eitaa logo
مدافعان ظهور
388 دنبال‌کننده
10.6هزار عکس
4.3هزار ویدیو
74 فایل
ارتباط با خادم کانال @alishh.. با به اشتراک گذاشتن لینک کانال مدافعان ظهور،در ثواب راه اندازی آن و نشر مطالب شریک باشید ★ به بهانه یه لبخند مهدی فاطمه★ لینک کانال در پیام رسان ایتا👇 @modafeanzuhur ویا https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
مشاهده در ایتا
دانلود
معرفی مدعی یمانی۱ در روزگار ما پر مدعا ترین مدعی در مساله مهدویت و سفارت از امام عصر عجل الله تعالی فرجه شخصی معروف به «احمد الحسن» می باشد. به همین جهت در خصوص شخصیت او و تشریح ادعاهای وی بحث نسبتا مفصلی ارائه خواهیم نمود. احمد اسماعیل متولد ۱۳۴۷ شمسی از روستای «همبوش» از شهرستان «المدینه» از توابع استان بصره می باشد. در خانواده ای فقیر از قبیله ابوسویلم به دنیا آمد. احمد اسماعیل فارغ التحصیل رشته مهندسی عمران از دانشگاه بصره است اما در رشته مهندسی کاری انجام نداد بلکه به مدت دو سال به نجف رفت و با ضیاء عبدالزهره الکرعاوی حشر و نشر نمود و سپس به مغرب عربی مسافرت نمود اما پس از بازگشتش خود را «احمد الیمانی» نامید. (دجال البصره، ص ۲۳ – ۳۴) نامبرده درباره نسب خود در وبسایتش نوشته است: «احمد بن اسماعیل بن صالح بن حسین بن سلمان بن محمد (امام مهدی عجل الله تعالی فرجه)» بنابراین خود را با چهار واسطه از نوادگان حضرت ولی عصر محسوب کرده است! با این همه در هیچ یک از کتابهایش از ازدواج امام مهدی با مادر سلمان (فرزند مستقیم امام) سخن نگفته است. آیا آن دختر می دانسته که شوهرش مهدی است؟ آیا سلمان می دانسته که پدرش مهدی است؟ آیا حسین و صالح و اسماعیل می دانستند که از نسل مهدی اند؟ از چه زمانی احمد خود فهمید که نواده مهدی موعود است؟ این سوالات در کتب او بی پاسخ مانده اند. (ر.ک: بررسی و رد ادعاهای احمد اسماعیل، ص ۳۸) #shia #عدالت_در_اسلام @modafeanzuhur
مدافعان ظهور
💢سفر به آینده تاریخ ۳۱💢 #داستان_مهدوی #قسمت_سی_و_یکم پیش به سوی کوفه آیا تاکنون نام "سیدحَسَنی" ر
💢سفر به آینده تاریخ ۳۲💢 سفیانى توبه مى کند❗️ در این مدتى که امام در کوفه بودند هفتاد هزار نفر به لشکر او پیوسته اند. هدف اصلى امام برقرارى عدالت و امنیت است و براى همین امام تصمیم مى گیرد تا به جنگ سفیانى برود. این خبر به سفیانى مى رسد. سفیانى به فکر فرو مى رود. او به یاد سیصد هزار نفرى مى افتد که در سرزمین «بَیْدا» به دل زمین فرو رفتند. او مى ترسد که خودش هم به چنین سرنوشتى دچار شود.😰 اکنون، سفیانى تصمیم مى گیرد توبه کند و جان خویش را نجات دهد.🤔 به راستى آیا امام توبه او را مى پذیرد❓ نگاه کن ❗️این سفیانى است که از لشکر خود جدا شده و تنهاىِ تنها به سوى امام مى آید. چون او تنها آمده و سلاحى همراه خود ندارد، یاران به او اجازه مى دهند تا نزدیک شود. سفیانى نزد امام مى رود و با او گفتگو مى کند. من بى صبرانه منتظر مى مانم ببینم نتیجه چه مى شود، آیا امام او را مى پذیرد.🤔 هیچ کس فراموش نمى کند که سفیانى جنایت هاى زیادى کرده است و هزاران نفر از شیعیان را به شهادت رسانده است.😔 آیا درست مى بینم ❓این سفیانى است که با امام بیعت مى کند❗️🤝 امام توبه سفیانى را پذیرفته است. جان به فداى تو اى امامِ مهربانى ها❤️ تو آن قدر مهربانى که سفیانى را که قاتلِ هزاران نفر است را نیز مى بخشى❗️☺️ پس چرا عدّه اى به دروغ مرا از شمشیر تو ترسانده اند❓ براى چه من این سخنان دروغ را باور کرده ام❓ چرا❓😓 اکنون سفیانى که با امام بیعت کرده است🤝 به سوى لشکر خود باز مى گردد. وقتى سفیانى به لشکر خود مى رسد، سربازانش به او مى گویند: ـ جناب فرمانده❗️سرانجام کار شما چه شد❓ ـ من تسلیم شدم و با امام بیعت کردم. ـ چه کار اشتباهى کردید و ذلّت را براى خود خریدید. ـ منظور شما چیست❓ ـ شما فرمانده لشکرى بزرگ بودید و ما همه گوش به فرمان تو بودیم; امّا اکنون سربازى بیش نیستى که باید از فرمانده خود اطاعت کنى❗️ آرى سربازان سفیانى از نقطه ضعف او باخبرند و مى دانند که او تشنه قدرت است. آنها این گونه با احساسات او بازى مى کنند😠 سفیانى ساعتى به فکر فرو مى رود و متأسفانه، سخنان آنان کار خودش را مى کند و سرانجام سفیانى را از تصمیم خود پشیمان مى کند.😕 او اکنون بیعت خود را با امام مى شکند و تصمیم مى گیرد تا به شهر کوفه یورش ببرد و با امام بجنگد.😞 🔚 ✍تنظیم شده در واحد تحقیق و پژوهش محکمات #shia #عدالت_در_اسلام @modafeanzuhur
مدافعان ظهور
💢سفر به آینده تاریخ ۳۲💢 #داستان_مهدوی #قسمت_سی_و_دوم سفیانى توبه مى کند❗️ در این مدتى که امام در
💢سفر به آینده تاریخ ۳۳💢 جنگ سختى در پیش است❗️ سفیانى بسیار مغرور😤شده است; زیرا تعداد سپاه او دو برابر لشکر امام است. او خبر دارد که آمار یاران امام به این شرح است: ⬅️ ده هزار سربازى که از مکّه 🕋 با امام به کوفه آمده اند. ⬅️ دوازده هزار سربازى که با سیّدحسنى از خراسان، آمده اند. ⬅️ هفتاد هزار سربازى که در کوفه به امام ملحق شده اند. در سپاه سفیانى، صد و هفتاد هزار سرباز وجود دارد و او باامید پیروزى قطعى به سمت کوفه حرکت مى کند. او نمى داند که هزاران فرشته🕊 در رکاب مولایمان مى باشند و او را یارى مى کنند.☺️ اکنون به امام خبر مى رسد که سپاه سفیانى به قصد جنگ به سوى کوفه به مى آید. لشکر امام از شهر کوفه خارج شده و موضع مى گیرد. اکنون هر دو لشکر روبروى هم قرار گرفته اند. امام زمان به سپاه سفیانى نزدیک مى شود و با آنان سخن مى گوید و آنها را نصیحت مى کند. یاران سفیانى به امام مى گویند: «از همان راهى که آمده اى بازگرد»😔 امام به سخن گفتن با آنها ادامه مى دهد و به آنان مى گوید: «آیا مى دانید که من فرزند پیامبر هستم». نمى دانم چه مى شود که سفیانى فعلا از جنگ منصرف مى شود، شاید مى ترسد که اگر امروز جنگ را آغاز کند، سربازانش دیگر آن شجاعت لازم را براى حمله نداشته باشند; زیرا آنان سخنان امام را شنیده اند و احتمال دارد قلب آنها به امام علاقه پیدا کرده باشد.❤️ سفیانى مى خواهد براى مدّتى جنگ را عقب بیاندازد تا اثر سخنان امام از بین برود. او دستور عقب نشینى مى دهد. سپاه سفیانى از میدان جنگ عقب نشینى مى کند و اوضاع آرام مى شود. خورشید☀️روز جمعه طلوع مى کند. به امام خبر مى رسد که سفیانى یکى از یاران امام را به شهادت رسانده است😢 گویا سفیانى تصمیم دارد به کوفه حمله کند. امام آماده دفاع مى شود و میان دو لشکر، جنگ سختى در مى گیرد. سفیانى آغازگر جنگ مى شود و گروهى از یاران امام به شهادت مى رسند.😞 خوشا به حال آنها که به آرزویشان رسیدند❗️ اکنون دیگر وعده خدا💚 فرا مى رسد. سفیانى در وسط میدان ایستاده است و از زیادى سربازانش خیلى خوشحال است. ناگهان او مى بیند که سربازان یکى بعد از دیگرى برروى زمین مى افتند❗️ سفیانى نمى داند که فرشتگان🕊🕊🕊 زیادى به یارى امام آمده اند 🤗 سفیانى هرگز پیش بینى نمى کرد که سپاهیان او این گونه تار و مار شوند. سفیانى که اوضاع را چنین مى بیند مى فهمد که دیگر مقاومت هیچ فایده اى ندارد، او با تنى چند از یاران خود فرار مى کند. 🔚 ✍تنظیم شده در واحد تحقیق و پژوهش محکمات #shia #عدالت_در_اسلام @modafeanzuhur
مدافعان ظهور
💢سفر به آینده تاریخ ۳۳💢 #داستان_مهدوی #قسمت_سی_و_سوم جنگ سختى در پیش است❗️ سفیانى بسیار مغرور😤شده
💢سفر به آینده تاریخ ۳۳💢 جنگ سختى در پیش است❗️ سفیانى بسیار مغرور😤شده است; زیرا تعداد سپاه او دو برابر لشکر امام است. او خبر دارد که آمار یاران امام به این شرح است: ⬅️ ده هزار سربازى که از مکّه 🕋 با امام به کوفه آمده اند. ⬅️ دوازده هزار سربازى که با سیّدحسنى از خراسان، آمده اند. ⬅️ هفتاد هزار سربازى که در کوفه به امام ملحق شده اند. در سپاه سفیانى، صد و هفتاد هزار سرباز وجود دارد و او باامید پیروزى قطعى به سمت کوفه حرکت مى کند. او نمى داند که هزاران فرشته🕊 در رکاب مولایمان مى باشند و او را یارى مى کنند.☺️ اکنون به امام خبر مى رسد که سپاه سفیانى به قصد جنگ به سوى کوفه به مى آید. لشکر امام از شهر کوفه خارج شده و موضع مى گیرد. اکنون هر دو لشکر روبروى هم قرار گرفته اند. امام زمان به سپاه سفیانى نزدیک مى شود و با آنان سخن مى گوید و آنها را نصیحت مى کند. یاران سفیانى به امام مى گویند: «از همان راهى که آمده اى بازگرد»😔 امام به سخن گفتن با آنها ادامه مى دهد و به آنان مى گوید: «آیا مى دانید که من فرزند پیامبر هستم». نمى دانم چه مى شود که سفیانى فعلا از جنگ منصرف مى شود، شاید مى ترسد که اگر امروز جنگ را آغاز کند، سربازانش دیگر آن شجاعت لازم را براى حمله نداشته باشند; زیرا آنان سخنان امام را شنیده اند و احتمال دارد قلب آنها به امام علاقه پیدا کرده باشد.❤️ سفیانى مى خواهد براى مدّتى جنگ را عقب بیاندازد تا اثر سخنان امام از بین برود. او دستور عقب نشینى مى دهد. سپاه سفیانى از میدان جنگ عقب نشینى مى کند و اوضاع آرام مى شود. خورشید☀️روز جمعه طلوع مى کند. به امام خبر مى رسد که سفیانى یکى از یاران امام را به شهادت رسانده است😢 گویا سفیانى تصمیم دارد به کوفه حمله کند. امام آماده دفاع مى شود و میان دو لشکر، جنگ سختى در مى گیرد. سفیانى آغازگر جنگ مى شود و گروهى از یاران امام به شهادت مى رسند.😞 خوشا به حال آنها که به آرزویشان رسیدند❗️ اکنون دیگر وعده خدا💚 فرا مى رسد. سفیانى در وسط میدان ایستاده است و از زیادى سربازانش خیلى خوشحال است. ناگهان او مى بیند که سربازان یکى بعد از دیگرى برروى زمین مى افتند❗️ سفیانى نمى داند که فرشتگان🕊🕊🕊 زیادى به یارى امام آمده اند 🤗 سفیانى هرگز پیش بینى نمى کرد که سپاهیان او این گونه تار و مار شوند. سفیانى که اوضاع را چنین مى بیند مى فهمد که دیگر مقاومت هیچ فایده اى ندارد، او با تنى چند از یاران خود فرار مى کند. 🔚 ✍تنظیم شده در واحد تحقیق و پژوهش محکمات #shia #عدالت_در_اسلام @modafeanzuhur
متن زیر مطالعه شود👇👇👇 @modafeanzuhur
معرفی مدعی یمانی۲ احمد اسماعیل در یکی از فایل های صوتی که از او موجود است داستان شروع دعوت خویش را شرح می دهد، به ادعای او این دعوت توسط خوابی رخ داده است که در آن امام زمان علیه السلام را ملاقات نموده و از طرف حضرت مامور به اعلان انقلاب علیه ظالمان به مردم جهان شده است. وی در انتها می گوید: «به هر حال ای مردم عراق! پدرم مرا به سوی تمام جهانیان فرستاد و از شما شروع کرد و از ام القری، نجف. و من موید به جبرئیل و میکائیل و اسرافیل و ملکوت آسمانها و کثیری که مرا قبول کرده اند هستم …» (بررسی و رد ادعاهای احمد اسماعیل، ص ۵۶) به هر روی وی مدعی است که همان «یمانی» است که در روایات به آن اشاره شده است در حالی که یمانی موجود در روایات اولا فرزند امام مهدی نیست، ثانیا از یمن خروج می نماید نه بصره عراق، ثالثا یمانی هیچ مشابهتی به فردی به نام احمد ندارد، رابعا یمانی امام و جانشین امام نیست، خامسا یمانی نیز مانند عموم مردم هیچ ارتباطی با امام غائب در عصر غیبت کبری ندارد. (برای بررسی تفصیلی این مطالب و ملاحظه روایات این باب، ر.ک: همان ۵۷ تا ۷۶) با این همه چگونه احمد الحسن ادعای یمانی بودن می کند در حالی که هیچ یک از علائم و نشانه های او را که در روایات ذکر شده است ندارد؟! در بحث بعدی به نامه سرگشاده ای که نامبرده به رهبر انقلاب اسلامی ایران و برخی مراجع نوشته است و در آن به مهمترین استدلال های خویش برای اثبات ادعاهایش اشاره نموده است خواهیم پرداخت. #shia #عدالت_در_اسلام @modafeanzuhur
مقاله معیارهای شناخت یمانی👇👇👇
معیارهای شناخت یمانی یکی از علایم حتمیه ظهور حضرت مهدی موعود خروج یمانی از یمن است، و از آنجایی که این اتفاق در برهه ای حساس از تاریخ اتفاق می افتد و شخصیت این بزرگوار مورد طمع شیادان و دجالان واقع شد میشود، و در عصر حاضر بدلیل حوادث اتفاق افتاده در شام و یمن و عراق، بازار مدعیان گرم گشته و به فریب دادن مردم از این راه روی اورده اند و برخی نیز بازارشان رونقی یافته است که پشیبانی دستگاه های جاسوسی غرب و صهیونیزم و استفاده از ابزار مجازی تبیلغ به رشد آنان کمک کرده است. ما در این نوشتار مختصر در پی آنیم تا با بررسی روایات رسیده از اهل البیت علیهم السلام به معیار های شناخت یمانی بپردازیم. قبل از ورود به بحث این نکته را باید یاد آور شویم که در تطبیق و مصداق یابی برای روایات اهل البیت به هیچ وجه نباید به ظن و گمان اکتفاء کرد و بلکه تنها کلید اتصال ما به افراد حقیقی عصر ظهور یقین است، در ضمن تاویل و تفسیر شخصی از روایات نیز جایگاهی نداشته و باید بر اساس نص صریح حکم کرد، همانگونه که نباید در این تطبیق هیچ اصلی از اصول اعتقادی زیر سوال برود، باید تمام مشخصات دفعة موجود باشد و مهم تر از همه از انجایی که دشمن نیز در صدد مشابه سازی و مصادره مفهوم منحی است، باید علایم مشابه سازی را بر غیر مشابه سازی عرضه کرد، بعنوان مثال سفیانی و یمانی و خراسانی از انجایی که قابل جعل و مشابه سازی است باید بر صیحه آسمانی که اعجاز گونه است و در قران مجید نیز بدان اشاره شده است منطبق گردد. اینکه یمانی کسی هست و یارانش چه کسانی اند و پس از خروج چه خواهد کرد در روایات به جزییات اشاره نشده است، ولی مشهور بین اصحاب امامیه چهار اصل در باره یمانی رسیده است. اصل اول: يماني از محتومات است. بإسناده عن عمر بن حنظلة قال سمعت أبا عبد اللَّه ع يقول‌ خمس علامات محتومات اليماني و السفياني و الصيحة و قتل النفس الزكية و الخسف بالبيداء.[۱] عمر بن حنظله از امام صادق شنيده است كه فرمود: پنج علامت حتمي هستند يماني و سفياني و صيحه و قتل نفس زكيه و خسف بيداء. اصل دوم: همزمانی خروج يماني با خراساني و سفياني عن الامام الباقر عليه السلام قال ” خروج السفياني واليماني والخراساني في سنة واحدة في شهر واحد، في يوم واحد. نظام كنظام الخرز يتبع بعضه بعضا. فيكون البأس من كل وجه. ويل لمن ناواهم. وليس في الرايات أهدى من راية اليماني، هي راية هدى، لانه يدعو إلى صاحبكم ” [۲] امام باقر فرمود خروج سفياني و يماني و خراساني در يك روز از يك ماه از يك سال است گويي همانند دانه هاي تسبيح هستند كه در پس همديگر هستند پس از هر طرفي سختي آيد و واي بحال آني كه با آنان مخالفت ورزند و در بين پرچم ها هدايت گر تر از پرچم يماني نيست كه پرچم هدايت است چرا كه او به صاحب شما دعوت گر است. روايت دوم: شیخ الطائفه در کتاب الغیبة خویش از امام صادق نقل می کند که خروج، خراسانی، سفیانی و یمانی، در یک سال، یک ما ویک روز واقع خواهد شد. عن أبي عبد الله عليه السلام قال: خروج الثلاثة: الخراساني والسفياني واليماني في سنة واحدة في شهر واحد في يوم واحد، وليس فيها راية بأهدى من راية اليماني يهدي إلى الحق.[۳] اصل سوم: يماني از يمن است. در باره این اصل بیش از چهار روايت از سه امام معصوم در كتب معتبر شيعي رسیده است که تصریح به اهل یمن بودن یمانی دارد. اول: روايت اميرالمومنين: خمس من علامات القائم: اليماني من اليمن و السفياني و المنادي ينادي بالسماء و خسف بالبيداء و قتل نفس الزكيه پنج نشانه از نشانه های قائم است: یمانی از یمن …… [۴] دوم: روايت از امام باقر عن محمّد بن مسلم الثقفي، قال: سمعت أبا جعفر عليه السّلام يقول:…. و خروج السفياني من الشام، و اليماني من اليمن، و خسف بالبيداء، و قتل غلام من آل محمد بين الركن و المقام. محمد بن مسلم ثقفی میگوید از امام باقر علیه السلام شنیدم که فرمود: … و خروج سفیانی از شام و یمانی از یمن….. [۵] سوم: روايت امام صادق از امام صادق در باره یمنی بودن یمانی سه روایت رسیده است. الف: کور کننده چشم سفیانی از صنعاء عن عبيد بن زرارة، قال: ” ذكر عند أبي عبد الله (عليه السلام) السفياني فقال: أني يخرج ذلك ؟ ولما يخرج كاسر عينيه بصنعاء. از زرارة نقل شده است که در باره سفیانی نزد امام صادق سخن به میان امد: امام فرمودند: او کجا خروج کرده است در حالیکه هنوز کور کننده چشمش از صنعا نیامده است.[۶] ب: یمانی از یمن بسند صحيح قال ابن حمران: قيل له يا ابن رسول الله متى يخرج قائمكم ؟ … واستيلاء الاشرار على الابرار، وخروج السفياني من الشام، واليماني من اليمن، وخسف بالبيداء، وقتل غلام من آل محمد صلى الله عليه وآله بين الركن والمقام اسمه محمد بن الحسن ولقبه النفس الزكية، وجاءت صيحة من السماء. از امام صادق سوال شد که چه زم
انی قائم شما خروج خواهد کرد؟ فرمودند…. زمانی که بدان بر نیکان مسلط شوند، سفیانی از شام خروج کند و یمانی از یمن و خسف در بیداء…..[۷] ج: عن هشام ، عن أبي عبد الله عليه‌السلام ، قال : لما خرج طالب الحق[۸] قيل لأبي عبد الله عليه‌السلام : نرجو أن يكون هذا اليماني؟ فقال : لا ، اليماني يوالي عليا عليه‌السلام ، وهذا يبرأ. هشام از امام صادق نقل مي كند كه وقتي طالب الحق قيام نمود گفتند: اميد داريم اين شخص يماني باشد؛ پس امام فرمود خير! يماني اهل ولايت علي(ع) است ولي اين شخص بريء است. امالي طوسي-۶۶۱ طالب الحق در (سال ۷۴۵ م) بر علیه حكومت آل اميه در يمن قيام كرد، وی از نگاه اعتقادی از رهبران اباضیه از فرق خوارج بود، ولي چون از يمن خروج كرد برخي فكر كردند او همان يماني است. امام نسبت به خروج یمانی از يمن تاکید دارند ولی مصداق آن را غیر از طالب الحق که دشمن علی علیه السلام است معرفی میکنند. اصل چهارم: پرچم او هدايتگر است وليس فيها راية بأهدى من راية اليماني يهدي إلى الحق . وليس في الرايات أهدى من راية اليماني، هي راية هدى، لانه يدعو إلى صاحبكم ” [۹] در بین پرچم ها پرچمی هدایت یافته تر از پرچم یمانی نیست. البته مدعیان و مبلغان مدعی دروغین با استناد به این روایت شبهه عصمت یمانی را مطرح کرده اند که با توجه به دیگر روایات و صدور مثل این جملات بر دیگر افراد مشخص میشود که هیچ دلالتی بر عصمت ندارد. زید به حق دعوت میکند وای بر کسی که یاریش نکند در باره زید شهید روایتی رسیده است از رسول خدا (ص) زید به حق دعوت میکند قال رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله: يقتل رجل من ولدي يقال له زيد: بموضع يعرف الكناسة يدعو الى‏ الحق‏ و يتبعه كل مؤمن. امام صادق فرمودند اهل جهنم است کسی که فریاد اورا بشنود و یاریش نکند. قَالَ جَعْفَرُ بْنُ مُحَمَّدٍ وَيْلٌ لِمَنْ سَمِعَ وَاعِيَتَهُ[۱۰] در ضمن زید شهید هم دعوت کننده به سمت اهل بیت یا همان صاحبکم بوده فَإِنَّ زَيْداً كَانَ عَالِماً وَ كَانَ صَدُوقاً وَ لَمْ يَدْعُكُمْ إِلَى نَفْسِهِ إِنَّمَا دَعَاكُمْ إِلَى الرِّضَا مِنْ آلِ مُحَمَّدٍ[۱۱] رد کننده بر ابوبصیر ردکننده امامت است ۲همینطور ابی بصیر هم معصوم هست چون ابی بصیر هم ما را به سمت امر(امامت) دعوت میکنه هرکس ابی بصیر را رد کنه رسول الله را رد کرده است عَنْ أَبِي بَصِيرٍ قَالَ قُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع أَ رَأَيْتَ الرَّادَّ عَلَيَّ هَذَا الْأَمْرَ كَالرَّادِّ عَلَيْكُمْ فَقَالَ يَا أَبَا مُحَمَّدٍ مَنْ رَدَّ عَلَيْكَ هَذَا الْأَمْرَ فَهُوَ كَالرَّادِّ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ (ص‏)[۱۲] ابی بصیر هرکس تو را رد کنه در این امر ما را رد کرده است پس مخالفت با ابی بصیر ما را جهنمی میکند و ابی بصیر هم معصوم هست. مخالفت با پرچم اسامه مخالفت با رسول خدا است برخي از مسلمانان از همراهي با لشكر اسامه كه در چند فرسخي بيرون مدينه اردو زده بود به بهانه‌هايي سرباز زدند. پيامبر (ص) با شنيدن خبر سرپيچي سران از همراهي با سپاه اسامه سخت خشمگين شد و به رغم بيماري شديدش به مسجد آمد و با توبيخ و سرزنش متخلفان فرمود: انفذوا جيش اسامة لعن الله من تخلف عنه. سپاه اسامه را روانه كنيد! خدا لعنت كند كسي را كه از همراهي با آن خودداري ورزد.[۱۳] نسب یمانی در روایات معتبر به نسب وی، تصریح نشده است. تنها در روایتی در کتاب فلاح السائل از کتب ادعیه شیعه، از سید بن طاووس، به خروج شخصی از نسل زید بن علی بن حسین علیهم السلام، اشاره شده است که ممکن است، همان یمانی باشد. و اما متن روایت کتاب فلاح السائل، حدیثی منقول از امام باقر علیه‌السلام است: … و خروجُ رجلٍ من وُلد عَمّی زیدٍ بالیمنِ؛ [۱۴] نتیجه نتیجه می شود یمانی و زید و.. هم به راه درست حرکت کردند و نافرمانی از آنها اشتباه هست ولی نه یمانی و نه زید شهید و نه اسامه هیچ کدام معصوم نیستند. حرف اخر بین روایات و ادعای مدعی یمانی از بصره هیچ سنخیتی وجود ندارد مگر با دست زدن به تاویل و توجیه و مخالفت به مبانی اعتقادی صریحه شیعه که بدلیل تعهد به اختصار مطالب، شرح و تفصیل و شبهات طرح شده را در مقالات مفصل تری بیان خواهیم کرد. و من الله التوفیق اکبر بیرامی باز نگری محمد هادی عباسی [۱] – الوافي-ج۲-ص۴۴۴ به نقل از كافي كليني بسند صحيح. [۲] – البحار ج ۵۲ ص ۲۳۲ [۳] – الغيبه طوسي صفحه ۴۴۶ [۴] – عيون الحكم و المواعظ- ص۲۴۴ [۵] – كمال الدين-ص۳۳۱ [۶] – الغيبه- نعماني-۲۷۷٫ [۷] – اثبات الرجعه- ص۶۶٫ [۸] – عبد الله بن يحيى بن عمرو الكندي (۷۰۹م – ۷۴۹م) كان قاضيا وإماما إباضيا في اليمن خرج على الدولة الأموية عام ۷۴۵ ويلقبه الإباضية بـ الإمام طالب الحق . ولد عبد الله بن يحيى في حضرموت عام ۷۰۹ للميلاد، من كندة. كان عبد الله قاضيا لإبراهيم بن جبلة ا
لكندي عامل الدولة الأموية وكانت الدعوة الإباضية سرية حينها فأخذ عبد الله بمراسلة أئمة المذهب (لم يكن مذهبا حينها وكانوا من ضمن الخوارج) في البصرة مثل أبو عبيدة مسلم بن أبي كريمةيشاورهم الخروج على الدولة الأموية. ورد في كتب التراث أن عبد الله قال قبل خروجه(ابن أبي الحديد شرح نهج البلاغة ج ٥ ص ١٠٦) [۹] – البحار ج ۵۲ ص ۲۳۲ [۱۰] – عيون أخبار الرضا عليه السلام، ج‏۱، ص: ۲۴۹ [۱۱]– عيون أخبار الرضا عليه السلام، ج‏۱، ص: ۲۴۹ [۱۲] – المحاسن، ج‏۱، ص: ۱۸۵ [۱۳] – الملل و النحل، ج ۱، ص ۲۹٫ [۱۴]– سید بن طاوس، فلاح السائل، ص 171
مدافعان ظهور
💢سفر به آینده تاریخ ۳۳💢 #داستان_مهدوی #قسمت_سی_و_سوم جنگ سختى در پیش است❗️ سفیانى بسیار مغرور😤شده
💢سفر به آینده تاریخ ۳۴💢 آیا تاکنون اسم «صیاح» را شنیده اى❓ او یکى از فرماندهان لشکر امام است. او با گروهى از سربازان خود به دنبال سفیانى مى روند و سرانجام او را اسیر مى کنند😊 هوا تاریک 🌌 شده است و امام نماز عشا مى خواند. اکنون سفیانى را به نزد امام مى آورند. سفیانى رو به امام مى کند و مى گوید: به من مهلت دیگرى بده❗️امام نگاهى به یاران خود مى کند و مى فرماید: نظر شما در مورد او چیست❓ من عهد کرده ام که هر کارى انجام دهم با نظر و رضایت شما باشد. یاران امام با هم مشورت مى کنند و سرانجام تصمیم مى گیرند که سفیانى مجازات شود; زیرا او بسیارى از شیعیان را مظلومانه به قتل رسانده و یکبار هم پیمان شکنى کرده است😔 این گونه است که سفیانى به سزاى کارهاى خود مى رسد و دنیا براى همیشه از ظلم و ستم او آسوده مى شود👌 🅾حرکت به سوى فلسطین❗️ بعدازکشته شدن سفیانى ونابود شدن لشکراو، امام تصمیم می گیرد تا لشکریانى را به سرتاسر جهان 🌎 بفرستد. فرماندهى هرلشکر به یکى از سیصدوسیزده نفر واگذار و دستورات لازم به آنان داده مى شود. امام از آنان مى خواهد که هرجا مسأله تازه اى براى آنها پیش آمد که راه حلّ آن را نمى دانستند به کف دست 👐 خود نگاه کنند؛ زیرا اینگونه مى توانند جواب سؤال خود را بیابند😍 اکنون موقع خداحافظى است. این سیصد وسیزده یار باوفا مى خواهند از امام جدا شوند. اینجاست که امام تک تک آنها را به نزد خود فرا می خواند و دست خود را به سینه آنها مى کشد☺️ آیا میدانى علّت این کار امام چیست❓ این ۳۱۳ نفر نمایندگان امام درسرتاسر جهان 🌏 هستند و آنها باید نماینده همه خوبى ها باشند. امام با کشیدن دست به سینه آنان، آمادگى آنهارا براى این مأموریّت مهم زیادتر می کند👌 همه یاران همراه با گروهى از نیروهاى خود به سوى کشورهاى مختلف حرکت مى کنند تا هرچه زودتر حکومت جهانى مهدوى تشکیل شود🤗 یاران امام قدرت عجیبى دارند و حتّى مى توانند از روى آب 🌊 عبور کنند،براى همین براى پیمودن دریاها، نیازى به کشتى⛵️ ندارند. امام کسى را به فلسطین نمی فرستد.تو تعجّب می کنى و علت را می پرسى.🤔 🔚 ✍تنظیم شده در واحد تحقیق و پژوهش محکمات #shia #عدالت_در_اسلام @modafeanzuhur
متن زیر مطالعه شود👇👇👇 @modafeanzuhur