eitaa logo
طلایه داران تمدن اسلامی
324 دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
1.1هزار ویدیو
389 فایل
این کانال جهت ارتباط با خواهران مبلغ از سوی معاونت جامعه و مردم‌ جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأسیس شده است. جهت ارتباط با این معاونت به آیدی زیر پیام دهید: @mmardom
مشاهده در ایتا
دانلود
پهلوی به روایت تاریخ 1.pdf
10.6M
🔰 پهلوی از زبان روزنامه های پهلوی 👆👆👆👆👆👆👆👆👆 📄 ۷۵ فکت مستند از روزنامه‌های دوره پهلوی 📜 کاری با ارزش و مستند در جهت نمایاندن حقیقت تاریخ 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
ابتلاء به حزن و اندوه 🌷بنا بر روایتی پیامبر اکرم (صلى الله عليه و آله) فرمودند : " هر گاه گناهان مؤمن زياد شود و او را عملى نباشد كه آن گناهان را پاك گرداند ، خداوند او را به اندوه مبتلا سازد ، تا بدان سبب گناهانش را بزدايد." 📕 الدعوات ، ص۱۲۰ ، ح۲۸۸ 📖 متن روایت👇 ‎‎‌‌‎‎‌‌‎‎‌‍‎‌‌‎‌‌‎‌‌‎ " إذا كَثُرَت ذُنوبُ المؤمِنِ و لم يَكن لَهُ مِن العَمَلِ ما يُكَفِّرُها ابتَلاهُ الله بالحُزنِ لِيُكَفِّرَها بهِ عَنه." 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
9 🔰 مروری بر کتاب آداب الصلوة امام خمینی قدس‌سره 🔰 فصل هشتم: در بیان حضور قلب است ‏ ‏‏یکی از مهمّات آدابْ قلبیّه که شاید کثیری از آدابْ مقدّمۀ آن باشد و‏‎ ‎‏عبادت را بدون آن روح و روانی نیست و خود مفتاح قفل کمالات و باب‏‎ ‎‏الأبواب سعادات است و در احادیث شریفه از کمتر چیزی این قدر ذکر شده و‏‎ ‎‏به کمتر ادبی این قدر اهمّیّت داده شده، حضور قلب است. و ما گر چه در‏‎ ‎‏رسالۀ ‏‏سرّالصّلوة‏‎ و هم در کتاب ‏‏اربعین‏‎ از آن مستوفی یاد نمودیم و‏‎ ‎‎‏درجات و مراتب آن را بیان نمودیم، لکن در این جا نیز برای تتمیم فائده و‏‎ ‎‏تحرّز از حواله ذکری از آن می نماییم.‏ ‏‏چنانچه سابق بر این ذکر شد، عبادات و مناسک و اذکار و اوراد در وقتی‏‎ ‎‏نتیجۀ کامله دارد که صورت باطنۀ قلب شود و باطن ذات انسان به آن مخمّر‏‎ ‎‏گردد و دل انسان صورت عبودیّت به خود گیرد و از خودسری و سرکشی بیرون‏‎ ‎‏آید. و نیز مذکور شد که از اسرار و فوائد عبادات یکی آن است که ارادۀ نفس‏‎ ‎‏قوی شود و نفس بر طبیعت چیره شود و قوای طبیعتْ مسخّرْ تحت قدرت و‏‎ ‎‏سلطنت نفس گردد و ارادۀ نفس ملکوتی در ملک بدن نافذ گردد، بطوری که‏‎ ‎‏قوا چون ملائکة اللّه نسبت به حق تعالی شوند که «عصیان آن نکنند لمحه ای،‏‎ ‎‏و عمل کنند به آنچه فرمان برای آنها صادر می شود.»‏‎ 🔍 ادامه👇 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
9 ‏‏‏‏و اکنون گوئیم که یکی از اسرار عبادات و فوائد مهمّه، که همه مقدّمۀ آن‏‎ ‎‏است، آن است که جمیع مملکت باطن و ظاهر مسخّر در تحت ارادۀ اللّه و‏‎ ‎‏متحرّک به تحریک اللّه شود و قوای ملکوتیّه و ملکیّۀ نفس از جنود اللّه شوند و‏‎ ‎‏همگی نسبت به حق تعالی سمت ملائکة اللّه را پیدا کنند. و این خود یکی از‏‎ ‎‏مراتب نازلۀ فنای قوا و ارادات است در ارادۀ حق. و کم کم نتایج بزرگ بر این‏‎ ‎‏مترتّب شود و انسان طبیعی الهی گردد و نفس ارتیاض بعبادت اللّه پیدا کند و‏‎ ‎‏جنود ابلیس یکسره شکست خورده منقرض شوند و قلب و قوای آن تسلیم حق‏‎ ‎‏شوند و اسلام به بعض مراتب باطنه در آن بروز کند. و نتیجۀ این تسلیم اراده‏‎ ‎‏به حق در دار آخرت آن شود که حق تعالی ارادۀ او را در عوالم غیب نافذ فرماید‏‎ ‎‏و او را مثل اعلای خود قرار دهد، و چنانچه خود ذات مقدّس هرچه را بخواهد‏‎ ‎‏ایجاد کند به مجرّد اراده موجود شود، ارادۀ این بنده را هم آن طور قرار دهد؛‏‎ ‏ چنانچه بعضی از اهل معرفت روایت نمودند از رسول اکرم صلّی اللّه علیه و‏‎ ‎‏آله راجع به اهل بهشت که ملکی می آید پیش آنها؛ پس از آن که اذن ورود‏‎ ‎‏می طلبد وارد می شود و نامه ای از جناب ربوبیّت به آنها می دهد بعد از آن که از‏‎ ‎‏خدای تعالی به آنها سلام ابلاغ نماید. و در آن نامه است برای هر انسانی که‏‎ ‎‏مخاطب به آن است: ‏ ‏‏‏‏مِنَ الْحَیِّ القَیُّومِ الَّذی لاٰ یَموُتُ اِلَی الْحَیِّ القَیُّومِ الَّذی لاٰیَمُوتُ. اَمّا بَعْدُ،‏‎ ‎‏فَاِنّی اَقُولُ لِلشَّیْ ءِ کُنْ فَیَکُونُ. وَ قَدْ جَعَلْتُکَ تَقولُ لِلشَّیْ ءِ کُنْ فَیْکونُ. فقال صلی‏‎ ‎‏اللّه علیه و آله: فلا یَقولُ اَحَدٌ مِنْ اَهْلِ الجَنَّةِ لِلشَّیْ ءِ کُنْ اِلاّ وَ یَکُون.‏‎ ‏‏‏‏و این سلطنت الهیّه ایست که به بنده دهند از برای ترک ارادۀ خود و ترک‏‎ ‎‏سلطنت هواهای نفسانیّه و اطاعت ابلیس و جنود او. و هیچیک از این نتایج که‏‎ ‎‏ذکر شد حاصل نمی شود مگر با حضور قلب کامل. و اگر قلب در وقت عبادت‏‎ ‎‏غافل و ساهی باشد، عبادت او حقیقت پیدا نکند و شبه لهو و بازی است. و‏‎ ‎‏البته چنین عبادتی را در نفس به هیچ وجه تأثیری نیست و عبادت از صورت و‏‎ ‎‏ظاهر به باطن و ملکوت بالا نرود ـ چنانچه به این معنی در اخبار اشاره شده ـ و‏‎ ‎‏قوای نفس با چنین عبادتی تسلیم نفس نشوند و سلطنت نفس بر آنها بروز‏‎ ‎‏نکند و همینطور قوای ظاهره و باطنه تسلیم ارادۀ اللّه نگردد و مملکت در تحت‏‎ ‎‏کبریای حق منقهر نشود، چنانچه پر واضح است. و از این جهت است که‏‎ ‎‏می بینید در ما پس از چهل ـ پنجاه سال عبادت اثری حاصل نشده، بلکه روز‏‎ ‎‏به روز بر ظلمت قلب و تعصّی قوا افزوده می شود و آن به آن اشتیاق ما به‏‎ ‎‏طبیعت و اطاعت ما از هواهای نفسانیّه و وساوس شیطانیّه افزون گردد. اینها‏‎ ‎‏نیست جز آن که عبادات ما بی مغز و شرایط باطنه و آداب قلبیّۀ آن به عمل‏‎ ‎‏نمی آید، و الاّ به نصّ آیۀ مبارکۀ کتاب الهی: «نماز نهی از فحشاء و منکر‏‎ ‎‏‎‏می نماید.»]‎‏ و البته این نهی نهی صوری ظاهری نیست؛ لابدّ باید در دل‏‎ ‎‏چراغی روشن شود و در باطن نوری فروزان شود که انسان را هدایت به عالم‏‎ ‎‏غیب کند و زاجر الهی پیدا شود که انسان را از عصیان و نافرمانی باز دارد.‏‎ ‎‏و ما خود را در زمرۀ نمازگزارها محسوب می داریم و سالهای سال است‏‎ ‎‏اشتغال به این عبادت بزرگ داریم و در خود چنین نوری ندیدیم و در باطن‏‎ ‎‏چنین زاجر و مانعی برای ما پیدا نشده؛ پس وای به حال ما آن روزی که صور‏‎ ‎‏اعمال ما و صحیفۀ افعال ما را در آن عالم به دست ما دهند و گویند خود حساب‏‎ ‎‏خود را بکش؛‏‎ 🔍 ادامه👇 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
9 ‏‏ببین آیا چنین اعمالی قابل قبول درگاه است و آیا چنین‏‎ ‎‏نمازی با این صورت مشوّه ظلمانی مقرّب بساط حضرت کبریائی است؟ و آیا‏‎ ‎‏با این امانت بزرگ الهی و وصیّت انبیاء و اوصیاء باید اینطور سلوک کرد و‏‎ ‎‏اینطور دست خیانت شیطان رجیم را، که عدوّ اللّه است، به آن راه داد؟ و آیا‏‎ ‎‏نمازی که معراج مؤمن است و قربان متّقین است‏‎ چرا باید شما را از ساحت‏‎ ‎‏مقدّس تبعید و از درگاه قرب الهی دور کند؟ آن روز آیا جز حسرت و ندامت و‏‎ ‎‏بیچارگی و بدبختی و خجلت و شرمساری چیزی نصیب ما می شود؟ حسرت‏‎ ‎‏و ندامتی که در این عالم شبیه ندارد؛ خجلت و شرمساری که نظیرش را تصوّر‏‎ ‎‏نمی توانیم کرد. حسرتهای این عالم هرچه باشد مشوب به هزار طور امیدها‏‎ ‎‏است، و شرمساری های اینجا سریع الزّوال است، بخلاف آنجا که روز بُروز‏‎ ‎‏حسرت و ندامت است؛ چنانچه حق فرماید: ‏‏وَ اَنْذِرْهُمْ یَوْمَ الْحَسْرَةِ اِذْ قُضِیَ‏‎ ‎‏اْلاَمْر.‏‎ امر گذشته را نتوان جبران نمود و عمر تلف شده را نتوان برگرداند ـ ‏‏یا‏‎ ‎‏حَسْرَتا عَلیٰ مٰا فَرَّطْتُ فِی جَنْبِ اللّه .‏‎ ‏‏‎‎‏‏‏ای عزیز، امروز روز مهلت و عمل است؛ انبیاء آمدند و کتابها آوردند و‏‎ ‎‏دعوتها نمودند با این همه تشریفات و این همه تحمّل رنج و تعب که ما را از‏‎ ‎‏خواب غفلت بیدار و از سکر طبیعت هوشیار کنند و ما را به عالم نور و نشئۀ‏‎ ‎‏بهجت و سرور رسانند و به حیات ابدی و نعمتهای سرمدی و لذّتهای‏‎ ‎‏جاویدانی رسانند و از هلاک و شقاوت و نار و ظلمت و حسرت و ندامت رهایی‏‎ ‎‏دهند؛ تمام اینها برای خود ما بدون این که برای آنها نتیجه ای حاصل شود و آن‏‎ ‎‏ذوات مقدّسه احتیاجی به ایمان و اعمال ما داشته باشند؛ با این وصف در ما به‏‎ ‎‏هیچ وجه اثری نکرد و شیطان مسامعِ قلب ما را چنان گرفته و سلطنت بر باطن‏‎ ‎‏و ظاهر ما همچو پیدا کرده که هیچ یک از مواعظ آنها را در ما اثری حاصل‏‎ ‎‏نشود، بلکه هیچ یک از آیات و اخبار به گوش قلب ما نرسد و از ظاهر گوش‏‎ ‎‏حیوانی تجاوز نکند.‏ ‏‏بالجمله، ای قاری محترم که این اوراق را مطالعه می کنی، مثل‏‎ ‎‏نویسنده خالی از همۀ انوار و تهی دست از همۀ اعمال صالحه و گرفتار هواهای‏‎ ‎‏نفسانیّه مباش؛ تو به حال خود رحمی کن و از عمر خود نتیجه ای حاصل کن؛‏‎ ‎‏دقت در حال انبیاء و اولیاء کمّل کن و اشتهاهای کاذب و وعده های شیطان را‏‎ ‎‏پشت پا زن؛ مغرور گول شیطان مباش و فریب نفس امّاره مخور که تدلیس‏‎ ‎‏اینها بسیار دقیق است و هر امر باطلی را به صورت حق به انسان تعمیه می کنند‏‎ ‎‏و انسان را فریب می دهند. گاهی به امید توبه در آخر عمر انسان را به شقاوت‏‎ ‎‏می کشانند، با آن که توبه در آخر عمر و تراکم ظلمات معاصی و بسیاری‏‎ ‎‏مظالم عباد و حقوق اللّه امری است بسیار صعب و مشکل. امروز که ارادۀ‏‎ ‎‏انسان قوّت دارد و قوای جوانی برقرار است و درخت معصیت برومند نیست و‏‎ ‎‏سلطنت شیطان در نفس مستحکم نشده و نفس جدید العهد به ملکوت و قریب‏‎ ‎‏الافق به فطرت اللّه است و شرایط حصول و قبول توبه سهل است،‏‎ ‎‏نمی گذارند انسان قیام به توبه کند و این درخت سست را ریشه کن و سلطنت‏‎ ‎‏غیر مستقلّ را منقرض نماید، وعدۀ ایّام پیری را می دهند که بعکس این، ارادۀ‏‎ ‎‏ضعیف و قوا ناتوان و درخت معاصی گوناگون کهن و برومند و سلطنت ابلیس‏‎ ‎‎‏در ظاهر و باطن مستقل و مستقرّ شده و الفت به طبیعت شدید و بُعد از ملکوت‏‎ ‎‏زیاد و نور فطرت خاموش و منطفی گردیده و شرایط توبه سخت و ناگوار شده‏‎ ‎‏است؛ این نیست جز غرور.‏ 🔍 ادامه👇 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
9 ‏‏و گاهی به وعدۀ شفاعت شافعین علیهم السلام انسان را از ساحت‏‎ ‎‏قدس آنها دور و از شفاعت آنها مهجور می نمایند، زیرا که انغمار در گناهان‏‎ ‎‏کم کم قلب را سیاه و منکوس کند و انسان را به سوء عاقبت منجرّ نماید. و‏‎ ‎‏طمع شیطان از انسان دزدیدن ایمان است؛ دخول در گناهان را مقدّمۀ آن قرار‏‎ ‎‏می دهد تا به نتیجۀ مطلوبه برسد. انسان اگر طمع شفاعت دارد، باید در این‏‎ ‎‏عالم با سعی و کوشش رابطۀ بین خود و شفعای خود را حفظ کند و قدری تفکّر‏‎ ‎‏در حال شافعان محشر نماید که حال آنها در عبادت و ریاضت به کجا رسیده‏‎ ‎‏بود. فرضاً که شما با ایمان از دنیا بروید، ولی اگر بار گناهان و مظالم سنگین‏‎ ‎‏باشد ممکن است در عذابهای گوناگون برزخ و قبر از شما شفاعت نشود؛‏‎ ‎‏چنانچه از حضرت صادق منقول است که «برزخ شما با خودتان است.»‏‎و‏‎ ‎‏عذابهای برزخ طرف قیاس با عذابهای این جا نیست، و طول مدّت برزخ را‏‎ ‎‏جز خدا کسی نداند، شاید میلیون میلیونها سال طول کشد. و ممکن است در‏‎ ‎‏قیامت نیز پس از مدّتهای طولانی و عذابهای گوناگون طاقت فرسا شفاعت‏‎ ‎‏نصیب ما شود، چنانچه در احادیث نیز این معنی وارد است.‏ ‏‏‏‏پس، غرور شیطان انسان را از عمل صالح باز دارد و انسان را یا بی‏‎ ‎‏ایمان یا با بارهای سنگین از دنیا ببرد و به شقاوت و بدبختی گرفتار کند. و‏‎ ‎‏گاهی با وعدۀ رحمت واسعۀ ارحم الرّاحمین دست انسان را از دامن رحمت‏‎ ‎‏کوتاه کند؛ غافل از آن که این همه بعث رسل و ارسال کتب و فرو فرستادن‏‎ ‎‏فرشتگان و وحی و الهام به پیغمبران و راهنمایی طریق حق، از رحمت ارحم‏‎ ‎‏الرّاحمین است. عالم را رحمت واسعۀ حق فرو گرفته و ما در لب چشمۀ‏‎ ‎‎‏حیوان از تشنگی به هلاکت می رسیم.‏ ‏‏بزرگتر رحمتهای الهی قرآن است؛ تو اگر به رحمت ارحم الرّاحمین‏‎ ‎‏طمع داری و آرزوی رحمت واسعه داری، از این رحمت واسعه استفاده کن.‏‎ ‎‏طریق وصول به سعادت را باز نموده و چاه را از راه روشن فرموده. تو خود به‏‎ ‎‏پای خود در چاه می افتی و از راه معوج می شوی، رحمت را چه نقصانی‏‎ ‎‏است؟ اگر ممکن بود طریق خیر و سعادت را به مردم به طور دیگر نشان‏‎ ‎‏بدهند، می دادند، به موجب وسعت رحمت؛ و اگر ممکن بود اکراهاً مردم را‏‎ ‎‏به سعادت برسانند می رساندند؛ لکن هیهات! راه آخرت راهی است که جز‏‎ ‎‏با قدم اختیار نمی توان آن را پیمود؛ سعادت با زور حاصل نشود؛ فضیلت و‏‎ ‎‏عمل صالح بدون اختیارْ فضیلت نیست و عمل صالح نمی باشد؛ و شاید‏‎ ‎‏معنی آیۀ شریفۀ ‏‏لا اِکْراهَ فِی الدّین ‏‏نیز همین باشد.‏ ‏‏بلی، آنچه در آن، اِعمال اکراه و اجبار می توان نمود صورت دین الهی‏‎ ‎‏است نه حقیقت آن. انبیاء علیهم السلام مأمور بودند که صورت را با هر طور‏‎ ‎‏ممکن است تحمیل مردم کنند تا صورت عالم صورت عدل الهی شود و مردم‏‎ ‎‏را ارشاد به باطن نمایند تا مردم به قدم خود آن را بپیمایند و به سعادت برسند.‏‎ بالجمله، این نیز از غرور شیطان است که دست انسان را با طمع‏‎ ‎‏رحمت از رحمت کوتاه کند.‏ 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
🔰 آینده‌بینی در جمعیت 🔸رهبرانقلاب: همچنان که ما فکر میکنیم که اگر چهار پنج بچّه افتاد روی دوش یک خانواده وضع زندگیشان چگونه خواهد شد، فکر این را هم بکنید که این چهار پنج بچّه وقتی بزرگ شدند و کاری پیدا کردند و شغلی پیدا کردند چه کمکی میتوانند به پیشرفت کشور بکنند؛ یعنی این را هم باید فکر کرد. 🗓 ۱۳۹۲/۰۸/۰۶ 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
🔰 دیدگاه بزرگان حوزه درباره تضعیف و تقویت نظام اسلامی 🔹شاید بتوان گفت یکی از مهمترین اهداف پشت صحنه اغتشاشات اخیر کشور، تضعیف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده است که در این راستا به انتشار گوشه ای از نظرات برخی از بزرگان حوزه از گذشته تاکنون خواهیم پرداخت. 🔻متنی که ملاحظه می کنید، نظرات مستقیم این بزرگان یا مطالبی است که درباره نظرات آنان در رسانه های معتبر منتشر شده است. 👈 شرح مطلب 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
yek-van-shobhe.apk
15.97M
📥 دریافت اپلیکیشن اندروید کتاب «یک وَن شُبهه» خواندن این کتاب برای تمامی مجاهدان واجب است! ♨️ پاسخ به تمامی شبهات فتنه اخیر... ⁉️ چرا در ایران مانند کشورهای غربی متمدن وجود ندارد؟ ⁉️چرا باید باشد؟ ‼️ظلم جمهوری اسلامی به زنان! ❌ اینکه شعار آزادی زنان را فوری به خارج نسبت می‌دهید نشانه خالی بودن دست شماست! ⭕️ چرا نظام خود را به نمی‌گذارد؟ ⁉️چرا رهبری به هیچ ارگانی پاسخگو نیست؟! ⁉️ چرا اختیارات رهبری هیچ حد و مرزی ندارد! 🔻جمهوری اسلامی در این ۴۳ سال چه خدمتی به مردم کرده؟ ♦️پیشرفت‌های طبیعی است، اگر هم بود همینقدر پیشرفت صورت می‌گرفت! 🔴 طبق تجربه ۹۰ درصد شبهات در بین مدارس و معترضین از مباحث مطرح شده در کتاب خارج نیست 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
امیرالمؤمنین عليه السلام: كسى كه با آرامش كار كرد به مطلوب رسيد، يا بدان نزديك شد. شتابكار به خطا رفت، يا بدان نزديك شد أصابَ مُتَأنٍّ أو كادَ، أخطَأ مُستَعجِلٌ أو كادَ غررالحكم حدیث 1290 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
52 🔰 اعتقاد به روحانیت، اعتقادی بنیادین در جامعه ایرانی یعنی هزاران انسان برگزیده، عمرهایشان را به طهارت و تقوا گذراندند، مجموعه‌های علمی سطح بالا به وجود آوردند و آثار علمی ارائه دادند، تا بتدریج یک جامعه و یک ملت را به روحانیت - به صورت بنیادین - معتقد کردند. این نیست که عدّه‌ای؛ مردم یک عهد و زمان و نسلی، کسی را بخواهند، امّا نسل بعد نخواهند. وقتی که محبّتی، بنیادی و عمیق شد، به مثابه خصال انسانی، از نسلی به نسل دیگر به ارث میرسد. مثل محبّتِ حسین‌بن‌علی علیه‌الصّلاةوالسّلام، یا محبّت اهل بیت علیهم‌الصّلاةوالسّلام. اینها خصوصیاتی نیست که یک نسل داشته باشد و نسل دیگر بخواهد تحصیل کند. نه؛ اینها تحصیل کردنی نیست. اینها از نسلی به نسل دیگر به ارث میرسد و در تعلیمات پدران، در تربیت مادران، در نوازش مربّیان و در لالایی دایه‌ها برای کودکان، خودش را نشان میدهد. بنیادین شدن یک موضوع به این معناست و اعتقاد به روحانیت در جامعه ما، بنیادین بوده و هست. 🔸 بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با روحانیان و مبلغان در آستانه ماه مبارک رمضان، 1371/11/25 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
سلام‌الله‌علیها 🔻آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی (ره) 🔹حال در میان اهل بیت (ع)، حضرت زهرا (س) یک محوریت و مقام و عظمت خاصی دارند که همه ائمه (ع) به وجود ایشان افتخار می‌کنند. در واقع، آن وجود مقدس برای همه اهل بیت حجت است، یعنی برای حقانیت خودشان و برای بطلان غاصبین و ستمگران به وجود آن بزرگوار احتجاج می‌کنند. همه اهل بیت حجتند، ولی حضرت فاطمه زهرا (س) از این جهات، حجیتش از همه بیشتر است. 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
🔰 چرا عده‌ای، از قطارِ انقلاب اسلامی پیاده می‌شوند و به جبه‍ۀ مقابل پناه می‌برند؟ 💠 آیت‌الله میرباقری: 🔶 انقلاب اسلامی حرکتی در برابر تمدن غرب است که می‌بایست مراحل مختلفی را تا رسیدن به آرمان‌هایش پشت سر بگذارد. به‌طور طبیعی، انقلاب اسلامی در هر مرحله از حرکتش، با ریزش‌هایی روبه‌روست؛ زیرا در هر دوره، کسانی که نمی‌توانند با آرمان‌ها و برنامه‌های انقلاب اسلامی هم‌گام شوند، به‌تدریج ریزش می‌کنند. به عنوان نمونه، آن‌ها که نمی‌خواهند از عقلانیت مدرن عبور کنند، با تکیه بر این عقلانیت، به نفی اصل انقلاب می‌پردازند؛ آن‌ها راه رسیدن به سعادت و عدالت اجتماعی را همین عقلانیت مدرن می‌دانند و گمان می‌کنند که انقلاب اسلامی به بی‌راهه می‌رود! در‌واقع، آن‌ها آرمان‌‌های انقلاب و مقولاتی چون عدالت، امنیت و رفاه بشر را بر‌اساس همین عقلانیت مدرن، درک و تحلیل می‌کنند و عبور از آن را به‌معنای عبور از آرمان‌‌های انقلاب و ناکارآمد و متحجرانه تلقی می‌کنند؛ از این جهت، در‌ مقابل این مرحله از حرکت متعالی انقلاب اسلامی مقاومت می‌کنند و درنهایت، صف خود را از صف انقلابیون جدا می‌کنند. بر این اساس ریزش‌ها، به عدم همراهی عده‌ای با مرحله‌ای از مراحل تکاملی انقلاب اسلامی برمی‌گردد. از طرف دیگر، در هر مرحله، رویشی هم پیدا می‌شود؛ زیرا وقتی انقلاب اسلامی طرح جدید اجتماعی را پیش روی ملت‌ها قرار می‌دهد و پیشرفت‌های گسترده‌ای را در عرصه‌های مختلف رقم می‌زند، قشر وسیعی از نخبگان و روشن‌فکران و یا مستضعفان و مظلومان در دنیای اسلام و در مقیاس جامعه جهانی، مجذوب انقلاب اسلامی می‌شوند و به این سو می‌آیند. این ریزش و رویش، در همه مراحل تاریخی انقلاب اسلامی وجود داشته و در ادامۀ مسیر هم وجود خواهد داشت و طبیعی است. 🔶 انقلاب اسلامی از آغاز بر محور بسط خلافت الهیه حرکت کرد و به مبارزه با جریان استکبار و مبارزه با نظام سلطنتی به‌عنوان یک ساختار عدالت‌گریز و دین‌ستیز پرداخت و یک ایده اثباتی به نام «حکومت اسلامی» را مطرح کرد. در هر یک از این مراحل، با دقیق‌تر شدن و تبیین بیشتر آرمان‌های اسلامی، عده‌ای، که برخی از ایده‌‌های نظری و عملی خود را حذف‌شده می‌دیدند، از انقلاب جدا شدند! به‌عنوان مثال، هنگامی که مبارزه به مرحله درگیری با اصل نظام سلطنت منتهی شد، گروه‌هایی که سلطنت مشروطه یا مشروعه و یا دموکراتیزه شده را می‌خواستند، از قطار انقلاب پیاده شدند؛ چون گمان کردند که این انقلاب از آرمان‌های صحیح خود فاصله گرفته است! یا در آن‌جا که امام انقلاب بر «جمهوری اسلامی» تأکید کرد؛ برخی که به‌دنبال تحقق جمهوری سوسیالیستی و یا جمهوری با قیدهای دیگر بودند، این جهت‌گیری را متناسب با آرمان‌ها خود ندیدند و ریزش کردند. مبارزات مارکسیستی بر علیه انقلاب اسلامی عمدتاً از همین مرحله شروع شد. هنگامی که قانون اساسی تدوین شد نیز ریزش بر همین منوال بود. هواداران حکومت دموکراتیک و دین حداقلی وقتی مشاهده کردند که اسلام و ولایت فقیه به یک نظام حقوقی کلان در جامعه تبدیل می‌شود از انقلاب فاصله گرفتند. از مرحله‌ای که انقلاب اسلامی وارد مبارزه جهانی شد نیز طیفی که به یک رفرم یا انقلاب در مقیاس ملی می‌اندیشیدند، فریاد برآوردند که ضرورتی ندارد ما هزینه یک انقلاب جهانی را بپردازیم؛ باید در حد حل‌وفصل مسائل ملی و عمران و آبادانی کشور خود تلاش کنیم. بنابراین، حاضر نشدند در بسط فرهنگی اسلام و انقلاب اسلامی در مقیاس جهانی و مبارزه با نظام استکباری حاکم بر جهان همکاری کنند. به عبارت دیگر، وقتی انقلاب اسلامی برای دفاع از اسلامیت نظام، تا مرز درگیری نظامی با استکبار ایستاد، حتی عده‌ای از طرفداران انقلاب اسلامی، به دلیل هزینه این حرکت، راه خود را جدا کردند؛ بدون آن‌که به دستاوردهای این حرکت توجه داشته باشند. در کنار همۀ ریزش‌هایی که در مراحل تکاملی انقلاب اسلامی روی می‌دهد، رویش‌هایی بسیار گسترده‌ای نیز به وقوع پیوسته است که از آن جمله می‌توان به رویش نسل‌های جدید جوان، مؤمن و انقلابی، هویت‌یابی و قدرت گرفتن اسلام انقلابی و گرایش به اندیشه مقاومت در منطقه و جهان و تغییر در جبهه‌بندی سیاسی جهانی و... اشاره کرد. (۱۳۹۰) 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
مولفه های قدرت نرم.pdf
477.8K
🔰 نمودار 📌مؤلفه‌های قدرت نرم 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
🔰 بالاترین شتاب در توسعه و رفاه انسانی در سطح جهان ❇️ انقلاب اسلامی از نقطه زیر صفر آغاز کرد 🔻به اذعان عموم نهادهای بین المللی، محققان و نویسندگانی که درباره اقتصاد ایران عصر پهلوی قلم زده اند، ➖ ایران پهلوی در شرایطی پایین تر از کشورهای عقب مانده جهان سوم قرار داشت. جمهوری اسلامی، به رغم موانع بسیار دشواری که داشت [از جمله جنگ تحمیلی = هزینه ٣٠ سال نفت و تحریم های دائم از سوی چپاولگران نظام سلطه] توانسته است، رتبه های نخست شتاب پیشرفت را در رفاه و بزرگ کردن سفره مردم در سطح جهان کسب کند. 🔻اکنون به اعتراف نهادهای جهانی از جمله سازمان ملل متحد، ❇️ ایران اسلامی توانسته بالاترین شتاب پیشرفت در شاخص مهم و کلیدی HDI (توسعه و رفاه انسانی) را در بین همه کشورهای جهان کسب نماید. 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
🔰 یک بسته کتاب جدید ویژه فاطمیه ۱۴۴۴ 🔻 آثار جدید از مرکز مطالعات و پاسخ‌گویی به شبهات (حوزه‌های علمیه): 📕 اسلام، ایران، ناسیونالیسم 📕 طلوع بی‌پایان (پاسخی به شبهات زندگی، سیره و شهادت حضرت فاطمه سلام الله علیها) 📕 از شبهه تا فتنه (پاسخ به شبهات و چالش‌های فکری معترضان) ✅ دانلود از: : https://fa.wikipasokh.com/view/کتاب_پاسخ ◄ مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات (حوزه‌های علمیه) 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
040_1401-08-05.mp3
4.06M
🌸 تفسیر خطبه قاصعه 🔰 خطبه 192 نهج البلاغه 🗃 جلسه: چهلم 📢 توسط آیت الله آشتیانی 🗓 تاریخ: 1401/08/05 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
🔸پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله: ألا لا يَمنَعَنَّ أحَدَكُم هَيبَةُ النّاسِ أن يَقولَ الحَقَّ إذا رَآهُ أن يَذَّكَّرَ بِعِظَمِ اللّهِ ، لا يُقَرِّبُ مِن أجَلٍ ولا يُبعِدُ مِن رِزقٍ . 🔹هان! مبادا ترس از مردم مانع از آن شود كه فردى از شما حق را ببيند و نگويد. [كه حق گويى ]نه اجلى را نزديك مى‌كند و نه روزيى را دور مى‌گرداند. 📚 كنز العمّال : ح ٥٥٧٠. 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
52 🔰 تفاوت تبادل فرهنگ‌ها با تهاجم فرهنگی ... تهاجم فرهنگی به این معناست که یک مجموعه سیاسی یا اقتصادی برای اجرای مقاصد خاص خود و برای اسیرکردن یک ملت، به بنیان‌های فرهنگی آن ملّت هجوم می‌برد. آن‌ها هم چیزهای تازه‌ای را وارد آن کشور و ملت می‌کنند، اما به زورو به قصد جایگزین کردن آن‌ها با فرهنگ و باورهای ملی آن ملت که نام این، تهاجم فرهنگی است. 🔸 بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با جمعی از کارگزاران فرهنگی، 1371/05/21 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
سلام‌الله‌علیها 🔻آیت‌الله العظمی گلپایگانی (ره) 🔹«گریه بر سیدالشهدأ (علیه السلام) تولّی است اما گریستن در عزای حضرت زهرا (سلام الله عیها) هم تولّی و هم تبرّی است». 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
50.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 مهمترین درس معارف 🔹اولین، دومین، سومین، چهارمین و پنجمین درس مهم، کدام درس است؟ 👈🏻 این کلیپ از جلسۀ دوم درس‌های " صدر اسلام" تهیه شده است. 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
🔰 خطر اصلی برای انقلاب، سرمایه‌داری است! 🔹جالب است، مارکسیسم، فمنیسم و آنارشیسم و خیلی از جنبش‌های غربی طی دوسه قرن اخیر همه بعنوان اپوزیسون و و نه به جهان سرمایه‌داری شکل گرفتند. همه واکنشی بودند در برابر کنش سرمایه‌داری که توده‌های مردمی را اسیر و استثمار و بهره‌کشی می‌کرد. هم مردان را برده سیاه کرده بود هم زنان را کارگر ارزان و برده سفید کرده بود. اما هیچ کدام به موفقیت که نرسیدند بلکه خود هم به انحراف رفتند و بعضاً در لیبرالیسم هضم شدند. 🔸نهضت انقلاب اسلامی ایران هم به نوعی، نه به وضعیت موجود و است. امروز بزرگترین خطر هم برای جمهوری اسلامی، خطر لیبرالیسم سرمایه‌داری است. نظامات لیبرال دنبال فروپاشی این نظام بودند و هستند؛ اگر نشد تلاش می‌کنند در لیبرالیسم هضم شود. 🔹شهید مطهری بعد از پیروزی انقلاب گفته بود امروز در راس مسائل مستحدثه، مسئله سرمایه‌داری است و علما و فقها و نخبگان وظیفه دارند که برای نظام‌سازی و ساختارسازی و انسان‌سازی چاره کنند. 🔸وظیفه و تکلیف جدی ما، مبارزه با این مکتب و مسلک و سبک زندگی است. 🔹متاسفانه ما با خطر دیگری هم مواجهیم و آن تحجر است. یعنی ما در دو جبهه باید مبارزه کنیم لیبرالیسم و تحجریسم! 🔸تحجر فهمی از مبارزه با سرمایه‌داری ندارد. اصلاً مسئله‌ش سرمایه‌داری نیست. اگر در حرف هم می‌گوید می‌خواهد با لیبرالیسم مبارزه کند، بیشتر درگیر ظواهر و مظاهر است. بیشتر سرگرم مناسک و پوسته دین است. فهمی از آرمان‌های انقلاب اعم از عدالت، جمهوریت و آزادی و ... ندارد. خودش را ولایتمدار می‌داند اما فهمی از مفهوم ولایت و انسجام جامعه و همگن‌شدن قلوب جامعه ندارد. ✍️داود مدرسی یان 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
1_1809240249.pdf
38.72M
🔰 فایل کامل pdf کتاب پاسخ به شبهات درباره انقلاب و جمهوری اسلامی در قالب داستانی 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
🔰 بررسی ابعاد جنگ رسانه‌ای دشمن در اغتشاشات اخیر 👈 رسانه‌های داخلی برای ارائه روایت اول در جنگ ترکیبی باید حمایت شوند 🔻 گفت‌وگو با آقای دکتر شهاب اسفندیاری، رئیس دانشگاه صدا و سیما به بررسی نقش رسانه‌های دشمن در هندسه جنگ ترکیبی علیه ملت ایران 🔹 در جنگ اول خلیج‌فارس استفاده از رسانه در جنگ وارد مرحله جدیدی شد و خبرنگاران سی‌ان‌ان (CNN) سوار بر تانک‌های آمریکایی در حمله به عراق نقش‌آفرینی می‌کردند و زنده پخش می‌شد. به تعبیر برخی از اندیشمندان مانند، تصویر جنگ خلیج‌فارس در سی‌ان‌ان واقعی‌تر از خود جنگ بود. 🔹 رکن مهم جنگ ترکیبی استفاده از فناوری‌های نوین رسانه‌‌ای و هوش مصنوعی و گسیل ارتش‌های سایبری برای تحت تأثیر قراردادن افکار عمومی، ایجاد تردید و ابهام درباره وقایع و اوضاع و نهایتاً تحریک مردم است. 🔍 ادامه: https://farsi.khamenei.ir/others-dialog?id=51532 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
📣 اطلاعیه به استحضار عموم هم میهنان شریف می رساند؛ اخبار، بیانیه ها و اطلاعیه های جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با یکی از این دو عنوان: ۱-"جامعه مدرسین حوزه علمیه قم" ۲-"شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم" و تنها از نشانی های ذیل منتشر می گردد: وب سایت: www.jameehmodarresin.org کانال روابط عمومی جامعه مدرسین در پیام رسان ایتا: @j_modarresin ــــــــــــــــ روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم 🆔@j_modarresin
سلام‌الله‌علیها 🔰 مقام حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیها بنا بر روایتی رسول خدا صلّی الله علیه و آله فرمودند: دختر من فاطمه بزرگ زنان عالميان از اوّلين و آخرين ايشان است و هنگامى كه او در محراب عبادت مى‌ايستد هفتادهزار فرشتۀ مقرّب به او سلام مى‌كنند و او را همان گونه كه حضرت مريم را ندا مى‌كردند مورد خطاب قرار داده و مى‌گويند: خداوند تو را برگزيده،و از همۀ پليديها پاك نموده و بر زنان عالميان برترى داده است. سپس رسول خدا (صلّى اللّٰه عليه و آله و سلّم) خطاب به على (عليه السّلام) فرمودند : اى على! فاطمه پارۀ تن من و نور چشم و ميوۀ دل من است آنچه او را آزار دهد مرا مى‌آزارد و آنچه او را شادمان گرداند موجب شادمانى من مى‌شود. 📕 بحارالانوار،ج۴۳، ص۲۴ اِبْنَتِي فَاطِمَةُ فَهِيَ سَيِّدَةُ نِسَاءِ اَلْعَالَمِينَ مِنَ اَلْأَوَّلِينَ وَ اَلْآخِرِينَ وَ إِنَّهَا لَتَقُومُ فِي مِحْرَابِهَا فَيُسَلِّمُ عَلَيْهَا سَبْعُونَ أَلْفَ مَلَكٍ مِنَ اَلْمَلاَئِكَةِ اَلْمُقَرَّبِينَ وَ يُنَادُونَهَا بِمَا نَادَتْ بِهِ اَلْمَلاَئِكَةُ مَرْيَمَ فَيَقُولُونَ يَا فَاطِمَةُ إِنَّ اَللّٰهَ اِصْطَفٰاكِ وَ طَهَّرَكِ وَ اِصْطَفٰاكِ عَلىٰ نِسٰاءِ اَلْعٰالَمِينَ ثُمَّ اِلْتَفَتَ إِلَى عَلِيٍّ (عَلَيْهِ السَّلاَم)ُ فَقَالَ:" يَا عَلِيُّ إِنَّ فَاطِمَةَ بَضْعَةٌ مِنِّي وَ هِيَ نور عینی وَ ثَمَرَةُ فُؤَادِي يَسُوؤُنِي مَا سَاءَهَا وَ يَسُرُّنِي مَا سَرَّهَا 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
سلام‌الله‌علیها 🔻امام خمینی رحمه الله علیه 🔸او (حضرت فاطمه زهرا(س)) موجود ملكوتى است كه در عالم انسان ظاهر شده است، بلكه موجود الهى جبروتى در صورت يك زن ظاهر شده است. معنويات، جلوه‏هاى ملكوتى، جلوه‏هاى الهى، جلوه‏هاى جبروتى، جلوه‏هاى ملكى و ناسوتى همه در اين موجود است. 📚 صحيفه نور، ج‏6، ص 185 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
53 🔰 روحانیت جزء بافت‌های اصلی جامعه ایرانی یک معروف مهم که امروز برای ما مطرح است، تبیین جایگاه روحانیت است. جایگاه روحانیت اسلام چیست؟ این از مهم‌ترین مسائل است ... اگر روحانیت نبود، اگر علمای دین نبودند، اگر مقام مرجعیت شیعه نبود، این انقلاب به وقوع نمی‌پیوست ... موقعیت این‌جا، موقعیتی نبود که بشود با یک کودتا و یک حرکت آن‌چنانی، آن حکومت طاغوتی را سرنگون کرد؛ آن حکومت فقط با همین امواج عظیمی که به وجود آمد ... سرنگون می‌شد و این را جز علمای دین، هیچ عنصر دیگری در این کشور قادر نبود به وجود بیاورد؛ تاریخ ما این را نشان داده بود. در قضایای نهضت ملی هم اگر مرحوم آیت الله کاشانی نبود و عنصر روحانی و دین در این قضیه دخالت نداشت، هرگز آن موفقیت‌ها پیش نمی‌آمد. آن روزی هم آن حرکت و نهضت شکست خورد که عنصر روحانی فاصله گرفت؛ بافت اجتماعی ملت ما این است. تأثیر روحانیت، مردمی بودن روحانیت، در مردم بودن روحانیت، جزء بافت‌های اصلی جامعه ما در همه مراحلش است. 🔸 بیانات مقام معظم رهبری پس از درس خارج در آستانه ماه محرم، 1379/01/16 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
05 (1).pdf
564.6K
🔰 «آبروی انقلاب» 📘 اهمیت فراگیری علوم دینی توسط «بانوان» در نظام اسلامی براساس بیانات حضرت امام خامنه ای مد ظله العالی 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat