eitaa logo
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
13.5هزار دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
766 ویدیو
53 فایل
کارشناس ارشد علوم سیاسی مهندس کامپیوتر/نرم افزار ارتباط مستقیم: @politicaladmin تبلیغ در کانال: @jamalpor_khz کمک مالی به فعالیت‌ها(نهضت شفافیت وعدالت، فریاد خوزستان و..) بنام داود مدرسی یان: 6037998140806919 کمک به نیازمندان: 5041721003739829
مشاهده در ایتا
دانلود
توصیه می‌کنیم به شانا و پایداری و سایر مجموعه‌ها؛ اکثریت این ۲۰ نفر، علاوه بر داشتن شاخصه‌های صلاحیت، دارای پایگاه اجتماعی هستند. احراز صلاحیت نسبی است و ما معتقد نیستیم فقط اینها صلاحیت دارند، لکن سعی کنید این ۲۰ نفر را بصورت مشترک در لیست‌های خود بگنجانید.
🔴 لیست سومی در کار نخواهد بود! 🔻لیست پیشنهادی رسانه‌ها، صرفاً یک پیشنهاد برای مجموعه‌های سیاسی است 🔹بعد از انتشار لیست پیشنهادی توسط جمعی از اصحاب رسانه و فعالان مجازی جهت معرفی نامزدهای گفتمانی در حوزه انتخابیه کلانشهر تهران، استقبال جدی از سوی مخاطبین و کاربران مجازی شکل گرفت. 🔸 هشتگ توسط رسانه ها و کانال‌دارها و پیج‌دارها، ترند شد و مشخص شد که افراد معرفی شده، مورد قبول و اجماع نسبی عموم قرار دارند. خیلی از مخاطبین هم درخواست کردند این لیست ۲۰ نفره به لیست نهایی ۳۰ نفره تغییر پیدا کند. 🔹اگرچه برخی از بزرگان سیاسی و مجموعه‌ها از این اقدام، دچار ترس شدند و برخی از دلسوزان و فعالان سیاسی نیز احساس کردند بعد از لیست‌های شورای ائتلاف و پایداری، یک لیست سومی هم ارائه و در نتیجه آرای مردم متشتت خواهد شد. 🔸در پاسخ به صراحت می‌گوئیم لیست سومی در کار نخواهد بود. این لیست پیشنهادی، فقط ۲۰ نفر از نامزدهای گفتمانی را بعنوان پیشنهاد به شانا و پایداری و عدالتخواهان و ... معرفی کرده که آنها از نامزدهای گفتمانی و مورد قبول در بین اصحاب رسانه انقلابی غافل نشده و از آن‌ها در لیست نهایی استفاده نمایند. 🔹سابق عرض کردیم در صورتیکه جریان اصلاحات لیست ارائه کند همه باید وحدت کنند اگر هم لیست ارائه نکند تعدد لیست می‌تواند فرصتی باشد برای رقابت بین خوب و خوب‌تر. اما در همین حال هم، یعنی در حالی که تعدد لیست فرصت باشد، باز از سوی ما اصحاب رسانه هیچگونه لیستی بعنوان لیست سوم در میان نخواهد بود. 🔸مجدد تاکید می کنیم این اسامی پیشنهادی است برای اینکه مجموعه‌های سیاسی، مطالبات رسانه‌ها و کانال‌های انقلابی را بدانند و براحتی نامزدهای گفتمانی را فدای سهم خواهی و اختلافات خود نکنند. 🔹اگر پذیرفتند و استفاده کردند چه خوب؛ اگر استفاده نکردند و هر جبهه‌ای با لیست خودش به صحنه آمد، تکلیفی برای ارائه لیست به گردن اصحاب رسانه باقی نخواهد بود. وظیفه اصحاب رسانه گفتمان‌سازی، روشنگری، مطالبه‌گری و اطلاع‌رسانی است و لاغیر. کاش حضرات تصمیم‌گیر و جبهه‌ها کمی به نقد و مطالبه دلسوزان توجه می‌کردند! کاش جناب قالیباف و آقاتهرانی و بذرپاش و زاکانی و حداد کمی به حرف متدینین گوش دهند! کاش! ✅ http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 کدام وحدت و کدام اصول؟ 🔻پرسش‌های زیادی از ناحیه مومنین مطرح می‌شود که منظور از وحدت چیست و وحدت حول چه اصولی صحیح است؟ بهترین پاسخ‌ها را رهبر انقلاب به این سوال داده‌اند. 🔻ایشان در تاریخ ۳۱/۵/۱۳۸۹ می‌گویند: "وحدت هم که ما گفتیم منظور من اتحاد بر مبنای اصول است. بنابراین وحدت با کیست؟ با آن کسی که این اصول را قبول دارد. به همان اندازه‌ای که اصول را قبول دارند، به همان اندازه ما با هم مرتبط و متصلیم؛ این میشود ولایت بین مؤمنین. آن کسی که اصول را قبول ندارد، نشان میدهد که اصول را قبول ندارد یا تصریح میکند که اصول را قبول ندارد، او قهراً از این دائره خارج است. بنابراین با این تفصیل و توضیحی که عرض شد، هم طرفدار وحدتیم، هم طرفدار خلوصیم".. 🔻حالا طبق کدام شاخصه‌ها و اصول؟ مهم‌ترین اصول و شاخصه‌های اصولگرایی از نظر رهبر انقلاب چیست؟ ایشان در تاریخ ۶/۶/۱۳۸۵ مهم‌ترین اصول و شاخص‌های اصولگرایی را معرفی می‌کنند: 1⃣ عدالتخواهی و عدالت‏‌گستری 2⃣ فسادستیزی، سلامت اعتقادی و اخلاقیِ مسئولان کشور 3⃣ ساده‏ زیستی و مردم‏‌گرایی 4⃣ تواضع و نغلتیدن در گرداب غرور 5⃣ اجتناب از اسراف و ریخت‏وپاش 6⃣ خردگرایی و تدبیر و حکمت در تصمیم‏ گیری و عمل 7⃣ مسئولیت‏‌پذیری و پاسخگویی 8⃣ اهتمام به علم و پیشرفت علمی 9⃣ سعه‏‌ی صدر و تحمل مخالف 🔟 اجتناب از هواهای نفس 1⃣1⃣ شایسته‏‌سالاری، نظارت بر عملکرد زیر مجموعه 2⃣1⃣ تلاش بی‏‌وقفه برای این خدمات 3⃣1⃣ قانون‏گرایی 4⃣1⃣ شجاعت و قاطعیت در بیان و اعمال آنچه که حق است 5⃣1⃣ انس با خدا، قرآن و استمداد دائمی از خدا   🔻حالا همه کسانی که دنبال وحدت و تاکید بر شاخصه‌ها و اصول هستند، راه برایشان روشن شده و مجموعه‌ها و افراد را با این سنجه‌ها بنسجند نه بر مبنای تعصبات حزبی و دعواهای اصولگرایی اصلاح‌طلبی! ✅ داود مدرسی یان http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
4️⃣ انتخابات و اختلافات! 🔹انتخابات، اختلاف آور است. تعارف بردار نیست. هرکسی از شما انتظار داشته باشد که به او رأی دهید یا برایش تبلیغ کنید یا به کاندیدای مورد نظرش رأی دهید، اما شما خلاف انتظار او عمل کنید، از شما ناراحت می شود. 🔸متأسفانه فرهنگ مردم سالاری و احترام به نظرات دیگران در جامعه ضعیف است. نه برندگان ظرفیت پیروزی را دارند و نه بازندگان ظرفیت باخت را! لذا بازندگان و برندگان به چشم بد به همدیگر نگاه می کنند. هر کدام طرف دیگر را سودجو، منفعت طلب، دروغگو، متقلب و فریبکار می خواند و معدود هستند افرادی که در دو یا چند طیف درگیر در انتخابات که فهم انتخاباتی داشته باشند که بله فضای انتخاباتی نباید باعث اختلاف و رنجش و کدورت بشود. 🔹در این بین، حال و روز مجموعه ها و تشکل های فرهنگی و رسانه ای و سیاسی دیدنی است. تشکل هایی که تعداد اعضای پای کارشان کمتر از ده نفر است یا به 20 نفر نمی رسد. اینچنین تشکلی وقتی می خواهد در انتخابات وارد شده و له یا علیه کاندیدایی فعالیت کند مورد اختلاف و انشقاق قرار می گیرد! بله، همین اعضای به تعداد انگشتان دست نمی توانند روی یک نفر به توافق برسند یا اگر به توافق رسیدند نمی توانند روی نوع تبلیغ و چگونگی حمایت به توافق برسند؛ و همین اختلافات موجب می شود تشکیلات چابک چندنفره ای که در حوزه فرهنگ یا رسانه در طول سال خیلی مؤثر است و حجم فعالیت بالایی دارد با برخورد به یک انتخابات، متلاشی شود! 🔸لذا بهترین کار برای تشکل های فرهنگی، مسجدی، دانشگاهی، رسانه ای و جمعیت های مردمی مثل NGO ها و تشکل های محیط زیستی و فعالان حقوق حیوانات و ...، این است که در انتخابات ها بصورت تشکیلاتی دخالت نکنند! اگر اعضا می خواهند برای یک کاندیدا یا حتی علیه یک کاندیدا فعالیت کنند، مانعی ندارد و خیلی هم خوب است. اما به اسم تشکیلات نروند؛ برگ های تشکیلات را پای انتخابات ورق ورق نکنند! بگذارند آن مجموعه مردمی و مردم نهادشان از اختلافاتی که هیچ فایده ای هم ندارند مصون بماند و به کار خودش ادامه دهد! 🔹در غیر اینصورت خواهید دید بچه های یک انجمن در یک دانشگاه، فردای انتخابات دلی برای فعالیت و همکاری باهم ندارند؛ اعضای یک تشکل محیط زیستی، دیگر پای کار فعالیت های آن تشکل نخواهند آمد چرا که می گویند مسئولین این تشکل محیط زیستی می خواهد از پوشش محیط زیست سوءاستفاده کند برای رسیدن به اهداف و اغراض و منافع باندی و حزبی و سیاسی! افراد پای کار یک جمعیت در یک مسجد یا یک شهر، فردای انتخابات دیگر به چشم برادری بهم نگاه نمی کنند! اعضای فعال یک گروه جهادی که سالهای سال در محرومیت زدایی در کنار هم بوده اند، وقتی گروه جهادی وارد انتخابات شد دیگر دور هم جمع نمی شوند! گروه خیریه ای که به اسم گروه خیریه به نفع یا به ضرر یک خیریه وارد میدان شد بعد انتخابات منهدم می شود! 🔸انتخابات با اختلافات همراه است؛ برای انتخابات و کاندیداها کار کنیم اما اگر مجموعه و تشکل ما تاب و تحمل اختلافات را ندارد و می دانیم از هم فرو می پاشد آن را وارد گود نکنیم. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 چند حدیث زیبا از سلام الله علیها ✨سه چیز از دنیا براى من دوست داشتنى است: تلاوت قرآن، نگاه به صورت رسول خدا، انفاق و كمك به نیازمندان در راه خدا. ✨هر كس عبادات و كارهاى خود را خالصانه براى خدا انجام دهد، خداوند بهترین مصلحت ها و بركات خود را براى او تقدیر مى نماید. ✨خطاب به همسرش امیرالمؤمنین علىّ علیه السلام عرض كرد: من از خداى خود شرم دارم كه از تو چیزى را درخواست نمایم و تو توان تهیه آن را نداشته باشى.   ✨همیشه در خدمت مادر و پاى بند او باش، چون بهشت زیر پاى مادران است و نتیجه آن نعمت هاى بهشتى خواهد بود. 💥 سلام الله علیها و و "روز زن" را به همه شیعیان و تمام مادران و زنان این سرزمین تبریک عرض می‌کنم. ان‌شاءالله بتوانیم تا پایان عمر دستبوس مادر باشیم. ❇️ رفقا قدر مادرتان را بدانید؛ از خدا بخواهیم که رضایت مادر و توفیق خدمت به مادر را به همه ما بده. ✅ داود مدرسی یان: http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 تکثرگرایی در مرجعیت سیاسی 🔹برخی الیت های سیاسی می گویند کیفیت رأی همه افراد رأی دهنده به یک اندازه نیست. یکی با سواد است و دیگری بی سواد؛ یکی جریان شناس و تحلیلگر است و دیگری هیچ کسی را نمی شناسد. پس آنکه بی سواد است یا نمی تواند افراد و جریانات را بشناسند یا نگاه صحیحی به آینده خود و جامعه ندارد پس نباید در انتخابات و انتخاب یک سیاست یا انتخاب یک مسئول، به اندازه آن کسی که به امور و جریانات و آینده آگاه است، سهم داشته باشد. 🔸این نگاه نخبه گرایانه مدعی است فقط یک طیف یا یکسری انسان ها هستند که جامعه را می شناسند، افراد و جریانات و آینده را می شناسند و دیگران همچون برده باید پیرو باشند. پیرو و تابع؛ بدون فکر و بدون حق سیاستگذاری و حق انتخاب. 🔹از زمانیکه دموکراسی یا جمهوریت به معنای حق رأی برای عموم افراد جامعه بدون هیچ تفاوتی در جهان سیاست شکل گرفت و خیلی از کشورها به تک تک جامعه حق رأی دادند –همچون فرانسه، آمریکا یا ایران پس از انقلاب 57- و همه مردم فارغ از قومیت، رنگ پوست، دین، مذهب، سیلقه سیاسی و شغلی به طور مساوی حق رأی پیدا کردند این بار دیدگاه الیت ها(نخبگان) اینگونه شکل گرفت که درست است انتخابات برای مشارکت همه است ولی چون همه نمی توانند به فرد یا افراد مناسب رأی دهند پس باید احزابی باشند که آنان برای توده ها تصمیم بگیرند. یعنی احزاب باید در انتخابات مشخص کنند که مردم به چه کسانی رأی دهند و چه کسانی را انتخاب کنند. چون مردم خودشان نمی دانند. ترجمه محترمانه «نمی فهمند – عرضه ندارند». 🔸بدون تعارف عرض کنم نگاه امام خمینی(ره) و امام خامنه ای(حفظه الله) بعنوان رهبر انقلاب اسلامی 57 هیچ اعتقادی به دیدگاه الیته ها ندارند. اساساً نگاه اسلام به جمهوریت و دموکراسی، بر این مبنا نیست که مردم نمی فهمند پس الیت ها و احزابی باشند که آنان تشخیص دهند کی خوب است کی خوب نیست! 🔹اگر در انقلاب اسلامی رأی رهبر جامعه یکی است و رأی یک پیرمرد یا پیرزن بی سواد در یک روستای دورافتاده یکی است، این صرفاً تشریفات نیست. بلکه واقعیتی است که الیته ها از آن رنج می برند. برخی مدعیان روشنفکری و برخی دانشگاهیان و روحانیون از آن رنج می برند که آقا آن پیرمرد و پیرزن یا آن مردم عامی چه می فهمند! 🔸مبنای اسلام برای انتخاب یک فرد برای یک مسئولیت، صلاحیت است و افراد رأی دهنده باید به افراد شناخت پیدا کنند و به حجت شرعی برسند. نگاه امامین انقلاب این نیست که مردم نمی فهمند پس احزابی باشند که آنان برای مردم تعیین تکلیف کنند! خیر؛ نگاه امامین انقلاب به احزاب و تشکل ها، فرایند تعیین تکلیف برای مردم نیست بلکه می گویند احزاب باید بتوانند کانال کشی فکری کنند. تحلیل و شناخت مردم را تقویت کنند ولی انتخاب به عهده خود مردم است. 🔹طی دو سه دهه اخیر همواره در جامعه ما یک دوقطبی اصولگرا و اصلاح طلب تشکیل می شد و مردم یکبار از ترس آن به این طرف و بالعکس در انتخابات ها عمل می کردند. در حال حاضر اما تحلیل مردم و دانشگاهیان و حوزویان رشد کرده و متوجه شده اند که نباید برخی احزاب انحصار طلب برای آنها تعیین تکلیف کنند. تکثرگرایی ارائه لیست از سوی افراد و شخصیت ها و احزاب و تشکل های مختلف در هر طیف سیاسی، اگرچه تبعاتی دارد –که جزو بحث این مطلب نیست- اما خوبی هایی هم دارد و آن این است که احزاب اقتدارگرا و انحصار طلب دریافته اند که نمی توانند پشت درهای بسته نشسته و برای مردم لیست ارائه کرده و تعیین تکلیف کنند! 🔸اگرچه برخی از این وضعیت آنارشیست گونه و شکستن ساختارهای غلط، به عنوان نبود فصل الخطاب اسم می برند که وای بر ما فصل الخطاب نداریم و نبود فصل الخطاب باعث می شود ما در انتخابات شکست بخوریم اما با کمی دقت در می یابیم اساساً مکتب ما می گوید تحلیل مردم باید رشد کند، شناخت مردم از افراد و جریانات باید رشد کند تا آنها بتوانند درست انتخاب کنند. نبود تحلیل صحیح در عصر حضرت امیرالمؤمنین در بین توده ها باعث شکست حضرت شد. مردم عصر امام حسن و امام حسین تحلیل نداشتند و همین باعث تنهاماندن آنان شد. وقتی تحلیل نباشد معصوم بعنوان فصل الخطاب هم نمی‌تواند کاری کند! الان مگر فصل الخطاب رهبری نیست؟ مگر نمی‌گوید این شاخص‌ها؟ مگر شاخص‌ها معلوم نیست؟ چرا هست ولی ضعف تحلیل عمیق است! حالا این تکثرگرایی از جهتی یک بلوغ سیاسی است و به معنای کمرنگ کردن نقش پدرخوانده های سیاسی است که عمری به عنوان لیست بند حکومت می کرده اند. : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 اگر به نرسیدید ولی همدیگر رو تخریب نکنید : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 انصافاً مردم ایران دوباره میخوان به اینا رای بدن؟!!! http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3