eitaa logo
مدافعان ظهور
390 دنبال‌کننده
10.1هزار عکس
3.8هزار ویدیو
74 فایل
ارتباط با خادم کانال @alishh.. با به اشتراک گذاشتن لینک کانال مدافعان ظهور،در ثواب راه اندازی آن و نشر مطالب شریک باشید ★ به بهانه یه لبخند مهدی فاطمه★ لینک کانال در پیام رسان ایتا👇 @modafeanzuhur ویا https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
مشاهده در ایتا
دانلود
امام زمان دل آمده از غمت به جان ادرکنی جان آمده بر لب الأمان ادرکنی ترسم که بمیرم و نبینم رویت یا_مهدی صاحب الزمان ادرکنی اللهم_عجل_لولیک_الفرج https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
برکه ای خشکیده ام دریا به دردم می خورد جام من خالی شده صهبا به دردم می خورد سوی هر کس می روم, فورا رهایم می کند بنده ای زارم فقط مولا به دردم می خورد فتنه ها می آید و هر کس به سویی می رود لحظه های امتحان تقوا به دردم می خورد شرط توبه در رضای حجت الله است, پس… … رخصت صاحب زمان تنها به دردم می خورد سائلم… دار و ندارم این دل ویرانه است ظاهرا بی ارزش است اما به دردم می خورد گرچه فردا بیشتر محتاج لطف مادرم مادری اش از همین حالا به دردم میخورد مطمئنم بیشتر از هر عمل, روز جزا نوکری خانه ی زهرا به دردم می خورد مُهر و امضایی که بر روی دلم زد فاطمه بیشتر از هر زمان فردا به دردم می خورد عرش حق لرزید وقتی فاطمه با خنده گفت: طرحِ تابوتی که گفت اسماء به دردم می خورد :محمد جواد شیرازی ❤️⭐️❤️ https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
. به قول بعضی از دوستان یه شب که هزارشب نمیشه😉 حتی اگه نمازم نمیخونیم، یه روز رو امتحان کنیم.😊 مگه نمیدونیم آقامون نمازش اول وقته؟ پس امروز اقتدا میکنیم به حضرت عشق❤️✌️ . احسنت به شما شیعه های خوب امام زمان عج 👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏 . هر روز یک هدیه عملی تقدیم به امام خوبی ها 🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹 @modafeanzuhur .
فصل۲ مدعیان مهدویت امام کاظم علیه السلام قسمت۲۶ متن زیر مطالعه شود⬇️⬇️
مدافعان ظهور
#مدعیان_دروغین_مهدویت فصل۲ مدعیان مهدویت امام کاظم علیه السلام قسمت۲۶ متن زیر مطالعه شود⬇️⬇️
فصل۲ مدعیان مهدویت امام کاظم علیه السلام قسمت۲۶ فرقه «واقفیه» به مهدویت امام موسی کاظم علیه السلام معتقد هستند، این جماعت در امر امامت بر آن حضرت متوقف شدند و در انتظار او نشستند. البته منظور آنان از مهدی، مفهوم نجات بخشی آن بود به گونه ای که وانمود کردند او نمرده و ظهور خواهد کرد. (ر.ک: الغیبه، شیخ طوسی، ص ۱۹۲ و ملل و النحل، ج ۱، ص ۶۷) محمدبن بشیر از معاصرین امام کاظم علیه السلام – کسی که در زمان امام بر آن حضرت دروغ های فراوانی می بست – یکی از افرادی است که این اعتقاد را در بین برخی افراد ترویج نمود. پیروان او پس از شهادت امام موسی کاظم علیه السلام به توقف معتقد شدند؛ به این بیان که امام وفات نیافته و تا چندی در بین مردم زندگی کرده است و برای اهل نور به صورت نور و برای اهل ظلمت به صورت ظلمت خود را نشان می داده است. یاران بشیر معتقد بودند که امام موسی کاظم علیه السلام همان مهدی قائم است و نمرده و فقط غایب شده است. (تاریخ شیعه و فرقه های اسلامی، ص ۱۶۶) به هر روی اعتقاد این فرقه نیز بسیار سخیف است زیرا شهادت امام کاظم علیه السلام به قدری مشهور است که شهادت برخی از پدران عالی قدرش بدان شهرت نرسیده؛ چون به امر هارون الرشید جنازه مبارکش را به قضات و شهود نشان دادند تا گواهی دهند که حضرت به مرگ طبیعی مرده است. سپس جنازه را بر سر جسر (پل) بغداد نهادند تا همگان ببینند. شیخ طوسی می فرماید: وفات آن حضرت مشهورتر از آن است که محتاج به ذکر روایت باشد و کسی که مخالف آن است، در حقیقت منکر بدیهیات است. (مهدی موعود، ص ۴۲۴) #shia #عدالت_در_اسلام @modafeanzuhur
🍀نشانه های حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف🍀 ☑️"قائم ما دارای نشانه هایی از شش پیامبر است : ▪️۱- نشانه ای از نوح ؛ ▪️۲- نشانه ای از ابراهیم ؛ ▪️۳- نشانه ای از عیسی ؛ ▪️۴- نشانه ای از موسی ؛ ▪️۵- نشانه ای از ایّوب ؛ ▪️۶- نشانه ای از محمد . ▪️اما نشانه اش از ، طول عمر است؛ از ، مخفی بودنِ محلّ ولادتش است؛ از ، ترس از دشمن و غیبت است که موسی از ترس فرعونیان از مصر به مدین رفت و مدتی مخفی بود؛ از ، اختلاف رایِ مردم درباره اش و اعتزالِ او (تنهایی و خلوت نشینی) از مردم است؛ از ، پیروزی پس از مشکلات و گرفتاری است؛ و از ، قیام به شمشیر است. ☘کتاب اعلام الوری ، ص ۲۹۰☘
🍂نم پس نمی دهد دل تنگم برایتان جز قطره های اشک که ریزم به پایتان... 🍂دستی به چشمِ مانده به راهم نمی‌کشید؟! دستم دخیلِ پنجره های عبایتان... تعجیل در فرج مولایمان صلوات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍂نم پس نمی دهد دل تنگم برایتان جز قطره های اشک که ریزم به پایتان... 🍂دستی به چشمِ مانده به راهم نمی‌کشید؟! دستم دخیلِ پنجره های عبایتان... تعجیل در فرج مولایمان صلوات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰بسم الله الرحمن الرحیم🔰 🌸🌸 📝 ( ) ✅مرحله اول مزاج شناسی افراد ،حسب رویت ظاهری بود :👇👇 🔅درخصوص هیکل 🔅حرکات ، سکنات و فعالیت ها ، تند و کند و آرام 🔅رنگ پوست 🔅پوست از لحاظ خشکی و نمناکی 🔅مقدار و نوع رویش مو در بدن ✅ مزاج شناسی در مرحله دوم:👇👇 ♻️مرحله پرسش و پاسخ: ↩️ مرحله دوم از شناسایی مزاج که بیشتر مشخص کننده مزاج حاکم فعلی بربدن است . شامل پاسخ به سوالات است تا آنچه را که در مرحله اول که رویت بصری مشخص گردید، مستحکم نماید. 🔸در مرحله اول مابه مزاج جبلی و پایه فرد آگاهی می یابیم و تاحد زیادی نیز به مزاج حاکم فعلی . اما در این بخش با سوالات مختلف سعی بر کشف مزاج حاکم فرد می نماییم. 🔸چه آنکه مهمترین اصل دربحث پیشگیری و درمان ، مزاج حاکم و فعلی افراد است .تابر اساس مزاج حال افراد، ضروریات سته ،پرهیزات یا درمان مناسب تجویز شود. 🌸 ۱- گرمی و سردی بدن: ↩️ در این مرحله از فرد سوال کنید عمدتا شما درطی سال درگرما راحترین یا درسرما ؟ یعنی هوای گرم رو بیشتر دوست دارید یا هوای گرم را؟ 🔸انچه واضح است افراد دارای طبایع گرم صفراویها و دمویها بعلت گرمای درونی میل به خنک شدن دارند. پس هوا و شرایط خنک را می پسندند. 🔸اما دو گروه دارای طبایع سرد ، سودایی ها و بلغمی ها ، به علت سردی بدن دوستدارگرمی می باشند تا کمبود گرما را در خود جبران نمایند . 🔸لذا عمدتا مشاهده می کنید افراد دارای طبایع گرم، نسبت به گروه طبایع سرد ،میل به پوشیدن لباسهای گرم ندارند و چه بسا درهوای سرد با یک لباس نازک یا ، آستین کوتاه مشاهده میشوند. ↩️ اما در طبایع سرد ، این این افراد برای حفظ و افزایش حرارت غریزی بدن ، محتاج لباسهای گرم می باشند و درصورت افزایش بیش از اندازه سردی ِدربدن و غلبه سردی (غلبه بلغم یا سودا )خواهید دید فرد حتی درتابستان لباس گرم می پوشد و زمانی که همه، محتاج به سرمای کولر می باشند وی بدنبال جای گرم می گردد. ↩️ تعریق بدن در طبایع بدنِ خشک یعنی سودایی ها و صفراوی ها بعلت کمبود رطوبت دربدن زیاد عرق نمی کنند وگاها حتی فعالیت بدنی نیز عرق کمی بر پوست آنها نمودار میشود. 🔸اما دو گروه دموی و بلغمی دارای شرایط متغیری نسبت به دو گروه فوق دارند ؛ چه آنکه این دو گروه در بدن خود دارای رطوبت قابل میباشند. 🔸 اما باید دانست فرق تعریق دموی با بلغمی آن است که دموی چون رطوبت زیادتری در بدن دارند گاها حتی بدون فعالیت و صرفا در معرض هوای گرم قرار گرفتن، شروع به تعریق می کنند. چنانکه در این زمان گرما به سمت بیرون متمایل میشود و روزنه های پوست راباز نموده و همراه حرکت خود رطوبت را نیز به بیرون منتقل می کند. ↩️ اما در بلغمی ها به علت کمبود حرارت درونی ،صرفا زمانی تعریق صورت می پذیرد که به هر علتی مانند فعالیت و ورزش ،حرارت درونی زیاد گردد. ✅ در هرصورت آنچه واضح است ،بلغمی ها نسبت به دموی ها کمتر عرق می کنند و مهم‌تر آنکه عرق دموی ها درلمس گرم و عرق ِبلغمی ها درلمس سردتر است. 🔸بدون وجود شرایط و عوامل دیگر مانند سردی و باد و . . . . این مقایسه باید انجام پذیرد .
متن زیر مطالعه شود⬇️⬇️
مدافعان ظهور
متن زیر مطالعه شود⬇️⬇️
شباهت‌های امام زمان(عج) با پیامبران الهی میان امام زمان علیه السلام و تعدادی از پیامبران الهی شباهت هایی وجود دارد که دانستن آن خالی از لطف نیست در این نوشتار سعی می کنیم به برخی از این شباهت ها اشاره کنیم. شباهت به حضرت آدم علیه السلام خداوند، آدم را خلیفه خود در تمام زمین قرار داد و او را وارث آن ساخت و در قرآن چنین فرمود: من در زمین خلیفه ای قرار می دهم. (۱) و خداوند حضرت حجت(علیه السلام) را نیز وارث زمین خواهد ساخت و خلیفه خود در زمین خواهد فرمود، چنانکه از حضرت ابی عبدالله صادق(علیه السلام) مروی است خدا به کسانی از شما که ایمان آورده اند و کارهای شایسته کرده اند وعده داد که در روی زمین جانشین دیگرانشان کند. چنین فرمود: او، قائم و اصحابش می باشند و هنگام ظهورش در مکه، در حالی که دست به صورت می کشد، می گوید: سپاس خدای را که به وعده خود وفا کرد و زمین را به ارث ما درآورد».(۲) شباهت به هابیل علیه السلام نزدیک ترین و خویشاوندترین افراد، هابیل را کشت؛ یعنی برادرش قابیل. خداوند متعال در کتاب عزیز خود می فرماید: و داستان راستین دو پسر آدم را برایشان بخوان، آنگاه که قربانی کردند، از یکی شان پذیرفته آمد و از دیگری پذیرفته نشد. گفت: تو را می کشم. گفت: خدا قربانی پرهیزگاران را می پذیرد. (۳) همچنین نزدیک ترین و خویشاوندترین افراد، قصد کشتن امام قائم ـ روحی و ارواح العالمین فداه ـ را نمود؛ او عموی آن حضرت، جعفر کذاب بود. از امام زین العابدین(علیه السلام) نقل شده است که فرمود: گویا جعفر کذاب را می بینم که سرکش زمانش را بر تفتیش امر ولیّ خدا و آنکه در غیب الهی محفوظ و بر حرم پدرش موکل است وادار کند، به خاطر جهل او به ولادتش و حرص بر کشتنش ـ اگر بر او دست یابد ـ از روی طمع در میراث پدرش تا آن را به ناحق بگیرد. (۴) شباهت به شیث علیه السلام هبه الله شیث، اجازه نیافت که علم خودش را آشکار کند، حضرت قائم نیز تا روز وقت معین اجازه نیافته؛ چنان که درباره حضرتش روایت شده است: هنگام ولادت بر زانو قرار گرفت، و دو انگشت سبابه اش را به سوی آسمان بلند کرد؛ عطسه ای زد و گفت: سپاس خدای را که پروردگار جهانیان است. درود خداوند بر محمد و خاندانش باد. ستمگران پنداشته اند که حجت الهی، باطل و نابود است، و حال آنکه اگر در سخن گفتن به ما اجازه داده شود شک از بین می رود. (۵) شباهت به نوح علیه السلام نوح شیخ الانبیاء است. از امام صادق و امام هادی(علیه السلام ) روایت است که حضرت نوح(علیه السلام) دو هزار و پانصد سال عمر کرد. و حضرت قائم(علیه السلام)، شیخ الاوصیاء است.(کافیج ۱ ، ص ۵۱۴) (بنا به روایت کافی) آن حضرت در نیمه شعبان سال دویست و پنجاه و پنج هجری متولد شد. (۶)که براین اساس عمر آن حضرت تاکنون ۱۱۷۱ سال می شود. حضرت ابراهیم علیه‌السّلام حضرت امام زین‌العابدین ـ علیه‌السّلام ـ در روایتی می‌فرمایند: امّا سنت ابراهیم ـ علیه‌السّلام ـ در آن حضرت مخفی بودن ولادت و عزلت او از مردم است.(۷) و از امام صادق ـ علیه‌السّلام ـ روایت شده است: ابراهیم ـ علیه‌السّلام ـ در یک روز به قدری رشد می‌کرد که دیگران در یک هفته رشد می‌کنند و در یک هفته به قدری رشد داشت که دیگران در یک ماه رشد می‌نمایند و در یک ماه به قدری که دیگران در یک سال (۸) قائم (عج) نیز چنین بود چنانکه در خبر حکیمه رضی الله عنها آمده است (۹). حضرت عیسی علیه‌السّلام امام محمد باقر ـ علیه‌السّلام ـ می‌فرمایند: اما شباهت آن حضرت به عیسی ـ علیه‌السّلام ـ اختلاف مردم درباره اوست که عده‌ای می‌گویند هنوز به دنیا نیامده و گروهی می‌گویند فوت کرده و عده‌ای دیگر می‌گویند کشته شده و به دار آویخته شده است. (۱۰) حضرت یوسف علیه‌السّلام ابو بصیر از امام باقر ـ علیه‌السّلام ـ روایت کرده که فرمود: حضرت قائم ـ علیه‌السّلام ـ شباهتی به حضرت یوسف دارد، راوی می‌گوید عرض کردم آن چیست؟ فرمود سرگردانی و غیبت. (۱۱) امام محمد باقر ـ علیه‌السّلام ـ در قسمتی از روایت دیگری می‌فرمایند: همانگونه که امر حضرت یوسف از پدرش با وجود نزدیک بودن مسافت بین آن حضرت و پدر و خاندانش پوشیده بود مهدی (عج) نیز با وجود نزدیکی به شیعیان از آنان مخفی هستند. (۱۲) حضرت اسماعیل علیه‌السّلام خداوند تبارک و تعالی همان گونه که به ولادت اسماعیل ـ علیه‌السّلام ـ بشارت داده است به ولادت و قیام قائم (عج) نیز بشارت داده است. (۱۳) همانگونه که برای حضرت اسماعیل چشمه زمزم از زمین جوشید برای قائم ـ علیه‌السّلام ـ نیز آب از سنگ سخت خواهد جوشید. (۱۴) حضرت صالح علیه‌السّلام صالح ـ علیه‌السّلام ـ از قومش غایب شد و پس از آنکه به سوی آنها بازگشت عده کثیری او را انکار کردند. همانا مَثَل قائم ـ علیه السّلام ـ نیز مَثَل صالح است چنانکه امام صادق ـ علیه السّلام ـ فرموده‌اند. (۱۵) ادامه👇
مدافعان ظهور
شباهت‌های امام زمان(عج) با پیامبران الهی میان امام زمان علیه السلام و تعدادی از پیامبران الهی شبا
ادامه متن👆 حضرت یونس علیه السلام از امام باقر ـ علیه‌السّلام ـ روایت شده که فرمودند: امّا شباهت او به یونس بن متی بازگشت او از غیبت به صورت جوان بعد از پیری و کهولت سن است. (۱۶) حضرت شعیب علیه‌السّلام از امیر المۆمنین ـ علیه‌السّلام ـ روایت شده که: شعیب ـ علیه‌السّلام ـ قوم خود را به سوی خدا دعوت کرد تا اینکه عمرش طولانی و استخوان‌هایش کوفته شد. سپس از نظرشان غایب گشت و دوباره به صورت جوانی به سوی آنها بازگشت. (۱۷) حضرت قائم (علیه السلام) نیز به صورت جوانی ظهور خواهد کرد. حضرت رسول اکرم صلی الله علیه امام علی علیه السلام می فرمایند: «اَلَا اِنَّهُ اَشْبَهُ النَّاسِ خَلْقا وَ خُلْقا وَ حُسْنا بِرَسُولِ اللَّهِ صلی الله علیه و آله؛ همانا او (مهدی علیه السلام ) شبیه ترین مردم از نظر خَلق و خُلق و نیکویی به رسول خدا صلی الله علیه و آله است.» شباهت های میان حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله با امام زمان به قدری است که دراین مقال گنجایش بیان آن نیست. پی نوشت: ۱. سوره بقره (۲)، آیه ۳۰. ۲. سوره زمر (۳۹)، آیه ۷۴. ۳. سوره مائده (۵)، آیه ۲۷. ۴. شیخ صدوق، همان، ج ۱، ص ۳۲۰. ۵. شیخ صدوق، همان، ج ۲، ص ۴۳۰. ۶. محمد بن یعقوب کلینی، همان، ج ۱ ، ص ۵۱۴. ۷. امین الاسلام، فضل بن حسن طبرسی، اعلام الوری، تهران، دارالکتب الاسلامیه، ج۱، ص۳۲۲. ۸. بحارالانوار، همان، ج ۱۲، ص ۱۹. ۹. بحارالانوار، همان، ج ۵۱، ص ۲۷. ۱۰. بحارالانوار، همان، ج ۵۱، ص ۲۱۲، عن کمال الدین، ج ۱، ص ۳۲۷. ۱۱. بحار الانوار، همان، ج ۵۱، ص ۲۲۴، عن غیبه الطوسی. ۱۲. بحارالانوار، همان، ج ۵۱، ص ۲۱۲، عن کمال الدین، ج۱، ص ۳۲۷. ۱۳. مکیال المکارم، همان، ج ۱، ص ۳۶۶. ۱۴. برگرفته از روایتی از امام باقر(ع) بحار الانوار، ج ۵۲، ص ۳۵۱، و غیبت نعمانی، ص ۲۳۸، محمد بن ابراهیم النعمانی، تحقیق علی اکبر غفاری. ۱۵. کمال الدین، ج ۱، ص ۱۳۶، ۱۶. بحار الانوار، ج ۵۱، ص ۲۱۲، عن کمال الدین، ج ۱، ص ۳۲۷. ۱۷. مکیال المکارم، ج ۱، ص ۳۰۱.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم🍀 🔴 ثواب آشنا کردن مردم با (عج) 🔵 امام حسن عسکری علیه السلام: 🌕 اگر می خواهی ثواب ۱۰۰ سال روزه همه ایام در نامه عملت ثبت شود.مردم را با امام زمانشان آشنا کن. 📚 بحارالانوار ج ۲ ص ۸ 🌸 ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌
امام خامنه ای روحی فداه در تاریخ 96/2/20 دربارۀ معنای "انتظار" فرمودند: «انتظار یعنی چه؟ انتظار به‌معنای مترصّد ‌بودن است. در ادبیّات نظامی یک‌ چیزی داریم به‌نام «آماده‌باش»؛ انتظار یعنی «آماده‌باش»! باید «آماده‌باش» باشیم. انسان مؤمن و منتظر، آن‌ کسی است که در حال «آماده‌باش» است. اگر امام شما که مأمورِ به ایجاد عدالت و استقرار عدالت در کلّ جهان است، امروز ظهور بکند، باید من و شما آماده باشیم. این «آماده‌باش» خیلی مهم است؛ انتظار به این معنا است. انتظار به‌معنای بی‌‌صبری کردن و پا به زمین کوبیدن و چرا دیر شد و چرا نشد و مانند اینها نیست، انتظار یعنی باید دائم در حال «آماده‌باش» باشید.» 🍀☘🍀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺 🔆🔆 🌷🍃بسم الله الرحمن الرحیم🍃🌷 🌷 - اولین شب محرم سال ۱۴۱۸ قمری 📒3️⃣حقیقت نورانی وضو (صفحه ۳۰) ✍️شاخصۀ مرتبۀ طهارت را "وضو" تشکیل می‌دهد. در یک روایت آمده است که «الوضوء نور» وضو گرفتن نور است. در روایتی دیگر آمده: اگر شخصِ با وضویی، قبل از این‌که وضویش را باطل کند، وضوی دیگری بگیرد ، او نور بر نور افزوده است که «الوضوء علی الوضوء نور علی نور» 📚در نکته ۷۳۰ هزار و یک نکته حضرت مولای مکرّمم آمده است: شیخ رئیس در فصل دوم مقاله أولی قانون در حفظ صحّت عین گوید : «از جمله چیزهایی که جلا می‌دهد چشم را و حفاظتش می‌کند؛ فرو رفتن در آبِ صافی و گشودن چشم در داخل آن است.» 📚در تفسیر نورالثقلین حدیث ۱۲۷ آمده است: « در حین وضو چشمان‌تان را بگشائید تا بدین طریق چشمان‌تان از آتش جهنم برحذر باشد. » ✨جهنّم عین، رمد و عمی و سایر امراض آن است✨ 📚در نکته ۳۶۵ هزار و یک نکته حضرت مولی (روحی فداه) آمده است: پیامبر صلی االله علیه و آله و سلم فرمود: « امت من روی سپید و دست و پای سپید باشند از اثر دست و روی شستن. بدان که ایزد تعالی چون نماز را واجب کرد نخواست که بندگان وی به دنیا آلوده، به خدمت آیند، ایشان را فرمود که وضو کنند و با این چهار عضو، مخصوص کرد زیرا که آدم(ع) اول روی به درخت گندم کرد و به پای رفت و با دست از درخت گندم باز کرد و بر سر نهاد و بر حوّا(س) آمد. ایزد - عزّ اسمه - این چهار عضو گناهکار را بفرمود: «شستن به‌گاه خدمت». ✴️ - صفحه ۳۰ ✴️ استاد صمدی آملی( حفظه الله )
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺 🔆🔆 🌷🍃بسم الله الرحمن الرحیم🍃🌷 🌷 - اولین شب محرم سال ۱۴۱۸ قمری 📒4️⃣تاریکی، حق ملاقات با روشنایی را ندارد (صفحه ۳۱) ✍️جناب رسول صلی االله علیه و آله و سلم فرمودند: خداوند وقتی نماز را واجب کرد، دید که بندگانش آلوده‌اند لذا دستور داد که بندگان قبل از ورود به نماز، اوّل روشن گردند و سپس وارد منطقه روشنایی "صلوة" شوند. زیرا بنده آلوده، حقِ مشرّف شدن به زیارت نماز را ندارد. چون نماز پاك است و حقیقت آن تماماً طهارت است. 🔸کسی که وضو ندارد وجودش تاریک است و کسی که تاریک باشد حق ملاقات با نماز را که نور است نخواهد داشت. پیامبر(ص) فرمود: خداوند وضو را واجب نمود زیرا که نخواست بندگانش با دنیایی که بدان آلوده‌اند وارد در نماز شوند زیرا بنده به دنیا آلوده است و شبانه‌روز در این آلودگی به سر می‌برد. ✨انسان با وضو گرفتن خود را آماده می‌سازد برای ورود در منطقه نورانی دیگری به نام نماز✨ ✴️ - صفحه ۳۱ ✴️ استاد صمدی آملی( حفظه الله )
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺 🔆🔆 🌷🍃بسم الله الرحمن الرحیم🍃🌷 🌷 - اولین شب محرم سال ۱۴۱۸ قمری 📒5️⃣ نکته‌ای در فهم قصص قرآنی (صفحه ۳۱) ▪️این نکته به عنوان رمزی در فهم قصه های قرآن کریم است. ✍️هرچه را در قرآن می‌خوانید از قصه حضرت آدم (ع) که اولین قصه سوره بقره است، گرفته تا قصه‌های حضرت موسی (ع)، حضرت ابراهیم (ع)، حضرت عیسی (ع)، حضرت نوح (ع) و دیگر انبیاء عظام، بدانید که این‌ها فقط صِرف پرداختن به یک داستان نیست، بلکه رمز این قصه‌ها در قرآن آن است که هر کسی بخواهد از حیوان بودن به درآید و به مقام انسانیت برسد؛ باید مسیری را طی کند که در این مسیر، همانند پیغمبران دچار حوادث و موانع شود و با مشکلاتی برخورد کند. 🔸مثلاً اگر کسی از امشب بگوید: خدایا می‌خواهم بیایم تا تمام آنچه را که فرمودی عمل کنم، از فردایش خواهد دید که مشکلی برایش پیش آمده است همانند مشکل حضرت آدم (ع)، یک حادثه‌ای برای او اتفاق افتاده است همانند حادثه حضرت موسی (ع)، یک واقعه‌ای برای او رخ داده است همانند واقعه حضرت عیسی (ع) و ... 🔸 وقایع قرآن مربوط به مورد خاص نیست که تا قرآن همانند کتاب قصه و داستانی تلقّی گردد؛ بلکه قصص قرآنی و نقل وقایع و حوادث مهم در امور مختلف، برای شرح و بیان اطوار وجودیِ انسان و شئون مختلف اوست. ✨قرآن از بدو تا ختم، تفسیر انفسی انسان است✨ 🔸ما نپنداریم قرآن یک داستانی گفته که حضرت آدمی بود، این حضرت آدم در یک بهشتی زندگی می‌کرد، به او گفته بودند به گندم نزدیک نشو و او هم نزدیک شد و از آن خورد و از بهشت بیرونش کردند، تا از آن به بعد سوال‌های فراوانی پدید آید که مثلاً: آدم ابتدا در کجا بود؟ چگونه او را ساختند؟ آن بهشت در کجا بود؟ چگونه به گندم نزدیک شد؟ مگر در بهشت گندم و جو هم وجود دارد؟ و مگر آنجا ممنوعیتی هم هست؟ چرا از آن‌جا بیرونش کردند؟ و دهها سؤال دیگر... 🔸سرّ تمام این سؤالاتی که برای افراد پیش می‌آید این است که خیال کرده‌اند قضیۀ حضرت آدم (ع) و مانند آن،صرفاً به عنوان پرداختن به یک قصه در قرآن است و حال این‌که عرض کردیم این‌‌گونه نیست؛ بلکه همه قصص قرآنی بیان اطوار وجودیِ انسان در سیر تکاملی او است که سفرنامه‌های انبیاء در مقام شهود حالات ما است ، وگرنه انسان‌های کامل همانند سفرای الهی منزّه از خطا و اشتباهند . 🔸و این لطیفه را روح دیگری است که برای اهل آن با تدبرِ تامّ معلوم است که انسان کامل را روی به جانب حق است که مظهر اسماءالله است و چهره‌ای به جانب خلق است که اطوار وجودی آن‌ها را به آن‌ها نشان می‌دهد تا در سیر تکامل، شوق به کمال یابند. فافهم! ✴️ - صفحات ۳۱ و ۳۲ ✴️ استاد صمدی آملی( حفظه الله )
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا