eitaa logo
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
24.4هزار دنبال‌کننده
12هزار عکس
8.7هزار ویدیو
220 فایل
پاسخگویی به شبهات وشایعات ومباحث دینی مدعیان دروغین وعرفانهای کاذب مدیر کانال👇 @sollemassama ادمین کانال👇 @Morteza_Kahromi کانال خبری ما @news_revolution 👇 ادمین تبادل وتبلیغ @F_Gh14 👇کانال پرسمان‌دینی ما @porseman_onlin
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 سال ۱۳۴۱ بویین زهرا زلزله و سطح زندگی مردم ✅ با وجود هزاران سند زنده تاریخی، رنگ و لعاب دادن به دوران بعنوان دوره شکوه ایران از سیاستهای شبکه های ماهواره ایست که از بی اطلاعی تاریخی جوانِ ایرانی بهره برده و تاریخ را تحریف کنند. @mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢آقای محترم! فرزند شهید را بلند نکنید واکنش سردار سلیمانی نسبت به تعویض جای فرزندان شهدا در حاشیه مراسم خانواده شهدای مدافع حرم @mobahesegroup
⭕️اینجوری یلدا گرفتن که الان بتونیم یلدا بگیریم ! درود به روح پاکشون ❤️ @mobahesegroup
دیجی کالا بخش تجهیزات عزاداری راه انداخته، “زنجیر قلاده” رو هم تو این دسته از محصولاتش قرار داده! یک فروشگاه اینترنتی بخاطر کاسبی خودش باعث وهن و تخریب شیعه میشه، همین جور پیش بره قمه هم میزاره برای فروش به عنوان وسایل عزاداری کی قراره با این سایت برخورد بشه؟ @mobahesegroup
⭕️ گفت: در زمان کورش، ما آریایی‌ها خوش بودیم. می‌زدیم و می‌رقصیدیم! با هم مهربون بودیم! ولی الآن... ☑️ گفتم: باشه تو راس میگی روشنفکر... ولی اینو بدون که دو تا از نوادگان کورش، یکی و یکی دیگه که با هم برادر بودند به خاطر قدرت به جون هم افتادن. اردشیر سر برادر خودشو برید و بعد چنگ انداخت تو موهای داداشش و سر بریده‌شو به همه نشون داد که ایرانیا بفهمن رئیس کیه 😐 بعد هم دست راست داداششو برید که خوب از بقیه ملت زهرچشم بگیره 😕 روت میشه از قر کمر حرف بزنی روشنفکر؟ @mobahesegroup
🔺فرقه صوفیه با پرچم ائمه اطهار کار می‌کند 🔹تمام فرقه هاي صوفيه که خودشان را به شيعه نسبت مي دهند مثل ذهبيه، گناباديه و خکساریه و غیره براي به دام انداختن جوانان ناآگاه و بي خبر از ماهيت تصوف از شگردهايي مانند جلسات مذهبی اعم از عزادارای ومولودی برای ائمه اطهار و تفسیر قرآن که با فرهنگ شيعي همخواني دارند، استفاده مي کنند. 🔹در همین راستا اين فرقه ها در اين سالهای گذشته براي فريب دادن مردم و پاک سازی وجهه خودشان ، نام خانقاه شان را به مهديه و حسينيه تبديل نموده اند. 🔹گروه ها و فرقه های انحرافی مزبور با همين روش های ساده براي خودشان مريد جذب مي کنند و در فرصت و زمان مناسب که احساس کنند ديگر بر آنان مسلط شده اند و بنا به هر دلیل و علتی افراد نمي توانند فرقه را ترک کنند و حضورشان خطری برای فرقه نیست ، عقايد و آیین و رسومات جعلی و واهی خود را براي آنان ابراز و تفهیم می نمایند. 🔹در این مرحله عضو فریب خورده را در مراسم ومجالس سرّي و خصوصي خود شرکت مي دهند و پس از مدتی از شريعت و مناسک دين مبين اسلام آنان را رهايي داده و به تبليغ اباحی گري وادار مي کنند. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♻️ پشت پرده انتصاب نقویان در جایگاه دبیر عالی گزینش روز گذشته حسن روحانی این شخص را به عنوان دبیر هیات عالی گزینش منصوب کرد! ناصر نقویان در حالی در این جایگاه حساس منصوب شده که از ابتدایی ترین قوانین مربوطه اطلاعی ندارد بلکه از نگاه خطرناگی هم برخوردار است. وی در این برنامه میگوید که چه اشکالی دارد، ما از افراد دو تابعیتی در مناصب مدیریتی کشور استفاده کنیم! بر اساس تحقیق و تفحص مجلس از مدیران دوتابعیتی، اعلام شد که حدود ۱۰۰ تن از مدیران مراکز حساس کشور، دارای تابعیت دوم هستند که در راس آنها نام حسن روحانی قرار داشت! در این خصوص طی یادداشتی، چهار سئوال از روحانی مطرح کردم که تاکنون حاضر به پاسخگویی آن نشده! حمیدرسایی @mobahesegroup
✉️جمعی از فعالان و کاربران فضای مجازی، طی نامه ای به شورای عالی فضای مجازی، خواستار خودباوری و اتکا به قدرت و اندیشه‌ی جوانان شده و ۱۰ راهکار را به اعضای آن شورا پیشنهاد کردند 🔻ما باور داریم که @mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پشت پرده چه خبره؟ 🔻دشمنی صهیونیست ها با همکاری سلبریتی ها و بعضی از مسئولین داخل کشور @mobahesegroup
‌ حالا که تشت از بام افتاده، مهم‌تر از مطالبه از سیاسیونی که به اسم با آبروی انقلاب کردند، از مراجع تقلید و بزرگانی است که در آن روزها تا سطح یک فعال حزبی خودشان را تنزل داده و با مواضع اشتباه خودشان به پروپاگاندای رسانه‌ای دولت و پذیرش و بزک این ننگنامه کمک کردند. سهم این افراد در کلاه تاریخی که بر سر مردم ایران رفت بیشتر از و نباشد کمتر نیست @mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ فوری/فیلم لحظه نزدیک شدن قایق‌های تندرو ایران به ناو هواپیمابر آمریکایی که دیروز وارد خلیج فارس شد خبرگزاری «آسوشیتدپرس»: 🔻قایق‌های ایران پس از ورود ناو آمریکایی «یو. اس. اس جان استنیس» به آب‌های خلیج فارس اقدام به تعقیب آن کرده و راکت‌هایی را در اطراف آن پرتاب کردند. @mobahesegroup
تضاد وحی با علوم تجربی! ⁉️پرسش :  در مواردی آموزه های وحی و کتب آسمانی با علوم تجربی در تضاد است. اگر امکان تحلیل وحی با علوم تجربی وجود ندارد و مورد قبول واقع نمی شود، چرا باید معارف و گزاره های آن را پذیرفت؟ ✅ پاسخ : 👇👇👇👇 (قسمت اول) بین داده های علمی و گزاره های وحی چهار صورت تصور می شود: 1) نتیجه داده های علمی و گزاره های وحی یکسان باشد. 2) علم نسبت به امری حکمی کند و وحی نسبت به آن حکمی نداشته باشد یا با یک حکم عمومی داده های علمی را تایید کرده باشد، مانند بسیاری از داروهایی که علم پزشکی کشف کرده و از نظر وحی نیز اصل اولیه بر حلال بودن است، مگر اینکه ضرر داشته باشد. برخی از داده های علمی مثل آنچه مربوط به تسخیر طبیعت و جایگاه زمین در بین ستاره ها و سیاره ها و... می باشد نیز با اینکه علم به آن در سعادت انسان نقش مستقیم ندارد ولی اینگونه نیست که وحی در موردی حکمی کرده باشد که خلاف واقع باشد، بلکه این داده های علمی است که ممکن است اشتباه کند، چنانکه بعد از دو هزار سال که از عمر نظریّه هیئت بطلمیوس درباره زمین و کرات آسمانى گذشت خطا بودن آن کشف شد و نظریه جدید کپرینک و گالیله جانشین آن گردید.(1) 3) وحی نسبت به امری حکم کند و علم نسبت به آن نظری نداشته باشد. مثل بسیاری از نیازهای روحی و معنوی انسان که مربوط به ماوراء طبیعت است و علم به آنها دسترسی ندارد. بخش مهمّى از شریعت مقدّس، تحت عنوان عبادات به این حوزه اختصاص یافته و فقه اسلامى با کمک گرفتن از دو بخش اخلاق و اعتقادات، راه شناخت عبودیّت و بندگى و آراسته شدن به مکارم اخلاقى را به انسان مى آموزد.(2) 4) علم و وحی نسبت به امری دو نظر مخالف داشته باشند. در سه فرض نخست هیچ تقابلی بین علم و وحی وجود ندارد، ولی در فرض چهارم بین علم و وحی یکی را باید انتخاب کرد، اما این فرض فقط یک تصور ذهنی است و هرگز مصداق خارجی نخواهد داشت؛ زیرا از دو حال خارج نیست: الف) اگر وحی قطعی الصدور باشد مثل قرآن و روایات متواتر و قطعی الدلاله نیز باشد علم هرگز به نتیجه ای قطعی بر خلاف آنچه وحی حکم کرده نخواهد رسید و ضمن شک و تردید نسبت به داده های خود به همان چیزی حکم می کند که وحی حکم کرده است؛ چرا که مبدا فاعلی وحی، خداوند علیم است که در حریم علم او جهل و نسیان و غفلت راه ندارد و پیک وحی الهی، فرشته عالم و امین است و مبدا قابلی وحی، قلب معصوم پیامبر(صلی الله علیه وآله) است، بنابراین کوچک ترین احتمال خلاف در وحی قطعی، نمی رود که از آن به عصمت وحی تعبیر می کنند. از طرفی عقل فلسفی که بر پایه بدیهیات اولی از راه تحلیل یا ترکیب استدلال قطعی دارد، همانطور که داده های قطعی علوم تجربی را حجت می داند، داده های وحی را نیز حجت می داند و ضرورت وحی الهی و اصل تحقق آن در جهان هستی و عصمت وحی را از خطا و سهو و نسیان و اشتباه و نزاهت وحی را از هوی و هوس کاملا تبیین می کند و اعتبار وحی قطعی را برهانی می نماید. در نتیجه اگر کسی بدون تعصب و پیش داوری به قرآن رجوع کند و یافته های علمی را، با این فرض که ابزار دریافت آنها محدود و خطاپذیر است، با گزاره های قرآن مقایسه کند نه تنها تعارضی بین قرآن و یافته های علمی نخواهد دید بلکه به اعجاز قرآن پی خواهد برد که با اینکه صدها سال از نزول قرآن می گذرد هنوز حتی یک آیه از آن با یافته های قطعی علمی تعارض نداشته است. موریس بوکای از جمله کسانی است که این مقایسه را انجام داده است و به این مساله اعتراف کرده است.(3) ضمن اینکه قلمرو قضاوت و درک ما منطقه کوچکى است که شعاع علم و دانش آن را روشن ساخته و ما از بیرون آن به کلى بى خبریم(4)، در چنین شرایطی چگونه می توان در جایی که حکم قطعی از ناحیه وحی وجود دارد به داده های ظنی علم که مدام در حال تغییر هستند اعتماد کرد؟ قلمرو علوم تجربی جهان ماده است و معیارها و ابزارهایى که براى مباحث علمى پذیرفته شده مثل آزمایشگاه ها، تلسکوپ ها، میکروسکوب ها و سالن هاى تشریح و... همه در همین محدوده کار مى کنند. این علوم با این ابزارها و معیارها مطلقا در مورد خارج از محدوده عالم ماده و آنچه بشر برای سعادت ابدی خود نیاز دارد نمى تواند سخن بگوید، نه نفى و نه اثبات، دلیل آن هم روشن است، و آن اینکه این معیارها توانایى محدود، و قلمرو خاصى دارند.(5) ادامه پست بعدی👇👇👇 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
ادامه پست بالا👆👆🔻👇👇👇 (قسمت دوم) ب) اما اگر آنچه وحی شمرده می شود قطعی الصدور نباشد مثل آنچه از کتب آسمانی تحریف شده استنباط شده، یا قطعی الصدور باشد ولی دلالت آن بر حکم مورد نظر ظنی باشد، در این شرایط داده های قطعی علم بر گزاره های ظنی شرع مقدم است و عقل حکم قطعی به حجیت داده های علمی می کند و در احکام قطعى عقل که هیچ فطرت درستى در حجیّت آن شک ندارد، حکم عقل حجّت است، و در روایات معصومین بر حجیّت عقل تاکید شده است.(6) درنتیجه در فرض چهارم نیز تعارضی بین داده های علمی و گزاره های وحی نیست، بلکه در مواردی که علم به داده های یقینی دست پیدا کرده باشد از نظر شرع نیز معتبر است؛ زیرا عقل به اعتبار آن حکم می کند و حکم عقل اگر از قبیل استحسانات ظنّى نبوده، بلکه از مستقلّات عقلى باشد (مثل حُسن احسان و قبح ظلم) و بدون استدلال بتوان آنها را درک کرد، طبق قاعده «کلّما حکم به العقل، حکم به الشرع» مى توانیم از این دو دلیل عقلى، حکم شرعى را استفاده کنیم.(7) در پایان لازم به ذکر است که در بین کتب آسمانی تنها کتابی که دچار تحریف نشده است و قطعی الصدور است قرآن کریم می باشد و در قرآن هم مطلبی وجود ندارد که مخالف با داده های قطعی علم و نتایج عقلی باشد و اگر در ظاهر تعارضی بین این دو صورت پذیرد باید در حجیت یکی از این دو یا صحت دلالت آنها شک کرد، همانطور که اگر بین آیات قرآن یا تعالیم انبیاء تعارضی وجود داشت و قابل جمع نبود نشانه خطا و اشتباه بودن یکی از آن دو می باشد، اما آیه 82 سوره نساء اختلاف بین آیات قرآن را منتفی دانسته و می فرماید: «اَ فَلا یَتَدَبَّرُونَ الْقُرْآنَ وَ لَوْ کانَ مِنْ عِنْدِ غَیْرِ اللَّهِ لَوَجَدُوا فیهِ اخْتِلافاً کَثیرا»؛ (آیا درباره قرآن نمى اندیشند؟! اگر از سوى غیر خدا بود اختلاف فراوانى در آن مى یافتند). البته برخی تلاش کرده اند آیات قرآن را با علم امروز متناقض جلوه دهند و بین آنچه انسان می فهمد و تعالیم وحی تقابل نشان دهند؛ ولی این تصور بخاطر عدم توجه به معنی صحیح آیات قرآن ایجاد شده است و اگر در معنی آیات دقت کنیم هیچ تناقضی بین آنها با علم روز و یافته های عقل بشری وجود ندارد. به عنوان مثال در ابتدا چنین تصور می شود که آیه 43 سوره نور: «اَ لَمْ تَرَ اَنَ اللَّهَ یُزْجِی سَحاباً ثُمَّ یُوَلِّفُ بَیْنَهُ ثُمَّ یَجْعَلُهُ رُکاماً فَتَرَى الْوَدْقَ یَخْرُجُ مِنْ خِلالِهِ وَ یُنَزِّلُ مِنَ السَّماءِ مِنْ جِبالٍ فِیها مِنْ بَرَدٍ...»؛ (آیا ندیدى که خداوند ابرهایى را به آرامى مى راند، سپس میان آنها پیوند مى دهد، و بعد آن را متراکم مى سازد؟! در این حال، مى بینى که [دانه هاى] باران از لابه لاى آن خارج مى شود؛ و از آسمان- از کوه هایى در آن [ابرهایى به شکل کوه]- دانه هاى تگرگ نازل مى کند...)، با علم امروز در تضاد است؛ زیرا طبق این آیه تگرگ از کوههایی که در آسمان قرار دارد نازل می شود، درحالیکه تگرگ بخاطر تغییر ناگهانی دما بر روی ابر تشکیل می شود و دانشمندان فضایی نیز چنین کوه هایی را که از آنها تگرگ نازل شود ندیده اند. اما اگر آنچه درباره تگرگ در این آیه آمده را با توجه به ابتدای آیه که سخن از تشکیل ابرهای باران زا می باشد، معنی کنیم هرگز چنین تصوری که در آسمان هم کوه به معنی حقیقی وجود داشته باشد به ذهن نخواهد آمد، بلکه یقینا آیه به ابرهای تگرگ زا اشاره می کند. کوه های یخ تعبیری از ابرهای سرد و متراکم است. تصاویر این ابرها از بالا به صورت کوه و دره ها می باشد و دانشمندان هم به این مساله اشاره کرده اند. روش تشکیل تگرگ اینگونه است که دانه هاى باران از ابر جدا مى شود و در قسمت فوقانى هوا به جبهه سردى برخورد مى کند و یخ مى زند و با تکرار این مساله ابرهایی شبیه کوه که از آنها تگرگ می بارد بوجود می آید.(8) گاهی نیز برداشت تعارض بین آیات قرآن با داده های علمی بخاطر عدم پیشرفت کامل علم می باشد؛ چنانکه در مواردی علم در ابتدا به نتایج اشتباهی حکم کرده و پس از پیشرفت به همان چیزی حکم کرده که قرآن بیان کرده است، مانند هیئت بطلیموسی یا نظریه ‌ی ثابت بودن خورشید که پس از قرنها از اعتبار افتاد، ولی خداوند از طریق وحی از همان ابتدا از حرکت خورشید و زمین خبر داد و در آیه 38 سوره یس فرمود: «وَ الشَّمْسُ تَجْری لِمُسْتَقَرٍّ لَها ذلِکَ تَقْدیرُ الْعَزیزِ الْعَلیمِ»؛ (و خورشید که پیوسته بسوى قرارگاهش در حرکت است این تقدیر خداوند قادر و داناست).(9) کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
پی نوشت: (1). دائرة المعارف فقه مقارن، مکارم شیرازی، ناصر، انتشارات مدرسه الامام على بن ابى طالب(علیه السلام)، قم، 1427 هـ ق، چاپ اول، ج 1، ص 67. (2). همان، ج 1، ص 68. (3). ر.ک: مقایسه ای میان: تورات، انجیل، قرآن و علم، موریس بوکای، ترجمه: دبیر، ذبیح الله، دفتر نشر فرهنگ اسلامی، تهران، 1393 هـ ش، چاپ اول، ص 10. (4). پنجاه درس اصول عقائد براى جوانان، مکارم شیرازی، ناصر، انتشارات نسل جوان، قم، 1386 هـ ش، چاپ هیجدهم، ص 155. (5). تفسير نمونه، مکارم شیرازی، ناصر، دارالکتب الاسلامیه، تهران، 1374 هـ ش، چاپ سی و دوم، ج 20، ص 497. (6). دائرة المعارف فقه مقارن، همان، ج 1، ص 123. (7). أنوار الأصول، مکارم شیرازی، ناصر، انتشارات مدرسه الامام على بن ابى طالب(علیه السلام)، قم، 1428 هـ ق، چاپ دوم، ج 2، ص 459. (8). ر.ک: پيام قرآن، مکارم شیرازی، ناصر، دار الكتب الاسلاميه، تهران، 1386 هـ ش، چاپ نهم، ج 8، ص 197. (9). ر.ک: تفسير نمونه، همان، ج 18، ص 389. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
👇👇👇👇👇 فکر کنید🔻🔻 تاحالا فک می کردیم یه نوار باریک پارچه ای(شال) به نام حجاب داره بعضی هارو خفه می کنه و پوکی استخوان می گیرن و..... نگو حرکات موزون هم جزء فشارهای وارده از طرف نظام بوده. که دیسک کمر و ارتوروز هم دارن به کجا چنین شتابان؟ .😉 خدایا خودت پرچم این انقلاب را با دست رهبر مظلوم این انقلاب به دست حضرت حجت برسان.به برکت صلوات بر محمد ال محمد کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
❌ واکنش دادستان کل به اظهارات : استفاده از مدیران دو تابعیتی ممنوع است! ▪️حجت‌الاسلام منتظری: فردی را به عنوان مسئول گزینش کشور نصب کرده‌اند که در اوایل حضورش مسائلی را درباره امکان استفاده‌ از افراد دوتابعیتی مطرح می‌کند @mobahesegroup
⁉️ متن شبهه 👇👇👇👇 رتبه های برتر کنکور 80 الان کجا درس میخونن؟؟؟ واسم جالب بود شما هم بدونید بد نیست... ندا ناطق (نفر اول رشته ریاضی): استانفورد، آمریکا اشکان برنا (نفر دوم رشته ریاضی): برکلی کالیفرنیا، آمریکا احسان شفیعی پور‌فرد (نفر سوم رشته ریاضی): ایلینویز، آمریکا محمد فلاحی سیچانی (نفر اول رشته تجربی): میشیگان، آمریکا محمد خلیفه سلطانی (نفر دوم رشته تجربی): کالیفرنیای امریکا پیمان حبیب اللهی (نفر سوم رشته تجربی): هاروارد، آمریکا فاطمه منتظری (نفر اول رشته هنر): اوکلند، آمریکا و اما گشتیم و گشتیم تا یه نفرشونو پیدا کردم که تو ایرانه هنوز: محمدرضا جلایی‌پور (نفر اول رشته انسانی): زندان اوین، تهران!! https://goo.gl/tyPGvy ✅ پاسخ شبهه: 👇👇👇👇 1⃣ این شبهه، چنان وانمود کرده که گویی، در خارج از کشور، قبیح و ناشایست و خلاف اهداف جمهوری اسلامی است. در حالی که علوم و کسب دانش از سایر کشورها، نه تنها بد نیست، که سفارش دین ماست. پیامبر(ص) فرمود: اطلبوا العلم و لو بالصين؛ علم را طلب کنيد؛ اگر چه در چین (منطقه دور) باشد. و علی(ع) فرمود: خذوا الحکمة ولو من المشرکين»: دانش را فرا بگيريد اگرچه از مشرکين باشد. آنچه مذموم و ناشایست است، مهاجرت دائمی نخبگان و کردن آنها به بیگانگان است. نه علوم از آنها برای خدمت به جامعه و مردم خویش. تجربه ثابت کرده بسیاری از نخبگان ایرانی به کشور خود وفادارند و هرجا احساس نیاز کنند در کنار مردم خواهند بود . افرادی چون شهید چمران، پروفسور سمیعی، پروفسور حسابی، دکتر قریب و.. نمونه های بارزی از این موضوع هستند. @mobahesegroup 2⃣ پدیده مهاجرت نیروی انسانی از کشورهای جهان سوم به سمت کشورهای صنعتی، امری معمول است زیرا کشورهای صنعتی با وجود سرمایه های عظیم و دانش فنی بالا، نیروهای متخصص کشورهای جهان سوم را به سوی خود می کشانند. در مقابل کشورهای جهان سوم به دلیل عدم توسعه اقتصادی ، کمبود وسایل پژوهش، وجود نیروهای متخصص مازاد بر نیاز جامعه به دلیل عدم برنامه ریزی جامع اشتغال و آموزش، فقدان بازار کار و... با این معضل درگیر هستند و پدیده «فرار مغزها» امروزه در همه جوامع، به عنوان یک معضل و مشکل بلکه بحران اجتماعی و فرهنگی مطرح می شود. 3⃣ در ایران پدیده مهاجرت نخبگان اگر چه از قبل از انقلاب وجود داشته اما با انقلاب اسلامی و افزایش تنش های سیاسی، مشکلات جنگ تحمیلی، شرایط نامناسب اقتصادی، تغییرات فرهنگی، وجود تحریمها و... همچنین های ارتباطی قوی در سطح بین المللی جهت جذب نخبگان به خارج از کشور این مهاجرت ها تشدید یافته که دولت باید با فرهنگ سازی برای نخبگان و برنامه ریزی جهت مهاجرت معکوس نخبگان اقدام کند که متاسفانه سازمانهای مربوطه عملکرد مطلوبی ندارند. https://goo.gl/tyPGvy 4⃣ انسان فطرتا راحت طلب است. اینکه نوابغ، راحتی شخصی خود را بر منافع مردم خویش مقدم دارند، و از سرمایه های کشور، رشد کرده و خدمتش را به بیگانگان کنند، هم نوعی و هم بی تفاوتی نسبت به ماندگی کشور و مردم خویش است. 5⃣ این شبهه با معرفی محمدرضا جلایی پور چنین وانمود میکند که نخبگان در ایران وضعیتی نابسامان دارند. در حالیکه این شخص، علیه منافع ملی کشورمان اقدام کرده و تنها 5 ماه در بازداشت بسر برده است. اینکه کسی چون رتبه کنکور خوبی داشته، پس مصون از جرم و بالطبع مجازات باشد، منطقی نیست. http://yon.ir/1khx @mobahesegroup 6⃣ فراموش نکنیم, نخبگان حقیقی آنانی هستند که با وجود مشکلات و سختی ها و بحران های موجود در جامعه ایستادگی کردند و کشور را به پیشرفت رساندند. آنانی که در سلولهای بنیادی، نانو، پزشکی، انرژی هسته ای و... برای این کشور افتخار می آفرینند و شیرینی علم و نبوغشان را مردم خودمان می چشند و نه بیگانگان. 📚منابع مورد استفاده: http://yon.ir/BXNS و http://yon.ir/a3Pu و http://yon.ir/np6a و http://yon.ir/rKt0. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رقص باران کوثری و آزاده صمدی در تئاتر جامعه ما کجا داره میره! ❌الگو گیری از فرهنگ غربی و القای آن ها به جوانان اینان بازیگرای جمهوری اسلامی هستند! همین ها بودند که روحانی را بر سر کار آوردند 🆔 @mobahesegroup
⁉️ سوال: 👇👇👇👇 🔰آیا هر انسانی فرشته خوبی دارد که مواظب اوست؟ چطور میشود آن را مشاهده کرد؟ ✍️پاسخ: ✅از جمله وظایف فرشتگان كه از آیات قرآن استفاه میشود این است كه به فرمان خدا انسانها را حفظ كنند تا این كه مرگ انسان فرا رسد. لَهُ مُعَقِّباتٌ مِنْ بَیْنِ یَدَیْهِ وَ مِنْ خَلْفِهِ یَحْفَظُونَهُ مِنْ أَمْرِ اللَّهِ؛[۱] برای انسان نگهبان هایی در پیش رو و پشت سر وجود دارد كه او را بر حسب امر خدا حفظ و نگهداری می‌كنند". امیرالمؤمنین (ع) در این باره فرموده است: "هیچ انسانی نیست مگر این كه با او چندین فرشته نگهبان هستند كه او را نگاه میدارند و چون اجلش فرا رسد بین او و آن چه به او میرسد مانع نم‌یشوند".[۲] امام باقر(ع) فرمود: "دو فرشته انسان را در شب حفظ میكنند و در روز به طور متناوب به این وظیفه عمل میكنند".[۳] و مواظب های دیگری نیز توسط فرشتگان انجام می شود که یکی از آنها حفاظت از اعمال نیک انسان است. خداوند مراقبان بسیاری بر انسان گماشته است چنان كه میفرماید: وَ إِنَّ عَلَیْكُمْ لحَافِظِینَ* كِرَامًا كَاتِبِینَ* یَعْلَمُونَ مَا تَفْعَلُونَ؛[۴] بر شما محافظان و نگهبانانی گمارده شده‌اند. آنان در پیشگاه حق محترم و مكرمند و پیوسته اعمال شما را می‌نویسند و از آن چه انجام می‌دهید با خبرند". "ما یَلْفِظُ مِنْ قَوْلٍ إِلاَّ لَدَیْهِ رَقیبٌ عَتیدٌ؛[۵] (انسان) هیچ سخنى به زبان نمى‌آورد، مگر آنكه در كنارش (فرشته‌اى) نگهبان حاضر و آماده (ثبت) است.". "إِنَّ رُسُلَنا یَكْتُبُونَ ما تَمْكُرُونَ؛[۶] همانا فرشتگان هرآن چه كه فریب كاری میكنید می‌نویسند. از آیات و روایات استفاده میشود كه دو دسته از فرشتگان برای نوشتن اعمال انسان مهیا شده‌اند. یك دسته طرف راست ودسته دیگر در طف چپ، ملائكه دست راست ضبط امال خوب را به عهده دارند و فرشتگان طرف چپ نوشتن اعمال بد را عهده دارند.[۷] و درباره بخش دوم این سوال باید گفت که: ملائكه و اجنه كه ابلیس هم از جنیان است، موجوداتی هستند كه ما توانایی درك حسی آنان را نداریم یعنی نمی توانیم آن ها را ببینیم اما اگر آن ها به خاطر خصوصیت وجودی خود و با اذن پروردگار متمثل شدند، انسان می تواند آن ها را در قالب متمثل شده ببیند. [۱]. رعد (۱۳) آیه۱۱. [۲]. علی رضا رجالی، فرشتگان، ص ۱۸۹، به نقل از توحید صدوق، ص ۳۶۸. [۳]. همان، به نقل از ریاض السالكین، ج ۲، ص ۶۱. [۴]. انفطار (۸۲) آیه ۱۰ - ۱۲. [۵]. ق (۵۰) آیه ۱۸. [۶]. یونس (۱۰) آیه ۲۱. [۷]. علیرضا رجالی، فرشتگان، ص ۱۸۶، با تلخیص. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
🔹پیامبر اکرم (ص) : 🍃کسی که نماز را از وقتش به تاخیر بیندازد، به شفاعت من نخواهد رسید. 📚المحاسن ص 80 @mobahesegroup
⁉️ سوال 👇👇👇 وضو و غسل با ناخن مصنوعي كاشته شده چه حکمی دارد؟ 👈حكم وضو و غسل با ناخن مصنوعي كه روي ناخن مي كارند، چيست؟ در صورتي كه ناخن مصنوعي قابل كندن نباشد، چطور؟ ✍️ پاسخ: ✅ طبق فتوای چند تن از مراجع تقلید عظام: برخی از بانوان به خاطر نداشتن ناخن یا زیباتر شدن آن و... اقدام به کاشت ناخن می کنند که موجب اشکالاتی برای وضو یا غسل شان می شود. و مؤمن متشرع باید خواسته های خودش را در چارچوب شرع قرار دهد تا توفیقات الهی از او دریغ نشود. لذا درصدد آن بر آمدیم تا طبق فتاوای مشهور مراجع عظام تقلید احکام آن را بازگو نماییم. امام خمینی: بايد ناخن مصنوعي را بردارد و در صورتي كه ممكن نيست یا به قدری مشقت دارد که غیر قابل تحمل است باید به دستور جيبره عمل كند. (روي ناخن مصنوعي را دست بكشد.)[۱] امام خامنه ای: در صورت كاشت ناخن، براى وضو و غسل بايد مانع ـ ولو با صرف هزينه ممكن ـ برطرف گردد و چنانچه می‌داند امكان برطرف‌کردن آن نيست و يا رفع آن با مشقّت غير قابل تحمّل همراه بوده و يا ضرر قابل توجهى دارد، در وقت نماز بايد وضو يا غسل را انجام دهد سپس مبادرت به اين كار كند و وضو و غسل‌هاى بعدى را بايد به‌صورت جبيره انجام دهد(يعنى با دست مرطوب مانع را مسح نمايد)؛ اما در صورتى که امکان برطرف کردن آن ـ ولو در روز‌هاي بعد ـ باشد و برطرف نكند، وضو و غسل جبيره باطل خواهد بود.[۲] آیت الله العظمی مکارم شیرازی: در صورتي که ضرورتي براي اين کار نباشد آن را ترک کنند، و چنانچه ضرورتي وجود داشته باشد و امکان جداسازي ناخن هاي مصنوعي به هنگام غسل و وضو نباشد، با آن وضو و غسل جبيره اي مي گيرند.[۳] آیت الله العظمی بهجت: در وضو و غسل اشكال پيدا مي شود و بايد ناخن مصنوعي را بردارد. و اگر امكان برداشتن آن نيست بايد در وضو و غسل عمل به جبيره نمايد. (روي ناخن مصنوعي را دست بكشد.)[۴] آیت الله العظمی سیستانی: اگر در جاى وضو يا غسل چيزى چسبيده است كه برداشتن آن ممكن نيست، يا به قدرى مشقّت دارد كه نمى‌شود تحمل كرد، وظيفه‌اش تيمّم است مگر آن كه آن چيز در مواضع تيمّم باشد كه در اين صورت لازم است بين وضو و تيمّم جمع كند و اگر آن چيزى كه چسبيده دوا باشد، حكم جبيره را دارد.[۵] آیت الله العظمی شبیری زنجانی: اگر در جاى وضو يا غسل چيزى چسبيده است كه برداشتن آن ممكن نيست يا به قدرى مشقت دارد كه نمى‌شود تحمل كرد، بايد تيمّم نمايد و بنا بر احتياط مستحب به دستور جبيره هم عمل كند؛ بلى اگر محل، جراحت و مانند آن داشته باشد و برداشتن آن چيز به جراحت صدمه مى‌زند بايد وضوى جبيره بگيرد و تيمّم لازم نيست.[۶] آیت الله العظمی صافی گلپایگانی: در صورت امكان ناخن مصنوعي را بردارند و وضو و غسل به نحو معمول انجام شود و در صورتی که برداشتن آن ممكن نيست، يا به قدرى مشقّت دارد كه نمى‌شود تحمل كرد بايد به دستور جبيره عمل كند و بنا بر احتياط واجب اگر تمام يا بعض محلّ تيمّم بى‌مانع باشد، تيمّم هم بنمايد چنانچه گفته شد.[۷] آیت الله العظمی وحید خراسانی: در صورت امكان ناخن مصنوعي را بردارند و وضو و غسل به نحو معمول انجام شود و در صورتی که برداشتن آن ممكن نيست، يا به قدرى مشقّت دارد كه نمى‌شود تحمل كرد، بنابر احتیاط واجب باید هم وضوء جبیره‌ای بگیرد و هم تیمّم نماید.[۸] کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
🔹امام علی علیه السلام 🍃هرکس به آخرت یقین داشته باشد به دنیا حرص نمی ورزد. 📚غررالحکم ص 645 @mobahesegroup
⁉️ سوال: 👇👇👇👇👇 🔰ترس از خدا به چه معناست؟ ✍️ پاسخ: ✅ مقوله ترس از خدا، در بین ما مقداری بد جا افتاده است. فکر می کنیم ترس از خدا مثل ترس دنیائی ست که به خاطر در امان نبودن از یک موجود خشن و بی رحم اتفاق می افتد. در حالیکه ترس از خدا دارای معانی دیگری ست. یک معنای ترس از خدا، ترس از خشم خداوند و عذاب در دنیا و آخرت است. این نگران بودن از عصبانیت خداوند و چیزی که باعث می شود نافرمانی خدا را نکنید و ترس از جهنم و عذاب، همان ترس از خدا و قابل ستایش است. گاهی هم انسان از این ترس دارد که نکند در جهت فرمانبری تمام توانش را به کار نبرده و ای بسا این اطاعت دست و پاشکسته مقبول درگاه حق نیفتد و پاداشی بر آن مترتب نشود یا درجه ای را که انتظار دارد برای او نسازد. چنین ترسی دلهره از رد و عدم پذیرش طاعت بوده و موجب میشود انسان در اعمالش دقت بیشتری کرده و نیّتش را هر چه بیشتر خالص کند. اگر چنین ترسی در دل نباشد و انسان به قبولی اعمالش مطمئن باشد، در جهت بهبود آنها تلاش نکرده و دچار خطا یا عجب می شود. معنای دیگر ترس از خدا، لرزش دل در برابر هیبت و عظمت خداوند است که این نوع ترس در آیات قرآن "خشیت" نامیده شده. خشیت حالت خضوع و خشوع و تسلیم در برابر حق است و هرچه درجه علم و معرفت انسان نسبت به عظمت و برزگی وجلال خداوند بیشتر شود، خود را حقیرتر و ناچیزتر دیده و به درجه خشوعش اضافه میشود. خداوند در قرآن میفرمایند: «إِنَّما يَخْشَى اللَّهَ مِنْ عِبادِهِ الْعُلَماءُ» [۱]؛ ازميان بندگان خدا، تنها عالمان هستند كه از خدا مىترسند. و نیز میفرماید: «رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمْ وَ رَضُوا عَنْهُ ذلِكَ لِمَنْ خَشِيَ رَبَّهُ» [۲]؛ خدا از آنان خشنود است و آنان نيز از خدا خشنود و راضى هستند. اين مقام، از آن كسى است كه از پروردگارش مىترسد. در جاى ديگر مىفرمايد: «وَ أَمَّا مَنْ خافَ مَقامَ رَبِّهِ وَ نَهَى النَّفْسَ عَنِ الْهَوى فَإِنَّ الْجَنَّةَ هِيَ الْمَأْوى» [۳]؛ آن كس كه از مقام پروردگارش ترسيده و نفس را از هوا باز داشته، بهشت جايگاه اوست. كسى كه به اين مرتبه از خوف، برسد خداوند ابهت او را در دل همه جهانيان قرار مىدهد. امام صادق عليهالسلام در اين باره مى فرمايد «مَنْ خافَ اللَّهَ اخافَ اللَّهُ مِنْهُ كُلَّ شَىْءٍ وَمَنْ لَمْ يَخَفِ اللَّهَ اخافَهُ اللَّهُ مِنْ كُلِّ شَىْءٍ» [۴] كسى كه از خدا بترسد خداوند همه چيز را از او مىترساند و كسى كه از خدا نترسد، خداوند او را از هر چيزى میترساند. راه درست، اعتدال در خوف و رجاء است. رجاء درست انسان را وادار به پشیمانی از گناهان گذشته و توبه میکند و مقدار بیش از حد آن انسان را دچار آمال و آرزوهای بی جا کرده و از طاعت بازمیدارد. خوف هم به همین صورت است. خوف به میزان لازم انسان را از نافرمانی باز داشته و خوف بیش از حد انسان را دچار ناامیدی و یأس از درگاه خداوند میکند. امام صادق عليه السلام از پدر بزرگوارش نقل مى كند: هیچ بنده مومنی نیست مگر اینکه در قلب او دو نور است. نور خوف و نور امید. که اگر این دو نور با هم سنجیده شود، هیچ کدام بر دیگری زیادتی نکند. [۵] علامه طباطبائی رحمه الله علیه میفرمایند: هر كسى نمي تواند اين دو شرط را در خود حفظ كند، چون باقى نگهداشتن ايمان بسيار سخت است، و بقاى آن از جهت گناهان، و مخصوصا گناهان كبيره، و باز مخصوصا تكرار و ادامه گناهان، در خطرى عظيم است، آرى ايمان آدمى دائما در لبه پرتگاه قرار دارد، چون منافيات آن دائما آن را تهديد بنابودى مىكند. و چون چنين است، پس يك فرد مسلمان دائما ترس اين را دارد، كه مبادا گرانمايه ترين سرمايه نجات خود را از دست بدهد، و اين اميد هم دارد، كه بتواند با توبه و جبران مافات آن را حفظ كند، پس چنين كسى دائما در ميان خوف و رجاء قرار دارد، و خداى خود را، هم از ترس مىپرستد، و هم با اميد، و در نتيجه در زندگيش هم در حالت اعتدال، ميان نوميدى، كه منشا خمودي ها است، و ميان اطمينان به شفاعت، كه كوتاهي ها و كسالت ها است، زندگى مى كند، نه بكلى نوميد است، و نه بكلى مطمئن، نه گرفتار آثار سوء آن نوميدى است، و نه گرفتار آثار سوء اين اطمينان. [۶] /۳۴۲/ پی نوشت: ۱- سوره مبارکه فاطر آیه ۲۸ ۲- سوره مبارکه بینه آیه ۸ ۳- سوره مبارکه نازعات آیات ۴۰ و ۴۱ ۴-اصول کافی ج ۳، ص ۱۱۰ ۵- اصول کافی. ج۳. ص۱۱۴ ۶- ترجمه تفسير الميزان. ج۱. ص۲۸۱ کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
🔹پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله: 🍃خداوند رشوه دهنده و رشوه گیرنده را لعن کرده 📚مستدرک الوسائل ج 3 ص 196 @mobahesegroup
مردم ایران یادتان هست دارو و کره و پنیر و شیرخشک پیدا نمی‌شد؟ ما کاری کردیم که گوشت و مرغ هم پیدا نشود تا فشار خونتان تنظیم شود و نقرس نگیرید! @mobahesegroup