eitaa logo
مدافعان ظهور
389 دنبال‌کننده
10.2هزار عکس
3.9هزار ویدیو
74 فایل
ارتباط با خادم کانال @alishh.. با به اشتراک گذاشتن لینک کانال مدافعان ظهور،در ثواب راه اندازی آن و نشر مطالب شریک باشید ★ به بهانه یه لبخند مهدی فاطمه★ لینک کانال در پیام رسان ایتا👇 @modafeanzuhur ویا https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
مشاهده در ایتا
دانلود
فرار گله خوک ها به روایت تصویر 🐖🐖 و بدبخت کسانی که در این نبرد آخر الزمانی برای این خوکهای نجس آرزوی پیروزی دارند برای این دسته مصداقی جز این آیه پیدا نکردم خداوند در سوره بقره آیه هفتم میفرمایند: خَتَمَ الله علی قلوبهم و علی سَمعِهم و علی ابصارهم غِشٰوة و لهم عذابٌ عظیم 🌹 کانال مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
4_381897131771823532.mp3
15.21M
🌹 کانال مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید کپی با ذکر لینک 🙏💢
✨▫️▫️✨✨▫️▫️✨ ▫️✨✨▫️ ✨▫️ 🔸آثار وجودی دانا به مراتب از نادان بیشتر است؛ زیرا همه ی اختراعات و اکتشافات از دانشمندان است و انسان نادان محکوم دانا و تابع اوست و در حقیقت دانش است که محور جمیع محاسن است؛ پس انسان دانا اشرف از انسان نادان و حیوان و نبات و جماد است و در حقیقت علم، موجود اشرف و در رتبه ی فزون تر از همه است. ✨▫️▫️✨✨▫️▫️ @modafeanzuhur همه موجودات در یک مرتبه از حقیقت وجود نیستند. از آثار موجودات پی می بریم که سعه وجودی آن ها تا چه اندازه است. علم به یافته ها به مقدار خود عالم است. علم ما از ناحیه آثار موجودات به خود موجودات بر می گردد که در حقیقت از اثر پی به موثر بردن است که از آن تعبیر به علم فکری می کنیم. یک قسم از موجودات را می بینیم که به ظاهر حس و حرکت ندارند و آن ها را رشد و نمو نیست چون انواع سنگ و خاک و مانند آن ها را، که این قسم را جماد می گوییم. پس این همه آیات در مورد تسبیح موجودات را باید بر چه مبنایی حل کرد؟ حضرت آقا کلمه به ظاهر را در عبارت گنجاندند. ** تسبیح موجودات مترتب بر آگاهی و شعور و ادراک است... این فقط تسبیح تکوینی نیست. 🔸از کارهایی که عزیزان در مطالعاتتان باید شروع بفرمایید مطالعه در زندگی حیوانات و نظام آفرینش است، چه از دانشمندان خودی چه دانشمندان غیر. 🔸آن طور نباشد که یک جوان که تازه دارد چهار تا کلمه حرف یاد می گیرد یکدفعه عالم برزخ و اشکال و صور گوناگون را به او نشان دهند که ترسش بگیرد و به خدا و پیغمبر و همه بدبین شود، بلکه طوری باشد که آگاهی و شعور ما نسبت به نظام عالم بیشتر شود. 🔸هر چه بیشتر در اسرار عالم غرق شوید لطیف تر است. به فرزندانتان این کتابها را بدهید بخوانند تا نسبت به عالم خوش بین شوند، کتابهایی که راجع به انسان و آناتومی و تشریح نوشته شده را مطالعه بفرمایند. 🔸وقتی آدم در اسرار چشم و زبان و گوش و نظام هستی و... غرق بشود سر از توحید صمدی قرآنی در می آورد و در وادی حیرت می افتد. 🌹 کانال مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید کپی با ذکر لینک 🙏💢
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ها و برنامه ها 🔹. . . تا کم حرف زدی از اون طرف گویا می شی حرف به اندازه ضرورت . . . 🔹 استاد صمدی آملی 🌹 کانال مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
سلام علیکم تفاوت بین جوهر و عرض را میفرمائید 🌹 کانال مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 🌺 🌾 🌼💐🍃 🌾🌼💐🍃🌾🌼 💐🍃🌾🌼💐🍃🌾🌼💐
مدافعان ظهور
#سوال سلام علیکم تفاوت بین جوهر و عرض را میفرمائید 🌹 کانال مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinc
مفهوم ماهیت را به جوهر و عرض تقسیم میکنند. جوهر یعنی موجودی که برای تحقق در عین ،یعنی در خارج نیازمند موضوع نیست.مثلا درخت. و عرض یعنی موجودی که برای تحقق در خارج نیازمند موضوع است و در کنف جوهر است.مثلا طول درخت،رنگ درخت
در جلسه ۳۰ معرفت نفس:: (قیامت را بر اساس معرفت نفس انسانی تفسیر بفرمایید نه قیامت در طول زمان) یعنی چه؟ قیامت زمانی و رتبی به چه معناست؟ جلسه ۳۸ معرفت نفس:: در بحث سیر تکاملی انسان میفرمایند که از لحاظ جسمانی، یک نطفه بعد از اینکه جنین شد (قوای اینسویی او کامل شد،از ملکوت عالم یک قوه‌ای و حقیقتی و استعدادی در او دمیده می‌شود که آن قوه‌ی ملکوتیه است.) ۱ - این دمیدن به چه صورت است؟ ۲ - نطفه‌ی بی جان، چگونه جان می‌گیرد؟ جلسه ۴۱ معرفت نفس:: در گفت و گوی خداوند و شیطان، آنجا که خداوند فرمودند به همه که سجده کنید و شیطان سر باز زد، ۱ - این گفتگو در چه فضایی، مرتبه ای، عالمی بوده؟ ۲ - آنجا شیطان علت عدم سجده را خلقت انسان از خاک و خودش را از آتش دانسته در صورتیکه این ها جزء عناصر اربعه و تشکیل دهنده‌ی ماده هستند. آیا عالم ماده خلق شده بود؟ چرا شیطان بعد ماده را معیار گرفت نه بعد ملکوتی انسان را؟ آیا آن بُعد پنهان بود از او؟ سوالی خارج از بحث معرفت نفس : در کلام بزرگان داریم که علم و عمل جوهرند و انسان ساز، یعنی علم و عمل، شما را در عوالم بعدی می‌سازند. از سوی دیگر باز در کلام بزرگان داریم که آنگونه که شما در اینجا هستید، اثر و تجلی اسماء تشکیل دهنده‌ی شماست. مثلا شما جذب یک انسانی که می‌شوید، در عالم اسماء قبل از اینکه به این عالم بیایید شما جذب آن شخص شدید و اینجا متجلی می‌شود. سوال این است که بالاخره اینجا بالا را می‌سازد یا اینجا اثر و تجلی افعال بالاست؟ 🌹 کانال مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 🌺 🌾 🌼💐🍃 🌾🌼💐🍃🌾🌼 💐🍃🌾🌼💐🍃🌾🌼💐
مدافعان ظهور
#سوال در جلسه ۳۰ معرفت نفس:: (قیامت را بر اساس معرفت نفس انسانی تفسیر بفرمایید نه قیامت در طول زمان)
"قیامت"،ظهور و بروز ملکات شخص تواما باهم است،که "قوام" همه به نفس شخص است.و در بستر زمان نیست.بلکه شخص باید به آن آگاهی یابد.برخی در همین نشئه و برخی پس از مرگ آن را "ادراک" میکنند. و در مرتبه بالاتر خود "زمان" ادراک ماست فافهم ——————- در مورد نطفه،از همان ابتدا قوه و استعداد برای عالم مضاهی عالم عینی شدن، در نطفه "انسان" عصاره گیری شده. همین قوه کم کم نطفه را اشتداد وجودی میدهد و مرحله به مرحله این قوه ی ملکوتی به فعلیت می رسد.تشبیه و مثال فرموده شده نباید به وحدت عددی منجر شود. —————- این گفتگو در زمان و مکان نیست.در متن وجود همه ما و در کنه ذات ما تحقق دارد. تفسیر آیات مربوطه باید به صورت انفسی و از کانال وجودی خود شخص باشد.البته با طی مسیر. انسان موجودی ممتد از فرش(ماده) تا فوق عرش(مجرد از ماهیت) است.و به تعبیری شیطان بعد آن سویی اش را لحاظ نکرد ————————-- برداشت شخصی از مسیر: اینجا تجلی همان بالاست.اشراق همان بالاست. معلول مرتبه نازله ی علت است.و تغییرات در مرتبه معلول، وفق و مسانخت با وجوهی از علت فراهم میکند.به تعبیر دیگر،نحوه ادراک ما تفاوت میکند،ولی در حقیقت و عین همه تغیرات در متن ذات مجرد ما رخ میدهد که صورت عمل در آن است. و اشراق آن را در مادون میبینیم.
مدافعان ظهور
"قیامت"،ظهور و بروز ملکات شخص تواما باهم است،که "قوام" همه به نفس شخص است.و در بستر زمان نیست.بلکه
یعنی هرزمان نفس انسانی قابلیت این را یافت که به ادراک قیامتش برسد،آن را ادراک خواهد کرد.حال برخی در بستر زمان و پس از مرگ به این ادراک می رسند و آن را زمانی می پندارند.درحالیکه در متن همه ما، قیامت ما قیام کرده ،و ما باید به ادراکش برسیم و این ادراک ما ،ظرف ظهور، یا همان "یوم" قیامت تعبیر میشود.نه اینکه در متن خارج زمانی برسد که قیامت برپاشود
قیامت زمانی و رتبی به چه معناست؟ 🌹 کانال مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 🌺 🌾 🌼💐🍃 🌾🌼💐🍃🌾🌼 💐🍃🌾🌼💐🍃🌾🌼💐
در بحث سیر تکاملی انسان میفرمایند که از لحاظ جسمانی، یک نطفه بعد از اینکه جنین شد (قوای اینسویی او کامل شد،از ملکوت عالم یک قوه‌ای و حقیقتی و استعدادی در او دمیده می‌شود که آن قوه‌ی ملکوتیه است.) ۱ - این دمیدن به چه صورت است؟ ۲ - نطفه‌ی بی جان، چگونه جان می‌گیرد؟ 🌹 کانال مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 🌺 🌾 🌼💐🍃 🌾🌼💐🍃🌾🌼 💐🍃🌾🌼💐🍃🌾🌼💐
مدافعان ظهور
#سوال در بحث سیر تکاملی انسان میفرمایند که از لحاظ جسمانی، یک نطفه بعد از اینکه جنین شد (قوای اینسو
در مورد نطفه،از همان ابتدا قوه و استعداد برای عالم مضاهی عالم عینی شدن، در نطفه "انسان" عصاره گیری شده. همین قوه کم کم نطفه را اشتداد وجودی میدهد و مرحله به مرحله این قوه ی ملکوتی به فعلیت می رسد.تشبیه و مثال فرموده شده نباید به وحدت عددی منجر شود.
جلسه ۴۱ معرفت نفس:: در گفت و گوی خداوند و شیطان، آنجا که خداوند فرمودند به همه که سجده کنید و شیطان سر باز زد، ۱ - این گفتگو در چه فضایی، مرتبه ای، عالمی بوده؟ ۲ - آنجا شیطان علت عدم سجده را خلقت انسان از خاک و خودش را از آتش دانسته در صورتیکه این ها جزء عناصر اربعه و تشکیل دهنده‌ی ماده هستند. ۱_ آیا عالم ماده خلق شده بود؟ ۲_چرا شیطان بعد ماده را معیار گرفت نه بعد ملکوتی انسان را؟ آیا آن بُعد پنهان بود از او؟ 🌹 کانال مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 🌺 🌾 🌼💐🍃 🌾🌼💐🍃🌾🌼 💐🍃🌾🌼💐🍃🌾🌼💐
مدافعان ظهور
#سوال جلسه ۴۱ معرفت نفس:: در گفت و گوی خداوند و شیطان، آنجا که خداوند فرمودند به همه که سجده کنید و
این گفتگو در زمان و مکان نیست.در متن وجود همه ما و در کنه ذات ما تحقق دارد. و مظاهر آن در خارج ظهور دارند.و برداشتنی نیست و محدود به زمان و مکان مشخصی نیست. تفسیر آیات مربوطه باید به صورت انفسی و از کانال وجودی خود شخص باشد.البته با طی مسیر. انسان موجودی ممتد از فرش(ماده) تا فوق عرش(مجرد از ماهیت) است.و به تعبیری شیطان بعد آن سویی اش را لحاظ نکرد
در کلام بزرگان داریم که علم و عمل جوهرند و انسان ساز، یعنی علم و عمل، شما را در عوالم بعدی می‌سازند. از سوی دیگر باز در کلام بزرگان داریم که آنگونه که شما در اینجا هستید، اثر و تجلی اسماء تشکیل دهنده‌ی شماست. مثلا شما جذب یک انسانی که می‌شوید، در عالم اسماء قبل از اینکه به این عالم بیایید شما جذب آن شخص شدید و اینجا متجلی می‌شود. 💢سوال این است که بالاخره اینجا بالا را می‌سازد یا اینجا اثر و تجلی افعال بالاست؟ 🌹 کانال مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 🌺 🌾 🌼💐🍃 🌾🌼💐🍃🌾🌼 💐🍃🌾🌼💐🍃🌾🌼💐
مدافعان ظهور
#سوال در کلام بزرگان داریم که علم و عمل جوهرند و انسان ساز، یعنی علم و عمل، شما را در عوالم بعدی می
برداشت شخصی از مسیر: اینجا تجلی همان بالاست.اشراق همان بالاست. معلول مرتبه نازله ی علت است.و تغییرات در مرتبه معلول، وفق و مسانخت با وجوهی از علت فراهم میکند.به تعبیر دیگر،نحوه ادراک ما تفاوت میکند،ولی در حقیقت و عین همه تغییرات در متن ذات مجرد ما رخ میدهد که صورت عمل در آن است. و ما اشراق آن را در مادون میبینیم.
سلام و عرض ادب فایل ۵۹ نفس نطقه انسانی در قوس صعود می تواند اشتداد جوهری پیدا کند می تواند از موجود مجرد عقلی قوی تر شود و بالاتر رود بشود مظهر اسماءالله موجودات مجرد عقلی فقط مظهر اسم سبوح و قدوس الهی هستن سوالی که برام پیش اومده اینه که تو یکی از فایل های بابل سر امام زمان عج را موجود مجرد عقلی فرمودند که واسطه فیض هستند به مادون ؟ و یک جا هم فرمودند موجودات مجرد عقلی یک حقیقت دارند که اون یک حقیقت هست با این همه شئونات،(جبرئيل. میکائیل اسرافیل.عزرائیل و....) خود امام زمان عج انسان کامل هست که از موجود مجرد عقلی قوی ترشده که شده مظهر اسماءالله . اونجا گفته شد امام زمان عج موجود مجرد عقلی هست ؟ میشه بیشتر توضیح بدین 🌹 کانال مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 🌺 🌾 🌼💐🍃 🌾🌼💐🍃🌾🌼 💐🍃🌾🌼💐🍃🌾🌼💐
مدافعان ظهور
#سوال سلام و عرض ادب فایل ۵۹ نفس نطقه انسانی در قوس صعود می تواند اشتداد جوهری پیدا کند می تواند
بستگی دارد شما در هنگام انتزاع و اعتبار ذهنی،موجود مجرد عقلی را چطور تعریف کنید.مثلا در مرتبه ای فقط مفیض علم تعریف کنید،می شود جبرییل و یا در مرتبه ی اولی ،مفیض هر کمالی تعریف بفرمایید ،بالذات هر کمالی تعریف بفرمایید،در اینجا موجود مجرد میشود فعلیت محضه ای که کل عالم شئون اوست و از اشراقات اوست،ظل اوست.میشود مقام انسان کامل
اگر در نفس دوتا ضد یا دوتا متقابل باهم دیگرباهم مقترن باشند محاله. اقتران نقیضیین اگر امکانش هست توضیح بدهید. اگر مقدوره که صوت باشه بهتره. ممنون 🌹 کانال مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 🌺 🌾 🌼💐🍃 🌾🌼💐🍃🌾🌼 💐🍃🌾🌼💐🍃🌾🌼💐
مدافعان ظهور
#سوال اگر در نفس دوتا ضد یا دوتا متقابل باهم دیگرباهم مقترن باشند محاله. اقتران نقیضیین اگر امکانش
اقتران نقیضین در نفس محال است.چون مجرد است. یعنی نفس در یک "طورش" ،بخشی از آن به یک صفت و بخش دیگرش به صفت ضدش متصف نمیشود..مثلا نمی تواند همزمان هم غضبناک و هم شاکر باشد.ویا همزمان هم ناراحت و هم خوشحال باشد.وقتی یکی از این حالات نفسانی را دارد ،به صورت "بسیط" و تقسیم ناپذیر این حالت نفسانی را دارد.ولی در اجسام مادی می توان دو ضد را کنار هم تصور کرد.مثلا بخشی از جسم سرد و بخش دیگرش گرم باشد.
إلهی، در این جهان پر هیاهو چرا من هوهو نکنم. فراز ۱۶۶ 🌹 کانال مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
22.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹 کانال مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
روز بعد از نماز صبح همانگونه ڪه در سجاده نشسته بودم و مشغول مناجاٺ و ذڪر پروردگار متعال بودم ، 💥مڪاشفہ ای برای من اتفاق افتاد 🖋 در مڪاشفه دیدم لبهای من را با نخ و سوزن می دوزند و بسیار هم درد و رنج دارد ☘️ بعد به من گفتند این باطن عمل و سزای ڪسی است ڪه زبانش را از حرف‌های بیهوده نگه نمی‌دارد. 📔 .علامه حسن زاده آملی ره 🌹 کانال مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
4_381897131771823533.mp3
8.15M
🌹 کانال مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید کپی با ذکر لینک 🙏💢
ابتدای درس یازدهم.pdf
45.3K
👆👆👆 متاسفانه بخش ابتدایی جلسه ی یازدهم ضبط نشده است ؛ متن این قسمت به صورت pdf تقدیم شما می شود 🌹 کانال مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید کپی با ذکر لینک 🙏💢
✨▫️▫️✨✨▫️▫️✨ ▫️✨✨▫️ ✨▫️ ▫️ 🔸 وجود است كه مشهود ما است , ما موجوديم و جز ما همه موجودند ما جز وجود نيستيم و جز وجود را نداريم و جز وجود را نمى يابيم و جز وجود را نمى بينيم . وجود را در فارسى به هست و هستى تعبير مى كنيم . در مقابل وجود عدم است كه از آن به نيست و نيستى تعبير مى شود . و چون عدم نيست و نيستى است پس عدم هيچ است و هيچ , چيزى نيست تا مشهود گرددو اگر بحثى از عدم پيش آيد به طفيل وجود خواهد بود . پس وجود است كه منشا آثار گوناگون است و هر چه كه پديد مىآيد بايد از وجود باشد نه از عدم . و من بديهى تر از اين درس چيزى نمى دانم . 🔸 اين بود سخن ما در اين درس و خلاصه اينكه جز هستى چيزى نيست و همه هستند و هر اثرى از هستى است . 🔸 اكنون در دنباله اين درس يك فحص و بحث در پيرامون مشهودات خود به ميان مىآوريم كه ببينيم كدام يك از آنها اشرف از ديگران است تا دانش پژوهان را در مسير تكاملى علمى و دانش پژوهى , موجب مزيد شوق , و زيادتى ذوق گردد و رغبت و ميل آنان فزونى گيرد و سبب كثرت استبصار و وفور انتباه آنان شود . اينك گوئيم كه در مشهودات خود كاوش مى كنيم تا ببينيم آثار وجودى كدام يك از آنها بيشتر است : 🔸 يك قسم از مشهودات خود را مى بينيم كه به ظاهر هيچ حس و حركت ندارند و آنها را رشد و نمو نيست , چون : انواع سنگها و خاكها و مانند آنها كه اين قسم را جماد مى گوييم . 🔸 و يك قسم ديگر را مى بينيم كه تا حدى حس و حركت دارند و رشد و نمو مى كنند , چون : انواع نباتات كه رستنيها باشند از گياه گرفته تا درخت . و چون جماد و نبات را با يكديگر بسنجيم مى بينيم كه هر دو در اصل وجود داشتن مشتركند , و جماد حجم دارد , نبات هم حجيم است . آن وزن دارد و اين نيز وزين است تا كم كم به جايى مى رسيم كه مى بينيم نبات رشد و نمو دارد و او را تا اندازه اى حس و تا حدى حركت است ولى فاقد اين كمال است و صاحب اين كمال آثار وجودى بيشتر دارد پس نبات در رتبه برتر از جماد است . 🔸 و يك قسم ديگر را مى بينيم كه آنها را حركات گوناگون است و حس آنها به مراتب شديدتر و قويتر از حس نباتات است و افعال گوناگون از آنها بروز مى كند و همه از اراده آنها است كه انواع حيوانات برى و بحرى اند و چون اين قسم را با نبات مقايسه كنيم مى بينيم كه هر دو در وجود داشتن و جسم بودن و در لوازم جسم شريكند و نيز نبات را رشد و نمو است يعنى داراى قوه اى است كه بدان قوه غذا مى گيرد و مى بالد و اين قوه را در اين قسم كه حيوان است نيز مى يابيم تا اندك اندك به جايى مى رسيم كه مى بينيم حيوان واجد كمالاتى است كه نبات فاقد آنها است كه همان حركات ارادى و افعال گوناگون است ناچار شعور و قوه و بينش بيشتر و قويتر موجب آنگونه امور مختلف است , پس آثار وجودى و حياتى حيوان بيشتر از نبات است پس حيوان در رتبه , برتر از نبات است . و يك قسم ديگر را مى بينيم كه تمام آثار وجودى حيوان را دارا است با اضافه اين معنى و اين حقيقت كه موجودى است داراى رشد و نمو و حس و حركت ارادى و ديگر قواى حيوانى , ولى افعالى از او صادر مى شود كه از هيچ حيوانى ساخته نيست . و مى بينيم كه همه حيوانات و نباتات و جمادات مسخر اويند و او بر همه حاكم و غالب , اين موجود عجيب انسان است . پس ناچار قواى حياتى و وجودى او بيشتر از حيوانات است , پس انسان در رتبه والاتر از حيوان است . 🔸 و باز اگر در افراد اين نوع , فحص و كاوش كنيم مى بينيم كه آثار وجودى دانا و مراتب بيش از نادان است و همه اكتشافات و اختراعات و . . . از دانمشند است نه از نادان , و انسان نادان , محكوم دانا و تابع او است و در حقيقت دانش است كه محور جميع محاسن است . پس انسان دانا , اشرف از انسان نادان و حيوان و نبات و جماد است . پس در حقيقت , علم , موجود اشرف , و در رتبه , فزون تر از همه است تا زمان بحث در گوهر علم فرا رسد كه ببينيم چگونه گوهرى است 🌹 کانال مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید کپی با ذکر لینک 🙏💢