eitaa logo
مدافعان ظهور
389 دنبال‌کننده
10.2هزار عکس
3.9هزار ویدیو
74 فایل
ارتباط با خادم کانال @alishh.. با به اشتراک گذاشتن لینک کانال مدافعان ظهور،در ثواب راه اندازی آن و نشر مطالب شریک باشید ★ به بهانه یه لبخند مهدی فاطمه★ لینک کانال در پیام رسان ایتا👇 @modafeanzuhur ویا https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
مشاهده در ایتا
دانلود
🌟قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی، شب بیست‌وهشتم ماه مبارک رمضان سال ۱۴۴۲ ه.ق🌟 ✨برابر با ۱۴۰۰/۲/۲۰✨ 💢جلسه ۴۶ «شرح رساله لقاءالله »💢 ⭕️ جلسه هفتم « شرح آیات آخر سوره فرقان » (و عبادالرّحمن..) قسمت اوّل⬇️⬇️ از دقیقه اول تا دقیقه ۲۰ 🌺 حضرت استاد در ادامه بحثِ تبدّل سیّئات به حسنات در اوصاف عبادالرحمن، با استفاده از کتاب‌‌های شریف خلاصةُ المِنهَج و روان جاوید به شرح و تفسیر سوره‌‌ی مبارکه‌‌ی تحریم پرداختند. ❇️ در تفسیر روان جاوید آمده است که خداوند؛ به جهت مُعاتبت(عتاب، ملامت) یا عطوفت، خطاب به پیامبر می‌‌فرماید: "یا ایُّهَاالنّبی لِمَ تُحَرِّمُ ما اَحَلَّ الله لَکَ.."(تحریم-۲) ❇️ ای پیغمبر! چرا چیزی را که خدا بر تو حلال کرد، بر خود حرام می کنی؟ ✅ راجع به شأنِ نزول سوره‌‌ی تحریم، در تفسیر روان جاوید "مستفاد از روایات عامه (سنّی) و خاصّه (شیعه)" آمده است: ⬅️ بین دو تن از همسران پیامبر؛ عایشه دختر ابوبکر و حَفصه دختر عمر، الفت و مَودّت ، برای توافق در مَسلک و مَرام مُستحکَم بود.(با هم همدل بودند) 🔶 زمانی که جناب رسول الله در بین اصحاب عقد اُخوّت می‌‌خواندند، بین پدرهای این دو دو هم پیمان اُخوّت خواندند. بالاخره بین این دو نفر مناسبت برقرار بود!! ⬅️ یک روزی که حضرت بر حسب نوبت، در منزل یکی از این دو همسر بود، درغیاب صاحب نوبه، با ماریه قبطیه هم بستر شد" 🔶 ماریه قبطیه یکی از همسران پیامبر، کنیزی بود که نجاشی پادشاه حبشه به همراه هدایایی برای آقا فرستاده بود. 🔶 پیامبر از این همسر، پسری داشت که به احترام حضرت ابراهیم سلام الله علیه، نام این فرزند را ابراهیم گذاشت. این فرزند در چهار سالگی از دنیا رفت. ❇️ نوعاً فرزندان پیامبر از حضرت خدیجه(س) بودند، که درسنین کم از دنیا رفتند فقط حضرت فاطمه(س) زنده ماندند. بقیه‌ی همسران پیامبر فرزندی نداشتند. ⬅️ حفصه از این امر (همبستری پیامبر با ماریه) مطّلع گردید و برآشفت. حضرت برای اِستمالتِ خاطر او(دلجویی کردن) قسم یاد فرمود که دیگر با ماریه نزدیکی نکند. وبه او نوید داد که بعد از من ابوبکر و عمر بر مردم حکومت خواهند کرد. 🔶 و سفارش نمود که این حرف را به کسی اظهار نکن. حَفصه قبول کرد که رازدار باشد ولی تخلّف کرد. پس حفصه ماجرا را به عایشه، عایشه به پدرش ابوبکر، ابوبکر به عمر پدر حفصه خبر داد. 🔶 عمر از دخترش استنطاق کرد ( کسی را به سخن گفتن وادار کردن) و قضیّه را از دخترش شنید. ❇️ اینجا دو تا مطلب مطرح است: مطلب اول اینکه پیامبر قسم خورد و ماریه را بر خود حرام کند. مطلب دیگر این که، به او نوید داد که بعد از من ابوبکر وعمر بر مردم حکومت خواهند کرد. در این مبحث، این نکته‌‌ی اخیر مورد نظر و مهم است. ⬅️ " تا اینجا بر مبنای تفسیر روان جاوید با استناد از منابع اهل سنت و شیعه است." 🔼🔼 ✅ سوره تحریم نازل شد که در آیه‌‌ی اول خطاب به پیامبر می‌‌گوید: آنچه را خدا حلال کرده چرا بر خودت حرام کردی؟ و برای رفع این قسم هم کفّاره قرار داد. ✅ این از آن نکته هایی است که مسیحیان بسیار به آن استناد می‌‌کنند.در چنین جاهایی، قرآنی را که امیرالمومنین شأن نزول آیات را با دقت یادداشت و جمع‌‌آوری فرمودند، نیاز هست. ✅ وگرنه قرآن امیرالمومنین، همین قرآنی هست که دیگران از جمله ابن عباس، ابی بن کعب و یا عبدالله بن مسعود نوشتند. ✅ اما حقایق، شأن نزول آیات، تفسیر، تاویل و اشارت قرآن است که تعیین کننده است. 🔴 گرچه اساس کار این است که اصل قرآن حفظ شود. زیرا قرآن تنها معجزه‌‌ی قولی و باقی رسول الله هست که دالّ برحقّانیّت و خاتمیّت آقا هست زیرا عینِ عبارات نازل شده‌‌ی بر ایشان موجود است. (از اول تا دقیقه ۲۰) @modafeanzuhur
🌟قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی، شب بیست‌وهشتم ماه مبارک رمضان سال ۱۴۴۲ ه.ق🌟 ✨برابر با ۱۴۰۰/۲/۲۰✨ 💢جلسه ۴۶ «شرح رساله لقاءالله »💢 ⭕️ جلسه هفتم « شرح آیات آخر سوره فرقان » (و عبادالرّحمن..) قسمت دوم ⬇️⬇️ از دقیقه ۲۰ تا دقیقه ۴۰ ✴️ در تفسیر سوره تحریم از خلاصةُ المِنهجِ مُلّا فتح الله کاشانی آمده است که "حضرتِ رسالت بعد از نماز صبح گِرد حُجَرات زوجات بر آمدی و بعد از آن به امور شرایعِ عِباد قیام نمودی. 💢 جناب ملا فتح الله عبارات را خیلی لطیف و کریمانه بیان فرمودند. سیره ایشان در تفسیر اینگونه بود. 🔶 پیامبر در مدینه برای خودشان اتاق جدا نداشتند. و به نظر می‌‌رسد سیره‌‌ی آقا این بود که هر شبی را در اتاق یکی از خانم‌‌ها باشند. در مکه خانه داشتند که حضرت خدیجه آن جا تشریف داشتند. 🔶 همسران پیامبر مثل عایشه، حفصه، سوده، اُمّ‌‌حبیبه، اُمّ‌‌‌اَیمن، اُمّ‌‌‌سَلَمه، ماریه قبطیه و زینب بنت جَحش در مدینه به عقد ایشان درآمدند. 💢 به فرمایش حضرت علامه حسن‌‌زاده حکمِ فقهیِ تَعدُّد زوجات در عقد دائم و موقت برای پیامبر(ص) تخصیص نخورده و حضرت بر همین منوال فقهی با همسران خویش ازدواج نمودند. ❇️ منزل حضرت در مدینه و در کنار مسجدالنّبی، ده تا اتاق بصورت ده حُجره بود که بین آنها فقط یک دیوار فاصله بود‌. و هریک از این حجرات یک در به سمت کوچه بنی‌‌هاشم و یک در بطرف مسجدُالنّبی داشتند. ✅ هر یک از حجره‌‌ها به یکی از همسران تعلق داشت. پس اتاق های همسران پیامبر کنار همدیگر بود لذا همه بانوان رفت و آمد حضرت را کنترل می‌‌کردند. 🔴 اصحاب پیامبر که از مکه هجرت کرده بودند نیز، خانه هایی دور در دور مسجدالنبی ساختند و به سنت پیامبر، یک درِ خانه را به طرف مسجد، "برای شرکت در نماز و تهجُّد" و درِ دیگر را به طرف کوچه، "جهت رفع حوائج روزانه" گذاشتند. 🔶 در دعای ندبه و روایات دیگر داریم؛ از فضایل امام امیرالمومنین این است که پیغمبر دستور داد کل درهایی که به سوی مسجد باز می‌‌شود همه را ببندید، اِلّا خانه‌ی علی(ع) @modafeanzuhur
🌟قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی، شب بیست ‌و هشتم ماه مبارک رمضان سال ۱۴۴۲ ه.ق🌟 ✨برابر با ۱۴۰۰/۲/۲۰✨ 💢جلسه ۴۶ «شرح رساله لقاءالله »💢 ⭕️ جلسه هفتم « شرح آیات آخر سوره فرقان » (و عبادالرّحمن..) قسمت سوم ⬇️⬇️ از دقیقه ۴۰ تا آخر ✅ منزل جناب رسول الله نُه اتاق داشت که همسران پیغمبر (ص) در آن ساکن بودند یک اتاقی هم جناب رسول الله برای خودشان داشتند که به خانم فاطمه زهرا هدیه کرده بودند"بیت فاطمه" ✴️ هر وقت جبرئیل بر فاطمه(س) نازل می‌‌شد، ابتدا بر در خانه می‌‌ایستاد و اجازه می‌‌گرفت و سلام می‌‌کرد بعد وارد می‌‌شد، که به باب جبرئیل معروف شد. 🔶 عایشه روایت می‌‌کند جناب رسول الله در منزل ما بود از شب تا صبح سر به سجده داشتند و می‌‌فرمودند "اَللّهُمّ لَا تَکِلنِی اِلَی نَفسِی طُرفَة عَینِِ اَبداً" 💢 صبح که رسول الله از مسجد برمی‌‌گشتند همسران به خدمت آقا مشرف می‌‌شدند. ❇️ در ادامه روایت از کتاب تفسیر آمده است "زینب بنت جَحش مقداری عسل تهیه کرده بود که هرگاه آقا نزد او آمد، شربت عسل میل کند؛ البته این خانم از این کار یک مقصودی را دنبال می‌‌کرد اینکه آقا در منزل او بیشتر توقف کند‌! ✅ این کار او برای بعضی از زوجات دیگر گران تمام شد‌. عایشه و حفصه با هم اتفاق کردند که پیامبر بعد از آشامیدن عسل به خانه هر کدام از ما مشرف شدند بگوییم شما بوی مغفور می‌‌دهید! (مغفور یا مغافیر، اسم گیاهی است) و با دیگر خانمها هم هماهنگ کردند. ✅ حضرت پس از آشامیدن شربت عسل به خانه سوده آمد، سوده با خود گفت سخن دورغ به پیامبر(ص) قبیح است، پس اظهار نکرد!! ✅ پیامبر(ص) بیرون آمد و به حجره‌ی عایشه رفت عایشه بینی به آستین گرفت. حضرت فرمود چرا چنین کردی گفت از تو بوی مغفور می‌‌آید! حضرت فرمود مغفور نخوردم اما در حجره زینب شربت عسل آشامیدم تو بینی ات را چرا می‌‌گیری؟ گفت "شاید" زنبورِ آن از شکوفه مغفور چریده!! 🔴 حضرت می خواستند اینها جزء عباد الرحمن شوند اگر می‌‌شدند چه بسا همان دومی و سومی را انتخاب می‌‌کردند و آیه‌‌ی بَلِّغ مَا اُنزل اِلَیک.... نازل نمی‌‌شد. 🔶 در ادامه روایت آمد "چون به خانه‌‌ی حفصه رفت او نیز چنین گفت و سریع بینی خود را به آستین گرفت و گفت تو بوی مغفور می‌‌دهی!! 💢 چون حضرت این خبر مکّرر استماع فرمود گفت عسل بر خود حرام کردم" 🔴 بعد از اینکه از جانب خداوند آیه نازل شد؛ یَا اَیُّهَا النَّبیُّ لِمَ تُحَرِّمُ مَا اَحَلَّ اللهَ لَکَ تَبتَغِی مَرضَاتَ اَزواجِک شما بخاطر رضایت زنها یک چیز حلال را بر خود حرام کردی؟ این جریان شأن نزول این آیه می‌‌باشد‌. ✴️ آنچه در این روایت جای بررسی دارد این است که جناب رسول الله روزها را بین زوجات خود تقسیم می‌‌کردند، اگر اینطور باشد، حجره‌‌ی دائمی آقا همان حجره اوّلی بوده که عایشه آنجا را به خودش اخصاص داد و اصل زندگی حضرت آنجا بود. 🔶 لذا بیشتر روایاتی که از زنان پیامبر داریم، نوعاً از عایشه است. رفت و آمد به خانه‌‌ی پیامبر، و نیز حالاتی را که حضرت در شب داشتند، عایشه روایتگری می‌‌کند. ✅ از این جهت جناب رسول الله را بسیار زیر نظر می‌‌گرفت و رفت و آمدِ امیرالمومنین(س) و حضرت فاطمه(س) و امام حسن(ع) و امام حسین ( ع) را با مشکل مواجه می‌‌کرد. ✴️ زنان حضرت از ایشان فرزندی نداشتند فقط ماریه قبطیّه که خیلی متدین بودند و یک پسر چهار ساله داشتند که مرحوم شد. 🔴 در بین زنان پیامبر ، اُمّ‌‌سَلمه با جایگاهی که داشت بیشتر محل رفت و آمد حضرت فاطمه(س) و حضرت علی ( ع) بود ولی دیگر زنان پیغمبر خیلی به اهل بیت جسارت می‌کردند ❇️ جناب رسول الله(ص) رفت و آمد حضرت علی(ع) به منزل شان را کاملاً آزاد گذاشته بودند و فرمودند علی جان! شما هر وقت بخواهید "چه شب باشد چه نصف شب" تشریف بیاورید. ✳️ جایگاهی حضرت علی ( ع) نسبت به آقا این گونه بود "اِنّکَ تَسمَعُ مَا اَسمَعُ وَ تَرَی مَا اَرَی " والحمدلله رب العالمین @modafeanzuhur
سر درس مهدویت قسمت۷۴ عمر طولانی مهدی پارت۳ متن زیر مطالعه شود👇👇👇
مدافعان ظهور
#امام_زمان_شناسی سر درس مهدویت قسمت۷۴ عمر طولانی مهدی پارت۳ متن زیر مطالعه شود👇👇👇
سر درس مهدویت قسمت۷۴ عمر طولانی مهدی پارت۳ کوشش ابن تیمیه برای اثبات ممنوعیت عمر طولانی امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف به روایتی که دو درس پیشین مطرح نمودیم ختم نمی شود بلکه در کلام او مطالب دیگری نیز بر این امر قابل مشاهده است. وی می گوید: «استدلال به زنده بودن حضرت خضر برای اثبات این موضوع، استدلال باطلی بر باطل دیگر است، چه کسی زنده بودن خضر را پذیرفته است؟ و آنچه که محققان آن را پذیرفته اند، این است که وی مرده است» (منهاج السنه، ج ۴، ص ۸۷) در نقد این کلام باید گفت: او به گونه ای سخن گفته که گویا هیچ دانشمند سنی از طول عمر خضر سخن نگفته است در حالی که بسیاری از بزرگان اهل سنت مساله زنده بودن خضر را مطرح نموده اند: قرطبی در این باره می نویسد: «خضر به دلایلی از پادشاه زمان خود فرار کرد تا چشمه حیات را یافت و از آن نوشید و هم اکنون زنده است تا زمانی که دجال خروج کند و وی همانی است که دجال او را خواهد کشت.» (الجامع لاحکام القرآن، ج ۱۱، ص ۴۴) نویسنده تفسیر البحر المدید فی تفسیر القرآن المجید می نویسد:«اکثریت (علماء) بر این باورند که خضر زنده است.» (البحر المدید، ج ۶، ص ۲۹۸) نووی، شارح معروف صحیح مسلم، می نویسد: «در زنده بودن خضر اختلاف وجود دارد؛ ولی بیشتر علما برآنند که وی هم اکنون زنده و در میان ما می باشد که این موضوع در نزد صوفیه و اهل معرفت مورد اتفاق است.» (الزهرالنضر، ص ۴۴ و عون المعبود فی شرح سنن ابی داود، ج ۱۱، ص ۳۳۸) #shia #عدالت_در_اسلام @modafeanzuhur
🌷🌹🌺🌸 🌸🌷🌹 🌷🌹 🌸 🌟قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی روز ۲۸ماه مبارک رمضان ۱۴۴٢ ه.ق🌟 ✨برابر با۱۴۰۰/۰۲/۲۱✨ 💢جلسه ۴۷ «شرح رساله لقاءالله »💢 ⭕️ جلسه هشتم « شرح آیات آخر سوره فرقان » (و عبادالرّحمن..) 🔸شأن نزول سوره تحریم 🔸دو روایت درخصوص شأن نزول سوره تحریم واردشده که منابع روایی عام و خاص آن را مطرح کرده اند. 🔸اولین موضوع: آشامیدن شربت عسل دراتاق یکی ازهمسران ۹ گانه آقا که سبب میشد، حضرت وقت بیشتری درآنجا بگذرانند که درپی آن عایشه وحفصه توطئه ای کرده بودندکه حضرت آشامیدن شربت عسل رابرخود حرام کرد. 🔸دومین موضوع این بودکه ، حضرت برابرمعمول بعدازاعمال و عبادات شبانه و بین الطلوعین بعد از طلوع آفتاب برابر نوبت ،به همسرانش سرکشی می داشتند. یکی از روزها که نوبت حفصه دخترعمر بود. او از حضرت اجازه خواست تا به دیدار پدرش برود که حضرت اجازه فرمودند و او برفت . حضرت که دراتاق حفصه بود،ماریه رابه حضورطلبید وبا او خلوت کرد. این خلوت مورد اعتراض و گریه حفصه واقع شدکه چرا کنیزی رابه اتاق من خواستی و با او خلوت کردی، حضرت به وی فرمود: خدا او را بر من حلال کرده و حال برای دلجویی تو او را بر خود حرام میکنم و این رازیست بین من و تو و حق نداری برکسی آن را افشاء کنی . حفصه بلافاصله عایشه را خواست و به وی گفت: برتو مبارک باد که پیامبر ، ماریه را بر خود حرام کرد. عایشه موضوع را بر پدرش ابوبکر و ابوبکر این راز را بر عمر افشاء کرد و عمر به نزد دخترش حفصه آمد و او را استنطاق کرد . بدین سبب بودکه سوره تحریم نازل شد. 🔸يا أَيُّهَا النَّبِيُّ لِمَ تُحَرِّمُ مَا أَحَلَّ اللَّهُ لَكَ ۖ تَبْتَغِي مَرْضَاتَ أَزْوَاجِكَ ۚ وَاللَّهُ غَفُورٌ رَحِيمٌ ( ۱ - تحریم ) 📝ای نبی گرامی برای چه آن را که خدا بر تو حلال فرمود ،تو بر خود حرام کردی ! تا زنانت را از خود خشنودسازی! درصورتی که خداوند آمرزنده و مهربانست . 📝درست است که عایشه همسر پیامبراست، ولی اشتباهاتی داشت که چه فاجعه هایی دربین مسلمین ایجادشد . 🖋همراهی وی باطلحه و زبیر و شکل گیری اولین نزاع خونین درجنگ جمل که زمینه سازجنگهای بعدی مثل صفین بین مسلمین شد،چه فجایع ای ببار آورد که بر مسلمین گران آمد و حکومت امام علی را به بن بست کشاند. و جنایات سپاه جمل دربصره کم نبود. 🖋به هرحال درپی افشاء راز ، عمر در پی استنطاق دخترش حفصه برآمد . استنطاق یعنی به حرف درآوردن طرف ، در پی کشف راز است . که اصلاخوب نیست درجامعه شیوع یابد، که سبب آبروریزیها و هتک حرمتها میشود . @modafeanzuhur
-{ بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم }- ____________________ ____________________ 📖دعاهایی که به توصیه امام مهــــــدی (عج الله تعالی فرجه الشریف) باید بخوانیم: 📖 *زيارت آل ياسين:* امام زمان (عج) در توقيع شريفی می فرمايد: هرگاه خواستيد به وسيله ما به خداوند بلند مرتبه توجه کنيد و به سوی ما روی آوريد، همانگونه که خداوند متعال فرموده است بگوئيد: ...سلامٌ علی آل ياسين(1) ____________________ 📖 *دعای ندبه:* يکی از بازرگانان اصفهانی که مورد اعتماد گروهی از دانشمندان بود، در عالم رؤيا به محضر امام زمان (ع) مشرف می شود و از ايشان می پرسد: فرج شما کی خواهد رسيد؟ می فرمايند: نزديک است، به شيعيان ما بگوئيد دعای ندبه را روزهای جمعه بخوانند.(2) ____________________ 📖 *دعای فرج:* مرحوم شيخ طبرسی(ره) در کتاب، کنوز النجاح، نقل می کند: ابوالحسن محمد بن احمد بن ابی الليث از ترس کشته شدن به قبر امام کاظم (ع) و امام جواد (ع) پناه آورد. در عالم رؤيا امام زمان (ع) را زيارت کرد. آن حضرت اين دعا (دعای فرج) را به او تعليم دادند و او به برکت خواندن آن، از کشته شدن نجات يافت. ____________________ 📖 *خواندن نماز شب، زيارت جامعه، زيارت عاشورا:* در تشرف مرحوم سيداحمد بن سيد هاشم بن سيدحسن موسوی رشتی (ره) که از مسافرت حج از قافله جدا می شود و راه را گم مي کند، به او می فرمايند: نافله (نماز شب) را بخوان تا راه را پيدا کنی. او نماز شب را می خواند بعد به او می فرمايند: زيارت جامعه را بخوان. ايشان زيارت جامعه را از حفظ می خوانند. بعد می فرمايند: زيارت عاشورا را بخوان. او زيارت عاشورا را نيز از حفظ مي خواند با تمام لعن و سلام و دعای علقمه، آنگاه او را سوار بر مرکب می کند و می فرمايد: چرا شما نافله نمی خوانيد؟ نافله. نافله. نافله، و باز می فرمايد: چرا شما عاشورا نمی خوانيد؟ عاشورا. عاشورا. عاشورا. بعد می فرمايد: چرا شما زيارت جامعه نمی خوانيد؟ جامعه. جامعه. جامعه. سپس می فرمايد: اينها دوستان شما هستند که در کنار نهر آبی فرود آمده اند تا برای نماز صبح وضو بگيرند.» (3) ____________________ 📖 *صحيفه سجاديه:* مرحوم مجلسی(ره) در کتاب، روضه المتقين، در شرح، من لا يحضره الفقيه، می گويد که در اوايل بلوغ در مسجد قديم اصفهان ميان خواب و بيداری حضرت صاحب الزمان (ع) را ديدم، گفتم: مولای من! چون نمی توانم هميشه خدمت شما شرفياب شوم کتابی به من عنايت کنيد که هميشه به آن عمل کنم. آن حضرت به واسطه شخصی نسخه ای از کتاب صحيفه سجاديه را به ايشان می دهند و بعد از مدتی به برکت وجود امام زمان (ع)، کتاب شريف صحيفه سجاديه اشتهار می يابد.(4) ____________________ 📖 *خواندن زيارت امين الله:* در تشرف مرحوم حاج علی بغدادی به محضر امام زمان (عج)، او می گويد: همراه با امام زمان (عج) داخل حرم مطهر امام کاظم (ع) و امام جواد (ع) شديم و به ضريح مقدس چسبيديم و بوسيديم. بعد به من فرمود: زيارت بخوان. گفتم: سواد ندارم. فرمود: برايت زيارت بخوانم؟» عرض کردم: آری، فرمود: کدام زيارت را می خواهی؟» گفتم: هر زيارت که افضل است. فرمود: زيارت امين الله افضل است. آنگاه مشغول به خواندن زيارت امين الله شدند.(5) ____________________ 📖 *دعای فرج امام زمان (عج):* آقا ميرزا محمدباقر اصفهانی (ره) می گويد که شبی در خواب گويا مولايم، حضرت امام حسن مجتبی (ع) را ديدم که به من فرمودند: روی منبرها به مردم بگوييد که توبه کنند و برای فرج حضرت حجت (عج) دعا نماييد و بدانيد اين دعا مثل نماز ميت واجب کفايی نيست بلکه مانند نمازهای يوميه بر تمام مکلفين واجب است.»(6) در تشرف مرحوم آيت الله حاج سيد محمد فرزند آيت الله سيدجمال الدين گلپايگانی، امام زمان (ع) فرمودند: از علايم ظهور، فقط علامات حتمی مانده است و چه بسا آنها نيز در مدتی کوتاه به وقوع بپيوندند شما برای فرج من دعا کنيد.»(7) ____________________ ____________________ ✍️منابع: 📚📚1-نجم الثاقب: ص411 📚📚2-ملاقات با امام زمان (عج)؛ ص45 📚📚3-نجم الثاقب: ص 664 📚📚4-نجم الثاقب: ص455 📚📚5)-نجم الثاقب: ص455 📚📚6-ملاقات با امام زمان (عج)؛ ص87 📚📚7)-ملاقات با امام زمان(عج)؛ ص87 . @modafeanzuhur
*الســـــــلام علیـکـــــ* *یـا ابــاصــالح المهــــدی* ---------------------------------------- ---------------------------------------- 📚📚📚📚📚📚📚 ✍ بیایید هر روز عهــــد ببندیم که هـــرگــــــز، مهدی فاطمه را فــراموش نـخــواهیــم کــرد، ⛅مهدی فاطمه؛ همیشه به یاد ما است، و خاطر ما را از یاد نبرده است... ⛅در این باره حضرت مهـــدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) فرمودند : مــــا در رعــایــــت حال شما کوتاهی نمی کنیم و یاد شما را از خاطر نبرده ایم، که اگر جز این بود گرفتاریها به شما روی می آورد و دشمنان شما را ریشه کن می کردند. 📚احتجاج: ج۲، ص۴۹۷، مرحوم طبرسی. ---------------------------------------- ✍امام زمان را فراموش نکنیم ✨ *امام خامنه ای :* امام زمان را فراموش نکنیم، مملکت ما، مملکت امام زمان است. انقلاب ما، انقلاب امام زمان است، زیرا انقلاب اسلام است. یاد ولیّ الله اعظم را در دل های خودتان داشته باشید. دعای《اللّهمَّ اِنّا نَرغَبُ اِلیکَ فی دَولهِ کَریمَه》را با همه دل و با نیاز کامل بخوانید. هم روحتان در انتظار مهدی باشد، هم نیروی جسمی تان در این راه حرکت بکند. هر قدمی که در راه استواری این انقلاب اسلامی برمی دارید، یک قدم به ظهور مهدی نزدیک تر می شوید. 📚انسان ۲۵۰ساله؛ صفحه ۴۱۵ ---------------------------------------- اللَّهُمَّ إِنِّی أُجَدِّدُ لَهُ فِی صَبِیحَةِ یَوْمِی هَذَا وَ مَا عِشْتُ مِنْ أَیَّامِی عَهْدا وَ عَقْدا وَ بَیْعَةً لَهُ فِی عُنُقِی لا أَحُولُ عَنْهَا وَ لا أَزُولُ أَبَدا خدایا در صبح این روز و تا زندگی کنم از روزهایم، براى آن حضرت بر عهده ام، عهد و پیمان و بیعت تجدید مى کنم، که از آن رو نگردانم، و هیچ گاه دست برندارم اللَّهُمَّ اجْعَلْنِی مِنْ أَنْصَارِهِ وَ أَعْوَانِهِ خدایا مرا، از یاران و مددکاران و دفاع کنندگان از او قرار ده، وَ الذَّابِّینَ عَنْهُ وَ الْمُسَارِعِینَ إِلَیْهِ فِی قَضَاءِ حَوَائِجِه[وَ الْمُمْتَثِلِینَ لِأَوَامِرِهِ] وَ الْمُحَامِینَ عَنْهُ... و از شتابندگان به سویش، در برآوردن خواسته هایش، و اطاعت کنندگان اوامرش، و مدافعان حضرتش... 📖 -{فرازی از دعای عهد}- ---------------------------------------- ---------------------------------------- 📚📚📚📚📚📚📚 الّلهُـــمَّ عَجِّـــلْ لِوَلِیِّکَــــ الْفَـــرَج📖⛅ : @modafeanzuhur
*بســم الـلـه الـرحـمــن الــرحـیـم* ---------------------------------------- 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 ---------------------------------------- *پـــرودگــــارا* *با توسل به اسم اعـــظـمت می گشاییم دفتر امروزمان را* *ان شـــاءالـلـه* *که در پایان روز مُهر تایید بـنـدگــی زینت بخش دفترم باشــد* *الـــهـــی به امــیــد تـــــــو* ---------------------------------------- ---------------------------------------- *آغـــاز روزی زیبـــا* *با صلوات بر محمد وآل محمد (صلی الله علیه وآله)* *اللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم* ---------------------------------------- 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 ---------------------------------------- *الّلهُـــمَّ عَجِّـــلْ لِوَلِیِّکَــــ الْفَـــرَج* ...: @modafeanzuhur
سر درس مهدویت قسمت۷۵ عمر طولانی مهدی پارت۴ متن زیر مطالعه شود👇👇👇
مدافعان ظهور
#امام_زمان_شناسی سر درس مهدویت قسمت۷۵ عمر طولانی مهدی پارت۴ متن زیر مطالعه شود👇👇👇
سر درس مهدویت قسمت۷۵ عمر طولانی مهدی پارت۴ ابن تیمیه برای اثبات ممنوعیت عمر طولانی، عمر طولانی خضر را انکار کرد. در این خصوص نکته ای در درس پیشین بیان شد و اما اینک می افزائیم: بر فرض که عمر طولانی خضر انکار شود، آیا عمر طولانی عیسی مسیح علیه السلام نیز – که بیش از ۲۰۰۰ سال زنده است – قابل انکار است؟ آیا در حالی که بسیاری از بزرگان اهل سنت بر زنده بودن او تاکید نموده اند می توان برای اثبات ضعف دیدگاه شیعه عمر طولانی عیسی را نیز انکار نمود؟! به هر روی مراغی بعد از نقل پاره ای از اقوال درباره حیات عیسی علیه السلام می نویسد: «مشهور بین جمهور مفسرین و دیگران آن است که با توجه به حدیث معراج، خداوند متعال عیسی را با روح و جسمش به آسمان بالا برده است.» (تفسیر مراغی، ج ۶، ص ۱۵) علاوه بر او مقاتل بن سلیمان (ر.ک: تفسیر مقاتل بن سلیمان، ج ۱، ص ۴۲۱)، ابو حیان اندلسی (ر.ک: البحر المحیط، ج ۴، ص ۱۲۸) و … نیز بر عمر طولانی عیسی تصریح نموده اند. بر فرض عمر طولانی خضر و عیسی نیز انکار شود، آیا قدرت بی نهایت خداوند متعال نیز قابل انکار است؟! آیا می توان به بهانه بعید بودن و سابقه نداشتن و … عنایت عمری طولانی را به بنده ای از بندگان الهی توسط خداوند متعال انکار کرد؟! اگر اینگونه باشد چگونه می توان معجزه ای از معجزات انبیاء را باور نمود؟ آیا هر یک از این معجزات شگفت، دلیلی بر امکان عمر طولانی دادن به برخی از بندگان شایسته نمی تواند باشد؟ به هر روی در خصوص عمر طولانی آن حضرت پیش تر مباحث مفصلی (در درسهای ۳۱ تا ۴۰) بیان شده است که نیاز ما را به تکرار آنها بر طرف می نماید. #shia #عدالت_در_اسلام @modafeanzuhur
🌟قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی، شب بیست‌ونهم ماه مبارک رمضان سال ۱۴۴۲ ه.ق🌟 ✨برابر با ۱۴۰۰/۲/۲۱✨ 💢جلسه ۴۸ «شرح رساله لقاءالله »💢 ⭕️ جلسه نهم « شرح آیات آخر سوره فرقان » (و عبادالرّحمن..) قسمت اوّل⬇️⬇️ از اوّل تا تا دقیقه ۱۵ ✴️ سوره‌ی تحریم ابتدا اشاره می‌کند به آنچه که بین جناب پیامبر و بعضی از زنان ایشان رخ داد که باعث شد قصه‌‌ی تحریم پیش آمد و پیامبر، جهت بدست آوردن رضایتِ بعضی از همسران خود، آنچه را که خدای متعال حلال کرده بر خود تحریم کند و مورد عتاب واقع شد. ✅ در حقیقت برگشت این عتابِ خدای متعال نسبت به پیامبر به همان بعض "همسران" برمی‌‌گردد. 📗 " یَا اَیُّهَا النَّبِی لِمَ تُحَرِّمُوا مَا اَحَلَّ اللهُ لَکَ.... گرچه ظاهر عتاب به پیغمبر است که چرا چیزی را که خدا بر تو حلال کرده جهت رضایت بعضی از زنانت بر خود حرام کردی؛ ولی به تعبیر علامه طباطبایی برگشت این عِتاب به عایشه و حفصه است. ✅ خدای متعال به پیامبر کمک می‌‌کند. این انتصار(نصرت دادن، یاری کردن) برای کمک کردن به جناب رسول الله است که عتاب و خطاب به آن ها بر می گردد. ✴️ تفسیر روح الجنان جناب ابوالفتوح رازی به تصحیح و حواشی مرحوم علامه شعرانی است. ایشان اشاره دارد که حق تعالی در این آیه خطاب کرد با رسول(ص) ، ای پیامبر برگزیده رفیع منزلت چرا در طلب رضایت بعضی از همسرانت، بر خود حرام می‌‌کنی چیزی را که خدای تعالی حلال کرد؟ 🔶 در برخی از تفاسیر، نظیر روح الجنان، در شأن نزول این آیه به واقعه عسل خوردن پیامبر در منزل یکی از همسران و توطئه‌‌ی بعضی دیگر از همسران از جمله عایشه را ذکر کردند. 🔶 اما بعضی دیگر از مفسرین، قضیه ماریه قبطیه در منزل حفصه را مطرح نموده ،عنوان کردند که جناب رسول الله به جهت رضایت وی(حفصه) آن خانم(ماریه قبطیه) را بر خود حرام فرمودند و این آیه نازل گردید. @modafeanzuhur
🌟قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی، شب بیست‌ونهم ماه مبارک رمضان سال ۱۴۴۲ ه.ق🌟 ✨برابر با ۱۴۰۰/۲/۲۱✨ 💢جلسه ۴۸ «شرح رساله لقاءالله »💢 ⭕️ جلسه نهم « شرح آیات آخر سوره فرقان » (و عبادالرّحمن..) قسمت دوم⬇️⬇️ از دقیقه ۱۵ تا ۳۰ 📗 و اِذَا اَسَرّالنّبیُ اِلَی بَعَضَ اّزواجِهِ .... (تحریم - ۳) ❇️ رسول الله به بعضی از زنان خود(عایشه) گفت: این سرّی و امانتی هست در نزد تو و آن را با کس نگو. ✅ سعدبن جبیر از قول عبدالله بن عباس می‌‌گوید؛ روزی پیامبر به عایشه گفت که سِرّی را به تو می‌‌گویم که نزد تو امانت است و با کسی نگو. 🔶 عایشه پرسید آن سِرّ چیست؟ پیامبر فرمود ، پدر تو و پدر حفصه از پس از من امامت خواهند کرد ✴️ مرحوم جناب علّامه شعرانی ، در ذیل این مطلب تعلیقه ای دارند، ایشان می‌‌فرمایند ، قراین عقلی و نقلی بر صحّت قول ابن عبّاس و سعیدبن جبیر، دلالت دارد. و این حرف معقول‌‌تر است تا این که بگوییم ، این عتاب ها مربوط به تحریم ماریه قبطیه است. 🔴 پیامبر داشتند از توطئه‌‌ی ابوبکر وعمر برای خلافت خبر می دادند. این اِخبار از متن واقع است. بحث در این نیست که اینها بحقّ هستند یا نابحقّ ، عملاً هم این اتفاق هم افتاد. 🌺 جناب استاد می‌‌فرمایند، توجّه ما به همین نکته هست🌺 ❇️ این کلام دو بخش دارد: یک بخش مربوط به عتاب هست ، که آیا به جناب رسول الله بر می‌‌گردد یا به دیگران؟ ✅ علّامه شعرانی فرمودند ، ظاهر عتاب مال آقاست اما در نتیجه به "بعضی زن‌‌ها" برمی‌‌گردد. ✅ اما آن سِرّی که آقا خواسته بودند منتشر نشود، قضیه خلافت پدران اینها بود که این سرّ منتشر شد و عایشه به پدرش گفت. در حقیقت جناب رسول الله داشتند حقایق پشت پرده را بیان می‌‌کردند. 🔴 از آقا سوال شد که از کجا می‌‌دانید که چنین می‌‌شود؟ فرمودند: خدای متعال مرا در جریان گذاشت. دقیقه۲۰ 🔴 در واقع پیا مبر یک سرّی را به اینها می‌‌فرمایند، که بعد از من این دو نفر، و بعد از اینها هم عثمان زمام امور را بدست می‌‌گیرد. اما نفرمود بعد از اینها امیرالمومنین امور مسلمین را بدست می‌‌‌گیرند!! پس آقا از متن واقع خبر می‌‌دهند. ✴️ حال با این سخنان بر می گردیم به صدر بحث و این جای سؤال است : ⬅️ که آیا آیه‌‌ی "اولئک یُبَدِّل الله سَیّئاتِهم حَسنات" (فرقان-۶۹) در مورد انبیای گذشته هم صدق می کند، یا اینکه فقط در خصوص پیغمبر ما نازل شده است؟ 🔶 بخصوص قضیه ی تبدیل آنچه را که جناب رسول الله اراده می‌‌کرد و بر اساس مقام انشائی در نظام هستی تحقق پیدا می‌‌کرد. یعنی اراده‌‌ی حضرت، اراده‌‌ی انشائی است. ⬅️ و دیگر اینکه جناب رسول الله به همسرشان از باب دلسوزی فرمودند که تو را مژده باد که بعد از من پدر شما دو نفر (ابوبکر وعمر) به خلافت می‌‌رسند وزمام امور را بدست می ‌گیرند، 🔶 باید به شان نزول آیات توجّه کرد. که این آیات قبل از عید غدیر یا بعد از عید غدیر نازل شد؟ علی الظاهر به قبل از عید غدیر برمی گردد... @modafeanzuhur
🌟قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی، شب بیست‌ونهم ماه مبارک رمضان سال ۱۴۴۲ ه.ق🌟 ✨برابر با ۱۴۰۰/۲/۲۱✨ 💢جلسه ۴۸ «شرح رساله لقاءالله »💢 ⭕️ جلسه نهم « شرح آیات آخر سوره فرقان » (و عبادالرّحمن..) قسمت سوم⬇️⬇️ از دقیقه ۳۰ تا ۴۵ ❇️ یکی از خسارتهای سنگین در وادی قرآن این است که جناب رسول الله کل قرآنِ تنظیم شده با شأن نزول و همه چیز را آورده بودند عرضه کردند و فرموند احدی مثل من احاطه به شأن نزول آیات ندارد. ✅ روایاتی که در شأن نزول آیات قرآن کریم از جانب ابن عباس وارد شده بیشتر قابل اعتماد است زیرا ایشان محضر حضرت شاگردی کرد. ✳️ حضرت علی (ع) بعد از رحلت جناب رسول الله ملازم منزل شدند وقتی خلافت اولی به سمع آقا رسید ایشان بدون مراجعه به منزل جناب رسول الله(ص) مستقیم راهی منزل شدند و فرمودند تا قرآن را جمع‌آوری نکنم، هرگز بیرون از منزل نمی‌روم. 🔴 اگرچه اصل کلام قرآن کریم از باب " اِنّا نَحنُ نَزّلنا الذکر واِنا له لحافظون" هیچ گاه تحریف شدنی نیست این بشارت را قرآن داده و اساس آن می‌‌ماند ولی در شأن نزول آن تفاوت در روایات پیش می‌‌آید. 🔴 حضرت علی( ع) وقتی مجموعه قرآن تنظیم شده به دست مبارکشان را ارائه فرمودند،دیگران گفتند ما نیازی به این قرآن نداریم، ما از اُبی بن کعب گرفتیم حضرت فرمودند ما تمام شأن نزول و جزئیات را آوردیم. 🔶 حضرت علی(ع) بیش از این اصرار نکرد و با آنها مقابله نکرد به دلیل اینکه می‌‌دانست اُبی بن کعب و یا عبدالله بن مسعود و ابن عباس اینها اهل تحریف قرآن نیستند اینها خودشان از طرفداران آقا بودند. ❇️ امّا نکته این جاست که آقا فرمود تا قرآن را جمع آوری نکنم از منزل بیرون نمی‌‌‌روم چون می‌‌دانستند که قرآن قابل تفسیر به رأی است. و قابل تاویل کردنهای بیجاست و همین طور هم شد. ✅ وانگهی حضرت از جناب رسول الله شنیدند که فرمود خواب دیدم منبر من بدست بوزینه‌‌‌ها افتاده یا اینکه در خواب مشاهده کردم بنی امیه بالای منبر می‌‌رود و قرآن من دست آنهاست و جناب امیر المومنین اینها را می‌‌داند. ✅ البته در زمان خلافت اولی و دومی و سومی مقداری در تفسیر آیان و بیان احکام و شرعی می‌‌توان گفت مقیّد بود که نظر امام علی( ع) را بگیرند و همین کار را می‌‌کردند و خیلی از جاها که دچار انحراف هم می‌‌شدند و آقا هدایت می‌‌کرد به همین دلیل می‌‌گفت "لَو لَا عَلیُّ لهلَک عَمر" ✴️ وقتی بنی امیه روی کار آمد به طور کلی قرآن به دست معاویه افتاد که مسند حکومت را داشت. که نماز جمعه را شنبه می خواند. 🔴 در منابع تاریخی آمده است که خلیفه دوم بعد از رحلت جناب رسول الله تاویل قرآن می کرد بعضی چیزهایی که پیامبر(ص) حلال کرده بود را حرام اعلام می‌‌کرد. 🔴 لذا جناب امیر المومنین تاکید داشت که قرآن را جمع کند، گرچه قرآن به عین عباراتش می‌‌ماند اما در تفسیر آن بخصوص بیان شأن نزول آیات قرآنی در تفسیر قرآن بسبار مهم است. ❇️ تفسیر مجمع البیان جناب طبرسی بر اساس اِنزال دفعی قرآن کریم است. این خوب هست امّا بیان شأن نزول در آیات بخاطر تفاوت در روایات و اختلاف در آن ممکن است خدای ناکرده به تنقیص جناب رسول الله ختم شود ❇️ اگر متن قرآن صحیح باشد اما تفسیر و تاوبل و شأن نزول قرآن دچار حادثه دخل و تصرف و تحریف شود؛ چه بسا یک وقتی خود متن قرآن بر علیه جناب رسول الله شود و خدای ناکرده به حریم قدسی جناب خاتم الانبیاء(ص) یک تنقیص وارد شود. دقیقه ۴۰ ✴️ لذا در آیه سوره تحریم جناب علامه طباطبایی زحمت می‌‌کشد که از سیاق آیه طوری استباط کند که عِتاب به حریم جناب خاتم الانبیاء(ص) اصابت نکند. بلکه به بعضی از زنان پیامبر می‌‌رسد. 🔶 در اینجا می‌‌بینید که زنهای پیامبر سِرّ ایشان را بر ملا کردند. و نیز پیامبر(ص) برای قسمی که خورده است باید کفاره بدهد! حال اگر بخواهید هر یک از این گِره ها را باز کنید، ناگهان چیزی در اذهان از باب تنقیص متوّجه جناب رسول الله می‌‌شود! ✅ در واقعه غدیر، قرآن خطاب به جناب رسول الله می‌فرماید یاایها الرسول ( ص) این نوع از خطاب جنبه رسالتی دارد ولی در جایی که خداوند خطاب می کند یا ایها النبی به فرمایش جناب علامه این خطاب به امر شخصی و داخلی آقاست نه امر رسالتی که البته این نوع برداشت خود نحوه ای استظهار است. @modafeanzuhur
🌟قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی، شب بیست‌ونهم ماه مبارک رمضان سال ۱۴۴۲ ه.ق🌟 ✨برابر با ۱۴۰۰/۲/۲۱✨ 💢جلسه ۴۸ «شرح رساله لقاءالله »💢 ⭕️ جلسه نهم « شرح آیات آخر سوره فرقان » (و عبادالرّحمن..) قسمت چهارم⬇️⬇️ ازدقیقه ۴۵ تا آخر ✴️ لفظ "یاایّها االنبئ" در مقام نبوّت انبائیه است نه نبوت تشریعیه؛ 🔴 نبیء از نَبَاء است، یعنی خبر، و اِنباء یعنی خبر دادن(از متن واقع) پیامبر از متن واقع خبر می‌دهد. چون انسان کامل است و انسان کامل علم به اَحوالِ اَعیانِ موجودات دارد؛ عَلَی مَاهِیَ عَلَیها. ❇️ بعد از جناب رسول الله در این نظام تکوین چه کسی جای آقا را می‌‌گیرد؟ بالاخره این‌ها آمدند و گرفتند و آقا این متن واقع را اِنباء می‌کند. ✅ آیه نفرمود: یَا اَیُّها "الرّسول" لِمَ تُحَرِّم مَا أحَلّ الله لَك، رسالت را نفرمود، بلکه دارد: یَا اَیُّهَا "النَّبی" لِمَ تُحَرِّم .... ✅ پس بحث حُرمت ماریه قبطیه یا انگبین یا عسل نیست. اصلاً بحث تشریعی نیست؛ اگر ياايّها الرسول می‌آمد می‌شد تشریعی. چون تشریعیات مربوط به رسالت جناب رسول الله است نه مربوط به نبوت انبایی او. 🔶 از طرفی در روز غدیر رسول الله مامور شد به: " يا ايّها الرّسول بَلِّغ ما أُنزِلَ إلَيك مِن رَبّك" ابلاغ کن "مَن کُنتُ مُولاهُ فَعَلیُّ مُولاهُ" "اینجا حرف ابلاغ و رسالت است" 🔴 سنّی‌ها می‌گویند مولا به معنای حکومت نیست، معنای دوستی است یعنی هرکس که مرا دوست دارد، علی را هم دوست بدارد. 💢 این التفات علامه طباطبایی اینجا کار می‌رسد که "یا أيّها النّبی" آمده نه "یا أیّها الرّسول" ❇️ اگر لفظ رسول می‌آمد ، می‌شد جنبه تشریعی، یعنی كانّه جناب رسول الله برای حفصه و عایشه از همین الآن زمینه می‌گیرد که این دو نفر را جای خودشان بنشانند ،یعنی می‌خواهد تشریع کند در حالی که تشریعی نیست، اِنبائی است. 🔴 نکته‌ اینجاست که آمدیم به بزنگاه مطلب: درست است حرف به زبان آقا آمد و هیچگاه به زبان آقا حرفی خلاف واقع نمی‌‌آید. ‌"ما یَنطِق عَنِ الهَوی إن هُوَ اِلّا وَحيُ یُوحی" 🔶 فعلاً تفسیر این است که آقا به این‌ها خبر می‌دهد ولی اگر صِرف خبردادن باشد، چرا به این‌ها مژده می‌دهد؟! 🔶 آیا پدران این‌ها بعد از جناب رسول الله می‌توانند جای آقا بنشینند؟ آیه‌ی؛ لَاینال عَهدِی الظّالِمین را چه کنیم؟ بزرگترین ظلم در نظام هستی شرک است. ‌"إنَّ الشِّرکَ لَظلمٌ عَظيم. 💢 یک دفعه آیه‌ی فأولئك يُبدّل الله سَیّئاتَهِم حَسنات، سر درمی‌آورد! 💢 و آن روایت که چهارصد درهم نزد رسول الله چهارصد دینار شد! فَأولئك يبدّل الله سيّئاتهم حسنات! ❇️ این است که با نزول آیه‌ی ۷۰ فرقان جناب رسول الله خوشحال می‌شود! سرِّ این خوشحالی آقا در نزولِ این آیه واقعاً چیست! اِلّا مَن تَابَ وَ أمَنَ وَ عَملَ عَملاّ صَالحاً....!! ✅ اگر این سرّ را افشا نمی‌کردند؛ گرچه الآن که سرّ افشا شد! با آمدن آيه‌ی "یاأيّها الرّسول بلّغ ما أنزل الیک من ربّك" 🔴 شاید این‌ها بعد از پیغمبر به اینجا می‌رسیدند. شاید دلیلش این باشد که بر زبان مبارک آقا جاری شد که بعد از من این‌ها(سه نفر اول) می‌آیند. ولو اینکه آیه‌ی شریفه‌ی يا أيّها الرّسول آمد و گفت بلّغ: ابلاغ کن!! 🔶 یا اینکه بگو هرکس من مولای او هستم علی مولای اوست، اما آیا این متن واقع را هم تغییر می‌دهد‌؟ ✳️ ظاهر قضیه این است که متن واقع تغییر پیدا نکرد. درست است که اسمش غصب است، شکی نیست. اما بالاخره اِخبار جناب رسول الله واقع شد! ❇️ اراده‌ی آقا، زبان مبارک آقا عَبث نیست، بیهوده نمی‌گردد. حتماً یک حقیقتی در آن هست منتها این‌ها سابقه‌ی شرک داشتند یبدل الله سیّئاتهم حسنات! سابقه‌ی شرکِ چندین ساله ، تماما می‌شود توحیدی! سبحان الله!!! اگر سرّ را افشا نمی‌کردند! 🔶 این‌ها جنبه‌ی استمزاجی است؛ می‌خواهیم مزاج را بدست بیاریم که چيست. فأُولئك يبدّل الله سیّئاتهم حسنات! 🌺 چون سرّشان با سرّ نبی نبود؛ سرِّ نبی علی است، سرِّ این زن‌ها و پدرهايشان با علی نیست. 🌺 لذا سرِّ آقا را که لو دادند و آن متن واقع كه پياده شد به اِخبار آقا، آنچه را كه بايد از سيّئاتشان تبدبل به حسنات می‌شد این تبدّل به حسنات محقّق نشد! 📗 الّا من تاب و أمن و عمل عملاً صالحاً... 💢 اگر این‌ها سرّ آقا را نگه می‌داشتند؛ همین "حفظ سرّ" عمل صالح است. آدم بتواند سرّ پيغمبر نگه دارد كه جايي لو نرود. ولی بالاخره لو رفت و چقدر برای آقا دردسر درست شد! @modafeanzuhur
📜📜📜📜📜📜📜 ------------------------------------- ------------------------------------- 🔸 *عبرت گرفتن* ☀️امام علی(علیه السلام) : عبرت‏ ها چقدر فراوانند و عبرت پذيران چه اندک. نهج البلاغه‌: حکمت ۲۹۷ ------------------------------------- ------------------------------------- 📜📜📜📜📜📜📜 @modafeanzuhur
✅ *̬ر̬و̬زگـ̬ا̬ر̬ رهـایـے . . .* ____________________ ____________________ ☀️امـام باقـر (علیہ‌السـلام) : حضرت مهدی (علیه السلام) از دید مردم مدتے طولانے غایب مےشود ڪہ در آن هنگام گروهے برگشتہ و گروهے بر اعتقاد خود ثابت مےمانند.[1] ✨خوشا بہ حال صابرین در زمان قائم (علیه السلام)، و خوشا بہ حال پابرجایان در محبت او، آنہا ڪسانے هستند که خداوند آنہا را در ڪتاب خود چنین وصف نموده : «کسانے کہ ایمان بہ غیب دارند و...».[2] ____________________ ____________________ ✍منبع: 📚📗1-روزگار رهایی؛ ص ۴۲۰ 📚📗2-روزگار رهایی؛ ص ۳۶۵ .: @modafeanzuhur
📜📜📜📜📜📜📜 ____________________ ____________________ ✍ احادیثی زیبا از معصومین (علیه السلام) ☀️پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله): شش توصیه را از من قبول کنید تا من هم بهشت را برای شما ضمانت کنم: ۱-هرگاه سخن گفتید دروغ نگویید ۲-هرگاه وعده‌ای دادید برخلاف آن عمل نکنید. ۳-هرگاه امانتی به شما سپرده شد خیانت نکنید ۴-چشمان خود را [ازحرام] فرو بندید ۵-پاکدامن باشید ۶-دست و زبان خود را [از حرام] نگه دارید. 📚خصال شیخ صدوق؛ ج۱، ص۳۲۱ 📜📜📜📜📜📜📜 ☀️امام باقر (علیه السلام): مال‌دوستى و جاه‌طلبى به دين مؤمن زودتر خسارت مى‌زند تا حمله دو گرگ درنده به گله‌اى بى‌شبان، كه يكى از جلوى گله حمله آورد و ديگرى از پشت آن. 📚الکافی؛ جلد۳، صفحه ۳۱۵ 📜📜📜📜📜📜📜 ☀️امام كاظم (عليه السلام): إنّ الدُّنيا بَحرٌ عَميقٌ، قَد غَرِقَ فيها عالَمٌ كثيرٌ، فلْتَكُن سفَينَتُكَ فيها تَقوَى اللَّهِ... لقمان به فرزند خود گفت: دنيا دريايى عمیق است كه مردمان بسيارى در آن غرق شده اند. پس بايد كه كشتى تو در اين دريا تقواى الهى باشد... 📚 کافی؛ جلد۲، صفحه۳۴ 📜📜📜📜📜📜📜 ☀️امام علی (علیه السلام) : ✅تمام خير در سه چيز جمع شده است: ۱-نگاه ۲-سكوت ۳-سخن ◀️هر نگاهى كه پندى در آن گرفته نشود، فراموشى است. ◀️هر سكوتى كه انديشه اى در آن نباشد، غفلت است. ◀️هر سخنى كه ذكرى در آن نباشد، بيهوده است. ✅خوشا بحال كسى كه: نگاه او پند، سكوت او انديشه و سخن او ذكر باشد، بر گناهش گريسته و مردم از شرش در امان باشند. 📚کتاب ثواب الاعمال و عقاب الاعمال شیخ صدوق رحمة الله علیه 📜📜📜📜📜📜📜 ☀️امام رضا (عليه السلام): مؤمن، كسى است كه هر گاه خشمگين شود، خشمش او را از جادّه حق بيرون نمیبَرد و هر گاه خشنود شود، خشنودیش (از كسى‏)، او را به باطل نمی كشانَد و چون قدرت پيدا كند، بيشتر از آنچه حقّ اوست، نمیگيرد المؤمنُ إذا غَضِبَ لَم يُخرِجهُ غَضَبُهُ عن حَقٍّ، وإذا رَضِيَ لَم يُدخِلهُ رِضاهُ في باطِلٍ، و إذا قَدَرَ لَم يَأخُذ أكثَرَمِن حَقَّهِ 📚الكافی؛ جلد‏۲، صفحه‏۲۳۳ 📜📜📜📜📜📜📜 ✍ متکبر در قیامت ☀️ﺍﻣﺎﻡ ﺻﺎﺩﻕ(علیه السلام): در قیامت افراد متڪبر ﺑﻪ ﺷﻜﻞ مورچه ظاهر مےﺷﻮﻧﺪ، ﻭ ﻣﺮﺩﻡ ﭘﻴﻮﺳﺘﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﻟﮕﺪﻣﺎﻝ مےڪﻨﻨﺪ، ﺗﺎ ﺯﻣﺎﻧﻰ ڪﻪ ﺧﺪﺍ ﺍﺯ ﺭﺳﻴﺪﮔﻰ، ﺑﻪ ﺣﺴﺎﺏ ﺑﻨﺪﮔﺎﻥ ﻓﺎﺭﻍ ﺷﻮﺩ. 📚 @modafeanzuhur ____________________ 📜📜📜📜📜📜📜
✅ *بشــارت بزرگـــــــــــ* ____________________ ____________________ 📗📗📗📗📗📗📗 ✨علامه طباطبایی (ره) این انقلاب متصل می شود به انقلاب جهانی امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) 🔺قابل توجه دشمنان داخلی و خارجی 📗📗📗📗📗📗📗 ✍ ڪــلام‌شهـــید 🌹شهید محمدابراهیم همت: ســـختۍها را تحمـل ڪنید، این انقلاب بـا نهایـت اقـتـدار و تـــوان، به انقلاب جهانے امام زمان ‌(عجل الله تعالی فرجه الشریف)، اتصال پیدا مــــےڪند. 📗📗📗📗📗📗📗 ✍این حدیث فوق العادست ☀️رسول اکرم(صلی الله علیه وآله): از فتنه و آزمایش در آخرالزمان نگران نباشید، چرا که موجب نابودی منافقان خواهد شد. 📚میزان الحکمه، حدیث 15748 ⭕ هم اینک آخر الزمـــــــان ____________________ ____________________ 📗📗📗📗📗📗📗 الّلهُـــمَّ عَجِّـــلْ لِوَلِیِّکَــــ الْفَـــرَج @modafeanzuhur
📗📗📗📗📗📗📗 ✅اطاعت از ولی فقیه ازمون قبل از ظهور است ولایت مداری خود را بواسطه تبعیت کامل از ولایت فقیه تقویت کنیم و ارتقا دهیم تا هنگام ظهور حضرت صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، ضعفی در ولایتمداری و تبعیت از ایشان نداشته باشیم. ✅ امام خمینی (ره) : ولايت فقيه همان ولايت رسول الله هست، شما بدانيد که اگر امام زمان حالا بيايد، باز اين قلم ها (مخالفان ولایت فقیه) مخالف اند با او 📚صحیفه نور؛ ج۱۰، ص۲۶ دلایل اصلی عدم ولایت مداری و تبعیت نکردن از ولایت فقیه: تکبر، بی بصیرتی، لقمه حرام، آلوده شدن به گناه و دنبال کردن رسانه های منافق و باطل... 📗📗📗📗📗📗📗 ✅رهبر معظم انقلاب : نان انقلاب و امام زمان (عجل الله فرجه) را خوردند حالا از آمریکا و اسرائیل مشی می گیرند چرا !؟ دل انسان می شکند بخاطر اینکه، چرا کسانی که نان انقلاب را خوردند، نان امام زمان (عج) را خوردند، دم از امام زمان (عج) زدند، حالا طوری مشی کنند، که اسرائیل و آمریکا و هر کسی که، در هر گوشه دنیا با اسلام دشمن است، برایشان کف بزنند 🗓️ ۱۳۷۸/۹/۲۶ 📗📗📗📗📗📗📗 🌹 *شهید همت:* با کفر سرمیز مذاکره نشستن، خصلت قاسطین و ناکثین و مارقین است؛ نه خصلت مؤمنین و متقین 📗📗📗📗📗📗📗 : @modafeanzuhur
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️فتح عربستان در نزدیکی ظهور 🔹قیام یمنی‌ها، از علائم حتمی ظهور امام صادق(علیه السلام): «سفیانی کجا خواهد بود؟ و حال آنکه هنوز شکننده چشم او از صنعای یمن خروج نکرده است»۱ از امام صادق(ع) نقل شده است: «یمانی از یمن با پرچم های سفید خروج می‌کند».۲ «و خداوند عزّوجلّ برای او یعنی امام مهدی(ع) خراسان را می‌گشاید و اهل یمن از او اطاعت می‌کنند»۳ ۱.معجم احادیث الامام المهدی(ع)، ج۳، ص۴۷۸ ۲.مختصر اثبات الرجعـه، ح ۱۶ ۳.یوسف شافعی، عقدالدّرر، ص۹۰. اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرج . @modafeanzuhur
سر درس مهدویت قسمت۷۶ اتهام خرافات پارت۱ متن زیر مطالعه شود👇👇👇
مدافعان ظهور
#امام_زمان_شناسی سر درس مهدویت قسمت۷۶ اتهام خرافات پارت۱ متن زیر مطالعه شود👇👇👇
سر درس مهدویت قسمت۷۶ اتهام خرافات پارت۱ تا بدین جا برخی از اشکالات سست و واهی ابن تیمیه بر باور به مهدویت در تفکر شیعه را به نظاره نشستیم، اما اینک بشنوید از اتهامی که نامبرده به جامعه شیعیان وارد نموده و از این طریق اعتقاد اصیل مهدویت را در باورداشت شیعیان به سخریه گرفته است. وی می نویسد: «یکی از حماقت‌های شیعیان این است که برای مهدی (عجل الله تعالی فرجه) تعدادی از مشاهد و ساختمان‌هایی را قرار داده‌اند؛ مثل سرداب سامرا و منتظر هستند. شیعیان همواره در دم سرداب اسبی زین شده آماده کرده‌اند تا امام زمان از سرداب بیرون بیاید و سوار شود و شمشیری هم آماده کرده‌اند که در خدمت حضرت مهدی باشند!» (منهاج السنه، ج۱، ص۴۴) این اتهام پس از او توسط نویسندگان وهابی تکرار شده و بر آن افزوده شده است؛ به نمونه های ذیل توجه نمائید: چهره شماره ۲ وهابیت، محمد بن عبد الوهاب می‌گوید: «إن سبب جمع الرافضه بین الظهرین والمغربین هو انهم ینتظرون القائم المخفی فی السرداب لیقتدوا به فیأخرون الظهر الی العصر الی قریب غروب الشمس» (رساله فی الرد علی الرافضه، ص ۸۶) حاصل اینکه شیعیان نماز ظهر و عصر و مغرب و عشاء را جمع و متصل می خوانند زیرا بر این باورند که امام زمانشان در سرداب مخفی است و ناگهان ظهور می کند به همین جهت نماز را تاخیر می اندازند به امید اینکه او بیاید و به او اقتدا کنند و چون نمی آید نماز را در آخر وقت به صورت متصل می خوانند! از این بالاتر را وهابی معاصر، احسان الهی ظهیر می‌گوید: «بعضی از شیعیان نماز نمی‌خوانند و آن را ترک می‌کنند؛ چون می‌ترسند که اگر مشغول نماز شوند، امام زمان ظهور کند و دیر به حضرت برسند!» (فرق معاصره ، ج۱ ، ص۲۰۸) #shia #عدالت_در_اسلام @modafeanzuhur