🔴 چرا اساتید اقتصاد، تبعات نظریاتشان را نمیپذیرند؟
🔻اخیراً بیانیهای با عنوان بیانیه ۵ اقتصاددان کشور درباره ریشه اعتراضات اخیر، منتشر شده است.
🔹مخاطب مجازی دنبال تحقیق، پژوهش و تحلیل دقیق اخبار و اتفاقات نیست. تیتروار به اخبار نگاه میکند و میگذرد: "بیانیه ۵ اقتصاددان کشور درباره #ریشه اعتراضات اخیر".
🔸جوانان و مردم ناراضی از وضعیت موجود، با دیدن این تیتر به وجد میآیند. صدای بهبه و چهچه بلند میشود که ببینید اساتید دانشگاه کشور سالهاست که چه میگویند و متاسفانه کسی به آنان گوش نمیدهد و ای وای!
🔹اما آنانکه اهل تامل و تحلیلند، کمی درنگ میکنند. اول به اسامی نگاه میکنند: مسعود نیلی، محمد طبیبیان، موسی غنی نژاد، محمد مهدی بهکیش و حسن درگاهی. اینها چه کسانیاند؟ نظریاتشان چیست؟ طرح و برنامهشان چیست؟ آیا مسئولیت هم داشتهاند؟ و ... .
1⃣ اول، #مسعود_نیلی: استاد دانشگاه صنعتی شریف، مشاور رئیس جمهور روحانی در امور اقتصادی، دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی کشور، معاونت سازمان برنامه و بودجه در زمان هاشمی را در کارنامه دارد.
2⃣ دوم، #محمد_طبیبیان: استاد سابق دانشگاه صنعتی اصفهان،رئیس دفتر کلان سازمان برنامه و بودجه از سال۶۰ تا ۶۲، معاون اقتصادی سازمان برنامه از ۷۰ تا ۷۴، تهیه برنامه دوم پنجساله توسعه کشور، رئیس موسسه عالی بانکداری کشور از ۸۲تا۸۵ و از مدافعان اقتصاد بازار آزاد. سالها استراتژیست فعال در دولت.
3⃣ سوم، #موسی_غنینژاد: استاد دانشگاه صنعت نفت، دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه صنعتی شریف، از مدافعان سخت اقتصاد لیبرال و بازار آزاد، نظریات وی نیز در مراکز تصمیمگیری اقتصاد کشور خاصه اتاق بازرگانی ایران استفاده میشود.
4⃣ چهارم، #محمدمهدی_بهکیش: سالها استاد دانشگاه علامه طباطبایی بوده، رئیس اتاق ایران-ایتالیا، دبیر کمیته اتاق بازرگانی بینالمللی ایران و رئیس شورای روسای اتاق بازرگانی ایران و ایتالیا در کارنامه وی وجود دارد. وی هم جزو حامیان جدی اقتصاد بازار آزاد است.
5⃣ پنجم، #حسن_درگاهی: از اساتید دانشگاه شهید بهشتی، استاد مدعو دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف. از سوابق وی میتوان به مشارکت فعال در تدوین و تنظیم برنامههای پنج ساله اول و سوم توسعه اقتصادی کشور و عضو کارگروه تخصصی ستاد هماهنگی امور اقتصادی کشور در دوره روحانی.
🔹این اساتید محترم، طی سهچهار دهه اخیر، اولاً که کرسیهای علم اقتصاد در دانشگاهها را که انحصاری در اختیار داشتند و به طیفهای علمی مخالف اجازه تنفس نمیدادند؛ ثانیاً خودشان در مصادر مراکز اقتصادی کشور حضور داشتند، یا هم دوستان و همکاران همسو و یا شاگردانشان! همواره در دولتها خصوصاً سه دولت سازندگی، اصلاحات واعتدال بعنوان استراتژیست حضور فعالانه داشتند و نظرات اقتصاد لیبرال آنها سرلوحه کار دولتها بوده است!
🔸در بیانیه اخیرشان به وضعیت ضعیف اقتصاد کشور در دهه ۹۰ پرداخته و ریشه اعتراضات اخیر را نیز این نارضایتیها میدانند که البته حرف کاملاً درستی است. اما سوال این است که چه کسی باید امروز پاسخگو باشد؟ چه کسانی امروز در محضر ملت شریف ایران باید عذرخواهی کرده و از نظرات خود بازگردند؟
🔹آنان پاسخ دهند: نظریات اقتصاد لیبرال آنها که در سه دهه اخیر مانیفست برنامهریزی اقتصاد کشور بوده؛ خود و همکاران و شاگردانشان نیز در مصادر امور بودند و ماشین اقتصاد کشور را به لبه پرتگاه بردند، حالا چرا تبعات کار خود را نمیپذیرند؟
🔸 واما... چرا دولتمردان عبرت نمیگیرند؟!! چرا در دولت انقلابی هم هنوز نظریات و تئوریهای #بچههای_شیکاگو مبنای سیاستگذاریها قرار گرفته است که در سیاستهای چندماه اخیر به وضوح مشهود بوده؟(این اعتراف در بیانیه چندماه پیش سازمان برنامه بودجه آمده) آیا نمیبینید نتیجه این نظریات را؟ و آیا فکر میکنید تبعات این نظریات به پایان رسیده؟
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 نقشهخوانی آشوبها
🔹نقشِ واضح آمریکاییها و بلوک غرب در آشوبهای اخیر ذرهای قابل انکار نیست. از حمایتهای رسانهای و سیاسی و تجهیزاتی تا هماهنگی بین گروهکهای تجزیهطلب. این #واضحات انکارنشدنی است.
هدف بلندمدت آمریکا، براندازی و مهار جمهوری اسلامی است اما هدف کوتاه مدتی هم دارد.
🔸بیشک هدف کوتاه مدت، زانو زدن ایران در #مذاکرات_هستهای است. از طریق افزایش تحریم که نشد، باید با آشوبهای داخلی، اقتدار بینالمللی ایران کاهش پیدا کند و ایران در سیاست خارجی تضعیف شود تا مجبور شود شرایط آمریکا را بپذیرد.
🔹حرف آمریکا، #احیای_برجام هم نیست. اصلاً بحث بازگشت به برجام نیست. آمریکا امروز، جدا از احیای برجام، امتیازات بسیار بیشتری میخواهد. ضمن اینکه، تمامِ تحریمهای بعد از #برجام، که توسط ترامپ وضع شده بود هم رفع نخواهد شد!
🔸همانطور که #فتنه88 نقش مستقیم در تحریمهای سال۸۹،۹۰ داشت و آشوب ۹۶ منجر به تحریمهای ترامپ شد و خروجی آشوب۹۸، ترور فرمانده بود، حالا هم بعد از آشوبهای اخیر، یا ایران باید کوتاه بیاید و هستهای را تعطیل کند و از منطقه خارج شود یا فشارها و تحریمها بیشتر خواهد شد.
🔹البته در کنار این راهبرد اصلی، پروژههای #انقلاب_زنانه و #انقلاب_جنسی و تضعیف #حجاب و ترویج خشونت و اباحیگری جنسی هم در دستور کار آنان است که هدف این پروژهها در بلندمدت، همان براندازی و مهار جمهوری اسلامی و تهی کردن جمهوری اسلامی از ارزشهای اسلامی است.
🔸خیلی بدیهی است که #نقشهخوانی اقدامات دشمن، به معنای ندیدنِ زمینههای داخلی نیست! زمینههای داخلی که دشمن توانسته روی آنان سوار شود هم قابل انکار نیست!
🔹نارضایتی اقتصادی، #تبعیض، گرانیهای اخیر، مشکلات مسکن، دوقطبیسازی حول مسئله #حجاب و موسیقی و #گشت_ارشاد و نفرتپراکنی برخی از غضنفرهای داخلی، ضعفهای حکمرانی و عدم پاسخگویی به افکار عمومی و غیره، زمینههای بدیهی اعتراضاتی است که شبکه دشمن خیلی خوب روی آن سوار شده است.
🔸این آشوبها تبعاتی برای کشور بهمراه داشته و فرصتهایی البته! توقف تولید، تعطیلی بازار، افزایش بیکاری، توقف اقتصاد کشور، افزایش شکافهای اجتماعی، تضعیف حجاب، خسارتهای مالی و امنیتی، تضعیف سیاست خارجی و ...! اینها ثمره آشوبهاست!
🔹البته فرصتهایی هم وجود دارد که #اگر استفاده شود کشور را واکسینه خواهد کرد. به قول فرمانده شهیدمان، فرصتهایی در این تهدیدها خواهد بود که در خود فرصتها نیست! بعداً مینویسم این اعتراضات و آشوبها چه خیر و فرصتی میتوانند داشته باشند. عجالتاً، نقد به داخل، از دشمن غافلمان نکند!
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
اگر از قطعی نت حرف زدید، بیبصیرت هستید و پازل دشمن را تکمیل کردید.
و شما نمیدانید که گاهی دشمن حرفش را با چند واسط از زبان شما مطرح میکند. #گاهی حرف شما حق است ولی نباید بزنید که دشمن سوءاستفاده کند.
ببینید دشمن کدام نقطه را بمباران میکند همان نقطه حق است. مثلاً دشمن به قطعی اینترنت حمله میکند پس بدانید قطعی اینترنت حق است. یا دشمن خیلی به وزارت ارتباطات حمله میکند، بدانید وزارت ارتباطات حق است.
تمام ادله برخی عزیزان در چند خط بالا خلاصه میشود. 😐😐 تمام مفاهیم خوب و مهم را فدای کارهای غلط میکنند. مفاهیم به این خوبی را همه جا خرج میکنند و از اعتبار میاندازند.
واقعاً این شد مدیریت اعتراضات؟ مدیریت اغتشاشات؟ مدیریت بحران؟!
مملکت را فلج کردید با این مدیریت امنیتی غلط. سیستم را متوقف کردید قبل از آنکه دشمن متوقف کند!
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🏆 جاذبه شهادت موجب اشتیاق ورزشکاران به سمت میدان جهاد شد
🔺 بیانات ۱۴۰۱/۶/۲۰ رهبر انقلاب در دیدار دستاندرکاران دومین کنگره ملی شهدای ورزشکار
💻 Farsi.Khamenei.ir
چرا اینقدر دیر؟
بیانات رهبر انقلاب در دیدار دستاندرکاران دومین کنگره ملی #شهدای_ورزشکار در ۲۰ شهریورماه، امروز بعد از یک ماه(تقریباً) منتشر شد.
در یک ماه گذشته، طیفی از ورزشکاران تحت تاثیر فشارهای مجازی و متاسفانه برخی مواضع تریبونداران، مواضع خوبی نگرفتند.
اگر این بیانات، که حمایت حداکثری از ورزش و ورزشکاران است همان ایام منتشر میشد، چه بسا برخی ورزشکاران عزیز (بجز معدودی که رسماً به شورش و زدوخورد دعوت کردند)، دراین فضای دوقطبی نمیافتادند. موضع نظام ورهبری نسبت به ورزش بامواضع برخی دیگر عزیزان، فاصله دارد.
سرعت عمل رسانهای خیلی مهم است در این شرایط! یک ماه در این شرایط، بیانات رهبر جامعه را مسکوت بگذارید چرا واقعاً؟ با کدام منطق رسانهای؟
بیانات ایشان متناسب با دوقطبیسازی های همان مقطع یک ماه پیش، حول ورزش هم هست.
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 راهبرد نفرتپراکنی در دستور کار است!
🔹ضرب المثلی داریم با عنوان "مجرم به صحنه جرم بر میگردد". یعنی معمولاً بانیان یک حادثه، بعد از حادثه سری به محل میزنند و ...!
🔸مصاحبه جدید #هاشمی_گلپایگانی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر و نفرتپراکنی مجدد، بعد از اعتراضات و اغتشاشات و آشوبها، به خوبی موید این مسئله است که وی و برخی تریبونداران، چگونه فضای کشور را دوقطبی کردند.
🔹مجدد بر همه دلسوزان اثبات شد که این آقایان چگونه صحنه عمومی کشور را در چندماه گذشته پر از نفرت کردند. در مقابل تیترزنی رسانههای مغرض و بیگانه را ببینید چگونه این اظهارات را تیتر یک میکنند و مانور میدهند.
معادله کاملاً روشن است. نفرتپراکنی و دوقطبیسازی، در دستور کار است.
🔸ما از جلسات و نظرات دوستان امنیتی بی اطلاعیم. اما سوال میکنیم آیا شما تکمیل این پازل را در ماههای اخیر، رصد نکردهاید؟ چه اقدامی برای جلوگیری از این راهبرد خطرناک داشتید؟ همه میدانیم که هدف دشمن و گروهکهای خارجی، استقلال و امنیت کشور است و این مسائل را بهانه ورود کردند.
🔹آیا اینکه "دشمن دنبال بهم زدن هست این یکی بهانه نشد سراغ چیز دیگری میروند"، مجوزی است برای بهانه دادن و تکمیل راهبرد و پازل او؟ شما که از طرح دشمنان کشور آگاهی دارید چرا این مسائل را نمیبینید؟ اگر هم میگویید ما فهمیدیم و تذکرات لازم را دادیم، تذکرات چه فایدهای داشته؟
❇️ آقای گلپایگانی از سوی آیتالله صدیقی به دبیری ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر منصوب شده. این حضرات، کارویژه اصلی ستاد را مسئله حجاب می دانند و در برابر تبعیض، فقر، فساد و سایر منکرات بزرگ عملکرد آنچنانی ندارند. اظهار مواضع عجیب وی در ماههای گذشته یکی از دلایل فضای دوقطبی غلط در کشور است.
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰رهبر انقلاب مواضع غیراخلاقی علیه ورزشکاران و سخنان نامعقول درباره بدحجابی را قبلا نفی کردهاند
🔻مهدی فضائلی، عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در حساب کاربری خود نوشت: «موضع غیر اخلاقی حسن عباسی علیه ورزشکاران و سخنان نامعقول هاشمی گلپایگانی در باره برخورد با بدحجابی، بویژه در این شرایط، خسارات بار است و حضرت آقا نیز درگذشته چنین مواضع و نظراتی را نفی کردهاند.»
پایگاه اطلاعرسانی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب، موضع آقای فضائلی(عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبری) را در نقد سخنان آقای عباسی و آقای هاشمی گلپایگانی منتشر کرده.
به نوعی سخنگوی غیررسمی دفتر رهبری. کاش بعنوان سخنگوی رسمی منصوب میشد که انقلتی نباشد.
هرچند دیر، ولی خوب بود. انتظار این بود که زودتر این موضع گرفته شود.
در رابطه با آقای عباسی عزیز، اگرچه در میادین مختلف موفق و موثر بوده و جزو پرچمداران جهاد تبیین هستن، اما خیلی از دوستداران و دلسوزان ایشان، سخنان اخیرش رو نقد کردند. بیان مسئله فساد سلبریتیها و عدم تفکیک با کل جامعه ورزشی و فوتبالی، حاشیه ساز بود واقعاً. امیدواریم خودشون هم یه اصلاحیهای بزنند. 🙏
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
توصیه میکنم اگر دوستان وقت دارند این لایو رو ببینند.
در رابطه با اصل و جایگاه اعتراض در اسلام؛ بایدها و نبایدها؛ برخورد حضرت امیرالمومنین علیه السلام با اعتراضات بحق و باطل؛ اعتراض چه زمانی فرصت است؟ چه زمانی تهدید است؟ نقش دشمن در اعتراضات چیست؟ جایگاه اعتراض در قانون اساسی و ... .
🔴 آقای ضرغامی؛ راه برخورد با افراط، تفریط نیست. در انتقاد به عملکرد ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، نباید ریشه اصل امر و نهی را بزنید. میترسیم فردا هم بگید "اگر حاکمین نخوان امر و نهی بشن، کیو باید ببینن"!
🔹این ادبیات را اصلاح کنید. ما به عملکردها و مواضع نقد داریم نه اساس امر به معروف!
🔸حضرت امیرالمومنین(ع) فرمود: "اگر امر به معروف و نهی از منکر را ترک کنید، اشرار بر شما حاکم میشوند و دعای خوبانتان مستجاب نمیشود."
🔹بله اولویت اصلی امر به معروف و نهی از منکر، مسئولین و حاکمین جامعه است اما ما مردم هم مخاطب هستیم. نظارت مردم بر مسئولین و بر جامعه لازم و ضروری است.
🔸تفریط بعد از افراط یا افراط بعد از تفریط، یک رویه اثبات شده در جوامع است. وضعیت حجاب بعد از حوادث اخیر و نگرش جامعه به امر به معروف و نهی از منکر، از افراطها و روشهای ناصواب متضرر شده.
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 در معرفی مسببین #دوقطبیسازی کاذب و نفرتپراکنی در جامعه، نباید نقش رسانههای رسمی و غیررسمی جریان مدعی اصلاحطلب و فعالان مجازی این جریان را نادیده گرفت.
🔹رسانهها و فعالانی که هر هفته میگردن و میچرخن تا از بین مواضع هزار امام جمعه در کشور، موضع سهچهارتای مشخص را استخراج و با تقطیع و گاهی هم با تحریف منتشر کنند!
🔸قبلاً هم نوشتیم که برخی افراد تریبوندار و نهادها خوراک تهیه کرده و رسانههای اصلاحطلب هم آن خوراک را مصرف میکردند. نباید اجازه داد این لبه قیچی، خودش را تبرئه کند! اینها یک پایه دوقطبیسازی غلط در جامعه بودند و هستند!
🔹اکثر این رسانهها و فعالان، در ماجرای اغتشاشات اخیر هم حاضر به جدا کردن صف خودشان از تجزیهطلبان و گروهکها و دشمنان کشور نشدند و موضع شفافی در محکوم کردن اغتشاشات و آشوبها نگرفتند!
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
با یک روز تاخیر
روز بزرگداشت حافظ را گرامی میداریم
ای صبا نکهتی از خاک ره یار بیار
🌹🌹🌹🌹
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
هدایت شده از عالَم سیاست || داود مدرسی یان
🔴 چگونه جامعهای عفیف داشته باشیم؟
🔻بخش اول
🔹چند سؤال جدی این روزها مطرح است که راهبرد ترویج عفاف در جامعه چیست؟ چگونه جامعهی عفیف داشته باشیم؟ چگونه عفت را در جامعه و مردم نهادینه کنیم؟ و غیره.
🔸حقیر هم سوالاتی از برخی دوستان پرسیدم و مطالعاتی داشتم و پای منبر برخی اساتید عزیز نکاتی را یاد گرفتم که خلاصه ای از طرح کلان عفیف سازی جامعه را محضرتان ارائه می کنم.
1⃣ اول؛ عفت چیست؟
🔹عفت در لغت به معنای نهفتگی و خودنگهداری درونی است. حالتی در نفس و جان انسان که مانع تسلط شهوت بر او می شود.
🔸در اصطلاح به معنای خویشتن داری در برابر تمایلات افراطگونه به لذت های مادی و نفسانی است.
🔹عفت، جزو چهار بنیان فضائل اخلاقی است. در نزد علمای اخلاق، چهار چیز زیر بنای اخلاق است: حکمت، عدالت، شجاعت و عفت.
🔸«نزد علمای اخلاق، ملکهای نفسانی است که قوه شهویه انسان را مطیع عقل قرار داده است. فضیلت عفت حد واسط بین "شَرَه" به معنای فرو رفتن در شهوات و خمودگی به معنای دوری گزیدن از لذتهای مشروع دنیوی مورد احتیاج بدن است.» (نراقی، جامع السعادات، ۱۹۶۷م، ج۱، ص۱۰۸-۱۰۹، ۹۴)
2⃣ دوم؛ گستره عفت چه مسائلی است؟
🔹در کتب روایی و دینی، عفت به معنای خودنگهداری در برابر شهوات، معنای عام شهوت مطرح شده. یعنی شهوت قدرت، شهوت جاه طلبی، شهوت مالی و اقتصادی، شهوت جنسی، شهوت در گفتار و رفتار و غیره.
🔸در نتیجه، عفت در همه این موارد ضروری است و زمانی مطرح است که شخص قدرت انجام گناه را دارد لذا بر این قدرت، لجام می زند. عفت در رفتار، عفت کلام، عفت جنسی، عفت مالی و ... .
🔹محدود کردنِ عفت به مسائل جنسی و صرفاً حجاب، محروم کردن جامعه از یک فهم کلان از این عنصر بنیادین است.
3⃣ سوم؛ درجه اهمیت عفت برای افراد جامعه چگونه است؟
🔹وقتی عفاف به معنای لجام زدن بر قوه و شهوت است، یعنی هر کس قدرت بیشتری در انجام گناه و حرام داشته باشد و امکان بیشتری برای شهوترانی دارد پس باید عفت بیشتری داشته باشد.(شهوت اعم از قدرتطلبی، جاهطلبی، امور جنسی و غیره)
🔸یعنی عفت یک مسئول و مدیر، باید بالاتر از سایرین باشد؛ چرا؟ چون امکان و قدرت بیشتری در انجام کار حرام دارد و چون عمل حاکم بر مردم تاثیر مستقیم دارد. الناس علی دین ملوکهم یعنی همین! هرچه که بالاتر برویم از یک بخشدار، شهردار، فرماندار، مدیرکل، استاندار، تا یک فرمانده، امام جمعه، سردار، وزیر، رئیس جمهور و رهبر، ضرورت عفت بیشتر و بالاتر است. هرم قدرت را اگر در نظر بگیریم هرچه که به نوک هرم نزدیک شویم، ضرورت عفت، بالاتر میرود.
4⃣ چهارم؛ عفت جامعه چه ارتباطی با عفت حاکمان دارد؟
🔹رابطه مستقیم است. یعنی هرچه حاکمان، عفیف تر باشند، مردمان هم عفیف ترند. هرچه مسئولان و مدیران جامعه، عفت بیشتری داشته باشند و بر شهوتِ قدرت، جاه، مال، امور جنسی و غیره لجام بزنند، جامعه پاک تر و طاهرتر خواهد بود. لذا در نظام اسلامی، بیش از آنکه بر عفت مردم تاکید باشد(که تلاش برای عفت جامعه خوب و شایسته است) بر عفت مسئولان آن جامعه و مدیران و حاکمان تأکید شده است.
🔸اگر حاکمان یک جامعه، بر شهوت قدرت طلبی لجام نزنند، مردم هم دنباله رو خواهند بود. اگر حاکمان یک جامعه در کلام و ادبیات، عفت نداشته باشند مردمان نیز عفت کلام نخواهند داشت. اگر حاکمان یک جامعه دنبال شهوترانی جنسی، این مسئله در بین مردم هم ترویج خواهد شد.
5⃣ پنجم؛ عفت برای مرد مهم تر است یا زن؟
🔹همانگونه که عفاف را معنا کردیم برای هر دو اهمیت بالایی دارد. عفت هم برای زن مهم است هم مرد؛ اما اگر منظور از عفت، عفت جنسی است، شهوترانی جنسی و میل به شهوترانی در مردان بیشتر از زنان است لذا تأکید بر عفت باید خطاب به مردان بیشتر باشد؛ شرع اگر محدودیت پوشش برای زن را در نظر گرفته، برای مرد بر عفت بیشتر تأکید کرده است. اینکه در یک مقطعی، برخی متدینین مخاطب تأکید عفت را بیشتر زنان می دانند ناشی از همان نگاه ناقص و محدود به عفت است.
6⃣ ششم؛ چگونه جامعه ای عفیف داشته باشیم؟
🔹اگر عفت را به معنای دقیق و درست بخوانیم و بدانیم و اگر اهمیت آن را در هرم قدرت بیشتر درک کنیم، در می یابیم که مهم ترین و اصلی ترین راهبرد کلان برای جامعه عفیف، حاکمان عفیف است. باید برای افزایش عفت در طبقه حاکمان و مسئولان و مدیران جامعه، به معنای اینکه این قشر، بر شهوت قدرت، جاه، مال، امور جنسی و کلام و غیره، لجام بزند، فکری اساسی کرد.
🔸 توضیح بیشتر در این مطلب نمی گنجد. اما باید بدانیم راه عفیف ساختن جامعه، از اینجا می گذرد و لاغیر! چنانچه طبقه حاکمان، عفت پیشه کردند این فضیلت به سایر موثرین و نخبگان و بدنه جامعه سرریز خواهد شد. آنوقت خود طبقه حاکم برای نهادینه کردن عفت (به معنای کامل و جامع) در جامعه میداند چگونه ساختارسازی و قاعدهگذاری کند.
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰درمقابل قدرتهای بزرگ ایستادیم / نهال جمهوری اسلامی امروز به یک درخت تناور تبدیل شده است؛ غلط میکند فکر کندن آن را هم کسی بکند / اتّفاق و اتّحاد بین ملّتهای اسلامی ممکن است اما کار لازم دارد
🔻 رهبر انقلاب، صبح امروز: اتّفاق و اتّحاد بین ملّتهای اسلامی ممکن است. منتها کار لازم دارد. ما حالا از سیاستمداران و زمامداران و حکمرانان کشورهای اسلامی هم ناامید نیستیم امّا بیشترین امیدمان به خواص دنیای اسلام است؛ به علمای دین، به روشنفکران، به اساتید دانشگاه، به جوانان روشنبین، به فرزانگان، به ادبا، به شعرا، به نویسندگان، به گردانندگان مطبوعات، امید ما به اینها است. اینها احساس استقلال و احساس مسئولیّت و احساس وظیفه کنند. وقتی خواص در یک راهی وارد شدند، افکار عمومی را به آن سمت حرکت میدهند. وقتی افکار عمومی در یک کشوری شکل گرفت، سیاستهای ادارهی کشور هم به طور قهری به آن سمت حرکت میکند.
🔺نمونهی کوچکش ما هستیم، جمهوری اسلامی. ما درمقابل قدرتهای بزرگ ایستادیم. یک روزی این دنیا دست دو قدرت بزرگ بود: قدرت آمریکا و قدرت شوروی سابق. هر دو قدرت که در دهها مسئله با هم اختلاف داشتند، در یک مسئله متّفق بودند و آن، ضدیت با جمهوری اسلامی بود. خیال میکردند این نهال را میتوانند از ریشه بکنند. این نهال امروز تبدیل شده به یک درخت تناور. غلط میکند فکر کندن آن را هم کسی بکند. ایستادیم و پیش رفتیم. ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
🏷 #بسته_خبری
💻 Farsi.Khamenei.ir
گاهی اوقات برخی مخاطبین عزیز سوال میپرسند چرا برخی مسائل و انتقادات را عمومی و علنی مطرح میکنید؟ آیا تاثیری هم دارد؟
دلایل مختلف است؛ ولی یک دلیل اصلی، بحث #افکار_عمومی است. اگر افکار عمومی در یک موضوعی بسیج شود، بهتر و سریعتر به نتیجه میرسد.
👌
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 وقتی رهبر انقلاب، اینقدر روی بحث #وحدت مسلمین، شیعه و سنی تاکید دارد، وحدت درون خود شیعه چقدر اهمیت دارد؟ وحدت و انسجام ملی خودمان چقدر ارزشمند است؟ انسجام ملی چگونه باید تقویت شود؟ آیا به طریق اولی مهمتر نیست؟
قدری فکر کنید روی این موضوع، تا بعد انشاءالله
🔴 این مطالب را هم مطالعه بفرمائید؛ اخیراً در همین حوادث نوشتم.
1⃣ وحدت از منظر اصلاحطلبان
https://eitaa.com/modaresian/5473
2⃣ وحدت از منظر اصولگرایی و پایداری:
https://eitaa.com/modaresian/5482
🔴 عاشقی و جوانی
🔻اگر این قصیده سعدی را تاحالا خواندهاید امشب دوباره بخوانید:
ماه فروماند از جمال #محمد
سرو نباشد به اعتدال محمد
قدر فلک را کمال و منزلتی نیست
در نظر قدر با کمال محمد
وعدهٔ دیدار هر کسی به قیامت
لیلهٔ اسری شب وصال محمد
آدم و نوح و خلیل و موسی و عیسی
آمده مجموع در ظلال محمد
عرصهٔ گیتی مجال همت او نیست
روز قیامت نگر مجال محمد
وآنهمه پیرایه بسته جنت فردوس
بو که قبولش کند بلال محمد
همچو زمین خواهد آسمان که بیفتد
تا بدهد بوسه بر نعال محمد
شمس و قمر در زمین حشر نتابد
نور نتابد مگر جمال محمد
شاید اگر آفتاب و ماه نتابند
پیش دو ابروی چون هلال محمد
چشم مرا تا به خواب دید جمالش
خواب نمیگیرد از خیال محمد
سعدی اگر عاشقی کنی و جوانی
عشق محمد بس است و آل محمد
قصیده از سعدی به مناسبت ولادت با سعادت پیامبر بزرگ اسلام حضرت محمد مصطفی(صلوات الله علیه و آلهوسلم)
#رحمت_للعالمین
🌺🌺 مبارک 🌺🌺
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
هدایت شده از نهضت شفافیت و عدالت
🔴 دوره "طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن" + به همراه پرسش و پاسخ
🔻 در ۱۴ جلسه
🔹مدرس: داود مدرسییان، کارشناسی ارشد علوم سیاسی و فعال رسانه
🔻هر هفته، دوشنبهها، ساعت ۱۶ عصر
🔻نکته: فایل ارائه، ضبط خواهد شد و در کانال ایتای مخصوص کلاس هم، بارگزاری میشود؛ جهت استفاده کسانی که نمیتوانند در تایم مشخص حاضر شوند.
🔸بستر ارائه: پیام رسان قرار gharar.ir
👇ثبت نام در کلاس: (آیدی ایتا):
@jamalpor_khz
❇️ نهضت شفافیت و عدالت:
https://eitaa.com/joinchat/3073048610C206b31e47c
در روزهای اخیر که کمتر می نویسم، مشغول نوشتن یک گزارش تحلیلی و جامع از حوادث اخیر کشور، چگونگی و چرایی این حوادث، بسترها و ریشه های داخلی، نقش دشمنان، اهداف کوتاه مدت و میان مدت دشمن از مدیریت پشت پرده، تبعات، تهدیدها و فرصت ها هستم.
سعی دارم این گزارش را به صاحب نظران و مسئولان و فعالان برسانم و بعد در کانال هم منتشر خواهم کرد ان شاءالله.
در این دوره بنا شده، هر هفته یه جلسه داشته باشیم به همراه پرسش و پاسخ درباره کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن». ان شاءالله
مباحث جلسات رهبر انقلاب در سال 53 در مسجد امام حسن مجتبی(ع) مشهد؛ درباره مبانی اساسی نظام و حاکمیت دینی و جامعه اسلامی.
رهبر معظم انقلاب، خود دربارهی اهداف و چگونگی آن برنامه و سخنرانیها اینطور توضیح میدهند: «بنده یک ماهِ رمضان در مسجد امام حسنِ مشهد سخنرانىِ مستمر سى جلسهاى داشتم. آن زمان به ضبط سخنرانیها خیلى اهمیت داده نمىشد؛ اما استثنائاً همهى این سى سخنرانى ضبط شده است. در آن سخنرانیها راجع به توحید، امامت، ولایت، نبوّت و سایر مباحث اساسى بحث شده است که الان هم آنها را تأیید مىکنم. اینها پایههاى فکرى براى ایجاد یک نظام اسلامى بود؛ اگرچه ما آن موقع امیدوار نبودیم که نظام اسلامى شش، هفت سال دیگر محقّق شود. مىگفتیم اگر پنجاه سال دیگر هم ایجاد نشود، بالاخره پایههاى فکرىاش اینهاست. آن کار، جهت دادن به فکر نسل جوانِ آن روز بود.» ۱۳۸۱/۴/۴
به نظر حقیر؛ بازخوانی آن مباحث و اندیشه ها در شرایط جدید برای همه کسانی که می خواهند فعالیت دینی و فرهنگی و سیاسی داشته باشند بسیار ضروری است. بدانیم چرا انقلاب شد؟ هدف چه بود؟ هدف چیست؟ الان کجای راهیم؟ و چه باید کرد.