eitaa logo
ره توشه مبلغین
3.7هزار دنبال‌کننده
449 عکس
22 ویدیو
351 فایل
📋📄کانال مخصوص محتوای تخصصی تبلیغ 🎤✔ 🎤سخنرانی های کوتاه⌛⏰ 📕 محتوای مناسبتی... سبکی متفاوت در ارائه ی محتوای تبلیغی... مدیر کانال جهت نظرات و پیشنهادات و تبادل و ... @abdolmahdi70 👆👈👈لطفا قبل از ترک کانال علت ترک را به مدیر بگویید🌟⭐
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 مثل زغال خاموش! زغال‌هاي خاموش را كنار زغال‌هاي روشن مي‌گذارند تا روشن شوند، چون همنشيني اثر دارد. ما هم مثل همان زغال‌هاي خاموشيم؛ پس اگر كنار كساني بنشينيم كه روشن اند، نورانيتي دارند و گرما و حرارتي دارند، ما هم به طفيل آن‌ها روشني مي‌گيريم و گرما و حرارتي پيدا مي‌كنيم، وگرنه در قيامت حسرت مي‌خوريم. يكي از حرف‌هاي جانسوز اهل جهنم همين است: اي كاش با فلاني رفيق نبودم و با او نمي نشستم. او تاريك بود و مرا هم مثل خود تاريك كرد. يعني اي كاش رفيقي سر راهم سبز مي‌شد كه خود سبز بود، روشن بود، صفا و نوري داشت تا من هم از پرتو او طرفي مي‌بستم. 📚 مثل شاخه های گیلاس - محمد رضا رنجبر کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
منبرک نماز
🌷﷽؛ ✨ فرزندم را چگونه برای نماز صبح بیدار کنیم؟ ✨ 🍀 1. پیش از هر چیز، خواب آنان باید طبق برنامه باشد. کودکان و نوجوانانی که شبها دیر می خوابند، صبح ها به سختی بیدار می شوند. یکی از عوامل مهم دیر خوابیدن آنان، خواب زیاد روز (بعد از ظهر) است. 🍀 2. رژیم غذایی نیز میتواند در سستی و رخوت و سخت بیدار شدن آنها مؤثر باشد. مصرف پی در پی خوراکی های با طبع سرد، نوجوان را دچار سستی میکند؛ بنابر این توصیه میشود در کنار این گونه خوراکی ها، از خوردنی های با طبع گرم نیز استفاده کند. 🍀 3. هنگامی که صبحها میخواهید فرزند خود را بیدار کنید، به مرحلهی گذر توجه داشته باشید بدین معنا که حدود 15 دقیقه قبل از موعد و در سه مرحله او را بیدار کنید: مرحله ی اول وقتی خودتان بیدار میشوید؛ مرحلهی دوم، پس از وضو و آماده شدن برای نماز، و مرحلهی سوم، پس از نماز. بیدار شدن نوجوان به شکل تدریجی برای او راحتتر است. برای نظارت غیر مستقیم بر اقامه ی نماز فرزند، دقایقی پس از نماز خود، به تعقیبات نماز یا تلاوت قرآن بپردازید. 🍀 4. زمان بیداری فرزند را به گونهای تنظیم کنید که بتوانید پس از نماز، ساعتی را استراحت کند. امید به استراحت پس از نماز، عاملی برای بیدار شدن او است. 🍀 5. وقتی او را بیدار میکنید، از راه دور فریاد نزنید. در کنار بسترش قرار گیرید و با سخن نرم، همراه با مهربانی و عطوفت و ناز و نوازش، او را به آرامی تکان دهید تا بیدار شود. 🍀 6. برخی کودکان و نوجوانان، از ماساژ عضلات پشت و گردن به وسیله ی والدین آرامش می یابند و لذت میبرند و این عمل، زمینه ی بیدار شدن بدون تنش آنان را فراهم می سازد. 📚 حسین دهنوی؛ نسیم مهر؛ ج 1؛ ص 149 کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20 ❇️ مرکز تخصصی نماز ❇️ @namazmt
🌷﷽؛ 🌹 بیدارکردن دیگران برای نماز چگونه است؟ آنها را بیدار کنیم یا بگذاریم نمازشان قضا شود؟ 🌹 سه حالت ممكن است پيش بيايد : 🕋 اول: آن فرد اهل نماز است: تکلیفی بر عهده ما نمي باشد لذا بيدار کردن او جايز نيست. مگر آنكه از ما بخواهد تا بيدارش كنيم يا بدانیم در صورت بيدار نكردنِ وي، ناراحت مي شود. 🕋 دوم: آن فرد با انگيزه ترک نماز خوابيده است: اگر انسان بداند کسی خوابيده به قصد آنكه نماز نخواند از باب نهی از منكر با وجود شرايط آن، بيدار كردن او لازم است 1 . 🕋 سوم: آن فرد فرزند انسان باشد: علاوه بر اینکه جایز است، پسنديده نيز مي باشد مگر آن كه از جهات دیگری موجب اذيت يا موجب ضرر باشد، مثل اينكه مريض باشند 2. 🕋 پدر و مادر که مسئول تربيت فرزند هستند، لازم است او را از سن هفت سالگي به تدريج برای نماز بيدار كنند تا قبل از بلوغ به صورت عادت درآيد، البته با آرامش و مهربانی و صدای آرام باشد تا حساسيت بدی نسبت به نماز پيدا نشود و لازم است با دادن اطلاعات دینی درباره اهمیت نماز سعي شود ايمان فرزند را تقويت شود و در او انگيزه بيدار شدن ايجاد شود 1 - محمد وحیدی، دانستنی های لازم از نماز، ص 205، به نقل از مجمع المسائل، ج 1، سوال 410 2 - همان؛ ص 193 به نقل از مجمع المسائل، ج 1، سوال 493 ❇️ مرکز تخصصی نماز ❇️ @namazmt کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
عبدالمهدی علی نبود خلایق چکار می کردند؟: 🌷﷽؛ 🕯 به فرمودۀ قرآن، هر طرف رو کنیم خدا آن جاست؛ پس چرا حتما باید رو به قبله نماز بخوانیم؟ 🕯 ✨ ابتدا باید دانست که فقط در نمازهای واجب، رو به قبله بودن لازم است وگرنه نمازهای مستحبی را به هر سمتی می‌توان خواند. اما در جواب باید گفت : ☀️ 1. از اينكه خدا همه جا هست و به هر طرف كه رو كنى سوى اوست، نمی ‌توان نتيجه گرفت که به هر طرف مىتوان نماز خواند. در همه ‌جا بودن خداوند يك چیز است و جهت نماز چیز ديگر. هر چند خدا همۀ زبان ها را مى داند؛ ولى بايد نماز را به زبان عربى خواند و يا اينكه خدا موجودى زمانى نيست؛ ولى نماز بايد در زمان خاص خودش خوانده شود. ☀️ 2. همان خدايى كه فرموده است «به هر طرف رو كنيد آنجا وجه خدا است» و او از رگ گردن به انسان نزدیک تر است، همان خدا دستور داده است كه به هنگام نماز به طرف مسجدالحرام نماز بخوانيد. «پس روى كن به طرف مسجدالحرام و شما مسلمين نيز هر كجا باشيد در نماز روى بدان جانب كنيد» ☀️ 3. حق تعالى به علت‌ها و حکمت ‌های گوناگون، دستور داده است كه به طرف قبله واحد، به زبان واحد و با شرايط مشترک ديگرى نماز گزارده شود که برخی از آنها را در سوال بعدی توضیح می دهیم. کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20 @namazmt
♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️
سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین دکتر تراشیون موضوع: ترغیب فرزندان به نماز 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
2.mp3
1.5M
🌷﷽؛ 🌹 حجت الاسلام تراشیون؛ راه های ترغیب فرزندان به نماز قسمت ۲ 🌹 #شیوه_دعوت_به_نماز 💍 مرکز تخصصی نماز 💍 @namazmt
4.mp3
1.77M
🌷﷽؛ 🌹 حجت الاسلام تراشیون؛ راه های ترغیب فرزندان به نماز قسمت ۴ 🌹 #شیوه_دعوت_به_نماز 💍 مرکز تخصصی نماز 💍 @namazmt
3.mp3
2.86M
🌷﷽؛ 🌹 حجت الاسلام تراشیون؛ راه های ترغیب فرزندان به نماز قسمت ۳ 🌹 #شیوه_دعوت_به_نماز 💍 مرکز تخصصی نماز 💍 @namazmt
7.mp3
1.92M
🌷﷽؛ 🌹 حجت الاسلام تراشیون؛ راه های ترغیب فرزندان به نماز قسمت ۷ «قسمت آخر» 🌹 #شیوه_دعوت_به_نماز 💍 مرکز تخصصی نماز 💍 @namazmt
1.mp3
2.14M
🌷﷽؛ 🌹 حجت الاسلام تراشیون؛ راه های ترغیب فرزندان به نماز قسمت ۱ 🌹 #شیوه_دعوت_به_نماز 💍 مرکز تخصصی نماز 💍 @namazmt
6.mp3
1.86M
🌷﷽؛ 🌹 حجت الاسلام تراشیون؛ راه های ترغیب فرزندان به نماز قسمت ۶ 🌹 #شیوه_دعوت_به_نماز 💍 مرکز تخصصی نماز 💍 @namazmt
5.mp3
1.83M
🌷﷽؛ 🌹 حجت الاسلام تراشیون؛ راه های ترغیب فرزندان به نماز قسمت ۵ 🌹 #شیوه_دعوت_به_نماز 💍 مرکز تخصصی نماز 💍 @namazmt
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
نکات قرآنی کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
بسم الله الرحمن الرحیم در قرآن غیبت کردن به خوردن گوشت مرده تعبیر شده است  دلائل متعدّدى براى این تشبیه قرآن بیان شده است: «أیُحِبُّ أحدکم أن یأکل لحم أخیه مَیتاً»(سوره حجرات، آیه ۱۲.) ۱- مُرده، روح ندارد تا از خود دفاع کند و شخصى هم که مورد غیبت قرار مى گیرد، حضور ندارد تا از خود دفاع کند. ۲- غیبت، ریختن آبرو است و آبرو که رفت، قابل جبران نیست. همانگونه که گوشت مرده، اگر کنده شود، قابل جبران نیست و رشد نمی کند.اگر مالى گم شود، قابل جبران است امّا آبرو که رفت، دیگر جبرانش شبیه محال است و تفاوتى هم نمیکند که به قصد جدّى باشد یا از روى شوخى و مزاح، زیرا در هر دو صورت، آبروى طرف می ریزد. ۳- گوشت به تدریج رشد میکند ولى یکباره خورده میشود، آبرو هم به تدریج پیدا میشود ولى غیبت کننده یک مرتبه آن را میریزد.انسان سالها زحمت کشیده تا وجهه و آبرویى کسب کرده است و شما با غیبت کردن، نتیجه زحمات او را نابود میکنید. منبع: کتاب تمثیلات حجه الاسلام قرائتی کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️
منبرک تمثیلی کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
💠 مثل سوزن! شما اول انگشت خود را در استمپ مي‌گذاري و آن را جوهري مي‌كني و بعد پاي يك قرارداد انگشت زده و آن را جوهري مي‌كني. يعني تا اين انگشت خود جوهري نشود نمي تواند برگ كاغذي را جوهري كند. هندسه ي عالم هم همين است. ما تا خود يك ويژگي و صفتي پيدا نكنيم، نمي توانيم ديگران را دعوت كنيم تا آن ويژگي و صفت را پيدا كنند. اين است كه قرآن كريم گلايه مي‌كند از كساني كه حرف‌هايي مي‌زنند و مردم را به خصوصياتي دعوت مي‌كنند، در حالي كه در خودشان از آن ويژگي‌ها خبري نيست. چرا يك حرف‌هايي مي‌زنيد كه خود انجام نمي دهيد. درست مثل سوزن كه براي همه لباس مي‌دوزد، اما خود برهنه است. يا مثل شمعي كه اطرافِ خود را روشن مي‌كند، اما پاي خودش تاريك است. 📚 مثل شاخه های گیلاس - محمد رضا رنجبر کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
💠 مثل درخت انگور! درخت انگور اگر بخواهد بيشتر رشد كند و بار و محصول بيشتري داشته باشد، بايد تكيه كند، آن هم بر تكيه گاهي محكم و رفيع و بلند. ما هم اگر بخواهيم در اين عالَم رشد كرده و بار و حاصل بيشتري داشته باشيم، بايد تكيه كنيم، آن هم بر تكيه گاهي كه قادر باشد و بالا و بلند. و از خدا قادرتر و رفيع تر كيست؟ و كجاست؟ اين است كه خود در قرآن كريم مي‌فرمايد: جز من هيچ كس را تكيه گاه خود قرار ندهيد. 📚 مثل شاخه های گیلاس - محمد رضا رنجبر کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
💠 مثل بازار! كاسب‌ها هرگز دل به مشتري‌هاي عبوري و گذري نمي بندند بلكه هواي مشتري‌هاي ثابت را دارند و در ميان جنس‌ها هر چه خوب تر باشد براي مشتري‌هاي ثابت خود مي‌گذارند. و خدا مشتري ثابت و دائم است. و دنيا همان بازار است. الدُنيا سُوقٌ... و ما هم قرار است در اين بازار به كسب فضيلت‌ها پرداخته و طهارت و پاكي بخريم؛ پس چه بهتر كه هواي مشتري ثابت خود را كه خداست داشته باشيم و فضيلت‌ها را براي او انجام دهيم و نه خوش آمد ديگران. درست همان كاري كه حافظ مي‌كرد و تنها هواي همان مشتري دائم خود را داشت. «بنده ي پير مغانم كه لطفش دائم است ورنه لطف شيخ و زاهد گاه هست و گاه نيست» و بالاتر از حافظ، يوسف بود. يوسف چرا يوسف شد؟ چون هواي مشتري ثابت خود را داشت، نه زليخا را، چون او مشتري موقت بود. 📚 مثل شاخه های گیلاس - محمد رضا رنجبر کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
منبر و روضه شهادت امام جواد(علیه السلام) #اهل_بیت #امام_جواد #روضه #صوت کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
«امام جواد ـ علیه السّلام ـ پیشوای نهم شیعیان در سال 203 ه‍ .ق پس از شهادت پدر بزرگوارش امام رضا ـ علیه السّلام ـ در سن هشت سالگی، به تصریح پیشوایان گذشته و با تعیین امام رضا ـ علیه السّلام ـ عهده دار امامت شد. بیشتر عمر 25 ساله حضرت یعنی 17 سال دوران امامت او با زمامداری مأمون (218- 203) و معتصم (220- 218) مصادف بود». از آنجا که امام جواد ـ علیه السّلام ـ در سن کودکی به امامت رسید بعضی از شیعیان، در امامت آن جناب تأملی داشتند تا آنکه علماء و افاضل و اشراف شیعه از اطراف عالم متوجه حج گردیدند و بعد از مناسک حج به خدمت آن حضرت شرفیاب شده و از مشاهده فضائل و معجزات و کرامات ایشان اقرار به امامت آن منبع سعادات نمودند و رنگ شبهه از آیینه خاطرات خود زدودند، در اینجا به برخی از فضائل و کرامات آن حضرت اشاره می کنیم. فضائل امام جواد ـ علیه السّلام ـ را می توان به دو دسته تقسیم کرد: 1. فضائل علمی 2. فضائل اخلاقی 1. فضائل علمی امام ـ علیه السّلام ـ : امام جواد ـ علیه السّلام ـ از دو جهت به مناظرات علمی کشانده می شد. نخست: از طرف شیعیان خود که با توجه به سن کم آن حضرت می خواستند علم الهی را دریابند. دوم: از طرف حکومت، به ویژه مأمون و معتصم، دو خلیفه معاصر آن حضرت. خلفا می کوشیدند با تشکیل مناظره، شیعیان را رو در روی برخی از دانشمندان بنام زمان قرار دهند تا شاید در پاسخ برخی از پرسشها درمانده شوند و شیعیان از این رهگذر، در اعتقاد خود (وجود علم الهی نزد ائمه اهل بیت علیهم السلام) دچار مشکل شده و از پیروی آنها دست بردارند ولی در همه این بحثها و مناظرات علمی، حضرت جواد ـ علیه السّلام ـ با پاسخهای قاطع و روشنگر، اعتقاد و اطمینان کامل شیعیان به امامت آن حضرت را تثبیت کرد و ابرهای تیره ابهام و شبهه را از فضای فکر و ذهن آنان کنار زد و خورشید حقیقت را آشکار ساخت. از جمله مناظرات آن حضرت به مناظره با یحیی بن اکثم[1] اشاره می کنیم: «با حضور عباسیان و مأمون، یحیی بن اکثم از حضرت جواد ـ علیه السّلام ـ پرسید: مُحرِمی که حیوانی را کشته، وظیفه اش چیست؟ امام در جواب از وی پرسید: آیا فرد مُحرِم، صید را در حرم کشته یا بیرون از آن؟ آیا مُحرِم جاهل به حکم بوده یا عالم به حکم؟ آیا عمداً آن را کشته یا به خطا؟ آیا مُحرِم آزاد بوده یا برده؟ آیا بالغ بوده یا نابالغ؟ هنگام رفتن به مکه آن را کشته یا در موقع بازگشت؟ صید از پرندگان بوده یا غیر از آن؟ صید کوچک بوده یا بزرگ؟ مُحرِم اصرار بر عمل خود دارد یا از کرده خود پشیمان است؟ در شب صید را کشته یا در روز؟ مُحرِم در حال عمره بوده یا حج؟»[2] با این فروضی که امام جواد ـ علیه السّلام ـ برای مسأله طرح کرد، یحیی حیرت زده و درمانده شد تا جایی که همه حضار از رنگ باختن چهره اش شکست او را به وضوح دریافتند. آنگاه امام از یحیی بن اکثم پرسید: مرا از مردی خبر بده که زنی در اوایل صبح بر او حرام بود، روز که بالا آمد آن زن بر وی حلال شد و در هنگام ظهر دوباره بر او حرام گردید و در موقع عصر حلال شد و در موقع عشاء حلال و در نیمه شب باز بر او حرام و در هنگام طلوع آفتاب حلال شد؛ مسأله این زن چیست؟ و چگونه بر او حلال و حرام می شود؟ - یحیی گفت: به خدا سوگند که من جواب این مسأله را نمی دانم شما بفرمایید تا یاد بگیرم. حضرت فرمود: این زن کنیز شخص دیگری بوده که بر این مرد حرام بود، روز که بالا آمد کنیز را از صاحبش خریداری کرد و حلال شد. ظهر او را آزاد کرد و بدین جهت بر او حرام شد. عصر با او ازدواج کرد و حلال شد. هنگام غروب او را ظهار[3] کرد و در نتیجه بر او حرام شد و در وقت عشاء کفاره ظهار داد و دوباره بر وی حلال شد، نیمه شب او را طلاق داد و به این علت حرام شد؛ صبح رجوع کرد و دوباره بر او حلال شد. مأمون بار دیگر در مقابل دانش امام اظهار شگفتی کرد و گفت: کمی سن مانع از کمال عقل برای این خاندان نمی شود».[4] علم امام جواد ـ علیه السّلام ـ به قصد و نیت اشخاص «محمد بن حمزه از محمد بن علی هاشمی نقل کرده که او گفت: صبح روز ازدواج امام جواد ـ علیه السّلام ـ با ام الفضل بر او وارد شدم و به علت دارویی که شب قبل خورده بودم عطش مرا فرا گرفته بود ولی از حضرت خجالت کشیدم آب طلب کنم، امام به صورتم نگاهی کرد و فرمود: خیلی تشنه ای درست است؟ گفتم: بله حضرت به غلامش فرمود آب بیاور من با خودم فکر کردم الان برایم آب زهرآلود می آورد، غلام آب را آورد حضرت لبخندی زد پس آب را از غلام گرفت و مقداری نوشید سپس به من داد و من نوشیدم، مدت زیادی نزد حضرت ماندم، دوباره تشنه ام شد حضرت بار دیگر آب طلبید و همان کاری را که دفعه اول انجام داده بود انجام داد. محمد بن حمزه گفت که محمد بن علی هاشمی به من گفت: به خدا سوگند ابو جعفر ـ علیه السّلام ـ آنچه را در دلها باشد می داند همچنانکه شیعیان می گویند».[5] =============================== فضائل اخلاقی امام جوا