eitaa logo
مبلغان
5.2هزار دنبال‌کننده
85 عکس
38 ویدیو
563 فایل
☑ کانال تخصصی محتوایی مبلغان 🔹ارسال محتوای بین الصلاتین روزانه و مناسبتی 🔹ارسال فیش منبر روشمند مناسبتی و اقتضایی ✍️ انتقاد و پیشنهاد به محتوای کانال @Habib_shahid_hadi 🤝تبادل (فقط کانال طلاب ) و تبلیغ کانال @efefefef
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از حکمت بیان
🌀 صلح امام حسن (ع) اصالت دارد یا جنگ امام حسین (ع)؟ ✅ پرسش: 🔻همیشه تحلیل های غلط و ناروا دربارۀ صلح امام حسن (ع)، موجب شده تا به مظلومیت این امام همام افزوده شود. برخی سیاسیون گفتند که اکنون نیاز داریم پرچم صلح امام حسن (ع) به اهتزاز در آید. یا اخیرا گفتند که امام حسن(ع) امام صلح بود، در واقع اینکه امام حسن ع امام صلح بود یا مبازه منوط به پاسخ به پرسش اساسی است که آیا در دین ما اصالت با جنگ است یا با صلح⁉️ ✅ پاسخ اجمالی: 🔻 در این میان دو نظریه وجود دارد برخی قائلند که با توجه به کثرت آیات جهاد، همچنین سیره نبوی که بیش از 80 غزوه و سریه داشته اند یعنی جهاد با دشمن، بنابراین اصالت با جنگ هست. برخی دیگر قائلند که اصالت با صلح هست. بدین معنا نفی جنگ می کنند. اما نظریه سوم هم در این میان هست که می گوید: «اگرچه اصالت با صلح است اما صلح بدون جهاد و مبارزه امکان برقراری در جهان را ندارد.» آنهایی که شعار صلح را بدون جهاد و مبارزه دادند خودشان بزرگترین جنگ ها را به بشریت تحمیل کردند. ✅ توضیح مطلب: 🔻در دین ما اصالت با صلح هست. در جنگ، جان و مال و ناموس مردم که در دین به شدت محترم هست در معرض خطر قرار می گیرد. هیچ دینی مثل ما، برای جان انسان ها ارزش قائل نیست چنان که فرمود: «اگر یک نفر را بکشید گویا همۀ انسان ها را کشتید.»(مائده،32) 🔻اما در جایی که امنیت در معرض خطر قرار بگیرد تکلیف چیست؟ آیا با شعار صلح، امنیت برقرار می شود؟ اگر اسلام دعوت به جهاد و جنگ می کند برای برقراری صلح است. و صلح بدون جنگ و جهاد امکان ندارد. چرا که همیشه دشمنان بشریت، اجازه برقراری صلح و امنیت را که شعار انبیاء هست را نمی دهند. انبیاء هم اول دعوت به اجتناب از طاغوت می کنند. موسی بن عمران برای نجات قومش اول به سراغ فرعون می رود. 🔻بنابراین برای برقراری صلح و امنیت چاره ای نداریم که با دشمنان بشریت بجنگیم همان تروریست های که داعش را تولید می کنند. همان غرب های وحشی که به مردم و کودکان مظلوم یمن رحم نمی کنند. همان هایی که در نهایت ناجوان مردی سردار سلیمانی ها را به شهادت می رسانند و تروریست های اقتصادی و وحشی که تحریم های ضد بشری علیه مردم ایران انجام می دهند و حتی اجازه ورود دارو را به کشور ما نمی دهند. 🔻آیا با این موجودات وحشی می توان روی صلح و آرامش را در جهان دید. آنهایی که شعار صلح را بدون جهاد و مبارزه دادند خودشان بزرگترین جنگ ها را به بشریت تحمیل کردند. 🔻 آنان که دم از صلح امام حسن ع می زنند نه صلح را شناخته اند نه امام حسن ع، مرد مبارزه روزهای صفین و همان آقایی که بارها به معاویه فرمود اگر یارانی داشتم صبح و شام با تو مبارزه می کردم. اما دریغا از خیانت مسئولین و فرماندهان. آنان که دم از صلح امام حسن ع می زنند آیا خیانتی و یا خائنینی در بین آنها هست؟ ╭┅─────────┅╮ 🆔https://eitaa.com/hekmatebayan ╰┅─────────┅╯
هدایت شده از حکمت بیان
🌀آخرین کلمات امام حسن (ع) با لب های خونی: «اگر یارانی داشتم پیوسته با معاویه جنگ می کردم» 🔰 امام حسن (ع) امام صلح یا مبارزه با مستکبر⁉️ 🔸مردى نزد امام حسن عليه السّلام رسيده و گفت: اى زاده رسول خدا، گردنهايمان را خوار و ذليل ساختى، و آنچنان ما شيعيان را به بردگى انداختى كه هيچ كسى برايت باقى نماند!!. 🔻قالَ: أَتَيْتُ الْحَسَنَ بْنَ عَلِيٍّ ع فَقُلْتُ يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ أَذْلَلْتَ رِقَابَنَا وَ جَعَلْتَنَا مَعْشَرَ الشِّيعَةِ عَبِيداً مَا بَقِيَ مَعَكَ رَجُلٌ؟ 🔸حضرت فرمود: براى چه؟! 🔻قالَ وَ مِمَّ ذَاكَ؟ 🔸گفت: به اينكه حكومت را تسليم اين طاغيه نمودى!. حضرت فرمود: بخدا اين حكومت به او واگذار نكردم جز براى اينكه يار و ياورى براى خود نيافتم، و گر نه با او شبانه روز جنگ مى‏كردم تا خود خداوند ميان من و او حكم و داورى فرمايد، ولى أهل كوفه را شناخته و آزمودم، و هيچ خيرى نديدم، اينان عارى از هر وفا و عهدى در سخن و كردار و دمدمى مزاجند، اينان معتقدند كه قلب و دلشان با ماست ولى شمشيرهاشان عليه ما كشيده شده است. 🔻قالَ قُلْتُ بِتَسْلِيمِكَ الْأَمْرَ لِهَذَا الطَّاغِيَةِ قَالَ وَ اللَّهِ مَا سَلَّمْتُ الْأَمْرَ إِلَيْهِ إِلَّا أَنِّي لَمْ أَجِدْ أَنْصَاراً وَ لَوْ وَجَدْتُ أَنْصَاراً لَقَاتَلْتُهُ لَيْلِي وَ نَهَارِي حَتَّى يَحْكُمَ اللَّهُ بَيْنِي وَ بَيْنَهُ وَ لَكِنِّي عَرَفْتُ أَهْلَ الْكُوفَةِ وَ بَلَوْتُهُمْ وَ لَا يَصْلُحُ لِي مِنْهُمْ مَنْ كَانَ فَاسِداً إِنَّهُمْ لَا وَفَاءَ لَهُمْ وَ لَا ذِمَّةَ فِي قَوْلٍ وَ لَا فِعْلٍ إِنَّهُمْ لَمُخْتَلِفُونَ وَ يَقُولُونَ لَنَا إِنَّ قُلُوبَهُمْ مَعَنَا وَ إِنَّ سُيُوفَهُمْ لَمَشْهُورَةٌ عَلَيْنَا 🔸مرد گفت: همين طور با من سرگرم صحبت بود كه ناگاه خون بالا آورد، ظرفى طلبيد و از معده‏اش آنقدر خون آمد كه آن ظرف لبريز شد. 🔻قالَ وَ هُوَ يُكَلِّمُنِي إِذْ تَنَخَّعَ الدَّمَ فَدَعَا بِطَسْتٍ فَحُمِلَ مِنْ بَيْنِ يَدَيْهِ مَلِي‏ءٌ مِمَّا خَرَجَ مِنْ جَوْفِهِ مِنَ الدَّمِ 🔸عرض كردم: اى زاده رسول خدا اين چه حالى است كه شما را رنجور مى‏بينم؟! 🔻فقُلْتُ لَهُ مَا هَذَا يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ ص إِنِّي لَأَرَاكَ وَجِعاً 🔸فرمود: اين طاغيه كسى را مأمور نموده كه به من سمّ دهد و آن بر جگر من أثر گذاشته و همان طور كه مى‏بينى تكّه تكّه از دلم خارج مى‏شود. 🔻قالَ أَجَلْ دَسَّ إِلَيَّ هَذَا الطَّاغِيَةُ مَنْ سَقَانِي سَمّاً فَقَدْ وَقَعَ عَلَى كَبِدِي وَ هُوَ يَخْرُجُ قِطَعاً كَمَا تَرَى 🔸عرض كردم: آيا قصد درمان آن را نداريد؟! 🔻قلْتُ أَ فَلَا تَتَدَاوَى؟ 🔸 فرمود: دو مرتبه اين سمّ را به من خورانده و آن را درمان كرده‏ام ولى اين بار هيچ دوايى برايش نيافتم. و بمن خبر رسيده كه معاويه نامه‏اى به پادشاه روم ارسال نموده و درخواست سمّ كشنده مايعى نموده، و او در جواب نامه گفته در دين ما جايز نيست كه كمر به قتل كسى ببنديم كه قصد جان ما را نكرده است. 🔻قالَ قَدْ سَقَانِي مَرَّتَيْنِ وَ هَذِهِ الثَّالِثَةُ لَا أَجِدُ لَهَا دَوَاءً وَ لَقَدْ رُقِيَ إِلَيَّ أَنَّهُ كَتَبَ إِلَى مَلِك‏ الرُّومِ يَسْأَلُهُ أَنْ يُوَجِّهَ إِلَيْهِ مِنَ السَّمِّ الْقَتَّالِ شَرْبَةً فَكَتَبَ إِلَيْهِ مَلِكُ الرُّومِ أَنَّهُ لَا يَصْلُحُ لَنَا فِي دِينِنَا أَنْ نُعِينَ عَلَى قِتَالِ مَنْ لَا يُقَاتِلُنَا 🔸 و معاويه در نامه بعدى به او نگاشته كه: اين فرد فرزند مردى است كه در ارض تهامه شورش نموده و قصد مطالبه حكومت پدرش را دارد، و من مى‏خواهم كسى را مأمور كنم تا اين زهر را به او بنوشاند تا تمام عباد را راحت و آسوده و همه جا را آرام كنم. و همراه اين نامه هداياى بسيارى روانه ساخت تا اينكه پادشاه روم نيز اين سمّ كه مرا با آن مسموم نمود را برايش ارسال نمود البتّه با شرط و شروط. 🔻فكَتَبَ إِلَيْهِ أَنَّ هَذَا ابْنُ الرَّجُلِ الَّذِي خَرَجَ بِأَرْضِ تِهَامَةَ وَ قَدْ خَرَجَ يَطْلُبُ مُلْكَ أَبِيهِ وَ أَنَا أُرِيدُ أَنْ أَدُسَّ إِلَيْهِ مَنْ يَسْقِيهِ ذَلِكَ فَأُرِيحَ الْعِبَادَ وَ الْبِلَادَ مِنْهُ وَ وَجَّهَ إِلَيْهِ بِهَدَايَا وَ أَلْطَافٍ فَوَجَّهَ إِلَيْهِ مَلِكُ الرُّومِ بِهَذِهِ الشَّرْبَةِ الَّتِي دَسَّ فِيهَا فَسُقِيتُهَا وَ اشْتَرَطَ عَلَيْهِ فِي ذَلِكَ شُرُوطاً. 📚الاحتجاج،ج2، ص292 ╭┅─────────┅╮ 🆔https://eitaa.com/hekmatebayan ╰┅─────────┅╯
هدایت شده از حکمت بیان
🌀 چرا به امام رضا (ع) «غریب الغرباء »می گویند؟ 🔻یکی از القاب امام رضا (ع) «غریب الغرباء» است. غربت امام رضا (ع)، شبیه غربتی است که امام حسن مجتبی (ع) داشتند. همان طور که مردم به امام حسن (ع) اعتراض می کردند که چرا حکومت را واگذار کردی؟ عده ای هم به امام رضا (ع) اعتراض می کردند که چرا حکومت را پذیرفتی؟ لذا هم امام رضا (ع) حکمت پذیرش ورود به حکومت را برای مردم توضیح می دادند و هم امام حسن (ع) حکمت واگذاری حکومت را. (عَنْ أَبِي سَعِيدٍ عَقِيصَا قَالَ: قُلْتُ لِلْحَسَنِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ لِمَ دَاهَنْتَ مُعَاوِيَةَ وَ صَالَحْتَهُ وَ قَدْ عَلِمْتَ أَنَّ الْحَقَّ لَكَ دُونَه)(علل الشرائع،ج1، ص211)(عَنِ الرَّيَّانِ بْنِ الصَّلْتِ قَالَ: دَخَلْتُ عَلَى عَلِيِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا ع فَقُلْتُ لَهُ يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ النَّاسُ يَقُولُونَ إِنَّكَ قَبِلْتَ وِلَايَةَ الْعَهْدِ مَعَ إِظْهَارِكَ الزُّهْدَ فِي الدُّنْيَا)(عیون اخبار الرضا، ج2، ص139) 🔻جنس غربت امام حسن (ع) و امام رضا ع از یک جنس هست و آن «عدم درک مردم از تصمیم حضرت در مدیریت جامعه» است. باید جامعه آنقدر «رشد سیاسی» کند تا به این نقطه برسد که اگرچه حکمت تصمیم امامش را نفهمید، اما به امامش «اعتماد» کند نه «اعتراض». 🔻ما برای اینکه از امام زمان خودمان رفع «غربت» کنیم و او را به «قدرت» برسانیم. باید فرهنگ «اطاعت از امام» و «اعتماد به امام» را در زمان «غیبت» تمرین کنیم. امام حسن (ع) فرمود:«مسئول جامعه نمی تواند حکمت همۀ تصمیمات خودش را بیان کند باید به او اعتماد کرد.» اگر چنین رشد سیاسی در جامعه اتفاق بیفتد، بی شک یکی از مقدمات ظهور حضرت حجت فراهم شده است. چرا که امام زمان دیگر قرار نیست همچون امامان گذشته غربت تحمل کند. (عن الحسن ع: يَا أَبَا سَعِيدٍ إِذَا كُنْتُ إِمَاماً مِنْ قِبَلِ اللَّهِ تَعَالَى ذِكْرُهُ لَمْ يَجِبْ أَنْ يُسَفَّهَ رَأْيِي فِيمَا أَتَيْتُهُ مِنْ مُهَادَنَةٍ أَوْ مُحَارَبَةٍ وَ إِنْ كَانَ وَجْهُ الْحِكْمَةِ فِيمَا أَتَيْتُهُ مُلْتَبِسا)(علل الشرائع،ج1، ص211) 📌به ما بپیوندید 👌 ورود فقط مخصوص طلاب 👉 ✅ ╭┅─────────┅╮ 🆔https://eitaa.com/hekmatebayan ╰┅─────────┅╯
هدایت شده از حکمت بیان
نگاهی به زندگی حضرت سکینه س.pdf
168.2K
🏴مناسبت: 🏴 🌀عنوان: «گوهر آرامش» 💢نگاهی به زندگی و فضائل حضرت سکینه س 🔰 شعر امام حسین (ع) در وصف سکینه: «خانۀ که در آن همسرم رباب و دخترم سکینه در آن هستند را دوست دارم» به جانت سوگند! خانه‌ای را که سکینه و رباب در آن باشند دوست دارم. لعمرک انّنی لاُحبّ داراً تکون بها سکینة و الرّباب آن دو را دوست دارم و همه ثروتم را در این راه می‌بخشم و هیچ سرزنش‌کننده‌ای حق سرزنش کردن ندارد. أحبّهما و أبذل جلّ مالی و لیس لعاتب عندی عتاب 📌(ابن شهرآشوب؛ مناقب آل ابیطالب، ج4، ص109 و المقرم، ص277) ╭┅─────────┅╮ 🆔https://eitaa.com/hekmatebayan ╰┅─────────┅╯
حمله‌ی چندباره‌ی طاغوتِ فراماسون و صهیونیسمِ دولت حاکم فرانسه به محور قدرت و وحدت اسلام، امتحان میزان درک، دلبستگی و غیرت ما نسبت به دین اسلام و پیامبر اعظم (ص) است. حداقل با محارب با خدا "جاهدوا بألسنتکم"! ✍️ حجت الاسلام حاج احمد پناهیان @mohebbin_net
هدایت شده از حکمت بیان
هتک خورشید جنگ با خدا.pdf
226.8K
🏴مناسبت: 🏴 🌀عنوان: «هتک خورشید، جنگ با خدا» ♻ پیام: «گناه بزرگ و نابخشودنی یک نشریّه‌ی فرانسوی در اهانت به چهر‌ه‌ی نورانی و قدسی حضرت رسول اعظم (صلّی الله علیه و آله) بار دیگر عناد و کینه‌ی شرارت‌بار دستگاه‌های سیاسی و فرهنگی دنیای غرب با اسلام و جامعه‌ی مسلمانان را آشکار ساخت».(مقام معظم رهبری) 🔰 موضوع: واکنش به اهانت دوباره نشریه فرانسوی به ساحت رسول الله ص، بررسی ریشه های تاریخی و دلایل اهانت به اولیای خدا و تبیین تکلیف ما در برابر توهین و حرمت شکنی نسبت به پیامبر 🔻چرا همیشه دشمن از حربۀ توهین و تمسخر استفاده می کند؟ اگر حرف حسابی دارید، بزن چرا توهین می کنی؟ 🔻چرا بیشتر اوقات شخصیت اول دین، یعنی نبی مکرم اسلام و اهل بیتش توهین می شوند؟ چرا پیغمبرها را مسخره می‌کردند؟! الآن از اخلاق شما حرف بزنی مسخره‌ات نمی‌کنند! الآن از عدالت حرف بزنی مسخره‌ات نمی‌کنند! الآن از عبادت حرف بزنی مسخره‌ات نمی‌کنند! اما می روند سراغ پیغمبر؟ 🔻 فرمود هرکسی به دوستانی از دوستان من اهانت کند به جنگ من خدا رفته است، اینجا خط قرمز خداست، حریم اولیائش قرقگاه خود خداست. 🔻 آیا این موضع گیری خدا، تکلیف من و شمای مسلمان را روشن نمی کند؟ ✅ ╭┅─────────┅╮ 🆔https://eitaa.com/hekmatebayan ╰┅─────────┅╯
هدایت شده از حکمت بیان
🌀بدتر از کشیدن چهره پیامبر 🔻بدتر از کشیدن چهره پیامبر، کاریکاتور ساختن از شخصیت و تفکرات پیامبر است. بدترین کاریکاتوریست دنیا، علیه پیامبر کسی نیست جز آن که برای نفی و جهاد و مبارزه او، پیامبر را و اسلام او را معرفی کند. ╭┅─────────┅╮ 🆔https://eitaa.com/hekmatebayan ╰┅─────────┅╯
هدایت شده از حکمت بیان
بُعد فراموش شدۀ شخصیت پیامبر در قرآن.pdf
294.8K
🌀عنوان: 🔰موضوع: پیامبر در قرآن، «شخصیت اخلاقی»، یا «شخصیت سیاسی»؟!! 🌺مناسبت: 📌پیام : موج سواری سیاسیون بداخلاق روی موج عدم حساسیت مردم نسبت به بداخلاقی های سیاسی ⏰زمان منبر: حدود40 دقیقه 📌به ما بپیوندید 👌 ورود فقط مخصوص طلاب 👉 ✅ ╭┅─────────┅╮ 🆔https://eitaa.com/hekmatebayan ╰┅─────────┅╯
هدایت شده از حکمت بیان
🔰عنوان : 🔹موضوع: پیامبر در قرآن؛ «شخصیت اخلاقی»، یا «شخصیت سیاسی»؟!! 🌺مناسبت: ✍️خلاصه و سیر بحث: 🔻ما معمولا پیامبر را به عنوان یک شخصیت اخلاقی می شناسیم، در حالی که وقتی به قرآن مراجعه می کنیم، به آیاتی که درباره پیامبر هست ، خدا پیامبر را بیشتر به عنوان یک شخصیت سیاسی معرفی می کند تا اخلاقی. برای این مدعا دلایلی وجود دارد از جمله این دلایل این است که پیامبر باید فرمان دهد و مطاع باشد. فرمان دادن و پذیرش فرمان او از شئون سیاست مداران هست تا معلمان اخلاق. 🔻اخلاقی ترین آیات قرآن درباره شخصیت رسول الله نظیر اینکه پیامبر اسوه نیکو هست در میان آیات جنگ و درگیری نازل شده است و منظور از اسوه بودن پیامبر اسوه بودن در مقاومت در مقابل دشمن هست. ما بُعد سیاسی آیات را حذف و فقط بُعد اخلاقی آیات را می گیریم. خصوصا درباره پیامبر. 🔻مهم ترین آسیب چنین کاری این هست که سیاست مداران ما با حاشیه امنیت به بداخلاقی سیاسی می پردازدند. سیاسیون بداخلاق هم روی موج عدم حساسیت نسبت به بداخلاقی های سیاسی، عجب موج سواری می کنند و بزرگترین جنایات ها را می آفرینند. 🔻وقتی شما اصل اخلاق را در متن سیاست دیدی، حالا برو سراغ سیره نبوی. پیامبر چه اصول اخلاقی را در سیاست ورزی خود رعایت می کردند؟ یکی از اصلی ترین اصول اخلاقی در سیاست در سیره نبوی این هست که یک سیاست مدار، باید عاشق مردمش باشد. 🔻اگر سیاست مداری به اندازه عشق لیلی و مجنون، عاشق مردمش نباشد نمی تواند خدمت کند. یا خطا خواهد خواهد کرد یا خیانت. اصلا دست خودش نیست. این آخر خط سیاست مداری هست که عاشق مردم نیست. 🔻یک سیاست مدار، وقتی عاشق مردم شد، دیگر نمی تواند غذای چرب و چیلی بخورد، سوار ماشین آخرین سیستم بشود. خانه آنچنانی داشته باشد؟ می دانی چرا؟ چون این لقمه از گلویش پایین نمی رود. چون عشقش یعنی همۀ مردم که این طوری نیستند. 🔻اگر یک سیاست مدار عاشق مردم شد، از آن طرف نفرت شدید پیدا می کند از دشمنان مردم. یعنی از طواغیت از کسانی که دشمن منافع و سعادت مردم هستند. لذا شما می بینید همۀ زندگی پیامبر می شود مبازره با طاغوت و مستکبرین عالم. نفرت از دشمنان مردم، ویژگی برجسته سیاست مدار عاشق مردم است. 📌به ما بپیوندید 👌 ورود فقط مخصوص طلاب 👉 ✅ ╭┅─────────┅╮ 🆔https://eitaa.com/hekmatebayan ╰┅─────────┅╯
هدایت شده از حکمت بیان
🌀مقام معظم رهبری: با این کارها از ولایت دورتر می افتیم! 🔻مقام معظم رهبری: برای ولایت یک جامعه تلاش کردن، معنایش این نیست که بنشینیم مدام چانه بجنبانیم و مدام لق دهنی کنیم و فحش به زید و عمرو بدهیم، به این و آن. با این کارها ولایت درست نمی شود. با این کارها از ولایت دورتر می افتیم. راهش این است که تلاش کنیم برای قدرت دادن ولی اسلام به ولی ای که خدا گفته. 📚ماه رمضان 1353/ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن، ص452 📌به ما بپیوندید 👌 ورود فقط مخصوص طلاب 👉 ✅ ╭┅─────────┅╮ 🆔https://eitaa.com/hekmatebayan ╰┅─────────┅╯
هدایت شده از حکمت بیان
چرا در حیات بشر دشمن طراحی شده است؟.pdf
321.3K
🌀مناسبت: 13آبان 🔰 عنوان: چرا در حیات بشر دشمن قرار داده شده است؟ 📣 پیام : باور دشمنی آمریکا, توهم دشمن یا واقعیت دشمن 📌به ما بپیوندید 👌 ورود فقط مخصوص طلاب 👉 ✅ ╭┅─────────┅╮ 🆔https://eitaa.com/hekmatebayan ╰┅─────────┅╯
هدایت شده از مبلغان
ماموریت آخرالزمانی حضرت معصومه س .pdf
502.7K
🌺مناسبت: 🌺 🌀عنوان : 🔻موضوع: تناسب حضور حضرت معصومه س قم با نقش آخرالزمانی شهر قم 🔰خلاصه بحث:مسئله اصلی سخنرانی این است که چه رابطه ای بین حضور حضرت معصومه س در قم و نقش محوری قم در قیام امام زمان وجود دارد؟ در پاسخ به این پرسش ابتدا به نقش محوری قم در قیام امام زمان اشاره می شود که امام صادق سه خصلت را وجه تسمیه قم بیان کردند 1. اهل قیام بودن. 2. اهل مقاومت بودن 3. اهل نصرت امام. در ادامه به توضیح اولین صفت برجسته اهل قم، یعنی اهل قیام بودن توضیح داده می شود. و ویژگی کسانی که اهل قیام هستند. سپس به نقطه مقابله اهل قیام بودن، یعنی اهل قعود بودن و صفت برجسته اهل قعود بودن یعنی عدم مبارزه با دشمن شرح داده می شود. بعد از این تبیین اهل قیام و قعود و اینکه اهل قیام بودن صفت برجسته اهل قم هست، به این پرسش پاسخ داده می شود که چرا حضرت معصومه س در طراحی خدا برای مردم آخر الزمان انتخاب می شود؟ مهم ترین وصف حضرت معصومه اهل قیام برای نصرت امام بودن ایشان هست. مثل حضرت زهرا س که او هم اهل قیام برای نصرت امام بود. این انگیزه سیاسی نصرت امام در زمانی که امام رضا ع غریب بود و هرچند قیام های هم رخ می داد اما خالی از این معنا بود موجب شد که خدا شخصیت محوری و الگوی اهل قم که اهل قیام هستند را بانوی قرار دهد که مثل حضرت زهرا س خودش اهل قیام برای نصرت امام بود. ⏰زمان منبر: حدود40 دقیقه https://eitaa.com/moballeghan
هدایت شده از حکمت بیان
قطره اما دریا.pdf
230.2K
🌺مناسبت: 🌺 🌀عنوان : قطره اما دریا 📌موضوع: رمز گشایی از عنصر اصلی در شخصیت حضرت معصومه س 🔰پیام: مقام معظم رهبری: «اقتصاد کشور به هیچ وجه نباید به تحولات خارجی پیوند بخورد»( ۲ شهریور ۱۳۹۹) 🔻اگرچه دربارۀ حضرت معصومه س، مطالب کمی به ما رسیده است ولی همین کم، حاکی از عظمت شخصیت این بانو هست. 🔻ما می خواهیم امشب رمز گشایی کنیم از عنصر اصلی در شخصیت حضرت معصومه س که او را دارای چنین شان و جایگاهی نزد پروردگار عالم کرده است. 🔻یکی از شئون حضرت معصومه س شان شفاعت است. فرمودند شفاعت تمام شیعه به دستان حضرت معصومه س رقم می خورد. 🔻شفاعت حساب و کتاب دارد، نه همه می توانند شفاعت کنند و نه همه می توانند اینقدر شفاعت کنند؛ پس چطور حضرت معصومه می تواند به وسعت تمام شیعیان شفاعت کنند. همان شانی که برای حضرت زهرا س مطرح است و این عجیب نیست؟ 🔻آیا صرف دختر موسی بن جعفر بودن، حضرت معصومه س او را به این نقطه طلایی و عالی رسانده است؟ خب حضرت موسی بن جعفر ع، دختر و پسر کم نداشتند چرا چنین مقاماتی درباره بقیه فرزندان موسی بن جعفر ع بیان نشده است؟ 🔻اگر این نیست پس چه عاملی باعث شده که حضرت معصومه به چنین شان و جایگاه رفیع و بالایی دست پیدا کنند؟ 📌به ما بپیوندید 👌 ورود فقط مخصوص طلاب 👉 ✅ ╭┅─────────┅╮ 🆔https://eitaa.com/hekmatebayan ╰┅─────────┅╯
هدایت شده از حکمت بیان
چشم ها را باید شست_ ولادت امام عسکری ع.pdf
266.4K
🌺مناسبت: 🌺 🌀عنوان : چشم ها را باید شست! 🔻ما در زمانی زندگی می کنیم که علیرغم افزایش امکانات زندگی، میزان نا رضایتی از زندگی افزایش پیدا کرده در حالی که در گذشته با کمترین امکانات مردم احساس خوشبختی بیشتری را تجربه میکردند. چرا علی رغم افزایش امکانات، شاهد کاهش حس خوشبختی هستیم؟ 🔻گاهی اعتراض ها و نارضایتی های وحشتناکی در دل ما نسبت به دارایی هایی که داریم سر میزند و با زبان بی زبانی میگوییم:« دارایی های من! دوستت ندارم حتی نمیخواهم تو را ببینم.» چرا؟ 🔻مگر این طور نیست که بسیاری از دارایی های ما آرزوهای دیگران هست؟ از طرفی دیگر برخی از دارایی های امروز ما، روزی آرزوهای ما بودند و با چه زحمتی به آنها رسیدیم.پس چرا من ناراضی هستم؟ 🔻 پاسخ به این پرسش ها در این سخنرانی با استفاده از کلام امام عسکری ع☝️☝️☝️ 📌به ما بپیوندید 👌 ورود فقط مخصوص طلاب 👉 ✅ ╭┅─────────┅╮ 🆔https://eitaa.com/hekmatebayan ╰┅─────────┅╯
در حرم حضرت معصومه به دنبال چه می کردیم.pdf
705.8K
🏴مناسبت: 🏴 🌀 در حرم حضرت معصومه س به دنبال چه می کردیم؟ 🔰پیام: عاقبت به خیری ⏰زمان منبر: حدود40 دقیقه https://eitaa.com/moballeghan
هدایت شده از حکمت بیان
ترور در صدر اسلام.pdf
279.9K
🏴مناسبت: 🏴 🔰 پیشینه ترور در صدر اسلام توسط یهود و منافقین ╭┅─────────┅╮ 🆔https://eitaa.com/hekmatebayan ╰┅─────────┅╯
هدایت شده از حکمت بیان
🏴مناسبت: 🌀موضوع پیشنهادی: "بررسی درونی و بیرونی یک " ❇️ : 1️⃣. یکی از محورهای به عنوان نقشه راه چهل ساله پیش روی انقلاب " و " است. 2️⃣. در ؛ رشد سیاسی مردم و انتخاب درست آنها در گرو دار بودن استقلال روحی است. ....................................... ❇️ مناسبت با : 🔻مشکل اصلی مردم مدینه در عدم نصرت امام جامعه، این بود که مردم مدینه استقلال روحی نداشتند. لذا روشنگری های فاطمی روی آنها اثر نمیگذاشت و نقشه منافقین اثرگذار بود. المسرعه الی قیل الباطل. 🔰بنابراین عدم استقلال روحی جامعه مدینه موجب شد پروژه نبی برای انتقال مدیریت جامعه با مدل امامت پس از رحلتش با موفقیت صورت نگیرد. ❇️ مناسبت با : 🔻در انتخابات مردم زمانی درست رای میدهند که به استقلال روحی رسیده باشند و در اثر استقلال روحی اسیر سیاستمداران و بی بی سی چی های خبیث نشوند. وگرنه آگاهی های درست روی شخصیت منفعل جامعه اثربخش نیست هرچند آگاهی دهنده فاطمه زهرا (س) باشد. ❇️ مناسبت بحث با : 🔻شهید سردار سلیمانی شخصیت مستقلی بود و دارای آنچنان استقلال روحی بود که می توانست یک جامعه و امام جامعه به راحتی و بدون نگرانی به او تکیه کند. ....................................... ❇️ برخی : 1️⃣. مردم و جامعه توسط سیاست مدارن ترسو و ایی 2️⃣. مردم و مسئولین و القا ما نمیتوانیم و تضعیف روحیه خودباوری ملی 🔻از سوی دیگر نقش مثبت مدیریت در تقویت استقلال روحی جامعه با القا شجاعت و تقویت روحیه خودباوری و فرصت دادن و های اجتماعی ولایت به جامعه برای مستقل شدن و عدم تاثیر پذیری جامعه از ولائج. ✅ ╭┅─────────┅╮ 🆔https://eitaa.com/hekmatebayan ╰┅─────────┅╯
هدایت شده از بسته فرهنگی
💠💠 کتاب «خانواده نهضت» ویژه مبلّغین در موسم تبلیغی فاطمیه ۱۳۹۹ منتشر شد؛ 👈👈در این کتاب می خوانید؛ ✅ نیاز به حامی؛ مسئولیت خانواده در تحقق دستاوردهای هفت گانه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ✅ خانه ای از جنس نور، محتوای پنج مجلس خانگی قرآن ویژه بانوان ✅ زندگی به سبک فاطمه سلام الله علیها؛ محتوای ده منبر مکتوب مجالس بانوان فاطمی 💎💎 راه های دریافت محتوای کتاب؛ ✳️ از طریق لینک bastefarhangi.ir/fatemiye99 ✳️ از طریق لوح فشرده گفتمان خانواده نهضت ✳️ از طریق کانال‌های بسته فرهنگی در شبکه‌های اجتماعی؛ 📚بسته فرهنگی 🌐 bastefarhangi.ir 🆔 eitaa.com/bastefarhangi 🆔 ble.im/bastefarhangi 🆔 sapp.ir/bastefarhangi 🆔 telegram.me/bastefarhangi 📞۰۹۰۲۴۱۰۹۸۰۶
هدایت شده از حکمت بیان
نیاز به حامی.pdf
1.83M
🏴مناسبت: 🏴 🌀عنوان: "نیاز به حامی" 📌موضوع: مسئولیت خانواده در تحقق بیانیه گام دوم 🔰: 🔻جلسه اول: خانواده؛ اولین و مهم ترین لایۀ حمایتی بشر 🔸پیام: « و » در محیط خانواده (بیانیه گام دوم) 🔻جلسه دوم: حمایت های تربیتی: «حمایت های روحی و روانی» که فرزند در خانواده دریافت می کند؟ 🔸پیام: و استقلال روحی(بیانیه گام دوم) 🔻جلسه سوم: «حمایت های اقتصادی» که فرزند در خانواده دریافت می کند؟ 🔸پیام: تربیتی اقتصادی کودکان: چگونه فرزندان را به سوی سوق دهیم؟ (بیانیه گام دوم) 🔻جلسه چهارم: «حمایت های اجتماعی» که فرزند در خانواده دریافت می کند؟ 🔸پیام: چگونه فرزندان را پیشه و عدالت خواه تربیت کنیم؟ (بیانیه گام دوم) 🔻جلسه پنجم: «حمایت های سیاسی» که فرزند در خانواده دریافت می کند؟ 🔸پیام: ، درک سیاسی داشتن،تصمیم درست سیاسی، سیاست مدار بشود نه سیاست باز. انتخابات ╭┅─────────┅╮ 🆔https://eitaa.com/hekmatebayan ╰┅─────────┅╯
هدایت شده از حکمت بیان
آرامش زینبی.pdf
266.6K
📌مناسبت: 💠عنوان: آرامش زینبی ╭┅─────────┅╮ 🆔https://eitaa.com/hekmatebayan ╰┅─────────┅╯
هدایت شده از حکمت بیان
🏴مناسبت: 🏴 🌀 و هر جلسه: 🔻عنوان: «جامعۀ فاطمی مقدمه‌ساز جامعۀ مهدوی» 🔻موضوع: موانع استقلال روحی جامعه 🔻پیام: بیانیۀ گام دوم ؛ استقلال روحی جامعه مقدمۀ استقلال سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور در راستای تامین منافع ملی و هویت ملی و پیشرفت ........................ ♻️جلسه اول: اهمیت و ضرورت استقلال روحی در فرد و جامعه و نسبت آن با وقایع فاطمیه 💎ارتباط با فاطمیه: 📌الف) عوامل بروز مشکل: چرا مردم به صورت جدی و جمعی پس از رحلت نبی، علیه انحراف در جامعه به پا نخواستند؛ مهم ترین مانع اجتماعی در مسیر تحقق مدیریت ولایت؟ ✅پاسخ های فرعی: 1️⃣. جهل 2️⃣. بی تفاوتی 3️⃣. طرفداری از باطل 👌پاسخ اصلی: عدم استقلال روحی جامعه، مهم ترین مانع برای تحقق مدیریت ولایت. 📌ب) آثار و پیامدهای عدم استقلال روحی جامعه: 1️⃣. از دست دادن منافع و غارت آن توسط فرصت طلبان 2️⃣. جامعۀ تو سری خور و حقیر شدن آن؛ جامعۀ آقا 3️⃣. عدم پیشرفت و رفع مشکلات اقتصادی و نچرخیدن چرخ کارخانه ها 📌ج) راهکارهای رسیدن به استقلال روحی جامعه 1️⃣. نقش خانواده در تحقق استقلال روحی جامعه(به صورت اجمالی) 2️⃣. نقش سیاسیون و مدیران سیاسی به عنوان مربیان جامعه در تحقق استقلال روحی جامعه (به صورت اجمالی) 3️⃣. نقش مدیریت ولایت در تحقق استقلال روحی جامعه (به صورت اجمالی) ........................ ♻️ جلسه دوم: نقش خانواده در تحقق استقلال روحی در فرد: 📌الف)عوامل بروز مشکل: چرا فرزندان ما استقلال روحی ندارند؟ 1️⃣. تربیت بر مبنای استقلال روحی شکل نگرفته است. 2️⃣. به فرزندان مسئولیت سپرده نشده است 3️⃣. تشویق و تنبیه فوری مانع شکل گیری استقلال روحی فرزندان 📌ب) آثار و پیامدهای عدم استقلال روحی فرزندان 1️⃣. شخصیت منفعل و اثر پذیر از بدی های جامعه و عدم اثر گذاری در جامعه 2️⃣. عدم شکوفایی خلاقیت و استعدادها 3️⃣. شکست در زندگی مشترک 📌ج) راه شکل گیری استقلال روحی فرزندان 1️⃣. عدم تحقیر یا مقایسۀ فرزندان با دیگر بچه ها تلقین معنای خودت باش 2️⃣. عدم دخالت بیش از اندازه در کارهای شخصی فرزندان 3️⃣. امکان تجربه شکست برای روی پا ایستادن فرزندان ........................ ♻️جلسه سوم: موانع استقلال روحی در جامعه: 1. ترساندن جامعه توسط سیاست مدارن ترسو و دیکتاتوران رسانه ایی و ترسیدن مردم 📌الف)عوامل بروز مشکل: چرا جامعه استقلال روحی ندارد؟ 1️⃣. ترساندن جامعه توسط سیاست مداران ترسو و ترسیدن مردم 📌ب) پیامدهای ترساندن جامعه توسط سیاست مدارن ترسو 1️⃣. غارت جامعه و از دست دادن منافع 2️⃣. گرانی و مشکلات اقتصادی 📌ج) راه رها شدن از سیاست مداران ترسو 1️⃣. انتخاب درست و تشخیص درست 2️⃣. نترسیدن جامعه موجب انزوای سیاست مداران ترسو می شود 3️⃣. توجه به تجربه های تاریخی جامعه در گذشته و آثار سوء ترسیدن ........................ ♻️جلسه چهارم: مانع استقلال روحی جامعه: 2. اظهار ضعف مسئولین و القا ما نمیتوانیم و تضعیف روحیه خودباوری ملی و احساس ضعف مردم 📌 الف)عوامل بروز مشکل: چرا جامعه استقلال روحی ندارد؟ 2️⃣. اظهار ضعف مسئولین و القا ما نمی توانیم و احساس ضعف مردم 📌ب) پیامدهای اظهار ضعف مسئولین و القا ما نمی توانیم و احساس ضعف مردم 1️⃣. ضعیف شدن مردم و فلج شدن اقتصاد 2️⃣. وابستگی همیشگی به خارج و تعطیلی تولید 3️⃣. جرائت پیدا کردن دشمن در تحریم و ترور 📌ج) راهکار رهایی از مسئولینی که اظهار ضعف می کند و موجب احساس ضعف مردم می شوند 1️⃣. واگذاری کارهای هر شهر به مردم و قوی شدن تشکیلات مردمی نخبگانی در هر شهر و روستا برای تحقق ما می توانیم 2️⃣. فریب نخوردن از رسانه ها در انتخابات 3️⃣. مطالبه گری از مسئولین ضعیف ........................ ♻️جلسه پنجم: نقش مدیریت ولایت در تحقق استقلال روحی جامعه با شعار «ما می‌توانیم» و نقش نفوذی ها و غربزدگان در سلب استقلال روحی جامعه با شعار «ما نمی توانیم» 📌الف)عوامل بروز مشکل: چرا جامعه استقلال روحی ندارد؟ 3️⃣. نقش نفوذی و غربزدگانی که همیشه نگاه به غرب را تقویت می کنند 📌ب) پیامدهای تاثیر نفوذی ها و غربزدگان در سلب استقلال روحی جامعه 1️⃣. تاثیر منفی اقتصادی وابستگی به غرب، خام فروشی و خرید اجناس با قیمت بالا از مواد خام از خارج 2️⃣. تاثیر منفی فرهنگی وابستگی به غرب، غرب وحشی، جوان ما را با سبک زندگی خودش نابود می کند 3️⃣. فرار مغزها 📌ج) راهکار رهایی از فکر و نگرش غرب زدگان و نفوذی ها 1️⃣. مطالعۀ ریشه های تاریخی خدمات و خیانت های غرب زدگان و آگاهی بخشی عمومی از طریق هنر و رسانه 2️⃣. تبیین نقش مدیریت ولایت در تحقق استقلال روحی جامعه و تقویت خودباوری ملی در تامین منافع 3️⃣. توصیف محاسن جامعۀ مهدوی و شباهت آن با جامعۀ فاطمی ✅ ╭┅─────────┅╮ 🆔https://eitaa.com/hekmatebayan ╰┅─────────┅╯
هدایت شده از هیئت
📌هر فاطمیه مثل خود فاطمه اطهر تازه و جدید است ╭┅─────────┅╮ 🆔https://eitaa.com/Heiat_com ╰┅─────────┅╯
هدایت شده از حکمت بیان
مدینه_ شهر پیش از ظهور.pdf
268.5K
🏴مناسبت: 🏴 🌀عنوان جلسه اول: مدینه، شهر پیش از ظهور 🔰 «جامعۀ فاطمی مقدمه‌ساز جامعۀ مهدوی» 📌براساس محور در 🔻پیام کلی: بررسی موانع استقلال روحی جامعه مقدمه ای برای کسب استقلال سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور در راستای تامین منافع ملی و پیشرفت ♻️فهرست اجمالی: جلسه1️⃣: اهمیت و ضرورت استقلال روحی جامعه و نسبت آن با وقایع فاطمیه جلسه 2️⃣: نقش خانواده در تحقق استقلال روحی در فرد و جامعه جلسه 3️⃣: موانع استقلال روحی در جامعه: 1. ترساندن جامعه توسط سیاست مدارن ترسو و دیکتاتوران رسانه ایی و ترسیدن مردم جلسه 4️⃣: موانع استقلال روحی جامعه: 2. اظهار ضعف مسئولین و القا ما نمیتوانیم و تضعیف روحیه خودباوری ملی و احساس ضعف مردم جلسه 5️⃣: موانع استقلال روحی جامعه 3. نفوذ و غربزدگی. 🔻نقش مدیریت ولایت در تحقق استقلال روحی جامعه با شعار «ما می‌توانیم» و نقش نفوذی ها و غربزدگان در سلب استقلال روحی جامعه با شعار «ما نمی توانیم» ✅ ╭┅─────────┅╮ 🆔https://eitaa.com/hekmatebayan ╰┅─────────┅╯
هدایت شده از هیئت
📌هرچه بزرگتر میشویم ╭┅─────────┅╮ 🆔https://eitaa.com/Heiat_com ╰┅─────────┅╯