eitaa logo
نشریات تبلیغی
1.1هزار دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
1.9هزار ویدیو
871 فایل
ارتباط با: مسئول نشریات تبلیغی @mmoball سردبیر ماهنامه مبلغان ارتباط با سردبیر ماهنامه سفیر امین @Msafiramin مدیر اجرایی فصلنامه علمی مطالعات تبلیغ دینی @salambarhosain دبیر اجرایی ماهنامه خانواده مبلغان
مشاهده در ایتا
دانلود
بودن وی را تأیید می‌کردند. ۹. ذهبی(متوفای۷۴۸ق) در کتاب سِیرُ أعلامِ النُّبَلاء به نقل از یحیی بن عبدالحمید حُمّانی[۳۹] می‌گوید: «مَاتَ مُعاویةُ علی غَیرِ مِلَّةِ الإسلامِ؛ معاویه بر دین اسلام از دنیا نرفت(کافر از دنیا رفت)».[۴۰] اکنون موضعگیری اهل سنتِ معاصر نسبت به حُمّانی را باید دید؛ وقتی میگوید: معاویه دین نداشته و کافر از دنیا رفته است؛ چرا جوابی برای این کلام حُمّانی نمی‌دهند؟ چرا نسبت به این قضیه ساکت هستند؟ وی در کتاب خود مینویسد: عبدالرزاق صنعانی(متوفای۲۱۱ق) وقتی که نام معاویه در درسش برده میشد، عصبانی میشد و میگفت: «اسم اینها را ببری هوای کلاس آلوده و کثیف میشود، اسم اینها را نبرید».[۴۱] همو میگوید: عبیدالله بن موسی(متوفای۲۱۳ق)[۴۲] اجازه نمیداد کسی که هم‌ نامِ معاویه باشد در درس او شرکت کند و اگر کسی معاویه، نام داشت و در درسش شرکت میکرد، استاد درس شروع نمیکرد و می گفت: «تا این شخص بیرون نرود، من درس نمیگویم».[۴۳] ۱۰. رشید رضا(متوفای۱۳۵۴ق) که از تندورهای اهل سنت است، میگوید: «یکی از دانشمندان بزرگ آلمان به عده‌ای از مسلمانان گفت: «بر ما مردم آلمان لازم است که مجسمه ای از طلا برای معاویة بن ابی سفیان درست کنیم و در بزرگترین میدان های برلین نصب کنیم». به او گفته شد: چرا؟ گفت: «زیرا معاویه بود که نظام اسلامی را از اساسِ مردمسالاری به حکومتِ استبداد، سلطه و زور تبدیل کرد و اگر معاویه نبود، اسلام همۀ جهان را فرا میگرفت و اکنون ما آلمانی ها و سایر کشورهای اروپایی، عرب و مسلمان بودیم».[۴۴] آن وقت یک عده به جای این که اظهار تأثر، تألم و تأسف کنند که چنین کسی مانع پیشرفت اسلام شده؛ از او دفاع می‌کنند که روشش ادامه پیدا کند و بیشتر مانع پیشرفت اسلام شوند! ۱۱. سید قطب(متوفای۱۳۸۷ق)[۴۵] پیروزی معاویه را یک مصیبت میداند و میگوید: «بالاترین مصیبتی که بر اسلام وارد شد، پیروزی و روی کار آمدن معاویه بود. اگر علی بن ابی‌طالب پیروز می‌شد، پیروزی روح حقیقی اسلام بود. اما پیروزی معاویه مصیبتی بود».[۴۶] همچنین او می‌گوید: «این‌گونه نبود که معاویه و دوستش عمرو بن عاص پیروز بر علی بن ‌ابی‌طالب بشوند به خاطر اینکه آن‌ها حق بودند و سیاستمدارتر از علی بودند؛ بلکه آن دو طلیق بودند و دستشان باز بود. هر سیاستی هر رفتاری که لازم می‌دیدند، انجام می‌دادند(و خط قرمزی برای آن دو نبود). ولی حضرت علی علیه‌السلام پایبند به اخلاق بود و از به کار بستن دروغ و غش، خدعه و نفاق، رشوه و خریدن انسان‌ها اجتناب می‌کرد و دست به هیچ یک از این کارها نمی‌زد، اما آنها دست به همۀ این کارها می‌زدند».[۴۷] ۱۲. یکی از نویسندگان معاصر به نام «حسن بن فرحان المالکی»،[۴۸] اهل عربستان سعودی، هفت کتاب دربارۀ معاویه با این عناوین نوشته است: «حدیث: معاویة فرعون هذه الأمة» ؛ «بحثُ فی إسلام معاویة بن أبی سفیان»؛ «حدیث: إذا رأیتُم معاویة علی منبری فَأقتُلوُه»؛«هَل ماتَ معاویة علی دین الإسلام؟»؛ «قض رأی ابن تیمیةفی إسلام معاویة»؛ «مثالب معاویة بن ابی سفیان بالأسانید الصحیحة»؛ «سلسلة مع المعاصرین (۲): مع سلیمان العلوان فی معاویة بن أبی سفیان». چرا اهل سنت دربارۀ علمای خود هیچ موضعی نمی‌گیرند؟ نکات ۱. مطالب فوق را بزرگان اهل سنت نقل می‌کنند؛ پس اگر کسی امروز مطلبی نسبت به معاویه گفت، اهل سنت حق ندارند او را مورد مؤاخذه قرار دهند؛ بلکه عالمان خود را ملزم نمایند که در مورد معاویه تحقیق کنند!! ۲. امروز داعش همان اُمویان هستند؛ هرچه داعشی‌ها در این زمان انجام دادند، ادامه دهندۀ همان مسیر بنیاُمیه است... جرأت دارند واقعۀ حره را برای مردم خودشان در یکی از نماز جمعه ها بگویند و بیان کنند که چه اتفاقی افتاد؟!! حرم و مسجد پیامبر اکرم را، مسلمانان را، چه کسی قتل عام کرد؟ ده هزار نفر را چه کسی دستور داد به قتل برسانند؟ چه کسی به نوامیس مسلمانان تجاوز کرد؟ چه کسی دستور دارد که شهر بر لشکریان مباح است؟ همان شجرۀ ملعونه، همان یزید فرزند معاویه است که معاویه او را روی کار آورد و این جنایات حاصل فعالیتهای معاویه است. توصیه های مشفقانه آن عزیزانی که به هر دلیل بیانیه نوشتند و اعتراض کردند؛ از آنها تقاضا می‌شود: ۱. دربارۀ معاویه تجدید نظر و تحقیق کنند؛ هر چه بیشتر تحقیق ‌کنند، حقایق بیشتری برایشان روشن می‌شود؛ ۲. پیامبر خاتم این همه صحابۀ پاک دارد؛ سرمایه‌گذاری علمی بر روی آنان کنند؛ ۳. محبت ورزیدن نسبت به اهل‌بیت: بین تمام مسلمانان مشترک است؛ چرا که رسول الله دربارۀ مودت و محبت ورزیدن دربارۀ اهل بیت و نزدیکانِ خویش تأکید فرموده است: (قُلْ لا أَسْئَلُکُمْ عَلَیْهِ أَجْراً إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبی‏)؛[۴۹] همان اهل بیتی که خداوند دربارۀ ایشان میفرماید: (فِی بُیُوتٍ أَذِنَ اللَّهُ أَنْ تُرْفَعَ وَ یُذْکَرَ فِیهَا اسْمُهُ).[۵۰]حال که چنین است، از آن بزرگواران، دفاع و تعریف کنند و از دشمنان اهلبی
تِ رسول الله۹ و کسانی که به ایشان ظلم کردند، اظهار تنفر نمایند. ۴. خطبای اهل سنت، کتاب شرح المواقف را در خطبة نمازجمعه‌ بخوانند و کلام تفتازانی در شرح المقاصد را برای مخاطبان خود بیان کنند و به گونه‌ای مردم را راهنمایی نمایند که اطمینان برای انسان حاصل شود که تابع و پیرو شجرۀ طیبۀ نبوی هستند و این بوی خوش شجره برای فلاح و رستگاریِ ایشان کافی است. همچنین از دادن آدرس شجرۀ خبیثه، متعفن و بدبوی اُموی به پیروان خویش جداً خودداری نمایند تا جامعه توان رشد و پویایی پیدا کند. شهر مقدس قم/ نجم الدین طبسی دوم شهریور ۱۴۰۱شمسی/۲۶محرم الحرام۱۴۴۴قمری [۱]. کامل الزیارات، ابن قولویه، ص۱۷۶. [۲] . «أن ما وقع بین الصحابة من المحاربات و المشاجرات علی الوجه المسطور فی کتب التواریخ، و المذکور علی ألسنة الثقات یدل بظاهره علی أن بعضهم قد حاد عن طریق الحق، و بلغ حد الظلم و الفسق»(شرح المقاصد، ج۵، ص۳۱۰). [۳]. «و کان الباعث له الحقد و العناد، و الحسد و اللداد، و طلب الملک و الرئاسة و المیل إلی اللذات و الشهوات إذ لیس کل صحابی معصوما»(همان). [۴]. «حُکْم قاتِل عُثْمَان: وقاتل الزبیر، وقاتل طَلْحَةَ، وقاتل سَعِید بْن جُبَیْر، وقاتل عمّار، وقاتل خارجة، وقاتل الْحُسَیْن. فکلّ هؤلاء نبرأ منهم ونبغضهم فِی الله، وَنَکِلُ أمورَهُمْ إِلَی الله عز وجل»(تاریخ الاسلام، ج۳، ص۶۵۴). [۵]. ابن حزم بعد از اینکه توضیح می دهد مجتهد در اجتهاد خود اگر درست اجتهاد کند دو ثواب و اگر به خطا رود یک ثواب برای اوست ولی اجتهاد قاتلان عثمان را نمی‎‌پذیرد و میگوید: «وَلَیْسَ هَذَا کقتلة عُثْمَان رَضِی الله عَنهُ لأَنهم لَا مجَال للِاجْتِهَاد فِی قَتله لِأَنَّهُ لم یقتل أحدا وَلَا حَارب وَلَا قَاتل وَلَا دَافع وَلَا زنی بعد إِحْسَان وَلَا ارْتَدَّ فیسوغ الْمُحَاربَة تَأْوِیل بل هم فساق محاربون سافکون دَمًا حَرَامًا عمدا بِلَا تَأْوِیل علی سَبِیل الظُّلم والعدوان فهم فساق مَلْعُون»(الفصل فی الملل والأهواء والنحل، ج۴ ص۱۲۵). [۶]. «عن غیاث البکری قال: سألت أبا سعید الخدری رضی الله عنه عن قتل عثمان، هل شهده أحد من أصحاب رسول الله صلی الله علیه وسلم؟ قال: نعم، لقد شهده ثمانمائة»(تاریخ المدینة المنورة، ج۴، ص۱۱۷۵). [۷]. اشاره به آیه۱۸، سوره فتح. کسانی که پس از صلح حُدیبیه زیر درخت سدر بر پایداری و وفاداری بر نبوت و رسالت حضرت محمد۹ بیعت کردند. [۸]. ابن حجر عسقلانی می‌گوید: «صحیح‌ترین تعریفی که در این‌باره ارائه شده این است: صحابی کسی است که پیامبر۹ را ملاقات کرده باشد...(الإصابة فی تمییز الصحابة، ج۱، ص۱۵۸-۱۵۹) [۹]. «أما ما جری بعدهم من الظلم علی أهل بیت النبی (صلی اللّه علیه و سلّم) فمن الظهور بحیث لا مجال للإخفاء، و من الشناعة بحیث لا اشتباه علی الآراء، إذ تکاد تشهد به الجماد و العجماء، و یبکی له من فی الأرض و السماء، و تنهد منه الجبال، و تنشق الصخور، و یبقی سوء عمله علی کر الشهور و مر الدهور، فلعنة اللّه علی من باشر، أو رضی، أو سعی، و لعذاب الآخرة أشد و أبقی»(شرح المقاصد ج۵ ص۳۱۱). [۱۰]. اشاره به آیه۶۰، سوره اسراء. مقصود از شجرۀ ملعونه، بنی امیه هستند(رک: کتاب سلیم بن قیس، ج۲، ص۷۷۳). [۱۱]. مثالب العرب، ص۷۲؛ ربیع الابرار، ج۳ ، ص۵۴۹؛ الاغانی، ج۹، ص۴۹؛ العقد الفرید، ج۶ ، ص۸۶؛ شرح نهج البلاغة، ابن ابی الحدید، ج۱، ص۳۳۶. [۱۲]. رسول خدا۹ پس از فتح مکه، تمام دشمنان و مشرکان مکه را آزاد کرد و این گونه دستور فرمود: «إذْهَبُوا فَأَنْتُمُ‏ الطُّلَقَاءُ»(امتاع الاسماع، مقریزی، ج۱، ص۳۹۱؛ آثار الحرب فی فقه الاسلامیة،ذحیلی، ص۲۱). [۱۳]. «وَ اعْلَمْ أَنَّکَ مِنَ الطُّلَقَاءِ الَّذِینَ لا تَحِلُّ لَهُمُ الْخِلافَةُ»(شرح نهج البلاغة، ابن أبی الحدید، ج‏۱۴، ص۳۵). [۱۴]. شیخین، ص۱۵۹ [۱۵]. ابوهریره، ص۲۰۴، سیر اعلام النبلاء، ج۲، ص۱۳۲ همین مضمون را از عبدالله بن عمر آورده است. العقد الفرید، ج۴، ص۱۶۰. دینوری در المعارف، ص۳۰نیز به همین مضمون اشاره کرده است. [۱۶]. «رووا الاحادیث عن النبی فی فضل معاویة»(منهاج السنة، ج ۲، ص ۲۰۷). [۱۷]. عُمدةُ القاری، ج ۱۶، ص ۲۴۹. [۱۸]. فتح الباری، ج ۷، ص ۸۳. [۱۹]. رک: ارشاد الساری، ج۶، ص ۱۴۱؛ وفیات الاعیان، ج ۱، ص ۷۷. [۲۰]. شرح نهج البلاغة، ابن ابی الحدید، ج۱۵، ص۱۷۶. [۲۱] . سیراعلام النبلاء، ج ۱۴، ص۱۳۲ ـ ۱۲۹؛ وفیات الاعیان، ج ۱، ص ۷۷. [۲۲]. الرسائل الکلامیّه، ص۲۹۲-۲۹۷. [۲۳] . عن الحسن قال: أربع خصال کن فی معاویة لو لم یکن فیه منهن إلا واحدة لکانت موبقة انتزاؤه علی هذه الامة بالسفهاء حتی ابتزها أمرها بغیر مشورة منهم وفیهم بقایا الصحابة وذوو الفضیلة واستخلافه ابنه بعده سکیرا خمیرا یلبس الحریر ویضرب بالطنابیر وادعاؤه زیادا وقد قال رسول الله صلی الله علیه وسلم الولد للفراش وللعاهر الحجر وقتله حجرا ویلا له من حجر وأصحاب حجر مرتین(تاریخ طبری، ج۴، ص۲۰۸). [۲۴]. السنة، ابو بکر بن خلال، ج۳ ، ص۵
۰۵، ح۸۰۸. [۲۵]. أما بعد، فأنت وثنی، ابن وثنی دخلت فی الإسلام کرها، و خرجت منه طوعا، لم یقدم إیمانک، و لم تحذر نفاقک؛ و نحن أنصار الدین الذی خرجت منه و أعداء الدین الذی دخلت فیه!و السلام(العقد الفرید، ج ۵ ، ص۸۶). [۲۶] . «ثم ولی معاویة بن أبی سفیان لعین رسول اللّه صلّی اللّه علیه و سلم و ابن لعینه، و حلف من الأعراب، و بقیة من الأحزاب، مؤلّف طلیق، فسفک الدم الحرام، و اتّخذ عباد اللّه حولا، و مال اللّه دولا، و بغی دینه عوجا و دغلا، و أحلّ الفرج الحرام، و عمل بما یشتهیه؛ حتی مضی لسبیله، فعل اللّه به و فعل»(الاغانی، ج۲۳، ص ۱۷۳). [۲۷]. مجمع الزوائد، ج ۱، ص۱۱۳ و ج۷، ص۲۴۷؛ تاریخ طبری، ج۱۰، ص۵۴؛ انساب الاشراف؛ ج۵، ص۱۴۳؛ عمدة القاری، ج۳، ص۱۹ و ج۱۸ص۱۶۳؛ جامع البیان، ج۶، ص۸۸. [۲۸]. فقال الحسین: «أظن طاغیتهم قد هلک، و قد بعث هذا إلینا لیأخذنا بالبیعة قبل أن یفشوا»( المنتظم فی تاریخ الأمم و الملوک، ج۵، ص۳۲۳). [۲۹] . و فیها: أمر المأمون منادیا، فنادی: برئت الذمّة ممن ذکر معاویة بخیر أو فضّله علی أحد من أصحاب رسول اللَّهصلّی اللَّه علیه و سلّم ( المنتظم فی تاریخ الأمم و الملوک، ج۱۰، ص ۲۳۵). [۳۰]. و فیها: عزم المعتضد علی لعن معاویة بن أبی سفیان علی المنابر(همان، ج ۱۲، ص۳۷۱). [۳۱]. و فی شهر ربیع الآخر: کتب العامة علی مساجد بغداد: لعن معاویة بن أبی سفیان، و لعن من غصب فاطمة فدکا و من أخرج العباس من الشوری، و من نفی أبا ذر الغفاریّ، و من منع من دفن الحسن عند جده، و لم یمنع معز الدولة من ذلک، و بلغه أن العامة قد محوا هذا المکتوب، فأمر أن یکتب: لعن اللَّه الظالمین لآل رسول اللَّه صلّی اللَّه علیه و سلّم من الأولین و الآخرین، و التصریح باسم معاویة فی اللعن فکتب ذلک(همان، ج۱۴، ص۱۴۰). [۳۲]. فقال: «کلا إن معاویة من أهل النار لا لمخالفته علیاً و لا بمحاربته إیاه و لکن عقیدته لم تکن صحیحة و لا إیمانه حقا و کان من رءوس المنافقین هو و أبوه و لم یسلم قلبه قط و إنما أسلم لسانه»(شرح نهج البلاغه، ابن ابی‌الحدید، ج۱۰، ص۲۲۶). [۳۳]. ابن ابی‌الحدید شیعه نیست؛ کسی مواضع کتابش را نگاه کند، می‌گوید که اهل سنت است. [۳۴]. و قد طعن کثیر من أصحابنا فی دین معاویة و لم یقتصروا علی تفسیقه و قالوا عنه إنه کان ملحدا لا یعتقد النبوة(شرح نهج البلاغه، ابن ابی‌الحدید، ج۵، ص۱۲۹). [۳۵]. «أما معاویة فکان فاسقاً مشهوراً بقلة الدین و الانحراف عن الإسلام»(همان، ج۷، ص۵۸). [۳۶]. خطاب به زیاد بن ابیه: «إن معاویة کالشیطان الرجیم، یأتی المرء من بین یدیه و من خلفه و عن یمینه و عن شماله فاحذره ثم احذره ثم احذره و السلام» (همان، ج۱۶، ص۱۸۲). [۳۷]. «سأجهد فی أن أطهر الأرض الإشارة فی هذا إلی معاویة سماه شخصاً معکوساً و جسماً مرکوساً»(همان، ص۲۹۱). [۳۸]. قال أبو الفرج و حدثنی أبو عبید محمد بن أحمد قال حدثنی الفضل بن الحسن البصری قال حدثنی یحیی بن معین قال حدثنی أبو حفص اللبان عن عبد الرحمن بن شریک عن إسماعیل بن أبی خالد عن حبیب بن أبی ثابت قال: «خطب معاویة بالکوفة حین دخلها و الحسن و الحسین ۸ جالسان تحت المنبر فذکر علیاً۷فنال منه ثم نال من الحسن فقام الحسین۷ لیرد علیه فأخذه الحسن بیده فأجلسه ثم قام فقال أیها الذاکر علیا أنا الحسن و أبی علی و أنت معاویة و أبوک صخر و أمی فاطمة و أمک هند و جدی رسول الله و جدک عتبة بن ربیعة و جدتی خدیجة و جدتک قتیلة فلعن الله أخملنا ذکرا و ألأمنا حسبا و شرنا قدیما و حدیثا و أقدمنا کفرا و نفاقا فقال طوائف من أهل المسجد آمین»(همان، ص۴۷). [۳۹] از شخصیتهای بزرگ اهل سنت است. ذهبی وقتی که نام او را می‌برد، این گونه می‌گوید:«ابن عَبْدِالرَّحْمَنِ بنِ مَیْمُوْنِ بنِ عَبْدِ الرَّحْمَنِ: الحافظ، الإمام الکبیر، أبو زکریا بن المُحَدِّثِ، الثِّقَةِ أَبِی یَحْیَی الحِمَّانِیِّ الکُوْفِیِّ، صَاحِبِ المُسْنَدِ الکَبِیْرِ. وُلِدَ نَحْوَ الخَمْسِیْنَ وَمائَةٍ»(سیر اعلام النبلاء،ج ۸، ص۵۲۱). [۴۱]. «لا تقذر مجلسنا بذکرولد ابوسفیان» (همان، ج۹، ص۵۷۰). [۴۲]. ذهبی وی را اینگونه وصف می کند: عُبَیْدُ اللهِ بنُ مُوْسَی بنِ أَبِی المُخْتَارِ بَاذَامَ العَبْسِیُّ : الإِمَامُ، الحَافِظُ، العَابِدُ، أَبُو مُحَمَّدٍ العَبْسِیُّ - بِمُوَحَّدَةٍ - مَوْلاَهُمْ، الکُوْفِیُّ(همان، ص۵۵۳-۵۵۴). [۴۳] . همان، ص۵۵۹، [۴۴]. قال أحد کبار علماء الالمان فی الاستانة لبعض المسلمین و فیهم أحد شرفاء مکة: «انه ینبغی لنا أن نقیم تمثالا من الذهب لمعاویة بن أبی سفیان فی میدان کذا من عاصمتنا (برلین)». قیل له: لماذا؟ قال: «لانه هو الذی حول نظام الحکم الاسلامی عن قاعدته الدیمقراطیة إلی عصبیة الغلب، و لو لا ذلک لعم الاسلام العالم کله و لکنا نحن الالمان و سائر شعوب أوربة عربا مسلمین»( تفسیر المنار، ج۱۱، ص۲۶۰). [۴۵]. سید قطب، معروف به پدر تکفیری هاست و معمولاً رگ و ریشه تکفیریها به وی برمیگردد. [۴۶]. کتب و شخصیات، ص ۱۳ ۵.
[۴۷]. همان، ص۲۳۵ [۴۸]. حسن بن فرحان حسن الزغلی الخالدی المالکی، متولد ۱۳۹۰ هجری قمری در منطقه کوهستانی بنی مالک در جنوب سعودی (۱۵۰ کیلومتری شرق جازان) است، او در سال ۱۴۱۲ هجری قمری لیسانس تبلیغ و ارشاداسلامی از دانشگاه محمّد بن سعود در ریاض گرفته‌ و در مدینه و مکه نزد علمای طراز اول وهابیت درس خوانده‌است. المالکی بعد از گدراندن تحصیلات، به تدریس، روزنامه‌نگاری و تألیف اشتغال داشت. [۴۹]. سوره شوری، آیه۲۳. [۵۰] . سوره نور، آیه۳۶. اخبار مرتبط دفاع از معاویه تفکر انحرافی و خطرناک است/ قوه قضائیه با مروّجان عقاید انحرافی برخورد کند 22 اوت، 2022 پاسخ جمعی از محققان حوزه به بیانیه دارالعلوم زاهدان 19 اوت، 2022 بررسی و تحلیل«جامعه شناسی کوفه» 10 اوت، 2022 🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اشک و آه مردم در مراسم وداع با آیت الله ناصری 😭😭😭😭😭 و مردم اینگونه در فراق یک روحانی خودساخته، مردمی، انقلابی، وارسته و اهل دل می‌سوزند و از او تجلیل می‌کنند. آیا باز هم کسی می‌تواند بگوید بین مردم و روحانیت اصیل فاصله افتاده است تشییع جنازه ایشان را مقایسه کنید با تشییع جنازه مرحوم ابتهاج تا قدری برایمان مسائل روشنتر شود و این همه اسیر فضاسازی های حباب گونه رسانه های علیه ما علیه نشویم! 📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇 🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ سوال ❓آیا ماه صفر نحس است؟ ریشه این که گفته می شود ماه صفر نحس است چیست؟ 🎙استاد محمدی شاهرودی 📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇 🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
⚡️مثلث خود مشغولی...!! 💠رنجش، عصبانیت و ترس، مثلث خود مشغولی را به وجود می‌آورند. شاید جالب باشد که بدانید تمام نواقص اخلاقی، از این سه واکنش سرچشمه می‌گیرند. ❇️ رنجش، واکنش ما در برابر آن قسمتی از گذشته‌مان است که مسائل، طبق خواسته و روال ما پیش نرفته، از این طریق ما دوباره به گذشته باز می‌گردیم و در آن زندگی می‌کنیم. 🔥 عصبانیت روش رویارویی ما با زمان حال و واکنشی به منظور انکار واقعیت است. 🔹ترس، احساسی است که وقتی ما به آینده‌مان فکر می‌کنیم، دچار آن می‌شویم و به بیان دیگر؛ واکنش ما در مقابل ناشناخته‌ها و احساس نگرانی از به وقوع نپیوستن رویاهایمان است. 👈این واکنش‌ها در مقابل آدم‌ها، مکان‌ها و وقایع گذشته، حال و آینده، زمانی ظاهر می‌شوند که انتظارات ما از آن‌ها برآورده نشود. 🔺اما راه حل کلیدی برای رهایی از خودمشغولی: پذیرش را جایگزین رنجش عشق را جایگزین عصبانیت ایمان را جایگزین ترس کنیم. 📎https://b2n.ir/q82333 📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇 🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 👆یک نمونه از نبوغ رهبر انقلاب پیش بینی جالب ایشان ۱۶سال قبل! 📌 در آینده که اروپا به گاز ما احتیاج پیدا می‌کند روابطمان بهتر می‌شود! 🔹 تبلیغاتی های امریکایی و صهیونیستی می گویند ایران یک تهدید جهانی است! ایران برای هیچ کشوری تهدید نیست؛ همه هم میدانند که واقعیت در مورد ایران این است،ما هیچ همسایه‌ای را تهدید نکرده‌ایم، ما با همه‌ی کشورهای این منطقه روابط دوستانه و برادرانه داریم. روابط کشور ما و دولت‌های ما با کشورهای اروپایی روابط سالم و خوبی است و در آینده که گاز در تأمین انرژی نقش بیشتری پیدا میکند، این روابط با اروپا بهتر هم خواهد شد؛ چون آنها به گاز ما احتیاج دارند! 🗓 بیانات مقام معظم رهبری در مراسم ۱۴ خرداد ۱۳۸۵ http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
🔰 پسر پیامبر خدا هم که باشی، اگر عملت صالح نباشد، نَسَبت هیچ ارزشی ندارد و می شوی "عمل غیرصالح": 🔸 "قَالَ يَا نُوحُ إِنَّهُ لَيْسَ مِنْ أَهْلِكَ إِنَّهُ عَمَلٌ غَيْرُ صَالِحٍ؛ خداوند ﻓﺮﻣﻮﺩ: ای ﻧﻮﺡ! ﺍﻭ(پسرت) از اهل تو نیست؛ چراکه او عملی غیرصالح است." (هود: ٤٦) و می شوی مصداق این کلام مولا که فرمود: 🔸 «مَنْ أَبْطَأَ بِهِ عَمَلُهُ لَمْ يُسْرِعْ بِهِ نَسَبُهُ؛ كسى كه عملش او را كُند سازد، نَسَبش به او سرعت نخواهد بخشيد.» (نهج البلاغه؛ حکمت 23) @basaer_fi
⭕️نکات مهم پیاده روی اربعین⭕️ 📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇 🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
راهنمای پیاده روی اربعین- نجف تا کربلا 📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇 🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
766385921_1838077891.pdf
8.19M
⭕️جزوه زبان عربی🕌 📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇 🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
مکالمه عربی.pdf
262.5K
⭕️جزوه مکالمه عربی🕌 📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇 🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔳 🌴سلام فرمانده سلام ای عشق روزگارم 🌴من به عشق تو پامو رو مسیر کربلا میزارم 🎤 👌بسیار دلنشین
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎧 پادکست مناسبت: «سالروز اقدام تروریستی منافقین و شهادت شهید رجایی و باهنر (ره) و موضوع: «» روز سه‌شنبه، ١۴٠١/٠۶/٠٨
🍃♦️هشتم شهریور سالروز شهادت دو یار صدیق حضرت امام(رحمت الله علیه) خدمتگزاران واقعی به مردم، دشمنان سرسخت استکبار شهیدان رجایی وباهنر گرامیباد 🌹سلام بر شهیدان درآرزوی شهادت
توی تبلیغـات بود و نقـاشی می ڪشید قـرار شد بـارگاه ملڪوتی امـام حسيـن(ع) رو روی دیــوار نقــاشی ڪنه.... نزدیڪای غـروب ڪارمون تقریبا تمـوم شد محمدجواد در حال رنــگ ڪردن پــرچــم حــرم امام حسين(ع) گفت: "حیفه این پرچم باید با رنـگ بشـه... هنــوز جمله اش تمـوم نشده بود ڪه صـدای سوت خمپـاره پیچید... بعد از انفجـار دیدم ترکش خمپاره به سر محمدجواد خـورده و خــون ســرش دقیقا به پــرچـم حــرم امام حسین (ع) پــاشیــده.... •┈┈••✾❀🌷❀✾••┈┈•
« لاَ تَظُنَّنَّ بِكَلِمَةٍ خَرَجَتْ مِنْ أَحَدٍ سُوءاً، وَ أَنْتَ تَجِدُ لَهَا فِي الْخَيْرِ مُحْتَمَلاً.» شايسته نيست به سخنى كه از دهان كسى خارج شد، گمان بد ببرى، چرا كه براى آن برداشت نيكويى مى توان داشت. 📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇 🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
💠 غیبت و حلالیت طلبیدن 🤔❓اگر گوینده یا شنونده غیبت باشیم، باید از غیبت شونده حلالیت بطلبيم؟ 💠✍️ آيات عظام: امام، تبريزي، صافي، فاضل و سیستانی: لازم نيست. 👌 تبصره: آية الله سيستاني: اگر غیبت دارای توهین باشد بنابر احتیاط، لازم است حلالیت بگیرد با دو شرط 1. حلالیت جبران هتک حرمت و توهین را کند 2. حلالیت طلبیدن مفسده نداشته باشد. 💠✍️ آيات عظام: خامنه‌اي، مكارم، نوري، بهجت و وحید:‌ اگر امكان ندارد (مثلا آدرس غیبت شونده را ندارد یا وفات کرده) یا مفسده دارد (باعث ايجاد اختلاف، ناراحتي و تيرگي روابط، مي‌شود یا غیبت شونده نامحرم باشد) لازم نيست ولی در صورتیکه امكان دارد و مفسده ندارد بايد از غيبت شونده حلاليّت بطلبد. 👌 تبصره: 🔸 آية الله وحيد: بنا براحتياط واجب حلالیت بگیرد. 🔹 آیت الله مکارم: گوینده باید حلالیت بگیرد ولی شنونده مستحب است حلالیت بگیرد. 📚 امام، استفتائات ج2 ص620 س16 و21 و ج3 ص588 س58 و59؛ خامنه‌اي، رساله آموزشي ج2 درس 19؛ صافي، رساله م2826؛ تبريزي، رساله م2824 و استفتائات ج1 س1004 و 1006؛ فاضل،‌ استفتائات ج1 س982؛ نوري، استفتائات ج2 س530؛ بهجت، جامع المسائل ج2 ص471 و استفتائات ج4 س6475 و 6478؛ سيستاني، رساله ج1 م 2271؛ وحيد، رساله م 2078؛ مكارم، احكام ويژه م11 و انوار الفقاهه، كتاب تجارت ص292 و جامع المسائل، طلب حلالیت شنونده غیبت 📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇 🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
✍️ یادداشت 📌 کارنامه غیرقابل دفاع معاویه نزد اهل تسنن 🔹 دشمنی دیرین ابوسفیان و همسرش هند به فرزندخوانده آنها معاویه نیز منتقل شد و او همواره محو و نابودی نام مقدس رسول‌الله را از مناره‌های مساجد هنگام اذان آرزو می‌کرد. مبارزه آشکار و خونین معاویه با خلیفه زمانش یعنی امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیهما السلام که آیه مباهله و بسیاری از آیات قرآن در فضیلت ایشان نازل شد را هیچ‌کس نمی‌تواند انکار کند. 🔸 جعده دختر اشعث با خوراندن زهر مهلک، عامل مستقیم شهید شدن امام حسن مجتبی بود. اما بیشتر تاریخ‌نگاران اهل سنت از معرفی مسبب اصلی این جنایت، خودداری کرده‌اند و برخی دیگر، معاویه و فرزندش یزید را عامل احتمالی دانستند. با این حال ابن ابی الحدید، از محققان اهل سنت به صراحت از معاویه به عنوان عامل اصلی این مصیبت نام برده است. 🔹 با اینکه حکم سرقت و رباخواری در قرآن کریم به صراحت بیان شده، اما معاویه از اجرای مجازات دزدی سرباز زد. او آشکارا معامله ربوی را مرتکب شد و وقتی با اعتراض صحابه روبرو گشت، با دروغ بستن به پیامبر اکرم، حکم ربا را منکر شد. 🔸 همچنین معاویه به خوردن شراب عادت داشت و در هنگامه حکومت بر سرزمین شام، بدون خجالت و ترس از آبرو، در مهمانی‌های مجلل خود، شراب بر سر سفره قرار می‌داد و به خرید و فروش انواع خمر مشغول بود. جالب آنکه وقتی گزارش عمل زشت و حرام معاویه را به عمر بن خطاب رساندند او فقط به همین جمله بسنده کرد: «دَعونا مِن ذَمِّ فَتَى قُرَيش؛ جوان قريش را واگذاريد.» 🌐 جهت مطالعه‌ی بیشتر، کلیک کنید: https://b2n.ir/g76471 📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇 🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
🔹 دینی که روشنفکری اروپا با آن مخالفت کرد، لایق زندگی بشری نبود؛ دین پر از خرافات بود؛ همان دینی که گالیله را به اعدام محکوم می‌کند و یکی دیگر را زیر شکنجه می‌کشد؛ به خاطر این که یک کشف علمی کرده! دین مسیحیت تحریف شده، نه مسیحیت واقعی. ایرادی به جدا شدن از آن دین نیست؛ ایراد به جدا کردن معنویت و اخلاق از علم و سیاست و نظام زندگی و روابط فردی و اجتماعی است. 📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇 🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
یا اباصالح المهدی مددی: خبر رسید! ناگهان رفته ای مشهد، دلم‌ ریخت... با خودم گفتم خدا بخیرکند... طولی نکشید که یکی‌یکی عکسهای زیارت‌کردنت رسید... نمی دانم ولی انگار عکس‌های زیارتتان شبیه هربار نبود... توی قاب عکس‌ها تنها خاضع پرتمنا منکسر ایستاده بودی کنار ضریح! مخصوصاً آنجا که صورت به صورت سنگ مضجع گذاشته بودی و داشتی چیزی آهسته در گوش آقا میگفتی، - آنقدر آهسته که انگار میخاستی قلوه‌های هم‌نشنوند- به خودم گفتم این بار برای حرف مهم و خواسته‌ی بزرگی رفته‌ای پیش آقای ضامن! وحالا... این روزها که هوای عراق از فتنه غبار گرفته و زیارت اربعین‌مان به دلواپسی کشیده میفهمم آن نجوایت درگوش آقا چه بود... *رفته‌بودی سفارش کربلای مارا به امام رضای‌مان بکنی...*😭 *دعایمان کن مردِخدا* فقط همینقدر بگم که آقا بیخود و بی مقدمه بلند نمیشه بره پیش سلطان ایران با اون حال عجیب... 💔 اللهم عجل لولیک الفرج بحق زینب💔
یا اباصالح المهدی مددی: خبر رسید! ناگهان رفته ای مشهد، دلم‌ ریخت... با خودم گفتم خدا بخیرکند... طولی نکشید که یکی‌یکی عکسهای زیارت‌کردنت رسید... نمی دانم ولی انگار عکس‌های زیارتتان شبیه هربار نبود... توی قاب عکس‌ها تنها خاضع پرتمنا منکسر ایستاده بودی کنار ضریح! مخصوصاً آنجا که صورت به صورت سنگ مضجع گذاشته بودی و داشتی چیزی آهسته در گوش آقا میگفتی، - آنقدر آهسته که انگار میخاستی قلوه‌های هم‌نشنوند- به خودم گفتم این بار برای حرف مهم و خواسته‌ی بزرگی رفته‌ای پیش آقای ضامن! وحالا... این روزها که هوای عراق از فتنه غبار گرفته و زیارت اربعین‌مان به دلواپسی کشیده میفهمم آن نجوایت درگوش آقا چه بود... *رفته‌بودی سفارش کربلای مارا به امام رضای‌مان بکنی...*😭 *دعایمان کن مردِخدا* فقط همینقدر بگم که آقا بیخود و بی مقدمه بلند نمیشه بره پیش سلطان ایران با اون حال عجیب... 💔 اللهم عجل لولیک الفرج بحق زینب💔
🔴نکات مهم سفر اربعین👆👆👆 روانبخش http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
آفرین به این غیرت و حمیت مردم شیراز ✍ تجربه نشان داده است که اگر حزب الله وارد صحنه شود اوباش و اراذل به خانه های موش پناه می برند 👆👆تجمع خودجوش مردم شیراز مقابل پاساژ مصطفوی در اعتراض به هتک حرمت خانواده شهید خادم صادق http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f