eitaa logo
مدافعان ظهور
389 دنبال‌کننده
10.3هزار عکس
3.9هزار ویدیو
74 فایل
ارتباط با خادم کانال @alishh.. با به اشتراک گذاشتن لینک کانال مدافعان ظهور،در ثواب راه اندازی آن و نشر مطالب شریک باشید ★ به بهانه یه لبخند مهدی فاطمه★ لینک کانال در پیام رسان ایتا👇 @modafeanzuhur ویا https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
مشاهده در ایتا
دانلود
« بسم الله الرحمن الرحیم»
السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین السلام علیک یا بقیة الله فی ارضه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❗️محرومیتی که خود اختیار کرده‌ایم... آیت الله بهجت (رحمت الله علیه) می‌فرمودند: «عدم ارتباط با ولی عصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه الشریف، محرومیتی است که خودمان اختیار کرده‌ایم، و امری نیست که اجباراً گرفتار آن شده‌ باشیم.» 🔹برخی از ما آگاهانه یا ناآگاهانه این‌گونه انتخاب کرده‌ایم که در زندگی دستمان در دست بزرگ‌ترمان نباشد و بین ما و امام زمانمان جدایی افتد. 🔸اگر ارتباط با حضرت را اختیار کنیم، او در قلب و دلمان جلوه‌گری می‌کند، وصالش برایمان میسر می‌گردد و وجودمان جلوه‌گاه او می‌شود. همان‌گونه که محرومیت از ارتباط با امام عجل‌الله‌تعالی‌فرجه الشریف با اختیار خود ما ایجاد شده است، با اختیار ما هم قابل رفع است. ♻️رابطه دائم با امام عصر(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه الشریف) امری است که باید برای تحققش به طور خاص دعا کنیم و وجودمان را نیز از آلودگی‌های اعتقادی و اخلاقی پاکسازی نمائیم.
إلهی، چرا بگریم که تو را دارم، و چرا نگریم که منم. فراز ۱۶۵ 🌹 کانال مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
فرار گله خوک ها به روایت تصویر 🐖🐖 و بدبخت کسانی که در این نبرد آخر الزمانی برای این خوکهای نجس آرزوی پیروزی دارند برای این دسته مصداقی جز این آیه پیدا نکردم خداوند در سوره بقره آیه هفتم میفرمایند: خَتَمَ الله علی قلوبهم و علی سَمعِهم و علی ابصارهم غِشٰوة و لهم عذابٌ عظیم 🌹 کانال مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
4_381897131771823532.mp3
15.21M
🌹 کانال مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید کپی با ذکر لینک 🙏💢
✨▫️▫️✨✨▫️▫️✨ ▫️✨✨▫️ ✨▫️ 🔸آثار وجودی دانا به مراتب از نادان بیشتر است؛ زیرا همه ی اختراعات و اکتشافات از دانشمندان است و انسان نادان محکوم دانا و تابع اوست و در حقیقت دانش است که محور جمیع محاسن است؛ پس انسان دانا اشرف از انسان نادان و حیوان و نبات و جماد است و در حقیقت علم، موجود اشرف و در رتبه ی فزون تر از همه است. ✨▫️▫️✨✨▫️▫️ @modafeanzuhur همه موجودات در یک مرتبه از حقیقت وجود نیستند. از آثار موجودات پی می بریم که سعه وجودی آن ها تا چه اندازه است. علم به یافته ها به مقدار خود عالم است. علم ما از ناحیه آثار موجودات به خود موجودات بر می گردد که در حقیقت از اثر پی به موثر بردن است که از آن تعبیر به علم فکری می کنیم. یک قسم از موجودات را می بینیم که به ظاهر حس و حرکت ندارند و آن ها را رشد و نمو نیست چون انواع سنگ و خاک و مانند آن ها را، که این قسم را جماد می گوییم. پس این همه آیات در مورد تسبیح موجودات را باید بر چه مبنایی حل کرد؟ حضرت آقا کلمه به ظاهر را در عبارت گنجاندند. ** تسبیح موجودات مترتب بر آگاهی و شعور و ادراک است... این فقط تسبیح تکوینی نیست. 🔸از کارهایی که عزیزان در مطالعاتتان باید شروع بفرمایید مطالعه در زندگی حیوانات و نظام آفرینش است، چه از دانشمندان خودی چه دانشمندان غیر. 🔸آن طور نباشد که یک جوان که تازه دارد چهار تا کلمه حرف یاد می گیرد یکدفعه عالم برزخ و اشکال و صور گوناگون را به او نشان دهند که ترسش بگیرد و به خدا و پیغمبر و همه بدبین شود، بلکه طوری باشد که آگاهی و شعور ما نسبت به نظام عالم بیشتر شود. 🔸هر چه بیشتر در اسرار عالم غرق شوید لطیف تر است. به فرزندانتان این کتابها را بدهید بخوانند تا نسبت به عالم خوش بین شوند، کتابهایی که راجع به انسان و آناتومی و تشریح نوشته شده را مطالعه بفرمایند. 🔸وقتی آدم در اسرار چشم و زبان و گوش و نظام هستی و... غرق بشود سر از توحید صمدی قرآنی در می آورد و در وادی حیرت می افتد. 🌹 کانال مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید کپی با ذکر لینک 🙏💢
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ها و برنامه ها 🔹. . . تا کم حرف زدی از اون طرف گویا می شی حرف به اندازه ضرورت . . . 🔹 استاد صمدی آملی 🌹 کانال مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
سلام علیکم تفاوت بین جوهر و عرض را میفرمائید 🌹 کانال مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 🌺 🌾 🌼💐🍃 🌾🌼💐🍃🌾🌼 💐🍃🌾🌼💐🍃🌾🌼💐
مدافعان ظهور
#سوال سلام علیکم تفاوت بین جوهر و عرض را میفرمائید 🌹 کانال مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinc
مفهوم ماهیت را به جوهر و عرض تقسیم میکنند. جوهر یعنی موجودی که برای تحقق در عین ،یعنی در خارج نیازمند موضوع نیست.مثلا درخت. و عرض یعنی موجودی که برای تحقق در خارج نیازمند موضوع است و در کنف جوهر است.مثلا طول درخت،رنگ درخت
در جلسه ۳۰ معرفت نفس:: (قیامت را بر اساس معرفت نفس انسانی تفسیر بفرمایید نه قیامت در طول زمان) یعنی چه؟ قیامت زمانی و رتبی به چه معناست؟ جلسه ۳۸ معرفت نفس:: در بحث سیر تکاملی انسان میفرمایند که از لحاظ جسمانی، یک نطفه بعد از اینکه جنین شد (قوای اینسویی او کامل شد،از ملکوت عالم یک قوه‌ای و حقیقتی و استعدادی در او دمیده می‌شود که آن قوه‌ی ملکوتیه است.) ۱ - این دمیدن به چه صورت است؟ ۲ - نطفه‌ی بی جان، چگونه جان می‌گیرد؟ جلسه ۴۱ معرفت نفس:: در گفت و گوی خداوند و شیطان، آنجا که خداوند فرمودند به همه که سجده کنید و شیطان سر باز زد، ۱ - این گفتگو در چه فضایی، مرتبه ای، عالمی بوده؟ ۲ - آنجا شیطان علت عدم سجده را خلقت انسان از خاک و خودش را از آتش دانسته در صورتیکه این ها جزء عناصر اربعه و تشکیل دهنده‌ی ماده هستند. آیا عالم ماده خلق شده بود؟ چرا شیطان بعد ماده را معیار گرفت نه بعد ملکوتی انسان را؟ آیا آن بُعد پنهان بود از او؟ سوالی خارج از بحث معرفت نفس : در کلام بزرگان داریم که علم و عمل جوهرند و انسان ساز، یعنی علم و عمل، شما را در عوالم بعدی می‌سازند. از سوی دیگر باز در کلام بزرگان داریم که آنگونه که شما در اینجا هستید، اثر و تجلی اسماء تشکیل دهنده‌ی شماست. مثلا شما جذب یک انسانی که می‌شوید، در عالم اسماء قبل از اینکه به این عالم بیایید شما جذب آن شخص شدید و اینجا متجلی می‌شود. سوال این است که بالاخره اینجا بالا را می‌سازد یا اینجا اثر و تجلی افعال بالاست؟ 🌹 کانال مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 🌺 🌾 🌼💐🍃 🌾🌼💐🍃🌾🌼 💐🍃🌾🌼💐🍃🌾🌼💐
مدافعان ظهور
#سوال در جلسه ۳۰ معرفت نفس:: (قیامت را بر اساس معرفت نفس انسانی تفسیر بفرمایید نه قیامت در طول زمان)
"قیامت"،ظهور و بروز ملکات شخص تواما باهم است،که "قوام" همه به نفس شخص است.و در بستر زمان نیست.بلکه شخص باید به آن آگاهی یابد.برخی در همین نشئه و برخی پس از مرگ آن را "ادراک" میکنند. و در مرتبه بالاتر خود "زمان" ادراک ماست فافهم ——————- در مورد نطفه،از همان ابتدا قوه و استعداد برای عالم مضاهی عالم عینی شدن، در نطفه "انسان" عصاره گیری شده. همین قوه کم کم نطفه را اشتداد وجودی میدهد و مرحله به مرحله این قوه ی ملکوتی به فعلیت می رسد.تشبیه و مثال فرموده شده نباید به وحدت عددی منجر شود. —————- این گفتگو در زمان و مکان نیست.در متن وجود همه ما و در کنه ذات ما تحقق دارد. تفسیر آیات مربوطه باید به صورت انفسی و از کانال وجودی خود شخص باشد.البته با طی مسیر. انسان موجودی ممتد از فرش(ماده) تا فوق عرش(مجرد از ماهیت) است.و به تعبیری شیطان بعد آن سویی اش را لحاظ نکرد ————————-- برداشت شخصی از مسیر: اینجا تجلی همان بالاست.اشراق همان بالاست. معلول مرتبه نازله ی علت است.و تغییرات در مرتبه معلول، وفق و مسانخت با وجوهی از علت فراهم میکند.به تعبیر دیگر،نحوه ادراک ما تفاوت میکند،ولی در حقیقت و عین همه تغیرات در متن ذات مجرد ما رخ میدهد که صورت عمل در آن است. و اشراق آن را در مادون میبینیم.
مدافعان ظهور
"قیامت"،ظهور و بروز ملکات شخص تواما باهم است،که "قوام" همه به نفس شخص است.و در بستر زمان نیست.بلکه
یعنی هرزمان نفس انسانی قابلیت این را یافت که به ادراک قیامتش برسد،آن را ادراک خواهد کرد.حال برخی در بستر زمان و پس از مرگ به این ادراک می رسند و آن را زمانی می پندارند.درحالیکه در متن همه ما، قیامت ما قیام کرده ،و ما باید به ادراکش برسیم و این ادراک ما ،ظرف ظهور، یا همان "یوم" قیامت تعبیر میشود.نه اینکه در متن خارج زمانی برسد که قیامت برپاشود
قیامت زمانی و رتبی به چه معناست؟ 🌹 کانال مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 🌺 🌾 🌼💐🍃 🌾🌼💐🍃🌾🌼 💐🍃🌾🌼💐🍃🌾🌼💐
در بحث سیر تکاملی انسان میفرمایند که از لحاظ جسمانی، یک نطفه بعد از اینکه جنین شد (قوای اینسویی او کامل شد،از ملکوت عالم یک قوه‌ای و حقیقتی و استعدادی در او دمیده می‌شود که آن قوه‌ی ملکوتیه است.) ۱ - این دمیدن به چه صورت است؟ ۲ - نطفه‌ی بی جان، چگونه جان می‌گیرد؟ 🌹 کانال مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 🌺 🌾 🌼💐🍃 🌾🌼💐🍃🌾🌼 💐🍃🌾🌼💐🍃🌾🌼💐
مدافعان ظهور
#سوال در بحث سیر تکاملی انسان میفرمایند که از لحاظ جسمانی، یک نطفه بعد از اینکه جنین شد (قوای اینسو
در مورد نطفه،از همان ابتدا قوه و استعداد برای عالم مضاهی عالم عینی شدن، در نطفه "انسان" عصاره گیری شده. همین قوه کم کم نطفه را اشتداد وجودی میدهد و مرحله به مرحله این قوه ی ملکوتی به فعلیت می رسد.تشبیه و مثال فرموده شده نباید به وحدت عددی منجر شود.
جلسه ۴۱ معرفت نفس:: در گفت و گوی خداوند و شیطان، آنجا که خداوند فرمودند به همه که سجده کنید و شیطان سر باز زد، ۱ - این گفتگو در چه فضایی، مرتبه ای، عالمی بوده؟ ۲ - آنجا شیطان علت عدم سجده را خلقت انسان از خاک و خودش را از آتش دانسته در صورتیکه این ها جزء عناصر اربعه و تشکیل دهنده‌ی ماده هستند. ۱_ آیا عالم ماده خلق شده بود؟ ۲_چرا شیطان بعد ماده را معیار گرفت نه بعد ملکوتی انسان را؟ آیا آن بُعد پنهان بود از او؟ 🌹 کانال مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 🌺 🌾 🌼💐🍃 🌾🌼💐🍃🌾🌼 💐🍃🌾🌼💐🍃🌾🌼💐
مدافعان ظهور
#سوال جلسه ۴۱ معرفت نفس:: در گفت و گوی خداوند و شیطان، آنجا که خداوند فرمودند به همه که سجده کنید و
این گفتگو در زمان و مکان نیست.در متن وجود همه ما و در کنه ذات ما تحقق دارد. و مظاهر آن در خارج ظهور دارند.و برداشتنی نیست و محدود به زمان و مکان مشخصی نیست. تفسیر آیات مربوطه باید به صورت انفسی و از کانال وجودی خود شخص باشد.البته با طی مسیر. انسان موجودی ممتد از فرش(ماده) تا فوق عرش(مجرد از ماهیت) است.و به تعبیری شیطان بعد آن سویی اش را لحاظ نکرد
در کلام بزرگان داریم که علم و عمل جوهرند و انسان ساز، یعنی علم و عمل، شما را در عوالم بعدی می‌سازند. از سوی دیگر باز در کلام بزرگان داریم که آنگونه که شما در اینجا هستید، اثر و تجلی اسماء تشکیل دهنده‌ی شماست. مثلا شما جذب یک انسانی که می‌شوید، در عالم اسماء قبل از اینکه به این عالم بیایید شما جذب آن شخص شدید و اینجا متجلی می‌شود. 💢سوال این است که بالاخره اینجا بالا را می‌سازد یا اینجا اثر و تجلی افعال بالاست؟ 🌹 کانال مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 🌺 🌾 🌼💐🍃 🌾🌼💐🍃🌾🌼 💐🍃🌾🌼💐🍃🌾🌼💐
مدافعان ظهور
#سوال در کلام بزرگان داریم که علم و عمل جوهرند و انسان ساز، یعنی علم و عمل، شما را در عوالم بعدی می
برداشت شخصی از مسیر: اینجا تجلی همان بالاست.اشراق همان بالاست. معلول مرتبه نازله ی علت است.و تغییرات در مرتبه معلول، وفق و مسانخت با وجوهی از علت فراهم میکند.به تعبیر دیگر،نحوه ادراک ما تفاوت میکند،ولی در حقیقت و عین همه تغییرات در متن ذات مجرد ما رخ میدهد که صورت عمل در آن است. و ما اشراق آن را در مادون میبینیم.
سلام و عرض ادب فایل ۵۹ نفس نطقه انسانی در قوس صعود می تواند اشتداد جوهری پیدا کند می تواند از موجود مجرد عقلی قوی تر شود و بالاتر رود بشود مظهر اسماءالله موجودات مجرد عقلی فقط مظهر اسم سبوح و قدوس الهی هستن سوالی که برام پیش اومده اینه که تو یکی از فایل های بابل سر امام زمان عج را موجود مجرد عقلی فرمودند که واسطه فیض هستند به مادون ؟ و یک جا هم فرمودند موجودات مجرد عقلی یک حقیقت دارند که اون یک حقیقت هست با این همه شئونات،(جبرئيل. میکائیل اسرافیل.عزرائیل و....) خود امام زمان عج انسان کامل هست که از موجود مجرد عقلی قوی ترشده که شده مظهر اسماءالله . اونجا گفته شد امام زمان عج موجود مجرد عقلی هست ؟ میشه بیشتر توضیح بدین 🌹 کانال مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 🌺 🌾 🌼💐🍃 🌾🌼💐🍃🌾🌼 💐🍃🌾🌼💐🍃🌾🌼💐
مدافعان ظهور
#سوال سلام و عرض ادب فایل ۵۹ نفس نطقه انسانی در قوس صعود می تواند اشتداد جوهری پیدا کند می تواند
بستگی دارد شما در هنگام انتزاع و اعتبار ذهنی،موجود مجرد عقلی را چطور تعریف کنید.مثلا در مرتبه ای فقط مفیض علم تعریف کنید،می شود جبرییل و یا در مرتبه ی اولی ،مفیض هر کمالی تعریف بفرمایید ،بالذات هر کمالی تعریف بفرمایید،در اینجا موجود مجرد میشود فعلیت محضه ای که کل عالم شئون اوست و از اشراقات اوست،ظل اوست.میشود مقام انسان کامل
اگر در نفس دوتا ضد یا دوتا متقابل باهم دیگرباهم مقترن باشند محاله. اقتران نقیضیین اگر امکانش هست توضیح بدهید. اگر مقدوره که صوت باشه بهتره. ممنون 🌹 کانال مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 🌺 🌾 🌼💐🍃 🌾🌼💐🍃🌾🌼 💐🍃🌾🌼💐🍃🌾🌼💐
مدافعان ظهور
#سوال اگر در نفس دوتا ضد یا دوتا متقابل باهم دیگرباهم مقترن باشند محاله. اقتران نقیضیین اگر امکانش
اقتران نقیضین در نفس محال است.چون مجرد است. یعنی نفس در یک "طورش" ،بخشی از آن به یک صفت و بخش دیگرش به صفت ضدش متصف نمیشود..مثلا نمی تواند همزمان هم غضبناک و هم شاکر باشد.ویا همزمان هم ناراحت و هم خوشحال باشد.وقتی یکی از این حالات نفسانی را دارد ،به صورت "بسیط" و تقسیم ناپذیر این حالت نفسانی را دارد.ولی در اجسام مادی می توان دو ضد را کنار هم تصور کرد.مثلا بخشی از جسم سرد و بخش دیگرش گرم باشد.
إلهی، در این جهان پر هیاهو چرا من هوهو نکنم. فراز ۱۶۶ 🌹 کانال مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0