eitaa logo
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
14.6هزار دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
951 ویدیو
54 فایل
دغدغه عدالت و سیاست معلم تحصیلات: دانشجوی دکتری مطالعات سیاسی کارشناس ارشد علوم سیاسی مهندس کامپیوتر/نرم افزار مدرس مباحث اندیشه،علوم سیاسی و رسانه مدیرمسئول رسانه های فریاد خوزستان ویاران313 ارتباط مستقیم: @politicaladmin تبلیغ در کانال: @jamalpor_khz
مشاهده در ایتا
دانلود
31.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 انتقاد تند رحیم پورازغدی به وزیر و وزارت علوم دولت
🔴 امیدواریم هرچه سریعتر دولت محترم از طریق وزارت خارجه، پیگیر حل مشکل برادرعزیز استاد علی‌اکبر ‎ باشد. دولت سعودی نباید کاری کند که عادی‌‌سازی روابط دو کشور بهم بخورد. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
احضار سفیر روسیه و تذکر جدی به دولت روسیه درباره امضای بیانیه‌ای که به تمامیت ارضی کشور ایران جسارت شده، اقدام کاملاً درستی است. ‎ متعلق به ‎ است و امارات غلط می‌کند در این باره ادعایی کند و ‎ هم غلط کرده این بیانیه را امضا کرده. روسیه باید عذرخواهی کند. نمی‌شود از یک طرف مدعی شراکت راهبردی با ایران باشد و از طرفی دیگر، تمامیت ارضی کشور را به رسمیت نشناسد. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
درباره و عفاف، سلسله مطالبی را در تیرماه 1401 (چندماه قبل از حوادث سال گذشته) نوشتم. توصیه میکنم دوستان مجدد بخونن. دوباره اینجا ارسال می کنم ان شاءالله که قابل استفاده باشه.
🔴 حجاب؛ وظیفه حکومت و نقش مردم؟ 1⃣ بخش اول: https://eitaa.com/modaresian/5185 2⃣ بخش دوم: https://eitaa.com/modaresian/5186 3⃣ بخش سوم: https://eitaa.com/modaresian/5187 4⃣ بخش چهارم: https://eitaa.com/modaresian/5189
🔴 طرح جامعی برای در میان نیست! 🔹یکی از نکاتی که باید در ارائه راه حل ها در نظر بگیریم، این است که ساده انگاری نکنیم. ساده انگاری و نگاه سطحی به مسائل و پدیده ها یکی از آفت های جدی سیاستگذاری و برنامه ریزی است. عموم مسائل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی از این دسته هستند. 🔸بطور مثال در مسئله حجاب که روز به روز بغرنج تر هم می شود، سادگی است اگر کسی بگوید: «ما طرحی داریم که یک روزه یا یکساله و دوساله و حتی چندساله، پدیده بی حجابی را حل می کنیم.» این نگاه سطحی و ساده، یکی از موانع کار راهبردی و جامع است. 🔹همچنین ساده انگارانه است اگر بگوئیم «وضعیت حال» را رها کنیم و کاری انجام ندهیم و بنشینیم برنامه 10 ساله و 20 ساله تنظیم کنیم. حرف این است که نگاه سطحی و کم عمق و کارهای به اصطلاح ضربتی بی مبنا و تهی از محتوا، ما را به هدف نمی رساند. هم برنامه کوتاه مدت می خواهد هم بلندمدت؛ ضمن اینکه الزامات جامعه و انسجام ملی و امنیت روانی مردم باید در همه برنامه ها لحاظ شود. 🔸آنچه از مجموع تصمیم ها و اقدامات ارکان نظام جمهوری و دستگاه های فرهنگی، آموزشی، قضایی و انتظامی در مسئله حجاب می فهمیم نه خبری از اقدام راهبردی و جامع و برنامه ریزی چندساله در میان است و نه هم طرح کوتاه مدت مناسب شرایط و لزوم رعایت شرایط عقلانی و انسجام جامعه. 🔹به نظر می رسد نظام در مسئله حجاب طرح جامعی ندارد؛ اگر هم طرحی در میان است شاید در جلسات درگوشی و تو در توی مقامات و جلسات خصوصی خودشان مطرح است! طرحی هم که عموم نخبگان و مردم از آن بی اطلاع باشند ره بجایی نبرد! 🔸مثل این حقیر، خیلی ها، از اول نوشتند و گفتند که بی حجابی بخشی از زنان جامعه، اولویت اصلی و مسئله اصلی کشور نیست؛ حال هم تکرار می کنیم که مسئله اصلی نیست اما به اندازه خودش هم برنامه ای برایش تدارک دیده نشده! 🔹بجز راهپیمایی ها و تجمعات سالانه در هفته حجاب و عفاف(به مناسبت کشتار فجیع مردم در مسجد گوهرشاد بدستور رضاخان)، برنامه خاص دیگری از سوی نهادهای فرهنگی شاهد نبوده و نیستیم. در حالیکه اساساً تجمع و راهپیمایی و اعتراض، همان وظیفه عمومی و مطالبه مردمی است و وظیفه حاکمیت چیز دیگری است؛ ولی نهادهای حاکمیتی این تجمعات را هم بدست گرفته و آنرا حاکمیتی کرده اند و حتی اجازه تجمع به گروه های دیگر مردمی نمی دهند! 🔸بطور مثال در همین ایام شاهد تجمع و تحصن اعتراضی جمعی از مردم به کشف حجاب و بی عملی دستگاه ها در تهران بوده ایم که دستگاه ها تاب نیاوردند و اقدام به بازداشت و کتک کاری این جمع کردند. اقدام بسیار غلطی که انتظار است شخص محسنی اژه ای و سردار رادان بابت آن از مؤمنین رسماً عذرخواهی نمایند. ممکن است ما اینگونه تجمعات را اولویت ندانیم و تبلیغ نکنیم، اما به هرشکل دغدغه جمعی از مؤمنین و دلسوزان بوده و نباید با تجمع مسالمت آمیز بدین شکل برخورد می شد. 🔹برخی از مسئولین و تصمیم گیران عرصه حجاب، یا در حال افراط و برخوردهای سلبی و نفرت پراکن گشت ارشاد بودند یا در حال تفریط و رها کردن اصل داستان! انتظار این بود بعد از حوادث سال گذشته، دستگاه های تصمیم ساز و تصمیم گیر دست یاری به سمت نخبگان دراز کرده و با همفکری و همدلی، انتقادات و راهکارها را شنیده و به طرح جامع راهبردی همراه با اقدامات کوتاه مدت، منتهی می شد اما خبری نیست! ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
دیروز در سالروز ‎ و کشتار مردم مظلوم و متحصن در این مسجد بدست عُمال رضاخان پهلوی اینجا بودم... ان‌شاءالله زیارت حضرت علی بن موسی‌الرضا نصیب همه شما 🙏 ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
هدایت شده از مسائل کارگران
رویافروشی یا خون‌فروشی؟ تقریبا هجده ساعت از انتشار خبر کشته شدن یک کودک کار در پروژه آزادراه تهران_شمال می‌گذرد. اینطور باید نوشت که کودک کاری لاغر از فرط بیگاری، بدون آرزو با صورتی سوخته از کار در آفتاب بی‌رحم ظهر تابستان و دلی تنگ برای آغوش مطبوع مادر و بازی با برادر و خواهر، مطرود از خانه‌ و شهرش از شدت فقر با لبخندی کج و معوج هزار کیلومتر دورتر از خانه‌اش؛ برای دو ساعت زودتر رسیدن طبقه‌مرفه بی‌صفت به تفریحاتشان، در پروژه آزادراه تهران شمال کشته شد. جانش برای مسئولین آنقدر بی‌ارزش بود که نه کلمه‌ای توضیح دادند و نه حتی زحمت تکذیبش را به خود دادند. انگار پیچ یا مهره کم‌اهمیتی از یک ماشین صنعتی بزرگ خراب شد و جایگزین کردند. خبرش حتی به اندازه زن‌کشی‌های هفته اخیر در میان انتلکتوئل‌های تهی‌ بازتاب نداشت چون کشته شدن یک کارگر فرودست بی‌طبقه‌ی بی‌صدا پز روشنفکری ندارد‌. نسیمی آمد و نسیمی رفت، طوفان که نشد تا لیبرال‌های‌ وطنی فیک کم‌فهم مدهوش هایک که حتی هایک را هم نفهمیدند رویش سوار شوند، اخاذی سیاسی کنند و از حکومت باج و رانت اقتصادی بگیرند. فقر چهره یکسان و یک‌رنگی ندارد. از جنسیت و جغرافیا و قومیتی با جنسیت و جغرافیا و قومیتی دیگر متفاوت است. چهره فقر در جنوب و کشورهای جنوبی از شمال و کشورهای شمالی عبوس‌تر است. پیامدهای فقر در مناطق مرزنشین و حاشیه‌ای در نسبت با مناطق مرکزی خشن‌تر است. آسیب‌های اجتماعی ناشی از فقر در اقلیت‌های قومی و مذهبی (با فرض تبعیض‌های قومی و مذهبی) بی‌رحم‌تر است. کارگران و فقرای ناشناخته جهان ناشناس چهارم کشته ‌می‌شوند و پایه‌های غول‌پیکر سرمایه‌داری محکم‌تر.. زنان و خواهران مستضعفین لبخندهایشان می‌میرد و بی‌پناه تر می‌شوند و زنان طبقه تن‌آسا تجملی‌تر.. فرزندانشان یتیم می‌شوند و فرزندان طبقه پولدار مذهبی نوکیسه‌ی بی‌منزلت آماده نشستن بر منصب ریاست و وجاهت.. آی آدم ها که بر ساحل نشسته شاد و خندانید؛ دور نیست آن زمان که پاهای این غول عظیم شما را هم له کند. می‌گویند چپ‌ها رویا می‌فروشند اما رویا فروختن زیباتر و شریف‌تر از خون فروختن راستی‌ها برای بقای نظام سرمایه‌داری خون‌خوار است. پ.ن: آرمین سلحشور و علیرضا الماسی دو نوجوان اهل ایذه در پروژه آزادراه تهران شمال مشغول کار بودند که با یک خودرو نیسان برخورد کرده و در نتیجه آن آرمین سلحشور جان خود را از دست داد و وضعیت علیرضا الماسی هم وخیم گزارش شده است. منبع ✍ الهه طالب‌زاده @edallatkhahi
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
رویافروشی یا خون‌فروشی؟ تقریبا هجده ساعت از انتشار خبر کشته شدن یک کودک کار در پروژه آزادراه تهران_
آرمین سلحشور و علیرضا الماسی به گزارش رسانه‌ها دو کودک کار به نام‌های آرمین سلحشور و علیرضا الماسی، اهل ایذه، در پروژه آزادراه تهران شمال مشغول کارگری بوده‌اند که بر اثر برخورد یک وانت در حین کار دچار حادثه شدند. آرمین سلحشور بر اثر این حادثه جان باخت و علیرضا الماسی در بیمارستان بستری است. شهر ایذه جزو محرومترین مناطق کشور است. بیش از ۷۰ درصد جمعیت آن روستایی و حاشیه‌نشین است. نوجوانان و جوانان این شهر غالباً برای کارگری و سایر مشاغل راهی شهرها و استان‌های دیگر می‌شوند. دلیل اصلی اینکه ایذه مدام روی آنتن است، محرومیت و مظلومیت مردمان این دیار است. ده‌ها سال محل تبعید زندانی‌های شرور کشور بوده! به امید تغییر و تحول! ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برخی جرم‌ها با عذرخواهی هم نباید بخشیده بشه. محرومیت دائمی از مسابقات داخلی و خارجی و البته در کنار آن، برخوردهای جدی قضایی، حداقل مجازاتی است که برای امثال ‎ ورزشکار سنگ‌نورد باید در نظر گرفته بشه. نباید راحت عبور کرد. کاش جان و تن من می‌سوخت ولی به این پرچم اینگونه اهانت نمی‌شد. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
نقدِ صوفی نه همه صافیِ بی‌غَش باشد ای بسا خرقه که مُستوجبِ آتش باشد صوفیِ ما که ز وِردِ سحری مست شدی شامگاهش نگران باش که سرخوش باشد خوش بُوَد گر مَحَکِ تجربه آید به میان تا سِیَه روی شود هر که در او غَش باشد خَطِّ ساقی گر از این گونه زند نقش بر آب ای بسا رُخ که به خونابه مُنَقَّش باشد ناز پروردِ تَنَعُّم نَبَرَد راه به دوست عاشقی شیوهٔ رندانِ بلاکش باشد غمِ دنیای دَنی چند خوری؟ باده بخور حیف باشد دلِ دانا که مُشَوَّش باشد دلق و سجادهٔ حافظ بِبَرَد باده فروش گر شرابش ز کفِ ساقی مَه وَش باشد