eitaa logo
مبارز راوندی
19 دنبال‌کننده
51 عکس
25 ویدیو
3 فایل
مبارزه، رمز استمرار، ماندگاری و بقاء انقلاب اسلامی است صبر، استقامت و روشن‌گری، دو خط مبارزاتی جبهه انقلاب اسلامی. هادی کانال: @TahaMohajer1444 لینک عضویت کانال: https://eitaa.com/joinchat/2067071001C64952ee714 کانال تخصصی طاها مهاجر: @TahaMohajer
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 نگاه به 💬 لیبرالیسم می‌گوید تو برای وضع مقررات و قوانین اجتماعی در پی‌این نباش که حالا قرآن چی گفته، پیغمبر چی گفته، تو برو آزاد عقلتو به کار بی‌انداز تفکر علمیت را به کار بی‌انداز در یافتن قوانین و مقررات شناخت علمی را مبنا قرار بده و براین‌اساس قوانین لازم برای بهروزی و سعادت انسان را کشف کن و وضع کن و با اراده آزاد خودت قانون‌گذاری کن ... ☑️ نجات‌مدیا #️⃣ @MobarezRavandi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آیا امام انقلاب اسلامی مانع ورود واکسن خارجی به کشور شد!؟ ◀️ باز هم دروغ‌پراکنی و جنجال‌آفرینی رسانه‌های بیگانه مبنی بر معرفی امام جامعه به عنوان مانع اصلی ورود واکسن به کشور و عامل بالا رفتن آمار فوتی‌های کرونا در ایران ☑️ @negar_resane #️⃣ @MobarezRavandi
◼️ شهادت امام العارفین، سید الساجدین، زین العابدین(ع)، پیامبر کربلای عشق را تسلیت عرض می‌نمایم. ◾️ امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی): مهم‌ترین چیزی که در زندگی ائمه بطور شایسته مورد توجه قرار نگرفته، عنصر «مبارزه حاد سیاسی» است. از آغاز نیمه دوم قرن اول هجری که خلافت اسلامی بطور آشکار با پیرایه‌های سلطنت آمیخته شد و امامت اسلامی به حکومت جابرانه‌ی پادشاهی بدل گشت، ائمه اهل بیت (علیهم‌السّلام) مبارزه سیاسی خود را به شیوه‌ای متناسب با اوضاع و شرایط، شدت بخشیدند. این مبارزه بزرگ‌ترین هدفش تشکیل نظام اسلامی و تأسیس حکومتی بر پایه‌ی امامت بود. بی‌شک تبیین و تفسیر دین با دیدگاه مخصوص اهل بیت وحی، و رفع تحریف‌ها و کج‌فهمی‌ها از معارف اسلامی و احکام دینی نیز هدف مهمی برای جهاد اهل بیت بحساب می‌آمد. اما طبق قرائن حتمی، جهاد اهل بیت به این هدف‌ها محدود نمی‌شد. و بزرگ‌ترین هدف آن، چیزی جز تشکیل حکومت علوی و تأسیس نظام عادلانه اسلامی نبود. بیش‌ترین دشواری‌های زندگی مرارت‌بار و پر از ایثار ائمه و یاران آنان بخاطر داشتن این هدف بود و ائمه از دوران و بعد از حادثه‌ی عاشورا به زمینه‌سازی درازمدت برای این مقصود پرداختند. ۱۳۶۳/۰۵/۱۸ #️⃣ @MobarezRavandi
🔰سخن‌نگاشت | در زمینه کار تبلیغاتی و رسانه‌‌ای باید قوی‌تر و هوشمندانه‌تر عمل کنیم 🔻امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی): دشمنان ما امروز بیشترین تحرک شان علیه ما بیش از تحرکات امنیتی و اقتصادی، تحرکات تبلیغاتی و جنگ نرم است، تبلیغات رسانه‌ای است برای اینکه بر افکار عمومی مردم مسلط بشوند. ما در این زمینه ضعف داریم. در زمینه کار تبلیغاتی و حرکت تبلیغاتی درست و تمهیدات رسانه‌ای باید قوی‌تر و هوشمندانه‌تر عمل بکنیم. ۱۴۰۰/۵/۱۲ 💻 @Khamenei_ir #️⃣ @MobarezRavandi
🔰سخن‌نگاشت | ساختار فرهنگی کشور نیازمند بازسازی انقلابی است 🔸 امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی): در مسئله‌ی فرهنگ و رسانه ساختار فرهنگی کشور نیاز به یک بازسازی انقلابی دارد. یک حرکت انقلابی لازم است، البته حرکت انقلابی یعنی خردمندانه و عاقلانه. انقلابی بودن معنایش بی‌حساب حرکت کردن نیست؛ بنیانی باید حرکت بشود، در عین حال برخاسته‌ی از اندیشه و حکمت باشد. ۱۴۰۰/۶/۶ 💻 @Khamenei_ir #️⃣ @MobarezRavandi
🔰 امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی): انقلابىِ مثبت حتی اگر هیچ‌کاره هم باشد، خودش را مسئول‌ترین افراد می‌داند و وارد میدان می‌شود. ▪️ما از اولِ انقلاب دوگونه انقلابی داشتیم و انقلابیون ما دو گونه نقش ایفا کردند. بعضی از انقلابیون، انقلابیونِ مثبت بودند؛ بعضی از انقلابیّون هم انقلابیون منفی بودند. ▫️ در اوایل انقلاب، انقلابىِ منفی به آن انقلابیای می‌گفتیم که از میدان کار و تلاش و حرکت، آن‌جایی که دردسری داشت، عقب می‌کشید. انقلابی بود، اما انقلابىِ وجاهت‌طلب و راحت‌خواه؛ انقلابیای که می‌گفت من مبارزه‌ام را قبل از انقلاب کرده‌ام، اکنون دیگر می‌خواهم احترام شوم. بنابراین، چنین کسانی به میدان خطر و دردسر و آن‌جایی که چهار نفر آدم از انسان گله‌مند می‌شوند، وارد نمی‌شدند. ▪️ یک عده هم انقلابىِ مثبت بودند. حاضر بودند آبرویشان را هم خرج کنند. آن‌جایی که فکر می‌کردند وجودشان می‌تواند کمکی بکند، با همه وجود حاضر بودند. اگر جبهه بود، یک‌طور؛ اگر دانشگاه بود، یک‌طور؛ اگر میدان فرهنگی یا سیاسی بود، وارد میدان می‌شدند. انقلابىِ منفی، خودش را از کار کنار می‌گیرد؛ اما اگر یک وقت کاری هم به دستش افتاد، مثل آدم‌هایی که هیچ کاری در دستشان نیست، حالت منفی‌بافی و شکل اپوزیسیون به خودش می‌گیرد؛ کأنّه در هیچ کاری مسؤولیت ندارد! انقلابىِ مثبت حتی اگر هیچ‌کاره هم باشد، خودش را مسئول‌ترین افراد می‌داند و وارد میدان می‌شود. 📖 بیانات امام خامنه‌ای در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه صنعتی امیرکبیر ۱۳۷۹/۱۲/۰۹ @MobarezRavandi
🔰 آن ملتی به عزت و سربلندی دست پیدا می‌کند که با شجاعت وارد میدان بشود، کار را تعقیب کند و هزینه‌های آن را هم با رشادت تمام بپردازد و ملت ایران این کار را کرد. هزینه‌ای که ملت ایران پرداخت کرد، هشت سال جنگ تحمیلی بود. این هزینۀ استقلال‌طلبی و آزادی‌طلبی و عزت‌طلبی ملت ایران بود. ملت ایران آن را پرداخت کرد و خم به ابرو نیاورد. هشت سال جنگ را تحمل کرد، چون این هزینۀ دست‌یافتن به استقلالِ ملت و قدرت ملی و افتخار ملی بود. ۱۳۸۷/۲/۱۱ 📚 گفتار نگاهی کلان به انقلاب اسلامی 📆 به مناسبت آغاز هفتۀ ☑️ @sahba_nashr @MobarezRavandi
💠 من وقتی از میان شما رفتم، دو چیز گران‌بها در میان شما می‌گذارم «کِتابُ اللهِ وَ عِترَتی» قرآن را و عترتم را. بعد دو انگشت سبابه‌شان را پهلوی هم قرار دادند و فرمودند: آن دو مثل این دو هستند؛ که دو انگشت سبابه هیچ تفاوتی با همدیگر ندارند. بعد انگشت سبابه و وُسطای یک دستشان را بلند کردند، گفتند من عترت و کتاب را مثل این دو نمی‌دانم، که انگشت سبابه و وُسطا، یکی از یکی بلندتر است، بلکه مثل دو انگشت سبابه‌اند که هیچ‌کدام بر آن دیگری ترجیحی ندارد. ۱۳۶۶/۵/۲۳ 📚 حلقات / حلقۀ دوم/ فصل اول: پیامبر اعظم 📆 به مناسبت رحلت رسول اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم ☑️ @sahba_nashr @MobarezRavandi
🔰 [امام حسن عسکری] امامی که موافقان، شیعیان، مخالفان، غیر معتقدان، همه شهادت دادند و اعتراف کردند به فضل او، به علم او، به تقوای او، به طهارت او، به عصمت او، به شجاعت او درمقابل دشمنان، به صبر و استقامت او در برابر سختی‌ها؛ این انسان بزرگ، این شخصیت باشکوه، وقتی به شهادت رسید، فقط بیست‌وهشت سال داشت، پدر امامِ زمانِ عزیز ما، با آن‌همه فضیلت، با آن‌همه مقامات، با آن‌همه کرامات، وقتی با سَم و جنایت دشمنان از دنیا رفت، فقط بیست‌و‌هشت سال داشت ۹۰/۱۲/۱۰ و در طول این مدت بیست‌و‌هشت سال هم دائماً یا در زندان بودند یا در تبعید. ۵۱/۱۱/۲۴ 📚حلقات / حلقۀ سوم/ ۷۶. پایان دوران چهارم امامت ☑️ @sahba_nashr @MobarezRavandi
💠 حکمت سختی‌ها 🔹شاید یکی از حکمت‌هایی که در این عالم برای زندگی انسان‌ها سختی‌هایی پیش می‌آید همین است که نعمت‌های خدا را درک کنند. تا این سختی‌ها پیش نیاید نمی‌فهمند چه نعمتی خدا به آن‌ها داده یا می‌تواند بدهد. باید قدرش را بدانند، شکر آن را بجا بیاورند که خود آن شکر زمینه فراهم می‌کند برای تعالی روحی و تکامل و درک نعمت‌های بالاتر. ١٣٩٩/٠٣/٠۶ 🗄 🦠مجموعه بیانات حضرت آیت الله مصباح یزدی (ره) درباره ویروس کرونا با عنوان ۱ ☑️ @mesbahyazdi_ir @MobarezRavandi
🔰 خط واحد مبارزه در مقابل وابستگان به قدرت 💠 از امام سجاد(علیه‌السّلام) تا امام عسکری (علیه‌السّلام) 🔻 امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی): در روایات دیده‌ایم و خوانده‌ایم که زندگی امامان اهل‌بیت (صلوات الله و سلامه علیهم) یکسره مجاهدت و مبارزه در راه خدا بوده است. از امام سجّاد (علیه‌السّلام) تا امام یازدهم امام عسکری (علیه‌السّلام) یک خطّ واحدی وجود دارد، یک رشته‌ی ممتدی که سرتاسر تلاش است و پیکار است و مبارزه است و جبهه‌گیری در مقابل قدرت زمان است و جبهه‌گیری در مقابل وابستگان به قدرت زمان است. 📖 «کتاب (علیه‌السّلام)، صفحه ۳۳۳» 💻 @Khamenei_ir @MobarezRavandi
💠 نعمت مضاعف 🔹 اقل کاری که می‌بایست در مقابل نعمت‌ها انجام داد شکر است که کلمه «لعلکم تشکرون» در قرآن مکرر ذکر شده اما شرط اول شکر کردن این است که آدم نعمت را درست درک کند و ارزیابی کند؛ تا نداند این چه نعمتی است و چقدر می‌ارزد نمی‌تواند شکر متناسب با آن را انجام دهد. یکی از نعمت‌های مضاعف الهی این است که خدا شرایطی فراهم می‌کند تا مردم نعمت‌هایش را بشناسند. ۱۳۹۹/۰۳/۰۶ 🗄 🦠مجموعه بیانات حضرت آیت الله مصباح یزدی (ره) درباره ویروس کرونا با عنوان ۲ ☑️ @mesbahyazdi_ir @MobarezRavandi
💠 امتحان الهی 🔹خود این وضعیت وسیله‌ای است برای آزمایش کسانی که می‌خواهند از این فرصت برای اغراض شخصی، گروهی یا سیاسی سوء استفاده کنند. گاهی بعضی گناهانی که خواص مرتکب می‌شوند از هزاران گناه کبیره‌ای که عوام مرتکب می‌شوند بدتر است. برای آن‌که کسی که دزدی می‌کند یا مرتکب کار خلاف عفتی می‌‌شود صریحاً می‌گوید است. اما گاه کسی می‌خواهد از فرصتی استفاده کند و کاری کند که ظاهرش عبادت است و باطنش هوای نفس و مریدبازی است و نتیجه بالفعل آن ایجاد اختلاف میان مردم است. 🔹 این‌که گفته شود خود این محرومیتی است که افراد نتوانند به حرم مشرف شوند، آیا این‌که فرد بیمار شود و در خانه بیافتد و نه تنها نتواند حرم برود، بلکه نتواند نمازش را هم ایستاده بخواند، محرومیت نیست؟ حال اگر کار ما موجب شود ده‌‌ها نفر به این وضع مبتلا شوند چه؟ بالاخره خود این یک امتحان الهی بزرگی است برای متخصصین که باید هم خطرها و ضررها را بسنجند و هم تکلیف و فتوای فقهی را با پرهیز از هواهای نفسانی بفهمند و از زنده باد و مرده بادها هم نترسند. ۱۳۹۸/۱۲/۲۸ 🗄 🦠مجموعه بیانات حضرت آیت الله مصباح یزدی (ره) درباره ویروس کرونا با عنوان ۳ ☑️ @mesbahyazdi_ir @MobarezRavandi
💠 محرومیت از اماکن مقدس 🔹 در این‌که محرومیت از این اماکن مقدسه برای ما خسران است تردیدی نیست. اما در این عالم خیلی از نفع و ضررها با هم تزاحم پیدا می‌کنند و باید اهم آن‌ها را تشخیص داد و اهم را نمی‌توان با احساسات و عواطف تشخیص داد. تشخیص اهم در هر چیزی وابسته به نظر متخصص آن امر است. وقتی متخصص مسایل پزشکی می‌گوید ممکن است در یک خانواده یک نفر بقیه را مبتلا کند و همه بمیرند، کسانی که باورشان نیست و نمونه‌اش را ندیده‌اند انکار می‌کنند. اما با آن نگاه و تجربه، معلوم می‌شود یک تکلیف واجب با یک امر مستحب تزاحم دارد. ۱۳۹۸/۱۲/۲۸ 🗄 🦠مجموعه بیانات حضرت آیت الله مصباح یزدی (ره) درباره ویروس کرونا با عنوان ۴ ☑️ @mesbahyazdi_ir @MobarezRavandi
🔰 درس از مشکلات 🔹به نظرم اولین درسی که ما باید از این جریان بگیریم و استفاده‌ای که از این تدبیر الهی بکنیم این است که یک شوکی به ما وارد شود؛ بجنبیم [و ببینیم] آیا ما به وظیفه‌مان عمل می‌کنیم؟ آیا درست فهمیدیم؟ قرآن در این‌باره چه می‌گوید؟ ما چه وظیفه‌ای داریم؟ خود قرآن چه وظیفه‌ای برای ما می‌گوید؟ آیا می‌گوید رها کنید و بروید یا می‌گوید به وظایفتان عمل کنید؟ ۱۳۹۹/۰۳/۰۶ 🗄 🦠مجموعه بیانات حضرت آیت الله مصباح یزدی (ره) درباره ویروس کرونا با عنوان ۵ ☑️ @mesbahyazdi_ir @MobarezRavandi
🔰 جوابی نداریم 🔹یک عده روی صفای باطن‌شان و علاقه‌شان می‌گویند جانم فدای امام حسین؛ کشته هم بشویم افتخار دارد. اما اگر یک روزی گفتند این حرکت شما در این‌جا باعث شد که این شخص در آن‌جا به این صورت شرکت کند و بمیرد و خانواده‌اش فردا فقیر بشوند و چه بسا به رفتارهای غیراخلاقی مبتلا بشوند؛ کدام اولی بود؟ جوابی نداریم. ۱۳۹۹/۰۶/۰۱ 🗄 🦠مجموعه بیانات حضرت آیت الله مصباح یزدی (ره) درباره ویروس کرونا با عنوان ۶ ☑️ @mesbahyazdi_ir @MobarezRavandi
🔰اینها کار آسانی نیست! واقعاً مردم خیلی زحمت کشیدند این چند وقت؛ مردمی که شب عاشورا، بلکه چند روز مانده به محرم از شب تا سحر می‌آمدند و سینه می‌زدند و گریه می‌کردند؛ بچه‌ها، جوان‌ها، نوجوان‌ها؛ این‌ها حالا وقت‌شان صرف این می‌شود که مساجد و این‌ها را خط کشی کنند و صندلی تهیه کنند و ... این‌ها کار آسانی است؟ خرج ندارد این‌ها؟ وقت نباید صرف بشود؟ آن هم برای کسی که می‌داند این یعنی محدود کردن عزاداری‌ها؛ مجلسی که ده هزار نفر بود، حالا صد نفر، دویست نفر می‌شود. ۱۳۹۹/۰۶/۰۱ 🗄 🦠مجموعه بیانات حضرت آیت الله مصباح یزدی (ره) درباره ویروس کرونا با عنوان ۷ ☑️ @mesbahyazdi_ir @MobarezRavandi
🔰 استقامت در راه حق 🔻حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای: یک قلم از تعلیمات پیامبر مسئله‌ی استقامت و ایستادگی است. در سوره‌ی «هود» خدای متعال به پیغمبر میفرماید: «فاستقم کما امرت و من تاب معک و لا تطغوا»: هم‌چنانی که به تو دستور دادیم، در این راه ایستادگی کن، استقامت کن و صبر نشان بده. ۱۳۸۵/۱/۶ 💻 @Khamenei_ir ◀️ @MobarezRavandi
🌐 انواع برخورد افراد با پدیده‌های عالم 🔹اجمالاً با این پدیده‌هایی که در این عالم اتفاق می‌افتد چند نوع برخورد می‌شود: 🔸 یک برخورد عمومی که شاید بشود گفت اکثریت انسان‌های روی زمین همین برخورد را دارند این‌که حوادث این عالم را جزو طبیعت این عالم می‌دانند. دنیا همین است؛ هیچ چاره‌ای هم نیست؛ باید با همین‌ها ساخت. و گاهی افراد به حدی می‌رسند که دست به خودکشی می‌زنند؛ نمی‌توانند تحمل کنند؛ راهی هم برای نجات ندارند. حتی فکر این هم نمی‌کنند که آیا یک دستی در کار هست یا نه. متأسفاته در میان طرفداران ادیان و حتی طرفداران اسلام و حتی کسانی که آشنا با قرآن هم هستند، عملا یک چنین حالتی هست. 🔸بعضی دیگر معتقد به خدا و دین هستند، ولی یک نوع تقسیم کاری را قائل هستند؛ خدا یک کارهایی را خودش می‌کند، همان اصل خلقت و سنت‌هایی که در خلقت دارد، اما بعد خدا کارها را واگذار کرده به خود اسباب و مخلوقات؛ دیگر کار آن‌هاست. [از نظر این‌ها] همه چیز که کار خدا نیست، مثل سلامتی. رعایت بهداشت بکن تا مریض نشوی؛ چه کار به خدا دارد؛ مریض شدی برو دکتر، دوا بخور خوب می‌شوی. اگر هم یک وقتی بگوییم دعا و توسل، یک مقدار جنبه تشریفاتی دارد. 🔰 نگرش صحیح در مواجهه با پدیده‌های عالم 🔸یک گرایش سومی است برای افراد ویژه‌ای، آن‌هایی که واقعاً قرآن را می‌فهمند، باورشان هست و بنا دارند عمل کنند. 🔹این‌که [خدا در قرآن می‌فرماید] کار اصلی کار ماست؛ شما هم اگر کاری می‌کنید به اذن ماست؛ در حدی است که ما اجازه دادیم و قدرتش را به شما دادیم؛ این هم در یک محدوده‌ای، این هم بخاطر یک هدف خاصی است و همه روی حساب است؛ نفسی که می‌کشید، حرکتی که می‌کنید، چیزی که می‌فهمید، چیزی که انکار می‌کنید، از چیزی خوشتان می‌آید یا بدتان می‌آید، یک دستی فوق همه این‌ها مؤثر است. از صفحه اول قرآن تا آخرش شاید نباشد صفحه‌ای الا این‌که روی این مسئله به صورت‌های مختلف و به تناسب با مطالب مختلف [تاکید شده باشد]. ۱۳۹۹/۰۳/۰۶ 🗄 🦠مجموعه بیانات حضرت آیت الله مصباح یزدی (ره) درباره ویروس کرونا با عنوان ۸ ☑️ @mesbahyazdi_ir @MobarezRavandi
🔰 سختی‌ها از نگاه قرآن 🔹 «و ما ارسلنا فی قریۀ من نبی الا اخذنا اهلها بالباساء و الضراء لعلهم یضرعون» هر پیغمبری را ما فرستادیم همراه او بلاهایی نازل کردیم تا مردم حالت تضرع پیدا کنند, رو به خدا بیاورند تا زمینه بهتر فراهم شود برای پذیرش حرف پیغمبر؛ اما آدمی‌زادها چه کار کردند؟ «قالوا قد مس آبائنا الضراء و السراء» [به پدران ما هم به طور طبیعی رنج‌ها و خوشی‌ها رسید و ربطی به رویارویی ما با پیامبران و خشم خدا نداشت]. 🔸او می‌گوید «بلوناهم بالحسنات و السیئات لعلهم یرجعون» «و لنذیقنهم من العذاب الادنی دون العذاب الاکبر لعلهم یرجعون» ما می‌گوییم اصلاً این‌ها ربطی به خدا ندارد؛ آدم سرما می‌خورد، مریض می‌شود، مثلاً تب می‌کند، چند روز پرهیز می‌کند، دوا می‌خورد خوب می‌شود؛ به خدا چه [ارتباطی دارد]؟ یک وقت هم ویروسی پیدا می‌شود, بالاخره عالم از این چیزها دارد، چند میلیون انسان در ظرف مدت کوتاهی می‌میرند, عالم همین است. 🔹 او می‌گوید «اخذناهم بالباساء و الضراء لعلهم یضرعون» «فلولا اذ جائهم باسنا تضرعوا» ما این کار را کردیم، هدفمند هم بود، همین‌طور دل‌خواهی نبود که یک روز یک ویروسی خلق کنیم، هدفمند بود «لعلهم یرجعون» «لعلهم یضرعون» اما حالا آن‌ها که اصلاً خدا را قبول نداشتند، دین نداشتند، از آن‌ها توقعی نبود؛ شمایی که معتقدید و این قرآن را می‌بوسید، شما چرا؟! «فلولا اذ جائهم باسنا تضرعوا ولکن قست قلوبهم» انگار نه انگار که اصلاً خدا کاره‌ای هست و چنین آیه‌ای هست و ما تکلیفی داریم! ۱۳۹۹/۰۳/۰۶ 🗄 🦠مجموعه بیانات حضرت آیت الله مصباح یزدی (ره) درباره ویروس کرونا با عنوان ۹ ☑️ @mesbahyazdi_ir @MobarezRavandi
💠 معنای تضرع 🔹تضرع [یعنی] از دل. فریاد بزنند: «خدایا؛ به فریادمان برس.» این با عزاداری هم فرق می‌کند. عزاداری هم که آدم می‌نشیند برای امام حسین علیه‌السلام گریه می‌کند، «تضرع» نیست. 🔸ممکن است کسانی بگویند: «ما داریم به فقرا خدمت می‌کنیم. چنین و چنان می‌کنیم، کمک‌هایی [می‌کنیم].» خب اگر گفته بود: «فلو لا إذ جاءهم بأسنا، تَضَرَّعوا، یا کمک‌های مؤمنانه انجام می‌دادند!»، این‌جا تخییر بود: یا این [تضرع] یا آن [کمک‌های مؤمنانه]. اما این‌طور نگفته. بعدش هم گفته که علت آن [تضرع نکردن] چیست: «و لکن قَسَت قُلوبُهم». ۱۳۹۹/۰۷/۱۱ 🗄 🦠مجموعه بیانات حضرت آیت الله مصباح یزدی (ره) درباره ویروس کرونا با عنوان ۱۰ ☑️ @mesbahyazdi_ir @MobarezRavandi