هدایت شده از مبلّغان دینی ☘
🔻 آیا شیعه ائمه (ع) را خدا می داند؟ 1
🔹 وهابیون به شیعه نسبت میدهند، که شیعه، ائمه اطهار (ع) را خدا میداند و دلیلشان نسبت دادن صفاتی است که آنان معتقدند فقط مخصوص خداوند است.
🔹 مسئله توحید و شرک از مباحث مهم کلامی است که ممکن است با کمی اشتباه، عده ای از مسلمانان مشرک خوانده شوند و عواقب جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد.
🔹 اعتقاد بسیاری از عالمان شیعه و بسیاری از فرق اسلامی این است که شرک دانستن یک عقیده، بر محور استقلال از خداوند می گردد و ملاک شرک، خدا پنداشتن و پرستش غیر خدا و مستقل دانستن آنهاست. این ملاک در چند مسئله مانند توسل و عرض حاجت، استغاثه، شفاعت، و صفاتی مانند خالقیت، رازقیت، قدرت، علم غیب نیز وجود دارد.
🌐 جهت مطالعهی بیشتر، کلیک کنید:
https://www.adyannet.com/fa/news/37452
#فرق_ادیان_مذاهب
#مکاتب_اهل_سنت
#وهابیت_و_سلفیت
📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇
🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
هدایت شده از مبلّغان دینی ☘
🔻 آیا شیعه ائمه (ع) را خدا می داند؟ 2
🔹 وهابیون ادعا می کنند که شیعیان ائمه اطهار (ع) را خدا می دانند و کار شیعه شبیه کار مشرکین صدر اسلام است.
🔹 در حالیکه تفاوت نظر شیعه با مشرکین صدر اسلام در این است که مشرکین برای خداوند شریک قائل میشدند و شیعه قائل به واسطههایی است که از جانب خداوند مأمور به انجام وظایفی شدهاند.
🔹 اعتقاد مشرکین صدر اسلام طبق آیات قرآن به این صورت است:
اعتقاد به فرزند برای خداوند
اعتقاد به نظیر برای خداوند
اعتقاد به الهی غیر خداوند
اعتقاد به شریک مستقل برای خداوند.
🌐 جهت مطالعهی بیشتر، کلیک کنید:
https://www.adyannet.com/fa/news/37452
#فرق_ادیان_مذاهب
#مکاتب_اهل_سنت
#وهابیت_و_سلفیت
📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇
🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
هدایت شده از مبلّغان دینی ☘
🔻 همزیستی مسالمت آمیز پیامبر(ص) با یهود
🔹 رسول خدا(ص) در مواجهه با یهود، همزیستی مسالمت آمیز داشته است. ایشان هدایای یهود را می پذیرفت و با آنان داد و ستد مالی داشته است.
🔹 در تاریخ وقایعی از عیادت بیماران یهودی، عطوفت، رفق و مدارای رسول خدا(ص) با یهود بیان شده است. البته فتنه گری های یهود سبب شد به مرور شیوه برخورد پیامبر(ص) با آنان دچار تغییر گردد.
🌐 جهت مطالعهی بیشتر، کلیک کنید:
https://www.adyannet.com/fa/news/37179
https://www.adyannet.com/fa/news/37178
#فرق_ادیان_مذاهب
#صهیونیسم
📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇
🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
هدایت شده از مبلّغان دینی ☘
⭕️ دست خالی وهابیت و تهمت عجیب به امام خمینی(ره)
👈 لطفا این جملات را با دقت بخوانید: «وقتی ما یک نظر وسیعی به همه دنیا و به همه دانشگاههایی که در دنیا هست بیندازیم، تمام این مصیبتها که برای بشر پیش آمده است ریشهاش از دانشگاه بوده. ریشهاش از این تخصصهای دانشگاهی بوده. این همه ابزار فنای انسان و این همه پیشرفتهایی که به خیال خودشان در ابزار جنگی دارند، اساسش از دانشمندانی بوده است که از دانشگاه بیرون آمدهاند. دانشگاهی که در کنار او اخلاق نبوده است، در کنار او تهذیب نبوده است. و تمام فسادهایی که در یک ملتی یا ملتها پیدا شده است از حوزههای علمیهای بوده است که متعهد به دستورات اسلامی نبودهاند.»
🔹 امام خمینی (رحمةاللهعلیه) در عبارات بالا به وضوح از لزوم وجود اخلاق و تهذیب در علوم دانشگاهی و حوزوی سخن گفته است و دانشمندان و علمایی که علم بدون اخلاق و تهذیب داشته باشند را منشأ گرفتاریها و انحرافات جوامع بشری معرفی کرده است. حالا اگر از شما که مشغول خواندن این نوشتار هستید سوال شود که آیا در این بیانات، اثری از ضدیت با علم و دانشگاه دیده میشود، چه پاسخی میدهید؟!
🔹 واضح است که هرگز از سخنان بالا چنین چیزی برنمیآید اما دشمنان ناجوانمرد مثل وهابیت با تقطیع بخشی از عبارتهای فوق، از قول حضرت امام(ره) نقل کردهاند که تمام این مصیبتها که برای بشر پیش آمده است ریشهاش از دانشگاه بوده! و با این نسبت ناروا و این تهمت بزرگ، نتیجه گرفتند که ولایت فقیه در ضدیت با علم و دانش است!
✅ البته بر آگاهان و خردمندان واضح است که افراد جبهه باطل در طول تاریخ، قدرت رویارویی مستدل و منطقی با مصلحان و پیروان حقیقت را نداشتهاند و از این رو اقدام به تهمت زنی و ترور شخصیت میکردند.
___________________
🔗 لینک مطلب: https://btid.org/fa/news/204579
#سیاست_اجتماع
#سیاست_داخلی
📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇
🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
هدایت شده از مبلّغان دینی ☘
⭕️ سوال
⁉️ آیا نماز تراویح در روایات شیعه تایید شده است؟
🔰 پاسخ
🔹 یکی از بدعتهایی که توسط خلیفه دوم در میان مسلمانان شکل گرفت، خواندن نماز تراویح به جماعت بود.
🔸 شیعه بر اساس آموزههای اهل بیت(علیهمالسلام) خواندن نماز مستحبی به جماعت جز در موارد خاص مانند نماز باران را جایز ندانسته و نماز تروایح را بدعت میداند.
🔹 رسانههای وهابی با استناد به یک روایت از کافی ادعا میکنند نماز تراویح در کتابهای شیعه نیز نقل شده و مورد تایید است. این روایت از امام صادق(علیهالسلام) درباره رسول خدا(صلیاللهعلیهوآله) نقل شده و به شرح زیر میباشد:
🔸 «كَانَ رَسُولُ اللَّهِ صلى الله عليه و آله يَزِيدُ فِي صَلَاتِهِ فِي شَهْرِ رَمَضَانَ إِذَا صَلَّى الْعَتَمَةَ صَلّى بَعْدَهَا، فَيَقُومُ النَّاسُ خَلْفَهُ، فَيَدْخُلُ وَ يَدَعُهُمْ، ثُمَّ يَخْرُجُ أَيْضاً، فَيَجِيئُونَ، وَ يَقُومُونَ خَلْفَهُ، فَيَدَعُهُم؛ رسول خدا (صلیاللهعلیهوآله) همواره به نمازش در ماه رمضان مىافزود. حضرتش آنگاه كه نماز عشا را مىخواند به نماز مىايستاد.(همان که) مردم پشت سر آن حضرت مىايستادند، حضرت وارد خانه مىشد، و آنها را به حال خود مىگذاشت، سپس دوباره به مسجد مىآمد، مردم هم مىآمدند و پشت سر آن حضرت مىايستادند، باز آنها را به حال خود وامىگذاشت و وارد خانه مىشد.»
🔹 وهابیت با استناد به بخش اول حدیث تا قسمت «فیقوم الناس خلفه: مردم پشت سر پیامبر میایستادند» میگویند بعد از نماز عشاء مسلمانان پشت سر حضرت ایستاده و نماز تراویح را اقامه میکردند؛ حال آن که با اندکی دقت در ادامه روایت مشخص میشود پیامبر این اقدام مسلمانان را قبول نداشته و به سرعت وارد منزل خود میشدند تا مردم پراکنده شوند.
🌐 جهت مطالعهی بیشتر، کلیک کنید.
https://btid.org/fa/news/204628
#اعتقادات
#کلام
#نماز_تراويح
#وهابيت
📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇
🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
هدایت شده از مبلّغان دینی ☘
💢 روزۀ افراد سالخورده
✍🏻 پاسخ:
پیرمرد و پیرزنی كه گرفتن روزه برایشان مشقت دارد، گرفتن روزه بر آنان واجب نیست و باید برای هر روز یک مد طعام(مانند گندم، جو، برنج) به فقیر فدیه بدهند و اگر اصلاً توانايى روزه گرفتن ندارند، بنابر احتیاط باید فدیه بدهند
❇️ در هر دو صورت چنانچه پس از ماه رمضان بتوانند روزه بگیرند، بنابر احتیاط مستحب قضای روزهها را بگیرند.
🔺 رساله نماز و روزه آیت الله خامنه ای، مسأله 958
#احکام
#احکام_روزه
#واجبات_روزه
📎 https://btid.org/fa/news/204914
📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇
🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
هدایت شده از مبلّغان دینی ☘
💠 بررسی حادثه مشهد مقدس و گنبد کاووس
✍️ متأسفانه در روزهای گذشته، فرقه منحرف وهابیت با ترور و به شهادت رساندن چند نفر از علمای اهل سنت و شیعه، درصدد تفرقه افکنی میان امت اسلام است.
👈 با بررسی تاریخ مشخص می شود محمد بن عبدالوهاب به عنوان رهبر این جریان شیطانی، به دست استعمار منحوس انگلیس در سرزمین عربستان پا به عرصه سیاسی گذاشت. او با تفکر ایجاد دولتی مبتنی بر اسلام که زاییده اندیشههای استعمار انگلیس باشد.
💢 مشاهده ادامه مطلب در لینک زیر:
👇👇👇
🌐 https://rasanews.ir/002xkD
#شورای_تخصصی_فضای_مجازی
#خبرگزاری
#خبرگزاری_رسا
#وهابیت
📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇
🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
هدایت شده از مبلّغان دینی ☘
🌹بیست و یکم فروردین ماه،سالروز شهادت صیاد دلها امیر سپهبد علی صیاد شیرازی، جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح،گرامی باد.
📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇
🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
هدایت شده از نشریات تبلیغی
با توجه به اینکه در ماه مبارک رمضان، انجام اعمال صالح همچون تلاوت قرآن، پاداش بیشتری دارد و اکثر مساجد با قرائت یک جزء در هر روز، یکبار قرآنکریم را ختم میکنند، انتظار میرود که مبلغین گرامی در مباحث خود یک آیه از هر جزء را انتخاب و به تبیین و تفسیر آن همت گمارند.
آنچه در این نوشتار میآید به هدف گفتمانسازی جهاد تبیین است که از هر جزء قرآنکریم، یک آیه مرتبط با موضوع جهاد تبیین انتخاب شده است و نکاتی را که میتواند سوژه سخن و گفتگو در این ماه عزیز باشد را بیان میکند.
همچنین در ذیل هر یک از مباحث، بخشی از متن بیانیه گام دوم که مرتبط به موضوع است ذکر شده است؛ چراکه مقام معظم رهبری با موضوع «جهاد تبیین» بهنوعی بیانیه «گام دوم انقلاب» را قوام بخشیدند.
نکتهها:
1. «قسط»، در برابر تبعیض است، یعنى حقّ هر كسی را به خودش بدهند، نه دیگرى.
2. در این آیه، مفاهیم متعدّدى مطرح شده است؛ تربیت «رَبِّی»، عدالت «القسط»، عبادت «أَقِیمُوا»، جماعت «وُجُوهَكُمْ»، دعا «وَ ادْعُوهُ»، نیت و اخلاص «مُخْلِصِینَ لَهُ»، و حشر و قیامت «تَعُودُونَ».
3. انسان، مأمور به قسط است. «أَمَرَ رَبِّی بِالْقِسْطِ» و كردار زشت، خارج از دائرۀ قسط است. لا یأْمُرُ بِالْفَحْشاءِ ... أَمَرَ رَبِّی بِالْقِسْطِ.
4. پایبندى خالصانه به دین، زمینۀ گسترش قسط و عدل است. «أَمَرَ رَبِّی بِالْقِسْطِ وَ أَقِیمُوا وُجُوهَكُمْ».
5. جلوگیرى از تبعیض، در كنار عبادت مطرح است. «بِالْقِسْطِ وَ أَقِیمُوا».
6. تربیت صحیح، در نظامِ عادلانه است و قسط، از شئون ربوبیت الهى. «أَمَرَ رَبِّی بِالْقِسْطِ».
🌹🌹🌹متن بیانیه گام دوم با موضوع مرتبط با آیه جزء هشتم🌹🌹🌹
نارضایتی این حقیر از کارکرد عدالت در کشور به دلیل آنکه این ارزش والا باید گوهر بیهمتا بر تارک نظام جمهوری اسلامی باشد و هنوز نیست، نباید به این معنی گرفته شود که برای استقرار عدالت کار انجام نگرفته است. واقعیّت آن است که دستاوردهای مبارزه با بیعدالتی در این چهار دهه، با هیچ دورۀ دیگر گذشته قابل مقایسه نیست. در رژیم طاغوت بیشترین خدمات و درآمدهای کشور در اختیار گروه کوچکی از پایتختنشینان یا همسانان آنان در برخی دیگر از نقاط کشور بود. مردم بیشتر شهرها بویژه مناطق دوردست و روستاها در آخر فهرست و غالباً محروم از نیازهای اوّلیّۀ زیرساختی و خدمترسانی بودند. جمهوری اسلامی در شمار موفّقترین حاکمیّتهای جهان در جابهجایی خدمت و ثروت از مرکز به همهجای کشور، و از مناطق مرفّهنشین شهرها به مناطق پاییندست آن بوده است. آمار بزرگ راهسازی و خانهسازی و ایجاد مراکز صنعتی و اصلاح امور کشاورزی و رساندن برق و آب و مراکز درمانی و واحدهای دانشگاهی و سد و نیروگاه و امثال آن به دورترین مناطق کشور، حقیقتاً افتخارآفرین است؛ بیشک این همه، نه در تبلیغات نارسای مسئولان انعکاس یافته و نه زبان بدخواهان خارجی و داخلی به آن اعتراف کرده است؛ ولی هست و حسنهای برای مدیران جهادی و بااخلاص نزد خدا و خلق است. البتّه عدالت مورد انتظار در جمهوری اسلامی که مایل است پیرو حکومت علوی شناخته شود، بسی برتر از اینها است و چشم امید برای اجرای آن به شما جوانها است که در ادامه بدان خواهم پرداخت.
🌹🌹🌹جهاد تبیین با موضوع مرتبط با آیه جزء هشتم🌹🌹🌹
حدود ۷۰ درصد از جمعیت کشور متولد سال ۱۳۵۰ به بعد هستند و تقریباً هیچ تصور دقیقی از دوره پیش از انقلاب ندارند. و از طرفی ضعفهای نظام آموزشی و رسانهای موجب کماطلاعی بسیاری از جوانان کشور از گذشته ایران را رقم زده است. در چنین شرایطی تولید انبوهی از شبهات از سوی رسانههای ضدانقلاب و برخی عناصر داخلی آنها موجب تشکیک در نسل سوم و چهارم نسبت به برخی مسائل شده است. از جمله این مسائل موضوع عدالت و مقایسه آن در دوره قبل و پس از انقلاب است. درحالی که فساد و بیعدالتی نظام ستمشاهی حتی مورد اذعان خود کارگزاران آن رژیم بوده، برخی به دنبال القای مطالب خلاف واقع و به اشتباه انداختن جوانان دراین موضوع هستند. در این اینجا به چند نکته مهم در خصوص مقایسه وضعیت پیش و پس از انقلاب اسلامی در سرفصل عدالت میپردازیم:
1. از جمله بارزترین جلوههای ضدعدالت در کارنامه رژیم پهلوی، فقدان توسعه متوازن درکشور بود. حتی اگر ادعاهای برخی بزککنندگان چهره پهلوی را در خصوص توسعه دوره پهلوی و برخی دستاوردهای آن بپذیریم، یک نکته را آنها هم نمیتوانند انکار کنند که این توسعه تنها در برخی نقاط کشور از جمله چندشهر و به خصوص تهران رخ داده است. نمادهایی همچون فلان ورزشگاه یا فلان برج و یا هتل تنها در دسترس بخش محدودی از مردم کشور (آن هم از طبقات خاص) بود، بنابراین افتخار به چنین ساخت و سازهایی در حالی که بیشتر جمعیت کشور در فقدان امکانات اولیه همچون آب و برق به سر میبردند، چندان عاقلانه نیست.
2. از شاخصهایی که در مقایسه این دو دوره لازم به بررسی است، نابرابری و فاصله طبقاتی چه در حوزه ثروت و چه در حوزه دسترسی به امکانات است. در موضوع نابرابری درآمدی، شاخص «ضریب جینی» برای ارزیابی علمی محسوب میشود. در حالی که درسالهای قبل از انقلاب اسلامی شاخص ضریب جینی به عدد ۵۳/ ۰ هم میرسد که نشان از اوج گیری فاصله میان طبقه غنی و فقیر است در سالهای پس از انقلاب این عدد کاهش قابل ملاحظهای یافته، به گونهای که حتی در دورههایی که تکنوکراتها از آرمانهای انقلاب فاصله گرفتند نیز عدد ضریب جینی به مراتب کمتر است.
3. برخی این شبهه را مطرح میکنند که دستاوردهای انقلاب اسلامی از جمله پیشرفت مبتنی بر عدالت، نه دستاورد نظام سیاسی، بلکه دستاورد زمان است؛ به این معنا که اینها نتیجه طبیعی گذشت ۴۰ سال است و اگر رژیم پهلوی بر سر کار میماند همین روند را طی میکرد. در حالی که چنین نیست و اتفاقاً رژیم پهلوی تا آخرین روزی که بر سر کار بود روندی مغایر این مسیر را طی کرد. شاه تنها در مقطعی به سفارش امریکاییها اقدامات اصلاحی، آن هم تنها در برخی از مناطق کشور در دستور کار قرار داد و در مقابل، حجم عظیم درآمدهای سرشار نفتی را به مصارف دربار و ریختوپاشهای رژیم مصروف ساخت. اصولاً در قاموس توسعه پهلوی، مستضعفین جایگاهی نداشتند که قرار باشد روزی به آنها رسیدگی شود.