eitaa logo
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
24.8هزار دنبال‌کننده
12.2هزار عکس
8.9هزار ویدیو
225 فایل
پاسخگویی به شبهات وشایعات ومباحث دینی مدعیان دروغین وعرفانهای کاذب مدیر کانال👇 @sollemassama ادمین کانال👇 @Morteza_Kahromi کانال خبری ما @news_revolution 👇 ادمین تبادل وتبلیغ @F_Gh14 👇کانال پرسمان‌دینی ما @porseman_onlin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#رحیم_پور_ازغدی: راهی که غرب در 200 سال رفت ما در 20 سال رفتیم!! #ما_میتوانیم !! 👉 @mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥 پاسخ به #شبهه خیلی از جوونها👇 خواهشا حتما تا آخر گوش بدید ✅ اگر‌ «لا اِکراهَ فِی الدّین» هیچ اجباری در دین نیست... ❓پس چرا #حجاب، اجباری است؟! #حریم_عمومی #امر_به_معروف_و_نهی_از_منکر @mobahesegroup
24.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#نماهنگ #قدس_آزاد اجرا: گروه سرود بین المللی اسراء شاعر : قاسم صرافان آهنگساز و ناظر ضبط : احسان غلام نژاد تنظیم کننده : سپهر جامی میکس و مسترینگ : مرتضی تقی زاده تدوین : مهدی سهرابی تهیه شده در : #خانه_سرود_و_موسیقی_بسیج #مرکز_آفرینش_های_هنری_بسیج @mobahesegroup
⭕️ جنگ #جمعیت علیه ایران 👤نایل فرگوسن، استراتژیست ارشد آمریکایی: 🔻قدرت فوق العاده #انقلاب ایران از حجم بالای زاد و ولد در سال‌های اولیه انقلاب است و همین مسئله باعث شد تا غرب به سرعت وارد عمل شده و این رشد جمعیت که باعث قدرت روزافزون ایران در منطقه و جهان شده بود را کنترل نماید. 🔻استراتژی‌ «فرزند کمتر زندگی بهتر» حاصل تفکر و دست های پنهان چه کسانی است؟ ‌@mobahesegroup
- ناشناس.mp3
2.73M
آیا جهاد در قرآن همان جنگ افروزی است؟ آیا اسلام درباره جهاد و خشونت دچار تناقض است؟ @mobahesegroup @mobahesegroup @mobahesegroup #جهاد #خشونت #اسلام 8 دقیقه صوت
⁉️ متن شبهه 👇👇👇 بسیاری از جنایات و افعال زشت در دین اسلام وجود دارند که مجاز هستند و تنها اسم آنها عوض شده است: جنگ افروزی بد است اما جهاد خوب است و ....... (بخش اول) ✅ پاسخ 👈 پاسخ هر مورد در ذیل شبهه موجود است 👇 ♦️جنگ افروزی بد است اما «جهاد» خوب است (بقره ۱۹۱- در مجموع ۴۹ آیه قتال و ۲۹ آیه جهاد) ✅ جنگ افروزی همواره در دین اسلام ناپسند است و جهاد در اسلام یا جهاد دفاعی است یا به تلافی جنایات گذشته. @mobahesegroup 👈 آیه 191 که شبهه افکن بدان استناد کرده، اولا یک حکم کلی نیست، بلکه تنها مربوط به کفار قریش است که ظلم زیادی در حق مسلمانان انجام داده بودند. ثانیا جنگ افروزی نبود و به تلافی تمام ظلم و جنایتی است که قریش، نسبت به مسلمانان روا داشتند. ♦️ دروغ بد است اما «تقیه» خوب است ( آل عمران ۲۸، نحل ۱۰۶، غافر ۲۸) ✅ دروغ در هر حالی ناپسند و در روایات کلید همه بدیهاست و تقیه مجوز دروغگویی در هر حالی نیست. تقیه یعنی اینکه اگر کسی برای حفظ جان خود مجبور شد کلامی بگوید: مثلا در مقابل داعشی ها بگوید من شیعه نیستم، یا کاری انجام دهد مثلاً در کلیسا حاضر شود، مجاز است. خلاصه اینکه حفظ جان یک امر ضروری و مسلمی است که آموزه های هر مکتب حقوقی، بدان اولویت می دهد ♦️ دخالت در کار دیگران خوب نیست اما «امر به معروف و نهی از منکر» خوب است (آل عمران ۱۱۰) ✅ آیا مشورت دادن یا نصیحت یک نوع دخالت منفی محسوب می شود؟ امر به معروف نیز اولا یک نوع خیرخواهی است. ثانیاً دخالت در سرنوشت خود، جامعه خود و نسل خویش است. 👈 افرادی که در یک کشتی نشسته اند، آیا مانع کسی که مشغول سوراخ کردن کشتی است، نمی شوند، چون دخالت در کار دیگری است؟ ♦️ شکنجه بد است اما «حد شرعی» و «تعزیر» مجاز است (نور ۲) @mobahesegroup ✅ همه نظام های حقوقی دنیا، برای کیفر مجرمان مجازات دارند. حد یا تعزیر نیز مجازاتی است برای مجرمان. شکنجه آن است که بی گناهی را اذیت کنند یا متهمی را برای اقرار تحت فشار قرار دهند و یا مجازاتی غیرمتناسب و بیش از اندازه برای مجرم قرار دهند. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup https://www.instagram.com/mobahesegroup2
ادامه پاسخ بالا 👆👆🔻👇👇 بسیاری از جنایات و افعال زشت در دین اسلام وجود دارند که مجاز هستند و تنها اسم آنها عوض شده است: (بخش دوم) ♦️ فاحشگی بد است اما صیغه «متعه» مجاز است (نسا ۲۴) @mobahesegroup ✅ متعه به هیچ عنوان فاحشگی نیست، متعه یک نوع ازدواج است و هیچ تفاوتی با آن جز در دو مورد ندارد: 1- موقت است، 2- ارثی بین زن و شوهر نیست. غیر از این دو مورد تمام شرایط ازدواج دائم در متعه یا همان ازدواج موقت وجود دارد. اگر ازدواج فاحشگی است، بله متعه هم همینطور است. ♦️ زن و مرد برابرند اما «مرد بر زن برتری دارد» (نسا ۲۴) ✅ در هیچ آیه ای برتری مرد نسبت به زن ذکر نشده است. آیه ای هم که بدان استناد شده مربوط به ریاست در خانواده است. معلوم است که در هر جامعه ای (کوچک یا بزرگ) یک نفر باید رئیس باشد، در آیه ی مذکور، خدای متعال به 2 دلیل ریاست را از آن مرد می داند: 1- تکالیف اقتصادی که بر دوش اوست. 2- ساختمان جسمی و روانی مرد برای اداره خانواده 👈 در قرآن با صراحت بیان شده است که مرد و زن برابرند و تنها ملاک برتری تقواست: يا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْناكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَ أُنْثى‏ ... إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَليمٌ خَبيرٌ (حجرات/13) ای انسان ها ما شما را مرد و زن آفریدیم ... همانا گرامی ترین شما در نزد خدا، با تقواترین شماست. ♦️ تجاوز بد است اما «تجاوز به زن شوهر داری که در جنگ با کفار غنیمت گرفته شده است» مجاز است (نسا ۲۴) (زن هم که کلا جزو اشیا محسوب میشه) ✅ در اسلام تجاوز به زن شوهردار مطلقا و در هیچ شرایطی جایز نیست. آیه فوق هم چنین مطلبی را نمی رساند. (مراجعه شود) ♦️ کودک آزاری بد است اما «سکس با کودک نابالغ» مجاز است (طلاق ۴) @mobahesegroup ✅ در این آیه و در هیچ آیه دیگری سکس با کودک نابالغ مجاز شمرده نشده است. حتی اگر بنابر مصلحتی، فردی با کودک نابالغ ازدواج کند، طبق دستورات دینی و آنچه در روایات و رساله مراجع تقلید آمده است، لازم است صبر کند تا به بلوغ شرعی و جسمی برسد. 👈 اما آیه فوق (4 طلاق) تنها در مورد عده ی زنان است و هیچ ارتباطی با سکس با کودک یا حتی کودک ندارد. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup https://www.instagram.com/mobahesegroup2
(شماره5) 🔰 امروز به مناسبت روز 27 ماه مبارک می خواهم مطالبی بنویسم درباره (ره) و جمله ای اشتباه را که به ایشان نسبت می دهند را توضیح دهم. 💠 ما دو علامه مجلسی داشتیم، یکی پدر و دیگری پسر. نام پدر ، محمدتقی بود و نام پسر ، محمدباقر و نویسنده کتاب عظیم " بحارالانوار " همان مجلسی پسر می باشد. 💠 متاسفانه درباره این کتاب گرانسنگ و عظیم القدر ، بی انصافی هایی شده است از جمله اینکه می گویند علامه مجلسی در مقدمه این کتاب نوشته است که 👈 بنده همه احادیث صحیح و غلط و جعلی را جمع کردم و کار بررسی صحت و سقم آن را به خوانندگان و علما واگذار می کنم 👉 ✳️ این جمله را شما بارها شنیدید و متاسفانه بنده هم بارها از برخی اساتید حوزه شنیده ام ، در حالیکه هرکس مقدمه کتاب را بخواند می بیند به هیچ عنوان چنین چیزی نیست. اصلا رویه علمای شیعه این نبوده که بخواهند چنین کاری کنندو از عمد روایتی جعلی را بدون توضیح جعلی بودنش ، در کتابشان بگذارند. این کار سر سوزن علمی نیست و ایشان هم چنین کاری نکردند. 🔰 ایشان در مقدمه می گویند بنده دیدم طلاب انگیزه ای برای خواندن احادیث ندارند، دلیل را جویا شدم، دیدم می گویند کتب حدیثی پراکنده هستند و ما نمی توانیم همه را یکجا و به صورت مرتب داشته باشیم، برای همین ایشان دست به کار شدند و این کتاب مهم را نوشتند که البته همه احادیث شیعه نمی باشد ، مثلا ایشان تا جای ممکن از احادیث کتب اربعه شیعه ( کافی ، کتاب من لایحضره الفقیه ، تهذیب ، استبصار) روایتی نیاورده جز مواردی معدود تا این کتابها بین مردم متروک نگردند و به آن مراجعه کنند. ایشان این کتاب را نوشتند تا هر پژوهشگری بتواند به راحتی در موضوعی که می خواهد که به احادیث مختلف از منابع مختلف دسترسی پیدا کند و ایشان قبل هر حدیثی ، منبع آن را هم نوشته است تا کارش مستند باشد. ❇️ ایشان هرجا حدیثی نیاز به توضیح داشت، توضیح دادند ، حتی وقتی حدیثی با مبانی شیعه سازگاری ندارد توضیح دادند ، مثل حدیث جزیره خضرا که اول بحثش گفتند من در کتب معتبر آن را ندیدم . 🌀 کتاب ایشان مزایای دیگری هم دارد که اینجا مجال آن نیست، اما یادمان باشد این جمله که ایشان خودش اعتراف کرده همه احادیث غلط و جعلی و صحیح را با هم در کتابش آورده ، جمله غلطی هست و جمله درست این است که بگوییم این کتاب هم مثل دیگر کتب حدیثی ، احادیثش نیاز به بررسی و اعتبار سنجی دارد و ممکن است احادیث ضعیفی در آن باشد که حتما هم هست ، و این ویژگی همه کتب حدیثی هست ، نه تنها بحارالانوار 🔰 خدا این مرد بزرگ را رحمت کند که با این کتابش ، خدمت بزرگی به عالم اسلام و شیعه کرد. ✍️ احسان عبادی / مدرس مهدویت و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ @mobahesegroup کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup https://www.instagram.com/mobahesegroup2
⁉️ متن شایعه: 👇👇👇 اسلامی ترین کشور دنیا کجاست ؟ نتايج تحقيق دكتر حسين عسگری و خانم دكتر شهرزاد رحمان از اساتيد دانشكده علوم تهران با عنوان "كشورهای اسلامی چقدر اسلامی هستند؟ " خيلی جالب است متغير های بكار رفته در اين تحقيق در ابعاد حقوق سياسى، اقتصادی و زيست محيطی بر اساس قرآن و سنت پيامبر اسلام بوده است و جمعا ١١٣ شاخص مورد بررسى قرار گرفتند. مثلا در بعد اقتصاد، شاخص سلامت و عدم فساد و ربا و بهره پول و در بعد اجتماعى، شاخص آزادى مدنى، امر به معروف و نهي از منكر، صاحبان قدرت و رعايت حقوق زنان و در بعد زیست محیطی شاخص میزان آلوده کردن محیط زیست، توجه به بهبود کیفیت زندگی و ... نتیجه: اسلامی ترين كشور دنيا:رتبه اول"نيوزيلند" رتبه دوم لوكزامبورگ، رتبه سوم کشورهای شبه جزیره اسكانديناوی (دانمارک-سوئد-نروژ-فنلاند) جالب اينكه تا رتبه ٣٧ هيچ كشور اسلامى وجود نداره!! بعد از اون رتبه ٣٨ مالزی اولین کشور اسلامی در این پژوهش است, و جالب تر از همه اینجاست که کشور ايران از اين جهت دارای رتبه ١٦٣ است!!!!!!! یعنی مسلمانان در عمل نتوانستند به چیزهایی که ادعا کردند برسند، اما کشورهای غیرمذهبی که براساس حاکمیت قانون و اخلاق اداره می شوند، به نتایج خوبی رسیدند... منبع: مجله ايران فردا ✅ پاسخ: 👇👇👇 1. این تحقیق ایراداتی داشت که با تغییرات اعمال شده در عنوان و متن آن توسط مغرضین، به یک شبهه تبدیل شد! محققین آن از اساتید دانشگاه جورج واشنگتن آمریکا هستند! http://hossein-askari.com 2. مقاله در سال 2010 در مجله «Global Economy Journal» چاپ شد و عنوانش «An Economic IslamicityIndex » می باشد که به معنی شاخص اسلامی بودن اقتصاد است، نه "کشورهای اسلامی چقدر اسلامی هستند؟" ! 3. شاخصهای بررسی شده فقط در رابطه با اقتصاد است و محورهای دیگر چون مسائل فرهنگی، اجتماعی و سیاسی مسکوت گذاشته شده است! 4. همه این شاخصها اسلامی نیست! مانند برابری اقتصادی زن و مرد؛ آنچه در اسلام مد نظر است عدالت بین زن و مرد است که لزوما به معنای برابری نیست. همه شاخصهای اسلامی در این تحقیق دیده نشده است مانند تجارت اجناس حلال در اقتصاد اسلامی. 5. شاخصهای این مقاله بر پایه اقتصاد غرب است تا اسلام! بهتر است عنوان این مقاله را میزان غربی بودن اقتصاد کشورها گذاشت تا اسلامی بودن! 6. در متن مقاله رتبه نخست برای ایرلند، رتبه دوم دانمارک و رتبه سوم لوکزامبورگ است. مالزی به عنوان اولین کشور اسلامی رتبه 33 را دارد، نه 37! 7. در اقتصاد اسلامی مبنا توحید است و در اقتصاد غربی مبنا انسان خدایی(امانیسم) و نفی ارزشهای الهی! هدف اقتصاد اسلامی کمال انسانی با نگاه به آخرت و با راهبرد عدالت است و در اقتصاد غرب اصالت لذت و رفاه است. 8. در اقتصاد غربی تفکر ماکیاولیستی (هدف وسیله را توجیه میکند) حاکم بوده و رشد اقتصادی از هر راه ممکن پیشنهاد میشود اما در اقتصاد اسلامی هدف وسیله را توجیه نمیکند و فرهنگ مقدم بر اقتصاد است. 9. رشد و سلامت اقتصاد با دو عامل مثبت و منفی دیده می شود که عموم کشورهای موفق اقتصادی امروزی بیشترین بهره را از عوامل منفی برده و می برند! عوامل مثبت مانند بازدهی بالای نیروی کار، نظم، بهره بانکی پایین و...؛ عوامل منفی مانند استعمار کهنه، استعمار نو و فرانو، دزدی مغزها، ایجاد بازار مصرف با ابزار رسانه، ایجاد جنگ و... @mobahesegroup 10. حكومت اسلامی تفاوتهای زیادی با حکومتهای بى ‏اعتنا به دین دارد. این تفاوتها در اهداف‏، كار ویژه ‏هاى دولت‏، روش‏ها، خاستگاه قانون‏، مبانى، زمامداران و كارگزاران می باشد. پس شاخصه های اصلی نظام اسلامی درکشورهای غیر اسلامی یا کشورهای به ظاهر مسلمان اما فاقد حکومت صحیح اسلامی، دیده نخواهد شد! کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup https://www.instagram.com/mobahesegroup2
ماه من.pdf
228.1K
قدردانی و حمایت شورای هماهنگی گروه‌ها و فعالان فرهنگی حوزه از برنامه سحرگاهی #ماه_من 👆👆👆 لطفا رسانه باشید 👉 @mobahesegroup
(شماره6- قسمت اول) 💠 پاسخ به یک که چند سالی هست در اواخر ماه مبارک توسط برخی افراد نشر داده می شود ( قسمت اول) 🔰 چند سالی هست در ایام نزدیک به روز برخی افراد که اگر چند سوال ساده حدیثی از آنها بپرسید ، بی اطلاعی آنان از این مبانی را متوجه خواهید شد ، برخی روایاتی را دست به دست می چرخانند گویی برای اولین بار است که این روایات را کشف کرده اند و هیچ عالم و فقیهی در طول تاریخ به این روایات دستش نرسیده ! و در آن آمده ماه مبارک قطعا 30 روزه هست و هیچ روزی از آن کم نمی شود . برخی هم البته با این روایات ، درصدد تخریب نظام و رهبری هستند که اگر ماه را 29 روزه اعلام کنند، خلاف روایات اهل بیت عمل کرده اند!!! 🔽 اما پاسخ این # شبهه 🔽 1️⃣ اولا هزار سال قبل مردم آن دوران این سوالات را درباره این روایات از فقهای بزرگی مثل و پرسیده اند و آنها در کتابهای خود این روایات را آورده اند و پاسخ مفصل داده اند که چند نمونه را خدمت شما عرض می کنم. 2️⃣ مشهور اصحاب ائمه (ع) و همچنین فقهای شیعه ،رویت هلال را ملاک آغاز ماه جدید می دانند ، نه عدد که حتما باید 30 یا 29 شود. همه می دانند که ماه ها در نزد خدا 12 ماه هست ( طبق آیه قرآن ) و از طرفی همه هم می دانند که ماه های قمری ، 6 ماه 29 روز و 6 ماه 30 روز هستند. پس اگر ماهی 29 روز شود ، دلیل بر ناقص بودن آن نیست !!! 3️⃣ روایات متعدد و در حد متواتر داریم که چون متواتر هم هست قطعا خدشه ای به سند آنها نیست که اهل بیت (ع) ، ملاک آغاز ماه جدید را رویت هلال می دانستند نه اینکه بگویند فلان ماه حتما 30 روز است و نیازی به رویت هلال نیست و حتی افرادی را برای این کار تعیین می کردند و حتی فرمودند شهادت 2 نفر عادل کفایت می کند که این روایات ، مکرر در مکرر در کتب فقهی و حدیثی معروف از جمله ، ، و... آمده است. 4️⃣ در زمان ، یکی از علمای شهر عراق از ایشان درباره 29 یا 30 روزه بودن ماه بر اساس روایات سوال می کنند و شیخ در جواب می گوید: 🔰 در عرب رسم است که وقتی می گویند " شهر " ، یعنی ماه آشکار شده است ، ماه را می دیدند و می گفتند شهر جدید آغاز شده. حتی قرآن هم اشاره دارد که ای پیامبر از تو درباره هلال سوال می کنند و آن علامتی برای ایام و ماه ها هست و هر کس بگوید ماه ها حتما تعدادشان از روی عدد معلوم است و نیازی به رویت هلال نیست، خلاف این آیه عمل کرده. 🔰 شیخ در ادامه فرمود پس ماه رمضان هم گاهی ممکن است 29 روز شود و گاهی 30 روز. حالا شیخ مفید می رود سراغ نقد برخی روایاتی که این جماعت می آورند و در آن استناد می کنند به اینکه حتما ماه 30 روزه هست. 🔰 یکی از این روایات ، روایتی هست که محمد بن یعقوب ( البته این فرد همان شیخ نویسنده کتاب کافی نیست) از پدرش یعقوب بن شعیب نقل کرده که در آن تصریح شده ماه 30 روزه هست. شیخ در نقد این روایت می نویسد اولا این روایت شاذ و نادر است و فقهای شیعه به آن ایراد وارد کرده اند ، ثانیا جناب یعقوب بن شعیب ، اصلی دارد ( اصل معنای متفاوتی برایش گفتند اما یک معنی اش روایاتی است که خود نویسنده آن اصل ،روایاتی که مستقیما از امام شنیده را در آن نوشته) و در اصل او ، اصلا چنین روایتی نیست ، اگر روایتی که پسرش از پدرش نقل کرده واقعیت داشت باید در اصل پدرش بود که نیست و این نشان این است که این روایت را عده ای جاهل جعل کرده اند. ( منبع این جواب های شیخ مفید در رساله ایشان به نام جوابات اهل الموصل ، آمده است) 5️⃣ جواب زیبای و استدلال قرآنی ایشان را مشاهده فرمودید که اصلا در نزد عرب ، رویت هلال میزان آغاز ماه جدید است. حال برویم سراغ جواب فخر عالم تشیع ، شیخ الطائفه ، کسیکه شیعه مدیون او هست در مباحث فقهی و حدیثی و مثل او دیگر نیامده ، یعنی جناب (ره) 🔰 ایشان در دو کتاب فقهی خودشان که از کتب اربعه شیعه هستند ، یعنی هم کتاب و هم کتاب ، این روایت که شیخ مفید نقد کرد و چند روایت دیگر با همین مضمون را می آورد و درجواب و نقد آنها می نویسد: 🔰 آنچه در شناخت آغاز ماه جدید معتبر است ، رویت هلال است، نه عدد. ایشان به همان آیه ای که استناد کرد ، سند دادند و فرمودند اگر ملاک تعیین آغاز ماه جدید ، عدد 30 بود ، خداوند در قرآن رویت هلال را معتبر نمی دانست. 🔰 ثانیا اجماع قاطع مسلمین از زمان رسول الله (ص) و بعد از ایشان، تا زمان الان ، برای آغاز ماه ، رویت هلال بود ⬇️ ادامه در پست پایین ⬇️ @mobahesegroup کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup https://www.instagram.com/mobahesegroup2
(شماره6- قسمت دوم) قسمت دوم پاسخ به شبهه 🔰 سپس ایشان روایات متعدد را که اهل بیت فرمودند ملاک روزه گرفتن و افطار ، رویت ماه هست را می آورند. البته هم در کتاب گرانسنگ این روایات را آورده اند که ملاک ، رویت هلال است ، نه عدد 🔰 شیخ طوسی 48 روایت می آورد که تاکید دارند بر اینکه ملاک آغاز ماه جدید ، رویت هلال است ! و اهل فن و اهل حدیث می دانند این تعداد روایت آن هم در کتبی که جزو کتب اربعه هستند ، قابل خدشه و انکار نیست 🔰 شیخ سپس به نقل روایاتی که می گویند ماه همیشه 30 روزه هست پرداختند و برای رد آنان جوابهای زیر را دادند: 🔰 1. این روایات هم شاذ است و هم اینکه در اصول شیعه نیامده است. ( کتب اربعه از روی اصولی که نوشته شده ی اصحاب بود نوشته شدند و تعداد آنها به حدود 400 اصل می رسید و معروف شدند به اصول اربعمأه ) روایات اصول بسیار قیمتی بود چون مستقیما از امام شنیده می شد. اما شیخ طوسی می گوید این روایات 30 روزه بودن ماه رمضان در هیچ اصلی رویت نشد. پس نمی شود به آنها خیلی اعتبار داد. 🔰 2. چند عدد از این روایات ، راوی آن فردی هست به نام " حذیفه بن منصور " ، شیخ طوسی در رد این روایات که راوی اش ، حذیفه است می فرماید جناب حذیفه ، خودش صاحب اصل است و روایاتی که مستقیما از امام شنیده را در آن آورده ، در حالیکه این روایت 30 روزه بودن ماه مبارک در آن اصل نیست و اگر او این روایات را معتبر می دانست در اصل خود ذکر می کرد. 🔰 3. در متن سند اضطراب دیده می شود ، یک بار حذیفه روایت را بدون انتساب به معصوم نسبت می دهد ، یک بار از قول معاذ بن کثیر به امام نسبت می دهد ، یعنی با واسطه ، یک بار هم خودش بدون واسطه به امام نسبت می دهد و شیخ طوسی می فرماید اینها نشان اضطراب در حدیث است و نمی توان آن را پذیرفت 🔰 4. و شیخ در نکته آخر می فرمایند بر فرض هم که این روایات هیچ مشکلی نداشت و سندش هم درست بود، باز هم خبر واحد است و مخالف قول مشهور و روایات متواتری هست که می گویند ملاک در آغاز ماه ، رویت هلال هست ، پس ماه هم مثل دیگر ماهها ممکن است 29 روز یا 30 روز باشد. و خبر واحد قدرت مقابله با روایات متواتر و آیه قرآن که اشاره کردیم را ندارد ( منبع این جوابهای شیخ هم در کتاب تهذیب چهارم و در کتاب استبصار ، جلد دوم آمده است ) 6️⃣ جوابها و استدلال ها را مشاهده فرمودید که چقدر متقن و مستند و محکم و حتی مستند به قرآن بود. 👈 از شما عزیزان خواهش می کنیم اگر این شبهه و شایعه را مشاهده فرمودید ، جواب بدهید. 👈 اما برخی می پرسند پس چرا باز بین مراجع در رویت هلال اختلاف است؟ جواب این است که برخی مراجع عزیز ، رویت هلال را با چشم مسلح مثل تلسکوپ ، قبول ندارند و می گویند حتما باید با چشم معمولی دیده شود ، اما برخی رویت را با تلسکوپ هم جایز می دانند . ✍️ احسان عبادی / مدرس مهدویت و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ @mobahesegroup کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup https://www.instagram.com/mobahesegroup2
#علماء_و_قدس ❇️ موج بیداری اسلامی توسط عالمان دین همواره در مواقعی که خطر جوامع اسلامی را تهدید می‌کرده، این عالمان دین بوده و هستند که آن را شناسایی و برطرف می‌کنند. به هنگام بروز خطر صهیونیسم و اشغال فلسطین نیز این عالمان دین بودند که امّت اسلامی را متوجه خطر کرده و موج بیداری اسلامی را به راه انداختند. غصب زمین‌های فلسطینیان توسط صهیونیست‌ها در سال ۱۳۲۷ مورد واکنش مردم و علما و مراجع تقلید ایران قرار گرفت و ایران به کانون مبارزات ضد انگلیسی پس از جنگ جهانی دوم تبدیل شد. 🔰آیات عظام شامل: 👈آیت‌ﷲ شیخ محمد حسین کاشف الغطاء 👈آیت‌ﷲ حاج شیخ عبدالکریم حائری 👈آیت‌‌الله ابوالقاسم کاشانی 👈آیت‌الله سید محمد بهبهانی 👈آیت‌الله بروجردی 👈آیت‌الله شیخ عبدالکریم زنجانی 👈آیت‌الله سید محسن طباطبائی حکیم 👈آیت‌الله سید عبدالحسین شرف الدین 👈آیت‌الله محمود طالقانی 👈آیت الله العظمی خویی 👈امام موسی صدر 👈آیت الله سید محمد هادی میلانی 👈آیت الله مرعشی نجفی 👈آیت الله سیدعبدالله شیرازی 👈آیت الله سید محمود حسینی شاهرودی 👈آیت‌الله گلپایگانی 👈علّامه طباطبایی 👈آیت الله مرتضی مطهری 👉 @mobahesegroup
الله کاشانی(۱) ❇️ اعلامیه‌ آیت الله کاشانی و هشدار نسبت به خطر صهیونیست‌ها مخالفت سرسخت علمای شیعه ایران و عراق با صهیونیست‌ها سبب گردید تا رئیس جمعیت ملی یهود فلسطین در مقاله‌ای که در تاریخ ۲۹/۸/۱۳۱۴ ش در روزنامة صهیونیستی «داور» (چاپ تل آویو) نوشت، آشکارا اعتراف کرد که با وجود سیاست ضد اسلامی و طرفداری از جنبش صهیونیسم رژیم ایران، وعاظ و ملاها(علما) عامل اصلی نفرت مردم ایران نسبت به یهودیان صهیونیست هستند. در آذر ماه ۱۳۲۴ تظاهرات بزرگی در مسجد شاه تهران به نفع مسلمانان فلسطینی و علیه صهیونیست‌ها تشکیل شد که در مطبوعات منطقه انعکاس یافت. در این میان آیت‌‌الله ابوالقاسم کاشانی که پیش از این تاریخ پرچمدار مبارزه با استعمار بریتانیا در عراق بود و چندسالی را نیز در تبعید به‌ سر برده بود، میدان‌دار مخالفت با اقدام یهودی‌ها شد. در ۲۹ نوامبر ۱۹۴۷ م / ۷ آذر ۱۳۲۶ ش مجمع عمومی سازمان ملل رأی به تقسیم فلسطین داد که با مخالفت نمایندگان دول عرب و پاکستان مواجه شد. آیت ا‌ﷲ کاشانی که به تازگی از تبعیدگاه به کشور بازگشته بود سکوت مرگبار حاکم بر کشور را شکست و طی اعلامیه‌ای تاریخی رأی سازمان ملل را محکوم کرد و نسبت به خطر صهیونیست‌ها هشدار داد. نمونه ای از اعلامیه های آیت‌الله کاشانی در این باره: دولت یهودی کانون مفاسد بزرگ برای مسلمین خواهد بود و آن توطئه انگلیسی‌ها علیه مسلمانان است. @mobahesegroup آیت‌الله کاشانی در اعلامیه‌ای که در روز 11 دی 1326 منتشر کرد، اظهار داشت: «... متاسفانه از رفتار برخلاف انصاف و مروت سازمان ملل درباره اندونزی، مصر و فلسطین خلاف آن ظاهر شد و امید ملل ضعیف مبدل به یأس گردیده است. معلوم نیست وطن بودن فلسطین برای مهاجرین یهودی آلمانی و روسی و آمریکایی و غیره مطابق کدام منطق و قانون است که رای به تقسیم آن‌ها می‌دهند؟ اگر می‌خواهند یهود را از خود راضی کنند و استفاده‌هایی که منظور است از آن‌ها بنمایند در مملکت خود به آن‌ها جا بدهند و آن‌ها را مستقل کنند. @mobahesegroup در هر صورت تشکیل دولت یهودی در آتیه کانون مفاسد بزرگ برای مسلمین خاورمیانه و بلکه تمام دنیا خواهد بود و زیان آن‌ها تنها متوجه اعراب فلسطین نمی‌گردد. و علی ای حال بر تمام مسلمین عالم است که از هر طریق که می‌شود از این ظلم فاحش جلوگیری نموده و رفع این مزاحمت را از مسلمین فلسطین بنمایند. (خادم الاسلام والمسلمین سیدابوالقاسم کاشانی)
ﷲ کاشانی(۲) @mobahesegroup ❇️ دعوت مردم مسلمان به تظاهرات بزرگ به نفع مردم فلسطین آیت ا‌ﷲ کاشانی به صدور اعلامیه اکتفا نکرد و علیرغم وجود خفقان، مردم مسلمان را دعوت به تظاهرات بزرگی به نفع مردم فلسطین نمود. در روز یکشنبه ۲۰ دی ماه ۱۳۲۶ بیش از ۰۰۰/۳۰ نفر از مردم تهران به دعوت آیت ا‌ﷲ کاشانی در مسجد امام خمینی (مسجد شاه سابق) اجتماع کردند و سپس خطیب شهیر آقای فلسفی به منبر رفت و صهیونیسم را خطر بزرگی برای مسلمانان به ویژه مسلمانان خاورمیانه دانست. وی سپس اعلام داشت که یهودیان ایران تحت حمایت ما هستند و کمترین گزندی نباید به آنان برسد و در پایان از مردم خواست که کمک‌های نقدی خود را به مسلمانان فلسطین و کشمیر به حسابی که در بانک ملی افتتاح شده است واریز نمایند. @mobahesegroup همزمان با این تظاهرات، گروهی از علمای تهران، طی اعلامیه‌ای همدردی و همراهی خود را به مردم مسلمان فلسطین و اعراب منطقه اعلام کردند. خرداد ماه سال 27 اجتماعی در مسجد شاه بازار برگزار شد که در آن اجتماع آیت‌الله کاشانی علیه توطئه انگلیسی‌ها سخنرانی کرد. به گزارش روزنامه اطلاعات مورخه 3 خرداد 1327، این خطابه از طرف آیت‌الله حاج سید ابوالقاسم کاشانی بمناسبت وقایع فلسطین تهیه و در روز جمعه ساعت چهار و نیم بعد از ظهر در مسجد سلطانی قرائت شد: اکنون نکاتی چند درباره اوضاع فلسطین که باعث تهییج احساسات مردم ایران به اجتماع عمومی شده است به سمع آقایان محترم می‌رساند. آنچه در اخبار روزانه مشاهده کرده‌اید بعضی دول بدون مجوز قانونی فلسطین را که از مراکز مقدسه اسلام و محل مسجد الاقصی که قبله اول مسلمین می‌باشد و سالیان دراز وطن و مسکن مسلمانان به شمار می‌رفت و بر آن حکومت می‌کردند و در طی صدها سال جنگ‌های خونین صلیبی و دادن میلیون‌ها کشته نتوانستند این سرزمین مقدس را از چنگال مسلمین به درآورند وطن یهودیانی که از نقاط مختلف عالم به آنجا مهاجرت کرده شناخته‌اند در صورتی که حکومت اسلام از قدیم الایام بر فلسطین حقی ثابت است و مسلمین دنیا به خصوص ملت ایران اجازه این را نمی‌دهند که متجاسرین یهود ذلیل‌ترین ملل عالم‌اند به این حق ثابت دست تعدی دراز نموده و با چنگال‌های آلوده به فساد ظالمانه خود خانمان برادران مسلمان ما را در هم ریخته و خون آن را بی‌رحمانه بریزند. @mobahesegroup در این مورد است که پیامبر اکرم(صلوات الله علیه و آله) اشاره به این موضوع می‌فرمایند که: "من اصبح و لم یهتم بامور مسلمین فلیس منی" یعنی کسانی که صبح کنند و در اهتمام برادران مسلمان خود نباشند از اسلام بهره ندارند. برادران مسلمان ایرانی باید بکوشید در این هنگام که سخت‌ترین مسائل بر برادران مسلمان شما رخ داده از آنها حمایت نمایید و با تمام قوا در کمک و استعانت آنها قیام کنید تمام مردم ممالک اسلامی هر یک به نوبه خود از کمک مالی و جانی نسبت به مردم بی‌پناه فلسطین از همدردی دریغ ننموده و فداکاری کردند. تمام ملاک ممالک اسلامی دنیا وطن ماست و ما نیز با تمام قوا جاناً و مالاً نسبت به سهم خود باید از آن‌ها حمایت کنیم به حفظ منافع و مصالح عالیه مسلمین کوتاهی ننماییم. ما برای شهدای مسلمین فلسطین به خصوص سید عبدالقادر الحسینی شهید راه اسلام درود فرستاده و به احترام ارواح پاک آنان یک فاتحه می‌خوانیم. البته خاطر محترم آقایان مستحضر است یهودیانی که در فلسطین باعث این همه ظلم و جنایت شدند یهودیانی هستند که از نقاط مختلف عالم به آنجا مهاجرت کردند و با یهودیانی که در ذمه اسلام یعنی تحت حمایت اسلام بوده جدا می‌باشند و یهودیانی که در ممالک اسلامی در تحت حمایت دولت‌های اسلامی زندگی می‌کنند از حیث جان و مال در امان می‌باشد. در خاتمه از مسلمانان ایران تقاضای همه‌گونه کمک مادی و معنوی برادران ستمدیده فلسطین می‌شود و برای این منظور حسابی در بانک ملی ایران مرکز و شعبه بازار به نام اعانه فلسطین باز شده است. انتظار می‌رود برادران دینی از هرگونه مساعدت و همراهی مالی درباره مسلمانان فلسطینی کوتاهی و مضایقه ننمایند.» @mobahesegroup
الله کاشانی(۳) @mobahesegroup ❇️ اعلامیه‌ جهت قطع رابطه با رژیم صهیونیستی دفاع آیت‌الله کاشانی از مسلمانان فلسطین در آن تاریخ گسترش بسیاری در خارج از ایران و در بین مسلمانان کشورهای مختلف داشت و این در حالی بود که بعد از جنگ جهانی دوم هنوز بسیاری از کشورهای کوچک به استقلال نرسیده بودند و ایران اولین کشوری بود که پایه‌هایی از مبارزه ضداستعماری را می‌گذاشت. @mobahesegroup با ادامه مبارزات آقای کاشانی علیه اسرائیل، حکومت مجبور شد تا او را به لبنان تبعید کند. اما این تبعید بر خلاف انتظاراسرائیل، باعث شعله‌ور شدن مبارزات روحانیون شیعیان در لبنان شد. در نهایت آقای کاشانی به کشور بازگشته و مبارزات خود علیه رژیم صهیونیستی را از سر می‌گیرد. همزمان با بالا گرفتن نهضت ملی مردم ایران، علماء سایر بلاد اسلامی به آقای کاشانی نامه نوشته و از او در خواست می‌کنند تا به رژیم شاه فشار آورد تا با اسرائیل قطع رابطه کند. @mobahesegroup در نتیجه در ۱۵ تیر ۱۳۳۰ه.ش با اعتراضات مردم و فشار آقای کاشانی و نمایندگان مجلس، طی اعلامیه‌ای قطع رابطه با رژیم صهیونیستی، اعلام می‌گردد. @mobahesegroup
الغطاء @mobahesegroup ❇️ بیم از سرنوشت مردم و سرزمین فلسطین به خواهش حاج امین‌الحسینی (مفتی فلسطین)، کاشف‌الغطاء، در بین دو نماز مغرب و عشا سخنرانی کرد. او بیم خود را از سرنوشت مردم و سرزمین فلسطین اعلام داشت و ضمن شرح وضعیت سیاسی مسلمانان، آنان را به اتحاد و وحدت کلمه، صبر و بردباری و پرهیز از نفاق، و اقدام به عمل دعوت کرد. @mobahesegroup سخنرانی پرشور وی با استقبال بی‌نظیر شرکت‌کنندگان مواجه شد و لذا از او خواستند تا امامت نماز جماعت و جمعه را بپذیرد. بسیاری از مطبوعات عربی و اسلامی سخنان وی را به تفصیل درج کردند و علمای فِرَق اهل سنت با شخصیت برجسته او آشنا شدند. وی پانزده روز در فلسطین ماند و به شهرهای مختلف این سرزمین سفر کرد و با دانشمندان شیعه و سنی به گفتگو نشست و در تمام شهرها برای مردم سخنرانی نمود و آنان را به وحدت با یکدیگر در مقابل دشمنان اسلام و خطر صهیونیست‌ها دعوت کرد. سپس به لبنان و از آنجا به سوریه رفت و در همه جا به تشریح وضعیت مسلمانان پرداخت و وظایف حساس آنان را در آن برهه تاریخ برشمرد. @mobahesegroup مهاجرت یهودیان ایرانی با اعتراضات سخت علما و جمعیت‌های اسلامی فلسطین روبرو گردید و اعتراض‌هایی از سوی «جمعیت شبّان المسلمین» و شیخ عبداﷲ افندی مجتهد، رئیس «جمعیت هدایت اسلامی» تسلیم کنسول ایران در موصل گردید. در این اعتراض نامه از دولت ایران درخواست شده بود تا نسبت به ظلم و تعدیاتی که از سوی یهودیان به مردم عرب مسلمان فلسطین صورت می‌گیرد، اقدامات مقتضی انجام شود. @mobahesegroup این گزارش ده روز بعد در هیأت دولت مطرح و قرار شد که از سوی وزیر خارجه «اقدامات مقتضی» صرت گیرد. @mobahesegroup
الله حائری @mobahesegroup ❇️ مخابره تلگرام به رضاخان در مقابل هجوم یهودیان صهیونیست به فلسطین خبر مهاجرت یهودیان ایرانی ظاهراً از منابع غیر رسمی به اطلاع ریاست حوزه علمیه قم، آیت ﷲ حاج شیخ عبدالکریم حائری رسید. @mobahesegroup آیت ا‌ﷲ شیخ محمدحسین کاشف‌الغطاء مجتهد سیاستمدار، روشنفکر و استعمار ستیز شیعه عراق که در آن زمان در سفر سه ماهه‌ای به ایران آمد و مدتی در قم میهمان آیت‌ اﷲ حائری بود، وی و دیگر علمای قم را در جریان رویدادهای تأسف بار فلسطین قرار داد. کاشف‌الغطاء هنگام اقامت در ایران پیامی به رزمندگان فلسطینی فرستاد و آنان را به ادامه مبارزات ضد صهیونیستی تشویق نمود. @mobahesegroup آیت ا‌ﷲ حائری نیز گرچه عموماً از دخالت در سیاست پرهیز داشت اما چون مسأله فلسطین در آن زمان در رأس مسائل مبتلا به جهان اسلام قرار داشت لذا در دی ماه ۱۳۱۲ ش تلگرامی به رضاخان مخابره کرد و از او در مقابل هجوم یهودیان صهیونیست به فلسطین کمک خواست. در مردادماه ۱۳۱۶ ش چند نفر از علمای شیعه ایرانی و عراقی (سید هبه‌الدین شهرستانی، سید محمدمهدی صدر، محمدمهدی اصفهانی، محمدمهدی خراسانی، شیخ راضی آل یاسین) به همراه سه نفر از علمای برجسته اهل سنت عراق (یوسف عطا، حبیب‌العبیدی، ابراهیم الراوی) تلگراف اعتراض‌آمیزی به جامعه ملل و وزارت خارجه انگلستان مخابره نمودند و در آن مراتب اعتراض و عدم رضایت خود را نسبت به تقسیم فلسطین توسط کمیسیون انگلیسی اعلام داشتند و آن را ضربت به قلب اسلام و عرب دانستند. @mobahesegroup
الله سید محمد بهبهانی @mobahesegroup ❇️ نامه ای خطاب به پاپ اعظم واتیکان نسبت به مسئله فلسطین آیت‌الله سید محمد بهبهانی از علمای وقت تهران نیز در نامه‌ای خطاب به پاپ رهبر کاتولیک‌های جهان در تاریخ 1 خرداد 1327 نسبت به مسئله فلسطین واکنش نشان داد. @mobahesegroup در این نامه آمده است: «جناب قدسی خطاب پاپ اعظم واتیکان بسم‌الله الرحمن الرحیم "لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِّلَّذِینَ آمَنُوا الْیَهُودَ وَالَّذِینَ أَشْرَكُوا وَلَتَجِدَنَّ أَقْرَبَهُم مَّوَدَّةً لِّلَّذِینَ آمَنُوا الَّذِینَ قَالُوا إِنَّا نَصَارَى ذَلِكَ بِأَنَّ مِنْهُمْ قِسِّیسِینَ وَرُهْبَانًا وَأَنَّهُمْ لَا یَسْتَكْبِرُونَ" @mobahesegroup خبرهای اسف‌انگیز فلسطین در محافل روحانی و ملی کشور ایران تاثیرات عمیقی کرده و نظر مراکز حساس و روحانیت را بخود جلب نموده است. فتنه‌انگیزی و ماجراجوئی جمعیت لجوج و حریص یهود چندان موجب تعجب نیست زیرا سوابق سو آن‌ها روی تاریخ بشریت را سیا کرده است و بحکم قضاوت تاریخ باید این جمعیت را دشمن نوع بشر دانست. @mobahesegroup تنها چیزی که مایه تعجب و تحیر بسیار است پشتیبانی پاره‌ای ملل مسیحی از آن‌ها و برسمیت شناختن دولت پوشالی اسرائیلی است. همان مردمی که قلب عیسی مسیح را در آسمان رفعت جریحه‌دار کردند همان جمعیتی که مریم صدیقه را بناسزا و بی‌ادبی یاد کردند، همان افرادی که امروز هم در محافل مذهبی آن‌ها مریم پاک را بخلاف عفت یاد می‌کنند. این ضربت‌های جگرخراش معنوی است که از این یک مشت جهود عنود به مذهب عیسوی وارد شد، در مقابل تنها کسی که بمخالفت آن‌ها برخاست پیغمبر بزرگ اسلام بود که کتاب آسمانی خود را در دست گرفت و بجهانیان اعلان عظمت مسیح و عصمت مریم صدیقه را نمود. @mobahesegroup آری اسلام در مقابل جمعیت یهود قیام کرد و دامن عفت مادر مسیح را از لوث ناسزاهای آن‌ها تنزیه نمود و سوره در شان مریم و عظمت او برای جهانیان و به رسوایی یهود از منبع وحی دریافت نمود. اکنون ملت نصارا جبران خوبی‌های اسلام را بدین نحوه می‌نماید و با دشمنان عیسی مسیح دست برادری می‌دهد و برعلیه مسلمین و اسلام قیام و اقدام می‌کند. اینست پاداش ملت نصاری در مقابل خدمت اسلام بمسیح و مریم صدیقه؟ باز اینقدرها تعجب و تاثر ندارد که بعضی رجال سیاسی دست دوستی و برادری بدشمن عیسی و مادر معصومه‌اش بدهند. لیکن در محافل مذهبی و ملی مسلمین یک نکته با کمال تعجب تلقی می‌شود و آن نکته این است که چه شده است که محافل روحانی مسیحیت بجای آنکه دولت‌هایی را که با دشمنان مسیح دست دوستی داده و با آغوش باز آن‌ها را پذیرفته‌اند بخطای خود آگاه کند و ملل دین‌دار عیسوی را از خواب غفلت بیدار کند، بسکوت فرورفته و وظیفه روحانی خود را انجام نمی‌دهد؟ @mobahesegroup اینک این‌جانب از طرف عموم ملت اسلام مخصوصاً پیران و روحانیون مذهب مقدس شیعه ایران تنفر خود را از جمعیت متعدی یهود و کسانیکه با آن‌ها همراهی می‌نمایند بتمام ممالک عالم و مخصوصا بمقامات بزرگ روحانیت ملت مسیح اعلام می‌کنم و از خداوند متعال نصرت مسلمین و خذلان متجاسرین را خواهانم. @mobahesegroup در خاتمه از مقام پاپ تقاضا دارم که بملل مسیحی تذکر دهند که از این جمعیت یهود که دست تعدی بجان و مال مسلمین مظلوم دراز کرده‌اند پشتیبانی ننموده و عواطف چند صد میلیونی مسلمین را برای خاطر یک مشت یهود فتنه‌جو جریحه‌دار ننمایند و البته این معنی در خور مقام روحانیت پاپ که همیشه رهبر و هادی ملت هستند می‌باشند.» (محمد الموسوی البهبهانی) @mobahesegroup
الله بروجردی @mobahesegroup ❇️ اطلاعیه آیت الله بروجردی جهت تجمع و اعتراض برای حمایت از مردم فلسطین @mobahesegroup به دنبال تشکیل دولت صهیونیسم و جنگ میان دولت‌های عربی و اسرائیل، این موضوع مورد واکنش آیت‌الله بروجردی نیز قرار گرفت. ایشان طی اطلاعیه‌ای از مردم مسلمان می‌خواهد تا با تجمع در خیابان‌ها اعتراض خود را اعلام و از مردم فلسطین حمایت کنند. همچنین در این اطلاعیه ضمن اشاره به رفتار مسالمت آمیز مسلمانان با یهودیان و رفتار پست و غیر انسانی آنان با مردم فلسطین، از مردم خواست جهت دعا برای پیروزی مردم فلسطین و شکست یهودیان اجتماع کنند. او در بیانیه‌ای عنوان کرد: @mobahesegroup «بسم الله الرحمن الرحیم خداوند متعال را در نهان و عیان و در هر حال سپاس میگوییم، و از آنچه برادران مسلمان ما در این زمان، در پاکستان از مشرکان، و در فلسطین از یهود می‌بینند، به او شکایت می‌کنیم. @mobahesegroup صدق گفتار خداوند را درباره شدت عداوت یهود نسبت به مسلمانان، در کتاب کریمش می‌بینیم که فرموده است: «لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِّلَّذِینَ آمَنُوا الْیَهُودَ وَالَّذِینَ أَشْرَکُوا . وَلَتَجِدَنَّ أَقْرَبَهُم مَّوَدَّةً لِّلَّذِینَ آمَنُوا الَّذِینَ قَالُوا إِنَّا نَصَارَى. ذَلِکَ بِأَنَّ مِنْهُمْ قِسِّیسِینَ وَرُهْبَانًا وَأَنَّهُمْ لَا یَسْتَکْبِرُونَ» (مائده 82) @mobahesegroup ولی تعجب و تأسف کلی از کار یهود است، زیرا آن‌ها بعد از این که نزدیک چهارده قرن تحت حمایت اسلام و مسلمین بوده‌اند و جان و ناموس و اموال و شعائر دینی‌شان محفوظ بوده است، می‌خواهند در این زمان انتقام آن همه نیکی‌ها را که در آن مدت طولانی از مسلمانان دیده‌اند، از آن‌ها بگیرند. مردان شایسته را تحت تعقیب و ارعاب قرار داده و به قتل می‌رسانند، اطفال آن‌ها را کشته، و اعراض آن‌ها را مورد هتک قرار داده و معابد و خانه‌هایشان را تخریب نموده، و از هیچ شرارت و جنایتی نسبت به آن‌ها ابا ندارند، و از هیچ‌گونه تجاوز و تعدی دست بردار نیستند. @mobahesegroup از خداوند متعال مسئلت داریم که مسلمانان را پیروز گرداند و از جانب خود آن‌ها را یاری کند، و این قوم که حقوق مسلمانان را رعایت نمی‌کنند، مخذول نماید، و آن متعدیان را خوار و ذلیل گرداند، و به صورت خوارترین ملت‌ها قرار دهد. از برادران با ایمان خود در ایران و سایر نقاط امید آن داریم که خواری و ذلت یهود را از خداوند بخواهند، و برای برادران مسلمان خود یاری و پیروزی بر آن‌ها را مسئلت دارند. @mobahesegroup خداوندا! سربازان و رزمندگان و مرزداران مسلمین را در شرق و غرب زمین یاری کن، و دشمنان آن‌ها را خوار گردان، و پراکنده و پریشان نما، و دل‌های آن‌ها را پر از رعب کن، و ضربت کوبنده خود را که بر قوم مجرمین وارد می‌سازی، بر آن‌ها نازل کن، و بر اشرف پیغمبرانت محمد و دودمان برگزیده‌اش درود بفرست». @mobahesegroup
الله حکیم @mobahesegroup ❇️ صدور اعلامیه جهت وحدت مسلمانان جهان برای نجات بیت‌المقدس @mobahesegroup آیت‌الله حکیم در کمک به جنبش‌های آزادی بخش اسلامی فعال بود و مسلمانان را به کمک و پشتیبانی از برادران مسلمانان فلسطینی، تشویق می‌نمود. او اعلامیه‌های متعدد و مهمی راجع به فلسطین و وحدت مسلمانان جهان برای نجات بیت‌المقدس صادر می‌نمود. همچنین موضع دولت عراق را در جلوگیری از تظاهرات مردم در محکومیت حمله سه جانبه انگلیس، فرانسه و اسرائیل به مصر در ۱۳۳۵ه.ش و ابراز همدردی با ملت مصر ، به شدت محکوم و از برگزاری نماز جماعت امتناع ورزید تا آنکه رژیم عراق مجبور به عذر خواهی گردید. @mobahesegroup آیت الله حکیم در پاسخ استفتائاتی درباره کمک به نهضت مقاومت فلسطین، کمک به رزمندگان را واجب شمرد . ایشان پس از نبرد کرامه در اردن 21/3/68، در پاسخ به سؤالی، در این باره نوشت: اگر کسی بتواند به این نهضت بپیوندد و قدرت داشته باشد که در عملیات آنها شرکت کند و همکاری مزبور تحت رهبری صحیحی انجام پذیرد و عملی به زیان مسلمانان انجام ندهد، این کار بر او واجب است ». @mobahesegroup همچنین در پاسخ به این سؤال که «به نظر حضرت عالی اگر سرباز یا فدایی مسلمانی که وضع نماز و روزه او مشکوک است، در هنگام جهاد با اسرائیل کشته شود، با توجه به این که اسرائیل متجاوز است و اراضی مسلمانان و اماکن مقدسه آنان را اشغال نموده است، آیا چنین فردی در نزد خداوند شهید محسوب می شود یا نه؟» نوشت: @mobahesegroup «اگر این چنین شخص به قصد پیروزی مسلمانان و به نیت تقرب به خداوند تبارک و تعالی، اقدام کند، اگر کشته شود شهید خواهد بود». ایشان در پاسخ این سؤال که وضع کسانی که با وجود ثروتمندی و تمول، در راه نجات فلسطین از ثروت خود چیزی انفاق نمی کنند، فرمود: @mobahesegroup «بدون شک اگر امید پیروزی باشد و این امر منوط به بذل مال باشد و او بذل نکند، نزد خداوند گناهکار محسوب می شود .» @mobahesegroup
#علماء_و_قدس #سید عبدالحسین شرف الدین @mobahesegroup ❇️ اعتراض به انگلیس جهت ممانعت از تحقق تشکیل رژیم صهیونیستی در فلسطین @mobahesegroup سید عبدالحسین شرف الدین جزو نخستین عالمانی است که در جهان عرب، پیش از رسمی شدن اسرائیل در ۱۹۴۸م متوجه خطر یهودیان شده بود. او در زمانی که فلسطین تحت قیمومیت انگلیسی بود، مهاجرت یهودیان جهان به این سرزمین را برای آینده آن خطرناک می‌دانست. @mobahesegroup اگرچه حوزه فعالیت‌های سید شرف الدین لبنان بود ولی با این حال در طول زندگی خود تلاش کرد تا مانع از تحقق تشکیل رژیم صهیونیستی شود. @mobahesegroup او از دولت‌های جهان خواست تا با اعتراض و فشار به انگلستان جلوی پیشروی صهیونیست‌ها و مهاجرت یهودیان را بگیرند. @mobahesegroup
الله طالقانی @mobahesegroup ❇️ افشاگری نسبت به خطر صهیونیسم و شناساندن حقوق مردم فلسطین @mobahesegroup با توجه به سوابق و مجاهدت‌های آیت‌الله طالقانی طبیعی است که حوزه فعالیت‌های سیاسی و مبارزاتی او محدود به ایران نباشد. او از ۱۹۴۸م که برابر با ۱۳۲۷ه.ش است مبارزات خود علیه صهیونیسم را آغاز می‌کند. @mobahesegroup آقای طالقانی به منظور آگاهی مردم ایران نسبت به خطر صهیونیسم و شناساندن حقوق مردم فلسطین، اقدام به نوشتن، گفتن، اعلامیه دادن، تبلیغ و مسافرت می‌کند. آیت ا‌ﷲ طالقانی هم از علمای مجاهدی بود که در سال ۱۳۲۸ به نمایندگی از سوی آیت ا‌ﷲ کاشانی در کنفرانس اسلامی که در کراچی برگزار شد، شرکت کرد. @mobahesegroup در سال ۱۳۴۹، به نشانه تجلیل از شخصیت ضد استعماری و ضد صهیونیستی جمال عبدالناصر (رئیس جمهور مصر)، مراسم شب هفتم درگذشت او را در مسجد هدایت تهران برگزار نمود. در ماه رمضان آن سال در شب‌های احیاء، سخنرانی‌های مهیج و افشاگرانه‌ای علیه جنایات اسرائیل در فلسطین ایراد کرد. ایشان در بخشی از خطبه‌ها اظهار داشت: @mobahesegroup «مصیبت دیگر آن است که آواره‌های فلسطین دارند. مگر کم مصیبت است؟ مردمی که متجاوز از بیست سال در بیابان‌ها زندگی می‌کنند و بانگ می‌زنند به وجدان بشریت، به مردم دنیا که به داد ما برسید، آن‌ها به جای اینکه به دادشان برسند با بمب‌های ناپالم به سرشان می‌ریزند. این مصیبت نیست؟» @mobahesegroup همچنین به منظور اظهار همدردی با رنج‌های مردم فلسطین، خطبة نماز عید فطر آن سال را به موضوع فلسطین اختصاص داد و از نمازگزاران خواست تا این مسأله به قدری برای آقای طالقانی مهم بوده که در جلسه‌ای با حضور سفرای کشورهای اسلامی در مرداد ۱۳۵۸ه.ش، درست بیست روز مانده به پایان زندگیش، از مسأله فلسطین به عنوان رأس به درد آمده جسد اسلام سخن می‌گوید و از مسلمانان می‌خواهد که آزادی قدس را سرلوحه برنامه خود قرار دهند. @mobahesegroup
الله خویی @mobahesegroup ❇️ بیانیه جهت یاری رساندن به مدافعان سرزمین‌های اسلامی (فلسطین) تصویر تاریخی حضور حضرت آیت الله العظمی خویی را در اجتماع حمایت از فلسطین در سال ۱۳۹۴ هجری قمری در صحن شریف علوی نشان می دهد. @mobahesegroup در کنار ایشان قائم مقام استاندار در شهر نجف اشرف (عبدالرزاق الحبوبی) و سپس آیت الله سید نصرالله مستنبط، شهید آیت الله سید محمد باقر صدر، آیت الله سیستانی و شهید آیت الله شیخ محمد تقی جواهری دیده می شوند. @mobahesegroup بخشی از متن عربی بیانیه‌ای از آیت‌الله خوئی به این شرح است: مرحوم آیت‌الله خوئی در این بیانیه نوشته‌اند که: «از همه مسلمانان می خواهم از هر کاری که باعث ضعف و از بین رفتن شوکتشان می‌شود، پرهیز کنند ... و از هر آنچه مایه نزدیک شدن پیروزی، آزاد شدن سرزمینشان و پاک شدن مقدسات و نمادهای دینیشان از پلیدی کفّار می‌شود، فروگذار نکنند. @mobahesegroup مسلمانان ملت های مختلف، از این حوادث ناگواری که دشمن حیله‌گر صهیونیستی مسبب آن است، احساس ناراحتی می‌کنند و من از خداوند متعال می‌خواهم که به ما توان و نیروی بازدارنده برای مواجهه با این دشمن را عنایت کند». همچنین مرحوم آیت الله خوئی بیانیه دیگری صادر کرده و خطاب به همه برای برادران مسلمان اینگونه نوشته است: @mobahesegroup در این بیانیه که در ماه مبارک رمضان صادر شده، آیت‌الله با مخاطب قرار دادن همه برادران مسلمان به این نکته اشاره می‌کند که کفار به بخش وسیعی از سرزمین‌های اسلامی و از جمله، مسجدالاقصی حمله کرده‌اند و مسلمانانی که در طول‌های سال‌های گذشته رنج‌های بسیاری کشیده‌اند، در این ماه مبارک تصمیم گرفته‌اند از سرزمین‌هایشان دفاع کنند. @mobahesegroup وی ادامه می‌دهد که مسئولیت دینی ما ایجاب می‌کند که با توحید کلمه و حفظ وحدت، برای یاری رساندن به مدافعان سرزمین‌های اسلامی به پا خیزیم و به هر شکل ممکن آنها را یاری دهیم. @mobahesegroup
#علما_و_قدس @mobahesegroup ❇️ اجتماع علمای نجف اشرف در حمایت از فلسطین تصویری تاریخی ازاجتماع علمای نجف اشرف در حمایت از فلسطین را می بینید. @mobahesegroup به گزارش شفقنا، این تصویر مربوط به سال ۱۹۷۳ میلادی در صحن نجف علوی شریف و با حضور مراجع عظام، علمای اعلام و فرماندهان فلسطین است: @mobahesegroup ‏از راست به چپ حضرات آیات: ١-شهید شیخ محمدتقی جواهری ٢-سید علی سیستانی ٣-شهید سید محمد باقر صدر ۴-شهید سید نصرالله مستنبط ۵-استاندار کربلا ۶-زعیم حوزه علمیه علما سید ابوالقاسم خوئی ٧- سید جمال‌الدین خوئی حوزویان نجف از ابتدای اشغالگری صهیونیست‌ها، آن را توطئه‌ای بزرگ دانسته و با صدور فتواهای فقهی، برگزاری اجتماعات و دیگر اشکال ممکن تلاش کردند مسئولیت دینی‌شان را در قبال این جنایت بزرگ انجام دهند. @mobahesegroup
صدر @mobahesegroup ❇️ دفاع از مقاومت فلسطین بر ضد صهیونیسم امام موسی صدر، رهبر شیعیان لبنان نیز سخت در اندیشة سرنوشت فلسطینی‌ها بود. @mobahesegroup وی سرآغاز بهبودی اوضاع سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مسلمانان جهان را در حل مسأله فلسطین می‌دانست و در هر محفل و مجلس به موضوع فلسطین اشاره می‌کرد. یک بار گفت: ما باید مسأله فلسطین را بدون شرمساری و یا ترس بر عهده گیریم و در این راه از دادن قربانی نهراسیم. @mobahesegroup او سعی می کرد این مسأله را تنها از بعد اسلامی آن مطرح نکند. بلکه در محافل غیر اسلامی با برجسته کردن وجوه انسانی این مسأله تلاش می‌کرد تا وجدان غیر مسلمانان را بیدار کند. @mobahesegroup به طور مثال او در یک از سخنرانی‌های خود می‌گوید: «تلاش برای آزادی فلسطین، تلاش برای آزادی مقدسات اسلامی و مسیحی و تلاش برای آزادی انسان است. این تلاش است برای جلوگیری از آلوده شدن نام خداوند در روی زمین، زیرا صهیونیسم با رفتارهای خود نام خداوند را آلوده می‌سازد.» @mobahesegroup او در ۱۳۴۸ه.ش حمایت خود از مردم فلسطین را اعلام و سازمان «امل» را در حمایت از مردم فلسطین تاسیس نمود که یکی از وظایف آن دفاع از مقاومت فلسطین بر ضد صهیونیسم بود. وی به منظور آگاهی بخشی به محافل سیاسی جهان در معرفی مظلومیت ملت فلسطین و جنایات صهیونیست‌ها در آن سرزمین،‌ به آلمان و فرانسه سفر کرد و با شخصیت‌های مذهبی و سیاسی و رسانه‌های گروهی آنجا دیدار و گفتگو نمود. همچنین ضمن سفر به مصر، کویت و لیبی، با رهبران سیاسی این کشورها دیدار کرد و نسبت به حمایت همه جانبه از مقاومت فلسطینی‌ها بر ضد اسرائیل تلاش فراوانی به عمل آورد. @mobahesegroup وی در نامه‌ای که در اکتبر ۱۹۶۹ به مفتی بزرگ لبنان، شیخ حسن خالد نوشت، ضمن دعوت وی به ایجاد یگانگی میان پیروان مذاهب اهل سنت و شیعه، اظهار داشت: «اکنون که آزادی سرزمین اشغال شدة فلسطین هدف همه مسلمانان است چه بهتر که همگی هماهنگ شویم و صفوف خود را متشکل و متحدسازیم. این را نیز باید بگویم که مهم‌تر از هر چیز این است که فعلاً که سرزمین لبنان از طرف اسرائیل مورد حمله قرار گرفته است، لازم است همگی به صفوف مقاومت فلسطین ملحق شویم و مبارزه علیه اسرائیل را تقویت کنیم. ضروری است که در سطح وسیع‌تر با همه کشورهای عربی در پیکار بر ضد اسرائیل متحد شویم و با آنان همکاری و همفکری کنیم.» @mobahesegroup
#علماء_و_قدس #آیت الله سید محمد هادی میلانی @mobahesegroup ❇️ صدور اعلامیه جهت ضرورت مبارزه با صهیونیزم با استناد به آیات و روایات @mobahesegroup در آن زمان دیگر مراجع تقلید نیز بیانیه های پرشور و دشمن شکنی در یاری مسلمانان فلسطین صادر کردند . جالب آن است که هر یک از آیات عظام با استناد به آیات و روایاتی اعلامیه‌های خود را آغاز یا ختم می‌کردند که پیوستگی جامعه شیعه با فلسطین که مذهبشان سنی بود را نشان می‌داد. @mobahesegroup به طور مثال آیت‌الله میلانی در اعلامیه خود، پس از یادآوری آیاتی چند درباره فتنه انگیزی یهودیان و سابقه زشت نیاکان آنان در شرارت و دنیامداری، در ضرورت مبارزه با آنان و کمک به محرومان فلسطینی به حدیث مشهور نبوی، «من اصبح و لم یهتم بامور المسلمین فلیس بمسلم»؛ «هر کس صبح کند و به سرنوشت مسلمانان اهتمام نورزد مسلمان نیست» استناد می‌کند. @mobahesegroup
#علماء_و_قدس #آیت‌الله مرعشی @mobahesegroup ❇️ مبارزه در راه آزادی فلسطین با استناد به آیات کریمه @mobahesegroup آیت‌الله مرعشی نیز با استناد به آیه کریمه، «ولا تحسبن الذین قتلو فی سبیل الله امواتاً بل احیاء عند ربهم یرزقون»، مبارزه در راه آزادی فلسطین را برای همه مسلمانان واجب شرعی دانسته و کشته شدن در این راه را شهادت دانست. @mobahesegroup همچنین آقای مرعشی در اقدامی عملی، یک حساب بانکی در قم برای کمک به مردم فلسطین افتتاح کرد و از مردم خواست تا کمک‌های مالی خود به آوارگان فلسطین را به این حساب واریز کنند. @mobahesegroup
#علماء_و_قدس #آیت الله سید عبدالله شیرازی @mobahesegroup ❇️صدور بیانیه جهت ضرورت وجوب نبرد با اسرائیل با استشهاد به آیات قرآن و سیره امام علی (علیه السلام) @mobahesegroup با اسرائیل و آزادی سرزمین های غصب شده، به سیره علی (علیه السلام) در جانبداری از مظلومان و ستمدیدگان استدلال کرد و با اشاره به ماجرای هجوم لشکریان معاویه به انبار و کشتن مردم و غارت بی گناهان و ربودن خلخال از پای زنی یهودیه نوشت: @mobahesegroup «حضرت امیرالمؤمنین (علیه السلام) می فرماید: خلخال از پای یک زن که در ذمه اسلام بود، لشکر دشمن بیرون آورده. اگر مسلمانی از این غصه بمیرد، جا دارد و نباید آن را ملامت کرد.» @mobahesegroup