eitaa logo
نشریات تبلیغی
1.2هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
2.4هزار ویدیو
932 فایل
ارتباط با: مسئول نشریات تبلیغی @alireza31359 دبیر مقالات ماهنامه مبلغان @m_khalil ارتباط با سردبیر ماهنامه سفیر امین @Msafiramin مدیر اجرایی فصلنامه علمی مطالعات تبلیغ دینی @salek61 سردبیر ماهنامه خانواده مبلغان @esfahani_ess
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از  مبلّغان دینی ☘
🔻 آیا شیعه ائمه (ع) را خدا می داند؟ 2 🔹 وهابیون ادعا می کنند که شیعیان ائمه اطهار (ع) را خدا می دانند و کار شیعه شبیه کار مشرکین صدر اسلام است. 🔹 در حالیکه تفاوت نظر شیعه با مشرکین صدر اسلام در این است که مشرکین برای خداوند شریک قائل می‌‌شدند و شیعه قائل به واسطه‌‌هایی است که از جانب خداوند مأمور به انجام وظایفی شده‌‌اند. 🔹 اعتقاد مشرکین صدر اسلام طبق آیات قرآن به این صورت است: اعتقاد به فرزند برای خداوند اعتقاد به نظیر برای خداوند اعتقاد به الهی غیر خداوند اعتقاد به شریک مستقل برای خداوند. 🌐 جهت مطالعه‌ی بیشتر، کلیک کنید: https://www.adyannet.com/fa/news/37452 📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇 🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
هدایت شده از  مبلّغان دینی ☘
🔻 همزیستی مسالمت آمیز پیامبر(ص) با یهود 🔹 رسول خدا(ص) در مواجهه با یهود، همزیستی مسالمت آمیز داشته است. ایشان هدایای یهود را می پذیرفت و با آنان داد و ستد مالی داشته است. 🔹 در تاریخ وقایعی از عیادت بیماران یهودی، عطوفت، رفق و مدارای رسول خدا(ص) با یهود بیان شده است. البته فتنه گری های یهود سبب شد به مرور شیوه برخورد پیامبر(ص) با آنان دچار تغییر گردد. 🌐 جهت مطالعه‌ی بیشتر، کلیک کنید: https://www.adyannet.com/fa/news/37179 https://www.adyannet.com/fa/news/37178 📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇 🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
هدایت شده از  مبلّغان دینی ☘
⭕️ دست خالی وهابیت و تهمت عجیب به امام خمینی(ره) 👈 لطفا این جملات را با دقت بخوانید: «وقتی ما یک نظر وسیعی به همه دنیا و به همه دانشگاه‌هایی که در دنیا هست بیندازیم، تمام این مصیبتها که برای بشر پیش آمده است ریشه‌اش از دانشگاه بوده. ریشه‌اش از این تخصص‌های دانشگاهی بوده. این همه ابزار فنای انسان و این همه پیشرفت‌هایی که به خیال خودشان در ابزار جنگی دارند، اساسش از دانشمندانی بوده است که از دانشگاه بیرون آمده‌اند. دانشگاهی که در کنار او اخلاق نبوده است، در کنار او تهذیب نبوده است. و تمام فسادهایی که در یک ملتی یا ملت‌ها پیدا شده است از حوزه‌های علمیه‌ای بوده است که متعهد به دستورات اسلامی نبوده‌اند.» 🔹 امام خمینی (رحمةالله‌علیه) در عبارات بالا به وضوح از لزوم وجود اخلاق و تهذیب در علوم دانشگاهی و حوزوی سخن گفته است و دانشمندان و علمایی که علم بدون اخلاق و تهذیب داشته باشند را منشأ گرفتاری‌ها و انحرافات جوامع بشری معرفی کرده است. حالا اگر از شما که مشغول خواندن این نوشتار هستید سوال شود که آیا در این بیانات، اثری از ضدیت با علم و دانشگاه دیده می‌شود، چه پاسخی می‌دهید؟! 🔹 واضح است که هرگز از سخنان بالا چنین چیزی برنمی‌آید اما دشمنان ناجوانمرد مثل وهابیت با تقطیع بخشی از عبارت‌های فوق، از قول حضرت امام(ره) نقل کرده‌اند که تمام این مصیبت‌ها که برای بشر پیش آمده است ریشه‌اش از دانشگاه بوده! و با این نسبت ناروا و این تهمت بزرگ، نتیجه گرفتند که ولایت فقیه در ضدیت با علم و دانش است! ✅ البته بر آگاهان و خردمندان واضح است که افراد جبهه باطل در طول تاریخ، قدرت رویارویی مستدل و منطقی با مصلحان و پیروان حقیقت را نداشته‌اند و از این رو اقدام به تهمت زنی و ترور شخصیت می‌کردند. ___________________ 🔗 لینک مطلب: https://btid.org/fa/news/204579 📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇 🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
هدایت شده از  مبلّغان دینی ☘
⭕️ سوال ⁉️ آیا نماز تراویح در روایات شیعه تایید شده است؟ 🔰 پاسخ 🔹 یکی از بدعت‌هایی که توسط خلیفه دوم در میان مسلمانان شکل گرفت، خواندن نماز تراویح به جماعت بود. 🔸 شیعه بر اساس آموزه‌های اهل بیت(علیهم‌السلام) خواندن نماز‌ مستحبی به جماعت جز در موارد خاص مانند نماز باران را جایز ندانسته و نماز تروایح را بدعت می‌داند. 🔹 رسانه‌های وهابی با استناد به یک روایت از کافی ادعا می‌کنند نماز تراویح در کتاب‌های شیعه نیز نقل شده و مورد تایید است. این روایت از امام صادق(علیه‌السلام) درباره رسول خدا(صلی‌الله‌علیه‌وآله) نقل شده و به شرح زیر می‌باشد: 🔸 «كَانَ رَسُولُ اللَّهِ صلى الله عليه و آله يَزِيدُ فِي صَلَاتِهِ فِي شَهْرِ رَمَضَانَ إِذَا صَلَّى الْعَتَمَةَ صَلّى‏ بَعْدَهَا، فَيَقُومُ النَّاسُ خَلْفَهُ، فَيَدْخُلُ وَ يَدَعُهُمْ، ثُمَّ يَخْرُجُ أَيْضاً، فَيَجِيئُونَ، وَ يَقُومُونَ خَلْفَهُ، فَيَدَعُهُم؛ رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌وآله) همواره به نمازش در ماه رمضان مى‌افزود. حضرتش آن‌گاه كه نماز عشا را مى‌خواند به نماز مى‌ايستاد.(همان که) مردم پشت سر آن حضرت مى‌ايستادند، حضرت وارد خانه مى‌شد، و آنها را به حال خود مى‌گذاشت، سپس دوباره به مسجد مى‌آمد، مردم هم مى‌آمدند و پشت سر آن حضرت مى‌ايستادند، باز آنها را به حال خود وامى‌گذاشت و وارد خانه مى‌شد.» 🔹 وهابیت با استناد به بخش اول حدیث تا قسمت «فیقوم الناس خلفه: مردم پشت سر پیامبر می‌ایستادند» می‌گویند بعد از نماز عشاء مسلمانان پشت سر حضرت ایستاده و نماز تراویح را اقامه می‌کردند؛ حال آن که با اندکی دقت در ادامه روایت مشخص می‌شود پیامبر این اقدام مسلمانان را قبول نداشته و به سرعت وارد منزل خود می‌شدند تا مردم پراکنده شوند. 🌐 جهت مطالعه‌ی بیشتر، کلیک کنید. https://btid.org/fa/news/204628 📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇 🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
هدایت شده از  مبلّغان دینی ☘
💢 روزۀ افراد سالخورده ✍🏻 پاسخ: پیرمرد و پیرزنی كه گرفتن روزه برایشان مشقت دارد، گرفتن روزه بر آنان واجب نیست و باید برای هر روز یک مد طعام(مانند گندم، جو، برنج) به فقیر فدیه بدهند و اگر اصلاً توانايى روزه گرفتن ندارند، بنابر احتیاط باید فدیه بدهند ❇️ در هر دو صورت چنانچه پس از ماه رمضان بتوانند روزه بگیرند، بنابر احتیاط مستحب قضای روزه‌ها را بگیرند. 🔺 رساله نماز و روزه آیت الله خامنه ای، مسأله 958 📎 https://btid.org/fa/news/204914 📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇 🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
هدایت شده از  مبلّغان دینی ☘
💠 بررسی حادثه مشهد مقدس و گنبد کاووس ✍️ متأسفانه در روزهای گذشته، فرقه منحرف وهابیت با ترور و به شهادت رساندن چند نفر از علمای اهل سنت و شیعه، درصدد تفرقه افکنی میان امت اسلام است. 👈 با بررسی تاریخ مشخص می شود محمد بن عبدالوهاب به عنوان رهبر این جریان شیطانی، به دست استعمار منحوس انگلیس در سرزمین عربستان پا به عرصه سیاسی گذاشت. او با تفکر ایجاد دولتی مبتنی بر اسلام که زاییده اندیشه‌های استعمار انگلیس باشد. 💢 مشاهده ادامه مطلب در لینک زیر: 👇👇👇 🌐 https://rasanews.ir/002xkD 📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇 🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
هدایت شده از  مبلّغان دینی ☘
🌹بیست و یکم فروردین ماه،سالروز شهادت صیاد دلها امیر سپهبد علی صیاد شیرازی، جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح،گرامی باد. 📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇 🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
هدایت شده از نشریات تبلیغی
با توجه به اینکه در ماه مبارک رمضان، انجام اعمال صالح همچون تلاوت قرآن، پاداش بیشتری دارد و اکثر مساجد با قرائت یک جزء در هر روز، یک‌بار قرآن‏کریم را ختم می‌کنند، انتظار می‌رود که مبلغین گرامی در مباحث خود یک آیه از هر جزء را انتخاب و به تبیین و تفسیر آن همت گمارند. آنچه در این نوشتار می‌آید به هدف گفتمان‌سازی جهاد تبیین است که از هر جزء قرآن‏کریم، یک آیه مرتبط با موضوع جهاد تبیین انتخاب شده است و نکاتی را که می‌‌تواند سوژه سخن و گفتگو در این ماه عزیز باشد را بیان می‌‌کند. همچنین در ذیل هر یک از مباحث، بخشی از متن بیانیه گام دوم که مرتبط به موضوع است ذکر شده است؛ چراکه مقام معظم رهبری با موضوع «جهاد تبیین» به‌نوعی بیانیه «گام دوم انقلاب» را قوام بخشیدند.
نکته‌ها: 1. «قسط»، در برابر تبعیض است، یعنى حقّ هر كسی را به خودش بدهند، نه دیگرى. 2. در این آیه، مفاهیم متعدّدى مطرح شده است؛ تربیت‌ «رَبِّی»، عدالت «القسط»، عبادت‌ «أَقِیمُوا»، جماعت‌ «وُجُوهَكُمْ»، دعا «وَ ادْعُوهُ»، نیت و اخلاص‌ «مُخْلِصِینَ لَهُ»، و حشر و قیامت‌ «تَعُودُونَ». 3. انسان، مأمور به قسط است. «أَمَرَ رَبِّی بِالْقِسْطِ» و كردار زشت، خارج از دائرۀ قسط است. لا یأْمُرُ بِالْفَحْشاءِ ... أَمَرَ رَبِّی بِالْقِسْطِ. 4. پایبندى خالصانه به دین، زمینۀ گسترش قسط و عدل است. «أَمَرَ رَبِّی بِالْقِسْطِ وَ أَقِیمُوا وُجُوهَكُمْ». 5. جلوگیرى از تبعیض، در كنار عبادت مطرح است. «بِالْقِسْطِ وَ أَقِیمُوا». 6. تربیت صحیح، در نظامِ عادلانه است و قسط، از شئون ربوبیت الهى. «أَمَرَ رَبِّی بِالْقِسْطِ».
🌹🌹🌹متن بیانیه گام دوم با موضوع مرتبط با آیه جزء هشتم🌹🌹🌹 نارضایتی این حقیر از کارکرد عدالت در کشور به دلیل آنکه این ارزش والا باید گوهر بی‌همتا بر تارک نظام جمهوری اسلامی باشد و هنوز نیست، نباید به این معنی گرفته شود که برای استقرار عدالت کار انجام نگرفته است. واقعیّت آن است که دستاوردهای مبارزه با بی‌عدالتی در این چهار دهه، با هیچ دورۀ دیگر گذشته قابل مقایسه نیست. در رژیم طاغوت بیشترین خدمات و درآمدهای کشور در اختیار گروه کوچکی از پایتخت‌نشینان یا همسانان آنان در برخی دیگر از نقاط کشور بود. مردم بیشتر شهرها بویژه مناطق دوردست و روستاها در آخر فهرست و غالباً محروم از نیازهای اوّلیّۀ زیرساختی و خدمت‌رسانی بودند. جمهوری اسلامی در شمار موفّق‌ترین حاکمیّتهای جهان در جابه‌جایی خدمت و ثروت از مرکز به همه‌جای کشور، و از مناطق مرفّه‌نشین شهرها به مناطق پایین‌دست آن بوده است. آمار بزرگ راه‌سازی و خانه‌سازی و ایجاد مراکز صنعتی و اصلاح امور کشاورزی و رساندن برق و آب و مراکز درمانی و واحدهای دانشگاهی و سد و نیروگاه و امثال آن به دورترین مناطق کشور، حقیقتاً افتخارآفرین است؛ بی‌شک این همه، نه در تبلیغات نارسای مسئولان انعکاس یافته‌ و نه زبان بدخواهان خارجی و داخلی به آن اعتراف کرده است؛ ولی هست و حسنه‌ای برای مدیران جهادی و بااخلاص نزد خدا و خلق است. البتّه عدالت مورد انتظار در جمهوری اسلامی که مایل است پیرو حکومت علوی شناخته شود، بسی برتر از اینها است و چشم امید برای اجرای آن به شما جوان‌ها است که در ادامه بدان خواهم پرداخت.
🌹🌹🌹جهاد تبیین با موضوع مرتبط با آیه جزء هشتم🌹🌹🌹 حدود ۷۰ درصد از جمعیت کشور متولد سال ۱۳۵۰ به بعد هستند و تقریباً هیچ تصور دقیقی از دوره پیش از انقلاب ندارند. و از طرفی ضعف‌های نظام آموزشی و رسانه‌ای موجب کم‌اطلاعی بسیاری از جوانان کشور از گذشته ایران را رقم زده است. در چنین شرایطی تولید انبوهی از شبهات از سوی رسانه‌های ضدانقلاب و برخی عناصر داخلی آن‌ها موجب تشکیک در نسل سوم و چهارم نسبت به برخی مسائل شده است. از جمله این مسائل موضوع عدالت و مقایسه آن در دوره قبل و پس از انقلاب است. درحالی که فساد و بی‌عدالتی نظام ستم‌شاهی حتی مورد اذعان خود کارگزاران آن رژیم بوده، برخی به دنبال القای مطالب خلاف واقع و به اشتباه انداختن جوانان دراین موضوع هستند. در این اینجا به چند نکته مهم در خصوص مقایسه وضعیت پیش و پس از انقلاب اسلامی در سرفصل عدالت می‌پردازیم: 1. از جمله بارزترین جلوه‌های ضدعدالت در کارنامه رژیم پهلوی، فقدان توسعه متوازن درکشور بود. حتی اگر ادعاهای برخی بزک‌کنندگان چهره پهلوی را در خصوص توسعه دوره پهلوی و برخی دستاوردهای آن بپذیریم، یک نکته را آن‌ها هم نمی‌توانند انکار کنند که این توسعه تنها در برخی نقاط کشور از جمله چندشهر و به خصوص تهران رخ داده است. نمادهایی همچون فلان ورزشگاه یا فلان برج و یا هتل تنها در دسترس بخش محدودی از مردم کشور (آن هم از طبقات خاص) بود، بنابراین افتخار به چنین ساخت و سازهایی در حالی که بیشتر جمعیت کشور در فقدان امکانات اولیه همچون آب و برق به سر می‌بردند، چندان عاقلانه نیست. 2. از شاخص‌هایی که در مقایسه این دو دوره لازم به بررسی است، نابرابری و فاصله طبقاتی چه در حوزه ثروت و چه در حوزه دسترسی به امکانات است. در موضوع نابرابری درآمدی، شاخص «ضریب جینی» برای ارزیابی علمی محسوب می‌شود. در حالی که درسال‌های قبل از انقلاب اسلامی شاخص ضریب جینی به عدد ۵۳/ ۰ هم می‌رسد که نشان از اوج گیری فاصله میان طبقه غنی و فقیر است در سال‌های پس از انقلاب این عدد کاهش قابل ملاحظه‌ای یافته، به گونه‌ای که حتی در دوره‌هایی که تکنوکرات‌ها از آرمان‌های انقلاب فاصله گرفتند نیز عدد ضریب جینی به مراتب کمتر است. 3. برخی این شبهه را مطرح می‌کنند که دستاوردهای انقلاب اسلامی از جمله پیشرفت مبتنی بر عدالت، نه دستاورد نظام سیاسی، بلکه دستاورد زمان است؛ به این معنا که این‌ها نتیجه طبیعی گذشت ۴۰ سال است و اگر رژیم پهلوی بر سر کار می‌ماند همین روند را طی می‌کرد. در حالی که چنین نیست و اتفاقاً رژیم پهلوی تا آخرین روزی که بر سر کار بود روندی مغایر این مسیر را طی کرد. شاه تنها در مقطعی به سفارش امریکایی‌ها اقدامات اصلاحی، آن هم تنها در برخی از مناطق کشور در دستور کار قرار داد و در مقابل، حجم عظیم درآمدهای سرشار نفتی را به مصارف دربار و ریخت‌وپاش‌های رژیم مصروف ساخت. اصولاً در قاموس توسعه پهلوی، مستضعفین جایگاهی نداشتند که قرار باشد روزی به آن‌ها رسیدگی شود.
🌹🌹🌹ادامه جهاد تبیین با موضوع مرتبط با آیه جزء هشتم🌹🌹🌹 4. شبهه دیگری که در حوزه عدالت مطرح است، مسئله فساد اداری و اقتصادی در دوره قبل و پس از انقلاب اسلامی است. عددهای نجومی که در این چند سال در رسانه‌ها از فسادهای مالی چندهزار میلیاردی گفته می‌شود، در کنار تبلیغات اغواکننده رسانه‌های ضدانقلاب و تطهیرگر پهلوی گاه چنین القا می‌کند که پیش از انقلاب حاکمیت کاملاً پاکدستی بر سر کار بوده و اکنون شاهد فساد هستیم. اگر جوانان ما می‌دانستند که رضاخان (که قبل از رسیدن به حکومت در حد نگهبان سفارتخانه غربی‌ها در تهران بود) هنگامی که سلطنت را واگذار کرد ۱۰ درصد کل اراضی (که از مرغوب‌ترین اراضی کشور بود) و حدود ۷ هزار روستا را تمام به تصرف خود درآورده و به نام خود ثبت کرده بود. چنین فساد گسترده‌ای تنها بخش کوچکی از پرونده قطور فساد مالی و اقتصادی خاندان پهلوی و وابستگان رژیم شاه است که متاسفانه در رسانه‌ها کمتر بازگو شده است. البته وجود فسادهای بزرگ اقتصادی در دوره کنونی زیبنده نظام اسلامی نیست و کسی مدافع وجود فساد نیست، اما فراموش نکنیم که چنین فسادهایی در همین زمان و توسط نهادهای نظارتی نظام کشف و اطلاع‌رسانی می‌شود. درحالی که رژیم شاه هیچ‌گاه از فساد خود نگفت و تنها زمانی که دیگر انقلاب رژیم را در معرض فروپاشی کشانده بود چند نفر از کارگزاران بخت برگشته را به زندان افکندند تا ژست مبارزه با فساد بگیرند. برای نظام اسلامی این افتخار است که افرادی در سطح معاون اول رئیس جمهور محاکمه و مجازات شده‌اند و اگر امروز همه از وجود تعدادی پرونده فساد با ارقام بالا مطلع هستند، از طریق سازوکارهای داخل نظام و مراجع قانونی مطلع شده‌اند، حال آنکه رژیم پهلوی اصولاً مبتلابه فساد سیستماتیکی بود که همه ارکان رژیم را گرفتار کرده بود. اکنون اگر کاستی‌هایی هم وجود داشته باشد، افتخار انقلاب و نظام آن است که در رأس آن رهبری است که پاکدستی، ساده زیستی و دوری از اشرافیت، مردمی بودن و شجاعت انقلابی وی زبانزد همه و مورد اعتراف حتی دشمنان است. این فرصت و ظرفیت عظیم چیزی نیست که بتوان آن را نادیده گرفت و البته بی‏انصافی است که بدون مطالعه تاریخ و صرفاً با مشاهده چند مستند بی‌پایه ساخته رسانه‌های ضدانقلاب به قضاوت چند دهه از تاریخ پر فراز و نشیب این سرزمین نشست.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از حمید اکبری
موضوع: تأملی در دعای اللهّمَ أدخل علی اهل القبور السرور، اللهّمَ،،،، 🤲 1⃣ دراین دعا13مرتبه(اللهّمَ) تکرارمیشود ذکر مستمر الله، عشق ورزی است گفت مشق نام ليلي ميکنم خاطر خود را تسلي ميکنم چون ميسر نيست من را کام او عشق بازي ميكنم با نام او. 2⃣ شروع با اللهّمَ به دو معناست: الف_تذکر مبدأ(الله) و بعد تذکر معاد(القبور) ب_توجه به توحیددرطلب ودعا 3⃣ مضمون دعا اشاره به آسیب هایی است که به آن مبتلا هستیم وباید اصلاح کنیم الف _غفلت از مبدأ(خالق سبحان) ب_غفلت از معاد(مرگ، قبر، حساب) ج_غفلت از فقرا و کمک نکردن د_سبک زندگی غلط ه_اخلاق نامطلوب و حال بد 4⃣ اولین درخواست ادخال سرور برای اهل قبور است چرا که: پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله ) فرمود: «اَلْقَبْرُ یُنَادِی فِی کُلِّ یَوْمٍ بِخَمْسِ کَلِمَاتٍ، اَنَا بَیْتُ الْوَحْدَه فَاحْمِلُوا اِلَیَّ اَنِیساً، وَ أَنَا بَیْتُ الظَّلَمَه فَاحْمِلُوا اِلَیَّ سِرَاجاً اَنَا بَیْتُ التُّرَابِ فَاحْمِلُوا اِلَیَّ فِرَاشاً، اَنَا بَیْتَ الْفَقْرِ فَاحْمِلُوا اِلَیَّ کَنْزاً، وَ اَنَا بَیْتُ الْحَیَّاتِ فَاحْمِلُوا اِلَیَّ تَرْیَاقاً، وَ اَمَّا الْاَنِیسُ فَتِلَاوَه الْقُرْآنِ، اَمَّا السِّرَاجُ فَصَلَوه اللَّیْلِ وَ اَمَّا الْفِرَاشُ فَعَمَلُ الصَّالِحِ وَ اَمَّا الْکَنْزُ فَلَا اِلَهَ اِلَّا الله وَ اَمَّا التَّرْیَاقُ فَالصَّدَقَه؛ قبر هر روز با پنج جمله، ندا می دهد: من خانه تنهایی هستم، پس انیس و همرازی به سوی من بیاورید. من خانه تاریکی هستم، پس به سوی من چراغ همراه آورید. من خانه خاکی هستم پس فرش همراه داشته باشید، من خانه فقر و نداری هستم، پس [سرمایه و] گنج همراه بیاورید و من خانه مارها هستم پس پادزهر با خود حمل کنید؛ اما همراز، تلاوت قرآن می باشد، امّا چراغ [قبر] پس نماز شب است، و اما فرش، پس عمل نیک، و گنج [عالم قبر] [کلمه توحید و گفتن] لا اِله اِلّا الله است، و پادزهر آن، صدقه است.مجموعه ورام ص۲۰۰ 5⃣ با دعا برای اهل قبور، خود را نیز با ذکر مرگ و معاد اصلاح کنیم پیامبر صلى الله عليه و آله : أكثِروا ذِكرَ المَوتِ ؛ فإنّهُ يُمَحِّصُ الذُّنوبَ و يُزَهِّدُ في الدُّنيا ، فإن ذَكَرتُموهُ عِندَ الغِنى هَدَمَهُ ، و إن ذَكَرتُموهُ عِندَ الفَقرِ أرضاكُم بعَيشِكُم پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : مرگ را فراوان ياد كنيد؛ زيرا كه ياد مرگ گناهان را مى زدايد و به دنيا بى رغبت مى كند. اگر در هنگام توانگرى به ياد مرگ باشيد آن را بر هم مى زند و اگر به هنگام نادارى به يادش باشيد، شما را به زندگيتان خشنود مى سازد. صفحه (1)
هدایت شده از حمید اکبری
6⃣ در دعا سه مرتبه کلمه ففر بیان شده و مستقیم برای رفع فقر درخواست شده 1_أللهم أغن کل فقیر 2_سدّ فقرنا بغناک 3_و أغننا من الفقر وپنج مرتبه غیر مستقیم به مسأله فقر اشاره شده (1_جائع2_عریان3_مدین4_مکروب 5_غریب)همه از مصادیق فقراء هستند بنابراین 8مرتبه اشاره به مسأله فقر، هشداری با تأکید است چرا که: امام علی(ع) خطاب به فرزندش امام حسن‌ مجتبی(ع) می‌فرماید: «فرزندم کسی‌که به فقر دچار شود به چهار خصلت مبتلی می‌شود، ضعف در یقین، نقصان در عقل، سستی در دین، کم‌حیایی در چهره، پس از فقر به خدا پناه می‌بریم» لذا دعا تنها کافی نیست بلکه اقدام عملی برای دفع و رفع فقر لازم است 7⃣ فقر فقط نیاز مادی نیست بلکه : فقر معرفتی، فقر محبتی، فقر معنوی را نیز شامل می شود 8⃣ عریان فقط کسی نیست که لباس ندارد بلکه کسی که همسر ندارد نیز عریان است قرآن کریم می فرماید : هُنَّ لِباسٌ لَکُمْ وَ أَنْتُمْ لِباسٌ لَهُنَّ؛ زنان لباس و پوشش برای شما مردان هستند و شما مردان پوشش و لباس برای زنانتان هستید.(بقره، آیه187) یا کسی که لباس حیاء ندارد نیز عریان است حتی اگر به ظاهر لباس و حجاب داشته باشد 9⃣ دو مرتبه به مشکل دین(قرض و بدهی) اشاره شده الف _اللّٰهُمَّ اقْضِ دَيْنَ كُلِّ مَدِينٍ، ب_اللّٰهُمَّ اقْضِ عَنَّا الدَّيْنَ پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله فرمودند: لا همّ إلّا همّ الدّین و لا وجع إلّا وجع العین؛غمى چون غم قرض نیست و دردى چون درد چشم نیست. صفحه (2)
هدایت شده از حمید اکبری
🔟 مکروب(اندوه گین) مصاديق زیادی دارد(مانند فقیر، مریض، اسیر، مدین و،،،) اما در رأس همه افراد غمگین امام عصر علیه السلام هستند به دو دلیل: الف_کوتاهی و گناهان محبان و شیعیان ب_ظلم و استکبار وبی عدالتی در جهان بنابراین : فرج و رفع غم حضرت،با ترک گناهان ما و ظهور آقا برای اجرای عدالت در جهان است هم‌چنین در اللهّمَ ردّ کلّ غریب، یکی از غرباء امام عصر علیه السلام هست بنابراین: در این دعا درکنار مبدأ(اللهّمَ)ومعاد(القبور) به مسأله امامت(مکروب، غریب) و عدالت(اصلاح کل فاسد) نیز اشاره دارد (یعنی درس عقاید در قالب دعای کوتاه) 1⃣1⃣ غریب فقط دور از وطن نیست وَ عَلَى غُرَبَاءِ اَلْمُؤْمِنِينَ وَ اَلْمُؤْمِنَاتِ بِالرَّدِّ إِلَى أَوْطَانِهِمْ سَالِمِينَ غَانِمِينَ بِحَقِّ مُحمد و آله أجمعین مصادیق دیگر غرباء: عنه صلى الله عليه و آله : الغُرَباءُ في الدنيا أربَعةٌ : قرآنٌ في جَوفِ ظالِمٍ ، و مَسجِدٌ في نادي قَومٍ لا يُصَلّى فيهِ ، و مُصحَفٌ في بَيتٍ لا يُقرَأُ فيهِ ، و رَجُلٌ صالِحٌ مَع قَومِ سوءٍ پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : غريبان دنيا چهارند:1: قرآنى كه در حافظه ستمگر است،2_ مسجدى كه در محلّه اى باشد و مردم در آن نماز نخوانند، 3_مصحفى كه در خانه اى باشد و خوانده نشود و4_ مرد پرهيزگارى كه در ميان مردمانى بد به سر مى برد. 5_ علمای ربانی: قال أمير المؤمنين علي عليه السلام: "الْعُلَمَاءُ غُرَبَاءُ لِكَثْرَةِ الْجُهَّالِ" به خاطر تعداد زیاد جاهل، علماء در أقلیت و غربت هستند عيون الحكم و المواعظ: 52،  6_مؤمن: قَالَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ: اَلْمُؤْمِنُ فِي اَلدُّنْيَا غَرِيبٌ لاَ يَجْزَعُ مِنْ ذُلِّهَا وَ لاَ يَتَنَافَسُ أَهْلَهَا فِي عِزِّهَا أبو جعفر عليه السّلام : قَدْ أَفْلَحَ اَلْمُؤْمِنُونَ أ تدري من هم قلت أنت أعلم قال قد أفلح المؤمنون المسلمون إن المسلمين هم النجباء فالمؤمن غريب فطوبى للغرباء 7_فقیر قَالَ أَمِيرُ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ : اَلْفَقْرُ يُخْرِسُ اَلْفَطِنَ عَنْ حُجَّتِهِ وَ اَلْمُقِلُّ غَرِيبٌ فِي بَلَدِهِ 8_ امام حسین علیه السلام مخضب شيبك بدمائك، و أنت وحيد غريب بارض كربلاء اَلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا قَتِيلَ اَلظَّمَاءِ اَلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا غَرِيبَ اَلْغُرَبَاءِ صفحه (3)
هدایت شده از حمید اکبری
2⃣1⃣ اللهّمَ فک کل اسیر اسیر فقط کسی نیست که در بند دشمن داخل زندان است الف_عقل اسیر نفس امیرالمؤمنین علیه السلام فرمود كَمْ مِنْ عَقْلٍ أَسِيرٍ تَحْتَ هَوَى أَمِيرٍ چه بسا عقل كه اسير فرمانروايى هوس(نفس) است ب_مرد یا زن با تقوا اسیر همسر بد ج_مردم اسیر دست مدیر ومسئول جاهل یا ظالم د_هر کسی که اسیر شهرت یا شهوت یا ثروت یا منصب یا هر نوع علاقه مندی ها 3⃣1⃣ در هیچ کاری از امور مسلمین شایسته نیست فسادی باشد جامعه مسلمانان باید در مسائل اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی نسبت به دیگر جوامع قوی تر و سالم تر باشند تا مستکبران طمع نکنند اللهّمَ أصلح کل فاسد من امور المسلمین 4⃣1⃣ اللهّمَ إشف کل مریض مرض فقط جسمی نیست برخی روان آنان و برخی قلب آنان مریض است (فی قلوبهم مرض) کسی که داری کبر، عجب، حرص، حسد است مریض است 5⃣1⃣اللّٰهُمَّ غَيِّرْ سُوءَ حالِنا بِحُسْنِ حالِكَ زمانی حال انسان خوب می شود که به حال الهی تبدیل بشود(حسن حالک) حال الهی یعنی مانند خدا اهل عفو، اهل جود و کرم، اهل رحمت و محبت بشویم آن وقت واقعا حال ما خوب خواهد شد 6⃣1⃣إِنَّكَ عَلَىٰ كُلِّ شَىْءٍ قَدِيرٌ. همه درخواست ها از خداست چرا که فقط او قدیر مطلق است پس باید از او استعانت و توفیق خواست حمید اکبری 9رمضان1443 صفحه (4)
نکته ها: 1. زورگویى و تهدید به اخراج و تبعید، به نوعى در مورد همۀ انبیا بوده است، چنانكه در جاى دیگر مى‌خوانیم: كافران نسبت به پیامبران خود چنین تهدیدهایى داشته‌اند. قالَ الَّذِینَ كَفَرُوا لِرُسُلِهِمْ لَنُخْرِجَنَّكُمْ مِنْ أَرْضِنا أَوْ لَتَعُودُنَّ فِی مِلَّتِنا ؛ « (ولی) کافران به پیامبران خود گفتند: ما قطعاً شما را از سرزمین خود بیرون خواهیم کرد، مگر اینکه به آیین ما بازگردید! در این حال، پروردگارشان به آنها وحی فرستاد که: «ما ظالمان را هلاک می‌کنیم!» 2. تهدید و تبعید، سیاست زورگویانِ بى‌منطق است. لَنُخْرِجَنَّكَ... 3. در برخورد با جهالت كافران، از ادب و گفتار نرم و حكمیانه استفاده كنیم. «أَ وَ لَوْ كُنَّا كارِهِینَ».
🌹🌹🌹متن بیانیه گام دوم مرتبط با موضوع آیه جزء نهم🌹🌹🌹 پس آ‌نگاه انقلاب ملّت ایران، جهان دوقطبی آن روز را به جهان سه‌قطبی تبدیل کرد و سپس با سقوط و حذف شوروی و اقمارش و پدید آمدن قطبهای جدید قدرت، تقابل دوگانۀ جدید «اسلام و استکبار» پدیدۀ برجستۀ جهان معاصر و کانون توجّه جهانیان شد. از سویی نگاه امیدوارانۀ ملّتهای زیر ستم و جریانهای آزادی‌خواه جهان و برخی دولتهای مایل به استقلال، و از سویی نگاه کینه‌ورزانه و بدخواهانۀ رژیم‌های زورگو و قلدرهای باج‌طلب عالم، بدان دوخته شد. بدین‌گونه مسیر جهان تغییر یافت و زلزلۀ انقلاب، فرعون‌های در بسترِ راحت آرمیده را بیدار کرد؛ دشمنی‌ها با همۀ شدّت آغاز شد و اگر نبود قدرت عظیم ایمان و انگیزۀ این ملّت و رهبری آسمانی و تأییدشدۀ امام عظیم‌الشّأن ما، تاب آوردن در برابر آن‌همه خصومت و شقاوت و توطئه و خباثت، امکان‌پذیر نمی‌شد.