا سیاسی و ضدنظام اسلامی
۵– حذف تدریجی مشاور امور زنان و خانواده در دستگاهها از ماههای اول فعالیت در پست معاونت رئیس جمهور و ایجاد بازوهای اجرایی برای پیش برد اهداف سیاسی خودش
۶– امضای تفاهم نامه با صندوق جمعیت برای دریافت “کمک های فنی” در راستای تحدید نسل برخی مفاد تفاهم نامه:
-گرفتن مشاور برای معاونت زنان باید با تایید صندوق جهانی جمعیت باشد!
-اعزام یک تیم تحقیقاتی از ایران به فنلاند جهت دستیابی به خانواده سالم !
- ارائه آمار و اطلاعات زنان سرپرست خانوار ایرانی به سازمان ملل
۷– گفته های این معاون زن و خانواده ریاست جمهوری که خوراک رسانه های ضدنظام بوده:
- مردان یک روستا اعدام شدند و فرزندان آن ها قاچاقچیان بالقوه هستند‼️
-عقیم کردن زنان کارتن خواب‼️
- حمایت از نشست روسپیگری به عنوان کارگری جنسی‼️
۸– شرکت در نشست با نایب رئیس مجلس آلمان که در آن به نص صریح قرآن اشکال وارد شد و او با بیان این جمله "مجلس اصلاح طلبان رای می آورد و این اشکالات رفع می شود! " تایید کرد.
۹– امکانات ملی سهم زنان را در اختیار افراد فمنیست سکولار و بعضا ضد نظام اسلامی قرار داد تا امورات او را پیش ببرند.
۱۰– در دوران مسئولیت ایشان حتی یک لایحه و یک طرح ملی برای رفع مشکلات واقعی زنان و خانواده ها پیشنهاد نشد.
٠(لایحه منع خشونت پیشنهادی هم فقط در راستای از بین بردن نهاد خانواده و تعرض به جایگاه مادران و زنان تنظیم شده بود.)
۱۱– تمرکز بر آمار و جدول شکاف جنسیتی سازمان ملل بدون توجه به این که شاخص های سازمان ملل در حوزه زنان که زن را عنصر اقتصادی و نیروی کار می بیند با شاخص های جامعه اسلامی که خانواده محور است تفاوت مبنایی دارند.
۱۲– شرکت در نشست نیویورک با فمنیست های سکولار و ضدنظام اسلامی که در پاسخ به خواسته های آن ها که کنوانسیون رفع تبعیض علیه زن را جویا شدند رهنمود داد؛ "اهداف توسعه هزاره را پی بگیرید که همان اهداف و موضوعات کنوانسیون رفع تبعیض است! "
۱۳– استفاده از عبارت “عدالت جنسیتی” ولی پیگیری جدی و رسمی "برابری جنسیتی" که ظلمی آشکار به زنان و خانواده هاست.
۱۴– همکاری با سوئد و دعوت از سفیر سوئد برای برگزاری دوره های آموزشی مدیران کل امور زنان استان ها!
۱۵– بازدید سفیر سوئد از خانه امن و در خواست او برای دریافت آمار ملی خشونت علیه زنان را بخواهد‼️(پست سفیر سیاسی است و ماموریتش این است که حافظ منافع کشور خود باشد.)
۱۶– تدوین شاخصهای عدالت جنسیتی بر مبنای #برابری_جنسیتی و در راستای اهداف توسعه پایدار و تهیه آمار و اطلاعات کشور بر آن مبنا!
۱۷_ ارتباط و دفاع از #نزار_زاکا جاسوس آمریکایی_لبنانی که در حال رفتن به دیدار او توسط وزارت اط دستگیر شد.
۱۸_پافشاری بر اجرای سند ۲۰۳۰ حتی پس از دستور توقف اجرای این سند توسط رهبر.
۱۹_حمایت از آشوبگران و اغتشاش گران در جریان گرانی بنزین.
۲۰_اقدامات سخیفی چون:
_ لایک پست مصومه علینژاد
_ طرح مسئله زباله ها در اربعین حسینی
+ بارگزاری پست تایید همجنس بازی در کانال تلگرامی
و امروز پس از همه حاشیه ها با کمال وقاحت نشست #الهه_مرگ یاسی اشکی⁉️
❌تغافل در این پرونده عین خیانت است❌
#کوتاه_نخواهیم_آمد
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
https://www.instagram.com/mobahesegroup2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆👆 مراسم امسال روز قدس
حتما ببینید
👉 @mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#رحیم_پور_ازغدی:
راهی که غرب در 200 سال رفت ما در 20 سال رفتیم!!
#ما_میتوانیم !!
👉 @mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥 پاسخ به #شبهه خیلی از جوونها👇
خواهشا حتما تا آخر گوش بدید
✅ اگر «لا اِکراهَ فِی الدّین»
هیچ اجباری در دین نیست...
❓پس چرا #حجاب، اجباری است؟!
#حریم_عمومی
#امر_به_معروف_و_نهی_از_منکر
@mobahesegroup
24.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#نماهنگ
#قدس_آزاد
اجرا: گروه سرود بین المللی اسراء
شاعر : قاسم صرافان
آهنگساز و ناظر ضبط : احسان غلام نژاد
تنظیم کننده : سپهر جامی
میکس و مسترینگ : مرتضی تقی زاده
تدوین : مهدی سهرابی
تهیه شده در :
#خانه_سرود_و_موسیقی_بسیج
#مرکز_آفرینش_های_هنری_بسیج
@mobahesegroup
⭕️ جنگ #جمعیت علیه ایران
👤نایل فرگوسن، استراتژیست ارشد آمریکایی:
🔻قدرت فوق العاده #انقلاب ایران از حجم بالای زاد و ولد در سالهای اولیه انقلاب است و همین مسئله باعث شد تا غرب به سرعت وارد عمل شده و این رشد جمعیت که باعث قدرت روزافزون ایران در منطقه و جهان شده بود را کنترل نماید.
🔻استراتژی «فرزند کمتر زندگی بهتر» حاصل تفکر و دست های پنهان چه کسانی است؟
@mobahesegroup
- ناشناس.mp3
2.73M
آیا جهاد در قرآن همان جنگ افروزی است؟
آیا اسلام درباره جهاد و خشونت دچار تناقض است؟
@mobahesegroup
@mobahesegroup
@mobahesegroup
#جهاد #خشونت #اسلام 8 دقیقه صوت
⁉️ متن شبهه 👇👇👇
بسیاری از جنایات و افعال زشت در دین اسلام وجود دارند که مجاز هستند و تنها اسم آنها عوض شده است:
جنگ افروزی بد است اما جهاد خوب است و .......
(بخش اول)
✅ پاسخ
👈 پاسخ هر مورد در ذیل شبهه موجود است 👇
♦️جنگ افروزی بد است اما «جهاد» خوب است (بقره ۱۹۱- در مجموع ۴۹ آیه قتال و ۲۹ آیه جهاد)
✅ جنگ افروزی همواره در دین اسلام ناپسند است و جهاد در اسلام یا جهاد دفاعی است یا به تلافی جنایات گذشته.
@mobahesegroup
👈 آیه 191 که شبهه افکن بدان استناد کرده، اولا یک حکم کلی نیست، بلکه تنها مربوط به کفار قریش است که ظلم زیادی در حق مسلمانان انجام داده بودند. ثانیا جنگ افروزی نبود و به تلافی تمام ظلم و جنایتی است که قریش، نسبت به مسلمانان روا داشتند.
♦️ دروغ بد است اما «تقیه» خوب است ( آل عمران ۲۸، نحل ۱۰۶، غافر ۲۸)
✅ دروغ در هر حالی ناپسند و در روایات کلید همه بدیهاست و تقیه مجوز دروغگویی در هر حالی نیست. تقیه یعنی اینکه اگر کسی برای حفظ جان خود مجبور شد کلامی بگوید: مثلا در مقابل داعشی ها بگوید من شیعه نیستم، یا کاری انجام دهد مثلاً در کلیسا حاضر شود، مجاز است. خلاصه اینکه حفظ جان یک امر ضروری و مسلمی است که آموزه های هر مکتب حقوقی، بدان اولویت می دهد
♦️ دخالت در کار دیگران خوب نیست اما «امر به معروف و نهی از منکر» خوب است (آل عمران ۱۱۰)
✅ آیا مشورت دادن یا نصیحت یک نوع دخالت منفی محسوب می شود؟ امر به معروف نیز اولا یک نوع خیرخواهی است. ثانیاً دخالت در سرنوشت خود، جامعه خود و نسل خویش است.
👈 افرادی که در یک کشتی نشسته اند، آیا مانع کسی که مشغول سوراخ کردن کشتی است، نمی شوند، چون دخالت در کار دیگری است؟
♦️ شکنجه بد است اما «حد شرعی» و «تعزیر» مجاز است (نور ۲)
@mobahesegroup
✅ همه نظام های حقوقی دنیا، برای کیفر مجرمان مجازات دارند. حد یا تعزیر نیز مجازاتی است برای مجرمان. شکنجه آن است که بی گناهی را اذیت کنند یا متهمی را برای اقرار تحت فشار قرار دهند و یا مجازاتی غیرمتناسب و بیش از اندازه برای مجرم قرار دهند.
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
https://www.instagram.com/mobahesegroup2
ادامه پاسخ بالا 👆👆🔻👇👇
بسیاری از جنایات و افعال زشت در دین اسلام وجود دارند که مجاز هستند و تنها اسم آنها عوض شده است:
(بخش دوم)
♦️ فاحشگی بد است اما صیغه «متعه» مجاز است (نسا ۲۴)
@mobahesegroup
✅ متعه به هیچ عنوان فاحشگی نیست، متعه یک نوع ازدواج است و هیچ تفاوتی با آن جز در دو مورد ندارد: 1- موقت است، 2- ارثی بین زن و شوهر نیست. غیر از این دو مورد تمام شرایط ازدواج دائم در متعه یا همان ازدواج موقت وجود دارد. اگر ازدواج فاحشگی است، بله متعه هم همینطور است.
♦️ زن و مرد برابرند اما «مرد بر زن برتری دارد» (نسا ۲۴)
✅ در هیچ آیه ای برتری مرد نسبت به زن ذکر نشده است. آیه ای هم که بدان استناد شده مربوط به ریاست در خانواده است. معلوم است که در هر جامعه ای (کوچک یا بزرگ) یک نفر باید رئیس باشد، در آیه ی مذکور، خدای متعال به 2 دلیل ریاست را از آن مرد می داند:
1- تکالیف اقتصادی که بر دوش اوست.
2- ساختمان جسمی و روانی مرد برای اداره خانواده
👈 در قرآن با صراحت بیان شده است که مرد و زن برابرند و تنها ملاک برتری تقواست:
يا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْناكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَ أُنْثى ... إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَليمٌ خَبيرٌ (حجرات/13)
ای انسان ها ما شما را مرد و زن آفریدیم ... همانا گرامی ترین شما در نزد خدا، با تقواترین شماست.
♦️ تجاوز بد است اما «تجاوز به زن شوهر داری که در جنگ با کفار غنیمت گرفته شده است» مجاز است (نسا ۲۴) (زن هم که کلا جزو اشیا محسوب میشه)
✅ در اسلام تجاوز به زن شوهردار مطلقا و در هیچ شرایطی جایز نیست. آیه فوق هم چنین مطلبی را نمی رساند. (مراجعه شود)
♦️ کودک آزاری بد است اما «سکس با کودک نابالغ» مجاز است (طلاق ۴)
@mobahesegroup
✅ در این آیه و در هیچ آیه دیگری سکس با کودک نابالغ مجاز شمرده نشده است. حتی اگر بنابر مصلحتی، فردی با کودک نابالغ ازدواج کند، طبق دستورات دینی و آنچه در روایات و رساله مراجع تقلید آمده است، لازم است صبر کند تا به بلوغ شرعی و جسمی برسد.
👈 اما آیه فوق (4 طلاق) تنها در مورد عده ی زنان است و هیچ ارتباطی با سکس با کودک یا حتی کودک ندارد.
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
https://www.instagram.com/mobahesegroup2
#روایات_مشهور_غلط (شماره5)
🔰 امروز به مناسبت روز 27 ماه مبارک #رمضان می خواهم مطالبی بنویسم درباره #علامه_مجلسی (ره) و جمله ای اشتباه را که به ایشان نسبت می دهند را توضیح دهم.
💠 ما دو علامه مجلسی داشتیم، یکی پدر و دیگری پسر. نام پدر ، محمدتقی بود و نام پسر ، محمدباقر و نویسنده کتاب عظیم " بحارالانوار " همان مجلسی پسر می باشد.
💠 متاسفانه درباره این کتاب گرانسنگ و عظیم القدر ، بی انصافی هایی شده است از جمله اینکه می گویند علامه مجلسی در مقدمه این کتاب نوشته است که 👈 بنده همه احادیث صحیح و غلط و جعلی را جمع کردم و کار بررسی صحت و سقم آن را به خوانندگان و علما واگذار می کنم 👉
✳️ این جمله را شما بارها شنیدید و متاسفانه بنده هم بارها از برخی اساتید حوزه شنیده ام ، در حالیکه هرکس مقدمه کتاب #بحارالانوار را بخواند می بیند به هیچ عنوان چنین چیزی نیست. اصلا رویه علمای شیعه این نبوده که بخواهند چنین کاری کنندو از عمد روایتی جعلی را بدون توضیح جعلی بودنش ، در کتابشان بگذارند. این کار سر سوزن علمی نیست و ایشان هم چنین کاری نکردند.
🔰 ایشان در مقدمه می گویند بنده دیدم طلاب انگیزه ای برای خواندن احادیث ندارند، دلیل را جویا شدم، دیدم می گویند کتب حدیثی پراکنده هستند و ما نمی توانیم همه را یکجا و به صورت مرتب داشته باشیم، برای همین ایشان دست به کار شدند و این کتاب مهم را نوشتند که البته همه احادیث شیعه نمی باشد ، مثلا ایشان تا جای ممکن از احادیث کتب اربعه شیعه ( کافی ، کتاب من لایحضره الفقیه ، تهذیب ، استبصار) روایتی نیاورده جز مواردی معدود تا این کتابها بین مردم متروک نگردند و به آن مراجعه کنند.
ایشان این کتاب را نوشتند تا هر پژوهشگری بتواند به راحتی در موضوعی که می خواهد که به احادیث مختلف از منابع مختلف دسترسی پیدا کند و ایشان قبل هر حدیثی ، منبع آن را هم نوشته است تا کارش مستند باشد.
❇️ ایشان هرجا حدیثی نیاز به توضیح داشت، توضیح دادند ، حتی وقتی حدیثی با مبانی شیعه سازگاری ندارد توضیح دادند ، مثل حدیث جزیره خضرا که اول بحثش گفتند من در کتب معتبر آن را ندیدم .
🌀 کتاب ایشان مزایای دیگری هم دارد که اینجا مجال آن نیست، اما یادمان باشد این جمله که ایشان خودش اعتراف کرده همه احادیث غلط و جعلی و صحیح را با هم در کتابش آورده ، جمله غلطی هست و جمله درست این است که بگوییم این کتاب هم مثل دیگر کتب حدیثی ، احادیثش نیاز به بررسی و اعتبار سنجی دارد و ممکن است احادیث ضعیفی در آن باشد که حتما هم هست ، و این ویژگی همه کتب حدیثی هست ، نه تنها بحارالانوار
🔰 خدا این مرد بزرگ را رحمت کند که با این کتابش ، خدمت بزرگی به عالم اسلام و شیعه کرد.
✍️ احسان عبادی / مدرس مهدویت و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ
@mobahesegroup
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
https://www.instagram.com/mobahesegroup2
⁉️ متن شایعه: 👇👇👇
اسلامی ترین کشور دنیا کجاست ؟
نتايج تحقيق دكتر حسين عسگری و خانم دكتر شهرزاد رحمان از اساتيد دانشكده علوم تهران با عنوان "كشورهای اسلامی چقدر اسلامی هستند؟ " خيلی جالب است
متغير های بكار رفته در اين تحقيق در ابعاد حقوق سياسى، اقتصادی و زيست محيطی بر اساس قرآن و سنت پيامبر اسلام بوده است و جمعا ١١٣ شاخص مورد بررسى قرار گرفتند. مثلا در بعد اقتصاد، شاخص سلامت و عدم فساد و ربا و بهره پول و در بعد اجتماعى، شاخص آزادى مدنى، امر به معروف و نهي از منكر، صاحبان قدرت و رعايت حقوق زنان و در بعد زیست محیطی شاخص میزان آلوده کردن محیط زیست، توجه به بهبود کیفیت زندگی و ...
نتیجه:
اسلامی ترين كشور دنيا:رتبه اول"نيوزيلند" رتبه دوم لوكزامبورگ، رتبه سوم کشورهای شبه جزیره اسكانديناوی (دانمارک-سوئد-نروژ-فنلاند)
جالب اينكه تا رتبه ٣٧ هيچ كشور اسلامى وجود نداره!! بعد از اون رتبه ٣٨ مالزی اولین کشور اسلامی در این پژوهش است,
و جالب تر از همه اینجاست که کشور ايران از اين جهت دارای رتبه ١٦٣ است!!!!!!!
یعنی مسلمانان در عمل نتوانستند به چیزهایی که ادعا کردند برسند، اما کشورهای غیرمذهبی که براساس حاکمیت قانون و اخلاق اداره می شوند، به نتایج خوبی رسیدند...
منبع: مجله ايران فردا
✅ پاسخ: 👇👇👇
1. این تحقیق ایراداتی داشت که با تغییرات اعمال شده در عنوان و متن آن توسط مغرضین، به یک شبهه تبدیل شد! محققین آن از اساتید دانشگاه جورج واشنگتن آمریکا هستند!
http://hossein-askari.com
2. مقاله در سال 2010 در مجله «Global Economy Journal» چاپ شد و عنوانش «An Economic IslamicityIndex » می باشد که به معنی شاخص اسلامی بودن اقتصاد است، نه "کشورهای اسلامی چقدر اسلامی هستند؟" !
3. شاخصهای بررسی شده فقط در رابطه با اقتصاد است و محورهای دیگر چون مسائل فرهنگی، اجتماعی و سیاسی مسکوت گذاشته شده است!
4. همه این شاخصها اسلامی نیست! مانند برابری اقتصادی زن و مرد؛ آنچه در اسلام مد نظر است عدالت بین زن و مرد است که لزوما به معنای برابری نیست. همه شاخصهای اسلامی در این تحقیق دیده نشده است مانند تجارت اجناس حلال در اقتصاد اسلامی.
5. شاخصهای این مقاله بر پایه اقتصاد غرب است تا اسلام! بهتر است عنوان این مقاله را میزان غربی بودن اقتصاد کشورها گذاشت تا اسلامی بودن!
6. در متن مقاله رتبه نخست برای ایرلند، رتبه دوم دانمارک و رتبه سوم لوکزامبورگ است. مالزی به عنوان اولین کشور اسلامی رتبه 33 را دارد، نه 37!
7. در اقتصاد اسلامی مبنا توحید است و در اقتصاد غربی مبنا انسان خدایی(امانیسم) و نفی ارزشهای الهی! هدف اقتصاد اسلامی کمال انسانی با نگاه به آخرت و با راهبرد عدالت است و در اقتصاد غرب اصالت لذت و رفاه است.
8. در اقتصاد غربی تفکر ماکیاولیستی (هدف وسیله را توجیه میکند) حاکم بوده و رشد اقتصادی از هر راه ممکن پیشنهاد میشود اما در اقتصاد اسلامی هدف وسیله را توجیه نمیکند و فرهنگ مقدم بر اقتصاد است.
9. رشد و سلامت اقتصاد با دو عامل مثبت و منفی دیده می شود که عموم کشورهای موفق اقتصادی امروزی بیشترین بهره را از عوامل منفی برده و می برند! عوامل مثبت مانند بازدهی بالای نیروی کار، نظم، بهره بانکی پایین و...؛ عوامل منفی مانند استعمار کهنه، استعمار نو و فرانو، دزدی مغزها، ایجاد بازار مصرف با ابزار رسانه، ایجاد جنگ و...
@mobahesegroup
10. حكومت اسلامی تفاوتهای زیادی با حکومتهای بى اعتنا به دین دارد. این تفاوتها در اهداف، كار ویژه هاى دولت، روشها، خاستگاه قانون، مبانى، زمامداران و كارگزاران می باشد. پس شاخصه های اصلی نظام اسلامی درکشورهای غیر اسلامی یا کشورهای به ظاهر مسلمان اما فاقد حکومت صحیح اسلامی، دیده نخواهد شد!
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
https://www.instagram.com/mobahesegroup2
ماه من.pdf
228.1K
قدردانی و حمایت شورای هماهنگی گروهها و فعالان فرهنگی حوزه از برنامه سحرگاهی #ماه_من 👆👆👆
لطفا رسانه باشید
👉 @mobahesegroup
#روایات_مشهور_غلط (شماره6- قسمت اول)
💠 پاسخ به یک #شبهه که چند سالی هست در اواخر ماه مبارک #رمضان توسط برخی افراد نشر داده می شود ( قسمت اول)
🔰 چند سالی هست در ایام نزدیک به روز #عید_فطر برخی افراد که اگر چند سوال ساده حدیثی از آنها بپرسید ، بی اطلاعی آنان از این مبانی را متوجه خواهید شد ، برخی روایاتی را دست به دست می چرخانند گویی برای اولین بار است که این روایات را کشف کرده اند و هیچ عالم و فقیهی در طول تاریخ به این روایات دستش نرسیده ! و در آن آمده ماه مبارک #رمضان قطعا 30 روزه هست و هیچ روزی از آن کم نمی شود .
برخی هم البته با این روایات ، درصدد تخریب نظام و رهبری هستند که اگر ماه #رمضان را 29 روزه اعلام کنند، خلاف روایات اهل بیت عمل کرده اند!!!
🔽 اما پاسخ این # شبهه 🔽
1️⃣ اولا هزار سال قبل مردم آن دوران این سوالات را درباره این روایات از فقهای بزرگی مثل #شیخ_مفید و #شیخ_طوسی پرسیده اند و آنها در کتابهای خود این روایات را آورده اند و پاسخ مفصل داده اند که چند نمونه را خدمت شما عرض می کنم.
2️⃣ مشهور اصحاب ائمه (ع) و همچنین فقهای شیعه ،رویت هلال را ملاک آغاز ماه جدید می دانند ، نه عدد که حتما باید 30 یا 29 شود. همه می دانند که ماه ها در نزد خدا 12 ماه هست ( طبق آیه قرآن ) و از طرفی همه هم می دانند که ماه های قمری ، 6 ماه 29 روز و 6 ماه 30 روز هستند. پس اگر ماهی 29 روز شود ، دلیل بر ناقص بودن آن نیست !!!
3️⃣ روایات متعدد و در حد متواتر داریم که چون متواتر هم هست قطعا خدشه ای به سند آنها نیست که اهل بیت (ع) ، ملاک آغاز ماه جدید را رویت هلال می دانستند نه اینکه بگویند فلان ماه حتما 30 روز است و نیازی به رویت هلال نیست و حتی افرادی را برای این کار تعیین می کردند و حتی فرمودند شهادت 2 نفر عادل کفایت می کند که این روایات ، مکرر در مکرر در کتب فقهی و حدیثی معروف از جمله #فروع_کافی ، #تهذیب ، #استبصار و... آمده است.
4️⃣ در زمان #شیخ_مفید ، یکی از علمای شهر #موصل عراق از ایشان درباره 29 یا 30 روزه بودن ماه #رمضان بر اساس روایات سوال می کنند و شیخ در جواب می گوید:
🔰 در عرب رسم است که وقتی می گویند " شهر " ، یعنی ماه آشکار شده است ، ماه را می دیدند و می گفتند شهر جدید آغاز شده. حتی قرآن هم اشاره دارد که ای پیامبر از تو درباره هلال سوال می کنند و آن علامتی برای ایام و ماه ها هست و هر کس بگوید ماه ها حتما تعدادشان از روی عدد معلوم است و نیازی به رویت هلال نیست، خلاف این آیه عمل کرده.
🔰 شیخ در ادامه فرمود پس ماه رمضان هم گاهی ممکن است 29 روز شود و گاهی 30 روز. حالا شیخ مفید می رود سراغ نقد برخی روایاتی که این جماعت می آورند و در آن استناد می کنند به اینکه حتما ماه #رمضان 30 روزه هست.
🔰 یکی از این روایات ، روایتی هست که محمد بن یعقوب ( البته این فرد همان شیخ #کلینی نویسنده کتاب کافی نیست) از پدرش یعقوب بن شعیب نقل کرده که در آن تصریح شده ماه #رمضان 30 روزه هست. شیخ در نقد این روایت می نویسد اولا این روایت شاذ و نادر است و فقهای شیعه به آن ایراد وارد کرده اند ، ثانیا جناب یعقوب بن شعیب ، اصلی دارد ( اصل معنای متفاوتی برایش گفتند اما یک معنی اش روایاتی است که خود نویسنده آن اصل ،روایاتی که مستقیما از امام شنیده را در آن نوشته) و در اصل او ، اصلا چنین روایتی نیست ، اگر روایتی که پسرش از پدرش نقل کرده واقعیت داشت باید در اصل پدرش بود که نیست و این نشان این است که این روایت را عده ای جاهل جعل کرده اند.
( منبع این جواب های شیخ مفید در رساله ایشان به نام جوابات اهل الموصل ، آمده است)
5️⃣ جواب زیبای #شیخ_مفید و استدلال قرآنی ایشان را مشاهده فرمودید که اصلا در نزد عرب ، رویت هلال میزان آغاز ماه جدید است. حال برویم سراغ جواب فخر عالم تشیع ، شیخ الطائفه ، کسیکه شیعه مدیون او هست در مباحث فقهی و حدیثی و مثل او دیگر نیامده ، یعنی جناب #شیخ_طوسی (ره)
🔰 ایشان در دو کتاب فقهی خودشان که از کتب اربعه شیعه هستند ، یعنی هم کتاب #تهذیب و هم کتاب #استبصار ، این روایت که شیخ مفید نقد کرد و چند روایت دیگر با همین مضمون را می آورد و درجواب و نقد آنها می نویسد:
🔰 آنچه در شناخت آغاز ماه جدید معتبر است ، رویت هلال است، نه عدد. ایشان به همان آیه ای که #شیخ_مفید استناد کرد ، سند دادند و فرمودند اگر ملاک تعیین آغاز ماه جدید ، عدد 30 بود ، خداوند در قرآن رویت هلال را معتبر نمی دانست.
🔰 ثانیا اجماع قاطع مسلمین از زمان رسول الله (ص) و بعد از ایشان، تا زمان الان ، برای آغاز ماه ، رویت هلال بود
⬇️ ادامه در پست پایین ⬇️
@mobahesegroup
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
https://www.instagram.com/mobahesegroup2
#روایات_مشهور_غلط (شماره6- قسمت دوم)
قسمت دوم پاسخ به شبهه
🔰 سپس ایشان روایات متعدد را که اهل بیت فرمودند ملاک روزه گرفتن و افطار ، رویت ماه هست را می آورند. البته #شیح_کلینی هم در کتاب گرانسنگ #فروع_کافی این روایات را آورده اند که ملاک ، رویت هلال است ، نه عدد
🔰 شیخ طوسی 48 روایت می آورد که تاکید دارند بر اینکه ملاک آغاز ماه جدید ، رویت هلال است ! و اهل فن و اهل حدیث می دانند این تعداد روایت آن هم در کتبی که جزو کتب اربعه هستند ، قابل خدشه و انکار نیست
🔰 شیخ سپس به نقل روایاتی که می گویند ماه #رمضان همیشه 30 روزه هست پرداختند و برای رد آنان جوابهای زیر را دادند:
🔰 1. این روایات هم شاذ است و هم اینکه در اصول شیعه نیامده است. ( کتب اربعه از روی اصولی که نوشته شده ی اصحاب بود نوشته شدند و تعداد آنها به حدود 400 اصل می رسید و معروف شدند به اصول اربعمأه ) روایات اصول بسیار قیمتی بود چون مستقیما از امام شنیده می شد. اما شیخ طوسی می گوید این روایات 30 روزه بودن ماه رمضان در هیچ اصلی رویت نشد. پس نمی شود به آنها خیلی اعتبار داد.
🔰 2. چند عدد از این روایات ، راوی آن فردی هست به نام " حذیفه بن منصور " ، شیخ طوسی در رد این روایات که راوی اش ، حذیفه است می فرماید جناب حذیفه ، خودش صاحب اصل است و روایاتی که مستقیما از امام شنیده را در آن آورده ، در حالیکه این روایت 30 روزه بودن ماه مبارک #رمضان در آن اصل نیست و اگر او این روایات را معتبر می دانست در اصل خود ذکر می کرد.
🔰 3. در متن سند اضطراب دیده می شود ، یک بار حذیفه روایت را بدون انتساب به معصوم نسبت می دهد ، یک بار از قول معاذ بن کثیر به امام نسبت می دهد ، یعنی با واسطه ، یک بار هم خودش بدون واسطه به امام نسبت می دهد و شیخ طوسی می فرماید اینها نشان اضطراب در حدیث است و نمی توان آن را پذیرفت
🔰 4. و شیخ در نکته آخر می فرمایند بر فرض هم که این روایات هیچ مشکلی نداشت و سندش هم درست بود، باز هم خبر واحد است و مخالف قول مشهور و روایات متواتری هست که می گویند ملاک در آغاز ماه ، رویت هلال هست ، پس ماه #رمضان هم مثل دیگر ماهها ممکن است 29 روز یا 30 روز باشد. و خبر واحد قدرت مقابله با روایات متواتر و آیه قرآن که اشاره کردیم را ندارد
( منبع این جوابهای شیخ هم در کتاب تهذیب چهارم و در کتاب استبصار ، جلد دوم آمده است )
6️⃣ جوابها و استدلال ها را مشاهده فرمودید که چقدر متقن و مستند و محکم و حتی مستند به قرآن بود.
👈 از شما عزیزان خواهش می کنیم اگر این شبهه و شایعه را مشاهده فرمودید ، جواب بدهید.
👈 اما برخی می پرسند پس چرا باز بین مراجع در رویت هلال اختلاف است؟ جواب این است که برخی مراجع عزیز ، رویت هلال را با چشم مسلح مثل تلسکوپ ، قبول ندارند و می گویند حتما باید با چشم معمولی دیده شود ، اما برخی رویت را با تلسکوپ هم جایز می دانند .
✍️ احسان عبادی / مدرس مهدویت و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ
@mobahesegroup
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
https://www.instagram.com/mobahesegroup2
#علماء_و_قدس
❇️ موج بیداری اسلامی توسط عالمان دین
همواره در مواقعی که خطر جوامع اسلامی را تهدید میکرده، این عالمان دین بوده و هستند که آن را شناسایی و برطرف میکنند.
به هنگام بروز خطر صهیونیسم و اشغال فلسطین نیز این عالمان دین بودند که امّت اسلامی را
متوجه خطر کرده و موج بیداری اسلامی را به راه انداختند.
غصب زمینهای فلسطینیان توسط صهیونیستها در سال ۱۳۲۷ مورد واکنش مردم و علما و مراجع تقلید ایران قرار گرفت و ایران به کانون مبارزات ضد انگلیسی پس از جنگ جهانی دوم تبدیل شد.
🔰آیات عظام شامل:
👈آیتﷲ شیخ محمد حسین کاشف الغطاء
👈آیتﷲ حاج شیخ عبدالکریم حائری
👈آیتالله ابوالقاسم کاشانی
👈آیتالله سید محمد بهبهانی
👈آیتالله بروجردی
👈آیتالله شیخ عبدالکریم زنجانی
👈آیتالله سید محسن طباطبائی حکیم
👈آیتالله سید عبدالحسین شرف الدین
👈آیتالله محمود طالقانی
👈آیت الله العظمی خویی
👈امام موسی صدر
👈آیت الله سید محمد هادی میلانی
👈آیت الله مرعشی نجفی
👈آیت الله سیدعبدالله شیرازی
👈آیت الله سید محمود حسینی شاهرودی
👈آیتالله گلپایگانی
👈علّامه طباطبایی
👈آیت الله مرتضی مطهری
👉 @mobahesegroup
#علماء_و_قدس
#آیت الله کاشانی(۱)
❇️ اعلامیه آیت الله کاشانی و هشدار نسبت به خطر صهیونیستها
مخالفت سرسخت علمای شیعه ایران و عراق با صهیونیستها سبب گردید تا رئیس جمعیت ملی یهود فلسطین در مقالهای که در تاریخ ۲۹/۸/۱۳۱۴ ش در روزنامة صهیونیستی «داور» (چاپ تل آویو) نوشت، آشکارا اعتراف کرد که با وجود سیاست ضد اسلامی و طرفداری از جنبش صهیونیسم رژیم ایران، وعاظ و ملاها(علما) عامل اصلی نفرت مردم ایران نسبت به یهودیان صهیونیست هستند.
در آذر ماه ۱۳۲۴ تظاهرات بزرگی در مسجد شاه تهران به نفع مسلمانان فلسطینی و علیه صهیونیستها تشکیل شد که در مطبوعات منطقه انعکاس یافت.
در این میان آیتالله ابوالقاسم کاشانی که پیش از این تاریخ پرچمدار مبارزه با استعمار بریتانیا در عراق بود و چندسالی را نیز در تبعید به سر برده بود، میداندار مخالفت با اقدام یهودیها شد.
در ۲۹ نوامبر ۱۹۴۷ م / ۷ آذر ۱۳۲۶ ش مجمع عمومی سازمان ملل رأی به تقسیم فلسطین داد که با مخالفت نمایندگان دول عرب و پاکستان مواجه شد. آیت اﷲ کاشانی که به تازگی از تبعیدگاه به کشور بازگشته بود سکوت مرگبار حاکم بر کشور را شکست و طی اعلامیهای تاریخی رأی سازمان ملل را محکوم کرد و نسبت به خطر صهیونیستها هشدار داد.
نمونه ای از اعلامیه های آیتالله کاشانی در این باره:
دولت یهودی کانون مفاسد بزرگ برای مسلمین خواهد بود و آن توطئه انگلیسیها علیه مسلمانان است.
@mobahesegroup
آیتالله کاشانی در اعلامیهای که در روز 11 دی 1326 منتشر کرد، اظهار داشت: «... متاسفانه از رفتار برخلاف انصاف و مروت سازمان ملل درباره اندونزی، مصر و فلسطین خلاف آن ظاهر شد و امید ملل ضعیف مبدل به یأس گردیده است. معلوم نیست وطن بودن فلسطین برای مهاجرین یهودی آلمانی و روسی و آمریکایی و غیره مطابق کدام منطق و قانون است که رای به تقسیم آنها میدهند؟ اگر میخواهند یهود را از خود راضی کنند و استفادههایی که منظور است از آنها بنمایند در مملکت خود به آنها جا بدهند و آنها را مستقل کنند.
@mobahesegroup
در هر صورت تشکیل دولت یهودی در آتیه کانون مفاسد بزرگ برای مسلمین خاورمیانه و بلکه تمام دنیا خواهد بود و زیان آنها تنها متوجه اعراب فلسطین نمیگردد. و علی ای حال بر تمام مسلمین عالم است که از هر طریق که میشود از این ظلم فاحش جلوگیری نموده و رفع این مزاحمت را از مسلمین فلسطین بنمایند.
(خادم الاسلام والمسلمین سیدابوالقاسم کاشانی)
#علماء_و_قدس
#آیت ﷲ کاشانی(۲)
@mobahesegroup
❇️ دعوت مردم مسلمان به تظاهرات بزرگ به نفع مردم فلسطین
آیت اﷲ کاشانی به صدور اعلامیه اکتفا نکرد و علیرغم وجود خفقان، مردم مسلمان را دعوت به تظاهرات بزرگی به نفع مردم فلسطین نمود.
در روز یکشنبه ۲۰ دی ماه ۱۳۲۶ بیش از ۰۰۰/۳۰ نفر از مردم تهران به دعوت آیت اﷲ کاشانی در مسجد امام خمینی (مسجد شاه سابق) اجتماع کردند و سپس خطیب شهیر آقای فلسفی به منبر رفت و صهیونیسم را خطر بزرگی برای مسلمانان به ویژه مسلمانان خاورمیانه دانست. وی سپس اعلام داشت که یهودیان ایران تحت حمایت ما هستند و کمترین گزندی نباید به آنان برسد و در پایان از مردم خواست که کمکهای نقدی خود را به مسلمانان فلسطین و کشمیر به حسابی که در بانک ملی افتتاح شده است واریز نمایند.
@mobahesegroup
همزمان با این تظاهرات، گروهی از علمای تهران، طی اعلامیهای همدردی و همراهی خود را به مردم مسلمان فلسطین و اعراب منطقه اعلام کردند.
خرداد ماه سال 27 اجتماعی در مسجد شاه بازار برگزار شد که در آن اجتماع آیتالله کاشانی علیه توطئه انگلیسیها سخنرانی کرد.
به گزارش روزنامه اطلاعات مورخه 3 خرداد 1327، این خطابه از طرف آیتالله حاج سید ابوالقاسم کاشانی بمناسبت وقایع فلسطین تهیه و در روز جمعه ساعت چهار و نیم بعد از ظهر در مسجد سلطانی قرائت شد:
اکنون نکاتی چند درباره اوضاع فلسطین که باعث تهییج احساسات مردم ایران به اجتماع عمومی شده است به سمع آقایان محترم میرساند.
آنچه در اخبار روزانه مشاهده کردهاید بعضی دول بدون مجوز قانونی فلسطین را که از مراکز مقدسه اسلام و محل مسجد الاقصی که قبله اول مسلمین میباشد و سالیان دراز وطن و مسکن مسلمانان به شمار میرفت و بر آن حکومت میکردند و در طی صدها سال جنگهای خونین صلیبی و دادن میلیونها کشته نتوانستند این سرزمین مقدس را از چنگال مسلمین به درآورند وطن یهودیانی که از نقاط مختلف عالم به آنجا مهاجرت کرده شناختهاند در صورتی که حکومت اسلام از قدیم الایام بر فلسطین حقی ثابت است و مسلمین دنیا به خصوص ملت ایران اجازه این را نمیدهند که متجاسرین یهود ذلیلترین ملل عالماند به این حق ثابت دست تعدی دراز نموده و با چنگالهای آلوده به فساد ظالمانه خود خانمان برادران مسلمان ما را در هم ریخته و خون آن را بیرحمانه بریزند.
@mobahesegroup
در این مورد است که پیامبر اکرم(صلوات الله علیه و آله) اشاره به این موضوع میفرمایند که:
"من اصبح و لم یهتم بامور مسلمین فلیس منی" یعنی کسانی که صبح کنند و در اهتمام برادران مسلمان خود نباشند از اسلام بهره ندارند. برادران مسلمان ایرانی باید بکوشید در این هنگام که سختترین مسائل بر برادران مسلمان شما رخ داده از آنها حمایت نمایید و با تمام قوا در کمک و استعانت آنها قیام کنید تمام مردم ممالک اسلامی هر یک به نوبه خود از کمک مالی و جانی نسبت به مردم بیپناه فلسطین از همدردی دریغ ننموده و فداکاری کردند. تمام ملاک ممالک اسلامی دنیا وطن ماست و ما نیز با تمام قوا جاناً و مالاً نسبت به سهم خود باید از آنها حمایت کنیم به حفظ منافع و مصالح عالیه مسلمین کوتاهی ننماییم.
ما برای شهدای مسلمین فلسطین به خصوص سید عبدالقادر الحسینی شهید راه اسلام درود فرستاده و به احترام ارواح پاک آنان یک فاتحه میخوانیم. البته خاطر محترم آقایان مستحضر است یهودیانی که در فلسطین باعث این همه ظلم و جنایت شدند یهودیانی هستند که از نقاط مختلف عالم به آنجا مهاجرت کردند و با یهودیانی که در ذمه اسلام یعنی تحت حمایت اسلام بوده جدا میباشند و یهودیانی که در ممالک اسلامی در تحت حمایت دولتهای اسلامی زندگی میکنند از حیث جان و مال در امان میباشد. در خاتمه از مسلمانان ایران تقاضای همهگونه کمک مادی و معنوی برادران ستمدیده فلسطین میشود و برای این منظور حسابی در بانک ملی ایران مرکز و شعبه بازار به نام اعانه فلسطین باز شده است. انتظار میرود برادران دینی از هرگونه مساعدت و همراهی مالی درباره مسلمانان فلسطینی کوتاهی و مضایقه ننمایند.»
@mobahesegroup
#علماء_و_قدس
#آیت الله کاشانی(۳)
@mobahesegroup
❇️ اعلامیه جهت قطع رابطه با رژیم صهیونیستی
دفاع آیتالله کاشانی از مسلمانان فلسطین در آن تاریخ گسترش بسیاری در خارج از ایران و در بین مسلمانان کشورهای مختلف داشت و این در حالی بود که بعد از جنگ جهانی دوم هنوز بسیاری از کشورهای کوچک به استقلال نرسیده بودند و ایران اولین کشوری بود که پایههایی از مبارزه ضداستعماری را میگذاشت.
@mobahesegroup
با ادامه مبارزات آقای کاشانی علیه اسرائیل، حکومت مجبور شد تا او را به لبنان تبعید کند. اما این تبعید بر خلاف انتظاراسرائیل، باعث شعلهور شدن مبارزات روحانیون شیعیان در لبنان شد.
در نهایت آقای کاشانی به کشور بازگشته و مبارزات خود علیه رژیم صهیونیستی را از سر میگیرد. همزمان با بالا گرفتن نهضت ملی مردم ایران، علماء سایر بلاد اسلامی به آقای کاشانی نامه نوشته و از او در خواست میکنند تا به رژیم شاه فشار آورد تا با اسرائیل قطع رابطه کند.
@mobahesegroup
در نتیجه در ۱۵ تیر ۱۳۳۰ه.ش با اعتراضات مردم و فشار آقای کاشانی و نمایندگان مجلس، طی اعلامیهای قطع رابطه با رژیم صهیونیستی، اعلام میگردد.
@mobahesegroup
#علماء_و_قدس
#کاشف الغطاء
@mobahesegroup
❇️ بیم از سرنوشت مردم و سرزمین فلسطین
به خواهش حاج امینالحسینی (مفتی فلسطین)، کاشفالغطاء، در بین دو نماز مغرب و عشا سخنرانی کرد. او بیم خود را از سرنوشت مردم و سرزمین فلسطین اعلام داشت و ضمن شرح وضعیت سیاسی مسلمانان، آنان را به اتحاد و وحدت کلمه، صبر و بردباری و پرهیز از نفاق، و اقدام به عمل دعوت کرد.
@mobahesegroup
سخنرانی پرشور وی با استقبال بینظیر شرکتکنندگان مواجه شد و لذا از او خواستند تا امامت نماز جماعت و جمعه را بپذیرد. بسیاری از مطبوعات عربی و اسلامی سخنان وی را به تفصیل درج کردند و علمای فِرَق اهل سنت با شخصیت برجسته او آشنا شدند.
وی پانزده روز در فلسطین ماند و به شهرهای مختلف این سرزمین سفر کرد و با دانشمندان شیعه و سنی به گفتگو نشست و در تمام شهرها برای مردم سخنرانی نمود و آنان را به وحدت با یکدیگر در مقابل دشمنان اسلام و خطر صهیونیستها دعوت کرد. سپس به لبنان و از آنجا به سوریه رفت و در همه جا به تشریح وضعیت مسلمانان پرداخت و وظایف حساس آنان را در آن برهه تاریخ برشمرد.
@mobahesegroup
مهاجرت یهودیان ایرانی با اعتراضات سخت علما و جمعیتهای اسلامی فلسطین روبرو گردید و اعتراضهایی از سوی «جمعیت شبّان المسلمین» و شیخ عبداﷲ افندی مجتهد، رئیس «جمعیت هدایت اسلامی» تسلیم کنسول ایران در موصل گردید. در این اعتراض نامه از دولت ایران درخواست شده بود تا نسبت به ظلم و تعدیاتی که از سوی یهودیان به مردم عرب مسلمان فلسطین صورت میگیرد، اقدامات مقتضی انجام شود.
@mobahesegroup
این گزارش ده روز بعد در هیأت دولت مطرح و قرار شد که از سوی وزیر خارجه «اقدامات مقتضی» صرت گیرد.
@mobahesegroup
#علماء_و_قدس
#آیت الله حائری
@mobahesegroup
❇️ مخابره تلگرام به رضاخان در مقابل هجوم یهودیان صهیونیست به فلسطین
خبر مهاجرت یهودیان ایرانی ظاهراً از منابع غیر رسمی به اطلاع ریاست حوزه علمیه قم، آیت ﷲ حاج شیخ عبدالکریم حائری رسید.
@mobahesegroup
آیت اﷲ شیخ محمدحسین کاشفالغطاء مجتهد سیاستمدار، روشنفکر و استعمار ستیز شیعه عراق که در آن زمان در سفر سه ماههای به ایران آمد و مدتی در قم میهمان آیت اﷲ حائری بود، وی و دیگر علمای قم را در جریان رویدادهای تأسف بار فلسطین قرار داد. کاشفالغطاء هنگام اقامت در ایران پیامی به رزمندگان فلسطینی فرستاد و آنان را به ادامه مبارزات ضد صهیونیستی تشویق نمود.
@mobahesegroup
آیت اﷲ حائری نیز گرچه عموماً از دخالت در سیاست پرهیز داشت اما چون مسأله فلسطین در آن زمان در رأس مسائل مبتلا به جهان اسلام قرار داشت لذا در دی ماه ۱۳۱۲ ش تلگرامی به رضاخان مخابره کرد و از او در مقابل هجوم یهودیان صهیونیست به فلسطین کمک خواست.
در مردادماه ۱۳۱۶ ش چند نفر از علمای شیعه ایرانی و عراقی (سید هبهالدین شهرستانی، سید محمدمهدی صدر، محمدمهدی اصفهانی، محمدمهدی خراسانی، شیخ راضی آل یاسین) به همراه سه نفر از علمای برجسته اهل سنت عراق (یوسف عطا، حبیبالعبیدی، ابراهیم الراوی) تلگراف اعتراضآمیزی به جامعه ملل و وزارت خارجه انگلستان مخابره نمودند و در آن مراتب اعتراض و عدم رضایت خود را نسبت به تقسیم فلسطین توسط کمیسیون انگلیسی اعلام داشتند و آن را ضربت به قلب اسلام و عرب دانستند.
@mobahesegroup