🔴 دعا برای ظهور در روز سیزدهم #ماه_مبارک_رمضان
🔵 روز سیزدهم ماه مبارک رمضان، روز توجّه خاصّ به حضرت صاحب الزّمان ارواحنافداه است و یکی از روزهای ماه مبارک رمضان است که بر اساس روایات، باید توجّه خاصّی به حضرت ولیّ عصر ارواحنافداه داشته باشیم، و مرحوم محدّث نوری در نجم الثاقب به این مهم اشاره می کند. بدین منظور این دعای بسیار مهم برای این روز نقل شده است :
🌕 «اَللَّهُمَّ إِنِّي أُدِينُکَ بِطاعَتِکَ وَ وِلايَتِکَ، وَ وِلايَةِ مُحَمَّدٍ نَبِيِّکَ صَلَّي اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ، وَ وِلايَةِ أَمِيرِ المُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ السَّلامُ حَبِيبِ نَبِيّکَ، وَ وِلايَةِ الحَسَنِ وَ الحُسَيْنِ سِبْطَيْ نَبِيِّکَ وَ سَيِّدَيْ شَبابِ أَهْلِ جَنَّتِکَ، وَ أُدِينُکَ يا رَبِّ بِوِلايَةِ عَلِيِّ بْنِ الحُسَيْنِ وَ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ وَ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ وَ مُوسَي بْنِ جَعْفَرٍ وَ عَلِيِّ بْنِ مُوسي وَ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ وَ عَلِيِّ بْنِ مُحَمَّدٍ وَ الحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ وَ سَيِّدِي وَ مَوْلايَ صاحِبِ الزَّمانِ، أُدِينُکَ يا رَبِّ بِطاعَتِهِمْ وَ وِلايَتِهِمْ وَ بِالتَّسْلِيمِ بِما فَضَّلْتَهُمْ راضِياً غَيْرَ مُنْکِرٍ وَ لا مُسْتَکْبِرٍ [مُتَکَبِّرٍ] عَلي [مَعْني] ما أَنْزَلْتَ فِي کِتابِکَ. اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلي مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ ادْفَعْ عَنْ وَلِيِّکَ وَ خَلِيفَتِکَ وَ لِسانِکَ وَ القآئِمِ بِقِسْطِکَ وَ المُعَظِّمِ لِحُرْمَتِکَ وَ المُعَبِّرِ عَنْکَ وَ النّاطِقِ بِحُکْمِکَ وَ عَيْنِکَ النّاظِرَةِ وَ أُذُنِکَ السّامِعَةِ وَ شاهِدِ عِبادِکَ وَ حُجَّتِکَ عَلي خَلْقِکَ وَ الُمجاهِدِ فِي سَبِيلِکَ وَ الُمجْتَهِدِ فِي طاعَتِکَ وَ اجْعَلْنِي وَ والِدَيَّ وَ ما وَلَدا وَ وُلْدِي مِنَ الَّذِينَ يَنْصُرُونَهُ وَ يَنْتَصِرُونَ بِهِ فِي الدُّنْيا وَ الآخِرَةِ، اِشْعَبْ بِهِ صَدْعَنا وَ ارْتُقْ بِهِ فَتْقَنا. اَللَّهُمَّ أَمِتْ بِهِ الجَوْرَ وَ دَمْدِمْ بِمَنْ نَصَبَ لَهُ وَ اقْصِمْ رُؤُوسَ الضَّلالَةِ حَتّي لا تَدَعَ عَلَي الأَرْضِ مِنْهُمْ دَيّاراً»
📚 اقبال الاعمال، ۱۴۴/ صحیفه مهدیه ص۴۴۹
🔴 امسال تلاقی روز جمعه که متعلق به امام عصر ارواحنا فداه می باشد با روز سیزدهم ماه رمضان که باید توجه بیشتری به حضرت داشت بر اهمیت این روز و این دعا می افزاید.
#امام_زمان
ای غایبِ ازین مَحْضَر❤️ ،
از مات سَلامُ اللّهْ
وِیْ از همه حاضرتَر ،
از مات سَلامُ اللّه
ای نورِ پَسَندیده ، وِیْ سُرمهٔ هر دیده
اَحْسَنْت زِهی مَنْظَر ،
از مات سَلامُ اللّه
ای صورتِ روحانی ، وِیْ رَحْمَتِ رَبّانی
بر مؤمن و بر کافر ،
از مات سَلامُ اللّه
چون ماهِ تمام آیی ، وانگاه زِ بامْ آیی
ای ماهْ تو را چاکَر ،
از مات سَلامُ اللّه
ای غایبِ بَس حاضر ، بر حالِ همه ناظِر
وِیْ بَحْرِ پُر از گوهر ،
از مات سَلامُ اللّه
ای شاهِدِ بینُقصان ، وِیْ روحْ زِ تو رَقصان
وی مستی تو در سر ،
از مات سَلامُ اللّه
ای جوششِ میْ از تو ، وِیْ شِکَّرِ نِی از تو
وَزْ هر دو تویی خوشتَر ،
از مات سَلامُ اللّه
شَمسُ الْحَقِ تبریزی در لَخْلَخه آمیزی
هم مُشکی و هم عَنْبَر ،
از مات سَلامُ اللّه
❤️
مولوی⭐️⭐️⭐️
🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹
🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃
💫✨فیلسوف و مُتعبّد، در مقصود باهم متحدند.
🔸حقیقت فلسفه، علم به احوال موجودات عالم است آنطور که هستند. به معنای دیگر، حقیقت فلسفه یعنی تشبُّه به عالم اِله پیدا کردن.
🔸اگر از فیلسوف بپرسیم که هدف شما از علمِ به اَعیانِ موجودات چیست ؟! قهراً بر اساس تعریف عرشی جناب صدرالمتالهین در اسفار میفرماید:
میخواهم تشبُّه به اِله پیدا کنم و در جایی، معنای تشبّه را به "تقرُّبِ اِلَی الله" کشاند.
🔸عرب در آنجاهایی که جسمی به جسم دیگر نزدیک میشود، "مِن" میآورد
"قرَبَ زیدٌ مِن عمروٍ" اما آنجایی که نزدیکی معنوی باشد؛ "اِلی" میآورد. در اینجا میگوید "قُربِ اِلَی الله".
🔸فیلسوف میخواهد قُربِ به آفرینندهی هستی پیدا کند و شبیه اسماءِ الهی بشود.
🔸صاحب عالَم، هم برای فیلسوف و هم برای همهی مردم احکام شرعی جعل کرد که این احکام شرعی به عنوان مقرِّبِ اِلَی الحَقّ، باشد.
✨آن وقت ذاتِ فلسفه با ذاتِ احکام شرعی اتّحاد پیدا می کند✨
🔸لذا جعل احکام شرعیه از طرف حق، به این جهت است که فیلسوف و متعبِّد، به آن کسی که جاعلِ تشریعیات است؛ قُرب پیدا کند. این قربِ اِلَی الله، قُربِ عارضی نیست قُرب جسمانی هم نیست بلکه قربِ وجودی است.
✅#اسرار_روزه - جلسه چهارم
✅ استاد صمدی آملی (حفظه الله)
2-401-1-25=.mp3
20.23M
♦️#نهجالولایه - بررسی مستند در شناخت امام زمان علیه السلام♦️
▪️موضوع جلسات : عصر غیبت
🔸 جلسه ۱۲ - شب ۱۳ ماه رمضان ۱۴۴۳ ه.ق
🔸پنج شنبه - ۱۴۰۱/۱/۲۵ ش ( همراه با قرائت دعای کمیل )
🔸تهران - مسجد حضرت قاسم ابن الحسن (ع)
🔸 با افاضات استاد صمدی آملی ⬆️⬆️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلام_امام_زمانم🖐🏻
هر زمان که مے گوییم
" العجل یا مولای یا
صاحب_الزمان
زمزمه هایت را میشنوم که میگویے
صبـر کن چشــم دلت نیـل شــود مے آیم
شعـر مـن حضــرت هابیـل شـود مے آیم
قول دادم که بیایم به خدا حرفے نیست
دل به آیینـــه کـه تبـدیـل شــود مے آیم
- اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ
وآلِ مُحَمَّدٍ وعَجِّلْ فَرَجَهُم🌱
اللهم_عجل_لولیک_الفرج ♥️
ماه_رمضان الکریم✨
🌕 فضیلت و ثواب روز چهاردهم ماه مبارک رمضان برای روزه داران این روز طبق روایت پیامبر اکرم صل الله علیه و آله و سلم:
🌺 روز چهاردهم، چنان باشید که گویى آدم و نوح و پس از آنان ابراهیم و موسى و پس از آنان داود و سلیمان را ملاقات کرده اید و گویى با هر پیامبرى دویست سال خدا را عبادت نموده اید.
📚امالی صدوق /مجلس دوازدهم/ص۴۸
#ماه_مبارک_رمضان #ماه_رمضان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صدا زدن حروف مقطعه قران (يا كهيعص و يا حمعسق )
على اندر غزا بودى ندايش حروف منفصل اندر دعايش
ندا مى كرد به ((كهيعص )) به ((حمعسق )) آن قطب عباد
غزا يعنى جنگ ، عُبّاد و عَبَدة و عابدون جمع عابد است .
اين رمز در مورد حروف مقطعه شاهد و نمونه ديگرى است از آنچه در بيت سوم همين باب گفته آمد كه اين حروف مقطعه اشاراتى به كنوز و اسرار دارند و يكى از آن اشارات همين است كه از جناب مولى الموالى امير المؤ منين (عليه السلام ) نقل شده است كه در جنگها قبل از شروع به كارزار مى فرمود: يا هو يا من لا هو الا هو يا كهيعص و يا حمعسق لا حول و لا قوة الا بالله . سپس دست به شمشير مى فرمود و به كارزار مى پرداخت .
منبع:جلد دوم شرح دفتر دل-شارح: استاد صمدی آملی
🚩14رمضان سالروز
شهادت غریبانه مختار ثقفی
💢آیتالله صمدی آملی(مدظله):
✍در محضر استاد عظیمالشّأنم
علامه حسنزاده آملی
یادی از جناب مختار شد که فرمودند:
《هر چه #دلم_را_میشکافم
جناب مختار را
#اهلولایت میبینم》
✍از عترتطاهرین روایاتی در قیاممختار آمده:
💢حضرتامیر(ع):
به زودی ستمکاران، توسط کسی که خداوند برای انتقام ما بر آنان خواهد فرستاد، به بلایی گرفتار خواهند شد...
او جوانی از قبیله ثقیف است
که او را "مختار بن ابی عبید" میگویند
💢امامحسین(ع)فرمودند:
خدایا، آن جوانمردثقیفی را بر آنان مسلّط کن
تا جام تلخ مرگ و ذلت را به ایشان بچشاند
و از قاتلان ما احدی را معاف نکند
به جای هر قتلی، کشتنی و به جای ضربت، ضربتی؛
و انتقام مرا و خاندان و دوستان و شیعیانم را از اینها بگیرد
💢امامسجاد(ع):
«حمد خدایی را که انتقام ما را از دشمنانمان گرفت
و خداوند به مختار، پاداش خیر دهد
💢نزد امامباقر به مختار ناسزا گفتند.
حضرت فرمود:
به مختار ناسزا نگوئید،
زیرا او بود که قاتلین شهدای ما را کشت
و انتقام خون ما را گرفت
🌧طريق گرفتن آب نيسان طبق دستور ملا احمد نراقي🌧
⚡️براي تهيه اين آب دستورالعمل هاي مختلفي گفته شده است لذا ما بهترين آنها را كه مرحوم ملا احمد نراقي در كتابش نقل كرده براي شما مي آوريم. آنچه سبب اعتماد هرچه بيشتر ما مي گردد اينست كه اين نسخه به تصحيح حضرت علامه حسن زاده آملي حفظه الله مي باشد و روايات فراواني همين شيوه را تاكيد كرده اند.⚡️
💦«طريق گرفتن آب نيسان: در ماه نيسان رومي ميگيري آب باران را پيش از آنكه به زمين برسد و هر يك از سوره حمد و آيه الكرسي و قل يا ايها الكافرون و سبح اسم ربك الاعلي و معوذتين و قل هو الله احد را هفتاد مرتبه مي گوئي و هریک از اذکار لا اله الاّ اللّه.اللّه اکبر. اللّهم صلّ على محمّد و آل محمّد هفتاد مرتبه می گویی و هفت روز صبح و پسين از آن مي آشامد هر ناخوشي كه باشد خداوند عالم شفا مي دهد، و هر گاه در چشم چكاند ناخوشي چشم را زائل كند.
و اگر محبوس بياشامد خلاص شود، وسوسه دل ببرد و عداوت و بدگوئي مردم را نسبت بآشامنده زائل نمايد، و اول نيسان ماه رومي در اين اوقات تقريبا بيست و چهارم نوروز است و نيسان سي روز است».💦
خزائن علامه نراقي، ص۱۷۹-با تصحيح علامه حسن زاده آملي.
🌺سالروزولادت
کریم آلطه، امام حسن مبارک
💢آیتاللهصمدیآملی(مدظله):
✍امام حسن(ع) در برههای قرار گرفت که مانند حضرت وصی جهت دفاع از اسلامحقیقی بایست به تقابل با جریان نفاق میپرداخت. پیامبر برابر #کفار_به_تنزیل_قرآن مقاومت نمود امام حسن مقابل #کفار_به_تاویل
✍نکته مهم اینکه امام(ع) با معاویه #پیمانصلح ننوشت؛ بلکه پیمان《#ترک_معارضه》نوشت که اشتباها به 《#صلح_حسنی》شهرت یافت.
امام به عنوان مظهر توحید، حق و عقلانیت هیچ مصالحهای با جریان جهل، باطل و #کفرمنافقانه ننمودند بلکه برای حفظ جان شیعیان که از اهم وظایف امام هر عصر است قبول به #ترکمعارضه با #کفار_به_تاویل (جریاناسلامنفاق) نمود همانگونه که پیامبر در #واقعهحدیبیه(بیعترضوان) با #کفار_به_تنزیل پیمان《#ترک_معارضه》 امضا نمودند.
2-401-1-25=.mp3
18.26M
♦️ موضوع : پیرامون#قبله_شناسی و اهمیت آن
🔸 جلسه دوم - روز دوازدهم ماه رمضان ۱۴۴۳ ه.ق
🔸پنج شنبه -۲۵ فروردین ۱۴۰۱ ش
🔸تهران - #مسجد_اعظم_تجریش
🔸 با افاضات استاد صمدی آملی ⬆️⬆️
3-401-1-26=.mp3
18.25M
♦️ موضوع : پیرامون#قبله_شناسی و اهمیت آن
🔸 جلسه سوم - روز سیزدهم ماه رمضان ۱۴۴۳ ه.ق
🔸جمعه -۲۶ فروردین ۱۴۰۱ ش
🔸تهران - #مسجد_اعظم_تجریش
🔸 با افاضات استاد صمدی آملی ⬆️⬆️
13-401-1-26=.mp3
14.51M
♦️#نهجالولایه - بررسی مستند در شناخت امام زمان علیه السلام♦️
▪️موضوع جلسات : عصر غیبت
🔸 جلسه ۱۳ - شب ۱۴ ماه رمضان ۱۴۴۳ ه.ق
🔸جمعه - ۱۴۰۱/۱/۲۶ ش
🔸تهران - مسجد حضرت قاسم ابن الحسن (ع)
🔸 با افاضات استاد صمدی آملی ⬆️⬆️
🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹
🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃
💫✨روزه، خلوصِ محض است.
🔸بعضیها دستورالعمل میخواهند. همین را که شرع فرموده دنبال کن، این میشود دستورالعمل.
🔸چه دستوری میخواهید که شما سیزده، چهارده ساعت، مُدام عبادت کنی؟
آن ساعت آخر هم بنشین و ببین افطارت چیست؟! اینها همه رمز دارد.
از بس فقط ظواهر روایات را برای ما گفتند که، هنگام مغرب افطار کنید و افطاری بدهید و ...... ما هم افطار را به همین غذا خوردنِ مادی تلقی کردیم و بس. اما خبر نداریم که هنگامِ اذانِ مغرب چه سفرهها میگشایند!
▪️بر ضیافتخانه ی فیضِ نَوالت منع نیست
▪️در گشادست و صَلا در داده خوان انداخته
🔸سفره انداختهاند، بفرمایید در ضیافتخانه ی سِرِّ خودتان، همینی که کاشتهاید از خودتان بخورید. بر شما منّت هم نداریم.
📚" اَلدّنیا مَزرِعةُ الآخرة " هنگامی که روزه داری؛ روز، دنیای توست اما غروب، مزرعهی توست. بنشین و هرچه کاشتهای را درو کن.
ای عزیز ! تو بر من ِخدا منت نداری. از کاشتهی خودت بهرهمند هستی.
🔸روزه دار یک خلوصی در روزه دارد که در بخش دیگر اعمالش این اندازه خلوص را ندارد.
✅#اسرار_روزه - جلسه پنجم
✅ استاد صمدی آملی (حفظه الله)
🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹
🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃
💫✨« افطار » صید است.
🔸افطار کن؛یعنی روزه را بشکاف. پس معلوم است که مخفی است. « فَطَرَ » شکفتن است. یعنی آنی را که پنهان داشتی؛ حال، جَهرش کن، آشکارش کن.
🔸آنجا کَفِّ نفس میکرد که ننوشد، اینجا کَفِّ نفس میکند که به اندازهی نیاز بنوشد اما بیش از حدّ نیاز جسمانی باز هم میگویند کَفّ کن، نگه بدار. چنین نباشد که معده را پُر کنی، طوری که جا برای نفس کشیدن نباشد.
🔸روزه، به نحو دیگری در هنگام افطار ،خودش را نشان میدهد. همان روزهی روز، افطار میشود. همان دهانی را که با نیّتِ روزه میبست، الآن بازش میکند. این میشود افطار مادی که دهان شکوفا میشود و باز میشود و غذا را میبلعد.
🔸اما به غیر از این، یک افطار دیگری هم هست که در آن، هر غروب از آنچه نیت کردهای و در سِرّ و نهاد خودت کاشتهای، آنها شکوفا میشود. دقت کن و ببین در سِرّ و نهادت چه داشتی؟ ببین چه خبر است؟
🔸معمولا شخصِ روزه دار نزدیک اذان ظهر و حدود دو ساعت بعد از اذان ظهر، یک اشتهای متعارفی به غذا، به او دست میدهد. اما وقتی نزدیک اذان مغرب میشود از یک سرحالیِ خاصی برخوردار است. این سرحال بودنِ نزدیک اذان مغرب، برای شخص روزه دار افطار کردن معنوی در بر دارد.
🔸نیّت ها در افطار، به آنی شکوفا میشود. شکوفاییِ در غروب حتی از سحر هم بیشتر است چون روز، بهار روزه است و افطار پائیزِ روزه. روز، سِیر است اما افطار صید است.
✅#اسرار_روزه - جلسه پنجم
✅ استاد صمدی آملی (حفظه الله)