eitaa logo
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
24.5هزار دنبال‌کننده
12هزار عکس
8.7هزار ویدیو
220 فایل
پاسخگویی به شبهات وشایعات ومباحث دینی مدعیان دروغین وعرفانهای کاذب مدیر کانال👇 @sollemassama ادمین کانال👇 @Morteza_Kahromi کانال خبری ما @news_revolution 👇 ادمین تبادل وتبلیغ @F_Gh14 👇کانال پرسمان‌دینی ما @porseman_onlin
مشاهده در ایتا
دانلود
اینروزها عراق به مانند چند سال پیشِ ایران، درگیر یک فتنه‌ی پیچیده‌ی آمریکایی_صهیونیستی است؛ آنجا عروسکی بنام حیدرالعبادی، اینجا عروسکی بنام میرحسین موسوی !! @mobahesegroup
🤔 ❔یکی این شبهه را کرد که شیعه است جز امام بعدی کسی امام قبلی را غسل و کفن نمی کند در حالی که در روایات خودشون آمده که امام سجاد وصیت کرد که کنیزس ایشان را غسل و کفن کند ❗️❗️ 💠💠 👌در روایات ما آمده و این مساله از شیعه است که امام را جز امام غسل و کفن نمی کند و این امام بعدی است که متولی انجام امور مربوط به امام می باشد ؛ 📚بحار الانوار ج27 ص288 باب 2 🔸امام سجاد علیه السلام نیز در واپسین لحظات زندگی خود ، امام باقر علیه السلام را فرا خواند و امور بعد از خود را به ایشان و واگذار کرد ؛ 📚بحار الانوار ج 46 ص 230 ❔حال آنچه مورد قرار گرفته است این نقل است ؛ « علی بن الحسین علیه السلام وصیت کرد که ام ولد او و مادر فرزندش او را غسل دهد ، وقتی که امام از دنیا رفت ، آن ام ولد امام را غسل داد » 📚التهذیب ج 1 ص 444 🔰در سند روایت اگر چه به کلوب وجود دارد که برخی او را تضعیف کرده اند ؛ 📚مستدرکات رجال الحدیث ج 6 ص 188 🔰 و علامه مجلسی این حدیث را می شمارد ؛ 📚ملاذ الاخیار ج 3 ص 254 ❕با این وجود این نقل ، با عقیده شیعه که جز امام ، امام دیگر را غسل و کفن می کند ندارد ، زیرا همسر امام سجاد با مشارکت امام باقر علیهما السلام این مهم را انجام دادند ، چنان که در نقل هایی آمده است که علی علیه السلام با مشارکت اسماء بنت عمیس ، فاطمه سلام الله علیها را غسل و کفن کردند ؛ 📚کشف الغمه ج 1 ص 503 🔰امام سجاد علیه السلام به همسرش برای غسل وصیت کرد ، زیرا می خواست با این عمل جان امام علیه السلام را حفظ کند تا مبادا بنی امیه متعرض جان ایشان به عنوان امام پس از پدر شوند ؛ 📚وسائل الشیعه ج 2 ص 535 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
بعضی وقتا جملاتی رو میگیم که ناخواسته از اجرِ خوبیامون کم میکنیم! ‌ مثلا وقتی کسی ازمون صدقه میخواد، میگیم: ما خودمون جای دیگه کمک میکنیم! ‌ تا بحث قرض دادن میشه، میگیم: قبلا فلان مبلغ به خیلیا دادم، بهم ندادن! ‌ تا حرف از نماز شب میشه، و فلان مستحب میشه، میگیم: خوندنش کاری نداره، خودم اکثر شبا میخونم! ‌ یا مثلا میگیم: فلانی رو من به راه راست کشوندم! ‌ و... ‌ کافیه تو این مواقع، یاد حدیث (ع) بیفتیم که فرمودند: ‌ یک كار نيك ، با هفتاد کار_نیک [علنى] برابرى مى كند. ‌ (ثواب الأعمال : 213/1) ‌ باید بپذیریم که هر کی به یه جایی رسیده، قبلش مَنیّت رو توی خودش کُشته. امثال ها، شهید طهرانی مقدم ها و احمدی روشن ها رو کسی تا قبل شهادتشون نمیشناخت! سَرِ زبونا نبودن. ‌ البته یه وقت میخوای از کارای خوبت برا جمعی بگی که ازت یاد بگیرن، اون بحثش جداست ولی مراقب باطن نیت ات باش. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
🌹در قیامت آرزو می کنی: ای کاش از زوّار قبر حسین بن علی علیه السلام بودم عَنْ عَبْدِ اللَّهِ الطَّحَّانِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ: مَا مِنْ أَحَدٍ يَوْمَ الْقِيَامَةِ إِلَّا وَ هُوَ يَتَمَنَّى أَنَّهُ مِنْ زُوَّارِ الْحُسَيْنِ لِمَا يَرَى مِمَّا يُصْنَعُ بِزُوَّارِ الْحُسَيْنِ علیه السلام مِنْ كَرَامَتِهِمْ عَلَى اللَّهِ تَعَالَى. 📕(كامل الزيارات، ص135) عبد اللَّه طحّان از حضرت صادق عليه السّلام نقل می کند که فرمود: 💥 روز قیامت احدی نیست مگر آن كه آرزو مى كند که در زمره زوّار حسين بن علی عليه السّلام باشد، زيرا مشاهده مىكند که چه کرامتی از جانب خداوند متعال شامل آنها می شود. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
«آیا خداوند متعال در قرآن کریم نسبت به مخالفین، فحش و دشنام داده است؟» بسیار گفته می شود که آیا دشنام ها و سب های قرآن کریم با الهی بودن آن در تضاد نیست؟ و یا چطور ممکن است که خداوند حکیم دشنام و فحش در زبان جاری کند؟ یا این دلیل نمی‌شود که فحش و دشنام در دین اسلام اشکالی نداشته باشد؟ پاسخ بسیار روشن است : «در واقع خداوند، حقیقت و ذات آنان را بیان کرده، نه آن که دشنام داده باشد.» باید به نکته‌ای دقت شود و آن این است که خداوند حکیم نسبت به تمامی امور دانا و توانا می باشد، از این رو اگر به شخص و یا قومی در قرآن کریم، نسبتی داده شده است، بیان گر ذات آن شخص و یا قوم می باشد. به عنوان مثال خداوند کسانی را که از راه حق منحرف شده‌اند و در مسیر شهوات گام نهاده‌اند را مانند حیوانات می داند، این نه تنها فحش و دشنام نیست بلکه بیانگر ذات منحرفان از حقیقت می باشد چراکه زندگانی آنان مانند حیوانات فقط در شهوت خلاصه می‌شود و هیچ گونه هدف مقدسی برای آن و ورای آن ندارند. یا هنگامی که خداوند به تکذیب کنندگان حقیقت، گستاخ و زنیم (زنازاده) اطلاق می کند، بیان واقعیت آنان است که از نطفه های حرام به دنیا آمده اند و خداوند از همه بهتر نسبت به امور آنان آگاه است که چگونه نطفه های آنان منعقد شده است. به بیان دیگر کسانی که گمان می کنند خداوند در قران سب و یا دشنام داده است، خداوند را با انسانهای عادی که از روی ناآگاهی و برای تحقیر کردن شخص نسبت های غیر واقعی می دهند مقایسه کرده اند. چراکه فرض کنیم واقعاً شخصی از حرام متولد شده است، حال ما چگونه او را توصیف کنیم؟ اگر بگوییم او حرام زاده است، این فحش نیست، بلکه واقعیت اوست، زمانی فحش است که غیرواقعی باشد و صرفاً برای تخیله کینه و دشمنی من نسبت به او باشد. (سایر موارد قران نیز به همین منوال و در راستای توصیف دقیق دشمنان است.) در حالی که خداوند اولاً عالم و واقف به تمام امور است پس اگر از حرام زاده بودن شخصی خبر دهد به معنای خبر غیبی است که در اختیار انسان ها قرار داده می شود. ثانیاً خداوند بی نیاز از این است که بخواهد شخص و یا قومی را برای اغراض خود تحقیر کنند، چرا که او خالق آسمان و زمین است و در چشم به هم زدن می تواند خلقت دیگری ایجاد کند و یا همه آن چه خلق کردهرا نابود کند. ثالثاً خداوند از قضا حرص طمع کینه و حسادت مبرّاست از این رو تمامی آثار و پیامدهای این صفات نیز از خداوند متعال به دور است. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
⁉️حواستان به نقشی که در بازی های رسانه ای ایفا می کنید، هست؟! ❇️بیچاره حقیقت.... به قول دوستی این روزها به چشم هایتان شک کنید. به حقیقت هایی که همیشه با اطمینان از آنها دفاع می کردید چون به چشم خودتان دیدید، چون فیلمش هست، چون اینطور می گویند... روزگار، روزگار تردید است... تصاویر و فیلم هایی در فضای مجازی به طور گسترده در حال نشر هستند با عنوان «درگیری ایرانی ها با زائران عراقی در یکی از صحن های حرم امام رضا(ع)»؛ فیلم هایی که یا بعضا مربوط به قبل هستند و بین ایرانی و عراقی نیستند یا ساخته شده اند برای اینکه به خط رسانه ای خاص جهت ایجاد شکاف بین دو مردم دو کشور دامن بزنند. ♨️چند توصیه به زبان ساده: ✅لطفا هیچ فیلم و عکسی را بدون بررسی از منابع رسمی بازنشر ندهید. این کار مصداق بارز غیرفهیم بودن است. قانون ، و سپس را رعایت بفرمایید. ✅حتما کمی از تعصبات فاصله گرفته و از بالا به موضوع نگاه کنید و بررسی کنید برنده این کیست؟ چه کسی از چیدن این پازل سود می برند و شما کجای این ماجرا قرار گرفته اید؟ ✅حتما فراموش نکنید که ما در برابر آنچه می گوییم، می شنویم، می فهمیم و منتقل می کنیم، مسوولیم و اخلاق باید سرلوحه تمام اقدامات ما باشد. ✅لطفا لطفا لطفا سناریوهای رسانه ای را بخوانید. آنچه پشت خط خبری رسانه هاست را دریابید. برای دقیق فهمیدنتان وقت بگذارید. مثلا به این نمونه دقت کنید: «یکی از نخستین مثال های کار برنیز (استاد نامرئی دستکاری افکار عمومی) وقتی بود که رئیس شرکت عظیم توتون آمریکا به او گفت چون سیگار کشیدن زنان در ملاعام ناپسند شمرده می‌شود آنها نیمی از بازار بالقوه خود را از دست می‌دهند و از برنیز خواست کاری برای آن انجام دهد. برای این کار برنیز آبراهام بریل روانکاو فرویدی را به کار گرفت. بریل به برنیز گفت که سیگار نماد قدرت مذکر است. اگر زنان بتوانند آن را نماد قدرت و استقلال خود ببینند، شروع می‌کنند به سیگار کشیدن. سیگار باید برای زنان به مثابه مشعل آزادی درآید. برنیز ترتیبی داد تا تعدادی دختر جوان شیک‌پوش در جشنواره عید پاک نیویورک شرکت کنند و همه آنها با اشاره او همزمان سیگاری را روشن کنند. برنیز از قبل ترتیبی داده بود که این زنان "فعالان حقوق زنان" معرفی شوند و تیتر پوشش خبری در تمام آمریکا این باشد، "مشعل آزادی". میلیونها زن به سیگار کشیدن روی آوردند.» ✅ باشید. باشید. نباشید. رسانه ای داشته باشید. در ضمن اربعین هم در پیش است و این گونه اخبار و فضاسازی ها میتواند جوازی باشد برای ایجاد مساله برای زائران ایرانی در بزرگترین اجتماع شیعیان جهان. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
@mobahesegroup سوال⁉️ ✅آیا امامت ارثی است؟اگر ارثی نیست چرا بعد از امام حسین امامات به فرزندان ایشان یکی پس از دیگری رسیده ❇️آنچه وارث را شایسته ارث بردن میکند،فقط انتساب نسبی یا سببی است،یعنی همین که فرزند یا همسر متوفی باشد،برای ارث بردن کافی است و شرط دیگری لازم نیست. ممکنی است بین وارث و متوفی هیچ همسانی وجود نداشته باشد،مثلا متوفی دانشمند،فاضل،پارسا ومعنوی باشد ولی وارث نادان،بی تقوا و اهل فساد باشد ولی چون با متوفی رابطه نسبی دارداز اوارث می برد.اما امامت اینگونه نیست و کسی که منصب امامت را عهده دار میشود باید صلاحیت های فوق العاده ای داشته باشد. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اوج ابتذال وروابط ضربدری درسریال جدید شبکه خانگی؛حاکم ورق بازی حکم می‌کندشماره ۳ و۵بایدامشب باهم بخوابند!! وزارت ارشادچه غلطی می‌کنه؟ اونم که ازوضع تاترتون خاک برسر هرزه تون کنن @mobahesegroup
لیدر آشوب‌های بصره در آغوش آمریکایی‌ها؛ با رمز تفرقه... رهام دخترى كه اعتقاد دارد ليدر خانم‌ها است و وظيفه او سازماندهی همه خانم‌های بصره برای تظاهرات مى باشد. آخرين تصاوير وی... 🆔👉 @mobahesegroup
هدایت شده از پند عارفانه
📝مراقبه روز آخر ماه ذی‌الحجّه 🔹️روز آخر ماه ذی‌الحجّه، آخرین روز از سال قمری است. سيّد بن طاووس در كتاب «اقبال الاعمال» برای این روز دو ركعت نماز روایت کرده است، بدین کیفیت که در هر ركعت بخواند: ▪️سوره «حمد» يك مرتبه ▪️سوره «توحید» ده مرتبه ▪️«آیت الکرسی» ده مرتبه و پس از نماز بگويد: 🔸️اللَّهُمَّ مَا عَمِلْتُ فِي هَذِهِ السَّنَةِ مِنْ عَمَلٍ نَهَيْتَنِی عَنْهُ وَ لَمْ تَرْضَهُ وَ نَسِيتُهُ وَ لَمْ تَنْسَهُ وَ دَعَوْتَنِي إِلَى التَّوْبَةِ بَعْدَ اجْتِرَائِی عَلَيْك َاللَّهُمَّ فَإِنِّی أَسْتَغْفِرُكَ مِنْهُ فَاغْفِرْ لِی وَ مَا عَمِلْتُ مِنْ عَمَلٍ يُقَرِّبُنِی إِلَيْكَ فَاقْبَلْهُ مِنِّی وَ لا تَقْطَعْ رَجَائِی مِنْكَ يَا كَرِيمُ 🔹️خدايا آنچه در اين سال انجام دادم، از عملى كه مرا از آن نهى كردى و به آن راضى نبودی، و من آن را فراموش كردم ولى تو فراموش ننمودى، و پس از گستاخی‌ام بر تو، مرا به توبه دعوت كردى، خدايا من از تو آمرزش می‌خواهم، پس مرا بيامرز، و آنچه انجام دادم از عملى كه به تو نزديكم كند، از من قبول كن، و اميدم را از خودت قطع مكن اى كريم. 🔸️چون اين را بگويد، شيطان فریاد مى‌زند: واى بر من، آنچه در اين سال عليه او رنج بردم، همه را خراب كرد. و سالى كه گذشت براى او گواهى می‌دهد كه سالش را ختم به خير نمود. 📚کانال پند عارفانه (شعر، نصایح، صوت کوتاه) @pand_arefaneh 🌹
🔸زمان هر سال در محرم تجدید ميشود و حیات انسان هر بار در سیدالشهدا... ⚫️ تحویل سال به وقت محرم است،حول قلوبنا روضةالحسين @mobahesegroup
چقدر نام تو زیباست اباعبدالله چشم تو خالق دنیاست اباعبدالله زائر کرببلا حق شفاعت دارد قطره در کوی تو دریاست اباعبدالله دستگیری ز گدا گردن هر ارباب است کار ما دست تو آقاست اباعبدالله @mobahesegroup
بنر عجیب شهرداری در نمایشگاه زنان و تولید ملی! وقتی شهرداری رسما علیه چادر تبلیغات می‌کند چه انتظاری از خودفروختگانی چون مسیح علینژاد میتوان داشت. @mobahesegroup
📸برخی دانشجویان عراقی در تهران با محکوم کردن حوادث بصره با شیرینی و گل از دوستان ایرانی‌شان دلجویی می‌کنند. 🇮🇷🏴 @mobahesegroup
♦️نقل داستانی از مرحوم صنوبری(از شاگردان شیخ رجبعلی خیاط) در اهمیت تلاوت زیارت عاشورا 💠از خدا بخواهيد: "الهم جعل محياي محيا محمد و آل محمد و مماتي ممات محمد و آل محمد"... 💠مردی که اهل گناه بود، از دنيا رفت، طرف در خواب او را ديد که كار و بارش خوب است. از او  پرسید که تو در دنيا اهل گناه بودی، چطور شد كه راحت شدی؟ 💠گفت: يك زنی را آورده‌اند نزديك من دفن كرده‌اند و از موقعی كه آمده، امام حسين(ع) سه مرتبه آمده به زيارت اين زن، امر كرده عذاب را از اين قبرستان برداشته‌اند. 💠گفت اين زن كيه؟ گفت زن فلان آهنگر است. 💠اين مرد بيدار می‌شود و می رود در بازار آهنگران، می‌بيند يك مرد پريشان نشسته است. می‌پرسد آقا شما زن داشتيد؟ می‌گويد بله، می پرسد در چه حال است؟ می گوید: فوت شده. من ديشب خوابش را ديدم، آيا همسر شما كربلا رفته بود؟ می‌گويد: نه، گفت پس چه؟ 💠گفت او زيارت عاشورا می‌خواند... 📝برگرفته از سخنرانی مرحوم ابوالفضل صنوبری در روز جمعه، ۱۷ آذر ۱۳۶۸ 🔴 📕کانال شرح و تفسیر زیارت عاشورا ♦️ eitaa.com/joinchat/3805675522C83b7fa74b6
هدایت شده از استاد زاهدی
راه نجات استاد زاهدی.mp3
2.16M
🎤استاد زاهدی 👈 راه نجات با توجه به تفسیر "ان یجعلنی معکم" در زیارت عاشورا 🔸برگرفته از جلسات شرح و تفسیر زیارت عاشورا توسط استاد زاهدی @OstadZahedi 💠
به این مدل شبهه دقت کنید👇 حج: به جاش بدید فقرا☹️ روزه: به جاش کمک کنید به فقرا🙁 کمک به حرم ائمه: به جاش بدید به فقرا😐 شب قدر و مسجد و عبادت: به جاش برید خونه فقرا😶 محرم و نذری و عزاداری: به جاش بدید به فقرا و یتیما بخندند و ...( همچین بد هم نمیگه ها)🤔 💯خب حالا دقت کنید لطفا، تا کلی از شبهات رو با یک قالب و چار چوب، خودتون بتونید جواب بدید😋 به این مدل شبهه می گیم، ! یعنی دو تا کار خوب رو مقابل هم قرار میده حتی بعضی وقتا جابه جایی خوبی ها،با بدی ها😳 کلیدواژه اصلیش هم اینه (به جاش، به جای فلان بهمان)😈 ✍🏻پاسخ: ✅چرا دو تاش نه 1️⃣چرا نباید هر دو رو انجام بدیم؟❓ هر چیزی سر جای خودش لازمه. چرا باید اولی رو تعطیل کنیم تا دومی رو انجام بدیم؟❓ آیا نمیشه هم نماز خوند هم روزه گرفت هم به فقرا کمک کرد؟❓🏻♂️ درست مثل اینکه بگوییم جامعه فقط رفتگر👷👷ی خواد، معلم👨🏻🏫 نمی خواد.🏻♂️ به جاش برید رفتگر بشید! می بینید چقدر خنده داره همه ی کارهای خوب لازم و مفیدند. در واقع هدف اصلی این مدل شبهه ایه که غیر مستقیم القا کنه که اولی ها ?💢بد" و فقط دومی 💢"خوبه". پس بیاید اولی ها رو کنار بذارید😮. کلا دین و همه ی احکامشو به بهانه فقرا بذارید کنار. هدف همینه ✅همون حاجی همون فقیر 2️⃣از اون گذشته، کی گفته هر کی میره حج به فقرا کمک نمی کنه؟ حاجی که خمس و زکات پرداخت نکرده باشه اصلا نمیتونه بره حج. نذری و حرم ائمه و مسجد شب قدر و افطار و سحری اش، محل پذیرایی از همه ی مردم از جمله همون فقراست.اصلا اکثرا همون کسانی که نذری میدن به فکر فقرا و یتیم ها هستند😇 نه اون کسانی که دائم در تور های خارجی هستند🤑.در ضمن بستر نرم شدن دل مردم برای کمک به همون و ها در همین دادن ها و دادن هاست ✅تقابل معمولی و خوب 3️⃣ بهتر نیست این افراد به جای منع کارهای خیلی خوب کارهای معمولی دیگه رو بگذارند. مثلا بگویند سفر پاتایا😜 و آنتالیا😝: به جاش بدیم فقرا🚶 مهمونی های🍖🍹پر زرق و برق: به جاش بدیم فقرا🚶 ماشینها🏎 و کاخهای🏛 آنچنانی: به جاش بدیم فقرا🚶 امیدواریم این مطلب در رفع خیلی از شبهات بهتون کمک کنه. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
نظر مراجع در باره قمه زنی👇👇👇👇 ✅ نظر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در مورد قمه زنی: 1- قمه زدن در عزاداري امام حسين عليه السلام چه حكمي دارد؟ جواب: اگر موجب وهن مذهب در زمان حاضر و يا مستلزم خوف خطر جان يا ضرر معتني به(قابل توجه) باشد جايز نيست . 2 - پدر و مادري كه نذر مي كنند اگر خدا به آنان فرزند پسر داد روز عاشورا به سر او تيغ بزنند و آن پسر بعد از بلوغ روزهاي عاشورا قمه بزند آيا اين نذر صحيح است و آيا بر آن پسر عمل به نذر والدين واجب است؟ جواب: صحت چنين نذري محل اشكال است و در هر صورت وفا به آن بر فرزند واجب نيست . 3 - اگر قمه زدن در عزاداريها موجب مرگ كسي شد آيا اين عمل خودكشي و گناه محسوب مي شود . جواب: اگر با خوف خطر جان اقدام كرده باشد حكم انتحار دارد . 4 - آيا سوراخ كردن گوشت بدن و قفل زدن و وزنه آويزان كردن به بهانه عزاداري بر امام حسين عليه السلام كه اخيرا شايع شده است جايز است؟ جواب: چنين اعمالي كه موجب وهن مذهب در انظار عموم است صورت شرعي ندارد . 5 - عزاداراني كه خودشان را در مقابل مزار مقدس ائمه عليهم السلام به خاك مي اندازند و سينه و صورت خود را به خاك مي مالند و خراشيده مي كنند و خون جاري مي شود و با همان حال به داخل حرم ائمه عليهم السلام وارد مي شوند چه صورت دارد؟ جواب: اينگونه رفتارها كه از شيوه اظهار تاثر و عزاداري سنتي به دور است صورت شرعي ندارد بلكه اگر موجب ضرر معتني به(قابل توجه) بدني و يا وهن مذهب در انظار عموم باشد جايز نيست. ✅ استفتائات از حضرت آية الله العظمي مكارم شيرازي 1 - آيا زنجير زني و قمه زني و شمشير زني در عزاداري امام حسين عليه السلام جايز است؟ جواب: بي شك مراسم سوگواري خامس آل عبا عليه السلام از افضل قربات است، ولي نبايد كاري كرد كه موجب وهن مذهب در نظر ديگران شود . 2- سينه زدن با تيغ و يا زنجير زدن با زنجيري كه داراي چاقو و يا تيغ مي باشد و منجر به زخمي شدن بدن و جاري شدن خون مي شود، چه حكمي دارد؟ جواب: همان گونه كه قبلا نيز اشاره كرده ايم، مسئله ي عزاداري حضرت سيدالشهداعليه السلام در هر زمان و در هر مكان از افضل قربات و مايه ي تقويت روح ايمان و شهامت اسلامي و ايثار و فداكاري و شجاعت در مسلمين است، ولي كيفيت عزاداري بايد چنان باشد كه بهانه اي به دست دشمنان اسلام ندهد و موجب سوء استفاده از آن نشود و اين مراسم عظيم و پرشكوه تضعيف نگردد و به همين جهت از كارهايي كه موجب وهن مذهب است بايد پرهيز شود . ✅ نظر حضرت آية الله جوادي آملي پيرامون قمه زني: چيزي كه مايه وهن اسلام و پايه هتك حرمت عزاداري است جايز نيست، انتظار مي رود از قمه زني و مانند آن پرهيز شود .(4 محرم الحرام 1415 جوادي آملي) ✅ نظر حضرت آية الله نوري همداني پيرامون عزاداري و قمه زني از آنجا كه مكتب سالار شهيدان حضرت ابي عبدالله عليه السلام مكتب امر به معروف و نهي از منكر و چشمه ي جوشان ارزشهاي اسلامي است و تاريخ خونبار عاشورا هميشه با آفريدن حماسه ها و موجها و با به حركت درآوردن احساسات و عواطف الهام بخش كليه ي نهضت ها و قيامهايي كه عليه ظالمان و جباران روزگار صورت گرفته بوده است و همواره مجاهدين اسلام با قيامهايي عليه ظلم و ستم به جا آوردند - كه نمونه ي آن را در زمان خود ديديم - نام حسين بر لب و اشك حسيني در چشم و هواي كربلا و عاشورا در سر داشتند تا موفق شدند كه پيروزي خون بر شمشير را ثابت و بيان بلند حضرت رسول اكرم صلي الله عليه وآله «حسين مني و انا من حسين » را معنا كنند و ايام محرم و عاشورا هميشه زنده كننده ي آن خاطره و به جوش آورنده ي خونهايي است كه در دل علاقه مندان اين مكتب موج مي زند لذا لازم است مخصوصا در جهان كنوني كه دشمنان اسلام از اسلام سيلي خورده و منافع نامشروع خود را از دست رفته مي بينند و در فكر انتقام گرفتن از اسلام ناب محمدي هستند مراسم عزاداري كار زينبي بكند يعني با منطق اسلام توام و از هر گونه حركتي كه اين دين مقدس را بي منطق قلمداد نمايد منزه باشد و عزاداران محترم و متعهد به جاي اينكه قمه را بر فرق خود بكوبند در فكر آن باشند قمه را بر سر دشمنان اسلام كه اراضي آنان را اشغال و در فكر تضعيف آنان مي باشند و منابع آنان را غارت و بالاخره هر روزي با ترفند جديدي حيات اسلامي آنها را به مخاطره مي اندازند بكوبند . خداوند توفيق بيشتر براي پيمودن اين راه به همه ي مسلمانان عنايت بفرمايد .(7 محرم الحرام 1415 الاحقر حسين نوري همداني) ادامه پست بعدی👇👇👇👇👇👇👇 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
ادامه👆👆 👇👇👇 ✅ نظر حضرت آية الله صالحي مازندراني پيرامون قمه زني باسمه العليم از منابع فقه چه لبيه و چه لفظيه بالخصوص او بالاطلاق او العموم جواز و اباحه قمه زني فضلا از رجحان آن در مراسم عزاداري سالار شهيدان امام حسين عليه السلام مستفاد نمي گردد، بلكه مقتضاي ادله و عناوين ثانويه حرمت و عدم جواز است لذا اجتناب از آن واجب و لازم است . برادران ايماني مي دانند كه قمه را بايد بر فرق قمه كشان خائن و قداره بندان جاني زد .(قم المقدسة، اسماعيل الصالحي المازندراني محرم الحرام 1415 - خرداد 1373) ✅ نظر حضرت آية الله العظمي فاضل لنكراني درباره قمه زني با توجه به گرايشي كه نسبت به اسلام و تشيع بعد از پيروزي انقلاب اسلامي ايران در اكثر نقاط جهان پيدا شده و ايران اسلامي به عنوان ام القراي جهان اسلام شناخته مي شود و اعمال و رفتار ملت ايران به عنوان الگو و بيانگر اسلام مطرح است لازم است در رابطه با مسائل سوگواري و عزاداري سالار شهيدان حضرت ابي عبدالله الحسين عليه السلام به گونه اي عمل شود كه موجب گرايش بيشتر و علاقمندي شديدتر به آن حضرت و هدف مقدس وي گردد پيدا است در اين شرايط مسئله قمه زدن نه تنها چنين نقشي ندارد و بلكه به علت عدم قابليت پذيرش و نداشتن هيچ گونه توجيهي نتيجه سوء بر آن مترتب خواهد شد لذا لازم ست شيعيان علاقمند به مكتب امام حسين عليه السلام از آن خودداري نمايند و چنانچه در اين مورد نذر وجود داشته باشد نذر واجد شرايط صحت و انعقاد نيست .(محمد فاضل، 4 محرم الحرام، 1415) ✅ نظر حضرت آية الله مشكيني در پاسخ به سؤال از قمه زني بعد التسليم و التحية امور مذكوره فوق بنفسه در شرع اسلام مورد اشكال و بلكه بعضي از آنها ذاتا محرم است مسلمين بايد از وارد كردن آنها در مراسم تعزيه حضرت حسين عليه السلام كه يكي از عبادات است جدا خودداري نمايند علاوه آن كه عزاداري آن حضرت عمل عبادي سياسي است پس بايد از مخلوط شدن كارهايي كه جنبه سياسي آن را مخدوش ويا به عنوان خرافيت و وهن اسلام مي بخشد اجتناب نمود گذشته از اينها اعمال فوق مورد نهي مقام معظم ولايت امر مسلمين قرار گرفته و حكم معظم له واجب الاتباع است خداوند بر ملت معتقد و هوشيار و سياست فهم ايران توفيق تبعيت از احكام الهي و عزاداري مورد ضايت حضرت بقية الهي عنايت فرمايد .(8 محرم الحرام 1415، هجري قمري، علي مشكيني) کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
⁉️متن شبهه ⁉️ همان طور که مي دانيد جنگي که در روز عاشورا رخ داده در نزديکي رود فرات بوده. در هيچ کجاي کره زمين نمي توانيد سرزميني در کنار يک رود را بيابيد که صحرا و بيابان بي آب و علف باشد، مگر رودي که از ميان کوهستان مي گذرد. همه در درازاي تحصيلمان خوانده ايم که در کنار رودخانه ها جلگه و زمين هاي حاصل خيز به وجود مي آيد. واقعيت اين است که اطراف فرات را نيز مانند ساير رودخانه ها، جلگه ها و زمين هاي حاصل خيز تشکيل مي دهد و کربلا نيز سرزميني سرسبز است. از آن گذشته در چنين مناطقي به دليل نزديکي به رودخانه بستر زيرين زمين را سفره هاي پهناور آبي تشکيل مي دهد و دست رسي به آب آسان تر از آن چيزي است که به ذهن مي رسد. تنها با کندن 4 يا 5 متر از زمين مي توان به آب رسيد. در منطقه اهواز يکي از مشکلات ساخت و ساز همين سفره هاي زيرزميني است که کاملاً زير شهر را فرا گرفته اند. 72 نفر نتوانسته اند يک گودال 4 متري حفر کنند؟ ✅پاسخ✅ ☑️1. در مناطقي که هوا گرم و خشک است هر کجا نهر آبي باشد اطراف آن نهر گياه ميرويد اما کمي از آن فاصله گرفته شود کاملا خشک است، که مانند چنين مناظري در ايران بسيار يافت ميشود از باب مثال به بيابان اطراف قم و کهک رجوع کنيد خواهيد ديد که تا چند متر اطراف رود ها سرسبز است و باقي بيابان خشک و بي گياه است و در عراق چنين مناطقي بسيار است و اتفاقا کربلا چنين منطقه اي است يعني در اطراف خود رود فرات (که البته خود فرات نبوده شعبه اي از آن بوده) سرسبز بوده اما کمي از رود فاصله گرفته ميشد بيابان خشک بود، که فقط گياهان خود روي کوچک و خار در آن ميروييد و براي زراعت بايد آب را به مزرعه مي رساندند. ☑️2. براي همين وقتي حضرت عباس ع براي آوردن آب رفت در کنار فرات وارد نخلستان شد و دشمنانش پشت نخلها کمين کردند... پس معلوم است اطراف رود سرسبز بوده و در کتاب محن الابرار و نفس المهموم و ديگر مقاتل آمده هر چه سيد الشهدا به حر اصرار کرد که کنار فرات خيمه بزنند نگذاشت و او را در منطقه خشک پياده نمود. ☑️3. در کتاب کربلا و حرم مطهر آمده: يکي از علتهاي اينکه کربلا را به اين نام ناميدند آنست که :کربل به معني غربل است و چون سرزمين کربلا خاک نرم و رواني داشت مانند غربال شده به اين نام ناميده شد. ☑️4. اما کسي نگفته هيچ گياهي در آنجا نمي روييده در کتاب نفس المهموم آمده سيد الشهدا شب عاشورا مشغول کندن خارهاي اطراف خيمه ها بود و اصحاب شب عاشورا اطراف خيمه ها را خندق کنده درون آن خار و گياه ريختند و صبح عاشورا آتش زدند. ☑️5. در کتاب آيينه داران آفتاب آمده در اين سرزمين گياهي ميروييده که به آن ترشک در فارسي مي گويند و در عربي نام اين گياه الکربل است و يکي از وجوه تسميه اين سرزمين به اين نام همين است. ☑️6. در ضمن در کتاب محن الابرار و نفس المهموم آمده که سيد الشهدا دستور حفر چاه به اصحاب داد اما ديدبانهايي که مامور از طرف عمر سعد بودند خبر به او رساندند و عمر سعد شخصي را فرستاد که فرياد زد اگر چاه حفر کنيد جنگ را شروع مي کنيم و شما را با تير خواهيم زد و اين خبر را جاسوسان به عبيد الله هم رساندند و نامه اي براي عمر سعد نوشت به اين مضمون :براي من خبر رسيده که حسين چاه مي کند و آب بيرون مي آورد و خودش و اصحابش از آن آب مي آشامند پس ملاحظه نما هنگامي که نامه من به تو رسيد ايشان را از چاه کندن هر قدر که توان داري منع کن و نگذار که چاه بکنند و آب بيرون بياورند و کار را بر ايشان تنگ بگیرد. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
⁉️ متن شبهه ⁉️ مگر جنگیدن در ماه حرام ،حرمت ندارد پس چگونه امام حسین در ماه محرم که از ماه های حرام است به جنگ یزید رفت و حکم حرمت این ماه را شکست ✅ پاسخ ✅ ☑️1. احترام ماه حرام در برابر کسانی است که آن را محترم بشمارند ، ولی در برابر کسانی که احترام آن را زیر پا می گذارند رعایت آن لازم نیست و مسلمانان حق دارند با آنها وارد پیکار شوند و این در واقع یک نوعی قصاص است . 🔻قرآن می فرماید ؛ « ماه حرام در برابر ماه حرام ( اگر دشمنان احترام آن را شکستند و در آن با شما جنگیدند شما نیز حق دارید مقابله به مثل کنید ) و تمام حرامها قابل قصاص است »🔸بقره194 ☑️2. مشرکان مکه می دانستند که جنگ در ماههای حرام از نظر اسلام جایز نیست ، به همین دلیل در نظر داشتند مسلمانان را غافلگیر سازند و در ماههای حرام به آنها حمله ور شوند و احیانا گمانشان این بود که مسلمانان به مقابله بر نمی خیزند ، آیه مورد بحث به این پندارها پایان می دهد و دستور می دهد که اگر آنها در ماه حرام دست به اسلحه بردند ، مسلمانان در مقابل آنها بایستند . 📚تفسیر نمونه ج2 ص31 ☑️3. امام حسین علیه السلام نیز برای جنگ به سوی عراق نرفته بود ، بلکه بنا بر دعوت کوفیان رهسپار این مسیر شده بود که در سرزمین کربلا مورد محاصره و حمله سپاه یزید واقع شد و امام نیز چاره ای جز مقابله با آنان و دفاع نداشت . ☑️4. بنابراین این سپاه یزید بود که حرمت و احترام ماه حرام را نگه نداشت چنان که امام رضا علیه السلام فرمود ؛ « محرم ماهی بود که در جاهلیت نیز احترام آن حفظ می شد و در آن جنگ نمی کردند اما این امت در این ماه خون های ما را ریختند و حرمت ما را هتک کردند و زنان و فرزندان ما را به اسارت گرفتند...» 📚امالی صدوق ص128 ☑️5. ویا فرمود؛ « این امت حرمت ماه محرم را نگه نداشتند و همچنین حرمت پیامبرشان را نگه نداشتند و در این ماه ذریه پیامبر را کشتند ...» 📚همان مدرک ص130 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
💢آیا حضرت علی اکبر(ع) کرده بودند و داشتند؟ در باره این که حضرت علی اکبر (ع) همسر و فرزندی داشته یا خیر، دو وجود دارد: اول. برخی گفته اند که ایشان دارای فرزند نبود. اینان در باره همسر وی سخنی نگفته اند.  ✅دوم. بر اساس دلایلی که وجود دارد، گروهی دیگر وجود زن و فرزند را برای آن جناب ثابت کرده اند. برخی از این دلایل عبارت اند از: 1. در زیارتی که ابوحمزه ثمالی از امام صادق (ع) درباره حضرت علی اکبر (ع) نقل کرده، عباراتی وجود دارد که نشان دهنده این است که علی اکبر (ع) دارای فرزند بوده است؛ مانند این فراز:«...صلّى الله علیک یا أبا الحسن ثلاثا...».   و یا: « صلى الله علیک و على عترتک و أهل بیتک و آبائک و أبنائک و أمهاتک الأخیار الأبرار الذین أذهب الله عنهم الرجس و طهرهم تطهیرا»؛ که در این زمینه باید گفت: گرچه فراز اول را به تنهایی نمی توان دلیل قانع کننده ای برای اثبات وجود فرزندی برای ایشان دانست، اما فراز دوم قطعا نشانگر آن است که حضرت علی اکبر (ع) دارای خانواده و فرزندانی بوده است؛ زیرا کلمه «ابنائک» جمع است و نیز کلمه «عترتک» که عترت هرکسی ذرّیه و فرزندان او محسوب می شود. 2. بزنطى می گوید: از حضرت امام رضا (ع) پرسیدم: آیا کسی می تواند با زن و با کنیزى که از پدرش فرزند دار شده، ازدواج کند؟ آن حضرت فرمود: اشکالى ندارد. گفتم: از پدرت شنیدم که فرمود امام سجاد (ع) علاوه بر ازدواج با دختر امام حسن (ع) با ام ولد (کنیز صاحب فرزند) ایشان نیز ازدواج کرد... .امام در پاسخ فرمود: این طور که گفتى نیست؛ امام سجاد (ع) با دختر امام حسن (ع) ازدواج کرد و نیز با ام ولد (کنیزِ صاحب فرزند) برادرش على بن الحسین که در کربلا کشته شد، نیز ازدواج نمود.  ✅از جهت سندی، شخصیت های موجود در سند این روایت ثقه هستند و از لحاظ محتوا این روایت نشانگر آن است که حضرت علی اکبر (ع) فرزندی از یک کنیز داشته است. پس، طبق بیان فوق، حضرت علی اکبر (ع) دارای همسر و فرزند بوده، امّا با تحقیقی که انجام شد به نام و مشخصات دقیق همسر آن حضرت دست نیافتیم. 📚تاریخ الیعقوبی، ج 2، ص 246 📚 تاریخ الطبری، ج 11، ص 520 📚مقاتل الطالبیین، ص 86 📚کامل الزیارات، ص 240 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
دروغی دیگر از نقدی بر اسلام 💢علی اصغر طفل شش ماهه حقیقت یا خیال؟ 👇 آیا نام طفل امام حسین(ع) علی اصغر بوده است؟ ✅آنچه از منابع معتبر تاریخی به دست می‌‌آید، چنین است که نام این طفل «عبد الله(ع)» و از مادری به نام رباب دختر امرء القیس بود. چنانچه این منابع حضرت «علی اکبر(ع)» را فرزند لیلی دختر أبی مرّه ذکر نموده‌‌اند که در کنار پدر در کربلا به شهادت رسید و امام سجاد(ع) را فرزند شهربانو [شاه زنان] دختر یزدگرد شمرده‌اند. ✅نکته قابل ‌توجه آن‌که در بسیاری از آن منابع؛ مانند تاریخ طبری،تاریخ یعقوبی، الطبقات الکبری،از امام زین العابدین(ع) به عنوان «علی اصغر » نام برده‌‌اند. ✅در زیارت ناحیه مقدسه نیز که منسوب به امام زمان(عج) است، ایشان چنین سلام می‌‌دهند: «سلام بر عبد الله بن حسین، طفل شیر خوار، که خونش در آسمان پاشیده شده است، کسی که در دامان پدرش با تیر حرملة بن کاهل اسدی ذبح شد». ✅به نظر می‌‌رسد این مطلب تا زمان مرحوم مجلسی اول در بین محققان مشهور بوده است. چنانچه ایشان گفته‌‌اند: «و صغیر که شهید شد عبد اللَّه نام داشت، و اکثر علما چنین ذکر کرده‌اند از شیخ مفید تا شیخ شهید». ✅هر چند به نظر می‌‌رسد، برخی محدثان و مورخان دیگر، به ویژه متأخرین تنها با توجه به رعایت سن فرزندان امام، نام ایشان را بر اساس مراتب سنی ذکر نموده و از طفل شهید به علی‌ اصغر(ع) تعبیر نموده‌‌اند؛ و با توجه به همین امر در ذهن عامه مردم نیز چنین شهرت گرفته است. البته از اولین کسانی که با نام «علی» از طفل شهید کربلا یاد نموده‌‌اند، می‌‌توان به ابن اعثم کوفی در کتاب «الفتوح»و ابن ابی الثلج در کتاب «تاریخ اهل البیت»و طبری در «دلائل الامامة»در قرون سوم و چهارم اشاره نمود. خوارزمی (م 568 ق) نیز (که بسیاری از مطالب مقتل خود را از ابن اعثم گرفته)، از او به «علیٌ الطفل» (بدون ذکر اصغر) تعبیر کرده است. ✅پس از آنها إربلی در کتاب «کشف الغمة فی معرفة الائمة» به قرن هفتم و ابن صباغ مالکی در کتاب «الفصول المهمة فی معرفة الائمة(ع)»به قرن نهم از آن‌حضرت با این نام اسم برده‌‌اند.  📚الطبقات الکبری، ج 1، ص 476 و 478؛ ج 5، ص 163، 📚بحارالانوار، ج 45، ص 66، 📚لوامع صاحبقرانی، ج 7، ص 224، 📚ابن اعثم کوفی، ج 5، ص 115 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
محرم که باشه یک عده اعتراض میکنن ما ایرانی هستیم چرا سنت اعراب رو اجرا می‌کنید! اما همون یک عده برای مراسمی مثل #کریسمس زودتر از کشورهای خارجی پیشواز میرن @mobahesegroup
اقدام عجیب و مورد دار شهرداری از کِی تا حالا زنان جزو عناصر زیباسازی شهر شده اند؟ آیا این کار توهین به ارزش زن و استفاده ی ابزاری از او نیست؟ سلبریتی ها پس چرا خفه خون گرفتید؟؟ @mobahesegroup